071-91009294  | 021-88724227  |

برترین دانشگاه‌ های پزشکی اذربایجان

برترین دانشگاه‌ های پزشکی اذربایجان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل در برترین دانشگاه‌ های پزشکی اذربایجان به دلیل فرهنگ بسیار نزدیک آن‌ها با ایرانیان، نزدیکی به کشور ایران، تحصیل ارزان و مقرون به صرفه و مهم‌تر از همه دارا بودن سیستم آموزشی بسیار قوی و دانشگاه‌های برتر پزشکی به دلیل حضور پررنگ سیستم آموزشی اتحاد جماهیر شوروی سابق در شکل گیری سنت آموزشی و سیستم آموزشی این کشور است.

کشور آذربایجان

آذربایجان یا جمهوری آذربایجان کشوری مهم در قاره آسیا و بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشور در منطقه قفقاز است. این کشور با کشورهای گرجستان، ترکیه، روسیه، ایران و ارمنستان همسایه است و در کنار دریای خزر قرار گرفته است. کشور آذربایجان در چند سال اخیر پیشرفت زیادی از نظر علمی کرده است و دارای دانشگاه‌های معتبر در سطح جهان شده است.

تاریخ پزشکی آذربایجان دارای قدمت بسیار زیادی است و به زمان درمان بیماری‌ها با استفاده از گیاهان دارویی، سبزیجات و میوه‌ها برمی‌گردد. با مرور زمان در این کشور جراحی، درمان تومور و درمان استخوان شکسته نیز رواج پیدا کرد. به همین دلایل همه ساله افراد زیادی از سراسر جهان جهت تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی به این کشور مراجعه می‌کنند.

سیستم آموزشی کشور آذربایجان شامل نهادهای دولتی و خصوصی است که شامل دانشگاه، موسسات آموزشی و دانشکده‌ها می‌شود. انواع رشته‌ها در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شود که بی شک یکی از بهترین رشته‌ها رشته پزشکی است. آموزش رشته پزشکی در دانشگاه‌های آذربایجان پیشرفت فراوانی داشته است و مدرک آن دارای اعتبار بین المللی است.

تحصیل در برترین دانشگاه‌ های پزشکی اذربایجان

برای تحصیل در برترین دانشگاه‌ های پزشکی اذربایجان باید به یکی از زبان‌های ترکی، روسی و یا انگلیسی مسلط باشید. مسلط بودن به زبان ترکی آذربایجانی می‌تواند شانس تحصیل شما را بالا ببرد. لازم به ذکر است که شما برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی آذربایجان حتما به مدرک زبان نیازی نیست شما می‌توانید در دوره‌های زبان دانشگاه‌ها شرکت کرده و بدون نیاز به مدرک زبان دیگر شروع به تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی آذربایجان کنید.

برای دانستن شرایط تحصیل در آذربایحان باید بدانید که تحصیل پزشکی در آذربایجان تا 6 سال به طول می‌انجامد. برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی آذربایجان داشتن مدرک دیپلم با معدل حداقل 14 ضروری است و این یکی از اصلی‌ترین شروط ورود به دانشگاه‌های پزشکی این کشور محسوب می‌شود. برای ورود به دانشگاه پزشکی آذربایجان نیازی نیست در ایران به دانشگاه رفته باشید البته که رفتن شما به دانشگاه‌های برتر ایران می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

درست است که هنگام ورود به برترین دانشگاه‌ های پزشکی اذربایجان نیازی به مدرک زبان ندارید اما دانستن زبان ترکی در ترم‌های بالاتر می‌تواند کمک زیادی به شما بکند؛ زیرا رشته پزشکی رشته‌ای است که دارای ارتباط مستقیم با افراد جامعه است. پس دانستن زبان عمومی مردم امری مورد نیاز و ضروری است. شاید این نکته هم برای شما جالب باشد که بعضی از رشته‌ها در اذربایجان فقط به زبان های ترکی و روسی تدریس می‌شوند و امکان تحصیل در بعضی از رشته‌ها به زبان انگلیسی وجود ندارد.

