071-91009294  | 021-88724227  |

بهترین شغل در نروژ

بهترین شغل در نروژ

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور نروژ با توجه به مطرح بودن در صنایعی چون نفت، گاز، کشاورزی و غیره موفق شده است فرصت های شغلی بسیاری را در این کشور به وجود بیاورد. در این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد گردآوری شده است، به بررسی بهترین شغل ها در نروژ پرداخته شده است و مشاغل مورد نیاز نروژ را مرور می کنیم.

لیست مشاغل برتر نروژ

  • دامنه مشاغل مهندس در نروژ

نروژ همچنان به بهبود زیر ساخت های خود ادامه می دهد. مهندسان حرفه ای در همه رشته های مهندسی مورد نیاز هستند. از آنجا که نروژ شروع به فشار زیاد به نیروی باد می کند، صنعت نفت و گاز نروژ به همراه صنعت انرژی به طور قابل توجهی به صورت خودکار به کار خود ادامه می دهد.

  • توسعه دهنده نرم افزار در نروژ

توسعه دهندگان سخت افزار، نرم افزار، وب و جاسازی شده در سراسر کشور مورد تقاضا هستند. آنچه در مورد پیدا کردن مشاغل توسعه دهنده در نروژ باید بدانید در اینجا آمده است. با تبدیل شدن فناوری به یک بخشی از زندگی روزمره ما، یکپارچه تر می شود.

  • آموزش مشاغل در نروژ

معلمان بومی انگلیسی زبان باید برای آموزش در مدارس نروژی زبان را یاد بگیرند، اما در مدارس بین المللی و مؤسسات خصوصی فرصت هایی وجود دارد. تدریس روشی محبوب برای کسب درآمد برای هزاران انگلیسی زبان است.

  • مشاغل رانندگی در نروژ

فرصت های کار به عنوان راننده در نروژ شامل تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون است. مشاغل رانندگی حرفه ای در سراسر نروژ در دسترس هستند، اما برای شروع به کار شما بیش از پیش به مجوز رانندگی نیاز دارید.

  • مشاغل حقوقی در نروژ

امکان دارد که وکلا در خارج از کشور قانون را در نروژ انجام دهند، اما مراحل بسیار مشخصی وجود دارد که باید دنبال شود. امکان کار در نروژ تحت مجوز قانونی خارجی هستند اما قوانین خاص وجود دارد.

  • مشاغل دریایی در نروژ

چگونه می توان در این صنعت صادراتی که بسیار مهم است کار پیدا کرد. غذاهای دریایی بعد از نفت و گاز دومین بخش صادراتی در نروژ است. این صنعت شامل ماهیگیری سنتی، پرورش ماهی و فرآوری ماهی مدرن است.

  • مشاغل نفت و گاز در نروژ

بزرگترین صنعت نروژ در مرحله بهبودی قرار دارد و فرصت های شغلی در مراحل بازگشت هستند. آیا وحشت تمام شده است؟ ما کاملاً مطمئن نیستیم.

پردرآمدترین مشاغل در نروژ
پردرآمدترین مشاغل در نروژ

پردرآمدترین مشاغل در نروژ

مشاغل موجود برای افرادی که می خواهند در نروژ کار کنند:

انواع مختلفی از مشاغل موجود در بسیاری از صنایع مختلف، در سراسر نروژ وجود دارد و باعث افزایش تقاضای کار در این کشور شده است. جایگاه های موجود شغلی در صنایعی مانند نفت و گاز، فناوری، جنگلداری، گردشگری، تولید، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و موارد دیگر می باشد. برخی از شهرها مانند اسلو، استاوانگر، برگن و تروندهایم سهم زیادی از مشاغل مربوط به نفت و گاز را در سواحل این کشور به خود اختصاص داده اند و به دلیل پرداخت حقوق و دستمزد بسیار بالا، بسیار محبوب می باشند. کارگران دریایی ممکن است 14 روز را کار کنند و سپس 4 – 3 هفته مرخصی داشته باشند.

