071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به آذربایجان * آپدیت 2023

اعزام دانشجو به آذربایجان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

جمهوری آذربایجان کشوری مهم در قاره آسیا به حساب می آید و بزرگ ترین و پر جمعیت ترین کشور در منطقه قفقاز نیز می باشد. کشور آذربایجان در سال های اخیر مورد استقبال بسیاری از دانش جویان ایرانی قرار گرفته است. دانشگاه های این کشور رشته های بسیار متنوعی را به دانش جویان در تمام مقاطع تحصیلی ارائه می دهند. سیستم آموزشی در این کشور مطابق با استانداردهای آموزشی اروپا و امریکا است و دانش جویان می توانند از دانش و امکانات به روز بهره مند شوند.در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی برگزیده میرداماد تهیه و تنظیم شده است ، موارد زیر شرح داده خواهند شد :

  • شرایط عمومی اعزام دانشجو به آذربایجان
  • اعزام دانشجو به آذربایجان توسط موسسه میرداماد
  • اعزام دانشجو به مدارس آذربایجان
  • اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی به آذربایجان
  • اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به آذربایجان
  • اعزام دانشجو در دانشگاه های آذربایجان
  • شرایط و هزینه اعزام دانشجو به آذربایجان
  • ویزای تحصیلی اعزام دانشجو به آذربایجان
  • بورسیه تحصیلی اعزام دانشجو به آذربایجان
  • مزایای اعزام دانشجو به آذربایجان
  • سوالات متداول

شرایط عمومی اعزام دانشجو به آذربایجان

امروزه مهاجرت به آذربایجان و اعزام دانشجو به این کشور بیشتر از قبل مورد توجه و استقبال قرار گرفته است چرا که این کشور دارای پیشرفت های خوبی است. دانش جویان بین المللی با دانش جویان بومی این کشور در برخورداری از امکانات تحصیلی و سیستم آموزشی برابر هستند. هزینه پایین تحصیل در کشور آذربایجان نسبت به سایر کشورها باعث شده دانش جویان زیادی جذب این کشور شده و کشور آذرایجان را مقصد تحصیلی خود قرار دهند . مدرک دانشگاهی کسب شده از این کشور مورد تایید بیش از 50 کشور جهان و از جمله اروپا می باشد. زبان آموزشی در این کشور از مقطع کارشناسی تا مقطع دکترا به زبان انگلیسی، آذری، روسی و ترکی است. نظام آموزشی در این کشور به دو سیستم دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم می شود که دارای تفاوت هایی در امکانات آموزشی و هزینه تحصیل هستند.

شرایط عمومی اعزام دانشجو به آذربایجان
شرایط عمومی اعزام دانشجو به آذربایجان

اعزام دانشجو به آذربایجان توسط موسسه میرداماد

اعزام دانش جویان به کشور آذربایجان دارای متقاضیان زیادی است و موسسه حقوقی میرداماد با داشتن سابقه طولانی در امر مهاجرت، هم اکنون یکی از موسسات موفق کشور در امر اعزام دانش جویان به خارج از کشور، علی الخصوص کشور آذربایجان می باشد. موسسه حقوقی میرداماد با داشتن کارشناسان مجرب آماده ارائه خدمات به دانش جویان عزیز و ارائه مشاوره به آن ها به صورت حضوری و تلفنی در خصوص اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور آذربایجان می باشد. کارشناسان این مجموعه آماده اخذ پذیرش از دانشگاه های آذربایجان برای هم وطنان عزیز و بررسی شرایط تحصیلی آن ها در دانشگاه های مختلف می باشند.

اعزام دانشجو به مدارس آذربایجان

اعزام دانشجو به مدارس کشور آذربایجان در حالت کلی شامل سه دوره تحصیلی می شود : ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم که به بررسی و ارزیابی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

آموزش ابتدایی :

آموزش ابتدایی در مدارس جمهوری آذربایجان نسبتاً مطابق با موازین غربی است و بین سنین شش تا 15 سال اجباری است. هدف از آموزش ابتدایی در این کشور، توسعه توانایی کودکان در خواندن و نوشتن، محاسبه و کسب دانش اولیه در رابطه با جامعه و طبیعت، زیبایی شناسی، سلیقه هنری و …. می باشد.

