071-91009294  | 021-88724227  |

بهترین شهرهای آذربایجان برای زندگی

بهترین شهرهای آذربایجان برای زندگی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور آذربایجان با روند موفقیت آمیزی که در زمینه اقتصادی، ایجاد اشتغال، تاسیس مراکز رفاهی و تفریحی فراهم کرده است نظر مهاجران و گردشگران زیادی را به خود معطوف می‌کند. این کشور جذاب دارای شهر‌های متعددی می‌باشد که زندگی در هر کدام از آن‌ها مزیت‌های متفاوتی را برای ساکنان به دنبال می‌آورد. بهترین شهرهای آذربایجان برای زندگی موضوع مورد بررسی در این مقاله خواهد بود.

کشور آذربایجان

کشور آذربایجان به عنوان یکی از کشورهای توانمند خاورمیانه شناخته می‌شود و مهاجرت به آذربایجان با متقاضیان زیادی رو بهرو است. شهروندان این کشور از چند فرهنگ ایرانی، ترکی و روسی تاثیر پذیرفته‌اند. جالب است بدانید که دین رسمی کشور آذربایجان اسلام است و بسیاری از مردمان این کشور شیعه هستند. در رابطه با گویش شهروندان کشور آذربایجان باید گفت: مردمان این کشور عموماً به زبان آذری روسی و در برخی از مناطق به زبان اردو و فارسی صحبت می‌کند. سیستم آموزشی کشور آذربایجان به سمت و سوی تسلط بر زبان انگلیسی در نسل جوان پیش می‌رود و قصد دارد تا این زبان را در کشور خود اشاعه دهد.

در ادامه این مقاله در رابطه با ۶ شهر برتر کشور آذربایجان توضیحاتی ارائه شده است تا شما بتوانید بر اساس نیاز‌ها و شرایط فردی خود مناسب‌ترین شهر آذربایجان برای زندگی را انتخاب کنید.

بهترین شهرهای آذربایجان برای زندگی

باکو

این شهر به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای متقاضیانی است که قصد تحصیل و کار در کشور آذربایجان را دارند. در بررسی انجام شده در رابطه با نرخ بیکاری شهر باکو اطلاعات به دست آمده حاکی از این است که این کشور کمترین میزان بیکاری در کشور آذربایجان را به خود اختصاص داده است. بی‌تردید با حضور در این شهر از موقعیت‌های شغلی متعددی بهره‌مند خواهید شد.

در رابطه با مکان‌های دیدنی و تفریحی این شهر محبوب باید گفت که قدمت این شهر باعث شده تا زیبایی‌های تاریخی و معماری‌های سنتی فراوانی در آن دیده شود.‌ بازارها، کافه‌ها و مراکز خرید جذاب از دیگر زیبایی‌های شهر باکو به شمار می‌روند. در شهر باکو تئاتر، اپرا و موسیقی و هنر‌های خیابانی فراوانی وجود دارد که جذابیت‌های این شهر را دو چندان می‌کند. تحصیل در آذربایجان و در این شهر فرصتی عالی است.

گنجه

یکی از بهترین شهرهای آذربایجان برای زندگی گنجه است احتمالاً تا کنون نام نظامی گنجوی شاعر پرآوازه قرن دوازدهم را شنیده‌اید. شهر گنجه در کشور آذربایجان زادگاه این شاعر مطرح می‌باشد. اگر از علاقه مندان به تماشای بافت تاریخی هستید گنجه یک پیشنهاد فوق العاده است. کلیسا‌ها، مساجد و کاروانسراهای قدیمی این شهر توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. صنایع دستی، معماری‌های فوق العاده، امکانات رفاهی و جشنواره‌های فرهنگی از دیگر زیبایی‌های شهر گنجه به شمار می‌روند.

کوبا

اگر به دنبال زندگی در شهری هستید که طبیعتی بکر و آب و هوایی فوق العاده را به شما هدیه دهد کوبا بهترین گزینه پیش روی شماست. این شهر جذاب و تماشایی دره‌ها و آبشار‌های فوق العاده‌ای را در خود جای داده و به عنوان مقصد اصلی گردشگرانی که به کشور آذربایجان سفر می‌کنند انتخاب می‌شود. شاید به جرات بتوان گفت کوبا بهترین شهر آذربایجان برای تفریح و زندگی محسوب می‌شود. امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان مهیا است.

شکی

اگر می‌خواهید لذت تماشای جاده ابریشم را تجربه کنید، شهر شکی را به عنوان یکی از مقاصد اصلی خود انتخاب کنید. این شهر فوق العاده در گذشته‌های دور به عنوان شاهراه اصلی معامله گران و تاجران شرق و غرب مورد استفاده قرار گرفته است. کوه‌های بلند قفقاز در این شهر فرصت بی‌نظیری را برای کوهنوردان فراهم خواهم کرد.

نخجوان

یکی از شهر‌هایی که به سرعت در حال پیشرفت و مدرنیته شدن است شهر نخجوان کشور آذربایجان می‌باشد. این شهر با ساخت کارخانه‌های مجهز، فرودگاه‌های بین‌المللی و نیروگاه‌های برق، رشد چشمگیری در زمینه جذب توریست و بهبود وضعیت اقتصادی داشته است. در عقبه تاریخی این شهر نام شاعران، ستاره شناسان، معماران، دانشمندان و سیاستمداران فراوانی به چشم می‌خورد که این مسئله نشان از اهمیت فرهنگ و علم در این شهر دارد.