مشاغل ماهر و غیرماهر:

در نروژ می توانید به همه مشاغل موجود فکر کنید. بسیاری از موقعیت های شغلی به عنوان وکیل، معلم، پرستار، مهندس، پزشک و غیره نیاز به آموزش در سطح عالی و مهارت بسیار دارند، اما فرصت شغلی در تعداد زیادی از مشاغل غیر ماهر را نیز می توانند بیابید که حتی به بیش از مدرک دبیرستان نیازی ندارند. سوئدی های بسیاری در حدود 80,000 نفر از سال 2011 به نروژ مهاجرت کرده اند در صنایعی چون ماهیگیری، پرستاری و کار در هتل ها و رستوران مشغول به کار شده اند. در صنعت ساخت و ساز نیز رشد فزاینده ای از کارگران لهستانی، لیتوانی، لتونی، استونی و آلمانی را شاهد هستیم. بسیاری از آژانس های کارگزینی، فقط شامل کارگران کشور های خارجی می باشند.

مشاغل و میزان درآمد:

  • 1. مدیر عامل: 100,000 کرون سوئد (10,461.63 دلار آمریکا) 
  • 2. مدیر مالیات: 95,833 کرون سوئد (10,025.70 دلار آمریکا) 
  • 3. مدیر فنی: 95,000 کرون سوئد (9,938.48 دلار آمریکا) 
  • 4. معاون رئیس جمهور: 87,500 کرون سوئد (9,153.86 دلار آمریکا) 
  • 5. مدیر کل: 85,417 کرون سوئد (8,936.48 دلار آمریکا) 
  • 6. مدیر HSEQ: 83,333 کرون سوئد (8,718.45 دلار آمریکا) 
  • 7. مدیر تحلیلگر مالی: 83,333 کرون سوئد (8,718.45 دلار آمریکا) 
  • 8. مدیر فروش منطقه ای: 83,333 کرون سوئد (8,718.48 دلار آمریکا) 
  • 9. مدیر پروژه ERP: 75,000 کرون سوئد (7,847.07 دلار آمریکا) 
  • 10. رهبر تیم: 75,000 کرون سوئد (7,847.07 دلار آمریکا) 

مشاغل مورد نیاز نروژ

تعدادی از کارگران در نروژ با حقوق عالی مشغول به کار می باشند. بیشتر مشاغل علاوه بر 12 – 8 روز تعطیلات عمومی شامل 25 روز پرداخت تعطیلات نیز می شود و اگر مجبور باشید بیش از 40 ساعت در هفته کار کنید، اضافه کاری به شما تعلق می گیرد. نروژ دارای یک فرهنگ دوستانه در خانواده می باشد که در محیط کار نیز منعکس می شود. مادران جدید می توانند سالانه 80 درصد حقوق (تحت پوشش دولت) یا 10 ماه مرخصی و 100 درصد حقوق خود را دریافت نمایند. اگر فرزند شما بیمار باشد، می توانید برای مراقبت از او از مرخصی استفاده کنید و اگر به دلایلی نیاز به ترک محل کار دارید، این امر پذیرفته شده و درک خواهد شد. 

بیشترین میزان تقاضا در نروژ:

نرخ بیکاری در نروژ بسیار پایین می باشد و فقط در ماه مارس 2016 تنها 4.8 درصد بود. اگر چه رکود جهانی قیمت صنعت نفت و گاز، نروژ را تحت تاثیر قرار داده است، اما تاثیری در زمینه های دیگر نداشته است. در واقع، فرصت های شغلی زیادی برای افراد حرفه ای واجد شرایط در طیف وسیعی از این صنایع وجود دارد. مسلط بودن بر زبان نروژی یا یک زبان اسکاندیناوی دیگر، بسیاری از در ها را به روی شما باز می کند و کمک می کند تا برای انجام کارهای زیر در نروژ در اولویت قرار بگیرید:

  • پزشکی، پرستاری و داروسازی 
  • مهندسی HVAC، مهندسی راه آهن 
  • معلمان ریاضی و علوم 
  • کار در پذیرش هتل ها
  • متخصصان فروش تلفنی 
  • نمایندگان ساخت و ساز 

با این حال، داشتن سطح بالای دانش زبان نروژی برای هر مسیر شغلی در نروژ مورد نیاز نیست.

