071-91009294  | 021-88724227  |

بازار کار رشته عمران در کانادا

بازار کار رشته عمران در کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

با توجه به وضعیت اقتصادی کشور کانادا، بازار مسکن بسیار قوی می باشد. رونق مسکن و بازار کار رشته عمران در کانادا و افزایش حجم ساختارهای جدید، تقاضا مداوم برای مهندسین عمران را به همراه داشته است. در مقاله ای که ادامه آمده است شما می توانید بهترین و برترین اطلاعات مربوط به کار در کانادا و ویزای کار کانادا را بخوانید و سوالات اضافی خود را از مشاورین موسسه حقوقی میرداماد بپرسید.

وضعیت بازار کار رشته عمران در کانادا

به عنوان مهندس عمران برای کار در کانادا ، فرد باید از قابلیت قابل توجه ای در ریاضیات برخوردار باشند تا بتوانند تجزیه و تحلیل، طراحی و عیب یابی مشکلات را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. مهارت های پیشرفته تحلیلی و ارتباطات قوی به فرد کمک می کند تا بتواند گزارش های شفافی ارائه دهد و با سایر افراد حرفه ای در این شغل، ارتباطات موثر برقرار کند. برای موفقیت در شغل مهندسی عمران فرد باید در نوشتن کدها و اصول مهندسی بسیار مهارت داشته باشد.

علاوه بر صلاحیت های فنی شخص، کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که:

  • توانایی حل مشکلات پیچیده را داشته باشد.
  • توانایی بالا برای کار با سایر مهندسین و کارکنان ساخت و ساز را داشته باشند
  • قوانین فدرال مربوط به ساختمان و هم چنین قوانین شهرداری را بداند.
  • از سازگاری بالا، برای کار در محیط های مختلف و کارگاه های فنی برخوردار باشند.

گواهینامه های دوره مهندسی عمران در کانادا

برای فعالیت به عنوان مهندس عمران، فرد باید در رشته مهندسی عمران و یا سایر رشته های مهندسی مرتبط فارغ التحصیل شده باشد. همچنین مهندسین عمران و سایر رشته های مهندسی مرتبط فارغ التحصیل شده باشد. همچنین مهندسین عمران باید مجوز حرفه ای که دولت تعیین می کند را اخذ کنند. در اکثر استان ها، فرد می تواند گواهینامه P.Eng را اخذ نماید. البته نام مجوز بسته به شهری که فرد در آن برای مجوز اقدام می کند متفاوت می باشد. فرد پس از تکمیل تحصیلات خود، با 3-4 سال سابقه کار که تحت نظارت باشد و پس از گذراندن آزمون حرفه ای واجد شرایط برای ثبت نام به عنوان مهندس عمران خواهد بود.

مطالب مرتبط:

مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

هزینه های تحصیل در کانادا

بهترین گرایش رشته عمران در کار کانادا

در سال 2019، مهارت های مهندسی دارای تقاضای بسیار در زمینه های نرم افزار و تکنولوژی در رشته مهندسی هستند. طراحی با کامپیوتر و مهندسی نرم افزار کامپیوتر هر سال در صدر تقاضاها هستند. اتوکد استاندارد صنعتی محبوب ترین است، هرچند SolidWorks و Autodesk Revit نیز در رتبه 6 قرار گرفته اند.

اتوکد (AutoCAD)

اتوکد یک رهبر در طراحی نرم افزار در بخش مهندسی بوده و برای تسلط در این بخش هیچ نشانه ای از کند شدن وجود ندارد. برای یک سال دیگر، اتوکد یکی از مهارت هایی است که کارفرمایان به دنبال آن هستند.

بهترین گرایش رشته عمران در کار کانادا
بهترین گرایش رشته عمران در کار کانادا

تضمین کیفیت

تضمین کیفیت به عنوان مهارت شماره دو پایداری است که کارفرمایان به دنبال آن هستند. این مساله بی نیاز به توضیح است. در مهندسی یک خطای یا اشتباه کوچک می تواند فاجعه بار باشد، بنابراین نباید جای تعجب باشد که کارفرمایان در بخش مهندسی برای مهارت های با تضمین کیفیت بالا بسیار ارزش قایل هستند.

ابزارسازی (instrumentation)

ابزارسازی یک شاخه مهندسی متمرکز بر اندازه گیری است. ابزارسازی برای مهندسان که در بخش تولید کار می کنند بسیار مهم است. وسایل نقلیه، الکترونیک و سیستم های اجرایی خانه نظیر ترموستات، لوازم و اطفا حریق، همه متکی به تخصص ابزارسازی هستند.

SolidWorks

SolidWorks یک طراحی محبوب رایانه ای و نرم افزار مهندسی کامپیوتر است که توسط Dassault Systèmes منتشر شده است. این سیستم توسط بیش از 165،000 شرکت در سراسر جهان استفاده می شود، بنابراین می توانید مطمئن باشید که مهارت های SolidWorks موقعیت استخدام شما را بالا می برد.

Revit

Autodesk Revit یک نرم افزار مدل سازی اطلاعات ساخت و ساز برای معماران، مهندسان سازه، طراحان و سایر حرفه ای ها در بخش مهندسی است. این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد تا ساختار ها را به صورت 3D  حاشیه نویسی کنند.

دو زبانه فرانسوی

دو زبانه فرانسوی ممکن است کمی در لیست مهارت های مهندسی نابجا باشد، اما بسیاری از پروژه های مهندسی در کانادا که با دولت یا دیگر مناطق در سراسر کشور کار می کنند ممکن است زبان انگلیسی و فرانسوی مورد نیاز باشد. توانایی برقراری ارتباط برای مفاهیم پیچیده مهندسی در هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی یک دارایی ارزشمند است.

وضعیت کار مهندسی عمران گرایش مدیریت ساخت در کانادا

مدیریت پروژه های ساختمانی می تواند به صورت جهت، تنظیم و نظارت پروژه از توسعه اولیه تا تکمیل تعریف شود. هدف نهایی مدیریت پروژه های ساختمانی، رضایت کامل از خواسته های مشتری برای یک پروژه عملی، هم از نظر قابلیت و هم از نظر بودجه می باشد. طیف گسترده ای از انواع پروژه های ساخت و ساز مانند تجاری، مسکونی، صنعتی و عمرانی سنگین وجود دارد.

مفهوم اصلی مدیریت پروژه ساختمانی به طور مستقیم با پارامترهای فنی مانند بودجه و اجرا مرتبط است،  اما نیاز به ارتباط محکم بین تمام عوامل (سهامداران، پیمانکاران، جامعه) دارد.

میزان درآمد و حقوق رشته مهندسی عمران در کانادا

متوسط حقوق مهندس مهندس 65،029 دلار کانادا است که کلیات مخارج زندگی در کانادا را پوشش می دهد. اغلب زمان، مهندسین عمران، طراحی، برنامه ریزی و / یا مدیریت پروژه های ساختمانی را انجام می دهند. شغل آن ها از پروژه های کوچک مانند ساخت یا تعمیر پل، تا مقیاس بسیار بزرگ، مانند ساخت استادیوم های بزرگ، متغیر است. مهندسین عمران ممکن است در بسیاری از بخش ها مانند ساختمانی، محیط زیست و حمل و نقل کار کنند. دستمزد با توجه به سطح تجربه برای مهندس عمران:

  • 30 هزار دلار کانادا
  • 40 هزار دلار کانادا
  • 50 هزار دلار کانادا
  • 60 هزار دلار کانادا
  • 70 هزار دلار کانادا
  • 80 هزار دلار کانادا
  • 90 هزار دلار کانادا
  • 100 هزار دلار کانادا
  • 110 هزار دلار کانادا
  • 120 هزار دلار کانادا
  • 130 هزار دلار کانادا
  1. سطح ورودی: 0-5 سال
  2. نیمه حرفه ای: 5-10 سال
  3. با تجربه: 10-20 سال
  4. حرفه ای: بیشتر از 20 سال
میزان درآمد و حقوق رشته مهندسی عمران در کانادا
میزان درآمد و حقوق رشته مهندسی عمران در کانادا

پرداخت دستمزد بر طبق تجربه برای یک مهندس عمران یک گرایش مثبت است. یک مهندس عمران تازه وارد با کمتر از 5 سال تجربه، می تواند انتظار داشته باشد که به طور متوسط کل مبلغ 60000 دلار کانادا را براساس 638 حقوق دریافت شده توسط کاربران ناشناس دریافت کند. متوسط کل دستمزد شامل انعام، پاداش و اضافه کاری است. یک مهندس عمران با سابقه متوسط شغلی که شامل کارمندانی با 5 تا 10 سال تجربه است، می تواند انتظار داشته باشد تا میانگین کل 73000 دلار به ازای 303 حقوق را کسب کند.

یک مهندس عمران با تجربه که شامل کارمندانی با تجربه 10 تا 20 ساله می شود، انتظار می رود که به طور متوسط حقوق 87000 دلار کانادا بر اساس 168 حقوق را دریافت کند. یک مهندس عمران با تجربه دیرینه (حرفه ای) شغلی که شامل کارکنانی با بیش از 20 سال تجربه می شود می تواند انتظار داشته باشد که کل مبلغ 101000 دلار به ازای 60 حقوق دریافت کند.

تفاوت پرداخت حقوق نسبت به محل سکونت:

  • فورت مک موری ▲ 27٪
  • کلگری ▲ 18٪
  • کیچنر ▲ 14٪
  • ادمونتون ▲ 10٪
  • وینیپگ ▲ 8٪
  • ونکوور ▲ 4٪
  • میسیساگا ▲ 4٪
  • هالیفاکس ▼ -1٪
  • اتاوا ▼ -2٪
  • تورنتو ▼ -3٪

میانگین کلی کشور: 65،051 دلار کانادا

وضعیت کار در کانادا برای مهندسین عمران خارجی و مهاجرین

در مورد مهاجرت، هیچ فرقی نمی کند که شما از چه کشوری آمده اید. همه باید دقیقا به یک روش عمل کنند. اول باید بدانید که مهندسی یک حرفه “تنظیم شده” است، درست مانند پزشکان، دندانپزشکان، حسابداران و یا وکیل های خبره، که می توان به آن ها به جز چند مورد کم اشاره کرد.

به عنوان یک مهاجر در اینجا اقدام کنید. از این پرسشنامه استفاده کنید تا تصمیم بگیرید در کدام گروه درخواست دهید. هر کس، بدون استثنا، باید واجد شرایط عضویت در یکی از اتحادیه های تخصصی مهندسی در استانی که قصد انتقال به آن را دارید، باشد. آن ها به شما کمک خواهند کرد تا بفهمید چه مدارک و دوره های درسی لازم است تا به چیزی که قبلا دارید اضافه کنید.

نه، شما نمی توانید به راحتی وارد شوید. دوره های اجباری دانشگاه وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، صرف نظر از اینکه شما از کجا می آیید، “قانون کانادا” و “اخلاق”. پس از شروع کار در حوزه مهندسی، پس از حدود پنج سال تمرین عملی، می توانید یک مهندس حرفه ای خبره شوید. این شبیه به یک دکتر پزشکی است که برای سال ها قبل از اینکه بتواند به طور مستقل کار کند، به عنوان “کارآموز” کار می کند.

شما باید از شخصیت خوب، عدم سو پیشینه،عدم ورشکستگی،اخیرا طلاق نگرفته باشید، مشکلی در مراقبت با کودک نداشته باشید و البته از سلامت روانی و جسمانی خوبی برخوردار باشید. (اگر این چنین نیست، انرژی خود را ذخیره کنید، شما هرگز در نظر گرفته نخواهید شد.)

شما باید شمار زیادی از اسناد دولتی را تهیه کنید و همچنین از سوی دولت کانادا، معاینه ی پزشک محلی در کشورتان مورد موافقت قرار بگیرد. بر روی مهارت های زبان فرانسوی و انگلیسی خود کار کنید، آن ها به شدت در میزان ارزیابی شما موثر هستند.

واقع بین باشید، برنامه تمام و کمالتان برای مهاجرت، اگر یک خط کم باشد یا ضمیمه ای گم شود، 3 تا 5 سال طول خواهد کشید تا پردازش شود. هیچ راه میانبری وجود ندارد. آنچه بسیار مهم است این است که مدارک شما باید کامل باشد، چیزی را از قلم نندازید – چیزی را که قبلا گفته بودم.

وقت خود را برای درخواست شغل هدر ندهید. هیچ کس، دقیقا هیچ کسی قبل از اینکه ویزای مهاجرت شما را در دست داشته باشد، هیچ کاری به شما نخواهد کرد. به خاطر داشته باشید، هر کس، هر جا که بگوید می تواند به شما یک شغل بدهد، یک دروغگو و یک حقه است، فقط به دنبال پول شماست.

برای آژانس های مهاجرت نیز همین طور است. هیچ کس نمی تواند “انجامش دهد”، اما آن ها می توانند اطمینان حاصل کنند که تمام مراحل درست انجام می شوند. در اینجا یک شرکت معتبری وجود دارد که در تورنتو فعالیت می کند، شرکت های دیگری نیز وجود دارند اما من شخصا در مورد این موضوع اطلاع دارم.

با توجه به بازار پر تقاضای برخی از شهرهای کانادا و هم چنین نیروهای سالخورده کار در این کشور، موقعیت کاری برای مهندسین عمران خارجی بسیار هموار خواهد بود. همچنین مهندسین با تجربه و مهارت های بالا می تواند برای شغل های مدیریتی و سایر امور شهری تغییر شغل دهند. بدین ترتیب شما می توانید با راهنمایی وکلای موسسه حقوقی میرداماد، خود را در معرض پذیرش و مهاجرت به کانادا قرار دهید.