آموزش متوسطه اول :

این مرحله از آموزش برابر با سیستم غربی مدرسه راهنمایی است و پاه پنجم تا نهم را شامل می شود. آموزش متوسطه اول نیز در مدارس دولتی رایگان است. در این دوره دانش آموزان درباره ادبیات، ریاضیات، زبان ها، تاریخ، فرهنگ، ورزش، علوم، هنرها و غیره دانش عمیق تری را به دست می آورند. در پایان آموزش متوسطه اول، با دادن آزمون آن ها برای آموزش متوسطه دوم آماده می شوند.

آموزش متوسطه دوم :

دو انتخاب برای دانش آموزان دوره متوسطه وجود دارد. آن ها ممکن است به مدت 2 سال در مدرسه متوسطه اول تحصیل کرده و گواهی نامه های تحصیلات کامل متوسطه را دریافت کنند . یا در عوض آن ها می توانند به مدرسه متوسطه فنی بروند، تخصص پیدا کنند و یک گواهی نامه آموزش کامل تخصصی متوسطه را دریافت کنند.

اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی به آذربایجان

اعزام دانشجو به کشور آذربایجان در مقطع کارشناسی طبق استانداردهای عالی است و این دوره تحصیلی چهار سال زمان خواهد برد. در کشور آذربایجان مدرک کارشناسی در دانشگاه های دولتی، خصوصی، کالج های محلی و به صورت آنلاین ارائه می شود. حوزه فعالیت فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی شامل تمام زمینه ها به استثنای تحقیقات علمی و فعالیت های آموزشی در موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها می شود. کشور آذربایجان 251 برنامه تحصیلی را در 22 دانشگاه در مقطع کارشناسی در اختیار دانش جویان قرار می دهد.

اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی به آذربایجان
اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی به آذربایجان

اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به آذربایجان

اعزام دانشجو به کشور آذربایجان در مقطع کارشناسی ارشد یک دوره دو تا دو سال و نیم است. برنامه های تحصیلی رایج مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان علوم کامپیوتر، روابط بین الملل، انرژی، اقتصاد، مدیریت، مهندسی، فناوری اطلاعات، فلسفه، ریاضیات و حسابداری می باشد. دانش جویان می توانند به صورت تمام وقت یا نیمه وقت در این دوره ها به تحصیل بپردازند و با کسب مدرک کارشناسی ارشد از این کشور ، فرصت های شغلی را در کشور آذربایجان و سایر کشورها به دست آورند. کشور آذربایجان 211 برنامه تحصیلی را در 20 دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد در اختیار دانش جویان قرار می دهد.

اعزام دانشجو در مقطع دکترا به آذربایجان

اعزام دانشجو در مقطع دکترا به آذربایجان شامل تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی می شود. فارغ التحصیلان نمونه، پس از گذراندن و اتمام دوره کارشناسی ارشد می توانند وارد مقطع تحصیلی دکترا شوند و پس از دو الی سه سال مدرکدکترای خود را اخذ کنند. دو نوع مدرک دکترا در کشور آذربایجان وجود دارد : دکترای فلسفه و دکترای علمی. دانش جویان بین المللی که در آزمون مهارت زبان آذری و انگلیسی پذیرفته می شوند، خواهند توانست از دوره های آمادگی زبان در کشور آذربایجان معاف شوند که البته این امر به دانشگاه انتخابی آن ها بستگی دارد. کشور آذربایجان 105 برنامه تحصیلی را در 16 دانشگاه در مقطع دکترا در اختیار دانش جویان قرار می دهد. برنامه های تحصیلی رایج مقطع دکترا در آذربایجان اقتصاد، فلسفه، مدیریت، مهندسی، تاریخ، تجارت، آموزش ، هنر، فیزیک، طراحی ، فناوری اطلاعات، پزشکی، داروسازی، روزنامه نگاری ، ارتباطات و … می باشد. مدارک لازم به منظور اعزام دانشجو در مقطع دکترا به کشور آذربایجان به شرح زیر است :

  • مدارک تحصیلی پیشین (اصل مدرک برای ثبت نام الزامی است)
  • بیمه سلامت
  • کپی گذرنامه
  • چند قطعه عکس اخیرا گرفته شده و در اندازه پاسپورت
  • مدرک مهارت و توانایی در زبان انگلیسی
  • رزومه تحصیلی
  • بیانیه ای از هدف تحصیل در این مقطع

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با اعزام دانشجو به کشور آذربایجان می باشند.

