071-91009294  | 021-88724227  |

بهترین شهر روسیه برای زندگی

بهترین شهر روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بر اساس نتایجی حاصل از داده های بین المللی آمار و رفاه و زندگی در کشور های گوناگون است، کارشناس ما در موسسه مهاجرتی و اعزام دانشجو میرداماد مطلبی را حول محور انتخاب بهترین شهرهای روسیه برای زندگی و کار تهیه کرده اند که در ادامه آورده شده است. شما نیز اگر از افرادی هستید که به دنبال انتخاب بهترین شهر برای کار و تحصیل در خارج از کشور هستید و از قضا کشور روسیه را نیز انتخاب کرده اید، پیشنهاد می کنیم علاوه بر مطالعه متن زیر، با مشاورین دفاتر شیراز و تهران ما نیز در ارتباط باشید.

بهترین شهرهای روسیه

در سال 2018 روسیه با یکی از مهمترین چالش ها برای توسعه ورزش محلی و زیرساخت های توریستی این کشور که میزبان آن است ، از حداکثر جام جهانی فیفا که برای دهه ها به یاد خواهد آمد ، روبرو شد.برگزاری این رویداد طبق نظر کارشناسان بسیاری از کشورها بی نظیر بود و خیلی ها از بهترین جام جهانی جهان صحبت کردند.

شهر پورت متعلق به روسیه ، در بیش از 1000 کیلومتری پایتخت مسکو واقع شده است.KALININGRADموقعیت آن بسیار خوب است زیرا از شمال لیتوانی و از جنوب با لهستان واقعاً شهری جدا شده از بقیه قلمرو روسیه است ، اما متعلق به این کشور بزرگ است.اسم آن باعث افتخار Apstel peter، شهری پر از تاریخ و بسیار مدرن است که دومین شهر مهم روسیه محسوب می شود. این کشور بیش از 4 میلیون نفر جمعیت دارد و به دلیل وجود جزایر ، پل ها و رودخانه نوا که در سطح شهر گسترده است ، در روسیه به عنوان “ونیز شمال” شناخته می شود.

آیا جرات دیدن سن پترزبورگ را دارید؟ بنابراین ، بازدید از کلیسای خون ریخته و نوسکی را از دست ندهید که دومی به عنوان مرکز زندگی اجتماعی و فرهنگی در ابعاد بسیار زیاد در نظر گرفته می شود ، بیش از 5 مایل فاصله دارد که در آن قهوه ، رستوران و مغازه می پذیرند.

مسکو

این پایتخت روسیه است و بنابراین مهمترین شهر این کشور و مشهورترین آن در خارج از مرزها است. اماکن مورد علاقه توریستی بسیار هستند ، اما مکان های مترو مسکو ، میدان سرخ ، کرملین و ریحان سنت ریحان توقف های اجباری دارند. دومی توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی تصویب شد.

کازان

این هشتمین شهر پر جمعیت روسیه است و تقریباً بیش از 12 میلیون نفر جمعیت دارد ، این شهر با بیشترین تأثیر ورزشی در نظر گرفته شده است. جزء اولین سیاسی هاست‌. مجتمع تاریخی و معماری کازلین کازان هنگامی که به شهر می آیید ، از طرف یونسکو به عنوان یک میراث جهانی از سال 2000 توسط کاتالوگ جهانی یونسکو به عنوان یک مکان اجباری متوقف شده است.

NIZHNI NÓVGOROD شهری واقع در غرب روسیه ، که دستخوش تغییر نام در تاریخ شده است. پیش از این به افتخار نویسنده Maximo Gorki “گورکی” خوانده می شد ، که پس از انحلال اتحاد جماهیر شوروی سابق تغییر یافته بود. نام فعلی آن برای اسپانیایی ها دشوار است‌. اما برای اسپانیایی ها چیزی شبیه به “شهر جدید داون” ترجمه می کند. این بنا دارای تعداد زیادی بنای تاریخی است که یونسکو را به عنوان یکی از 100 شهر با تاریخی ترین و فرهنگی ترین جهان در بر گرفته است.این استادیوم در یک منظره طبیعی دیدنی و جذاب در کنار رودخانه ولگا واقع شده است. در اطراف آن می توانید هتل ، کانال قایقرانی و یک کلاه قایق بادبانی پیدا کنید. این ظرفیت بیش از 55 هزار بیننده با بازسازی در حال حاضر با آن روبرو خواهد بود.این میزبان بازی های مرحله اول ، هشت فینال و یک چهارم نهایی خواهد بود.

