071-91009294  | 021-88724227  |

اعتبار و ارزش پاسپورت ترکیه

اعتبار و ارزش پاسپورت ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

امروزه پدیده مهاجرت به مناطقی از دنیا که شرایطی بهینه را برای زیستن فراهم می سازند نقل تمامی گفتگوهاست. ترکیه یکی از کشورهایی است که همواره نامش مترادف با زیبایی و رفاه تداعی شده و در این مطلب خواهیم کوشید، تا چارچوبی کلی از اعتبار و ارزش پاسپورت ترکیه را ارائه نماییم. کارشناسان متخصص موسسه حقوقی میرداماد در کنار شما هستند تا بهترین راه را برای رسیدن به رویاهایتان به شما معرفی نمایند.

اعتبار گذرنامه و ارزش پاسپورت ترکیه

پاسپورت ترکیه در رده ی 49 م است و به کسانی که این پاسپورت را داشته باشند اجازه ی ورود به 107 کشور جهان بدون نیاز به ویزا داده می شود. کشورهایی که این اجازه را دارند با توجه به ملیت شخص متقاضی مدت اعتبار اقامت ترکیه متفاوت است اما با ویزای توریستی بیشتر از 1 ماه نمی توان ماند. بنابراین اعتبار پاسپورت کشور ترکیه نسبت به دیگر کشورها بالا است. با توجه به پاسپورت ترکیه می توان جهت تفریح و گشت و گذار، تحصیل و یا بیزینس و یا حتی درمان به دیگر کشورها رفت اما بستگی به این دارد که آیا آن کشور به شما اجازه ی اقامت به اندازه ی کافی جهت انجام امورات خود می دهد یا خیر.

در صورتی که می خواهید مدت زمان بیشتری بمانید باید درخواست اقامت بیشتر از دولت کشور مربوطه کنید. نکته ی جالب این است که پاسپورت ترکیه مزیتهایی دارد. اگر بخواهید برای کار با پاسپورت ترکیه به کشور دیگر بروید مدت زمان اقامت شما زیاد و در نهایت 5 سال می شود و با توجه به نوع قراردادی که بین شرکت و کارمند منعقد می شود میتوان زمان اقامت را بیشتر کرد. اما چون خیلی از کشورها اجازه ی ورود به کشورشان بدون ویزا به شهروندان ترکی یا کسانی که پاسپورت ترکی دارند می دهند این مدت زمان به راحتی افزایش می باید.

امکان سفر بدون ویزا با پاسپورت ترکیه

جالب است بدانید پاسپورت دولت ترکیه اجازه ی سفر به 112 کشور دنیا با پاسپورت های مخصوص سبز رنگ و خدماتی خاکستری رنگ بدون نیاز به ویزا می دهد و 61 کشور را با پاسپورت عادی کشور ترکیه بدون ویزا می توان رفت. منظور از پاسپورت مخصوص و خدماتی پاسپورتی است که به مقامات دولتی، رئیسها، فرماندار، همسر یا فرزندان این اشخاص تعلق میگیرد که معمولا سن فرزندانشان زیر 25 سال باید باشد.

با تلاش فراوان ویز امور خارجه ی ترکیه، روز به روز بر آمار کشورهایی که میتوان بدون ویزا سفر کرد افزوده می شود و به کسانی که پاسپورت کشور ترکیه را دارند اجازه ی ورود به دیگر کشورهایی که طبق توافق نامه مشخص شده اند، داده می شود. تعدادی از کشورهایی که می توان با پاسپورت عادی و بدون ویزا رفت در اینجا ذکر شده است: برزیل، لبنان، روسیه، کره جنوبی، اکراین و ونزوئلا.

امکان سفر بدون ویزا با پاسپورت ترکیه

کسانی که پاسپورت مخصوص و یا خدماتی دارند بدون ویزا می توانند به کشورهای زیر سفر کنند: دانمارک، مصر، فرانسه، گرجستان، آلمان، یونان، هلند، اندونزی، ایتالیا، مالدیو، لهستان و اردن. کسانی که پاسپورت کشور ترکیه را دارند بدون ویزا به شمال قبرس، بلاروس، آذربایجان، دومینیکا، ال سالوادور، فیلیپین، ایران، ژاپن، قطر، کلمبیا، ماکو، ازبکستان، پاناما، زامبیا، زیمباوه، سنگاپور، هنگ کنگ، بحرین، باهاماس و پاراگوئه نیز می توانند بروند. این کشورها را صرفا با پاسپورت عادی می توان رفت.

این کشورها که هم جز اروپا و هم جز آسیا می باشند بدون ویزا میتوان رفت: عراق، قرقیزستان، قطر، ایران،گرجستان، لبنان، اردن، شمال قبرس، اکراین، آرژانتین، باهاماس، بحرین، بلاروس، برزیل، اکوادور، ال سالوادور، اندونزی، ارمنستان، فیلیپین، هندوراس، جامائیکا و کنیا. کشورهای فرانسه، آلمان و بلژیک برای تفریح و گشت و گذار در حدود 1 ماه مجوز اقامت به کسانی که پاسپورت ترکیه دارند می دهند. کشور فرانسه برای بیزینس در حدود 1 سال تا 5 سال (بستگی به نوع قرارداد تجاری دارد) مجوز اسکان به شهروندی می دهد که پاسپورت کشور ترکیه را دارند.