اعزام دانشجو در دانشگاه های آذربایجان

یکی از مهم ترین مواردی که هنگام اعزام دانشجو به کشور آذربایجان باید مورد ارزیابی قرار گیرد، وضعیت دانشگاه های این کشور است. دانش جویان بین المللی این امکان را خواهند داشت تا در دانشگاه‌های این کشور به تحصیل مشغول شوند. برخی از دانشگاه‌های کشور آذربایجان در سال 2020 به شرح زیر می باشند :

  1. دانشگاه دولتی اقتصاد آذربایجان
  2. دانشگاه دولتی باکو
  3. آکادمی دیپلماتیک آذربایجان (ADA)
  4. دانشگاه مهندسی باکو
  5. دانشگاه فنی آذربایجان
  6. دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان
  7. دانشگاه دولتی نفت و صنایع آذربایجان
  8. دانشگاه خزر
  9. دانشگاه معماری و ساختمان سازی آذربایجان
  10. آکادمی دولتی کشاورزی آذربایجان
  11. دانشگاه دولتی نخجوان
  12. دانشگاه زبان آذربایجان
  13. دانشگاه دولتی گنجه
  14. دانشگاه ادلار یوردو
  15. دانشگاه دولتی سومقاییت
  16. دانشگاه آذربایجان
  17. دانشگاه دولتی لنکران
  18. دانشگاه غرب
  19. دانشگاه دولتی فرهنگ و هنر آذربایجان
  20. دانشگاه تربیت مدرس جمهوری آذربایجان
  21. آکادمی مدیریت عمومی
  22. دانشگاه اسلاو باکو
  23. آکادمی موسیقی باکو
  24. دانشگاه پلی تکنیک آذربایجان
  25. دانشگاه نقاشی و مجسمه سازی آذربایجان

شرایط اعزام دانشجو به آذربایجان

کشور آذربایجان این امکان را برای دانش جویان ایرانی فراهم کرده‌ است تا بتوانند برای دوره های مختلف تحصیلی در دانشگاه های این کشور درخواست پذیرش داشته باشند. اعزام دانش جویان در آذربایجان می تواند در دانشگاه دولتی یا خصوصی صورت گیرد. از جمله مدارکی که دانش جویان بین المللی در هنگام درخواست پذیرش از دانشگاه های کشور آذربایجان به ارائه آن ها نیاز دارند موارد زیر می باشند :

  • گذرنامه معتبر
  • دیپلم دبیرستان و ریز نمرات
  • گواهی مدرک زبان
  • گواهی تمکن مالی
  • چند قطعه عکس
  • گواهی عدم سابقه کیفری
شرایط اعزام دانشجو به آذربایجان
شرایط اعزام دانشجو به آذربایجان

هزینه اعزام دانشجو به آذربایجان

هزینه اعزام دانشجو به آذربایجان بسته به دانشگاه و دوره ی انتخابی دانش جویان متفاوت خواهد بود. به طور میانگین میزان شهریه در رشته های پزشکی این کشور سالانه بین 4500 تا 5000 دلار و شهریه رشته های فنی و مهندسی نیز سالانه بین 2000 تا 3500 دلار می باشد. علاوه بر شهریه، دانش جویان با هزینه های دیگری مانند اجاره مسکن، غذا، سرگرمی، خرید و سایر موارد نیز رو به رو خواهند بود. متوسط هزینه زندگی دانش جویان اعزامی به کشور آذربایجان ماهانه بین 500 تا 800 منات آذربایجان است. هزینه زندگی دانش جویان در کشور آذربایجان نسبت به کشورهای اروپایی بسیار مناسب بوده و در مقایسه با ایران نیز 19 درصد پایین تر است.

