071-91009294  | 021-88724227  |

سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا

سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت به راه ها و روش های مختلفی امکان پذیر است. هر فرد می تواند با توجه به شیوه مهاجرتی خود برای ادامه روند زندگی اقدام کند. برخی افراد برای مهاجرت تحصیلی اقدام می کنند. برخی دیگر راه خود را با مهاجرت کاری ادامه می دهند و گروهی هم از طریق سرمایه گذاری وارد کشور مورد نظر خود می شوند. زمانی که مسیر مهاجرتی مورد نظر خود را انتخاب کردید باید در ارتباط با قوانین و مقررات مربوط به روند مهاجرتی اطلاعاتی کسب نمایید. عموما روش های کاری و مهاجرت کاری قوانین خاصی دارند. در این مقاله نیز هدف ما بررسی سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا می باشد.

اگر تمایل دارید برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنید باید توجه داشته باشید که علاوه بر مهاجرت کاری به استرالیا، روش های دیگری هم برای حضور در این کشور وجود دارد. شما می توانید برای روند مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به استرالیا اقدام کنید. البته می توان راه هایی مانند مهاجرت سرمایه گذاری استرالیا یا مهاجرت از طریق ازدواج در استرالیا را هم برای خود برگزید. با این حال در روند مهاجرتی نیاز به مشورت و همراهی دیده می شود. پس شما می توانید به کمک مشاوران موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد اقدامات مهاجرتی را صورت دهید.

سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا

کار کردن به عنوان یکی از مولفه های اصلی در روند زندگی هر فرد محسوب می شود. زمانی که اقدام به کار می کنید، باید مسیر مشخصی را پیش بگیرید. برای کار در استرالیا هم قوانین خاصی وجود دارد. شما می توانید با کارفرما یا شرکتی در استرالیا قرارداد بسته و یا از سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا استفاده نمایید. سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا خود به تنهایی دارای مولفه های خاصی است و به مواد بسیاری بستگی دارد. هر کدام از این موارد امتیاز شما را به عنوان متقاضی کار در استرالیا و دریافت ویزای کاری استرالیا کم یا زیاد می کند.

البته توجه کنید که مسیر مهاجرتی به این کشور شامل تحصیل در استرالیا مثلا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا هم می باشد. شما حتی می توانید با روش های مختلف سرمایه گذاری مانند خرید ملک در استرالیا یا ثبت شرکت در استرالیا هم برای حضور در این کشور اقدام کنید. با این حال بیشتر این روش ها در خود روند کاری را هم در بر دارند. از این رو می توان گفت کار در این کشور به عنوان گزینه ای جامع محسوب می شود. نامزد های مهاجرت به استرالیا تحت ویزای مهاجرت ماهر استرالیا باید معیار های خاصی را داشته باشند که توسط سیستم امتیازات مهاجرت استرالیا تعیین می شود.

برنامه مهاجرت افراد ماهر به استرالیا

برنامه های مربوط به مهاجرت افراد ماهر به استرالیا، عموما از سیستم های امتیاز دهی استفاده می کنند. این امتیاز ها برای تعیین صلاحیت افراد به جهت دریافت دو مدل ویزای موقت استرالیا استفاده می شود. این ویزا ها عبارتند از: ویزای نوآوری و سرمایه گذاری در تجارت، ویزای مستقل مهارت، ویزای نامزد کاری ماهر و ویزای منطقه ای کارگر ماهر. دریافت هر دو مدل ویزا به متقاضیان اجازه دریافت اقامت دائم استرالیا را در آینده می‌ذهذ.

برنامه مهاجرت افراد ماهر به استرالیا
برنامه مهاجرت افراد ماهر به استرالیا

ویزا های استرالیا که بر مبنای امتیاز دهی ارائه می شوند، دارای مزایای خاصی هستند. با استفاده از این ویزا ها فرد می تواند همسر و فرزندان خود را وارد استرالیا کند. اعضای خانواده می توانند ویزای مشابه همین ویزا را هم دریافت نمایند. برنامه های مربوط به مهاجرت و شهروندی استرالیا با مدیریت وزارت امور داخلی این کشور بررسی می شود. از این رو شرایط اطمینان بخشی برای این مدل ویزا های کشور استرالیا در دسترس است.

