071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به مجارستان

اعزام دانشجو به مجارستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله ما در ارتباط با اعزام دانشجو به مجارستان صحبت می کنیم. در کل باید بدانید که جهت مهاجرت تحصیلی به کشور های مختلف، لازم است تا در ارتباط با مواردی خاص اطلاعات کسب کنید. در حقیقت می بایست برای اخذ ویزای تحصیلی کشور جدید فرایند هایی را به پیش برید. در ابتدا لازم است تا در ارتباط با اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود اطلاعات کسب نموده و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی خود و در نهایت برای مهاجرت اقدام کنید. برای این که بتوانید پذیرش را از دانشگاه مورد نظر خود دریافت نمایید لازم است تا در ارتباط با دانشگاه یا دانشگاه های مورد نظر خود اطلاعات جامعی را کسب نمایید.

برای مهاجرت به مجارستان تنها راه، مهاجرت تحصیلی به مجارستان نیست. بلکه می توانید از روش های مختلف دیگری نیز برای مهاجرت به مجارستان استفاده کنید. از جمله دیگر روش های مهاجرتی به این کشور، عبارتند از: مهاجرت کاری به مجارستان، مهاجرت سرمایه گذاری به مجارستان، مهاجرت از طریق خرید ملک در مجارستان، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در مجارستان و …. . برای این که بتوانید کار های مهاجرت خود را انجام دهید لازم است که به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران است.

اعزام دانشجو به مجارستان

مجارستان یک مقصد بین المللی در حال رشد دانشجویی به دلیل مقرون به صرفه بودن است. البته برای تحصیل در مجارستان مزایای دیگری نیز ذکر شده است که بسیار حائز اهمیت می باشد. دانشجویان بسیاری از کشور های مختلف دنیا و خصوصا کشور های رومانی ، اسلواکی ، فرانسه ، اسپانیا و ایتالیا برای ادامه تحصیلات خود به مجارستان جذب می شوند. کشور مجارستان به دلیل سیستم آموزش عالی و با کیفیت، تاریخ جذاب و چشم انداز زیبا معروف است و به عنوان یکی از بهترین سیستم های مطالعاتی شناخته می شود.

طی بیست سال گذشته ، صدها هزار دانشجوی بین المللی تصمیم به تحصیل در مجارستان گرفته و در دانشگاه های پیشرو آن شرکت کرده اند. مجارستان به ویژه برای تحصیل در رشته های علوم پایه و پزشکی مانند پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان دارای موقعیت های تحصیلی بسیاری است و دانشجویان زیادی را به این دوره ها جذب نموده است.

تحصیلات ارائه شده برای مدرک پزشکی در مجارستان که از نظر کیفیت بسیار عالی هستند و  توسط WHO; تایید شده است، به طور مستقیم به هر کشور اتحادیه اروپا قابل انتقال است و دانشجویان می توانند در کشور های دیگر تحصلات تخصص پزشکی را ادامه دهند. بسیاری از دانشگاه های مجارستان نیز به تدریج این مدارک را به زبان انگلیسی یا سایر زبان های خارجی مانند آلمانی ارائه می کنند تا دانشجویان بین المللی بیشتری را که قصد دارند در خارج از کشور تحصیل کنند ، به خود جذب کنند.

آشنایی با کشور مجارستان برای اعزام دانشجو

به جهت کسب اطلاعات در ارتباط با شرایط زندگی در مجارستان و هزینه های زندگی در مجارستان، در این بخش کمی با کشور مجارستان آشنا می شویم. مجارستان کشوری است که در اروپای مرکزی قرار گرفته و با کشور های اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، کرواسی، اسلوونی و اتریش مرز مشترک دارد. پایتخت کشور مجارستان که عضوی از اتحادیه اروپا است، شهر بوداپست می باشد که بزرگ‌ترین شهر این کشور می باشد. مردم در مجارستان به زبان مجاری صحبت می کنند. مساحتی این کشور نود و سه هزار و سی کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر نه میلیون نفر دارد. واحد رسمی و پول این کشور فورینت مجارستان می باشد.