ویزای تحصیلی اعزام دانشجو به آذربایجان

تعداد زیادی دانشگاه دارای رتبه برتر در جمهوری آذربایجان هستند. دانشگاه ها، کالج ها و مدارس در جوامع دانشگاهی به خوبی شناخته شده اند. تعداد زیادی از دانش جویان بین المللی مایل به دریافت آموزش در بهترین دانشگاه های جمهوری آذربایجان هستند . برای تحصیل در آذربایجان در یکی از این دانشگاه ها، دانش جویان بین المللی باید ویزای دانشجویی آذربایجان را دریافت کنند. مدارک مورد نیاز به منظور اعزام دانشجو به کشور آذربایجان به شرح زیر است :

  • گذرنامه معتبر
  • نامه دعوت نامه از طرف دانشگاه
  • دو قطعه عکس رنگی
  • هزینه فرآیند ویزا
  • اجازه اقامت کوتاه مدت

هزینه تحصیل در آذربایجان

افرادی که با هدف تحصیل به کشوری دیگر مهاجرت می‌کنند باید حتما به هزینه تحصیل توجه کنند. زیرا شما باید هر ساله این هزینه‌ها را پرداخ نمایید بنابراین باید از توانایی مالی کافی برخوردار باشید. به عنوان مثال شهریه لازم برای تحصیل در برخی از رشته‌های دانشگاه آذربایجان به شرح زیر است:

  • مدیریت: بیش از 1000 دلار
  • فنی و مهندسی: شروع از 2000 دلار
  • پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی: بیش از 4000 دلار
  • آموزش دوره‌های زبان(انگلیسی، آذربایجانی، روسی و آلمانی): شروع هزینه از 1100 دلار

هزینه زندگی در آذربایجان

شما باید علاوه بر هزینه تحصیل در آذربایجان، هزینه‌های زندگی در این کشور را نیز در نظر بگیرید. دغدغه اکثر افراد پس از مهاجرت به کشور خارجی توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی است. یکی از مهم‌ترین این هزینه‌ها، اجاره محل اقامت فرد است. این اجاره نسبت به محل اقامت متفاوت است. طبیعی است که افرادی که در خوابگاه‌های دانشجویی و پر جمعیت زندگی می‌کنند هزینه بسیار کمتری نسبت به افرادی که در آپارتمان زندگی می‌کنند می‌پردازند. در ادامه به صورت مفصل درباره خوابگاه و آپارتمان صحبت می‌کنیم.

خوابگاه‌های دانشجویی کشور آذربایجان

در صورتی که دانشجویی دارای رزومه و شرایط بسیار خوب باشد می‌تواند از خوابگاه‌های دانشگاه محل تحصیل خود استفاده نماید. دانشگاه‌هایی که در ادامه ذکر می‌کنیم شرایط زندگی بسیار خوبی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند:

  • دانشگاه دولتی آذربایجان
  • دانشگاه فنی و مهندسی آذربایجان
  • دانشگاه زبان‌های خارجی
  • دانشگاه دولتی باکو
  • دانشگاه معماری و ساخت جمهوری آذربایجان
  • دانشگاه خزر
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان

اینکه خوابگاه شما دارای چه شرایط و شهریه‌ای باشد کاملا به دانشگاه بستگی دارد. دانشجویان می‌توانند در اتاق‌های تک نفره، دو نفره و چند نفره اقامت داشته باشند. اقامت در اتاق‌های بیشتر از یک نفر تا حد زیادی هزینه اقامت دانشجویان را کاهش می‌دهد. افرادی که در خوابگاه‌های دانشجویی اقامت دارند باید کاملا تابع قوانین خوابگاه باشند. مهم‌ترین قوانین این خوابگاه‌ها رعایت نظافت شخصی و نظافت اتاق است.