درخواست ویزای مبتنی بر امتیاز استرالیا

سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا ویزا های مختلفی را در بر می گیرد که در بخش قبلی مقاله به معرفی آن ها پرداختیم. پس شما به عنوان متقاضی باید نوع ویزای خود را مشخص نمایید. پس از آن می توانید برای دریافت ویزای مورد نظر درخواست خود را ارائه نمایید. اما ببینیم چگونه می توان درخواست ویزا را ارائه داد. برای دریافت یکی از این ویزاها، باید به وب سایت Department of Affair’s SkillSelect مراجعه کنید و درخواست دهید.

اگر درخواست شما برای ویزای ماهر منطقه ای باشد، باید بدانید که سیستم بالا ترین نمره را برای دعوت نامه ارجاع می دهد. در واقع بالا ترین رتبه EOI می تواند دعوت نامه کار در استرالیا را دریافت نماید. برای ویزای نوآوری و سرمایه گذاری هم متقاضیان به ایالت ها و آژانس های دولتی استرالیا برای کار معرفی می شوند. در این صورت می توانید راحت تر برای دریافت کار اقدام نمایید. این معرفی و دعوت هم بر اساس سیستم امتیاز بندی می باشد.

توجه داشته باشید که یکی از شروط اصلی دریافت ویزا های امتیاز بندی استرالیا، تسلط بر زبان انگلیسی می باشد. همان طور که اشاره کردیم برخی از ویزا های مبتنی بر امتیاز بندی، امکان اقامت خانواده را همراه با فرد فراهم می کنند. اما سوال اصلی این است که چگونه می توان امتیاز مربوط به سیستم مهاجرت کاری استرالیا را دریافت نمود؟

امتیازات مورد نیاز برای مهاجرت کاری استرالیا

سیستم Skillselect استرالیا مبتنی بر امتیاز دهی است. متقاضیان می توانند امتیازات مختلفی را در بخش های گوناگون مانند سن یا تجربه کاری کسب نمایند. اگر شخصی تمایل به مهاجرت کاری استرالیا دارد باید در این سیستم حداقل ۶۰ تا ۶۵ امتیاز را دریافت نماید. هرچه امتیازات شما بالاتر باشد، احتمال دعوت شدن شما برای درخواست ویزا بیشتر است.

در زمان دعوت شما برای درخواست ویزا، باید نشان دهید که به نمره مشخص شده در امتیاز دهی دست پیدا کرده اید. معیار های امتیاز در زمان دعوت ارزیابی می شوند. در ادامه ببینیم چگونه می توان به حداقل امتیاز با توجه به جدول امتیاز‌ بندی سیستم مهاجرت کاری استرالیا دست یافت؟!

امتیاز مربوط به سن در سیستم مهاجرت کاری استرالیا

متقاضیان مهاجرت به استرالیا می توانند با توجه به گروه سنی که در آن قرار می گیرند، امتیاز کسب کنن. افراد بین ۲۵ تا ۳۲ سال بیشترین امتیاز را کسب می کنند. در این میان متقاضیان مهاجرت با سن بیش از ۴۵ سال تحت سیستم امتیازات مهاجرت استرالیا هیچ امتیازی نمی گیرند. میزان امتیازات به این صورت است:

  • سن ۱۸ تا ۲۴ سال: ۲۵ امتیاز
  • سن ۲۵ تا ۳۲ سال: ۳۰ امتیاز
  • سن ۳۳ تا ۳۹ سال: ۲۵ امتیاز
  • سن ۴۰ تا ۴۴ سال: ۱۵ امتیاز
  • سن ۴۵ تا ۴۹ سال: ۰ امتیاز

شما با توجه به این جدول می توانید امتیاز خود را در رده سنی مورد نظر کسب کنید.

