071-91009294  | 021-88724227  |

بهترین دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی

بهترین دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

رشته های پزشکی و دندانپزشکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی برای متقاضیان تحصیل در کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا می باشد. در این راستا در این مقاله به بررسی برترین و بهترین دانشگاه های دندانپزشکی می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

  • چرا تحصیل در رشته دندانپزشکی؟
  • شرایط تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی
  • آزمون های ورودی رشته دندانپزشکی
  • آزمون ورودی دندانپزشکی DAT
  • آزمون ورودی دندانپزشکی UCAT
  • آزمون ورودی دندانپزشکی استعداد تحصیلی سوئد
  • دوره پیش-پزشکی دندانپزشکی
  • دانشگاه دندانپزشکی کینگز کالج لندن
  • کالج دندانپزشکی ACTA هلند
  • دانشگاه دندانپزشکی هاروارد
  • دانشگاه دندانپزشکی هنگ کنگ
  • دانشگاه دندانپزشکی میشیگان
  • دانشگاه دندانپزشکی TMDU توکیو
  • موسسه و دانشگاه دندانپزشکی کارولینسا KI سوئد
  • دانشگاه دندانپزشکی گوتنبرگ سوئد
  • دانشگاه دندانپزشکی برن سوئیس
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد بهترین دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی

چرا تحصیل در رشته دندانپزشکی؟

رشته دندانپزشکی یکی از سخت ترین و پرطرفدارترین رشته های تحصیلی دانشگاهی است که نیازمند تحصیل سخت و تمرین های مداوم درسی می باشد. دندانپزشکان به عنوان پزشک دندان در زمینه های مختلف بیماری های دهان و دندان، جراحی های دهانی، تشخیص بیماری های دهان و دندان و پروتزهای دندانی به درمان و معالجه بیماران مشغول می باشند.اهمیت رشته دندانپزشکی از آن جهت می باشد که ارتباط نزدیکی با رشته پزشکی و تشخیص بیماری ها از راه دهان و دندان دارد. برخی از بیماری های عفونی و دیابت از طریق معاینه دهان و دندان بیمار قابل تشخیص می باشد. واحدهای درسی مشترک دوره دندانپزشکی و دوره پزشکی ارتباط تنگاتنگ این دو دوره تحصیلی را نشان می دهد که برای حفظ بهداشت و ارتقا سلامتی جامعه تلاش می کنند.

بر این اساس مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر ) با ارائه این مقاله به بررسی دانشگاه های برتر دندانپزشکی پرداخته اند تا بهترین دانشگاه های دندانپزشکی جهان را به شما ارائه دهند. اگر قصد تحصیل در دوره دندانپزشکی را دارید، اما هنوز در مورد دانشگاه ها و کالج های دندانپزشکی جهان تحقیق نکرده اید، مطالعه این مقاله کمک زیادی به شما می کند. با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی

دانشگاه ها و کالج های دندانپزشکی به منظور اخذ پذیرش دوره دندانپزشکی شرایط خاص خود را دارند. اما به طور کلی متقاضیان تحصیل در بیشتر این دانشگاه ها باید دوره یک ساله پیش-پزشکی را بگذرانند. دارا بودن مدرک مهارت زبان آیلتس و یا تافل، اخذ نمره لازم در آزمون پذیرش و مصاحبه علمی از دیگر شرایط کلی اخذ پذیرش در دوره دندانپزشکی محسوب می شود. متقاضیان تحصیل دندانپزشکی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید مدارک لازم را ارائه دهد.مدرک دیپلم دبیرستان و رزومه و سوابق علمی تحصیلی متقاضی از جمله مدارکی است که متقاضی باید برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه دندانپزشکی ارائه دهد. از دیگر مدارک مهم می توان به گواهی شرکت در آزمون ورودی و نامه پذیرش و همچنین ریزنمره های تحصیلی دبیرستان به همراه ترجمه آن ها به انگلیسی اشاره کرد. از مهم ترین مدارک لازم گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی متقاضی در تامین هزینه های تحصیل و زندگی در مدت تحصیل در کشور مقصد و همچنین فرم تکمیل شده درخواست پذیرش رشته دندانپزشکی و پاسپورت معتبر می باشد.

