071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به فرانسه 2023

اعزام دانشجو به فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

امروزه بسیاری از افراد سراسر دنیا خواستار تحصیل در کشور فرانسه به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته بوده و این کشور دارای دانشگاه های معتبری در سطح جهان است. زبان رسمی این کشور، فرانسوی بوده و شعار ملی کشور فرانسه آزادی، برابری و برادری است. از شهرهای اصلی این کشور می‌توان به پاریس، بردو، مارسی، لیل، لیون و … اشاره کرد. از جمله روش های مهاجرت به این کشور بزرگ و پیشرفته می‌ توان به مهاجرت کاری، مهاجرت‌ تحصیلی، مهاجرت سرمایه گذاری و سایر موارد اشاره کرد.

مطالعه بیشتر:

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

مهاجرت به فرانسه

در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی برگزیده میرداماد تهیه و تنظیم شده است ، موارد زیر شرح داده خواهند شد :

  • شرایط عمومی اعزام دانشجو به فرانسه
  • اعزام دانشجو به فرانسه توسط موسسه میرداماد
  • اعزام دانشجو به مدارس فرانسه
  • اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی به فرانسه
  • اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به فرانسه
  • اعزام دانشجو در دانشگاه های برتر فرانسه
  • شرایط و هزینه اعزام دانشجو به فرانسه
  • ویزای تحصیلی اعزام دانشجو به فرانسه
  • بورسیه تحصیلی اعزام دانشجو به فرانسه
  • اعزام دانشجو بدون مدرک زبان به فرانسه
  • مزایای اعزام دانشجو به فرانسه
  • سوالات متداول

شرایط عمومی اعزام دانشجو به فرانسه

فرانسه جزو کشورهایی است که شرایط بسیار مناسبی برای زندگی دارد این موضوع باعث گردیده است تا اعزام دانشجو به این کشور در سال‌ های اخیر متقاضیان زیادی داشته باشد. اولین دانشگاهی که در این کشور تاسیس شد دانشگاه سوربن (la Sorbone) نام دارد. این کشور دارای یک نظام آموزشی پیشرفته است. از مهم ترین دلایل تحصیل در کشور فرانسه می توان به کیفیت بالای آموزشی، میزان شهریه پایین و سایر موارد اشاره کرد. دانشگاه های این کشور هرساله جزء دانشگاه های برتر جهان در رتبه بندی های مختلف (THE، QS و … ) قرار می گیرند. کشور فرانسه دارای یکی از بهترین مدارس کسب و کار در اروپا می باشد که از جمله آن ها می‌ توان به HEC پاریس اشاره کرد.زبان رسمی این کشور فرانسوی است که دومین زبان رایج بین المللی و سومین زبان رایج در تجارت های جهانی است. 80 درصد از دانش جویانی که در کشور فرانسه به تحصیل مشغولند از کیفیت آموزشی و ارزش مدرک تحصیلی خود احساس رضایت دارند. تحصیل در این کشور زیبا تا سن 16 سالگی به صورت اجباری و رایگان است و پس از طی این مدت و اخذ مدرک دیپلم، دانش آموزان می توانند وارد دانشگاه شوند .

شرایط عمومی اعزام دانشجو به فرانسه
شرایط عمومی اعزام دانشجو به فرانسه

اعزام دانشجو به فرانسه توسط موسسه میرداماد

اعزام دانش جویان به کشور فرانسه دارای متقاضیان زیادی است و موسسه حقوقی میرداماد با داشتن سابقه طولانی در امر مهاجرت، هم اکنون یکی از موسسات موفق کشور در امر اعزام دانش جویان به خارج از کشور، علی الخصوص کشور فرانسه می باشد. موسسه حقوقی میرداماد با داشتن کارشناسان مجرب آماده ارائه خدمات به دانش جویان عزیز و ارائه مشاوره به آن ها به صورت حضوری و تلفنی در خصوص اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور فرانسه می باشد. کارشناسان این مجموعه آماده اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه برای هم وطنان عزیز و بررسی شرایط تحصیلی آن ها در دانشگاه های مختلف می باشند.

اعزام دانشجو به مدارس فرانسه

همان طور که گفته شد تحصیل در فرانسه اجباری و رایگان است. آموزش مدارس در چندین مقطع تحصیلی صورت خواهد گرفت :

مقطع تحصیلی ابتدایی شامل آموزش کودکان 6 تا 11 سال می شود. در مقطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه آموزش سنین 11 تا 15 سال صورت گرفته و مقطع تحصیلی دبیرستان آموزش دانش آموزان 15 تا 18 سال را بر عهده دارد. معمولاً برای تحصیل در هر کدام از این مقاطع نیاز به دانش زبان فرانسوی است. این مقاطع تحصیلی با هدف آموزش دانش آموزان و کسب مهارت های لازم آن ها برای ورود به دانشگاه می باشد.

اعزام دانشجو به فرانسه در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی در کشور فرانسه از جمله مقاطع تحصیلی که دارای تقاضای زیاد دانش جویان سراسر دنیا است. بهترین دانشگاه های فرانسه رشته های متنوعی را در اختیار دانش جویان قرار می دهند. اخذ پذیرش در این مقطع تحصیلی با سختی هایی نیز همراه است و شرایط خاصی را نیاز دارد. تحصیل در این مقطع تحصیلی معمولاً به زبان فرانسوی است و به همین دلیل دانش جویان که قصد تحصیل در این مقطع را دارند باید دارای مدرک زبان فرانسوی باشند . دانش جویان امکان حداکثر 20 ساعت کار در هفته را خواهند داشت و می توانند مبلغی بین 70 تا 100 یورو در هفته درآمد داشته باشند که می تواند قسمتی از هزینه های زندگی و تحصیل آن ها را پوشش دهد. برخی از رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی به شرح زیر می باشد

داروسازی، جغرافیا، تاریخ هنر، زبان شناسی، جامعه شناسی، فناوری اطلاعات، مدیریت بازرگانی، روان شناسی، ادبیات، مطالعات فرانسوی، سرمایه گذاری، هنرهای خلاقانه، دندانپزشکی، پزشکی، سیاست بین الملل و … .

اعزام دانشجو به فرانسه در مقطع کارشناسی
اعزام دانشجو به فرانسه در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد

اعزام دانشجو به فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد دو ساله است و دانش جویان موظفند در این مدت 120 واحد درسی را با موفقیت پشت سر بگذارند. دانش جویانی که مایلند تا در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور مشغول به تحصیل شوند باید آخرین مدرک تحصیلی خود (مدرک کارشناسی) را ارائه دهند. در صورتی که دانش جویان تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه را داشته باشند، ارائه مدرک سطح B2 زبان فرانسوی الزامی است و دانش جویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را در این کشور دارند می توانند در رشته های متنوعی به تحصیل بپردازند . ارائه مدرک آیلتس 6 و ریز نمرات دوره کارشناسی از شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه به زبان انگلیسی می باشد.

اعزام دانشجو به فرانسه در مقطع دکترا

از زمان تصویب فرایند بولونیا در سال 1999 میلادی، مقطع تحصیلی دکترا سومین درجه علمی در کشور فرانسه است. دانش جویانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا را در کشور فرانسه دارند به استاد راهنما احتیاج خواهند داشت تا بتوانند درخواست پذیرش داشته باشند. تحصیل در این مقطع تحصیلی سه الی چهار سال زمان می برد. دانش جویان علاوه بر یافتن استاد راهنما باید دارای مدرک آیلتس 7 نیز باشند. دانش جویان تحصیل در مقطع دکترا باید دوره های تحقیقاتی را که شامل جلسات آموزشی و سمینارهای مرتبط با رشته تحصیلی آن ها است را پشت سر بگذارند که این دوره ها در حدود 150 ساعت خواهد بود.

اعزام دانشجو به دانشگاه های برتر فرانسه

یکی از مهم ترین مواردی که هنگام اعزام دانشجو به کشور فرانسه باید مورد ارزیابی قرار گیرد، وضعیت دانشگاه های این کشور است. دانش جویان بین المللی این امکان را خواهند داشت تا در دانشگاه‌های برتر این کشور به تحصیل مشغول شوند. برخی از دانشگاه‌های برتر کشور فرانسه در سال 2020 به شرح زیر می باشند :

دانشگاه پاریس سود :

دانشگاه پاریس سود در رده بندی جهانی دانشگاه های QS در سال 2020 توانست رتبه 262 را به دست آورد . دانشگاه دارای پنج دانشکده و سه موسسه فناوری می باشد. دانشگاه پاریس سود با داشتن 48،000 دانشجو و 9000 عضو هیئت علمی و 11،000 کادر اداری یکی از بهترین دانشگاه های جهان شناخته می شود.

دانشگاه پاریس :

دانشگاه پاریس توانسته است در سال 2020 رتبه 253 را در جهان به خود اختصاص دهد. دانشگاه است سطح بالایی از تحقیقات و برنامه‌های آموزشی در بسیاری از زمینه‌های تحصیلی برخوردار است. زبان اصلی در این دانشگاه فرانسوی است، با این حال، برنامه های زیادی نیز به زبان انگلیسی ارائه می شود.

دانشگاه Ecole des ponts ParisTech :

این دانشگاه توانسته است در سال 2020 رتبه 250 را در دنیا به دست آورد. این دانشگاه به عنوان یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین موسسات آموزشی و پژوهشی در فرانسه شناخته می شود و طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی از جمله مهندسی، مدیریت ،اقتصاد، محیط زیست، حمل و نقل و برنامه ریزی شهری را ارائه می دهد.

دانشگاه Telecom ParisTech :

دانشگاه یکی از بهترین مدارس مهندسی در کشور فرانسه است و توانسته در سال 2020 جایگاه 249 را در جهان به خود اختصاص دهد. دانشگاه به دانش جویان خود ” نوآوری در دنیای دیجیتال امروز ” را آموزش می دهد. این دانشگاه دارای 130 همکاری با دانشگاه‌های معتبر در سراسر جهان است.

دانشگاه مطالعات سیاسی پاریس :

این دانشگاه دارای جایگاه 242 در جهان است. دانشگاه مطالعات سیاسی پاریس یک دانشگاه برتر فرانسه در زمینه علوم اجتماعی می باشد و دارای رشته های حقوق، اقتصاد، علوم اجتماعی، سیاست ، تاریخ و رشته های مرتبط است. این دانشگاه جزء دانشگاه های تحقیقاتی به حساب می آید.

دانشگاه Ecole Normale Superieure de Lyon :

رتبه این دانشگاه در جهان 160 است. این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی دولتی در کشور فرانسه می باشد و دارای دانش جویانی از 78 ملیت مختلف است.

دانشگاه مرکزی پاریس :

این دانشگاه در سال 2020 دارای جایگاه 139 است. دانشگاه مرکزی پاریس یک موسسه تحقیقاتی در فرانسه و آموزش عالی در رشته مهندسی و علوم می باشد. این دانشگاه دارای 17 گروه تحقیقاتی است که کلیه رشته های مهندسی و علوم سیستم را پوشش می دهد.

دانشگاه سوربن :

دانشگاه سوربن توانسته‌ است در سال 2020 جایگاه 77 را در جهان به دست آورد. این دانشگاه در زمینه تحقیق و پژوهش بسیار قوی عمل می کند و طیف وسیعی از رشته های هنر، علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، مهندسی و پزشکی را ارائه می دهد. دانشگاه سوربون دارای 10،200 دانشجوی بین المللی است.

دانشگاه سوربن فرانسه
دانشگاه سوربن فرانسه

دانشگاه پلی تکنیک :

این دانشگاه در سال 2020 دارای رتبه 60 می باشد. دانشگاه پلی تکنیک یک موسسه برجسته فرانسوی است که در ارائه دوره های علمی و تجاری دارای تخصص است. دانشگاه پلی تکنیک توجه بسیاری از دانش جویان بین المللی را به خود جلب کرده است.

دانشگاه علوم پزشکی و تحقیقات لاتراس (PSL) :

این دانشگاه در سال 2020 دارای رتبه 53 است. رشته های اصلی در این دانشگاه شامل هنر، علوم و مهندسی می‌شود. دانشگاه PSL توانسته به رتبه های برتر در همکاری‌های استراتژیک با سایر دانشگاه های معتبر دست یابد.از دیگر دانشگاه‌ های برتر کشور فرانسه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دانشگاه پانتئون – سوربن
  • دانشگاه گرونوبل آلپ
  • دانشگاه استراسبورگ
  • دانشگاه بوردو
  • دانشگاه اکس مارسی
  • دانشگاه مون پلیه

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با اعزام دانشجو به فرانسه می باشند.