آپارتمان

ممکن است شما نیز مانند بسیاری از افراد به علت شرایط نامطلوب خوابگاه و جمعیت زیاد آن تمایلی به اقامت در خوابگاه نداشته باشید. در این صورت اجاره آپارتمان بهترین گزینه برای شما است. شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های خود آپارتمانی نزدیک دانشگاه برای اقامت انتخاب کنید. قیمت اجاره آپارتمان در کشور آذربایجان به موارد زیر بستگی دارد:

  • محله منزل
  • شرایط خانه
  • تعداد اتاق
  • تعداد افراد مستقر در منزل

سایر هزینه‌های مربوط به زندگی در آذربایجان را می‌توانید در ادامه مطالعه کنید:

  • هزینه اجاره آپارتمان ماهیانه یک خوابه در مرکز شهر: 526.32 منات
  • اجاره بهای ماهیانه آپارتمان یک خوابه خارج از شهر: 233.33 منات
  • غذای شرقی ماهیانه: 179.26 منات
  • خوراک غربی ماهیانه: 140.9 منات
  • خدمات رفاهی و شهروندی اعم از هزینه برق، گرمایش، آب و زباله ماهیانه: 69.16 منات
  • هزینه اینترنت ماهیانه: 22.31 منات
  • یک دقیقه مکالمه تلفن در ماه: 0.08 منات
  • هزینه حمل و نقل عمومی ماهیانه: 16 منات
  • مخارج درمانی ماهیانه: 35 منات

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آذربایجان

شما باید با کلیه شرایط تحصیل در آذربایجان آشنا شوید. دو مرحله اولیه برای مهاجرت تحصیلی به آذربایجان و اخذ پذیرش تحصیلی این کشور بسیار آسان و شامل موارد زیر است:

بررسی سایت: در این سایت نام کلیه دانشگاه‌های کشور آذربایجان، رشته‌های تحصیلی و همچنین شرایط تحصیل در هر دانشگاه ذکر شده است.

تکمیل فرم درخواست: سپس شما باید به پر کردن فرم مربوطه پرداخته و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی آذربایجان

شما باید برای اخذ پذیرش تحصیلی در آذربایجان مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • اسکن رونوشت پاسپورت: پاسپورت شما باید دارای حداقل یک سال اعتبار باشد
  • دریافت دعوتنامه رسمی از دانشگاه مقصد
  • ارائه دو قطعه عکس 3*4
  • پرداخت هزینه ویزا
  • داشتن مدرک زبان سطح 0 یا سطح A
  • ارائه دیگر گواهینامه‌های لازم

شما باید پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر مراحل زیر را طی کنید:

  • دریافت نامه پیشنهادی: در صورتی که دانشگاهی تمایل به پذیرش شما داشته باشد، نامه پذیرش را از طریق مخاطبین ارائه شده به درخواست شما برایتان ارسال می‌کند
  • اقدام برای اخذ ویزا و طی کردن کلیه مراحل اقامت
  • بررسی روش مهاجرتی مطابق با شرایط شما
  • استفاده از بیمه صحیح و مناسب کشور آذربایجان در مدت اقامت در این کشور

اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان

اگر هدف شما از مهاجرت به آذربایجان تحصیل در این کشور است، باید ابتدا ویزای تحصیلی اخذ کنید. شما برای اخذ این ویزای تحصیلی باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • نمونه فرم درخواست تایید شده توسط مراجع قدرت اجرایی معتبر
  • پاسپورت و سند سفری دیگر
  • ارائه دو عکس سه در چهار بیومتریک
  • یک رونوشت از بیمه درمانی
  • سند گواهی پرداخت شهریه دولتی برای صدور ویزا
  • ارائه کپی شناسنامه محضری به همراه رضایت ولی و یا قیم قانونی برای افراد زیر 18 سال، در صورتی که هویت پدر و مادر و قیم شخصی نامشخص باشد مدارک شناسایی برای صدور ویزا برای خارجی‌ها و همچنین ارائه گذرنامه کافی است
  • پرداخت عوارض تعیین شده توسط دولت آذربایجان

اخذ ویزای همراه دانشجو برای مهاجرت به آذربایجان

اگر شما به عنوان دانشجو به کشور آذربایجان مهاجرت نموده‌اید می‌توانید علاوه بر ویزای تحصیلی، ویزای همراه این کشور را نیز دریافت کنید. البته مدت اعتبار این ویزا تحت هیچ شرایطی بیشتر از مدت اعتبار ویزای تحصیلی نیست. شما باید نسبت به تمدید اعتبار سالیانه این ویزا نیز اقداک نمایید. افرادی که قصد دارند همسر خود را به عنوان همراه با خود به این سفر ببرند باید از یک ساعت قبل از سفر با آن شخص ازدواج کرده باشند. همچنین اثبات اینکه ازدواج شما صوری نیست و شما فقط قصد زندگی در کشور آذربایجان با یکدیگر را دارید بسیار ضروری است.

