071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به کرواسی

اعزام دانشجو به کرواسی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانشجویان برای حضور در کشور های مختلف و ادامه تحصیلات خود لازم است تا اقدامات خاصی را انجام دهند. در ابتدای امر لازم است تا دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایند و برای اخذ پذیرش از دانشگاه در رشته مورد نظر خود اقدامات لازم را به عمل برسانند. در همین راستا می توان گفت که انتخاب کشور مناسب هم برای تحصیل اهمیت زیادی دارد. موسسات بسیاری این کار را برای دانشجویان راحت تر کرده اند. از این رو در این مقاله ما به بررسی مسئله اعزام دانشجو به کرواسی می پردازیم. موسسات مختلف با مشاوره خود روند اعزام دانشجویان را راحت می کنند.

برای مهاجرت به کرواسی می توان از روش های گوناگونی استفاده کرد. اعزام دانشجو به کرواسی با هدف مهاجرت تحصیلی به کرواسی صورت میگیرد اما تنها مهاجرت تحصیلی به کرواسی را نمی توان به عنوان روش مهاجرتی دانست. از جمله دیگر روش های مهاجرتی عبارتند از: مهاجرت کاری به کرواسی، مهاجرت سرمایه گذاری به کرواسی، مهاجرت از طریق ازدواج در کرواسی، مهاجرت از طریق تولد فرزند در کرواسی و … . شرایط هر فردی برای مهاجرت با دیگری متفاوت خواهد بود. از این رو بهتریت کار این است که با مشاوران و کارشناسان ماهر موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مشورت نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد در شهر های شیراز و تهران دارای نمایندگی هاب معتبری می باشد.

اعزام دانشجو به کرواسی

مهاجرت تحصیلی به کرواسی یکی از روش های بسیار مهم و کارآمد برای حضور در این کشور است. سالیانه دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا برای مهاجرت به این کشور وارد کرواسی می شوند. دانشگاه های بسیاری در کرواسی وجود دارد که خدمات بین المللی را به دانشجویان ارائه داده و دانشجویان با اخذ مدرک این دانشگاه ها می توانند برای کار در کرواسی یا ادامه تحصیل در کرواسی اقدام نمایید. اعتبار مدارک دانشگاهی این کشور در کشور های دیگر بالا است و افراد زیادی را در مسیر پیشرفت روز افزون قرار داده است.

حال باید دید که شرایط تحصیلی برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند چگونه است و آیا می تواند در زمینه روند اعزام دانشجو به کرواسی برای دانشجویان فایده ای داشته باشد؟! یقینا آشنایی با سیستم آموزش عالی این کشور قدمی بزرگ در روند تحصیلی شما خواهد داشت. کرواسی آموزش عالی با کیفیت بسیار بالایی را ارائه می دهد. بیش از صد و سی موسسه آموزش عالی در کرواسی وجود دارد. این ها شامل دانشگاه های دولتی و خصوصی ، پلی تکنیک ها و انستیتو ها و کالج های علوم کاربردی است. این موسسات تحت نظارت وزارت اقتصاد ، کار و کارآفرینی کرواسی قرار دارند.

آشنایی با کرواسی برای اعزام دانشجو به این کشور

آشنایی با کشور کرواسی در زمینه شناخت شرایط زندگی در کرواسی و هزینه های زندگی در کرواسی کمک بسیار زیادی به ما خواهد کرد. کرواسی کشوری است که در منطقه بالکان یعنی مرکز اروپا و قسمت جنوبی آن قرار دارد. این کشور دارای مرز مشترک با کشور های اسلوونی، مجارستان، صربستان، بوسنی و هرزگویین و مونته نگرو است. پایتخت کشور مجارستان شهر زاگرب است که بزرگ ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود. مردم در این کشور که عضوی از اتحادیه اروپا است به زبان رسمی کرواتی صحبت می کنند. مساحت کشور کرواسی پنجاه و شش هزار و پانصد و نود و چهار کیلومتر مربع می باشد و جمعیتی بالغ بر چهار میلیون نفر دارد. واحد پولی در کشور کرواسی برای مبادلات ارزی و داخلی کونا می باشد.

