071-91009294  | 021-88724227  |

امن ترین شهرهای ترکیه

امن ترین شهرهای ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

امروزه به دلیل فراهم آمدن شرایط گوناگون، مهاجرت فردی از کشور مادری به کشوری که آن را برای بالاتر بردن سطح زندگی و ساختن آینده‌ ای بهتر در نظر دارد به پدیده ای رایج تبدیل شده است. در این مقاله به کلیات مهاجرت و امن ترین شهرهای ترکیه خواهیم پرداخت. وکلای مجرب موسسه حقوقی میرداماد با دانش و تجربه برای پیمودن مطمئن مسیر در کنار شما هستند.

امن ترین شهرهای ترکیه

به گفته وزارت امور خارجه انگلیس، کشور ترکیه به طور کلی امنیت دارد، زیرا شروع به بازسازی بخش گردشگری خود کرده است. در ترکیه پس از یک سری حملات تروریستی، تلاش نا موفق برای کودتا و یک رفراندوم که رجب طیب اردوغان آنها را با قدرت سامان دهی کرد، بخش گردشگری به تدریج در حال باز سازی است. ترکیه کشوری مدیترانه ایست که به خاطر سواحل، غذا و آب و هوا مشهور است و در سال 2014 حدود 42 میلیون گردشگر خارجی را به خود جذب کرد و ششمین مقصد مهم توریست های جهان است. به دلیل آشفتگی های سیاسی چند سال اخیر تعداد گردشگران خارجی در سال 2016 به نصف رسید و تنها 24 میلیون بازدید کننده به ترکیه آمدند.

گردشگران در ترکیه

افراد با اهداف مختلفی همچون کار یا تحصیل در ترکیه به این کشور مهاجرت می کنند. طبق ” مجله مسافرت و بیمه بین المللی ” پس از یک سال تدابیر شدید امنیتی و تبلیغات رسانه ای، مارکت گردشگری ترکیه در سال 2017 در حال رشد است. بازار پرواز بین انگلیس و ترکیه نقش عمده ای در بازسازی بخش گردشگری دارد و بسیاری از شرکت های هواپیمایی انگلیس ظرفیت صندلی های خود را افزایش دادند.

گردشگران در ترکیه

اما پس از یک دوره ناآرامی و آشفتگی، آیا ترکیه مکانی امن برای تعطیلات است؟ وزارت امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع (FCO) برخی از اخطاریه های چند سال گذشته در مورد بازدید از ترکیه را لغو کرده است. به نقل از این گفته “نگرانی برای بازدید وجود ندارد”، اما بازدیدکنندگان باید نسبت به اطراف خود هوشیار و در مکان های شلوغ گوش به زنگ باشند.

امنیت در ترکیه

اکثر مناطق ترکیه، به استثنای چند منطقه، دارای برچسب سبز هستند که نشان دهنده امنیت می باشد. با این حال، وزارت امور خارجه ایالات متحده (DOS) در حال حاضر کل کشور ترکیه را در سطح 3 قرار داده است، دومین اخطاریه جدی سفر از چهار اخطاریه، که طبق آن بازدیدکنندگان باید نسبت به سفر خود به این کشور، با توجه به خطر تروریسم و بازداشت های خود سرانه، تجدید نظر کنند. به گفته FCO ممکن است اقدامات امنیتی بیشتری برای پروازهای ترکیه به انگلستان اعمال شود اما به انگلیسی ها توصیه می کند که ” با مقامات امنیتی همکاری کامل داشته باشند”. مسافران قبل از پرواز به ترکیه باید مصاحبه های خصوصی با پلیس بریتانیا و نیروهای مرزی داشته باشند و به سوالاتی در مورد دلایل اقامت پاسخ بدهند. زیرا دانستن این اطلاعات مفید است.