اقامت پس از تحصیل در آذربایجان

برخی از افراد تمایل دارند پس از اتمام دانشگاه و فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های کشور آذربایجان در این کشور اقامت داشته باشند. در صورتی که شما بتواند یک پیشنهاد کاری خوب قبل از فارغ التحصیلی داشته باشید، می‌توانید پس از اتمام دانشگاه در این کشور اقامت داشته باشید. البته شما پس از دریافت پیشنهاد کاری باید حتما نسبت به دریافت مجوز کاری اقدام نمایید. در این صورت موفق به اخذ اقامت کشور آذربایجان خواهید شد. در غیر این صورت باید پس از فارغ التحصیلی به کشور خود برگردید.

بورسیه های تحصیلی اعزام دانشجو به اذربایجان

اعزام دانش جویان به کشور اذربایجان می‌ تواند با بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی همراه باشد. در این بخش قصد داریم به معرفی برخی از بورسیه های تحصیلی بین المللی برتر کشور آذربایجان در سال 2020 بپردازیم. بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی تمام مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا دکترا را شامل می شود و شامل پرداخت کامل شهریه، هزینه خوابگاه، هزینه های ماهانه و هزینه بیمه و سایر موارد دیگر می شود. شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی کشور آذربایجان به شرح زیر است :

  • برای برنامه های کارشناسی و پزشکی عمومی – دانش جویان جوان تر از 25 سال
  • برای برنامه های تحصیلات تکمیلی – دانش جویان زیر 30 سال
  • برای برنامه های دکترا – دانش جویان جوان تر از 40 سال

از جمله مدارکی که جهت اعزام دانش جویان به کشور آذربایجان و اخذ بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی به آن ها احتیاج است می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تکمیل فرم درخواست
  • مدارک یا ریز نمرات مربوط به مطالعات دبیرستان یا دانشگاه قبلی
  • کپی گذرنامه
  • سند در مورد وضعیت سلامت عمومی دانش جویان (از جمله آزمایش های هپاتیت هپاتیت B و C و ایدز)
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • اثبات زبان انگلیسی

تمام دانشگاه های این کشور بورسیه تحصیلی را در اختیار دانش جویان بین المللی خود قرار نمی دهند. دانشگاه هایی در کشور آذربایجان که در سال 2020 بورسیه های تحصیلی را به دانش جویان خود ارائه می دهند به شرح زیر می باشد :

  • دانشگاه ADA
  • دانشگاه زبان جمهوری آذربایجان
  • دانشگاه کشاورزی کشور آذربایجان
  • دانشگاه دولتی فرهنگ و هنر آذربایجان
  • دانشگاه دولتی نفت و صنایع آذربایجان
  • مدرسه عالی نفت باکو
  • دانشگاه تربیت بدنی آذربایجان
  • دانشگاه معماری و ساختمان سازی آذربایجان
  • دانشگاه فنی جمهوری آذربایجان
  • دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان
  • دانشگاه دولتی باکو
  • دانشگاه مهندسی باکو
  • دانشگاه اسلاو باکو
  • دانشگاه دولتی نخجوان
  • دانشگاه دولتی گنجه
  • دانشگاه خزر
  • آکادمی موسیقی باکو

مزایای اعزام دانشجو به آذربایجان

یکی از مزایای اعزام دانشجو به کشور آذربایجان این نکته است که دانش جویان ایرانی می توانند به راحتی به ایران رفت و آمد داشته باشند و به دلیل نزدیکی فرهنگی بین کشور ایران و آذربایجان، دانش جویان احساس غربت نخواهند داشت. دانشگاه های کشور آذربایجان رشته های مهمی مانند رشته پزشکی و دندان پزشکی را به دانش جویان بین المللی خود ارائه می دهند.

