071-91009294  | 021-88724227  |

امن ترین کشورهای دنیا برای تحصیل در خارج

امن ترین کشورهای دنیا برای تحصیل در خارج

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بسیاری از افراد امروزه به دلایل مختلفی به دنبال مهاجرت به کشورهای دیگر می باشد. برای پیدا کردن مقصد مناسب بهتر است راه و روش های مهاجرت مختلفی را بررسی می کنند. در این مقاله کارشناسان مجرب دفتر حقوقی مهاجرتی میرداماد یکی از گزینه های انتخاب مقصد که امن ترین کشورهای دنیا برای تحصیل در خارج است، را برای شما توضیح داده اند.

امن ترین کشور برای تحصیل در اروپا

از میان 20 کشور امن جهان، 14 کشور در اروپا قرار دارند و 30 کشور اروپایی جزء 50 کشور برتر جهان می باشند. امنیت تقریباً در تمام کشورهای اروپا نسبت به ایالات متحده آمریکا برای دانشجویان بیشتر است. شما همچنین می توانید مقاله بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت را نیز مشاهده نمایید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

به طور کلی اروپا امن ترین منطقه در جهان محسوب می شود. با این حال، ممکن است اختلافاتی در هر کشور وجود داشته باشد. در زیر می توانید برخی از امن ترین کشورهای اروپا را برای دانشجویان بین المللی مشاهده کنید.

فنلاند امن ترین کشور برای تحصیل در اروپا

فنلاندی ها به سختگیر نبودن مشهورند و شعار “زندگی کن و بگذار زندگی کنند” در میان آنها بسیار احساس می شود. می توان گفت که تقریباً برای دانشجویان بین المللی هیچ جایی آرام تر از فنلاند وجود ندارد. این امر در مورد شهرهای بزرگ مانند هلسینکی (پایتخت) یا تامپره صادق است، اما حتی درمورد شهرهای کوچکتر در شمال کشور نیز صدق می کند.

بنابراین تنها مورد نگران کننده، شاید زمستان های سرد این کشور باشد. دمای منفی 20 درجه سانتی گراد ممکن است برای همه عادی نباشد، در نتیجه بهتر است که لباس های زمستانی را با خود به همراه داشته باشید.

سوئد امن ترین کشور برای تحصیل در اروپا

سوئد از دیرباز مقصدی محبوب برای دانشجویان سراسر جهان بوده است، و شرکت ها و استارت آپ های آن افراد تخصصی و با تجربه را برای کار جذب خود می کنند. طی دهه های گذشته، شهرهای بزرگ سوئد مانند استکهلم یا گوتنبرگ به مراکز چند فرهنگی با اجتماعات بزرگی از مهاجران تبدیل شده اند.

مانند فنلاند، تنها چیزی که برای حفاظت از خود نیاز دارید، لباس های گرم زمستانه است. تنها میزان پایین جرم و جنایت نیست که سوئد را به مقصد تحصیلی عالی تبدیل کرده است، بلکه سوئد به عنوان کمترین تعداد مرگ و میر در جاده ها دارای امن ترین محل تردد در اروپای شمالی است.

آلمان امن ترین کشور برای تحصیل در اروپا
آلمان امن ترین کشور برای تحصیل در اروپا

آلمان امن ترین کشور برای تحصیل در اروپا

آلمان کشوری بزرگ با صدها دانشگاه است که بیش از 1000 رشته تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شود. این کشور مهد شاعران و مبتکران بزرگ است و از دانشجویان بین المللی بسیار استقبال می شود. حتی در شهرهای بزرگ آن مانند برلین یا فرانکفورت هیچ ناامنی وجود ندارد، اما اگر بی احتیاط باشید ممکن است سرقتی برای شما رخ دهد، بنابراین توصیه می شود نکات ایمنی را به خوبی رعایت کنید؛ به عنوان مثال به دوچرخه خود دو قفل بزنید.

اگر امنیت دغدغه اصلی شماست و نگران زندگی در شهرهای بزرگ هستید، می توانید در دانشگاه های در سطح جهانی شهرهای کوچکتر و آرام تر از جمله زاربروکن، هایدلبرگ، فرایبرگ یا لونبرگ که هیچ گونه جرم و جنایتی رخ نمی دهد، به تحصیل بپردازید.

اتریش امن ترین کشور برای تحصیل در اروپا

در سال گذشته، وین پایتخت اتریش در رتبه بندی ها به عنوان بهترین شهر برای سکونت در دنیا شناخته شده است و این امر به دلیل سطح بالای زندگی با هزینه های مناسب می باشد. همچنین محیط گرم و آرام آن و میزان جرم و جنایت بسیار پایین از دلایل دیگر می باشند.

