071-91009294  | 021-88724227  |

بازار املاک اسلواکی

بازار املاک دراسلواکی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

این مقاله شامل اطلاعاتی درمورد بازار املاک اسلواکی است. امید بر آن است تا این مطالب برای متقاضیان و علاقه مندان عزیز مفید واقع گردد و بتوانند از آن نهایت استفاده را ببرند.علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین پرسش هایی در زمینه ی بازار املاک اسلواکی می توانند با مشاوران مجرب موسسه ی حقوقی و مهاجرتی میرداماد در تهران و شیراز تماس حاصل فرمایند.مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

  • نگاهی کلی بر بازار املاک اسلواکی
  • بازار کار املاک اسلواکی
  • سرمایه گذاری و خرید ملک در بازار املاک اسلواکی
  • قیمت ملک در سال های اخیر در بازار املاک اسلواکی
  • پاسخ به سوالات متداول در مورد بازار املاک اسلواکی

نگاهی کلی بر بازار املاک اسلواکی

کشور اسلواکی یکی از کشور هایی است که در اروپای شرقی به تحول بزرگی دست یافته است. این کشور در گذشته باکشور جمهوری چک یک کشور را تشکیل می دادند و به آن “چکوسلواکی” می گفتند. تا اینکه در سال 1993 این دو کشور از هم جدا شدند و اسلواکی به عنوان یک کشور جدید شناخته شد.اسلواکی با نام جمهوری اسلواکی نیز شناخته می شود. این کشور در همسایگی کشور های لهستان، اوکراین، مجارستان، جمهوری چک و استرالیا قرار دارد.این کشور به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و موقعیت جغرافیایی، مکان مناسبی برای زندگی و سرمایه گذاری محسوب می شود. در کنار این دو عامل هزینه های بسیار کم زندگی در این کشور باعث شده تا افراد زیادی از سراسر جهان برای زندگی، مهاجرت به اسلواکی می کنند، در نتیجه این امر باعث رونق هرچه بیشتر بازار املاک این کشور گشته است.البته عوامل بسیاری بر بازار املاک تأثیر می گذارند مثل شرایط و مسائل محیطی، تجربیات مشتریان و همچنین درک صحیح از نیاز های هر خانواده به محل سکونت.

بازار کار املاک اسلواکی

املاک اسلواکی با شناسایی نیاز های جهانی و اصلی مردم سعی در پیشرفت و توسعه ی بازار املاک این کشور دارند. یکی از این نیاز ها درخواست به دفتر های بزرگتر و همچنین فضای بیشتر برای همکاری کارمندان شرکت است.شرکت ها و اداره های کشور اسلواکی به خوبی به این نکته پی برده اند که پیشرفت و توسعه ی ملکشان برای راحتی کارمندان زمینه ای برای پیشرفت کاری شرکت می شود زیرا با بالا رفتن کارایی کارمندان شرکت نیز جایگاه بالاتری پیدا می کند.درنتیجه این شرکت ها در تلاش هستند تا بتوانند امکانات، کافه های مربوط به کارمندان و تکنولوژی های به روز را به شرکت خود اضافه کنند و تمامی این امکانات نیاز به فضا دارند و به همین دلیل آنها از املاک اسلواکی کمک می گیرند.یکی دیگر از این نیاز ها توقعات بالای مشتریان نسبت به خانه ها و همچنین تنوع در این زمینه است. صاحبان ملک باید از این که ملکشان برای مشتریان دارای جذابیت باشد اطمینان حاصل کنند؛ زیرا امروزه افراد اطلاعات زیادی در مورد املاک در اختیار دارند و اگر ملک با تصوراتشان متفاوت باشد سریع به سراغ رقیب می روند.املاک اسلواکی باید با اجرای تکنولوژی پیشرفته بر اساس تحلیل داده های به دست آمده در زمینه ی املاک به مشتریان کمک کند تا بتوانند تصمیمات سریعتر، بهتر و عقلانی تر بگیرند.افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند با استفاده از تکنولوژی موثر و همچنین جمع آوری داده هایی در مورد املاک، ساختمان های کشور و تحلیل آنها با سازمان ها و شرکت های ملکی و همچنین مشتریان همکاری می کنند.ساخت ساختمان اعم از مسکونی و اداری در سال های اخیر در اسلواکی به شدت رو به افزایش بوده است. سال قبل در حدود 19.000 ساختمان مسکونی ساخته و تکمیل شد. ولی هنوز هم از نظر بازار املاک اسلواکی این میزان ساختمان اداری و مسکونی برای پاسخ به نیاز های مردم کافی نیست و در تلاش هستند تا بتوانند با افزایش میزان ساخت و ساز ساختمانی از این نیاز بکاهند.

سرمایه گذاری و خرید ملک در بازار املاک اسلواکی

از آنجا که کشور اسلواکی بعد از استقلال به یک سیاست ثابت و بازار اقتصادی آزاد دست پیدا کرد، این امر باعث رونق و پیشرفت اقتصادی در سال 2004 گشت و از آن سال تا به حال این رشد اقتصادی همچنان در حال افزایش و رشد بوده است.
این کشور در سال 2007 عضو اتحادیه اروپا شد و به آن ویزای شنگن تعلق گرفت. افراد با گرفتن این ویزا می توانند بدون نیاز به پاسپورت به 24 کشور که عضو اتحادیه اروپا است سفر کنند.با اینکه این کشور یکی از کشور های اروپای شرقی است اماهزینه ی زندگی با دیگر کشور های همسایه تفاوت چشم گیری دارد. هزینه ی زندگی در این کشور بسیار پایین تر از کشور های مجاور آن است.در نتیجه این چنین عواملی، مانند رشد اقتصادی، ارئه ی ویزای شنگن و همچنین هزینه ی بسیار کم زندگی باعث شده تا افراد از سراسر جهان برای مهاجرت یا سرمایه گذاری در این کشور اروپایی تمایل داشته باشند.سرمایه گذاری برای خرید ملک در این کشور به شدت رو به افزایش است. نرخ قیمت خرید ملک نیز هر سال بیشتر می شود و همین امر باعث شده تا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام کنند تا بتوانند سرمایه ی خود را در یک جای مطمئن و مکانی که از پیشرفتش در آینده اطمینان دارند، افزایش دهند.در این کشور برای خرید ملک هزینه ی ثبت و هزینه های قانونی بر عهده ی خریدار و هزینه ی مربوط به املاک بر عهده ی فروشنده است.نکته ی دیگر در زمینه ی خرید ملک در کشور اسلواکی این است که بعد از قرارداد، خریدار می تواند در صورت تمایل بدون ذکر دلیل قرار داد را فسخ نماید ولی فروشنده برای فسخ قرار داد حتما باید دلایل محکم و منطقی را ذکر کند.

قیمت املاک مختلف در بازار املاک اسلواکی

با افزایش رونق اقتصادی در این کشور هزینه ی خرید خانه نیز به شدت بالا رفته است. اما به دلیل رونق اقتصادی با تمام افزایش قیمت ملک باز هم به نسبت دیگر کشور های اروپایی راحت تر می توان در این کشور ملک خریداری کرد. این افزایش قیمت هر ساله به سرمایه ای برای خریداران تبدیل می شود.در سال 2019 افزایش قیمت برای هر متر مربع 7.02 درصد بود. یعنی هزینه ی هر متر مربع حدوداً 1.494 یورو برآورد شده بود.

  • ناحیه ی براتیسلاوا در این کشور دارای گران ترین ملک های مسکونی است. این مکان در سال 2018 برای هر متر مربع افزایش 3.84 درصدی داشت و در سال 2019 این میزان به 5.5 درصد یعنی 2.053 یورو برای هر متر مربع رسید.
  • ناحیه ی نیترا بیشترین افزایش را داشته است. این افزایش در سال 2019 به حدود 27.06 درصد رسیده بود. قیمت هر متر مربع در این ناحیه 878 یورو رسید. در سال 2018 قیمت هر متر مربع تنها 7.3 درصد رشد داشت.
  • ناحیه ی ترنسین در سال 2019 در حدود 19.49 درصد افزلیش قیمت داشته است. قیمت هر متر مربع در این ناحیه 1.046 یورو رسید. در صورتی که در سال 2018 این ناحیه تنها 6.4 درصد رشد کرده بود.
  • ناحیه ی زیلینا در سال 2019 شاهد رشد 18.46 درصدی بود. قیمت هر متر مربع در این ناحیه 1.046 یورو برآورد شده بود. در سال 2018 این رشد تنها یک سوم رشد سال 2019 بود.
  • ناحیه ی پرسوو در سال 2019 در حدود 17.71 درصد رشد داشته است. قیمت هر متر مربع در این سال به 977 یورو رسید. این افزایش رشد در سال 2018 یک ششم درصد سال 2019 بوده است.
  • ناحیه ی ترانوا در سال 2019 در حدود 12.4 درصد افزایش رشد قیمت داشته است. قیمت هر متر مربع به 1.124 یورو رسید. این افزارش رشد در سال 2018 تنها 9.7 درصد بود.
  • ناحیه ی بانسکا بیستریکا در سال 2019 حدوداً 5.55 درصد رشد داشت و هر متر مربع در این ناحیه 809 یورو قیمت گذارش شد. در این ناحیه قیمت کاهش پیدا کرد زیرا در سال 2018 قیمت های این ناحیه 8.5 درصد رشد کرده بود.
  • ناحیه ی کوسیس در سال 2019 در حدود 3.54 درصد رشد کرده بود و هر متر مربع در این ناحیه 1.035 یورو قیمت گذاری شد. این ناحیه نیز با کاهش درصد رو به رو گشته بود زیرا در سال 2018 قیمت ها 7.3 درصد رشد داشتند.
قیمت املاک مختلف در بازار املاک اسلواکی
قیمت املاک مختلف در بازار املاک اسلواکی

