071-91009294  | 021-88724227  |

بررسی شرایط و هزینه تحصیل در دانشگاه یورک کانادا

تحصیل در دانشگاه یورک کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل در دانشگاه یورک کانادا به دلیل تنوع رشته سطح علمی فوق العاده‌ و موقعیت آموزشی مناسب همواره مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر جهان قرار می‌گیرد. کادر مدیریتی این دانشگاه به شدت پذیرای ایده‌های خلاقانه و نوین دانشجویان هستند و پس از بررسی میزان اثر بخشی و عملیاتی بودن نظرات برای اجرای ان‌ها حمایت‌های متعددی را انجام می‌دهند.

تخصیص بودجه ۷۹ میلیون دلاری جهت تحقیقات دانشگاهی و تخصیص بودجه ۱ میلیارد دلاری در راستای طرح‌های عملیاتی از جمله مواردی ست که نشانگر اهمیت مسئله علم، دانش و پژوهش در این دانشگاه می‌باشد.

مطالعه بیشتر:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت به کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

آشنایی با دانشگاه یورک

سال تاسیس این دانشگاه به ۱۹۵۹ میلادی برمی گردد. یورک را به عنوان دومین دانشگاه بزرگ در استان انتاریو و سومین دانشگاه بزرگ در کشور کانادا می‌شناسد. این دانشگاه در شمار ۵۰۰ مرکز علمی آموزشی جهان بوده و با بیش از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا در حال تبادل و به روز رسانی اطلاعات می‌باشد.

مساحت بزرگ این دانشگاه باعث شده تا بیش از ۷۰۰۰ نفر کارمند و هیئت علمی در آن مشغول به فعالیت باشند. هم اکنون حدود ۵۵۰۰۰ دانشجو در یورک مشغول به تحصیل هستند و حدود ۸۰۰۰ نفر از آن‌ها را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

موقعیت مکانی دانشگاه یورک

این دانشگاه واقع در کشور کانادا، شهر تورنتو و استان انتاریو می‌باشد. بسیاری از افراد شهر تورنتو را به عنوان قطب صنعتی و پایتخت اقتصادی کشور کانادا می‌شناسند. استاندارد‌های یک زندگی مرفه در این شهر به میزان بسیار بالایی وجود دارد و بی‌تردید ساکنین آن یک زندگی با کیفیت و بی‌دغدغه را تجربه خواهند کرد. اگر قصد تحصیل در این دانشکده را دارید حتما قوانین زندگی در کانادا را مطالعه فرمایید.

معرفی دانشکده‌های دانشگاه یورک

بی تردید یورک یکی از متنوع‌ترین دانشگاه‌های کانادا به شمار می‌رود. این دانشگاه وسیع حدود ۱۱ دانشکده مختلف دارد و بیش از ۱۳۰ رشته تحصیلی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشکده علوم، دانشکده بهداشت و سلامت، دانشکده حقوق، دانشکده مهندسی، دانشکده بازرگانی، دانشکده هنر و رسانه، دانشکده مطالعات و محیط زیست از جمله دانشکده‌های محبوب در دانشگاه یورک به شمار می‌رود.

تحصیل در دانشگاه یورک کانادا

برترین رشته‌ها برای تحصیل در دانشگاه یورک کانادا

همانطور که در قسمت‌های قبلی مقاله به آن اشاره کردیم دانشگاه یورک دارای تنوع رشته بسیار زیادی می‌باشد. از محبوب‌ترین رشته‌های موجود در این دانشگاه می‌توان به حسابداری، زیست شناسی، مهندسی عمران، تجارت، مهندسی کامپیوتر، طراحی، مهندسی برق، حقوق، تئاتر، تاریخ، فناوری اطلاعات، موسیقی، پرستاری، روانشناسی، علوم سیاسی، توانبخشی و جامعه شناسی اشاره کرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه یورک کانادا

تحصیل در کانادا و تحصیل در این دانشگاه امکان تحصیل در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را برای دانشجویان فراهم کرده است. به طور کلی هزینه تحصیل در کانادا از بسیاری از کشورهای همجوار و همسایه او ارزان و مقرون به صرفه‌تر می‌باشد.

همانطور که مستحضر هستید هزینه نسبی و تقریبی تحصیل با توجه به دانشکده و رشته دچار تغییرات خواهد شد. میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه یورک سالانه ۳۳۰۰۰ دلار خواهد بود.