دانش زبان انگلیسی برای کارگران در مشاغل زیر مورد نیاز باشد:

  1. متخصصان فناوری اطلاعات 
  2. سرآشپز های با مهارت 
  3. پیشخدمتان 
  4. معماران 
  5. برق کاران 
  6. فلز کاران 
  7. مکانیک ها
  8. رانندگان اتوبوس 
  9. حمل و نقل 
  10. کارگران کارخانه 

مهاجرت کاری به نروژ

 افراد خارجی که به دنبال اشتغال در نروژ هستند، باید به دفاتر اداره مهاجرت نروژ مراجعه کنند. شهروندان هر کشور (EFTA) یا (EEA) ممکن است بدون نیاز به مجوز کار یا ویزا، در نروژ زندگی و کار کنند. سایر اتباع غیر اتحادیه اروپا نیز برای به دست آوردن اشتغال در این کشور، باید برای ویزای کاری اقدام کنند. نروژ طبق توافق نامه شینگن فعالیت می کند. افراد دارای ویزای شینگن، می توانند آزادانه در سراسر منطقه 15 کشور شنگن تردد کنند. 

مهاجرت کاری به نروژ
مهاجرت کاری به نروژ

فقط مجوزهای کاری که توسط یک کارفرما درخواست شده است، به یک فرد حق زندگی و کار در نروژ را می دهد. دو نوع مجوز برای متقاضیان کار در نروژ وجود دارد: 12 ماه اجازه کار و مجوز کار فصلی. مجوز های 12 ماهه به کارگران ماهر اجازه می دهد تا یک سال در نروژ زندگی کنند و در یک شغل مشغول به کار شوند و اجازه کار فصلی نیز به کارگران اجازه سه ماه اقامت و اشتغال را می دهد. اتباع برخی کشور ها ممکن است بدون ویزا تا سه ماه در نروژ زندگی و کار کنند.

اداره مهاجرت نروژ، به عنوان هیئت حاکمه نظارت بر صدور پروانه کار و ویزا های کار در تعطیلات نروژ عمل می کند. متقاضیان برای اخذ ویزای کار در تعطیلات در نروژ باید شرایط لازم را داشته باشند که شامل موارد نیز می شود:

  • سن 18 تا 30 سال
  • داشتن گذرنامه معتبر 
  • بلیط برگشت به کشور مبدا 
  • ارائه سوابق ذهنی، جسمی 
  • گواهی عدم سو پیشینه

ویزاهای کار در تعطیلات در نروژ، فقط به شهروندان نیوزیلند و استرالیا امکان فعالیت می دهد. مقررات و الزامات دیگری نیز وجود دارد که ممکن است اعمال شود و کشور نروژ این حق را دارد که هر زمان که بخواهد امتیازات کار را لغو کند.

متقاضیان ویزا که به دنبال کار در نروژ می باشند نیز معمولاً باید اقامت دائم را دریافت کنند. افراد دارای حق اقامت دائم می توانند آزادانه در نروژ زندگی و کار کنند. دولت نروژ متقاضیان را ملزم به رعایت معیارهای خاصی برای درخواست اقامت دائم می کند. شرایط لازم برای صلاحیت شامل زندگی مداوم در نروژ به مدت طولانی و عدم سابقه جنایی قبلی می شود. اداره مهاجرت نروژ لیستی از الزامات اضافی را نیز بصورت آنلاین در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

افرادی نیز هستند که ممکن است متقاضی اخذ تابعیت این کشور شوند. متقاضیان شمال اروپا که حداقل 12 سال سن دارند و حداقل دو سال در کشور نروژ زندگی کنند، می توانند درخواست تابعیت داشته باشند. افراد خارجی از مناطق دیگر جهان باید الزامات اضافی، از جمله پیش نیاز های مجوز تسویه حساب را نیز تأمین کنند. متقاضیان باید در حالی که متقاضی اخذ شهروندی نروژ هستند، متقاضی اخذ تابعیت کشور دیگری نباشند. پس از اتمام روند کار، شهروندان تازه تعیین شده موظف هستند کلیه حقوق و مسئولیت های شهروندان نروژی را به طور کامل رعایت کنند.