شرایط تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی
شرایط تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی

آزمون های ورودی رشته دندانپزشکی

بیشتر دانشگاه های دندانپزشکی جهان به منظور پذیرش متقاضیان در دوره های دندانپزشکی آزمون های ورودی و کنکورهای پذیرش را برگزار می کنند. از مهم ترین این آزمون ها می توان آزمون های DAT و آزمون UCAT و آزمون استعداد تحصیلی سوئد را نام برد.

آزمون ورودی دندانپزشکی DAT

این آزمون مختص متقاضیانی است که قصد تحصیل دوره های دندانپزشکی در دانشگاه های آمریکا یا کانادا را دارند. این آزمون از ۴ بخش دروس علوم پایه، توانایی حل مسئله، استدلال ریاضی و محاسبات عددی و توانایی درک مطلب می باشد. دروس علوم پایه این آزمون شامل درس های زیست شناسی، شیمی آلی و شیمی عمومی می باشد. سوال های این آزمون به زبان انگلیسی طرح می شود. هر متقاضی می تواند ۳ بار در این آزمون شرکت کند که فاصله زمانی آزمون ها باید در حدود ۳ ماه باشد. هزینه شرکت در آزمون DAT در حدود ۴۱۵ دلار می باشد.

آزمون ورودی دندانپزشکی UCAT

آزمون UCAT مختص متقاضیانی است که قصد تحصیل در دوره های دندانپزشکی انگلستان را دارند. این آزمون که از ۵ بخش تشکیل شده است مشتمل بر بخش های استدلال کلامی، استدلال انتزاعی، توانایی تصمیم گیری و استدلال محاسبه عددی می باشد. متقاضیان برای اخذ پذیرش در دوره دندانپزشکی دانشگاه های انگلستان باید در این آزمون نمره لازم را کسب کنند. هزینه شرکت در این آزمون برای متقاضیان بین المللی در حدود ۱۱۵ پوند می باشد.

آزمون ورودی دندانپزشکی استعداد تحصیلی سوئد

این آزمون مختص متقاضیانی است که قصد تحصیل در دوره های دندانپزشکی سوئد را دارند. از آن جا که این آزمون به زبان سوئدی برگزار می شود، دارا بودن مدرک مهارت زبان سوئدی الزامی می باشد. این آزمون شامل ۴ بخش حل مسئله ریاضی، استدلال های ریاضی، استدلال های عددی و محاسبه های ریاضی و درک مطلب می باشد. هزینه شرکت در این آزمون در حدود ۴۵۰ کرون سوئد است.

دوره پیش-پزشکی دندانپزشکی

متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره دندانپزشکی را دارند، می توانند در دوره های پیش-پزشکی کالج های دندانپزشکی شرکت کنند. دانشجویان با شرکت در این دوره پیش-پزشکی آمادگی لازم در جهت اخذ نمره در آزمون ورودی و تسلط به زبان انگلیسی را کسب می کنند. دانشجو با شرکت در این دوره آمادگی با فراگیری دروس زیست شناسی و شیمی به زبان انگلیسی برای اخذ نمره لازم در آزمون پذیرش دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی آماده می شود. متقاضیان با شرکت در این دوره، آمادگی لازم برای آزمون ورودی را کسب می کنند و با سوالات آزمون آشنایی پیدا می کنند. علاوه بر این متقاضی این دروس را به زبان انگلیسی فرامی گیرد.شرکت در دوره پیش-پزشکی به عنوان یک امتیاز مثبت در اخذ پذیرش دوره دندانپزشکی بیشترکشورهای جهان محسوب می شود.

دانشگاه دندانپزشکی کینگز کالج لندن

دانشگاه کینگز کالج لندن در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های دندانپزشکی جهان QS دارای رتبه ۲ جهانی می باشد. متقاضیان تحصیل در دوره دندانپزشکی این دانشگاه باید در آزمون ورودی UCAT نمره لازم را کسب کنند.زبان تحصیل دوره دندانپزشکی این دانشگاه زبان انگلیسی می باشد و بر این اساس متقاضیان باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ و یا تافل ۱۰۰ به بالا باشند. این دانشگاه دارای بیش از ۲۷۰۰۰ دانشجو از ۱۵۰ کشور جهان می باشد. شهرت و محبوبیت این دانشگاه به دلیل بالا بودن سطح علمی و انجام تحقیق و پژوهش های علمی پیشرفته می باشد. هزینه تحصیل در دوره دندانپزشکی این دانشگاه سالانه در حدود ۴۳۰۰۰ پوند می باشد.دانشگاه کینگز کالج لندن رشته های پزشکی، دندانپزشکی، روانپزشکی، پرستاری، حقوق، علوم انسانی و رشته های علوم اجتماعی را به دانشجویان ارائه می دهد. این دانشگاه در کشف ساختار ژنتیکی DNA و توسعه تحقیقی در مورد پیشرفت های رادیو و تلویزیون و تلفن های همراه نقش مهمی داشته است.