امتیازات مربوط به زبان انگلیسی

همه متقاضیان مهاجرت کاری ماهرانه به استرالیا باید مدرک معتبری مانند آیلتس را ارائه دهند تا یتوانند مهارت های زبان انگلیسی و میزان تسلط خود به زبان انگلیسی را ارائه نمایند. با این حال کسانی که انگلیسی زبان بومی هستند یا مدرک عالی از دانشگاهی معادل استانداردهای دانشگاه های استرالیا دریافت کرده اند، ملزم به ارائه مدرک آیلتس نیستند. امتیازات مربوط به سیستم امتیاز دهی زبان برای مهاجرت کاری استرالیا به شرح زیر است:

  • آیلتس ۸ یا بیشتر: ۲۰ امتیاز
  • آیلتس ۷ یا بیشتر: ۱۰ امتیاز
  • آیلتس ۶ یا بیشتر: ۰ امتیاز

اگر مدرک آیلتس خود را دریافت نکرده اید و قصد مهاجرت کاری به استرالیا را دارید، وقت را هدر ندهید و برای مهاجرت اقدام نمایید.

امتیازات مربوط به تجریه کاری

داوطلبان مهاجرت به استرالیا می توانند با داشتن سابقه کار در مشاغل ماهر ، تحت سیستم امتیازات مهاجرت استرالیا امتیاز بگیرند. البته مشروط بر این که این تجربه مورد نظر در مشاغلی باشد که در فهرست مشاغل ماهر ارائه شده توسط دولت استرالیا قرار گرفته است. تجربه کاری امتیازات متفاوتی را با توجه به محل کار فرد دارد. در واقع امتیازات در دو گروه تجربه کار در استرالیا و تجربه کار در خارج از استرالیا طبقه بندی می شوند. این امتیازات به شرح زیر هستند:

  • توزیع امتیاز اشتغال ماهر برای داخل استرالیا
    تجربه کاری یک ساله: ۵ امتیاز
    تجربه کاری سه ساله: ۱۰ امتیاز
    تجربه کاری ۵ ساله: ۱۵ امتیاز
    تجربه کاری ۸ ساله: ۲۰ امتیاز
  • توزیع امتیاز اشتغال ماهر برای خارج استرالیا
    تجربه کاری سه ساله: ۵ امتیاز
    تجربه کاری ۵ ساله: ۱۰ امتیاز
    تجربه کاری ۸ ساله: ۱۵ امتیاز

امتیازات مربوط به صلاحیت آموزشی

به متقاضیان مهاجرت به استرالیا امتیازاتی برای مدارک تحصیلی ارائه می شود. با این حال، امتیاز فقط برای بالاترین صلاحیت و مدرک داوطلب اعطا می شود. برای مطالبه امتیازات مهاجرت به استرالیا در این گروه ، باید مدرکی را داشته باشید که توسط دولت استرالیا شناخته شده باشد و قابل مقایسه با شرایط استرالیا باشد.

امتیازات مربوط به صلاحیت آموزشی در سیستم مهاجرت کاری استرالیا
امتیازات مربوط به صلاحیت آموزشی در سیستم مهاجرت کاری استرالیا

همچنین ، مدرک تحصیلی شما باید مربوط به شغل معرفی شده برای متقاضیان باشد. دقت داشته باشید همان طور که گفتیم اگر متقاضی هم دکترا داشته باشد و هم مدرک لیسانس فقط برای دکترا امتیاز کسب می کند. امتیاز دهی بر مبنای مدرک تحصیلی و صلاحیت تحصیلی متقاضیان به شرح زیر است:

  • مدرک دکتری: ۲۰ امتیاز
  • مدرک لیسانس یا فوق لیسانس: ۱۵ امتیاز
  • مدرک دیپلم مورد تایید استرالیا یا صلاحیت تجاری: ۱۰ امتیاز
  • جوایز تحصیلی یا ویژگی های خاص داوطلب مورد تایید استرالیا: ۱۰ امتیاز

نکته مهم تر این است، در صورتی که متقاضیان مدرک استرالیا را از یک موسسه آموزشی استرالیا کسب کرده باشند ۵ امتیاز اخذ خواهند کرد. شرط پذیرش اما این است که طول دوره تحصیلی که منجر به دریافت مدرک شده باید حداقل دو سال باشد. اگر متقاضی زمان تحصیل در استرالیا در منطقه ای با رشد جمعیتی کم بوده است، ۵ امتیاز دیگر هم کسب می کند.