نروژ کشوری ثروتمند با اقتصادی پویا و پیشرفته در سطح اروپا و جهان می باشد. این کشور طی سالیان گذشته در زمینه مهاجرت، سیاست های رو به رشدی داشته است. در صورت تمایل جهت کسب آگاهی های بیشتر درباره شرایط مهاجرت به نروژ به مشاوران با تجربه موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد بهترین شغل در نروژ

1- شایع ترین شغل در نروژ چیست؟

شایع ترین مشاغل در نروژ در صنعت ماهیگیری، پرستاران و هتل ها و رستوران ها است.

2- چه مشاغلی در نروژ تقاضا دارد؟

بخش خدمات بخش بزرگی از اقتصاد نروژ را تشکیل می دهد و مشاغل عمده مورد نیازعبارتند از:

  •  کشاورزی.
  •  مواد شیمیایی.
  •  صید ماهی.
  •  فرآوری مواد غذایی.
  •  فلزات
  •  معدن.
  •  محصولات کاغذی
  •  نفت و گاز.

3- آیا کار در نروژ آسان است؟

نروژ به عنوان جذاب ترین کشور برای کارگران مهاجر در اسکاندیناوی شناخته شده است؛ اما این بدان معنا نیست که کار ساده ای است. براساس مطالعه اخیر دانشگاه بروگن، کارفرمایان نروژی حتی اگر یک فرد خارجی برای انجام شغل مناسب تر باشند، اولویت با افراد بومی است.

4- آیا می توانید فقط با تسلط به زبان انگلیسی، شغلی در نروژ بدست آورید؟

یافتن شغل در نروژ با تسلط به زبان انگلیسی امکان پذیر است. به این دلیل است که نروژی ها انگلیسی عالی صحبت می کنند.

5- شرایط کار در نروژ چگونه است؟

بیشتر افراد در نروژ حقوق خوبی دارند. آنها بطور متوسط در هر هفته 5/37 ساعت کار می کنند و شش هفته تعطیلات مرخصی دارند.

6- چگونه می توانم در نروژ شروع به کار کنم؟

اگر می خواهید برای کار به نروژ بیایید، به ویزای اقامت نیاز دارید. معمولاً اول باید شغل پیدا کنید. اینکه اجازه اقامت مجبور شوید درخواست کنید بستگی به صلاحیت شما و نوع کار شما در نروژ دارد.

7- متوسط حقوق در نروژ چقدر است؟

درآمد متوسط در نروژ تقریباً زیر 120،000 کرون سالانه(19،300 دلار) درآمد داشته است.

8- آیا بازار کار نروژ برای خارجیان باز است؟

بله، بازار کار از افراد ماهر استقبال می کند.

9- آیا کشور نروژ ویزای همراه ارائه می دهد؟

بله، کسانی که در نروژ کار می کنند می توانند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه دریافت نمایند.

10- آیا ویزای جست و جوی کار نروژ برای ایرانیان وجود دارد؟

ویزای جست و جوی کار نروژ وجود دارد؛ اما بهتر است ایرانیان برای ویزای کاری این کشور اقدام نمایند.

11- کم هزینه روش مهاجرت به نروژ کدام روش است؟

کم هزینه ترین روش مهاجرت به نروژ، مهاجرت کاری است.

نظرات کاربران

  • توسط صالح
    تاریخ: خرداد 20, 1399
    نفر
    نفر

    سلام . راننده اتوبوس بین شهری مدارک کامل و ترانزیت . 34 سالمه . چطور میشه به نروژ مهاجرت کرد . اطفا راهنمایی کنید

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 24, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ ویزای کاری نروژ باید علاوه بر تسلط به زبان، کارفرما یا قرارداد کاری ارائه دهید. شرایط اخذ ویزای کاری نروژ کمی با سخت گیری روبرو است که پیشنهاد می کنیم کشور دیگری را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا