071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به اسلواکی

اعزام دانشجو به اسلواکی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بررسی شرایط اعزام دانشجو به اسلواکی در این مقاله توسط کارشناسان ما مورد بررسی دقیق قرار گرفته است و تمام شرایط به دقت ارائه شده است. مهاجرت تحصیلی یکی از روش های مهاجرتی است که می تواند برای گروهی از افراد به عنوان راه اصلی زندگی در یک کشور و مقصد جدید باشد. این نوع مهاجرت مولفه های زیادی دارد و شرایط بسیاری را تحت تاثیر قرار می دهد. در حقیقت برای مهاجرت تحصیلی لازم است تا روند اعزام دانشجو را با دقت پیگیری کرده و به درستی برای اطلاع از شرایط دانشگاه های کشور مقصد و نحوه اخذ پذیرش شرایط را پیش ببرید.

برای مهاجرت به اسلواکی می توان اقدامات زیادی را انجام داد و به راه های گوناگونی پیش رفت. هر راه و روشی نیاز به شرایط خاص خود دارد و شما می توانید با سنجش شرایط خود و مطابقت آن با مسیر پیش رو بهترین انتخاب را داشته باشید. از جمله راه هایی که می توان برای مهاجرت به اسلواکی در نظر داشت عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به اسلواکی، مهاجرت کاری به اسلواکی، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در اسلپاکی، ثبت شرکت در اسلواکی، خرید ملک در اسلواکی، ازدواج در اسلواکی و … . برای این که بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی هایی در شهر های شیراز و تهران می باشد.

اعزام دانشجو به اسلواکی

تحصیل در اسلواکی به عنوان یکی از کشور های اروپایی و جذاب همراه با مزیت های بسیاری است. دانشجویان می بایست برای اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی مراحل خاصی را پیش بروند. در حقیقت لازم است تا در ابتدا با دانشگاه های این کشور و شرایط زندگی در اسلواکی آشنا شوند و برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود اقدام نمایند. در نهایت می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی اقدام نمایند.

اسلواکی یا کشور کوچک بزرگ از سال دو هزار و چهار میلادی عضو اتحادیه اروپا شده است و در قلب اروپا واقع می باشد. این کشور یک کشور مترقی و پویا است و شرایط زندگی در این کشور روز به روز در حال پیشرفت می باشد. تحصیل در اسلواکی فقط مربوط به یک حرفه خاص نیست بله در ارتباط با آشنایی با این کشور، فرهنگ و طبیعت آن است. دانشگاه های اسلواکی با کمک ساز مان های دانشجویی دانشجویان رشته های مختلف را درگیر فعالیت های فوق برنامه خود می کنند و در گروه های گوناگون به کار هایی از قبیل ورزش، پیاده روی، کوه نوردی، سفر، موسیقی و … می پردازند. برنامه های تحصیلی در این کشور از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و اعتبار زیادی در کل دنیا دارد.

در حقیقت به دلیل اعتبار دانشگاه های این کشور شما می توانید از اعتبار مدرک دریافتی خود نهایت استفاده را ببرید. یکی دیگر از مهم ترین نکات در این کشور مسئله کار در اسلواکی می باشد. اقتصاد کشور اسلواکی به حدی پویا و فعال است که باعث می شود دانشجویان نیز پس از پایان تصیل خود برای کار در این کشور شرایط را مهیا کنند. دقت کنید که تحصیل در اسلواکی برای تحصیل در پزشکی و دندانپزشکی اسلواکی، تحصیل داروسازی اسلواکی، تحصیل رپانشناسی اسلواکی، تحصیل در رشته های مهندسی و … نیز به طور قوی در دسترس می باشد.

بررسی سیستم آموزش عالی در اسلواکی برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله ما سیستم آموزش عالی در اسلواکی را مورد بررسی قرار می دهیم. اطلاع از این سیستم آموزشی باعث می شود تا در مسیر تحصیل در دانشگاه های اسلواکی با شرایط بهتری پیش برویم. در این کشور موسسات آموزش عالی و دانشگاه چه دولتی باشند و چه خصوصی باید تحت نظارت دولت فعالیت کنند. تفاوت در این جاست که موسسات دولتی بودجه خود را نیز از دولت دریافت می کنند.