سیستم آموزش عالی در کرواسی

همان طور که بیان کردیم در کشور کرواسی دانشگاه ها و کالج های بسیاری وجود دارد که هر کدام از آن ها شرایط ویژه ای دارند و برای دانشجویان رشته های مختلفی را ارائه می دهند. در کشور کرواسی دو نوع مطالعه مختلف در دسترس دانشجویان است:

  • مطالعات دانشگاهي: یعنی برنامه هاي دانشگاهي که صرفاً در دانشگاه های کرواسی انجام مي شود.
  • مطالعات حرفه ای: برنامه های حرفه ای که در پلی تکنیک ها، انستیتوها و کالج های علوم کاربردی کشور کرواسی انجام می شود.

از آن جا که سیستم آموزش عالی کرواسی بخشی از فرایند بولونیا است ، سیستم آموزش عالی آن با سیستم های آموزش در اروپا بسیار سازگار است و بنابراین ، به طور مستقیم در خارج از کرواسی نیز شناخته می شود. ساختار سیستم آموزش عالی در کرواسی به سه چرخه تقسیم می شود: کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری که توسط سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) نیز پذیرفته شده است و مدارک گرفته شده در کرواسی دارای ارزشی معادل در سراسر اروپا هستند.

سیستم آموزش عالی در کرواسی
سیستم آموزش عالی در کرواسی

دانشگاه ها در تحقیقات و توسعه علمی تخصص دارند ، در حالی که پلی تکنیک ها، موسسات و کالج های حرفه ای دانشجویان را برای کار مورد نیاز در جامعه کرواسی و شهر های کرواسی آماده می کنند.

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در کرواسی برای اعزام دانشجو

دانشجویان بسته به این که در چه رشته ای یا چه مقطعی تحصیل می کنند به طور میانگین بین سه تا چهار سال را در یک برنامه تحصیلات دانشگاهی می گذرانند. شرایط تحصیلات تکمیلی در این کشور معادل تحصیلات تکمیلی در انگلستان است. دوره های کارشناسی ارشد در این کشور به طور معمول یک یا دو سال طول می کشد و پس از اتمام آن دانشجو مدرک خود را با ارائه یک موضوع تخصصی دریافت می کند. در واقع یک مدرک تخصصی حرفه ای را می توان در مقطع کارشناسی ارشد دریافت نمود و به یک متخصص تبدیل شد.

تحصیلات تکمیلی در این کشور به دوره دکتری بیشتر اشاره دارد. دوره های دکتری در کرواسی عموما سه سال طول می کشد و شامل آموزش های علمی یا پژوهشی است. در اینکشور عموم برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی است اما برخی از برنامه های تحصیلی نیز به زبان کرواتی آموزش داده می شود از این رو بسته به دانشگاه و رشته مورد نظر خود برای اخذ پذیرش ممکن است نیاز به یکی از مدارک زبان داشته باشید. دانشجویان خارجی برای یادگیری زبان کرواتی به منظور درک کامل فرهنگ محیط اطراف خود و شرکت در دوره تحصیلات تکمیلی خود ترغیب می شوند.

دولت کرواسی تعدادی بورسیه های تحصیلی کرواسی را برای دانشجویان بین المللی که خارج از این کشور هستند ارائه می کند که البته بیشتر این بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان محصل به زبان کرواسی است. تحصیلات در کرواسی تقریباً در تمام طول سال در دسترس است. بیشتر دانشجویان در طول سال تحصیلی استاندارد شرکت می کنند که از ماه اکتبر آغاز می شود و سپتامبر با تعطیلات در طول سال پایان می یابد. امتحانات نیز در طول سال برگزار می شوند. ترم زمستانی از آغاز اکتبر تا پایان ژانویه و ترم تابستان از پایان فوریه تا اواسط ژوئن است.