اعزام دانشجو به مجارستان و بررسی سیستم آموزشی

اطلاع از سیستم آموزشی مجارستان، جهت تحصیل در مجارستان و تصمیم برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان بسیار مهم است. تحصیلات عالی مجارستان به سیستم دانشکده ها یا کالج ها و دانشگاه ها تقسیم می شود ، جایی که کالج ها به طور مستقیم به یک دانشگاه وابسته هستند و به عنوان دانشکده های یک دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه ها به طور کلی دوره های دانشگاهی خاصی را به غیر از دوره های اصلی هم ارائه می کنند.

در سیستم قدیمی دوره های کالج یا همان دانشکده ها سه تا چهار سال به طول می انجامید. در حقیقت برای اخذ یک مدرک دانشگاهی لازم بود تا حداقل چهار سال زمان صرف کنید. البته به استثنا برنامه های پزشکی در مجارستان که شش سال به طول می انجامید. علاوه بر این مطالعات دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دوره ها و سال های طولانی تری تقسیم بندی می شدند. اما از سال دو هزار و پنج و دو هزار و شش میلادی موسسات آموزش عالی مجارستان تحولی را در سیستم خود آغاز کردند و فعالیت های خود را بر مبنای سیستم بولونیا پایه گذاری نمودند.

سیستم آموزشی در مجارستان
سیستم آموزشی در مجارستان

در سیستم جدید ، هم کالج ها و هم دانشگاه ها می توانند برنامه های لیسانس ، کارشناسی ارشد و دکترا را به شرط تحقق شرایط بولونیا اجرا نمایند. این مسئله بدان معنی است که کلیه مدرک های اعطا شده توسط دانشگاه های مجارستان در کل اتحادیه اروپا دارای اعتبار مناسبی است. توجه داشته باشید که همانند برخی از کشور ها در مجارستان هم برخی از رشته ها از همان ابتدا به صورت کارشناسی ارشد پیوسته پیش می روند. به طور مثال می توان به مطالعات پزشکی در مجارستان، دامپزشکی در مجارستان، داروسازی در مجارستان و مهماری در مجارستان اشاره نمود.

سال تحصیلی مجارستان با تدریس از سپتامبر تا ژوئن و تعطیلات طولانی در ژانویه و آگوست برگزار می شود. در حقیقت با تپوجه به اطلاعات بررسی شده باید گفت که مدارک تحصیلات عالی در مجارستان اصلاح شد تا مطابق با استاندارد بین المللی فرآیند بولونیا باشد. این بدان معناست که نه تنها در شرایط علمی بین المللی قابل مقایسه با مدارک بسیار گسترده تر می باشد بلکه ادامه تحصیل در رشته های کارشناسی ارشد در یک رشته متفاوت از لیسانس شما نیز ممکن خواهد بود.

بررسی دانشگاه های مجارستان برای اعزام دانشجو

همان طور که گفتیم برای اعزام دانشجو به مجارستان لازم است تا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام نمایید. برای دریافت پذیرش از دانشگاه های مجارستان بهترین کار این است که درباره دانشگاه های این کشور اطلاعات لازم را کسب نمایید. مجارستان با داشتن برخی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان ، از دیرباز آموزش عالی برخوردار است. این کشور دارای هویت منحصر به فردی است ، چیزی که برای حفظ آن بسیار سخت کار می کند و باعث افتخار آن می شود. گرچه یکی از کشور های کوچک در اروپا است ، اما فرصت های بسیاری برای ارائه به دانشجویان بین المللی دارد.

دانشگاه های مجارستان تمرکز شدیدی بر بین المللی سازی دارند و برنامه هایی با درجه عالی ارائه می دهند. آموزش عالی مجارستان به دلیل شهرت در زمینه های علمی ، مانند پزشکی و دندانپزشکی شناخته شده است. دانشگاه های بسیاری در مجارستان وجود دارند که در رنکینگ جهانی کیو اس دارای رتبه های بسیار بالایی هستند.