هزینه تحصیل در ۵ رشته پر مخاطب دانشگاه یورک کانادا

  1. هزینه تحصیل در رشته مهندسی به طور تقریبی ۳۵۴۲۰ دلار خواهد بود.
  2. هزینه تحصیل در رشته کامپیوتر به طور تقریبی ۲۸۵۰۰ دلار خواهد بود.
  3. هزینه تحصیل در رشته تجارت به طور تقریبی ۳۱۵۰۰ دلار خواهد بود.
  4. هزینه تحصیل در رشته طراحی به طور تقریبی ۲۷۵۰۰ دلار خواهد بود‌.
  5. هزینه تحصیل در رشته بازرگانی به طور تقریبی ۳۱۵۰۰ دلار خواهد بود.

برترین مدرسین دانشگاه یورک

بسیاری از برترین اساتید جهان در دانشگاه یورک مشغول به ارائه مطالب درسی به دانشجویان هستند. از برترین اساتید این دانشگاه می‌توان به آلن میکسینز وود، اروینگ ابلا، مارگارت اتوود، جان گریسن و رومن اس اندلر اشاره کرد. طبیعتا تحصیل در محضر اساتید برتر نقش به سزایی در تعلیم و مهارت آموزی دانشجویان ایفا می‌کند.

امکانات دانشگاه یورک

این دانشگاه با در اختیار قرار دادن خوابگاه‌های مجهز و نزدیک به محل دانشگاه هزینه حمل و نقل را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. امکان همکاری و شرکت در تیم‌های ورزشی و رشته‌های مختلف مثل تنیس، اسکواش، بدنسازی، استخر و … از جمله مزیت‌های این دانشگاه به شمار می‌رود.  وجود باشگاه‌های فعال و خودمختار دانشجویی در زمینه ایجاد عدالت اجتماعی، توسعه فرهنگ و… از دیگر مزیت‌های یورک است.

دانشگاه یورک به این مفتخر است که در تدوین برنامه‌های فضایی کشور کانادا نقش اساسی داشته و به عنوان اولین دانشگاه در این کشور، تحقیقات و پژوهش در زمینه اکتشاف مریخ را آغاز کرده است.

نمره زبان مورد نیاز برای ورود به دانشگاه یورک

توجه داشته باشید که بررسی مدارک در خصوص صدور ویزای تحصیلی به حدود دو ماه زمان نیاز دارد؛ بنابراین با برنامه‌ریزی صحیح در رابطه با ارائه مدارک، با شروع ترم‌های تحصیلی در دانشگاه یورک هماهنگ شوید و از زمان بندی آن عقب نمانید.

داشتن نمره ۸۳ تا ۱۰۰ در رابطه با مدرک تافل و داشتن نمره ۵ تا ۷ آیلتس لازمه ورود به دانشگاه یورک است. * نمره زبان در خصوص رشته و دانشکده‌های مختلف متفاوت خواهد بود.*

نکته جالبی که در خصوص ورود به دانشگاه یورک وجود دارد این است که اگر نمره زبان شما از حد نصاب تعیین شده پایین‌تر باشد پذیرش تحصیلی مشروط به شما تعلق خواهد گرفت و ادامه فرایند آموزش زبان در کشور کانادا به شما ارائه خواهد شد.

تحصیل در دانشگاه یورک کانادا

بهترین دانشگاه کانادا برای بورسیه تحصیلی

یکی از مسائلی که به طور معمول مورد توجه بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان قرار می‌گیرد. مسئله بورسیه تحصیلی کانادا است. متقاضیان سعی دارند تا با دریافت بورسیه تحصیلی تحت عناوین مختلف شهریه‌های مربوط به تحصیل خود را کاهش دهند. از جمله بورس‌های دانشگاه یورک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تخصیص بورسیه ی‌۱۰۰۰ دلاری برای دانشجویان رشته هنر، رسانه و طراحی.
  2. تخصیص بورسیه ی‌۲۰۰۰ دلاری دانشکده علوم
  3. تخصیص بورسیه ی‌۵۰۰۰۰ هزار دلاری برای تحقیقات و پژوهش در مقطع دکترا

در این مقاله سعی شد تا مطالب مهم و کاربردی در خصوص دانشگاه یورک کانادا به شما عزیزان ارائه شود. بی‌شک تحصیل در این دانشگاه باز علمی و مهارت‌های عملی شما را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. جهت کسب اطلاعات تکمیلی و طی کردن قانونی و سریع مسیر مهاجرت به موسسه میرداماد مراجعه کنید.‌ این موسسه با داشتن موسسه مهاجرتی در شیراز، تهران اصفهان و … در خدمت شما متفاضیان می باشد. کارشناسان مجموعه مهاجرتی میرداماد آماده هرگونه پاسخگویی به سوالات شما در زمینه مهاجرت و انواع روش‌های ان هستند.

اسکرول به بالا