هزینه تحصیل در کرواسی جهت اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله به بررسی هزینه تحصیل در کرواسی می پردازیم. البته همان طور که گفته شد برای زندگی در کرواسی لازم است تا در ارتباط با هزینه زندگی در کرواسی هم اطلاعات کافی داشته باشید. آموزش عالی مستقیماً توسط وزارت آموزش و پرورش تنظیم و حمایت می شود. بنابراین ، تحصیل برای اتباع کروات رایگان است و هزینه تحصیل برای اتباع خارجی  شامل شهریه می باشد. شهریه در یک مرکز آموزش عالی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله اینکه آیا این موسسه آموزشی خصوصی یا عمومی است. خود این موسسات شهریه و هزینه را تعیین می کنند ، نه دولت.

هزینه های دانش آموزان بین المللی از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر و همچنین از یک برنامه تحصیلی به دیگری متفاوت است. سطح شهریه به نوع برنامه تحصیلی و مدت زمان آن بستگی دارد. به طور مثال برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد رشته های مختلف دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند که هزینه ها بین هشتصد تا دو هزار و پانصد یورو در سال متفاوت باشد. هزینه دانشگاه ها و کالج های با رشته های فنی به مراتب بالا تر خواهد بودو. بالاترین هزینه های برنامه شامل برنامه هایی در علوم و برنامه های پزشکی است.

هزینه های تحصیلات تکمیلی دکتری بیشتر است ، اما از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر به میزان قابل توجهی متغیر خواهد بود. به طور مثال شهریه تحصیل در رشته های پزشکی و علوم پایه تقریبا سه هزار و ششصد یورو در سال است و این در حالی است که هزینه های تحصیلی در برنامه های علوم انسانی و علوم اجتماعی تقریبا هشتصد یورو در سال می باشد. علاوه بر هزینه های تحصیل باید بدانید که هزینه های زندگی هم بسته به جایی که در آن زندگی می کنید متفاوت خواهد بود و می تواند بین چهارصد تا هفتصد یورو در ماه باشد.

برای تحصیل در موسسات آموزش عالی کرواسی ، دانشجویان بین المللی باید از نظر مالی کافی برای مدت اقامت خود در کرواسی – چه از طریق منابع شخصی و چه از بورسیه های ملی یا بین المللی – برخوردار باشند. اکثر موسسات آموزش عالی کرواسی در حال حاضر هیچ بورسیه یا کمک مالی برای دانشجویان بین المللی ارائه نمی دهند. با این وجود تعدادی بورسیه از طریق برنامه های دو جانبه توسط وزارت علوم برای دانشجویان بین المللی در دسترس است. به عنوان مثال برنامه اراسموس موندس در کشور کرواسی برای دانشجویان در دسترس می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های کرواسی را می توانید در وب سایت های این دانشگاه ها ببینید.

هزینه تحصیل در کرواسی
هزینه تحصیل در کرواسی

اخذ پذیرش تحصیلی در کرواسی و اعزام دانشجو

پذیرش در برنامه های تحصیلی در کرواسی از طریق یک سیستم مرکزی درخواست آنلاین انجام می شود. دانشجویان می بایست درخواست خود را از طریق این سیستم پر کنند و حداکثر ده برنامه مطالعاتی تحصیلی مورد نظر خود را که مایل به پذیرش در آن هستند انتخاب نمایند.

دانشجویان متقاضی تحصیل باید درمورد روند درخواست ، مهلت ها و اسناد درخواست ، مستقیماً به مؤسسات آموزش عالی یا وب سایت آن ها مراجعه کنند. همچنین لازم به ذکر است که تعداد پذیرش در اکثر برنامه های مطالعاتی در کرواسی محدود است ، به این معنی که حداکثر تعداد مکان های موجود برای یک برنامه مطالعاتی خاص منوط به تصمیم سالانه توسط موسسات آموزش عالی است. اگر دانشجویان بین المللی به زبان کرواتی تسلط نداشته باشند یا باید در آزمون زبان شرکت کنند و یا باید دو ترم در دوره های آموزشی زبان کرواتی شرکت نمایند.