این موضوع درباره سایر شهرهای اترش نیز صدق می کند. علاوه بر مزایای ذکر شده، سیستم آموزش عالی اتریش شهرت فوق العاده ای دارد و شهریه ها برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

انگلستان امن ترین کشور برای تحصیل در اروپا

بدون شک انگلستان یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیل در خارج از کشور به شمار می رود. صدها هزار دانشجو از سراسر جهان برای تحصیل به انگلستان سفر می کنند و دانشگاه های این کشور در رنکینگ های بین المللی رتبه های بسیار بالایی کسب کرده اند.

گرچه به طور کلی انگستان کشوری امن است، اما برخی اختلافات منطقه ای نیز وجود دارد. به طور کلی معمولاً شهرهای کوچکتر مانند ناتینگهام یا فالموت از شهرهای بزرگ مانند منچستر یا لندن امن تر هستند.

ایرلند امن ترین کشور برای تحصیل در اروپا

دانشگاه های ایرلند از دانشجویان به خوبی استقبال می کنند و محیط صمیمی و رقابتی آن باعث شده دانشجویان بسیاری از سراسر جهان برای تحصیل، این کشور را انتخاب کنند. در حقیقت، ایرلند نه تنها یکی از امن ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور است، بلکه مردم کوچک آن به عنوان یکی از صمیمی ترین مردم شناخته شده است.

دانشگاه ها و موسسات فناوری به دلیل کیفیت بالای آموزشی شناخته شده هستند و به همین دلیل این کشور در میان دانشجویان خارجی بسیار پرطرفدار می باشد.

امن ترین کشورهای دنیا برای تحصیل در خارج

یکی از رایج ترین سوالاتی که هر بار پرسیده می شود آن است که امن ترین کشور برای تحصیل کدام کشور است. پاسخ کوتاه آن است که در زیر به امن ترین کشور ها اشاره شده است و البته نکته حائز توجه آن است که همیشه باید مراقب بود، همانطور که در کشور خود، از خودتان مراقبت می کنید.

دانمارک امن ترین کشور برای تحصیل در خارج

کشور دانمارک را به سبب مردمان دوست داشتنی، انجمن های امن و کمترین نرخ ارتکاب جرم در اول لیست قرار داده شده. علاوه بر امنیتی که درباره آن گفته شد، زیبایی این کشور از دیگر دلایلی است که مهاجران را به سوی خود به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی جذب می نماید. تحصیلات رایج در دانمارک خلاقانه است و کیفیت زبان تحصیلی آن بالا می باشد و موجب قوی شدن پایه تحصیلی دانشجویان جهت یافتن شغل در آینده خواهد بود.

نیوزلند امن ترین کشور برای تحصیل در خارج

نیوزلند یکی از بهترین مقاصد تحصیلی است. ما این کشور را در لیست بهترین مقاصد تحصیلی در رتبه 7 ام قرار داده شده است، این کشور بسیار امن بوده و کمترین نرخ جرم را دارد. جمعیت دانشجویان بین المللی در سالیان اخیر افزایش یافته و نیوزلند هم اکنون به پرطرفدار ترین مقاصد تحصیلی شناخته شده است. در نهایت، تحصیل در نیوزلند خود را به راحتی در نقشه مقاصد تحصیلی قرار داده است.

اتریش امن ترین کشور برای تحصیل در خارج

اتریش در مرکز اروپاست و دارای مناظری زیبا همچنین سیستم تحصیلی عالی می باشد. از جمله دلایل جذب دانشجویان خارجی به این کشور، هزینه پایین شهریه دانشگاه ها می باشد. مردمان اتریش به زبان آلمانی و عده ای به زبان انگلیسی مسلط هستند، بنابراین افزایش مهارت در زبان نیز یکی دیگر از دلایل مهاجرت به اتریش به حساب می آید.

ژاپن امن ترین کشور برای تحصیل در خارج

ژاپن کشوری است که امنیت امروز خود را مدیون جنگ های بسیار در تاریخ دیرینه می باشد. می توانید تاریخ غنی این کشور را از توکیو با 30 میلیون جمعیت و کسانی که به حومه شهر نقل مکان کرده اند جویا شوید. مجمع های این کشور امنیت آن را در رتبه ای عالی قرار داده اند و برای ان ارزش بسیاری قائل هستند.

این کشور یکی از پیشرفته ترین ملل ها در زمینه تکنولوژی است، بنابراین بهترین مقصد جهت تحصیل در رشته های مهندسی، تکنولوژی و علوم می باشد.

