071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به اسپانیا

اعزام دانشجو به اسپانیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور اسپانیا یکی از محبوب ترین کشورها برای دانش جویان بین المللی است. این کشور از یک نظام آموزش عالی مدرن و با کیفیت برخوردار است. همه ساله دانش جویان زیادی از سراسر دنیا (نزدیک به 85 هزار دانشجو) جذب دانشگاه های این کشور می شوند. دانشگاه های کشور اسپانیا جز دانشگاه های معتبر دنیا شناخته می شود.در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی برگزیده میرداماد تهیه و تنظیم شده است ، موارد زیر شرح داده خواهند شد :

  • شرایط عمومی اعزام دانشجو به اسپانیا
  • اعزام دانشجو به اسپانیا توسط موسسه میرداماد
  • اعزام دانشجو به مدارس اسپانیا
  • اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی به اسپانیا
  • اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به اسپانیا
  • اعزام دانشجو در دانشگاه های برتر اسپانیا
  • شرایط و هزینه اعزام دانشجو به اسپانیا
  • رتبه های دانشگاه اسپانیا جهت اعزام دانشجو
  • ویزای تحصیلی اعزام دانشجو به فرانسه
  • بورسیه تحصیلی اعزام دانشجو به اسپانیا
  • سوالات متداول

شرایط عمومی اعزام دانشجو به اسپانیا

همه ساله هزاران دانشجو از سراسر جهان مهاجرت به اسپانیا را انتخاب می کنند تا در یکی از 85 دانشگاه این کشور تحصیل کنند. از این تعداد 32 دانشگاه خصوصی، 50 دانشگاه آن دولتی و مابقی با کلیسای کاتولیک ارتباط دارد. از جمله دلایلی که اعزام دانشجو به اسپانیا طرفداران زیادی دارد، امکان تحصیل به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی است.

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا، دانشگاه سالامانکا، در کشور اسپانیا واقع شده است. نظام آموزش عالی این کشور در سال 2007 مطابق با استانداردهای فرآیند بولونیا قرار گرفت. دانشگاه هایی مانند دانشگاه مادرید و دانشگاه بارسلون از رتبه های بالایی در دنیا برخوردار می باشند. زبان رسمی این کشور اسپانیایی است و دانش جویان بین المللی می توانند پس از فارغ التحصیلی و در صورت یافتن شغل مناسب، اقامت دائم و سپس تابعیت کشور اسپانیا را به دست آورند.

شرایط عمومی اعزام دانشجو به اسپانیا
شرایط عمومی اعزام دانشجو به اسپانیا

اعزام دانشجو به اسپانیا توسط موسسه میرداماد

اعزام دانش جویان به کشور اسپانیا دارای متقاضیان زیادی است و موسسه حقوقی میرداماد با داشتن سابقه طولانی در امر مهاجرت، هم اکنون یکی از موسسات موفق کشور در امر اعزام دانش جویان به خارج از کشور، علی الخصوص کشور اسپانیا می باشد. موسسه حقوقی میرداماد با داشتن کارشناسان مجرب آماده ارائه خدمات به دانش جویان عزیز و ارائه مشاوره به آن ها به صورت حضوری و تلفنی در خصوص اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور اسپانیا می باشد . کارشناسان این مجموعه آماده اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا برای هم وطنان عزیز و بررسی شرایط تحصیلی آن ها در دانشگاه های مختلف می باشند.

اعزام دانشجو به مدارس اسپانیا

در اسپانیا آموزش قبل از شش سال به عنوان آموزش قبل از دبستان یا آموزش مهد کودک خوانده می شود و به دو گروه یک تا سه سال و سه الی شش سال تقسیم می شود. تحصیل در مدارس کشور اسپانیا در مقطع تحصیلی ابتدایی از سنین شش الی 12 سال است که این مقطع دو مرحله ای می باشد. در مرحله اول کودکان شش الی 12 سال آموزش های اولیه را می بینند. در پایان 12 سالگی کودکان از مدرسه فارغ التحصیل شده و وارد مقطع متوسطه (دبیرستان) می شوند و تا سن 16 سالگی در این مقطع به تحصیل می پردازند.هدف اصلی این سطح از آموزش، فراهم کردن یک آموزش مشترک برای همه کودکان است که این امکان را برای آن ها فراهم می کند تا عناصر اصلی فرهنگی، خواندن، نوشتن و حساب را بیاموزند و همچنین به خود کفایی برسند. گواهی داده شده در پایان این مرحله به عنوان دانش آموخته مدرسه خوانده می شود. دوره آموزش متوسطه به دو دوره 12 تا 14 ساله ( چرخه اول) 14 تا 16 سال (چرخه دوم) تقسیم می شود در این مرحله، میانگین دانش آموزان یک کلاس در مدارس اسپانیایی حدود 30 نفر است. گواهی داده شده در پایان این مرحله به عنوان فارغ التحصیل آموزش متوسطه خوانده می شود. دانش آموزان دبیرستانی می توانند در یکی از شاخه های تحصیلی مانند علوم طبیعی، علوم انسانی، دروس فنی و هنر مشغول به تحصیل شوند.

اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی به اسپانیا

اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی به کشور اسپانیا دارای متقاضیان زیادی از سراسر دنیا است. تحصیل مقطع کارشناسی در کشور اسپانیا سه الی چهار سال زمان خواهد برد. دانش جویان در این مقطع تحصیلی موظفند 240 واحد درسی را با موفقیت پشت سر بگذارند. در برخی از رشته های تحصیلی ارائه پایان نامه اجباری است و ارزش آن می تواند تا 30 واحد درسی باشد . دوره کارشناسی در کشور اسپانیا grado نامیده می شود. باید توجه داشت که تحصیل در برخی از رشته های مقطع کارشناسی این کشور نیاز به قبولی در آزمون ورودی دارد. تحصیل پزشکی در اسپانیا یک دوره شش ساله است و مدرک اخذ شده از این دوره تحصیلی مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد. اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی به کشور اسپانیا در برخی از برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی است و متقاضیان باید دارای مدرک حداقل آیلتس 6 باشند. برخی از رایج ترین رشته های مقطع کارشناسی در اسپانیا به شرح زیر است :

  • مهندسی
  • پزشکی
  • هنر
  • علوم چایه
  • حقوق
  • علوم انسانی

اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به اسپانیا

اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به کشور اسپانیا می تواند فرصتی عالی برای تحصیل در یک محیط معتبر آموزش عالی و در عین حال مهارت در یکی از محبوب ترین زبان های بین المللی در جهان باشد. امروزه، مدرک کارشناسی ارشداسپانیا به تخصص این کشور در چندین رشته مهم دست می یابد. از انرژی های تجدید پذیر گرفته تا روش های جدید پیوند عضو، دانشگاه های اسپانیا و تحقیقات آن ها در سراسر جهان تأثیر می گذارد ، بنابراین جای تعجب نیست که بیش از 50،000 دانشجوی بین المللی هر ساله به دنبال تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد باشند.کارشناسی ارشد در اسپانیا می تواند 10 تا 24 ماه طول بکشد و دانش جویان می توانند بین 60 تا 120 ECTS (سیستم انتقال اعتبار و تجمع اعتبار اروپا) را به دست آورند. دانش جویان بین المللی که خواستار تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور اسپانیا هستند باید حداقل آیلتس 6.5 را داشته باشند. دانش جویان بین المللی در این مقطع تحصیلی مجاز به 20 ساعت کار دانشجویی می باشند که هم امکان ادغام آن ها با جامعه اسپانیایی را فراهم می کند و هم بخشی از هزینه های زندگی آن ها را پوشش می دهد. برخی از رشته های پرطرفدار در مقطع کارشناسی ارشد کشور اسپانیا به شرح زیر می باشد :

  • روزنامه نگاری
  • زبان انگلیسی
  • اقتصاد
  • تبلیغات
  • باستان شناسی
  • MBA
  • بیوتکنولوژی
  • شیمی
  • حسابداری
  • بیهوشی
  • مهندسی
  • کار درمانی
  • بازاریابی کسب و کار
  • محیط زیست
  • تاریخ
اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به اسپانیا
اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به اسپانیا