دانشگاه های کرواسی برای اعزام دانشجو

با هدف مهاجرت تحصیلی به کرواسی و اقدام جهت اخذ ویزای کرواسی برای تحصیل و نهایتا اقامت کرواسی لازم است تا با دانشگاه های کرواسی آشنا شویم.

اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور نیاز به آشنایی با این دانشگاه ها دارد. از این رو در این بخش از مقاله به بررسی دانشگاه های کرواسی می پردازیم و آن ها را لیست وار برای شما بیان می کنیم. دانشگاه های کرواسی عبارتند از: دانشگاه زادر، دانشگاه زاگرب، دانشگاه شمال، دانشگاه پلی تکنیک عمومی، دانشگاه پلی تکنیک نیکولا تسلا، دانشکاه پلی تکنیک مارکو مارولیچ، دانشگاه جوزییپ جوراج اوزیجک، دانشگاه جوراج دبرلیا پولا، دانشگاه دوبرونیک، دانشگاه ریجکا، دانشگاه اسپیلت و … .

البته کالج های بسیاری هم در این کشور موجود است به عنوان مثال کالج پلیس، کالج مدیریت، کالج علوم کامپیوتر و … . برخی از دانشگاه های خصوصی در این کشور نیز عبارتند از: دانشگاه پلی تکنیک ورن، دانشگاه پلی تکنیک بالتازار آدام کرولیچ و … . برخی از دانشگاه های این کشور مانند دانشگاه زاگرب مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. لیست تاییدیه دانشگاه های کرواسی را می توانید هر ساله در وب سایت وزارت علوم مشاهده نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به کرواسی

  1. آیا کرواسی کشوری مناسب برای تحصیل است؟

    بله کرواسی یکی از کشور های اروپایی با هزینه زندگی و تحصیلی مناسب می باشد که برای دانشجویان گزینه ای مناسب است.

  2. چه دانشگاه هایی در کرواسی وجود دارد؟

    از جمله دانشگاه های این کشور عبارتند از: دانشگاه جوزییپ جوراج اوزیجک، دانشگاه جوراج دبرلیا پولا، دانشگاه دوبرونیک، دانشگاه ریجکا، دانشگاه اسپیلت، دانشگاه زاگرب و … .

  3. آیا مدارک تحصیلی کرواسی معتبر هستند؟

    بله مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های این کشور دارای اعتبار بسیار بالایی هستند.

  4. تحصیل در کرواسی به چه زبانی امکان پذیر است؟

    تحصیل در کرواسی به زبان های انگلیسی و کروات امکان پذیر می باشد.

  5. اولین اقدام در زمینه اعزام دانشجو به کرواسی چیست؟

    برای اعزام دانشجو به کرواسی اولین کار آشنایی با دانشگاه های این کشور جهت اخذ پذیرش از دانشگاه می باشد.

  6. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در کرواسی موجود است؟

    بورسیه های تحصیلی در کرواسی کم تر از کشور های دیگر است اما دولت این کشور بورسیه هایی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است.

  7. تحصیل در کرواسی در چه مقاطعی امکان پذیر است؟

    تحصیل در کرواسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر می باشد.

  8. هزینه تحصیل در کرواسی به طور میانگین چقدر است؟

    هزینه تحصیل در این کشور به طور میانگین بین هشتصد تا بیش از سه هزار یورو در سال می باشد.

  9. شرایط تحصیلی کرواسی از چه ساختاری پیروی می کند؟

    سیستم آموزشی این کشور از فرایند بولونیا پیروی می کند.

  10. آیا می توان برای تحصیل در رشته های دکتری اقدام به اعزام دامشجو به کرواسی کرد؟

    بله دوره های تحصیلی دکتری در رشته های مختلف در این کشور برگزار می شود.

  11. آیا دانشگاه های کرواسی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    بله برخی از دانشگاه های این کشور مانند دانشگاه زاگرب مورد تایید وزارت علوم ایران هستند.

اسکرول به بالا