برترین دانشگاه های پزشکی در اذربایجان

برترین دانشگاه‌ های پزشکی اذربایجاناز برترین دانشگاه‌های پزشکی می‌توان به دانشگاه پزشکی باکو و دانشگاه پزشکی خزر واقع در شهر باکو و دانشگاه پزشکی اولدار یوردو واقع در شهر نریمانوف اشاره کرد. البته قابل ذکر است که سطح علمی این دانشگاه‌ها یکسان نیست و دانشگاه پزشکی باکو از سطح علمی بالاتری برخوردار است. جالب است بدانید که دانشگاه پزشکی باکو دارای بیمارستان تخصصی خود است و همین موضوع باعث می‌شود تا دانشجویان این دانشگاه از شانس کاریابی بسیار زیادی نسبت به سایر دانشگاه ها برخوردار باشند و بسیاری از واحدهای عملی خود را در این بیمارستان بگذرانند.

اطلاعات بورسیه تحصیلی آذربایجان

افرادی که می‌توانند این بورسیه تحصیلی را داشته باشند محدود هستند و باید شرایط خاصی داشته باشند. آزمون ورودی SEC یک آزمون رسمی دولتی است که هر تابستان در مناطق مختلف آذربایجان برگزار می‌شود البته امکان شرکت به صورت آنلاین در این آزمون نیز وجود دارد، قبلا تا سال 2017 رایگان بود با این حال دانش آموزانی که می‌خواهند در امتحانات ورودی شرکت کنند باید 23.5 دلار از 5 اکتبر 2020 پرداخت کنند. این آزمون حداکثر 700 امتیاز دارد و با کسب حداقل امتیاز می‌توانید از این بورسیه بهره‌مند شوید.

دانش آموزان موظفند 25 سوال از هر موضوع را پاسخ دهند و این آزمون به طور کلی 5 موضوع برای هر گروه حرفه ای تقسیم می‌شود، به طور کلی 4 گروه اصلی حرفه و یک گروه اضافی (گروه 5) برای کسانی که قصد تحصیل در مدارس فنی حرفه ای را دارند وجود دارد دولت کسانی که امتیاز بالاتری دارند را از شهریه معاف می‌‌کنند.

اگر مایل به زندگی و کار در کشور زیبای آذربایجان هستید می‌توانید از طریق ویزای کار در آذربایجان یا ثبت شرکت در این کشور به این کشور مهاجرت کنید. برای آشنایی با قوانین شهروندی کشور آذربایجان و چگونگی زندگی در این کشور با ما همراه باشید.

هزینه‌های تحصیل پزشکی در آذربایجان

برترین دانشگاه‌ های پزشکی اذربایجانیکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اعزام دانشجو به آذربایجان هزینه کم آن است. این کشور یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای تحصیل رشته پزشکی است. به طوری که افراد باید به طور میانگین در هر سال تحصیلی هزینه 4000 دلار را بپردازید تا در دانشگاه‌های پزشکی این کشور شروع به تحصیل کنید. مبلغ اشاره شده به طور میانگین است و امکان دارد هزینه دانشگاه‌های متفاوت کمتر یا بیشتر باشد؛ اما بدون شک در مقایسه با کشور کانادا و کشورهای اروپایی کمتر است.

خوابگاه دانشجویی برترین دانشگاه‌ های پزشکی اذربایجان

در مورد خوابگاه دانشگاه‌های کشور آذربایجان نیز معمولا بسیاری از دانشگاه‌ها دارای خوابگاه برای دانشجویان هستند و این می‌تواند هزینه زندگی دانشجو در کشور آذربایجان را کاهش دهد. خوابگاه‌ها معمولا در محوطه دانشگاه و یا نزدیک دانشگاه قرار دارد. دو راه برای سکونت دانشجویان وجود دارد خوابگاه‌های دانشجویی و یا آپارتمان‌های اجاره ای.

خوابگاه‌های دانشجویی محدودیت‌هایی مثل داشتن آشپزخانه و سرویس بهداشتی مشترک دارد اما در آپارتمان‌های اجاره آزادی بیشتری وجود دارد. می‌توانید ابتدا از خوابگاه دانشجویی استفاده کنید و بعد از آشنایی با دانشجویان دیگر آپارتمان اجاره کنید در این صورت هزینه شما کمتر و آزادی و آرامش شما بیشتر می‌شود.

در این مقاله با برترین دانشگاه های پزشکی اذربایجان و نحوه‌ی تحصیل در این دانشگاه‌ها صحبت کردیم. شما برای دریافت شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه مورد علاقه خود در اذربایجان با مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید و اطلاعات بیشتری از طریق سایت ای مهاجرت دریافت کنید تا از انتخاب خود مطمئن باشید.

اسکرول به بالا