071-91009294  | 021-88724227  |

اقامت روسیه از طریق ازدواج

اقامت روسیه از طریق ازدواج

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اول باید تصمیم بگیرید که کجا رابطه خود را به ثبت می رسانید. در روسیه یا در کشور خود؟ در ارتباط با مورد دوم اقامت روسیه از طریق ازدواج ؛ ازدواج تحت قوانین همان کشور انجام می شود، و هر کشوری قوانین خودش را دارد.ولی اگر در روسیه ازدواج می کنید، چه مدارکی لازم دارید؟

شرایط اقامت روسیه از طریق ازدواج

قوانین خانوادگی روسیه ازدواج بین افراد زیر 18 سال، برادر ها و خواهر ها و همچنین افرادی که قبلا با هم ازواج کرده اند را منع می کند. اگر یک زن متاهل روسی به سمت یک کشور عربی و به حرمسرای شخص جدید انتخاب کرده اش فرار کند، دولت روسیه این ازدواج را به رسمیت نمی شناسد. زوج های با جنسیت یکسان نیز در روسیه تایید نمی شونداقامت روسیه از طریق ازدواج

ازدواج های چند ملیتی برای زندگی در روسیه باید از قوانین هر دو کشور پیروی کنند. لازم است که الزامات کشور خود را از قبل بدانید. برای مثال، بریتانیا روند متفاوتی از روندی که توسط سوفیا (sofia) در این مقاله دنبال می شود را داراست؛ آنها باید سندی مبنی بر عدم حقوق نقض ازدواج از کنسولگری در روسیه بگیرند.

روند اقدام اخذ اقامت روسیه از طریق ازدواج

ما پیشنهاد می کنیم که با سفارتخانه و دفتر ثبت روسیه و نیز از قبل با مشاورین موسسه حقوقی میرداماد در مورد شرایط و راه های مهاجرت به روسیه مشورت کنید. مقامات روسی ممکن است در برخی از موارد مدارک اضافی ای نیز درخواست کنند. در اینجا یک وضعیت معمولی را شرح می دهیم.

شهروندان کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS)، کشور های بالتیک و تعدادی از کشور های دیگر لازم نیست آپوستیلی (apostille) از مدارک خود بدست آورند (آپوستیل سندی است برای تصدیق مدارک به منظور استفاده در کشور های خارجی).اما اگر کشور شما چنین تفاهم نامه ای را با روسیه ندارد، مدارک (به غیر از پاسپورت) باید قانونی شوند. حال وقت رفتن به روسیه است.

در روسیه، سوفیا (SOFIA) اول از همه باید ویزای زوجه را برای  مکان اقامتش ثبت کند. راحت ترین راه برای انجام این کار اقامت در یک هتل می باشد- هتل ها نام نویسی خارجی ها را برعهده می گیرند. ولی اگر شخص از ابتدا تصمیم به زندگی با نامزدش را داشته باشد، هم زن و هم شوهر باید در صف دفتر خدمات مهاجرتی فدرال بایستند.

هنگامی که نام نویسی انجام شد، می توانید به دنبال یک دفتر اسناد رسمی روسی بگردید. شما باید تام مدارک را ترجمه و به مهر و امضای سردفتر اسناد رسمی برسانید (شامل یک کپی از از پاسپورت، که همچنین باید توسط یه وکیل انجام شود).

راهنمای اخذ اقامت روسیه از طریق ازدواج

اگر تا به اینجا پیش رفته باشید، سخت ترین بخش را پشت سر گذاشته اید و در خط پایان هستید. به دفتر ثبت بروید. در شهر های گوناگون، شعب مختلفی با خارجی ها کار می کنند. در مسکو، کاخ ازدواج شماره 4. در آنجا یک شماره حساب بانکی برای پرداخت یک مالیات دولتی دریافت خواهید کرد، که 350 روبل می باشد (5.5 دلار).

یک راهنمایی به جا ماندنی برای قرار گذاشتن با دختران روسی

با تمام مدارک و رسید پرداخت مالیات، زن و شوهر خسته پس از طی کردن تمام مراحل به سمت دفتر ثبت بر می گرند و یک فرم درخواست ازدواج را پر می کنند. حال در نهایت می توانید روز عروسی را انتخاب کنید، حداقل زمان انتظار یک ماه است. توجه: اگر می خواهید در فصل تابستان ازدواج کنید درخواست خود را از پیش ارائه دهید. در اواسط سال، دفاتر ثبت اسناد رسمی به شدت پر تردد می باشند، بنابراین احتمال انتظار بیش تر از مدت برنامه ریزی شده وجود دارد.

اگر دنیا به طور ناگهانی در این ماه به پایان نرسد، پس تبریک می گوییم، حال متاهل می باشید. اما قبل از اینکه مثل یک رویای وحشتناک مقررات خشک و وقتگیر و کاغذ بازی های اداری را فراموش کنید، ضرری نخواهد داشت که یک سری مدارک را به مشاورین و وکلای حقوقی موسسه میرداماد تحویل دهید تا آنها از صحت و صلاحیت اقداماتتان در جهات مختلف همچون تحصیل در روسیه نیز شما را مطلع سازند.

اسکرول به بالا