سایر امتیازات در سیستم مهاجرت کاری استرالیا

برخی از شرایط منجر به دریافت امتیازات اضافی برای متقاضیان مهاجرت کاری بر اساس این سیستم می شود. اگر فرد بر یکی از زبان های موجود در جامعه استرالیا تسلط داشته باشد می تواند ۵ امتیاز دیگر هم دریافت نماید. اگر همسر فرد دارای مهارت ها و صلاحیت های خاصی باشد، مشروط بر این که مقیم استرالیا اگر شهروند استرالیا نباشد می تواند ۵ امتیاز دیگر برای متقاضی به همراه داشته باشد. اگر شخص دوره ۴ ساله حرفه ای را در استرالیا مورد تایید دولت این کشور گذرانده باشد می تواند ۵ امتیاز دیگر هم دریافت نماید. متقاضیان زیر کلاس های ۱۹۰ و ۴۹۱ استرالیا هم می توانند تا ۱۰ امتیاز بیشتر را دریافت نمایند.

سوالات متداول در ارتباط با سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا

  1. آیا استرالیا برای مهاجرت کاری و زندگی مناسب است؟

    بله استرالیا یکی از بهترین کشور ها برای کار و زندگی می باشد.

  2. چه ویزا هایی در سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا قرار می گیرند؟

    این ویزا ها عبارتند از: ویزای نوآوری و سرمایه گذاری در تجارت، ویزای مستقل مهارت، ویزای نامزد کاری ماهر و ویزای منطقه ای کارگر ماهر.

  3. حداقل امتیاز در سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا برای پذیرش چند است؟

    حداقل امتیاز ۶۰ می باشد.

  4. چه مولفه هایی بر سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا تاثیر دارد؟

    این مولفه ها عبارتند از: سن،‌ تجربه کاری، مدرک تحصیلی، شرایط همسر و غیره.

  5. بیشترین امتیاز مولفه سن در سیستم مهاجرت کاری استرالیا چقدر است؟

    بیشترین امتیاز سن ۲۵ است.

  6. در سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا مولفه زبان انگلیسی هم تاثیر دارد؟

    بله با داشتن مدرک آیلتس می توانید امتیاز مورد نظر خود را دریافت نمایید.

  7. میزان امتیاز مربوط به تجربه کاری در استرالیا برای مهاجرت کاری چقدر است؟

    امتیاز مربوط به تجربه کاری در استرالیا برای کمترین حالت یعنی یک سال ۵ امتیاز و برای بیشترین حالت یعنی ۸ سال، ۲۰ امتیاز می باشد.

  8. آیا تجربه کاری خارج از استرالیا در سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا امتیاز دارد؟

    بله تجربه کاری خارج از استرالیا هم در سیستم امتیاز بندی درج می شود.

  9. مدرک دکتری در سیستم مهاجرت کاری به استرالیا چند امتیاز دارد؟

    مدرک دکتری در سیستم مهاجرتی ۲۰ امتیاز دارد.

  10. آیا مهارت همسر می تواند در سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا تاثیر داشته باشد؟

    بله مهارت همسر می تواند ۵ امتیاز برای مهاجرت کاری داشته باشد.

  11. تحصیل در استرالیا چه تاثیری در سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا خواهد داشت؟

    تحصیل در استرالیا بین ۵ تا ده امتیاز خواهد داشت.

اسکرول به بالا