شرایط اعزام دانشجو به فرانسه

کشور فرانسه این امکان را برای دانش جویان ایرانی فراهم کرده‌ است تا بتوانند برای دوره های مختلف تحصیلی در دانشگاه های این کشور درخواست پذیرش داشته باشند. اعزام دانش جویان در فرانسه می تواند در دانشگاه دولتی یا خصوصی صورت گیرد. اخذ پذیرش در دانشگاه های دولتی فرانسه به دلیل رقابتی بودن آن کمی دشوار و پیچیده است . از جمله مدارکی که دانش جویان بین المللی در هنگام درخواست پذیرش از دانشگاه های کشور فرانسه به ارائه آن ها نیاز دارند موارد زیر می باشند :

  • گواهی ثبت نام توسط دانشگاه
  • ویزای تحصیلی
  • گذرنامه یا کارت شناسایی معتبر
  • عکس در اندازه پاسپورت
  • کپی از مدرک تحصیلی پیشین و ترجمه آن به زبان فرانسوی
  • هزینه ثبت نام (185 یورو در سال برای مدرک کارشناسی، 260 یورو در سال برای مدرک کارشناسی ارشد ، 390 یورو در سال برای مدرک دکترا)
  • ثبت نام تامین اجتماعی (رایگان)
  • گواهی مسئولیت مدنی
  • رزومه ( فقط در بعضی موارد و برای تحصیلات تکمیلی)
  • انگیزه نامه (کاور لتر)
  • گواهی مدرک زبان انگلیسی یا زبان فرانسه
  • ریز نمرات
  • کپی دیپلم
  • تمکن مالی (حداقل 800 یورو در ماه)
شرایط اعزام دانشجو به فرانسه
شرایط اعزام دانشجو به فرانسه

هزینه اعزام دانشجو به فرانسه

به منظور اعزام دانشجو به کشور فرانسه نیاز به پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی این کشور می باشد. هزینه ویزای کوتاه مدت تحصیلی 60 یورو است و ویزای بلند مدت تحصیلی آن 50 یورو می باشد . در کشور فرانسه هزینه تحصیل در دانشگاههای دولتی و خصوصی متفاوت خواهند بود. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور فرانسه سالانه بین 110 تا 750 یورو و دانشگاه های خصوصی این کشور سالانه بین 3000 تا 14000 یورو است. علاوه بر این دانش جویان با هزینه های دیگری مانند خوابگاه، حمل و نقل، بیمه و یادگیری زبان نیز رو به رو هستند که هر کدام از آن ها به شرح زیر می باشد :

  • هزینه خوابگاه : بین 100 تا 150 یورو
  • هزینه حمل و نقل : بین 350 تا 500 یورو
  • هزینه بیمه : بین 130 تا 700 یورو
  • هزینه یادگیری زبان : ماهانه در حدود 350 یورو

ویزای تحصیلی اعزام دانشجو به فرانسه

مدارک مورد نیاز به منظور اعزام دانشجو به کشور فرانسه به شرح زیر است :

  • پاسپورت دانش جویان
  • تکمیل فرم درخواست
  • مدرک ثبت نام در دانشگاه (شامل طول دوره تحصیلی یعنی تاریخ شروع و پایان دوره جهت تعیین مدت اعتبار ویزا)
  • گواهی اثبات تمکن مالی در طول زمان تحصیل
  • مدرک اثبات مهارت زبان
  • رسید پرداخت هزینه

یادآوری این نکته بسیار مهم است که دانش جویان باید به محض رسیدن به خاک کشور فرانسه باید ویزای خود را به تاییدبرسانند و مجوز اقامت فرانسه را دریافت کنند که این کار از طریق اداره مهاجرت فرانسه (OFII) انجام می شود.

 

بورسیه تحصیلی جهت اعزام دانشجو به فرانسه

اعزام دانش جویان به کشور فرانسه می‌ تواند با بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی همراه باشد. کشور فرانسه به دلیل داشتن فرهنگ غنی، معماری و زندگی پر رونق، مکانی مناسب برای تحصیل دانش جویان در خارج از کشور است. در این بخش قصد داریم به معرفی برخی از بورسیه های تحصیلی بین المللی برتر فرانسه در سال 2020 بپردازیم. بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی موسسات و سازمان های غیر دولتی تامین می شود و شامل پرداخت کامل شهریه، کارآموزی، بورسیه های دولتی و بسیاری دیگر است فرصت ها می شود.

بنیاد کامارگو :

بنیاد کامارگو در Cassis فرانسه و توسط هنرمند و نیکوکار مشهور جروم هیل تاسیس شده است و مرکز که برنامه‌ ریزی در علوم انسانی و هنر را ارائه می دهد. این بنیاد از کار هنرمندان، دانشمندان و اندیشمندان تمام کشور ها، ملیت ها و سطوح شغلی پشتیبانی می کند.

بورسیه تحصیلات تکمیلی sciences po Seydoux :

این بورسیه تحصیلی برای حمایت از دانش جویان عالی کشورهای در حال توسعه برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. بورسیه تحصیلی برای شهروندان / و یا ساکنان 10 کشور واقع در حوزه مدیترانه که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشور فرانسه هستند، قابل استفاده می باشد.

بورسیه تحصیلی بین المللی دانشکده مدیریت MBA :

دانشکده بین المللی مدیریت (ISM) درخواست هایی را برای ماه اکتبر پذیرش می کند. ISM بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی مبتنی بر نیاز و شایستگی را برای تحصیل تمام وقت در دوره بین المللی MBA فراهم می کند.

بورسیه تحصیلی HEC پاریس / ایفل MBA برای کشورهای در حال توسعه :

وزارت امور خارجه فرانسه در حال ارائه بورسیه های معتبر HEC پاریس / ایفل MBA به دانش جویان کشورهای در حال توسعه می باشد. بورسیه تحصیلی ایفل MBA کمک هزینه به مبلغ تقریبی 1100 یورو را در اختیار دانش جویان قرار می دهد و هزینه های اضافی از جمله هزینه سفر، بیمه درمانی و فعالیت های فرهنگی را نیز پوشش می دهد . میزان بورسیه تحصیلی HEC پاریس بر اساس کشور متقاضیان متفاوت است و می تواند بین 5000 تا 15000 یورو باشد.

بورسیه تحصیل تکمیلی کارشناسی ارشد بین المللی دانشگاه گرنوبل :

دانشگاه گرنوبل مفتخر است که تعدادی از بورسیه های دوره کارشناسی ارشد را به دانش جویان بین المللی ارائه دهد. دانش جویانی که موفق به اخذ این بورسیه تحصیلی شوند می توانند در هر سال تحصیلی مبلغ 8000 یورو دریافت کنند .

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه پاریس – ساسلی برای دانش جویان بین المللی :

این بورسیه تحصیلی بر اساس شایستگی به دانش جویان بین المللی اعطا می شود. مبلغ این بورسیه تحصیلی 10،000 یورو در سال است و حداکثر تا 1000 یورو را برای سفر و ویزا را شامل می شود.

اعزام دانشجو به فرانسه بدون مدرک زبان

یکی از برنامه هایی که در میان دانش جویان ایرانی طرفداران زیادی دارد، تحصیل دوره زبان در کشور فرانسه است. دانش جویان می توانند در صورتی که رزومه تحصیلی و شرایط خوبی را برای اخذ ویزا دارند، دوره های زبان را در این کشور بگذرانند . دانش زبان فرانسوی می تواند تاثیر خوبی در روند اخذ پذیرش و ویزای دانش جویان داشته باشد. مدت زمان دوره های تحصیل زبان فرانسوی یک تا سه ماهه است. میزان شهریه این دوره بسته به کالج انتخابی می تواند بین 4000 تا 6000 یورو تخمین زده می شود.