اعزام دانشجو در مقطع دکترا به اسپانیا

در کشور اسپانیا، تحصیل در مقطع دکترا به صورت تمام وقت حداکثر سه سال ادامه دارد. امکان ثبت نام در برنامه دکترا برای دو سال دیگر وجود دارد، اما این کار باید توسط کمیسیون دانشگاهی که دانش جویان در آن تحصیل می کنند تأیید شود. برنامه های دوره دکترا به صورت نیمه وقت به مدت پنج سال ادامه دارد. اگر چه فعالیت اصلی در دوره دکترا تحقیق است، اما ممکن است لازم باشد دانش جویان در دوره های آموزشی، سمینارها و در سایر فعالیت های دانشگاهی شرکت کنند. این فعالیت ها توسط کمیسیون دانشگاهی دانش جویان هماهنگ می شوند.اغلب، مقطع دکترا در اسپانیا از دو مرحله (ciclos) تشکیل می شوند : مرحله اول (در طول سال اول) در دوره های آموزشی به ارزش 60 اعتبار ECTS تمرکز دارد. مرحله دوم به تحقیق و نگارش پایان نامه می پردازد . متقاضیان اعزام دانشجو در مقطع دکترا به کشور اسپانیا باید علاوه بر داشتن مدرک کارشناسی ارشد، مدرک آیلتس 7 به همراه دو تا سه مقاله ISI و رزومه تحصیلی خود را به دانشگاه ارائه دهند.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با اعزام دانشجو به اسپانیا می باشند.

اعزام دانشجو به دانشگاه های برتر اسپانیا 2020

یکی از مهم ترین مواردی که هنگام اعزام دانشجو به کشور اسپانیا باید مورد ارزیابی قرار گیرد، وضعیت دانشگاه های این کشور است. دانش جویان بین المللی این امکان را خواهند داشت تا در دانشگاه‌ های برتر این کشور به تحصیل مشغول شوند. برخی از دانشگاه ‌های برتر کشور اسپانیا در سال 2020 به شرح زیر می باشند :

دانشگاه پومپو فابرا :

دانشگاه پومپو فابرا هنوز دانشگاه نسبتاً جوانی است که در سال 1990 در بارسلونا تأسیس شد. نقاط قوت این دانشگاه در علوم اجتماعی، علوم انسانی، بهداشت، علوم زندگی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارتباطات نهفته است. سه پردیس این دانشگاه در اطراف شهر بارسلونا واقع شده است. علوم اجتماعی و انسانی در Ciutadella، علوم بهداشت و زندگی در مارس و ارتباطات و فناوری اطلاعات در پابلنو قرار دارند.

دانشگاه خود مختار بارسلون :

. این دانشگاه 87 مدرک کارشناسی، 315 مدرک کارشناسی ارشد و 68 برنامه دکترا ارائه می دهد . مدرک کارشناسی مدیریت کسب و کار، اقتصاد، آموزش ابتدایی و گردشگری به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می شود و بسیاری از رشته های دیگر نیز به زبان انگلیسی ارائه می شوند. به دلیل همین دانشگاه بسیاری از دانش جویان بین المللی را به خود جذب می کند. این دانشگاه دارای 13 دانشکده از جمله علوم زیست شناسی، ارتباطات، هنر و علوم انسانی، پزشکی و مترجمی است.

دانشگاه بارسلون :

این دانشگاه سومین دانشگاه برتر اسپانیا است. دانشگاه بارسلون یکی از بزرگ ترین دانشگاه های اسپانیا است و هر ساله پذیرای تعداد زیادی از دانش جویان از اسپانیا و خارج از کشور است. دانشگاه بارسلون 73 دوره کارشناسی ، بیش از 140 دوره کارشناسی ارشد، و 48 برنامه دکترا را ارائه می دهد.

دانشگاه خود مختار مادرید :

پردیس اصلی این دانشگاه در حومه مادرید در منطقه کانتوبانکو واقع شده است. در این پردیس 16 کافه و سالن غذا خوری، استخرهای سرپوشیده و روباز، یک مرکز پزشکی، زمین های ورزشی و زمین های والیبال ساحلی و همچنین ایستگاه قطار و اتوبوس وجود دارد.

دانشگاه ناوارا :

این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی غیر انتفاعی است که در سال 1952 تاسیس شد. دانشگاه ناوارا در ابتدا به عنوان دانشکده حقوق شروع به کار کرد و هم اکنون دارای 14 دانشکده، 17 موسسه، یک مدرسه بازرگانی و بسیاری مراکز و موسسات دیگر است. این دانشگاه بیش از 120 دوره تحصیلی را ارائه می دهد.