دانشگاه دندانپزشکی کینگز کالج لندن
دانشگاه دندانپزشکی کینگز کالج لندن

کالج دندانپزشکی ACTA هلند

کالج دندانپزشکی ACTA یک مرکز علمی مستقل و پیشرفته است که با همکاری دانشگاه آمستردام و دانشگاه VU آمستردام شکل گرفته است. این دانشگاه که سالانه میزبان ۸۰۰ دانشجوی دندانپزشکی از سرتاسر جهان است، خدمات دندانپزشکی را نیز به بیماران ارائه می دهد. دانشگاه دندانپزشکی ACTA هلند در حوزه آموزش و تدریس و تحقیق و پژوهش جایگاه ویژه ای در میان برترین دانشگاه های جهان دارد. متقاضیان برای تحصیل در این دانشگاه باید در آزمون ورودی و مصاحبه امتیازهای لازم را کسب کنند.زبان تحصیل در این دانشگاه زبان انگلیسی و زبان هلندی می باشد. بر این اساس متقاضیان نیازمند مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ یا تافل ۹۲ به بالا می باشند. هزینه تحصیل در هلند در دوره دندانپزشکی به طور میانگین سالانه در حدود۱۲.۰۰۰ یورو تا ۲۳.۰۰۰ یورو می باشد.این دانشگاه دوره ۳ ساله کارشناسی ارشد بهداشت دهان و دندان را ارائه می دهد. علاوه بر این دانشگاه ACTA ارائه دهنده دوره های تخصصی دندانپزشکی پروتزهای دندانی، دندانپزشکی کودکان، اندودنتولوژی، پریودنتولوژی، ایمپلنت، جراحی دهان و فک و صورت و تخصص ارتودنسی می باشد.

دانشگاه دندانپزشکی هاروارد

دانشگاه هارواد که از برجسته ترین و برترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در جهان می باشد، یک دانشگاه خصوصی است. نام این دانشگاه همواره در میان برترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی جهان می درخشد. این دانشگاه دوره های عمومی و تخصصی دندانپزشکی را به متقاضیان ارائه می دهد. دوره های تخصصی دندانپزشکی این دانشگاه دوره دندانپزشکی کودکان، جراحی دهان و فک و صورت، ارتودنسی، اندودنتیکس، پریودانتیکس، پروتزهای دندانی، بیولوژی دهان و ایمپلنتولوژی می باشد.متقاضیان به منظور تحصیل در دوره دندانپزشکی عمومی این دانشگاه باید دارای مدرک کارشناسی یا لیسانس باشند و در آزمون ورودی DAT شرکت و نمره لازم را کسب کنند. این دانشگاه برای پذیرش دندانپزشکی مصاحبه را نیز با متقاضی انجام می دهد. زبان تحصیل دوره دندانپزشکی دانشگاه هاروارد زبان انگلیسی می باشد و هزینه تحصیل دوره های دندانپزشکی این دانشگاه سالانه در حدود ۶۰.۰۰۰ دلار است.

