071-91009294  | 021-88724227  |

بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه رگسنبورگ آلمان

دانشگاه رگسنبورگ آلمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

وجود دانشگاه‌های متعدد با رنگینگ بالای جهانی کشور آلمان را با سیل عظیم درخواست متقاضیان جهت ادامه تحصیل مواجه کرده و باعث شده تا مهاجرت تحصیلی به عنوان یکی پر طرفدار‌ترین روش‌های مهاجرتی به این کشور شناخته شود. دانشگاه رگسنبورگ آلمان یکی از دانشگاه‌های معتبر و محبوب کشور آلمان است که بسیاری از افراد رویای تحصیل در آن را در سر می‌پرورانند.

پایتخت آلمان را بشناسید

برای مهاجرت به آلمان باید اطلاعاتی در مورد این کشور کسب کنید. برلین به عنوان پایتخت کشور آلمان بزرگ‌ترین شهر از نظر جمعیت و پهناور‌ترین شهر از لحاظ مساحت شناخته می‌شود. این شهر به عنوان یک ایالت مهم تاریخی و فرهنگی در کشور آلمان شهرت دارد. برلین زیبا از جنگل، باغ و سر سبزی بسیار زیادی بر خوردار است؛ از دیگر جاذبه‌های شهر برلین می‌توان به برج تلویزیونی برلین، تالار شهر برلین، دروازه برندربورگ، جزیره موزه، کلیسای جامع برلین، باغ حیوانات بزرگ، ستون پیروزی، جنگل گرون والد، باغ‌ جانورشناسی برلین، باغ موزه برلین داهلم اشاره کرد. بی‌تردید فرصت حضور و زیستن در یک شهر شاد، شب زنده‌دار و سر زنده تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما رقم خواهد زد. بی‌تردید زندگی در پایتخت شما را از امکانات فراوان آموزشی، شغلی، تفریحی و… بهره‌مند خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

مهاجرت تحصیلی در آلمان

آشنایی با محل احداث دانشگاه رگسنبورگ

تحصیل در آلمان و در دانشگاه رگسنبورگ یک فرصت فوق‌العاده به شمار می‌آید. واقع در جنوب شرقی کشور آلمان و نزدیک به دو شهر مونیخ و اشتوتگارت است. رگسنبورگ شهری با قدمت چندین ساله و فرهنگ غنی می‌باشد و حدود ۱۲۹ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است. این شهر دارای امنیت بسیار بالا و آب و هوای مساعدی بوده و شاخص آلودگی هوای بسیار پایینی دار‌د و همین مسئله باعث شده تا افراد زیادی رگسنبورگ را برای زندگی انتخاب کنند. پایان ماه ژوئن و آگوست به عنوان بهترین زمان جهت سفر و تفریح در این شهر شناخته می‌شود؛‌ چراکه در این ماه‌ها آب و هوا مطلوب بوده و زیبایی و سرسبزی رگسنبورگ دو چندان می‌شود.

دانشگاه رگسنبورگ آلمان

معرفی دانشگاه رگسنبورگ

این دانشگاه در سال ۱۹۶۲ تاسیس شده و هم اکنون بیش از ۲۲ هزار دانشجو را در خود جای داده است. حدود ۳ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه رگسنبورگ را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. این دانشگاه بیش از ۴۵۰۰ کارمند داشته و حدود ۳۵۰ استاد را به کار گرفته است. همچنین می‌توانید از طریق این دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی به آلمان اقدام فرمایید.

توجه داشته باشید که تحصیل در مدارس آلمان پیش از دانشگاه، می تواند شانس پذیرش افراد در دانشگاه را افزایش دهد.

رتبه بندی دانشگاه رگسنبورگ

آخرین رتبه بندی ارائه شده دانشگاه رگنسبورگ در سال ۲۰۱۴، رتبه ۳۹۵ جهانی می‌باشد. این دانشگاه در میان دانشکده‌های کشور آلمان جایگاه ۱۰۰ را به دست آورده و از میان دانشگاه‌های قاره اروپا در شماره ۲۵۰ دانشگاه برتر قرار دارد.

برترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه رگسنبورگ

کسب جایگاه ۲۵ جهان، در رشته مدیریت و تجارت نشان‌دهنده این است که دانشگاه رگسنبورگ در ارائه رشته‌های نام برده شده از توانمندی خاصی برخوردار است. به طور کلی رشته‌های تجارت، اقتصاد، حقوق و مدیریت از جمله رشته‌های پرطرفدار و سطح بالای این دانشگاه به شمار می‌رود.

11 دانشکده‌های دانشگاه رگسنبورگ

دانشکده‌های این دانشگاه آلمانی به شرح زیر است.