امنیت شهرهای آنکارا و استانبول

طبق گزارش FCO، استانبول بهترین شهر ترکیه برای زندگی عمدتا امن هستند. با این حال مانند بسیاری از شهرهای بزرگ، باید اقدامات احتیاطی لازم صورت گیرد تا از گرفتار شدن در ناآرامی های غیر نظامی یا حملات تروریستی جلوگیری شود. اما طبق گفته FCO “بیشتر حملات تروریستی در آنکارا و استانبول صورت گرفته است،اما به احتمال زیاد دولت ترکیه، غیرنظامیان و تظاهرات کنندگان مورد هدف قرار گرفته اند ” و نه مناطق توریستی. با این حال ،این احتمال وجود دارد برخی حملات منافع غرب و یا گردشگران از کشورهای غربی را هدف قرار دهد.” اگر چه به طور کلی خطر برای گردشگران کم است، اما خارجی ها باید در مکان هایی که رفت و آمد غربی ها زیاد است بمانند.

بررسی شهر آنتالیا و آلانیا

آنتالیا، شناخته شده ترین مکان برای گردشگران، شهر بسیار خوبی برای زندگی است. این شهر بین دریای مدیترانه و کوه های تاوروس قرار دارد. زیبایی های طبیعی متعددی دارد و کیفیت زندگی در انجا بسیار بالاست. انتالیا دارای آب و هوای آفتابی و گرم، غذاهای تازه در بازارهای هفتگی و محیطی تمیز و امن است. به عنوان یک خانواده شما می توانید به راحتی در آنتالیا زندگی و با خدمات خوبی مشغول به کار شوید.

بررسی شهر آنتالیا و آلانیا

آلانیا یک منطقه توسعه یافته و شلوغ آنتالیا است. به طور کلی افراد خارجی ترجیح می دهند در انجا اقامت کنند. انالیا دارای طبیعت زیبا و خدمات کاری خوب است. زندگی در آلانیا با خانواده دارای مزایای فراوانی مانند سفرهای روزانه به مکان های شگفت انگیز در اطراف منطقه، محیط چند فرهنگی، فضای امن و تمیز و روزهای آفتابی بی شمار در سواحل شگفت انگیز است.

امنیت در بدروم و ساید

بدروم مکان بسیار مناسب برای افرادی است که مشتاق استانداردهای بالای زندگی هستند. در بدروم تفرجگاه های ساحی ، مناظر زیبا، دریای اژه ی شگفت انگیز و خانه های مدرن بسیاری دیده می شود. بدروم یک منطقه امن و تمیز است. این مکان امکانات فرهنگی، تاریخی و تفریحی بسیاری را ارائه می دهد. ساید محل سکونت آرام و دارای مکان های بسیار تاریخی، دریای شگفت انگیز و طبیعت فوق العاده است. مکان بی نظیری برای افرادی است که می خواهند زمان خود را در آسایش و آرامش صرف کنند. خدمات کاری خوب و امکانات بسیار تفریحی و گردشی در ساید به خوبی دیده می شود. شرایط مهاجرت به ترکیه را بهتر است که از مشاورین ما در موسسه میرداماد بخواهید، مشاورین ما اطلاعات به روزی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

سوالات متداول در مورد امن ترین شهرهای ترکیه

1- کدام مناطق در ترکیه برای خانواده ها بی خطر است؟

خانواده هایی که امیدوار به تعطیلات با مناظر کلاسیک و طبیعت بکر هستند، از استان های دالامان، آنتالیا، فییت و بدروم دیدن می کنند. همه این شهر ها به طور کلی امن هستند. بورسا، آنکارا، ازمیر، آنتالیا و استانبول نیز در این فهرست با رتبه های ایمنی مناسب قرار دارند.

2- آیا ترکیه برای گردشگران 2020 امن است؟

FCO توصیه کرده است که استانبول، بزرگترین شهر ترکیه و آنکارا، پایتخت آن، اکثراً امن باشند. FCO همچین می گوید “بیشترین حملات تروریستی در آنکارا و استانبول رخ داده است”، اما می افزاید: “احتمالاً این حملات به جای نقاط کانونی توریستی کشور ترکیه، غیرنظامیان و تظاهرات ها را هدف قرار می دهد.”