دانشگاه دندانپزشکی هنگ کنگ

دانشگاه دندانپزشکی هنگ کنگ در رتبه بندی ها و رنکینگ های برترین دانشگاه های دندانپزشکی جهان QS رتبه ۴ جهان را کسب کرده است. این دانشگاه که از برترین و معتبرترین دانشگاه های دندانپزشکی جهان محسوب می شود، تنها دانشگاه دندانپزشکی کشور هنگ کنگ می باشد. دانشگاه دندانپزشکی هنگ کنگ که از قدیمی ترین موسسه های آموزش عالی هنگ کنگ می باشد، در بیمارستان دندانپزشکی پرنس فیلیپ در جزیره هنگ کنگ قرار دارد.متقاضیان برای تحصیل دوره ۶ ساله دندانپزشکی عمومی باید در آزمون SAT یا آزمون ACT شرکت و نمره لازم را کسب کنند. زبان تحصیل دوره دندانپزشکی این دانشگاه زبان انگلیسی و زبان چینی می باشد و بر این اساس متقاضی باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ یا تافل ۹۲ به بالا باشد. هزینه تحصیل در هنگ کنگ در دوره های عمومی دندانپزشکی این دانشگاه سالانه در حدود ۱۶.۵۰۰ دلار هنگ کنگ و برای دوره های تخصصی دندانپزشکی سالانه در حدود ۱۶۰.۰۰۰ تا ۵۴۰.۰۰۰ دلار هنگ کنگ می باشد.

دانشگاه دندانپزشکی میشیگان

دانشگاه میشیگان که در سال ۱۸۱۷ تاسیس شده است از برترین و معتبرترین دانشگاه های دندانپزشکی در آمریکا محسوب می شود. دانشگاه میشیگان در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های دندانپزشکی جهان QS دارای رتبه جهانی ۵ می باشد. این دانشگاه از جهت دارا بودن استانداردهای سطح بالا در تحقیق و پژوهش های علمی بسیار شناخته شده می باشد. متقاضیان تحصیل در دوره دندانپزشکی عمومی باید دارای مدرک کارشناسی یا لیسانس باشند. متقاضیان برای اخذ پذیرش در دوره های دندانپزشکی این دانشگاه باید در آزمون پذیرش DAT و مصاحبه امتیاز لازم را کسب کنند. زبان تحصیل دوره دندانپزشکی این دانشگاه زبان انگلیسی می باشد و متقاضیان نیازمند مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ یاتافل ۱۰۰ به بالا می باشند.هزینه تحصیل دوره دندانپزشکی این دانشگاه سالانه در حدود ۵۰.۰۰۰ دلار تا ۶۵.۰۰۰ دلار می باشد. دانشگاه میشیگان ارائه دهنده دوره های تخصصی دندانپزشکی مانند دندانپزشکی کودکان، دندانپزشکی ترمیمی، پروتزهای دندانی، پریودانتیکس، ارتودنسی، اندودنتیکس و بهداشت دندان می باشد.

دانشگاه دندانپزشکی TMDU توکیو

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو که از برجسته ترین دانشگاه های علوم پزشکی در آسیا و جهان می باشد، دارای کالج های پزشکی، دندانپزشکی، علوم زیست پزشکی، علوم بهداشتی، مهندسی زیستی و تحقیقات پزشکی است. این دانشگاه دارای دو موسسه تحقیقاتی زیست پزشکی و مهندسی زیستی و تحقیقات پزشکی، کالج دندانپزشکی و کالج پزشکی و کالج تکنیسین دندانپزشکی می باشد. زبان تحصیل در این دانشگاه زبان ژاپنی می باشد و بر این اساس متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید دارای مدرک مهارت زبان ژاپنی باشند. متقاضیان برای اخذ پذیرش در دوره دندانپزشکی این دانشگاه باید در آزمون های ورودی دانشگاه های ژاپن، آزمون EJU و مصاحبه امتیازهای لازم را کسب کنند. هزینه تحصیل دوره دندانپزشکی این دانشگاه سالانه در حدود ۵۴۰.۰۰۰ ین می باشد.

موسسه و دانشگاه دندانپزشکی کارولینسا KI سوئد

موسسه کارولینسا در شهر استکهلم سوئد ارائه دهنده دوره های علوم پزشکی و دندانپزشکی می باشد. این موسسه که در سال ۲۰۱۹ به عنوان برترین دانشگاه دندانپزشکی سوئد شناخته شده است، از نظر روش های نوین آموزش و تحقیق در جهان مشهور است. متقاضیان به منظور اخذ پذیرش در دوره های دندانپزشکی این دانشگاه باید دارای نمره های بالا در دوره دبیرستان و کسب نمره لازم در آزمون استعداد تحصیلی سوئد باشند.زبان تحصیل در دوره دندانپزشکی این دانشگاه زبان سوئدی می باشد و بنابراین متقاضیان باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی سطح ۶ متوسطه و مدرک مهارت زبان سوئدی سطح ۳ باشند. متقاضیانی که دارای مدرک زبان سوئدی می باشند باید در آزمون TISUS نمره لازم را کسب کنند. دوره های تخصصی دندانپزشکی مانند دوره ارتودنسی و اندودنتیکس در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شود. هزینه تحصیل در سوئد در دوره دندانپزشکی این دانشگاه سالانه در حدود ۳۸۰.۰۰۰ کرون سوئد می باشد.