سوالات متداول در مورد بازار کار رشته عمران در کانادا

1- به عنوان یک مهندس عمران وضعیت بازار کار رشته عمران در کانادا چگونه است ؟

به عنوان مهندس عمران برای کار در کانادا ، فرد باید از قابلیت قابل توجه ای در ریاضیات برخوردار باشند تا بتوانند تجزیه و تحلیل، طراحی و عیب یابی مشکلات را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. مهارت های پیشرفته تحلیلی و ارتباطات قوی به فرد کمک می کند تا بتواند گزارش های شفافی ارائه دهد و با سایر افراد حرفه ای در این شغل، ارتباطات موثر برقرار کند. برای موفقیت در شغل مهندسی عمران فرد باید در نوشتن کدها و اصول مهندسی بسیار مهارت داشته باشد.

2- کارفرمایان در کشور کانادا به دنبال چه نیروی کاری هستند ؟

  • توانایی حل مشکلات پیچیده را داشته باشد.
  • توانایی بالا برای کار با سایر مهندسین و کارکنان ساخت و ساز را داشته باشند
  • قوانین فدرال مربوط به ساختمان و هم چنین قوانین شهرداری را بداند.
  • از سازگاری بالا، برای کار در محیط های مختلف و کارگاه های فنی برخوردار باشند.

3- بهترین گرایش رشته عمران در کانادا چیست ؟

در سال 2019، مهارت های مهندسی دارای تقاضای بسیار در زمینه های نرم افزار و تکنولوژی در رشته مهندسی هستند. طراحی با کامپیوتر و مهندسی نرم افزار کامپیوتر هر سال در صدر تقاضاها هستند. اتوکد استاندارد صنعتی محبوب ترین است، هرچند SolidWorks و Autodesk Revit نیز در رتبه 6 قرار گرفته اند.

4- برنامه اتوکد در رشته مهندسی عمران در کانادا چگونه است ؟

اتوکد یک رهبر در طراحی نرم افزار در بخش مهندسی بوده و برای تسلط در این بخش هیچ نشانه ای از کند شدن وجود ندارد. برای یک سال دیگر، اتوکد یکی از مهارت هایی است که کارفرمایان به دنبال آن هستند.

5- میزان در آمد و حقوق رشته مهندسی عمران در کانادا چقدر است ؟

متوسط حقوق مهندس مهندس 65،029 دلار کانادا میباشد . اغلب زمان، مهندسین عمران، طراحی، برنامه ریزی و / یا مدیریت پروژه های ساختمانی را انجام می دهند. شغل آن ها از پروژه های کوچک مانند ساخت یا تعمیر پل، تا مقیاس بسیار بزرگ، مانند ساخت استادیوم های بزرگ، متغیر است.

6- دستمزد با سطح تجربه برای مهندسان عمران با توجه به سطح رابطه چقدر است ؟

  • 30 هزار دلار کانادا
  • 40 هزار دلار کانادا
  • 50 هزار دلار کانادا
  • 60 هزار دلار کانادا
  • سطح ورودی: 0-5 سال
  • نیمه حرفه ای: 5-10 سال
  • با تجربه: 10-20 سال
  • حرفه ای: بیشتر از 20 سال

7- تفاوت پرداخت حقوق نسبت به محل سکونت درشهرهای کانادا چگونه است ؟

  • فورت مک موری ▲ 27٪
  • کلگری ▲ 18٪
  • کیچنر ▲ 14٪
  • ادمونتون ▲ 10٪
  • وینیپگ ▲ 8٪
  • ونکوور ▲ 4٪
  • میسیساگا ▲ 4٪
  • هالیفاکس ▼ -1٪
  • اتاوا ▼ -2٪
  • تورنتو ▼ -3٪
  • میانگین کلی کشور: 65،051 دلار کانادا

8- وضعیت کار در کشور کانادا برای مهندسین عمران خارجی و مهاجرین چگونه است ؟

در مورد مهاجرت، هیچ فرقی نمی کند که شما از چه کشوری آمده اید. همه باید دقیقا به یک روش عمل کنند. با توجه به بازار پر تقاضای برخی از شهرهای کانادا و هم چنین نیروهای سالخورده کار در این کشور، موقعیت کاری برای مهندسین عمران خارجی بسیار هموار خواهد بود. همچنین مهندسین با تجربه و مهارت های بالا می تواند برای شغل های مدیریتی و سایر امور شهری تغییر شغل دهند.

9- دستمزد یک مهندس عمران در کانادا چقدر است ؟

یک مهندس عمران تازه وارد با کمتر از 5 سال تجربه، می تواند انتظار داشته باشد که به طور متوسط کل مبلغ 60000 دلار کانادا را براساس 638 حقوق دریافت شده توسط کاربران ناشناس دریافت کند. متوسط کل دستمزد شامل انعام، پاداش و اضافه کاری است. یک مهندس عمران با سابقه متوسط شغلی که شامل کارمندانی با 5 تا 10 سال تجربه است، می تواند انتظار داشته باشد تا میانگین کل 73000 دلار به ازای 303 حقوق را کسب کند.

اسکرول به بالا