کانادا امن ترین کشور برای تحصیل در خارج
کانادا امن ترین کشور برای تحصیل در خارج

کانادا امن ترین کشور برای تحصیل در خارج

کانادا یکی از امن ترین کشور ها در کره زمین و زیبا ترین کشور ها در شمال آمریکا به حساب می آید، که دارای مردمی دوست داشتنی است. در لیست سال 2013، کانادا به سبب داشتن سیستم تحصیلات عالی در جایگاه دوم و در این لیست در جایگاه 5 ام قرار دارد. کانادا یکی از امن ترین کشور های دنیا برای تحصیل است، که البته در کنار نقاط قوتی که دارد، ضعف هایی نیز در آن است.

سوئد امن ترین کشور برای تحصیل در خارج

سوئد کشوری با فرصت تحصیلی، شغلی و کاری بسیار است. این کشور به سبب جامعه و اقتصاد خود الگو بوده و در حدود 30000 دانشجوی بین المللی در سوئد محیطی چند فرهنگی و هیجان انگیز ایجاد نموده اند.

ایرلند امن ترین کشور برای تحصیل در خارج

با ایرلند، لیست را به پایان می رسانیم. این کشور به سبب مردمان خوش روی خود در لیست امن ترین کشور های ما قرار دارد. ایرلند کشوری کوچک است، این کشور با دارا بودن 9 موسسه تحصیل عالی، پذیرای دانشجویان در تمامی مقاطع می باشد. این کشور دو دفعه در لیست کشور هایی با مردمان گرم و صمیمی شهرت داشته و آماده به ارائه خدمات آموزشی به زبان انگلیسی می باشد.

امن ترین کشورهای آسیا برای تحصیل

اگر شهروند کشورهای غربی هستید و یا شهروند یکی از کشورهای آسیایی هستید و قصد دارید در آسیا، بزرگترین قاره جهان، ادامه تحصیل دهید، پیشنهاد می شود به آخرین لیستی که رنکینگ QS دانشگاه های آسیا درباره امن ترین کشورهای آسیا منتشر کرده، نگاهی بیندازید

مالزی امن ترین کشور آسیا برای تحصی
مالزی امن ترین کشور آسیا برای تحصی

مالزی امن ترین کشور آسیا برای تحصیل

مالزی مقصد خوبی برای افرادی است که قصد تجربه فرهنگ ها و محیط های متفاوت را دارند. این کشور به عنوان مرکز تحصیلات عالی شناخته شده است و سیستم آموزشی آن رتبه 25 را کسب کرده است. در حال حاضر سیستم آموزشی آن قصد دارد استراتژی های خود را گسترش دهد.

تایوان امن ترین کشور آسیا برای تحصیل

تحصیل در “ببر آسیایی” تایوان برای دانشجویان علاقمند به فناوری و نوآوری بسیار ایده آل است. این کشور به دلیل صنعت و فناوری بسیار پیشرفته خود مشهور است و بسیاری از دانشگاه های آن در نزدیکی دره سیلیکون ایالات متحده، پارک علوم Hsinchu واقع شده است.

به طور کلی، تایوان دارای سیستم آموزش عالی قوی (رتبه 19 طبق رتبه بندی قدرتمند سیستم آموزش عالی QS) است. همچنین فرهنگ آن بسیار پر جنب و جوش و متنوع است که ترکیبی از فرهنگ سنتی و مدرن می باشد و تأثیراتی برگرفته از چین در معماری، غذا و زبان رسمی مشهود است.

اندونزی امن ترین کشور آسیا برای تحصیل

یکی دیگر از بهترین کشورهای آسیایی برای ادامه تحصیل، اندونزی می باشد که بزرگترین اقتصاد جنوب شرقی آسیا متعلق به این کشور است و چهارمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می شود. تنوع در اندونزی بسیار زیاد است، صدها گروه قومی، زبان و فرهنگ های گوناگون ملت دوستانه و بردبار با یکدیگر درآمیخته اند.

چین امن ترین کشور آسیا برای تحصیل

چین یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی غیرانگلیسی است که 377000 دانشجوی بین المللی در سال 2014 در دانشگاه های این کشور ثبت نام کرده اند. چین مدعی بزرگ در تجارت، گردشگری و آموزش است و یکی از بزرگترین و قوی ترین سیستم های آموزش عالی در جهان را دارد که رتبه هشتم را کسب کرده است. این کشور به عنوان یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری جهان، با تاریخ 5000 ساله است و مجموعه ای از مقاصد گردشگری و فرهنگی باستانی و مدرن برای گذراندن اوقات فراغت وجود دارد.