از جمله دانشگاه های موجود در مجارستان عبارتند از: دانشگاه اندراسی، دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست، دانشگاه اروپای مرکزی، دانشگاه کرووینوس بوداپست، دانشگاه اوتوس لوروند، دانشگاه Eszterházy Károly، دانشگاه جان فون نویمان، دانشگاه کاپوسوار، دانشگاه کاتولیک Pázmány Péter، دانشگاه ژهنی استوان، دانشگاه سنتنت استوان، دانشگاه دبراسن، دانشگاه Dunaújváros، دانشگاه میسکلک، دانشگاه پانونیا، دانشگاه پیس، دانشگاه ساپرون، دانشگاه سگد، دانشگاه دامپزشکی بوداپست، کالج کاتولیک آپور ویلموس، دانشکده الهیات باپتیست،‌ کالج گول فرنس، دانشگاه مطالعات یهود، دانشکده الهیات پنطیکاستی، دانشکده الهیات پیس و … .

در میان برخی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزات علوم ایران هستند. نام این دانشگاه ها در آخرین لیستی که توسط وزارت علوم ایران منتشر شذه است، اعلام گردیده. این دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشور ایران عبارتند از: دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست، دانشگاه کرووینوس بوداپست، دانشگاه EotvosLorand، آکادمی موسیقی Franz Liszt Budapest، دانشگاه سنتن استوان، دانشگاه دبراسن، دانشگاه میسکلک، دانشگاه پانونیا، دانشگاه تربیت بدنی بوداپست، دانشگاه سازد، دانشگاه دامپزشکی بوداپست و دانشکده بازرگانی بوداپست.

شرایط تحصیل در دانشگاه های مجارستان برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با دانشگاه های مجارستان صحبت کنیم که شرایط تحصیل در دانشگاه های مجارستان به چه صورت است. در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که زبان تحصیل در مجارستان به دو صورت است. دوره های تحصیلی در این کشور هم به زبان مجاری و هم به زبان انگلیسی هستند. اگر قصد تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی را دارید ، گزینه های زیادی برای انتخاب شما وجود دارد.

دقت داشته باشید که با بررسی های صورت گرفته در ارتباط با دانشگاه های این کشور بهترین رتبه دانشگاه در مجارستان، مربوط به دانشگاه سزند است که معمولا در بین پانصد دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. این دانشگاه با بیش از بیست هزار دانشجوی فعال یکی از بزرگ ترین موسسات آموزشی در این کشور است. البته مجارستان به دلیل دانشکده های پزشکی نیز معروفیت بسیار زیادی دارد. شرایط ورود در هر مقطع تحصیلی دانشگاهی در مجارستان متفاوت از دیگر مقاطع است.

برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس لازم است تا مدارک مدرسه خود را ارائه دهید و در امتحان ورودی نیز برای برخی رشته ها قبول شودی. برای مدرک کارشناسی ارشد می بایست مدرک لیسانس خود را همراه با اثبات این که تحصیلات لیسانس شما مربوط به تحصیلات دانشگاهی است که برای کارشناسی ارشد درخواست می کنید، ارائه شود. برای مدرک دکترا باید مدارک قبلی خود را به دانشگاه ارائه کنید.

دقت داشته باشید که در هر دوره تصحیلی اگر تمایل دارید که تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان را انتخاب نمایید باید مدرک زبان آیلتس یا تافل را ارائه داده و یا در یک آزمون ورودی زبان شرکت نمایید. نمره مدارک آیلتس یا تافل برای دوره لیسانس به ترتین بین پنج و شش و شصت تا هشتاد و برای کارشناسی ارشد بین پنج و نیم تا شش و نیم و هفتاد تا نود است. دقت کنید که در مجارستان برخی از دوره های تحصیلی به زبان آلمانی است که در این صورت باید نمره مدرک زبان را ارائه دهید. پس در انتخاب دانشگاه و دوره خود تمام جزئیات را در نظر داشته باشید. 