در حال حاضر بیست دانشگاه در این کشور فعالیت می کنند. مهم ترین اطلاعات در مورد مؤسسات آموزشی در اسلواکی ، این است که تحت ECTS – سیستم انتقال اعتبار اعتبار اروپا ، که در سال 2002 معرفی شد و برابر است با دستیابی به تحصیلات در کشورهای مختلف در اروپا، فعالیت می کند. از این رو باید برای تحصیل در دانشگاه های اسلواکی با این سیستم آموزشی پیش بروید. مقیاس درجه بندی ECTS به شرح زیر است: بهترین نمره A است (که معادل یک است) ، بدترین F یا FX (به معنای عدم موفقیت است و دانش آموز باید برای پذیرش از دانشگاه امتحان را تکرار کند).

سیستم آموزش عالی در اسلواکی
سیستم آموزش عالی در اسلواکی

کمترین نمره ممکن برای قبولی در امتحان داده شده،‌نمره E (معادل نمره سه) می باشد. هرچه شاخص شما بهتر باشد ، شانس بیشتری برای بورسیه های تحصیلی خواهید داشت. در اسلواکی سه سطح آموزش عالی وجود دارد: سطح اول لیسانس ، سطح دوم کارشناسی ارشد و سطح سوم یک برنامه تحصیلی دکتری می باشد. کلیه برنامه های تحصیلی باید توسط وزارت آموزش ، علوم ، تحقیقات و ورزش جمهوری اسلواکی اعتبار سنجی شوند. دقت کنید که طول دوره برنامه کارشناسی در اسلواکی بین سه تا چهار سال، کارشناسی ارشد دو تا سه سال و دکتری بین سه تا چهار سال می باشد.

بررسی شرایط دانشگاه های اسلواکی برای اعزام دانشجو

یکی از مهم ترین بررسی ها در ازمینه اعزام دانشجو به اسلواکی شرایط دانشگاه های این کشور است. در حال حاضر بیست مرکز عالی دولتی و دانشگاه در اسلواکی وجود دارد که شامل نه دانشگاه سنتی، پنج دانشگاه فناوری، سه دانشگاه عالی موسیقی، یک دانشگاه اقتصاد، یک دانشگاه دامپزشکی و داروسازی و یک دانشگاه کشاورزی است. موسسات خصوصی در این کشور نیز آموزش های خود را بیشتر در زمینه های اقتصاد ، تجارت ، مدیریت ، مدیریت عمومی ، حقوق ، روابط بین الملل ، توسعه منطقه ای ، پزشکی و کار اجتماعی ارائه می دهند.

روند پذیرش در یک برنامه تحصیلی معین برای هر دانشکده یا دانشگاه متفاوت است. انواع مختلفی از فرآیند پذیرش در دانشگاه های اسلواکی وجود دارد: به عنوان مثال ، برخی دانشکده ها دانشجویان را ملزم به برگزاری آزمون های چند گزینه ای ، مصاحبه یا سخنرانی انگیزه می کنند. دانشکده ها معمولاً پذیرش های تحصیلی را محدود می کنند ، بنابراین ممکن است بهتر باشد که برای دانشگاه های بیشتری پذیرش خود را ارسال نمایید. به طور کلی ، بهترین توصیه این است که هرچه سریعت برای دریافت پذیرش خود از دانشگاه های این کشور اقدام نمایید.