لریک

طبیعت بی‌نظیر این شهر اعجاب هر بیننده‌ای را بر می‌انگیزاند. سر سبزی‌های بکر و دست نخورده، اواز پرندگان و رودخانه ی‌جذابی که در این شهر وجود دارد، باعث شده تا به یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری کشور آذربایجان تبدیل شود. تابستان‌های خنک و زمستان‌های معتدل، زیستگاه‌های حیوانات نادر، کتیبه‌های سنگی فوق العاده از جاذبه‌های دیگر شهر لریک به شمار می‌روند.

هزینه زندگی در پایتخت آذربایجان

در این بخش از مقاله قصد داریم هزینه‌های زندگی در شهر باکو را مورد بررسی قرار دهیم تا شما متقاضیان عزیز بتوانید با میانگین هزینه‌ها در این شهر آشنا شوید. البته لازم است بدانید که طبیعتاً هزینه‌های زندگی در پایتخت بیشتر از سایر نقاط کشور خواهد بود ولی در عوض امکانات و تجهیزات بیشتری را در زمینه‌های مختلف به ساکن کنید ارائه خواهد کرد. اقامت آذربایجان با خرید ملک نیز ممکن می باشد.

جدول هزینه اقلام خوراکی

در جدول زیر هزینه ۲۰ مورد از اقلام ضروری و پر کاربرد جهت زندگی در کشور آذربایجان به شما ارائه شده است. ویزای کار آذربایجان یکی از را های مهاجرت به این کشور است.

 نام کالای مصرفی میانگین هزینه ها
ماکارونی ۵۰۰ گرمی ۳ تا ۶ منات
انواع چای ۱۵ تا ۳۰ منات
انواع مربا ۱۰ تا ۱۵ منات
گوشت گاو و گوساله ۴۰ تا ۵۰ منات
گوشت مرغ ۲۰ منات
۱ بطری شیر یک لیتری ۲ منات
۱ کیلوگرم برنج ۲.۵ منات
۱ کیلوگرم موز ۲.۳۷ منات
۱ کیلوگرم پرتغال ۲.۷۲ منات
۱ کیلوگرم گوجه ۱.۸۶ منات
۱ کیلوگرم سیب زمینی 0.72 منات
۱ کیلوگرم پیاز 0.82 منات
۱ کیلوگرم سیب ۱.۶ منات
۱ پاکت سیگار ماربرو ۵ منات
۱ شانه ۱۲ تایی تخم مرغ ۲.۲۵ منات
۱ کیلوگرم پنیر محلی ۶.۵ منات
۱ نان ۵۰۰ گرمی 0.5 منات
۱ ساندویچ مک دونالد ۸ منات
۱ وعده غذا در رستوران معمولی برای ۲ نفر ۵۰ منات
۱ بطری نوشابه کوچک 0.7  منات

جدول اجاره بهای مسکن

همانطور که می‌دانید یکی از هزینه‌های عمده مهاجران در کشور مقصد، هزینه اجاره آپارتمان می‌باشد. در این قسمت هزینه اجاره آپارتمان و خرید ملک به طور میانگین به شما ارائه شده است.

 مسکن میانگین هزینه ها به دلار میانگین هزینه ها به منات
اجاره آپارتمان یک خواب در مرکز شهر ۲۹۳.۶۹ دلار ۵۸۴ منات در ماه
اجاره آپارتمان یک خواب در اطراف شهر ۱۵۹.۷۴ دلار ۳۳۴ منات در ماه
اجاره آپارتمان سه خواب در مرکز شهر ۶۳۴.۸۱ دلار ۱.۳۲۰ منات در ماه
اجاره آپارتمان سه خواب در اطراف شهر ۳۰۶.۸۵ دلار ۶۲۴ منات در ماه
خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر _ ۲.۵۳۹ منات
خرید هر متر مربع آپارتمان در اطراف شهر _ ۱.۲۵۸ منات

جدول هزینه حمل و نقل

بهترین شهرهای آذربایجان برای زندگی باید کم ترین هزینه را شامل شود. به طور عمده شهر باکو ۳ خط مترو فعال دارد که در ۲۵ ایستگاه مشغول به فعالیت است. بی‌تردید استفاده از وسایل نقلیه عمومی هزینه مربوط به حمل و نقل شما را کاهش می‌دهد. چنانچه به عنوان دانشجو در این کشور حضور دارید با تهیه کارت‌های ماهیانه می‌توانید هزینه‌های مربوط به حمل و نقل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وسیله نقلیه‌ میانگین هزینه به دلار میانگین هزینه ها به منات
هزینه بلیط یک طرفه 0.18 دلار 0.3 منات
هزینه یک کارت یک ماهه ۸.۸۱ دلار ۲۰ منات
هزینه یک لیتر بنزین 0.54 دلار 0.94 منات
تاکسی به ازاء هر ۱ کیلومتر ۲.06 دلا ر 0.8 منات

بهترین شهرهای آذربایجان برای زندگی

جمع بندی

کشور آذربایجان به دلیل نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی به کشور ایران به عنوان یکی از پرطرفدارترین نقاط مهاجرتی شناخته می‌شود. در این مقاله ۶ بهترین شهرهای آذربایجان برای زندگی مورد بررسی قرار گرفت و میانگین هزینه‌ها در این کشور به شما عزیزان ارائه شد. دولت کشور آذربایجان با پذیرش افراد متخصص در زمینه اشتغال و دانشجویان پویا و مستعد در زمینه تحصیل قصد دارد تا در زمینه علمی و اقتصادی گامی بلند بر دارد و روند رو به رشدی را طی کند. اگر از متقاضیان مهاجرت به کشور آذربایجان هستید با کارشناسان موسسه مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید و از طریق یک مسیر قانونی، ایمن، کم هزینه و سریع اقدامات لازم در خصوص مهاجرت به این کشور را پیگیری کنید.

اسکرول به بالا