دانشگاه والنسیا :

دانشگاه والنسیا در سال 1502 تاسیس شد، و دارای تخصص در پزشکی، علوم انسانی، الهیات و حقوق بود. هم اکنون این دانشگاه در رشته های علوم پایه، تجربی، مهندسی، علوم بهداشتی، علوم انسانی ، آموزش و علوم اجتماعی، اقتصادی و حقوقی مدرک تحصیلی را ارائه می دهد. بیشتر دوره ها به زبان کاتالونیا تدریس می شود. دانشگاه والنسیا از 18 دانشکده و مدرسه و 19 مؤسسه تحقیقاتی بین رشته ای تشکیل شده است. در مجموع بیش از 50 برنامه کارشناسی، 110 مدرک کارشناسی ارشد و 60 برنامه دکترا ارائه می دهد.

دانشگاه کمپلوتنسه مادرید :

این دانشگاه به عنوان بزرگ ترین دانشگاه اسپانیا، شناخته می شود. دوره های دانشگاه در تعدادی دانشکده علوم از جمله رسانه و علوم ارتباطات، آموزش و علوم رایانه تقسیم می شود. همچنین دارای دانشکده هنر و برنامه هایی در زمینه جغرافیا و دامپزشکی است. فارغ التحصیلان این دانشگاه شامل بسیاری از مورخان، فیلسوفان، شاعران و نخست وزیران مشهور هستند.

دانشگاه کاتالونیا :

دانشگاه آزاد کاتالونیا (UOC) دوره های از راه دور را به زبان های کاتالان، اسپانیایی و انگلیسی ارائه می دهد. 27 مدرک کارشناسی و 44 دوره کارشناسی ارشد در دوره های روان شناسی، علوم کامپیوتر، آموزش و اقتصاد را ارائه می دهد. این دانشگاه در پایتخت کاتالونیا، بارسلون مستقر است. در کنار دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد خود ، یک برنامه دکترا در موضوعات دیجیتالی مانند حقوق الکترونیکی، یادگیری الکترونیکی، جامعه شبکه، آموزش و ارتباطات آنلاین را ارائه می دهد.

دانشگاه روویرا ویرگیلی :

دانشگاه روویرا ویرجلی (URV) در سال 1991 توسط پارلمان کاتالونیا ایجاد شد. این کشور در جنوب کاتالونیا واقع شده است و دارای شش مرکز است. URV نزدیک به 1000 نفر پرسنل دانشگاهی معادل تمام وقت (4 درصد بین المللی، 38 درصد مدرسین اداری) و 640 کارمند اداری و خدماتی دارد. تأکید ویژه ای که URV در زمینه تحقیقات قرار داده است، به آن اجازه می دهد تا نقش مهمی را در توسعه منطقه ای به ویژه در حوزه های شیمی و انرژی، تغذیه و سلامتی، گردشگری، میراث و فرهنگ داشته باشد.

دانشگاه آلکالا :

دانشگاه آلکالا (UAH) یک دانشگاه دولتی است و در سال 1293 تاسیس شده است. دانشگاه امروزی آلکالا دانشکده های سنتی خود را در رشته های علوم انسانی حفظ کرده است. این دانشگاه دارای دوره هایی در زمینه های علمی مانند علوم بهداشتی و مهندسی، در سه پردیس، 9 دانشکده و 23 بخش است. این دانشگاه دارای چهار بیمارستان آموزشی مرتبط است که دانش جویان می توانند کارآموزی خود را در آن ها بگذرانند. این دانشگاه کاملاً متعهد به تحقیق ، و نوآوری در فناوری و همکاری با تجارت و صنعت است.

کشور اسپانیا این امکان را برای دانش جویان ایرانی فراهم کرده‌ است تا بتوانند برای دوره های مختلف تحصیلی در دانشگاه های این کشور درخواست پذیرش داشته باشند. اعزام دانش جویان در اسپانیا می تواند در دانشگاه دولتی یا خصوصی صورت گیرد. از جمله مدارکی که دانش جویان بین المللی در هنگام درخواست پذیرش از دانشگاه های کشور اسپانیا به ارائه آن ها نیاز دارند موارد زیر می باشند :

  • کلیه مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات
  • ارائه اصل مدرک دیپلم و ترجمه رسمی آن
  • مدارک شناسایی معتبر
  • سوابق تحصیلی
  • عکس
  • مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • تمکن مالی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • عدم سوء پیشینه
شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا
شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا

هزینه اعزام دانشجو به اسپانیا

هزینه اعزام دانشجو به کشور اسپانیا با توجه به دولتی بودن یا خصوصی بودن دانشگاه و نیز رشته تحصیلی انتخابی متفاوت خواهد بود. به طور کلی، جهت به دست آوردن هزینه و شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه های کشور اسپانیا باید تعداد واحد های درسی سالانه را در 60 ضرب کرد (تعداد واحدها ECTS نام دارد که هر دانشجو در طول یک سال تحصیلی بر اساس سیستم دانشگاه بولونیا تکمیل می کند) . به طور متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور اسپانیا در مقطع کارشناسی بین 750 تا 2100 یورو و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بین 900 تا 3300 یورو در سال می باشد. هزینه تحصیل در برخی از دانشگاه های کشور اسپانیا برای سال 2020 به شرح زیر می باشد :

  • دانشگاه گرانادا : 821 یورو در سال
  • دانشگاه والنسیا : 2600 یورو در سال
  • دانشگاه روویرا ویرگیلی : 2900 یورو در سال
  • دانشگاه خود مختار مادرید : بین 2000 تا 3000 یورو در سال
  • دانشگاه پومپو فابرا : بین 3000 تا 4000 یورو در سال
  • دانشگاه خود مختار بارسلون : 3500 یورو در سال
هزینه اعزام دانشجو به اسپانیا
هزینه اعزام دانشجو به اسپانیا

رتبه دانشگاه های اسپانیا جهت اعزام دانشجو

اسپانیا خود را در سه جدول اصلی رتبه بندی دانشگاه ها قرار می دهد، تعداد معدودی از موسسات در 200 و 500 رتبه برتر حضور دارند. رتبه برخی از دانشگاه های کشور اسپانیا جهت اعزام دانشجو در سال 2020 به شرح زیر می باشد :

نام دانشگاه :رتبه بر اساس THE :رتبه بر اساس QS :
دانشگاه پومپو فابرا143285
دانشگاه خود مختار بارسلونا157188
دانشگاه بارسلون250 – 201165
دانشگاه خود مختار مادرید300 – 251192
دانشگاه ناوارا300 – 251245
دانشگاه والنسیا500 –  401
دانشگاه کمپلوتنسه مادرید600 – 501212
دانشگاه کاتالونیا600 – 501
دانشگاه روویرا ویرگیلی600 – 501
دانشگاه آلکالا800 – 601

بورسیه تحصیلی جهت اعزام دانشجو به اسپانیا

اعزام دانش جویان به کشور اسپانیا می‌ تواند با بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی همراه باشد. کشور اسپانیا به دلیل داشتن فرهنگ غنی، معماری و زندگی پر رونق، مکانی مناسب برای تحصیل دانش جویان در خارج از کشور است. در این بخش قصد داریم به معرفی برخی از بورسیه های تحصیلی بین المللی اسپانیا بپردازیم . بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی موسسات و سازمان های غیر دولتی تامین می شود و شامل پرداخت کامل شهریه، کارآموزی، بورسیه های دولتی و بسیاری دیگر است فرصت ها می شود. دانش جویان باید به منظور اخذ این کمک هزینه های تحصیلی شرایط خاصی مانند معدل بالا، سطح زبان بالا و رزومه تحصیلی خوب را دارا باشند. برخی از بورسیه های تحصیلی اسپانیا بدین شرح است :

  • بورسیه تحصیلی icfo : این بورسیه تحصیلی به دانش جویان بین المللی در امر پژوهش و تحقیقات تعلق می گیرد ( دانش جویان باید دارای رزومه قوی باشند).
  • بورسیه تحصیلی MIT. Zaragoza : این بورسیه تحصیلی به دانش جویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی و مدیریتی تعلق می گیرد.
  • بورسیه تحصیلی La Ciaxa : این بورسیه تحصیلی به دانش جویان بین المللی در مقطع دکترا و در رشته های علوم زیستی، مدیریت سلامت، فیزیک، شیمی و ریاضیات تعلق می گیرد.