تحصیل در دانشگاه های این کشور هم به زبان اسلواکی و هم به زبان انگلیسی امکان پذیر است. اگر متقاضی تحصیل به زبان اسلواکی هستید باید بر این زبان تسلط داشته باشید و این که برخی از دانشگاه برای شما دوره های زبان اسلواکی قرار می دهند. در واقع بیشتر برنامه های آموزش عالی در اسلواکی به زبان اسلواکی تدریس می شود ، اما بسیاری از آن ها به زبان انگلیسی (و بعضی اوقات به زبان های دیگر ، به عنوان مثال آلمانی ، فرانسوی ، مجارستانی ، روسی ، اسپانیایی) تدریس می شوند. برخی از دانشگاه های اسلواکی عبارتند از:

  • دانشگاه ماتج بل
  • آکادمی هنر در Banská Bystrica
  • دانشگاه صنعتی اسلواکی در براتیسلاوا
  • دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا
  • دانشگاه اقتصاد در براتیسلاوا
  • آکادمی هنرهای زیبا و طراحی در براتیسلاوا
  • دانشگاه دامپزشکی در کوشیس
  • دانشگاه پاول جوزف شافریک در کوشیس
  • دانشگاه کشاورزی اسلواکی در نیترا
  • دانشگاه ترناوا
  • دانشگاه الكساندر دوبوك در ترنن
  • دانشگاه فنی در زولن
  • دانشگاه سنت سیرل و متدیوس تروناوا و … .

هزینه تحصیل و هزینه زندگی در اسلواکی

یکی از مهم ترین نکاتی که برای اقامت اسلواکی و زندگی در اسلواکی باید مورد بررسی قرار بگیرد. بحث بسیار دقیق در ارتباط با هزینه های تحصیل در اسلواکی و در دانشگاه های این کشور و هزینه های زندگی در اسلواکی باعث می شود تا شخص دانشجو بتواند مسیر خود را به خوبی و درستی پیش ببرد. شهریه بطور جداگانه توسط مؤسسات آموزش عالی تعیین می شود. اگر برنامه های مطالعاتی به زبان خارجی ارائه شود ، دانشجویان مجبور به پرداخت شهریه می شوند.

برنامه های پیش پرداخت هزینه های تحصیلی به زبان های خارجی از هفتصد و پنجاه یورو تا یازده هزار یورو در هر سال مطالعاتی در دانشگاه های این کشور متفاوت است. هزینه تحصیل در این کشور به مراتب پایین تر از کشور های دیگر است از این رو دانشجویان بسیاری این مسئله را به عنوان مزیت در نظر گرفته و برای تحصیل وارد کشور اسلواکی می شوند. برای اطلاع از هزینه های دقیق ، با موسسه آموزش عالی مربوطه تماس بگیرید. دانشجویانی که تمام وقت در اسلواکی مشغول به تحصیل هستند، در صورت تحصیل در یک برنامه ارائه شده به زبان اسلواکی ، شهریه پرداخت نمی کنند.

اما ببینیم هزینه های زندگی در این کشور برای دانشجویان چگونه است. هزینه زندگی در جمهوری اسلواکی کمتر از کشورهای اروپای غربی است. هزینه های زندگی هر فرد بسته به منطقه ، نیازهای روزانه و سبک زندگی متفاوت است. موسسات آموزش عالی در اسلواکی اسکان دانشجویان را در خوابگاه ها ارائه می دهند. هزینه خوابگاه خوابگاه بسته به امکانات و مکان متفاوت است و از شصت و هفت یورو در ماه شروع می شود. هزینه اجاره ملک در اسلواکی نیز بین سیصد تا هشتصد یورو در ماه می باشد. هزینه های دیگر زندگی در اسلواکی نیز بسیار مناسب هستند و با کارت دانشجویی تخفیفات بسیاری هم به دانشجویان داده می شود.

هزینه تحصیل و زندگی در اسلواکی
هزینه تحصیل و زندگی در اسلواکی

بررسی شرایط کار در زمان تحصیل در اسلواکی برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله به بررسی شرایط کار در زمان تحصیل در اسلواکی می پردازیم. اگر تمایل به کار در زمان تحصیل در اسلواکی دارید می بایست شرایط را به دقت بردانید. برای کار در اسلواکی در زمان تحصیل قوانین خاصی وجود دارد. شما برای هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی می توانید از طریق کار یا بورسیه های تحصیلی تعمین اعتبار نمایید. دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا که به طور تمام وقت در اسلواکی تحصیل می کنند می توانند در طول تحصیل خود تا 20 ساعت در هفته کار کنند. از این رو شما برای تحصیل در این کشور می توانید بیست ساعت در هفته را به کار در اسلواکی اختصاص دهید.