سنگاپور امن ترین کشور آسیا برای تحصیل

کشور کوچک و پرجمعیت سنگاپور مرکز فوق العاده ای برای آموزش عالی است و دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) رتبه اول و دانشگاه فنی نانیانگ (NTU) مشترکا با دانشگاه تسینگ هوا رتبه سوم را در رنکینگ آسیایی کسب کرده اند. سنگاپور به عنوان یک پیشرو جهانی در تحقیقات و نوآوری شهرت دارد و از رونق اقتصادی، سطح پایین جرم و بیکاری و اعتبار شرکت های قدرتمند برخوردار است.

ژاپن امن ترین کشور آسیا برای تحصیل

ژاپن یکی از کشورهای برتر آسیایی برای ادامه تحصیل است که در رتبه بندی قدرتمند سیستم آموزش عالی QS رتبه 10 را کسب کرده است. این کشور در سال های اخیر، برای جذب دانشجویان بین المللی بیشتر اقداماتی انجام داده است. از جمله این اقدامات افزایش تعداد رشته های انگلیسی زبان و ساده تر شدن درخواست می باشد.

کره جنوبی امن ترین کشور آسیا برای تحصیل

کره جنوبی یکی از کشورهای قدرتمند در زمینه آموزش، فناوری و گردشگری است و یکی دیگر از برترین کشورهای آسیایی به شمار می رود و دارای فرهنگی متنوع، جاه طلب و مستقل است. این کشور با داشتن یکی از بزرگترین اقتصادهای منطقه، سرمایه گذاری های قابل توجهی در زمینه تحقیق و آموزش انجام داده است.

سیستم آموزش عالی کشور طبق رتبه بندی ها رنکینگ نهم را به خود اختصاص داده است و برخی از دانشگاه های آن جز معتبرترین ها دانشگاه های آسیا به حساب می آیند.

هنگ کنگ امن ترین کشور آسیا برای تحصیل

آخرین کشور در این لیست هنگ کنگ می باشد. این سرزمین خودمختار چین به دلیل ادغام فرهنگ شرقی و غربی و همچنین مرکز اصلی جهانی برای امور بازرگانی، امور مالی و تجارت بسیار محبوب است.

هنگ کنگ با طیف وسیعی از دانشگاه های معتبر، استفاده از زبان انگلیسی در زندگی روزمره و آموزش، دسترسی آسان به سرزمین چین و جامعه چندفرهنگی و آینده نگر، برای بسیاری از دانشجویان بین المللی گزینه ای جذاب به حساب می آید.

پیشرفته ترین کشورهای دنیا برای تحصیل در خارج
پیشرفته ترین کشورهای دنیا برای تحصیل در خارج

پیشرفته ترین کشورهای دنیا برای تحصیل در خارج

9 کشور پیشرفته جهان از لحاظ معیارهای آموزشی بین المللی و کشورهایی که بیشترین پول را از مشارکت های بین المللی آموزش و همچنین دانشجویان بین المللی دریافت می کنند را با توضیحات مختصری درزیر برای شما آورده ایم.

 ایالات متحده پیشرفته ترین کشور دنیا برای تحصیل در خارج

درآمد ایالات متحده از دانشجویان بین المللی بیش از 5.1 میلیارد یورو تخمین زده شده که رتبه 1 را به عنوان یک مقصد تحصیلی به خود اختصاص داده است. بیشترین دانشجویان برای تحصیل از کشورهای چین، هند، کره، کانادا و ژاپن به ایالات متحده سفر کرده اند.

برخی از دانشگاه های امریکا عبارتند از:

  • موسسه فناوری جورجیا (جورجیا تک)
  • دانشگاه جیمز مدیسون
  • دانشگاه ورمونت

درست است که امریکا از لحاظ اقتصادی بسیار قدرتمند است، اما ممکن است به دلیل قوانین سخت گیرانه، کار کردن در این کشور پس از فارغ التحصیلی دشوار باشد.