ویزای تحصیلی اعزام دانشجو به اسپانیا

جهت اعزام دانش جویان به کشور اسپانیا به ویزای تحصیلی نیاز است. دانش جویان باید درخواست ویزای نوع D را به اداره مهاجرت کشور اسپانیا داشته باشند. هزینه درخواست ویزای تحصیلی این کشور 60 یورو می باشد که امکان پرداخت به صورت آنلاین نیز وجود دارد . دانش جویان ایرانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور اسپانیا را دارند احتیاجی به اخذ بیمه درمانی ندارند و باید گواهی سلامت پزشکی خود را به همراه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا ارائه دهند. مدت زمان بررسی درخواست و ارائه ویزای تحصیلی این کشور بین 30 الی 60 روز کاری خواهد بود. مدارک مورد نیاز به منظور اعزام دانشجو به کشور اسپانیا به شرح زیر است :

  • پاسپورت دانش جویان
  • تکمیل فرم درخواست
  • مدرک ثبت نام در دانشگاه (شامل طول دوره تحصیلی یعنی تاریخ شروع و پایان دوره جهت تعیین مدت اعتبار ویزا)
  • گواهی اثبات تمکن مالی در طول زمان تحصیل
  • مدرک اثبات مهارت زبان
  • رسید پرداخت هزینه
ویزای تحصیلی اعزام دانشجو به اسپانیا
ویزای تحصیلی اعزام دانشجو به اسپانیا

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد . هموطنان متقاضی تحصیل در کشور اسپانیا ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده میرداماد در شهرهای تهران، شیراز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در مورد اعزام دانشجو به اسپانیا

1- هزینه تحصیل اعزام دانشجو اسپانیا چقدر است؟

هزینه تحصیل اعزام دانشجو به کشور اسپانیا بسته به دانشگاه ( دولتی یا خصوصی) متفاوت خواهد بود.

2- شرایط اعزام دانشجو به کشور اسپانیا چگونه است؟

شرایط اعزام دانشجو به کشور اسپانیا پرداخت هزینه تحصیل، ارائه مدرک زبان و اخذ پذیرش از دانشگاه است.

3- مدارک لازم برای اعزام دانشجو به کشور اسپانیا چیست؟

از جمله مدارک لازم برای اعزام دانشجو به کشور اسپانیا گذرنامه و کارت شناسایی معتبر، ویزای تحصیلی، تمکن مالی و … می باشد.

4- شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا در مقطع کارشناسی چیست؟

اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی به کشور اسپانیا دارای متقاضیان زیادی از سراسر دنیا است. دانش جویان در این مقطع تحصیلی موظفند 240 واحد درسی را با موفقیت پشت سر بگذارند. در برخی از رشته های تحصیلی ارائه پایان نامه اجباری است.

5- دانشگاه های برتر جهت اعزام دانشجو به اسپانیا کدام است؟

از جمله دانشگاه های برتر جهت اعزام دانشجو به اسپانیا دانشگاه پومپو فابرا، دانشگاه آلکالا، دانشگاه والنسیا و … می باشد.

6- رتبه دانشگاه های اسپانیا جهت اعزام دانشجو چگونه است؟

دانشگاه های اسپانیا جهت اعزام دانشجو دارای رتبه های برتر (زیر 500) در جهان هستند.

7- بورسیه های تحصیلی جهت اعزام دانشجو به کشورهای اسپانیا به چه صورت است؟

اعزام دانش جویان به کشور اسپانیا می‌ تواند با بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی همراه باشد و اکثر بورسیه های تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

8- آیا کشور اسپانیا اجازه کار نیمه وقت را به دانش جویان خود می دهد؟

بله . دانش جویان بین المللی در این مقطع تحصیلی مجاز به 20 ساعت کار دانشجویی می باشند که هم امکان ادغام آن ها با جامعه اسپانیایی را فراهم می کند و هم بخشی از هزینه های زندگی آن ها را پوشش می دهد.

9- رشته های پرطرفدار مقطع کارشناسی ارشد در کشور اسپانیا کدامند؟

رشته های پرطرفدار مقطع کارشناسی ارشد در کشور اسپانیا حقوق، زبان شناسی، مهندسی ، حسابداری، روزنامه نگاری و سایر موارد می باشد.

10- حداقل سطح زبان مورد نیاز جهت اعزام دانشجو به کشور اسپانیا چقدر است؟

حداقل سطح زبان مورد نیاز جهت اعزام دانشجو به کشور اسپانیا آیلتس 6 است.

11- هزینه درخواست ویزای دانشجویی کشور اسپانیا چقدر است؟

هزینه درخواست ویزای دانشجویی کشور اسپانیا 60 یورو است.

اسکرول به بالا