شرایط و قوانین تابعیت دوگانه یا مضاعف در ترکیه

تابعیت مضاعف هر شخص به این معناست که هر شخص میتواند شهروند بیش از یک کشور شود و طبق قوانین و ضوابط آن کشور زندگی کند. شهروند بودن هر شخص طبق قانون ملی مشخص می شود و تابعیت مضاعف به این دلیل وجود دارد که هر کشوری معیار خاصی برای شهروند شدن دارد و هر شخص متناسب یا معیارهای آن کشور می تواند تقاضای تبعیت مضاعف کند. تنها شرط لازم وفاداری شخص به هر کشوری که تبعیت میگیرد، است.

بعضی از کشورها قانون تابعیت مضاعف ندارند و برای اخذ آن باید به دنبال مراحل قانونی گشت و حتی اگر بخواهید با راه قانونی تابعیت مضاعف بگیرید ممکن است با ریجکتی درخواستتان مواجه شوید. در کشور ترکیه طبق قانون دولت، تابعیت مضاعف یا دوگانه از طریق به دنیا آمدن فرزند در این کشور می توان گرفت. در صورتی که فرزند خود را در کشور ترکیه به دنیا بیاورید و یکی از پدر مادر این فرزند ترکیه ای باشد و دیگری از کشور دیگری باشد، این فرزند تابعیت ترکیه ای علاوه بر تابعیت کشور اصلی خود می تواند داشته باشد.

در صورتی که این فرزند در کشور دیگری به دنیا آمده باشد اما یکی از پدر مادرش ترکیه ای باشد و کشوری که در آن متولد شده قوانین تابعیت مضاعف همانند کشور ترکیه داشته باشد، این فرزند تابیعت دوگانه یا مضاعف میتواند بگیرد. راه دیگری برای تابعیت دوگانه یا مضاعف است که از طریق تابعیت داوطلبانه اتفاق می افتد یعنی شخص داوطلبانه میخواهد تابع یک کشور دیگر شود که حتی در آن به دنیا نیامده است. این شخص باید طبق ضوابط و قوانین دولت ترکیه زندگی کند درس بخواند و کار کند و به این کشور وفادار باشد.

هیچ گونه کار غیر قانونی و خلاف مقررات کشور ترکیه انجام ندهد تا بتواند برای همیشه تابعیت این کشور را بگیرد. راه سوم برای تابعیت دوگانه یا مضاعف ازدواج با شهروندی از ترکیه است. طبق قانون کشور ترکیه، هر شخص خارجی که با شهروند ترکیه ای ازدواج کند میتواند تابعیت مضاعف بگیرد. هرکس که تابعیت مضاعف برای کشور ترکیه بگیرد مثل شهروند ترکیه باید تابع قانون این کشور باشد و تمامی وظایفی که به ایشان داده می شود هیچ فرقی با دیگر شهروندان ندارد.

نکته ی جالب این است که اگر این شخص توسط یک کشور حمایت سیاسی شود توسط کشور دیگر که تابعش است از حمایت سیاسی محروم نمیشود. اگر این شخص در یک کشور که تابعش است به سربازی برود قانونا در کشور دوم که تبعیت مضاعف دارد نیازی به سربازی رفتن نیست.

راه های اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه

وقتی کشور ترکیه را برای زندگی انتخاب می کنید و می خواهید شهروند این کشور شوید یا تبعیت داشته باشید، باید تقاضای شهروند شدن بدهید. مدارک و اسناد قانونی که جهت این کار لازم است را میتوانید آماده کنید و سپس با توجه به فرم و مدارک لازم، جهت شهروند شدن به سفارتخانه ی ترکیه در کشور خود رفته و اقدام کنید. شرایط لازم داشتن سن قانونی بالای 18 سال است و باید قبلا در کشور ترکیه 5 سال زندگی کرده باشید و حداکثر مدت زمان خروج شما از کشور کمتر 6 ماه شده باشد.

اگر متاهل باشید تنها نیاز است 3 سال در کشور ترکیه زندگی کرده باشید و همسرتان از شهروندان ترکیه باشد. ارائه ی گواهی سلامت جسمی و ذهنی به مسئولین کشور نیاز است و گواهی عدم سوپیشینه یا نداشتن سوابق کیفری خود را از اداره ی دادگستری در کشور خود بگیرید. در صورتی که ازدواج کرده اید ضمانت حمایت مالی از شما جهت شهروند شدن توسط شوهرتان لازم است.