  1. دانشکده علوم دینی کاتولیک
  2. دانشکده ‌حقوق
  3. دانشکده ‌شیمی و داروسازی : تحصیل داروسازی در آلمان
  4. دانشکده ‌زیست شناسی و پزشکی پیش بالینی: تحصیل پزشکی در آلمان
  5. دانشکده ‌فلسفه، تاریخ هنر، تاریخ و علوم انسانی
  6. دانشکده یزبان‌ها، ادبیات و فرهنگ‌ها
  7. دانشکده ‌مدیریت، تجارت و اقتصاد
  8. دانشکده ‌روانشناسی، علوم آموزشی و علوم ورزشی
  9. دانشکده ‌ریاضیات
  10. دانشکده ‌پزشکی : شرایط جدید تحصیل پزشکی‌ در آلمان 2021
  11. دانشکده ‌علوم دینی کاتولیک

زبان تدریس دانشگاه رگسنبورگ

این دانشگاه مطالب درسی خود را در مقطع کارشناسی با زبان آلمانی به دانشجویان ارائه می‌دهد اما در مقطع ارشد طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی به متقاضیان ارائه خواهد شد و این مسئله در مورد مقطع دکترا نیز صدق می‌کند. برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه رگسنبورگ به مدرک زبان آیلتس ۶.۵ و یا تافل ۸۰ نیاز دارید. اگر قصد دارید با زبان آلمانی در این دانشگاه تحصیل کنید، به داشتن حداقل مدرک B2 نیاز‌مند هستید.  توجه داشته باشید که برای تحصیل در رشته پزشکی و زیر شاخه‌های ان به نمره آیلتس، تافل و یا مدرک زبان آلمانی سطح بالاتری نیاز دارید.

۵ مزیت‌ تحصیل در دانشگاه رگسنبورگ

  1. در حال حاضر این دانشگاه با بیش از ۳۰ شرکت اروپایی در پروژه‌های علمی مختلف همکاری و تبادل اطلاعات دارد و بی‌تردید این مسئله در ارتقاء سطح علمی و آموزشی اساتید و دانشجویان نقش به سزایی ایفا می‌کند.
  2. دانشگاه رگنسبورگ داری کتابخانه‌ای فعال با بیش از ۳ میلیون جلد کتاب مختلف و متنوع است؛ علاوه بر آن این دانشگاه مراکز ورزشی وسیع و گوناگون، سالن تئاتر مجهز، سینما، مغازه‌های مختلف و امکانات بسیار دیگری را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.
  3. تحصیل در دانشگاه رگنسبورگ هزینه حمل و نقل شما را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. چرا که اکثر خوابگاه‌های این دانشگاه نزدیک به محوطه اصلی احداث شده‌ و دغدغه دانشجویان را در خصوص مسئله حمل و نقل کاهش می‌دهد.
  4. اعتبار مدرک دانشگاهی رگسنبورگ باعث شده تا فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقوله کاریابی با سهولت بیشتری مواجه شوند و فرصت اشتغال در رشته مرتبط با تحصیل خود را داشته باشند.
  5. هزینه تحصیل در دانشگاه رگنسبورگ نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور آلمان مقرون به صرفه است و تنوع رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه بسیار بالا می‌باشد. به طور میانگین هزینه های تحصیل در آلمان و در دانشگاه رگسنبورگ بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ یورو در هر ترم تخمین زده شده است. به تبع هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی و زیر شاخه‌های آن اعداد و ارقام ارائه شده را مضاعف می‌کند.

دانشگاه رگسنبورگ آلمان

بورسیه تحصیلی در این دانشگاه 

بسیاری از دانشجویان خواستار بورسیه تحصیلی آلمان هستند. بیشتر بورسیه‌هایی که توسط دانشگاه رگسنبورگ به متقاضیان ارائه می‌شود در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند. این دانشگاه سعی دارد تا با عناوین مختلف دانشجویان ممتاز و نخبه را تحت حمایت مالی خود قرار دهد. به عنوان مثال برای تحصیل در رشته اقتصاد بیش از ۸۰ نوع کمک هزینه تحصیلی برای متقاضیان این رشته در نظر گرفته شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع بورسیه‌های تحصیلی به سایت معتبر دانشگاه رگسنبورگ مراجعه کنید.

جمع بندی

کشور آلمان با داشتن دانشگاه‌های معتبر به عنوان یکی از قطب‌های پذیرش دانشجو تبدیل شده است. در این مقاله سعی شد تا به موارد مختلف در خصوص دانشگاه رگسنبورگ پرداخته شود. اگر علاقه‌مند به تحصیل در رشته مدیریت، تجارت، بازرگانی اقتصاد و زیر مجموعه‌های رشته‌های نام برده شده هستید بی‌تردید تحصیل در دانشگاه رگسنبورگ یک فرصت بی‌نظیر برای شما به حساب می‌آید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص چگونگی ثبت نام در دانشگاه رگسنبورگ آلمان و تسریع در فرآیند مهاجرت به کشور آلمان با موسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل کرده و یا به شعب معتبر این مجموعه مراجعه کنید.

اسکرول به بالا