دانشگاه دندانپزشکی گوتنبرگ سوئد

دانشگاه گوتنبرگ سوئد که از بزرگترین دانشگاه های شمال اروپا محسوب می شود، دارای بیش از ۳۷۰۰۰ دانشجو می باشد که از این میان بیش از ۹۰ دانشجو هر سال در دوره های دندانپزشکی این دانشگاه پذیرفته می شوند. این دانشگاه علاوه بر دوره عمومی دندانپزشکی دوره های تخصصی دندانپزشکی مانند ارتودنسی و پریودانتیکس را ارائه می دهند. متقاضیان برای اخذ پذیرش در دوره دندانپزشکی این دانشگاه باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند. زبان تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه گوتنبرگ سوئد زبان انگلیسی و زبان سوئدی می باشد و بر این اساس دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ یا تافل ۹۰ به بالا الزامی می باشد. هزینه تحصیل در دوره دندانپزشکی گوتنبرگ سوئد سالانه در حدود ۱۸۰.۰۰۰ کرون سوئد است.

دانشگاه دندانپزشکی گوتنبرگ سوئد
دانشگاه دندانپزشکی گوتنبرگ سوئد

دانشگاه دندانپزشکی برن سوئیس

دانشگاه برن سوئیس که از برترین و معتبرترین دانشگاه های جهان محسوب می شود، فعالانه در پروژه های علمی تحقیقی جهان سهم به سزایی دارد. این دانشگاه در رتبه بندی ها و رنکینگ های برترین دانشگاه های دندانپزشکی جهان QS از جمله ۱۰ دانشگاه برتر جهان می باشد. دانشگاه برن که به عنوان یک مرکز ملی و بین المللی برای آموزش دوره های دندانپزشکی شناخته می شود، در حدود ۱۰۰ سال سابقه تدریس دوره دندانپزشکی دارد.این دانشگاه دوره های ۳ ساله کارشناسی دندانپزشکی و دوره ۲ ساله کارشناسی ارشد دندانپزشکی را به متقاضیان ارائه می دهد. متقاضیان برای اخذ پذیرش در دوره های دندانپزشکی این دانشگاه نیاز به شرکت در آزمون ورودی ندارند. زبان تحصیل دوره دندانپزشکی دانشگاه برن زبان آلمانی می باشد بنابراین متقاضیان باید دارای مدرک مهارت زبان آلمانی سطح C1 باشند.هزینه تحصیل در سوئیس در دوره دندانپزشکی این دانشگاه سالانه در حدود ۴۰۰۰ فرانک تا ۸۰۰۰ فرانک سوئیس می باشد.

سخن آخر

در این مقاله بهترین دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی مورد بررسی مستند و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که متقاضی با ارائه مدرک دیپلم دبیرستان و رزومه و سوابق علمی تحصیلی می تواند برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه دندانپزشکی اقدام کند. از دیگر مدارک مهم گواهی شرکت در آزمون ورودی و نامه پذیرش و همچنین ریزنمره های تحصیلی دبیرستان به همراه ترجمه آن ها به انگلیسی و همچنین گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی متقاضی در تامین هزینه های تحصیل و زندگی در مدت تحصیل در کشور مقصد و همچنین فرم تکمیل شده درخواست پذیرش رشته دندانپزشکی و پاسپورت معتبر را می توان نام برد.