اقتصاد اسلواکی در سال 2016، 3.1 درصد رشد داشته است، این میزان رشد درسال 2017 به 3.2 درصد رسیده است. در سال 2018 رشد اقتصادی این کشور 4.1 درصد و در سال 2019 اسلواکی با افزایش رشد 3.8 درصدی رو به رو گشت.این روند صعودی در اقتصاد باعث رشد بسیاری از عوامل در این کشور می شود از جمله ی این عوامل بازار املاک در این کشور است. این افزایش روند قیمت باعث سرمایه گذاری و خرید املاک هر چه بیشتر در این کشور شده است.

سوالات متداول در مورد بازار املاک اسلواکی

1- بازار املاک در اسلواکی چگونه است؟

از آنجایی که اسلواکی به کشوری مستقل تبدیل شده است و روز به روز در حال توسعه ی اقتصادی است، همین توسعه ی اقتصادی باعث شده تا بازار کار املاک در این کشور توسعه یابد.

2- افزایش بازار کار در اسلواکی به چه چیزی بستگی دارد؟

افزایش بازار کار املاک در اسلواکی به اقتصاد این کشور بستگی دارد. هر چه اقتصاد افزایش یابد بازار کار در این کشور نیز افزایش می یابد.

3- هزینه ی دستمزد املاک در اسلواکی توسط چه کسی پرداخت می شود؟

در اسلواکی هزینه ی دستمزد املاک توسط فروشنده پرداخت می شود.

4- بازار املاک اسلواکی برای پیشرفت و به روز نگه داشتن خود چه چیز هایی را در نظر می گیرد؟

بازار املاک اسلوانی با شناسایی نیاز های جهانی و اصلی مردم سعی در پیشرفت و به روز نگه داشتن خود دارد.

5- بازار کار املاک اسلواکی چه نیاز هایی را در زمینه ی املاک در مردم شناسایی می کند؟

نیاز هایی مثل احتیاج به فضای بیشتر برای راحتی کارمندان ادا ره ها و شرکت ها، شکل ظاهری و کیفیت درونی ساختمان های مسکونی و از این قبیل نیاز ها.

6- آیا سرمایه گذاری در بازار املاک اسلواکی سود آور است؟

بله، این کشور به دلیل اقتصاد رو به رشد و موقعیت جغرافیایی، داشتن ویزای شنگن و همچنین هزینه ی کم زندگی مورد استقبال مهاجران زیادی قرار گرفته است و همچنین سرمایه گذاری در این کشور نیز در حال پیشرفت و سود آوری روزانه است.

7- آیا بازار املاک اسلواکی طی سال های اخیر روند صعودی و پیشرفتی داشته است؟

بله، اقتصاد اسلواکی در سال 2017 به 3.2 درصد رسیده است. در سال 2018 رشد اقتصادی این کشور 4.1 درصد و در سال 2019 اسلواکی با افزایش رشد 3.8 درصدی روبه رو گشته است. رشد اقتصاد بازار املاک اسلواکی را نیز به همین میزان بالا برده است.

8- آیا بازار املاک اسلواکی در سال های آینده نیز پیشرفت دارد؟

بله، ساخت ساختمان های مسکونی و اداری در سال های اخیر در اسلواکی رو به افزایش بوده است. سال 2019 در حدود 19.000 ساختمان مسکونی ساخته شد ولی از نظر بازار املاک اسلواکی این میزان برای پاسخ به نیاز های مردم کافی نیست.

9- آیا بازار املاک اسلواکی در اروپا معتبر است؟

بله، اسلواکی کشوری است که اتحادیه ی اروپا آن را به رسمیت شناخته است و به آن ویزای شنگن اعطا کرده است.

10- خرید ملک از بازار املاک اسلواکی چه مزایایی دارد؟

افراد با خرید ملک از بازار املاک این کشور می-توانند ویزای شنگن را کسب کنند. با استفاده از این ویزا افراد به راحتی می توانند بدون نیاز به پاسپورت به 24 کشور که عضو اتحادیه اروپا است سفر کنند.

11- خرید ملک از بازار املاک اسلواکی شامل چه هزینه هایی می شود؟

خرید ملک از بازار املاک اسلواکی شامل هزینه های ثبت، هزینه های قانونی، و هزینه ی دستمزد املاک اسلواکی می شود که هزینه ی ثبت و هزینه ی قانونی بر عهده ی خریدار و هزینه ی دستمزد املاک بر عهده ی فروشنده است.

اسکرول به بالا