3- آیا آنتالیا در سال 2020 شهر امنی است؟

آنتالیا با میزان جرم پایین و شاخص ایمنی 74.5 درصد بسیار ایمن است. با این وجود، شما باید اقدامات احتیاطی استاندارد را مانند هر شهر دیگری انجام دهید. دزدی رایج ترین نوع جرم خرده ریز است و باید در سواحل بسیار مراقب باشید.

4- امنیت شهر نومبه و بورسا در ترکیه چگونه است؟

نومبه استان غربی اسکیشهر، به عنوان امن ترین شهر ترکیه با بالاترین شاخص ایمنی قرار داد. اسکیشیر در کنار شهرهایی مانند زوریخ، کبک سیتی و مونیخ در رتبه بندی امن ترین شهر های ترکیه قرار گرفته است. اسکیشر بیشتر از دانش آموزان کشور های اطراف تشکیل شده و دارای یک زندگی فعال شبانه می باشد. بورسا با شاخص ایمنی 74.12 در رتبه 52 در رتبه بندی شاخص ایمنی قرار گرفت که امنیت آن “بالا” است.

5- شهر های آنتالیا و آلانیای ترکیه از نظر امنیت چگونه هستند؟

آنتالیا یکی از شهره ای توریستی ترکیه شناخته شده است که دولت ترکیه بابت اقتصاد گردشگری آن در امنیت این شهر روزبه روز کوشیده است. شهر ساحلی مدیترانه آنتالیا تنها چند مورد از شهر بورسا از نظر امنیت با شاخص ایمنی 73.39 فاصله داشت. شهر آلانیا نیز از امنیت خوبی برای خانواده های مهاجر برخوردار است.

6- امنیت شهر های آنکارا و استانبول چگونه است؟

در همین حال، آنکارا با شاخص ایمنی فقط 59.57، در فهرست بسیار پایین قرار گرفت و آن را “نسبتاً ایمن” می شناسند. استانبول فعال ترین شهر و کلانشهر جهان با 15 میلیون نفردر استانبول در رده پایین لیست امن ترین شهر ها با شماره 234 قرار گرفته است. استانبول دارای شاخص ایمنی 52.52 بود که “نسبتاً ایمن” تلقی می شد.

7- امنیت شهر اژه ازمیر به چه شکل است؟

کلانشهر اژه ازمیر در رده بندی شماره 60 با رتبه ایمنی 72.94 قرار گرفت. ازمیر با جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر، ازبکستان و پایتخت آنکارا سومین شهر بزرگ ترکیه محسوب می شود.

8- امنیت کشور ترکیه به چه شکل است؟

کشور ترکیه یکی از کشور های توریستی جهان است. به علت رونق اقتصاد توریستی اش هرساله به امنیت شهر های خود افزوده است. در نظر داشته باشید مانند هر کشور بزرگ دیگر باید هوشیار باشید.

9- برای اینکه در ترکیه بتوانیم از امنیت بیشتری برخوردار باشیم، چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

برای اینکه در ترکیه کمتر در معرض خطر قرار بگیرید بهتر است در مکان های شلوغ و پر تردد کمتر توقف کنید و هوشیارتر عمل کنید. مراقب کیف، موبایل و سایر وسایل خود باشید.

10- آیا بدروم یکی از شهرهای امن ترکیه به شما می آید؟

بدروم یکی از شهرهای ترکیه است که کیفیت خوبی را برای زندگی ارائه می دهد. بدروم یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که از امنیت خوبی برخوردار است.

11- آیا ترکیه کشوری امن برای تحصیل است؟

اگر می خواهید یک فرهنگ جدید را تجربه کنید و به شرق و غرب نزدیک باشید، ترکیه یک مقصد عالی برای تحصیل است. به غیر از ترکیب ایده آل بین نفوذ اروپایی و شرقی، ترکیه با رعایت نکات امنیتی، کشور امن برای دانشجویان است.

اسکرول به بالا