اعزام دانشجو به مجارستان و هزینه های تحصیل و زندگی

شهریه های پرداختی در دانشگاه های کشور مجارستان در زمان اقامت در مجارستان به جایی بستگی دارد که در آن تحصیل می کنید. البته به دوره تحصیلی شما و مقطع تحصیلی تان و ملیت شما نیز بستگی خواهد داشت. اگر اهل کشور های اتحادیه اروپا هستید و به مجارستان آمده اید می توانید با هزینه ای کم تر برای تحصیل خود مشغول شوید. عموما دانشجویان اتحادیه اروپا هزینه ای مانند دانشجویان اهل مجارستان را پرداخت می کنند. سایر دانشجویان بین المللی می بایست هزینه های بیشتری را برای تحصیل خود ارائه دهند.

هزینه تحصیل در مجارستان
هزینه تحصیل در مجارستان

دقت داشته باشید که دانشجویان بین المللی همچنین ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی توسط دولت مجارستان باشند. به طور متوسط هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در کشور مجارستان سالیانه چهار هزار و نهصد یورو تا سیزده هزار و دویست یورو در سال خواهد بود. البته توجه داشته باشید که هزینه های اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور نیز حدودا چهارصد و چهل یورو خواهد بود.

هزینه زندگی در مجارستان هم به جایی بستگی دارد که در آن زندگی می کنید. اگر در یک شهر بزرگتر زندگی کنید ، هزینه آن بیشتر از یک شهر کوچک تر خواهد بود. برای زندگی در مجارستان شما باید به طور میانگین در سال حدود شش هزار و چهارصد یورو تا نه هزار و سیصد یورو هزینه کنید. 

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به مجارستان

  1. آیا مجارستان کشوری مناسب برای اعزام دانشجو است؟

    بله مجارستان به دلیل سیستم آموزشی مناسب و شرایط زندگی عالی برای اعزام دانشجو بسیار مناسب است.

  2. آیا سیستم آموزشی مجارستان برای اعزام دانشجو به مجارستان مناسب است؟

    بله سیستم آموزشی این کشور بر اساس فرایند بولونیا در کل اتحادیه اروپا است.

  3. چه دانشگاه هایی در مجارستان برای اعزام دانشجو به مجارستان فعال هستند؟

    از جمله دانشگاه های این کشور عبارتند از: دانشگاه اندراسی، دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست، دانشگاه اروپای مرکزی، دانشگاه کرووینوس بوداپست، دانشگاه اوتوس لوروند و … .

  4. کدام دانشگاه ها در مجارستان مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    دانشگاه های مورد تایید عبارتند از: دانشگاه دبراسن، دانشگاه میسکلک، دانشگاه پانونیا، دانشگاه تربیت بدنی بوداپست، دانشگاه سازد، دانشگاه دامپزشکی بوداپست و … .

  5. دوره های آموزشی دانشگاه های مجارستان برای اعزام دانشجو به مجارستان به چه زبانی هستند؟

    دوره های آموزشی به زبان های مجاری، آلمانی و انگلیسی هستند.

  6. آیا برای تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان نیاز به مدرک خاصی است؟

    بله باید مدارک آیلتس و تافل را ارائه داد.

  7. معروف ترین دوره های آموزشی در مجارستان برای اعزام دانشجو به مجارستان چیست؟

    معروف ترین دوره های آموزشی دوره های تحصلی پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان هستند.

  8. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای اعزام دانشجو به مجارستان وجود دارد؟

    بله برخی از دانشگاه های این کشور و همچنین دولت مجارستان بورسیه تحصیلی ارائه می کنند.

  9. هزینه تحصیل در مجارستان چقدر است؟

    هزینه تحصیل به طور متوسط سالیانه چهار هزار و نهصد یورو تا سیزده هزار و دویست یورو می باشد.

  10. هزینه زندگی در مجارستان برای اعزام دانشجو به مجارستان چقدر است؟

    هزینه زندگی در مجارستان به طور میانگین در سال حدود شش هزار و چهارصد یورو تا نه هزار و سیصد یورو می باشد.

  11. آيا مدارک تحصیلی دانشگاه های مجارستان معتبر هستند؟

    بله به دلیل حضور دانشگاه های مجارستان در سیستم بولونیا مدارک تحصیلی دانشگاه های این کشور بسیار معتبر هستند.

اسکرول به بالا