دانش جویان بین المللی در این کشور از حقوق یکسانی نسبت به دانش جویان بومی کشور آذربایجان برخوردار می شوند . از دیگر مزایای اعزام دانشجو به کشور آذربایجان امکان مهاجرت و ادامه تحصیل در ارمنستان، کشورهای اروپایی و حتی روسیه است. هزینه تحصیل پایین در این کشور نسبت به سایر کشور ها و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی از دیگر مزایای مهم اعزام دانشجو به کشور آذربایجان می باشد. به صورت کلی سعی کنید پیش از مهاجرت به این کشور با مزایا و معایب تحصیل در آذربایجان آشنا شوید.

مزایای اعزام دانشجو به آذربایجان
مزایای اعزام دانشجو به آذربایجان

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد . هموطنان متقاضی تحصیل در کشور آذربایجان ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده میرداماد در شهرهای تهران، شیراز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در مورد اعزام دانشجو به آذربایجان

1- هزینه تحصیل اعزام دانشجو آذربایجان چقدر است؟

هزینه اعزام دانشجو به آذربایجان بسته به دانشگاه و دوره ی انتخابی دانش جویان متفاوت است اما به طور میانگین میزان شهریه در رشته های پزشکی سالانه بین 4500 تا 5000 دلار و شهریه رشته های فنی و مهندسی نیز سالانه بین 2000 تا 3500 دلار می باشد.

2- شرایط اعزام دانشجو به کشور آذربایجان چگونه است؟

شرایط اعزام دانشجو به کشور آذربایجان پرداخت هزینه تحصیل، ارائه مدرک زبان و اخذ پذیرش از دانشگاه است.

3- مدارک لازم برای اعزام دانشجو به کشور آذربایجان چیست؟

از جمله مدارک لازم برای اعزام دانشجو به کشور آذربایجان گذرنامه معتبر، دعوت نامه از طرف دانشگاه، بیمه سلامت و … است.

4- دلیل انتخاب آذربایجان برای اعزام دانشجو چیست؟

دانش جویان بین المللی با دانش جویان بومی این کشور در برخورداری از امکانات تحصیلی و سیستم آموزشی برابر هستند و هزینه پایین تحصیل در کشور آذربایجان نسبت به سایر کشورها باعث شده دانش جویان زیادی جذب این کشور شوند .

5- آیا برای اعزام دانشجو به آذربایجان به مدرک زبان احتیاج است ؟

بله . جهت اعزام دانشجو به آذربایجان به مدرک زبان انگلیسی احتیاج است.

6- شرایط اعزام دانشجو به آذربایجان در مقطع کارشناسی چیست؟

اعزام دانشجو به کشور آذربایجان در مقطع کارشناسی طبق استانداردهای عالی است و حوزه فعالیت فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی شامل تمام زمینه ها به استثنای تحقیقات علمی و فعالیت های آموزشی در موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها می شود.

7- دانشگاه های آذربایجان جهت اعزام دانشجو کدام است؟

برخی از دانشگاه های آذربایجان جهت اعزام دانشجو دانشگاه خزر، نخجوان ، دولتی باکو، علوم پزشکی آذربایجان، نفت و صنایع آذربایجان و سایر موارد می باشد.

8- آیا جهت اعزام دانشجو به کشور آذربایجان بورسیه های تحصیلی ارائه می شود؟

بله . اعزام دانش جویان به کشور اذربایجان می‌ تواند با بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی همراه باشد.

9- مزایای اعزام دانشجو به آذربایجان چیست؟

یکی از مزایای اعزام دانشجو به کشور آذربایجان این نکته است که دانش جویان ایرانی می توانند به راحتی به ایران رفت و آمد داشته باشند و به دلیل نزدیکی فرهنگی بین کشور ایران و آذربایجان، دانش جویان احساس غربت نخواهند داشت.

10- رشته های رایج در مقطع کارشناسی ارشد جهت اعزام دانشجو به آذربایجان کدام است؟

برنامه های تحصیلی رایج مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان علوم کامپیوتر ، روابط بین الملل، انرژی، اقتصاد، مدیریت، مهندسی، فناوری اطلاعات، فلسفه، ریاضیات و حسابداری می باشد.

11- متوسط هزینه زندگی دانشجویی جهت اعزام دانش جویان به کشور آذربایجان چقدر است؟

متوسط هزینه زندگی دانش جویان اعزامی به کشور آذربایجان ماهانه بین 500 تا 800 منات آذربایجان یا 470 دلار است.

اسکرول به بالا