اگر فرزند دارید یا میخواهید فرزند به دنیا بیاورید به راحتی می توانید شهروند این کشور شوید. اما زمانی که مجرد هستید باید خود به دولت ترکیه ضمانت حمایت مالی بدهید که از طریق صورتحساب بانکی میتوانید این کار را انجام دهید و اگر کار می کنید از طریق فیش حقوقی خود می توانید به دولت اثبات کنید که از پس هزینه های زندگی خود بر می آیید.

راه های اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه

در صورتی که بتوانید به مسئولین کشور ترکیه اثبات کنید که از لحاظ فرهنگی و اقتصادی برای جامه مفید خواهید بود امکان قبولی درخواست شهروند شدن بالا میرود. به طور مثال می توان از طریق سرمایه گذاری در این کشور اثبات کرد که در اقتصاد کشور سهیم هستید. شخص سرمایه دار باید 15 شهروند ترکی را استخدام کند و در حدود 500000 دلار برای 1 سال سرمایه داشته باشد تا بتواند به مدت 10 سال مجوز اقامت بگیرد و سپس شهروند این کشور شود.

در صورتی که شخص بتواند از طریق مدرک آشپزی و آرایشگری به ترکیه برود و در این حرفه ها کار کند بطوریکه برای اقتصاد کشور مفید و سودمند باشد می تواند پس از 3 سال کار کردن شهروند ترکیه شود. مدرک آرایشگری بسیار طرفدار دارد و به راحتی می توان به این روش سرمایه گذاری در ترکیه کرد و شهروند شد. از طریق بازگشایی رستوران هم می توان سرمایه گذاری کرد و پس از 5 سال کار، شهروند شد.

عده ای از طریق بازیگری وارد کشور شده و پس از ایفای نقش های خوب و عامه پسند، از طرف دولت شهروند ترکیه می شوند. حتی مهندسانی که وابسته به دولت کار می کنند پس از انجام پروژه های کاری، در صورتی که دولت از کارشان راضی باشد و عده ای از کارگران ترکی را تحت پوشش قرار داده باشند می توانند شهروند این کشور شوند. اگر اطلاعات در این مقاله برای شما کافی نبود، می توانید با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید تا شما را نیز از شرایط مهاجرت به ترکیه آشنا کنند.

سوالات متداول اعتبار و ارزش پاسپورت ترکیه

1-اعتبار پاسپورتن ترکیه چقدر است؟

پاسپورت ترکیه در رده 49 است و با داشتن پاسپورت ترکیه می توان به 107 کشور بدون ویزا سفرکرد.

2-با استفاده از پاسپورت ترکیه چقدر می توان در سایر کشورها اقامت داشت؟

به صورت توریستی 1 ماه و برای سایر موارد بستگی به ملیت و هدف متقاضی دارد..

3-کسانی که با پاسپورت ترکیه برای کشوری ویزای کار می گیرند چقدر می توانند اقامت داشته باشند؟

نهایتا 5 سال اما با توجه به قراردادی که بین شرکت و کارمند منعقد می شود می توان زمان اقامت را بیشتر کرد.

4-پاسپورت مخصوص ترکیه به چه کسانی تعلق می گیرد؟

مفامات دولتی ، رئیس ها ، فرماندار و همسران و فرزندان زیر 25 سال آن ها.

5-آیا می توان در ترکیه تابعیت مضاعف داشت؟

بله.

6-از چه طریق می توان برای ترکیه تابعیت مضاعف گرفت؟

به دنیا آمدن فرزند در صورتی که یکی از والدین ترکیه ای باشند ، به صورت داوطلبانه اگر فرد مطابق با قوانین کشور ترکیه باشد ازدواج با شخص ترکیه ای.

7-در صورتی که شخصی تابعیت مضاعف ترکیه را داشته باشد می تواند از مزایای تابعیت کشور قبلی استفاده کتد؟

بله به عنوان مثال حمایت سیاسی ، شرایط سربازی و…

8- شرایط گرفتن پاسپورت ترکیه به چه صورت است؟

سن بالای 18سال ، زندگی به مدت 5سال در ترکیه ،خروج از ترکیه در حین زندگی کمتر از 6 ماه باشد ، ارائه گواهی سلامت جسمی و ذهنی ، گواهی عدم سو پیشینه و داشتن تمکن مالی کافی.

9-از چه روش هایی می توان برای اخذ پاسپورت ترکیه اقدام کرد؟

سرمایه گذاری ، کاری ، ازدواج ، تولد فرزند.

10-برای اخذ پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری چه مبلغی لازم است؟

حدود 500 هزار دلار و استخدام 15 شهروند ترکی.

11-برای اخذ پاسپورت ترکیه از طریق کار چه شغل هایی مورد نیاز است؟

تمامی شغل ها مخصوصا آرایشگر ، آشپز ، مهندسین ، بازیگر.

12-اخذ پاسپورت ترکیه از طریق کاری چند سال طول می کشد؟

3 الی 5 سال.

اسکرول به بالا