ارزانترین و گرانترین شهرهای روسیه

بر اساس نظر سنجی که توسط شرکت 2GIS انجام شد ، ارزان ترین و گران ترین شهرهای روسیه برای اقامت در هتل مشخص شدند – سنت پترزبورگ در رتبه چهارم گران ترین شهرها قرار دارد .شرکت 2GIS حداقل هزینه اتاق در 61 شهر روسیه را بررسی کرد ( این تحقیقات شهرهای با جمعیت 300.000 نفر یا بیشتر را پوشش می دهد ) و با توجه به اطلاعات جمع آوری شده 6600 هتل را بر اساس هزینه رتبه بندی کرد . در روسیه – تاریخ 8 فوریه سال 2016 ،متوسط هزینه یک اتاق 2176 روبل ( 28 یورو ) است . لطفا توجه داشته باشید که نرخ ارز بسیار سریع تغییر می کند .جای تعجب نیست که مسکو یکی از گران ترین شهرهای جهان برای اقامت و مهاجرت به روسیه باشد . اما با توجه به بحران اقتصادی که در حال حاضر روسیه آن را تجربه می کند ، موجب تضعیف روبل و کاهش متوسط قیمت اتاق ها شده است . در حال حاضر مسکو هنوز قهرمان است – اما این بار تنها در روسیه . قیمت اتاق های ارزان قیمت در هتل های مسکو به طور متوسط 3800 روبل ( 49 دلار ) برای هر شب است .

سورگوت مرکز اجرایی منطقه حکومت خود مختار خانتی – مانسییسک که بخشی از منطقه تیومن است را می توان پایتخت نفت روسیه و مرکز صنعت نفت روسیه نامگذاری کرد . به همین دلیل است که سیبری بسیار دورتر از مسیرهای اصلی توریستی قرار گرفته است . اقامت در این شهر باعث می شود که مسافران به طور متوسط 2700 روبل ( 25 دلار ) برای هر شب هزینه کنند .

ارزان ترین و گران ترین شهرهای روسیه
ارزان ترین و گران ترین شهرهای روسیه

شهر ولادی وستوک با 2423 روبل ( 31 دلار) در رتبه سوم ، سنت پترزبورگ در رتبه چهارم ( 2419 روبل – 31 دلار ) ،آرخانگلسک در رتبه پنجم ( 2394 روبل – 30.9 دلار ) قرار دارند .به دنبال این پنج شهر ، شهرهای یکاترینبورگ ، نیژنی نوگورود ، تولین ، اوفا و اسمونسک هستند که مقصدهای پرهزینه ای برای توریست ها محسوب می شوند .

شهرهای پایین لیست ( ارزان ترین تا گران ترین شهرها ) کیروف ، بارنائول ، چیتا ، اولان اوره و ولژسکی هستند . متوسط هزینه یک اتاق در شهر کیرف 1299 روبل ( 15.5 دلار) و متوسط هزینه یک اتاق در ولژسکی 1446 روبل ( 18 دلار ) است .

بزرگترین شهرهای روسیه

مسکو

مسکو با 11.5 میلیون جمعیت پرجمعیت ترین شهر روسیه است . جمعیت این شهر از سال 1897 ( 1.038.625 نفر ) تا سال 2010 ( 11.5 میلیون نفر ) به طور پیوسته در حال افزایش بوده است . رشد جمعیت از سال 2002 تا 2010 ، 10.8% بوده است . طبق سرشماری رسمی در سال 2010 ، قومیت این شهر را روس ها ( 91.65%) ، اوکراینی ها ( 1.42 %) ، ارمنی ها ( 0.98%) ، یهودی ها ( 0.5%) ، تاتارها ( 1.38%)و گرجی ها تشکیل می دهند . مسکو مرکز علمی ، فرهنگی ، اقتصادی روسیه و اروپای شرقی است .مجله فوربز در سال 2014 ، روسیه را به عنوان نهمین شهر گران جهان رتبه بندی کرد . مسکو همچنین دارای بزرگترین شهرداری جهان است و بیش از یک پنجم تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است .

سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ با بیش از 4.88 میلیون جمعیت دومین شهر بزرگ روسیه است . قبل از افزایش جمعیت به بیش از 5.3 میلیون نفر در سال 2017 ، جمعیت سنت پترزبورگ از 5.23 میلیون نفر در سال 1989 به 4.33 میلیون نفر در سال 2010 کاهش پیدا کرد . برخی از قومیت های اصلی این شهر عبارتند از : روس ها ( 80.1%) ، یهود ( 0.5%)، ارمنی ( 0.6%) ، تاتار (0.6%) ، بلاروس ( 0.8%) ، اوکراین ( 1.3%) . سنت پترزبورگ پایتخت فرهنگی روسیه و یکی از شهرهای مدرن روسیه است . این شهر به عنوان مرکز مالی و صنعتی روسیه فعالیت می کند . برخی از صنایع موجود در سنت پترزبورگ عبارتند از : صنعت هوا فضا ، کشتی سازی ، تجارت نفت و گاز

نووسیبیرسک

نووسیبیرسک پرجمعیت ترین شهر آسیایی روسیه با بیش از 1.47 میلیون جمعیت است . جمعیت این شهر قبل از افزایش به 1.47 میلیون نفر در سال 2010 ، در سال 1989 از 1.43 میلیون نفر به 1.42 میلیون نفر در سال 2002 کاهش پیدا کرد . نووسیبیرسک دارای بیش از 80 قومیت و ملیت است که اصلی ترین آنها روس ها ، بلاروس ، یهود ، آلمان ، یاکوت ، تاتار و اوکراینی هستند . نووسیبیرسک یک شهر بزرگ صنعتی است که بیش از صد و چهارده شرکت صنعتی متوسط و بزرگ دارد .

یکاترینبورگ

یکاترینبورگ در مرکز قاره های اوراآسیا و در کنار رودخانه ISLE قرار دارد . این شهر به دلیل وسعت بخش های توریستی ، حمل و نقل ، فرهنگ و اقتصاد ، سومین پایتخت روسیه محسوب می شود . جمعیت یکاترینبورگ از 1.29 میلیون نفر در سال 2002 به 1.35 میلیون نفر در سال 2010 افزایش پیدا کرده است . قومیت های این شهر عبارتند از روس ها ( 89.04%) ، یهودی ها ( 4.339%) ، تاتار ( 3.72%) ، باسک ( 0.16%) ، اوکراین ( 1.03%) ، آذربایجان و بلاروس . این شهر یکی از مهم ترین مراکز اقتصادی در روسیه است که شاهد رشد اقتصادی و جمعیتی در چند سال گذشته بوده است .

نیژنی نوگورود

نیژنی نوگورود پایتخت استان نیژنی نوگورود و ناحیه فدرابی ولگا است . این شهر قبلا به دلیل تولد نویسنده معروف در این منطقه ( ماکسیم گورکی ) در بین سال های 1943 تا 1990 با نام گورکی شناخته می شد . این شهر در سال 1817 به عنوان یک مرکز تجاری بزرگ برای امپراطوری روسیه فعالیت می کرد . جمعیت نیژنی نوگورود از 1.43 میلیون نفر در سال 1989 به 1.25 میلیون نفر در سال 2010 کاهش پیدا کرده است . این شهر یکی از مراکز IT در روسیه است .

اصلی ترین شهرهای روسیه

شهرهابی سیبری با حکم تزارهای روسی شروع به پدیدار شدن کردند . رفته رفته شهرهای که با ویژگی های های صنعتی ، تجاری و دفاعی تاسیس شده بودند شروع به رشد کردند . شهرهای پرجمعیت سیبری توسط فاکتورهای اقتصادی حمایت می شدند . هر دوره مطابق با تغییرات اقتصادی و منابع جغرافیایی – سیاسی تغییر می کرد .تاثیرات ویژه ای بر توسعه شهرها توسط ایجاد خط راه آهن ترانزیتی – سیبری ( دهه 1890) به وجود آمد .در قرن بیستم ، کشف ذخایر معدنی و محصولات جدید و همچنین افتتاح مراکز تحقیقاتی فاکتورهای تاثیر گذاری بر رشد شهرهای سیبری بودند .

نووسیبیرسک – بزرگترین شهر نووسیبیرسک سیبری و سومین شهر پرجمعیت روسیه – 1.548 هزار نفر در سال 2014
این شهر مدت زیادی نیست که تاسیس شده است ( در سال 1893) . در نووسیبیرسک شعبه معروف آکادمی علوم روسیه ( AKADEMGORODOK ) قرار دارد. بیش از سه دهه است که این موسسه آموزشی – علمی تاسیس شده است .