انگلستان پیشرفته ترین کشور دنیا برای تحصیل در خارج

دومین مقصد محبوب دانشجویان بین المللی انگلستان است، که دوره های تحصیلی بین المللی آن بالغ بر 5.3 میلیارد یورو درآمد داشته است و اکثر دانشجویان بین المللی شهروند کشورهای چین، هند، آلمان، ایالات متحده و ایرلند می باشند. برخی از دانشگاه های انگلستان عبارتند از:

  • دانشگاه پورتسموث
  • دانشگاه غرب اسکاتلند
  • دانشگاه غرب انگلیس

استرالیا پیشرفته ترین کشور دنیا برای تحصیل در خارج

دوره های تحصیلی بین المللی استرالیا بالغ بر 3.1 میلیارد یورو درآمد داشته است و سومین مقصد محبوب بین المللی به شمار می رود. اکثر دانشجویان بین المللی شهروند کشورهای چین، هند، اندونزی، کره جنوبی و کانادا می باشند. برخی از دانشگاه های استرالیا عبارتند از:

  • دانشگاه استرالیای غربی
  • دانشگاه مک کواری
  • دانشگاه تاسمانیا

ژاپن پیشرفته ترین کشور دنیا برای تحصیل در خارج

دوره های تحصیلی بین المللی ژاپن حدود 2 میلیارد یورو درآمد داشته است و اکثر دانشجویان بین المللی شهروند کشورهای چین، کره جنوبی، اندونزی و ایالات متحده می باشند. برخی از دانشگاه های این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه توکیو
  • دانشگاه کیوتو
  • دانشگاه اوزاکا

کانادا پیشرفته ترین کشور دنیا برای تحصیل در خارج

دوره های تحصیلی بین المللی کانادا بیش از 1.3 میلیارد یورو درآمد داشته است. کانادا بیشتر دانشجویان خود را از چین، فرانسه، هند، ایالات متحده و کره جنوبی جذب می کند. برخی از دانشگاه های این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه رویال رودز
  • دانشگاه تامسون ریورز
  • دانشگاه رجینا

نیوزلند پیشرفته ترین کشور دنیا برای تحصیل در خارج

ششمین مقصد محبوب تحصیلی برای دانشجویان بین المللی نیوزلند است. سیستم آموزش عالی آن بیش از 1.1 میلیارد یورو درآمد داشته است و اکثر دانشجویان بین المللی شهروند کشورهای چین، هند، استرالیا، ایالات متحده و کره جنوبی می باشند. برخی از دانشگاه های این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه اوکلند
  • دانشگاه اوتاگو
  • دانشگاه کانتربری
فرانسه پیشرفته ترین کشور دنیا برای تحصیل در خارج
فرانسه پیشرفته ترین کشور دنیا برای تحصیل در خارج

فرانسه پیشرفته ترین کشور دنیا برای تحصیل در خارج

دوره های تحصیلی بین المللی فرانسه بیش از 1 میلیارد یورو درآمد داشته است و اکثر دانشجویان بین المللی شهروند کشورهای چین، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و روسیه می باشند. اگر قصد ادامه تحصیل در محیطی چند فرهنگی را دارید، بهتر است به برخی از دانشگاه های این کشور نگاهی بندازید:

  • دانشکده بازرگانی PSB پاریس
  • IESA-دانشکده هنر و فرهنگ
  • دانشکده طراحی LISAA

آلمان پیشرفته ترین کشور دنیا برای تحصیل در خارج

در مجموع دوره های تحصیلی بین المللی آلمان حدود 500 میلیون یورو درآمد داشته است. تحصیل در اکثر رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های عمومی برای تمام دانشجویان بین المللی رایگان است. به همین دلیل بدون دریافت شهریه، سهم دوره های تحصیل بین المللی نیز پایین است. دولت آلمان بودجه تحصیل را تامین می کند، زیرا باور دارند افراد باهوش دنیا را تغییر خواهند داد.

اکثر دانشجویان بین المللی مهاجرت به آلمان شهروند کشورهای چین، روسیه، اتریش، ترکیه و لهستان می باشند. اگر فکر می کنید فرهنگ آلمان دقیقا متناسب شماست بهتر است به برخی از دانشگاه های این کشور نگاهی بیندازید:

  • دانشگاه علوم کاربردی IUBH
  • دانشگاه آخن RWTH
  • دانشگاه علوم کاربردی اروپا – BiTS و BTK

هلند پیشرفته ترین کشور دنیا برای تحصیل در خارج

کشور هلند پس از آلمان، دوره های تحصیلی بین المللی آن بیش از 450 میلیون یورو درآمد داشته است و اکثر دانشجویان بین المللی شهروند کشورهای آلمان، چین، بلژیک، یونان و ایتالیا می باشند. بنابراین اگر تمایل دارید اروپا را با عطر و طعم آسیا تجربه کنید، بهتر است به برخی از دانشگاه های این کشور نگاهی بیندازید:

  • دانشگاه رادبود
  • دانشگاه توئنته (UT)
  • دانشگاه علوم کاربردی لاهه

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی و دریافت ویزای کار پس از تحصیل در خارج از کشور می توانید با دفاتر ما ازطریق شماره های ذکر شده در سایت در تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

اسکرول به بالا