اگر قصد تحصیل در برترین دانشگاه های دندانپزشکی جهان را دارید و نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید با بهره مندی از مشاوره های مهاجرتی کارشناسان مجرب موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) زمینه لازم در جهت تحصیل در بهترین دانشگاه های دندانپزشکی را برای خود فراهم کنید. مشاوران موسسه ما در شعبه های تهران و شیراز با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی همه تلاش خود را به کار می بندند تا بهترین گزینه مهاجرت را به متقاضیان ارائه دهند.در این مقاله شرایط بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل دندانپزشکی را مورد بررسی قرار دادیم. اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در معتبرترین دانشگاه های جهان را دارید و اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در برترین دانشگاه های دندانپزشکی آسیایی و اروپایی را دارید، این مقاله را مطالعه کنید. یکی از مهم ترین شرایط پذیرش در برترین دانشگاه های دندانپزشکی کسب نمره لازم در آزمون ورودی می باشد. برخی از دانشگاه های دندانپزشکی دوره های پیش-پزشکی را نیز برای کسب آمادگی در دروس علوم پایه و زبان انگلیسی برگزار می کنند. اگر برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای آسیایی، اروپایی، استرالیا و کانادا نیاز به مشاوره با متخصصان مهاجرت دارید، می توانید از خدمات مشاوره ای موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) برخوردار شوید. مشاوران زبده و مجرب موسسه میرداماد با راهنمایی های مفید و سودمند کمک می کنند تا متقاضی بهترین گزینه مهاجرتی را انتخاب کند. با مطالعه مقاله های این موسسه بدون پرداخت هزینه بهترین خدمات مهاجرت تحصیلی را دریافت کنید.

سوالات متداول در مورد بهترین دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی

1- شرایط تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی چیست؟

دارا بودن مدرک مهارت زبان آیلتس و یا تافل، اخذ نمره لازم در آزمون پذیرش و مصاحبه علمی از دیگر شرایط کلی اخذ پذیرش در دوره دندانپزشکی محسوب می شود

2- آیا برای پذیرش دندانپزشکی شرکت در آزمون های ورودی الزامی است؟

بیشتر دانشگاه های دندانپزشکی جهان به منظور پذیرش متقاضیان در دوره های دندانپزشکی آزمون های ورودی و کنکورهای پذیرش را برگزار می کنند.

3- آزمون های پذیرش دوره دندانپزشکی کدامند؟

از مهم ترین این آزمون ها می توان آزمون های DAT و آزمون UCAT و آزمون استعداد تحصیلی سوئد را نام برد.

4- بخش های آزمون ورودی دندانپزشکی DAT کدامند؟

این آزمون مختص متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های آمریکا یا کانادا را دارند و از ۴ بخش دروس علوم پایه، توانایی حل مسئله، استدلال ریاضی و محاسبات عددی و توانایی درک مطلب می باشد.

5- بخش های آزمون ورودی دندانپزشکی UCAT چیست؟

آزمون UCAT مختص متقاضیانی است که قصد تحصیل دندانپزشکی انگلستان را دارند و ۵ بخش می باشد:استدلال کلامی، استدلال انتزاعی، توانایی تصمیم گیری و استدلال محاسبه عددی

6- بخش های آزمون ورودی دندانپزشکی استعداد تحصیلی سوئد کدامند؟

این آزمون شامل ۴ بخش حل مسئله ریاضی، استدلال های ریاضی، استدلال های عددی و محاسبه های ریاضی و درک مطلب می باشد.

7- آیا برای تحصیل دندانپزشکی باید در دوره پیش-پزشکی شرکت کرد؟

برخی از دانشگاه های جهان دوره های پیش-پزشکی را در کالج های دندانپزشکی برگزار می کنند.

8- اهمیت شرکت در دوره-پیش پزشکی چیست؟

دانشجویان با شرکت در این دوره پیش-پزشکی آمادگی لازم در جهت اخذ نمره در آزمون ورودی و تسلط به زبان انگلیسی و زیست شناسی و شیمی به زبان انگلیسی را کسب می کنند.

9- رتبه و آزمون دانشگاه دندانپزشکی کینگز کالج لندن چیست؟

دانشگاه کینگز کالج لندن در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی جهان QS دارای رتبه ۲ جهانی می باشد. متقاضیان باید در آزمون ورودی UCAT نمره لازم را کسب کنند.

10- شرایط پذیرش در کالج دندانپزشکی ACTA هلند چیست؟

مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ یا تافل ۹۲ به بالا –دارا بودن نمره های بالا در مدرک دیپلم و تمکن مالی

11- زبان تحصیل دندانپزشکی دانشگاه دندانپزشکی هنگ کنگ چیست؟

زبان تحصیل دوره دندانپزشکی این دانشگاه زبان انگلیسی و زبان چینی می باشد و بر این اساس متقاضی باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ یا تافل ۹۲ به بالا باشد.

اسکرول به بالا