اعزام دانشجو به فرانسه بدون مدرک زبان
اعزام دانشجو به فرانسه بدون مدرک زبان

مزایای اعزام دانشجو به فرانسه

یکی از مزایای اعزام دانش جویان به کشور فرانسه، امکان دریافت بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی است. دانش جویانی که موفق به اخذ این کمک هزینه های تحصیلی شوند خواهند توانست با صرف کم ترین میزان هزینه در بهترین دانشگاه های اروپا به تحصیل بپردازند. بدین ترتیب دانش جویانی که دارای رتبه و معدل برتر هستند ، نباید نگران هزینه های تحصیل خود در کشور فرانسه باشند. از دیگر مزایای اعزام دانش جویان به این کشور تنوع در دانشگاه ها و رشته های تحصیلی است. بنابراین دانش جویان فرصت انتخاب بین طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را خواهند داشت. رشته هایی مانند روان شناسی، داروسازی، مهندسی، کشاورزی، شیمی، هوا و فضا، علوم انسانی و … از جمله رشته هایی هستند که در دانشگاه های معتبر کشور فرانسه ارائه می شوند.

مزایای اعزام دانشجو به فرانسه
مزایای اعزام دانشجو به فرانسه

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد . هموطنان متقاضی تحصیل در کشور فرانسه ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده میرداماد در شهرهای تهران، شیراز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در مورد اعزام دانشجو به فرانسه

1- هزینه تحصیل اعزام دانشجو فرانسه چقدر است؟

هزینه تحصیل اعزام دانشجو به کشور فرانسه بسته به دانشگاه ( دولتی یا خصوصی) متفاوت خواهد بود.

2- شرایط اعزام دانشجو به کشور فرانسه چگونه است؟

شرایط اعزام دانشجو به کشور فرانسه پرداخت هزینه تحصیل، ارائه مدرک زبان و اخذ پذیرش از دانشگاه است.

3- میزان تمکن مالی برای اعزام دانشجو به فرانسه چقدر است؟

حداقل میزان تمکن مالی برای اعزام دانشجو به فرانسه 800 یورو در ماه است.

4- مدارک لازم برای اعزام دانشجو به کشور فرانسه چیست؟

از جمله مدارک لازم برای اعزام دانشجو به کشور فرانسه گذرنامه و کارت شناسایی معتبر، ویزای تحصیلی، گذرنامه و … می باشد.

5- دلیل انتخاب فرانسه برای اعزام دانشجو چیست؟

از مهم ترین دلایل تحصیل در کشور فرانسه می توان به کیفیت بالای آموزشی، میزان شهریه پایین و سایر موارد اشاره کرد.

6- آیا برای اعزام دانشجو به فرانسه به مدرک زبان احتیاج است؟

بله . برای اعزام دانشجو به فرانسه به مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی نیاز است.

7- شرایط اعزام دانشجو به فرانسه در مقطع کارشناسی چیست؟

تحصیل در این مقطع تحصیلی معمولاً به زبان فرانسوی است و به همین دلیل دانش جویان که قصد تحصیل در این مقطع را دارند باید دارای مدرک زبان فرانسوی باشند.

8- دانشگاه های برتر جهت اعزام دانشجو به فرانسه کدام است؟

دانشگاه های برتر جهت اعزام دانشجو به فرانسه شامل دانشگاه پاریس سود، دانشگاه مطالعات سیاسی پاریس، دانشگاه سوربن و … می شود.

9- رتبه دانشگاه های فرانسه جهت اعزام دانشجو چگونه است؟

دانشگاه های فرانسه جهت اعزام دانشجو دارای رتبه های برتر (زیر 500) در جهان هستند.

10- بورسیه های تحصیلی جهت اعزام دانشجو به کشورهای فرانسه به چه صورت است؟

اعزام دانش جویان به کشور فرانسه می‌ تواند با بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی همراه باشد. بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی موسسات و سازمان های غیر دولتی تامین می شود و شامل پرداخت کامل شهریه، کارآموزی، بورسیه های دولتی و بسیاری دیگر است فرصت ها می شود.

11- مزایای اعزام دانشجو به فرانسه چیست؟

یکی از مزایای اعزام دانش جویان به کشور فرانسه، امکان دریافت بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی است. دانش جویانی که موفق به اخذ این کمک هزینه های تحصیلی شوند خواهند توانست با صرف کم ترین میزان هزینه در بهترین دانشگاه های اروپا به تحصیل بپردازند.

اسکرول به بالا