بررسی نحوه درخواست ویزای تحصیلی اسلواکی برای اعزام دانشجو

شهروندان کشورهای EU / EEA و سوئیس نیاز به ویزای ورود به اسلواکی ندارند. آن ها فقط به یک گذرنامه معتبر یا یک کارت شناسایی معتبر احتیاج دارند. ورود افراد بیگانه از کشورهای دیگر به قلمرو جمهوری اسلواکی تنها با داشتن یک سند مسافرتی و ویزا (در صورت لزوم) یا یک سند مسافرتی و اجازه اقامت امکان پذیر است. درخواست ویزا باید در فرم رسمی درخواست به سفارت یا کنسولگری جمهوری اسلواکی در خارج از کشور ارسال شود.

ویزا معمولاً برای مدت زمان حداکثر نود روز صادر می شود. برای اقامت بیش از نود روز لازم است درخواست اجازه موقت برای اقامت اسلواکی کنید. برای اجازه موقت برای اقامت جهت اهداف تحصیلی ، دانشجویان باید برای تأیید پذیرش تحصیلی صادر شده توسط مؤسسه آموزش عالی پذیرفته شده و یا دستوری مبنی بر اعطای بورس تحصیلی صادر شده توسط دفتر ملی برنامه CEEPUS اقدام کنند. اما مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی عبارتند از: گذرنامه معتبر با حداکثر شش ماه اعتبار، نامه پذیرش از دانشگاه، گواهی تمکن مالی، بیمه درمانی، گواهی عدم سو پیشینه و … .

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به اسلواکی

  1. شرایط کشور اسلواکی برای اعزام دانشجو به اسلواکی چگونه است؟

    این کشور اروپایی با اقتصادی فعال و پویا و شرایط تحصیلی و زندگی مناسب برای تحصیل و اعزام دانشجو عالی است.

  2. آیا مدارک دانشگاه های اسلواکی برای اعزام دانشجو به اسلواکی معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های اسلواکی جزو معتبر ترین دانشگاه ها هستند.

  3. در جهت اعزام دانشجو به اسلواکی زبان تحصیل در این کشور چیست؟

    زبان تحصیل در این کشور اسلواکی، گاها انگلیسی و سایر زبان ها است.

  4. آيا با توجه به اعزام دانشجو به اسلواکی امکان تحصیل به زبان انگلیسی موجود می باشد؟

    بله برخی از دوره های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

  5. هزینه تحصیل در اسلواکی چقدر است؟

    هزینه تحصیل به زبان اسلواکی رایگان و به زبان های دیگر بین هفتصد و پنجاه یورو تا یازده هزار یورو در سال می باشد.

  6. کدام دانشگاه ها برای اعزام دانشجو به اسلواکی مناسب هستند؟

    از جمله این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه کمنیوس، دانشگاه ترناوا، دانشگاه اقتصاد در براتیسلاوا، دانشگاه صنعتی اسلواکی و … .

  7. آیا امکان کار در زمان تحصیل در اسلواکی موجود است؟

    بله دانشجویان می توانند بیست ساعت در هفته در حین تحصیل مشغول به کار شوند.

  8. در روند بررسی اعزام دانشجو به اسلواکی هزینه های زندگی در این کشور چقدر است؟

    هزینه های زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و به طور مثال برای خوابگاه ها از شصت و هفت یورو در ماه شروع می شود.

  9. اعزام دانشجو به اسلواکی در چه مقاطع تحصیلی امکان پذیر است؟

    تحصیل در این کشور در مقاطع کارشناسی،‌ کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است.

  10. تحصیل در دوره دکتری اسلواکی چند سال به طول می انجامد؟

    تحصیل در این دوره بین سه تا چهار سال زمان می برد.

  11. آیا در جهت اعزام دانشجو به اسلواکی امکان اسکان خوابگاه دانشجویی موجود است؟

    بله دانشگاه های این کشور امکانات خوابگاهی در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

 

اسکرول به بالا