دیدنی های شهر نووسیبیرسک

خانه اپرا این سمبل نووسیبیرسک و بزرگترین تئاتر روسیه است .ساخت آن در سال 1931 آغاز شد . در سال 1937 ، با اصلاح برنامه های تئاتر ، جایزه GRAND PRIX فرانسه برای نمایش را بدست آوردند . اپرا نووسیبیرسک و تئاتر باله ( روسیه )

مترو نووسیبیرسک ،مترو نووسیبیرسک در مقایسه با مترو مسکو و سنت پترزبورگ بزرگ نیست اما جالب است . ایستگاه ” SIBIRSKAYA” دارای موزاییک های سنگی منحصر به فرد با نقاشی هایی از مردم بومی سیبری است

در ایستگاه “RECHNOI VOKZA ” ده پنجره شیشه ای منقوش منحصر به فرد وجود دارد که هر کدام یکی از شهرهای سیبری را نشان می دهند : نووسیبیرسک ، بارنائول ، بییسک ، توسک ، توبولسک و غیره

مترو شهر نووسیبیرسک در سواحل روبه روی رودخانه اب قرار دارد . پل مترو متصل شده به ساحل بزرگترین پل مترو جهان است .
امسک

امسک با 1.666.092 میلیون جمعیت ( سال 2015) دومین شهر پرجمعیت در میان بزرگترین شهرهای سیبری است .
اولین برج امسک در سواحل رودخانه ایرتیش در سال 1716 تاسیس شد . امسک تنها شهر سیبری است که حق بالا بردن پرچم ملی امپراطوری روسیه را دارد ( به همراه مسکو ، سنت پترزبورگ ، ورشو ، هلسینکی و تفلیس )

در انتها اگر مطالبی که عنوان شد، با زمینه مورد نظر شما برای مهاجرت به روسیه یکسان نبود، می توانید با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی و اعزام دانشجو میرداماد در تماس باشید و آنچه در این زمینه نیاز دارید، بپرسید. بهترین شهرهای روسیه که در این لیست برای شما آورده شده، همچنان دارای امکانات رفاهی و شرایط مطلوب مهاجرت نیز هستند که لازم است برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد بهترین شهر روسیه برای زندگی

1- بهترین شهر روسیه کدام است؟

تعدادی از شهر های برتر روسیه عبارتند از مسکو، سن پترزبورگ، ولادیوستوک و ایرکوتسک است.

2- زیباترین شهر روسیه چیست؟

سن پترزبورگ زیباترین شهر روسیه و یکی از زیباترین های شهر اروپا است.

3- امن ترین شهر روسیه کدام است؟

رتبه امن ترین شهر های روسیه به ترتیب عبارتست از سن پترزبورگ 134، مسکو 144، در حالی که یکاترینبورگ 201 است و نوسیبریسک در رتبه 208 قرار دارد.

4- آیا روسیه برای زندگی ارزان است؟

زندگی برای مهاجران در روسیه با هزینه هایی مانند مواد غذایی و قبض های خدمات حتی در شهرهای بزرگ مانند مسکو ارزان قیمت است.

5- آیا روسیه کشوری زیبا است؟

روسیه بزرگترین کشور جهان است. وسعت گسترده روسیه طیف گسترده ای از گزینه ها را برای لذت بردن و اکتشافات ارائه می دهد.

6- خطرناک ترین شهر در روسیه چیست؟

ولگوگراد ناامن ترین شهر روسیه است.

7- آیا زندگی در روسیه سخت است؟

بله، زندگی خوب است اما باز بستگی به فرهنگ و روحیه افراد دارد.

8- گرانترین شهر روسیه کدام است؟

مسکو و سن پترزبورگ از گرانترین شهر های روسیه هستند.

9- پر جمعیت و شلوغ ترین شهر روسیه کدام است؟

مسکو شلوغ ترین و پر جمعیت ترین شهر روسیه است.

10- بهترین شهر روسیه کدام است؟

بهترین شهر روسیه، مسکو شناخته شده است.

11- آیا شهر سن پترزبورگ برای زندگی خوب است؟

شهر سن پترزبورگ به عنوان دومین شهر برتر روسیه شناخته شده است و برای زندگی در روسیه گزینه خوبی می باشد.

اسکرول به بالا