071-91009294  | 021-88724227  |

اعتبار مدرک پزشکی روسیه

اعتبار مدرک پزشکی روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اگر متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه هستید خوب است این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد به بررسی اعتبار مدرک پزشکی و همچنین درآمد پزشکان در کشور روسیه پرداخته اند.

اعتبار مدرک پزشکی روسیه

برای دانشجویان انگلیسی زبان علاقه مند به تحصیل پزشکی در روسیه، مدارس پزشکی در روسیه راهی جایگزین برای دستیابی رویاهای شان ارائه می کند. تحصیل پزشکی در روسیه معمولا نیاز به آزمون ورودی ندارد، و فرایند پذیرش معمولا دارای استرس کمتری نسبت به دانشگاه های کشورهای دیگر است، جایی که تعداد بی شماری از دانشجویان برای تعداد محدودی از مکان های در دسترس در دانشکده های گوناگون پزشکی درخواست می دهند.

برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی برای دانشجویان امکان دسترسی به آزمایشگاه های مدرن، پیشرفته ترین بیمارستان ها می دهد و مدرک تحصیلی توسط گروهی مانند سازمان بهداشت جهانی و یونسکو دارای رسمیت است. آموزش پزشکی در روسیه به عنوان یکی از بهترین ها در دنیا شناخته شده است. آکادمی پزشکی I.M. سچونوف مسکو (I.M. Sechenov  Moscow Medical Academy) و آکادمی پزشکی دولتی سنت پترزبورگ (Saint-Petersburg State Medical Academy)، دو موسسه آکادمیک بزرگ در کشور ارائه کننده آموزش پزشکی در روسیه هستند.

دلایل تحصیل پزشکی در روسیه:

فرایند دریافت ویزای دانشجویی آسان
آزمون های ورودی مورد نیاز نیست
آموزش با کیفیت بالا و استنداردهای آکادمیک عالی
شهریه های تحصیل پزشکی و هزینه های زندگی مقرون به صرفه
دانشگاه های معتبر بین المللی و مدارک دارای رسمیت
بهترین امکانات
مدارک پزشکی دارای رسمیت در سراسر جهان است
فرایند پذیرش و درخواست نامه آسان
امکان تحصیل به زبان انگلیسی
محیط تحصیل پزشکی ایمن

هیئت پزشکی به زودی به دانشجویانی که تحصیلات تکمیلی پزشکی خود را در روسیه و دیگر کشور های خارجی به پایان رسانده اند اجازه کار در هندوستان را می دهد. تعداد بسیاری از دانشجویان هندی تحصیل پزشکی در کشورهایی مانند روسیه یا چین را به دلیل مقرون به صرفه بودن آن را انتخاب می کنند.

MCI تا کنون مدارک را از کشور های منتخبی مانند ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا و نیوزلند را پذیرفته و به رسمیت شناخته است. اما دانشجویانی که مدرک خود را از دیگر کشور ها (که مورد تایید MCI نیست) به دست آورده اند، اجازه کار پزشکی ندارند. ممکن است این امر تغییر کند.
بعد از تحصیل پزشکی در کشور های خاص، پیدا کردن کار در بخش بالینی برای دانشجویان مشکل است، زیرا MCI مدرک آنها را به رسمیت نمی شناسد و دچار مشکل می شوند. اکنون MCI به دنبال لغو کردن این قانون است و به دانشجویانی که مدارک پزشکی خود را از کالج های خارجی کسب کرده اند، اجازه کار در هندوستان داده شود. بر اساس گزارش، اگر دانشجویان در آزمون هیئت ملی دیپلمات (DNB) قبول شوند می توانند در بیمارستان ها و کالج های پزشکی هندوستان کار کنند.

درآمد پزشکان در روسیه

 

درآمد پزشکان در روسیه
درآمد پزشکان در روسیه

 متوسط دستمزد پزشکان در روسیه :

اعدادی که برای محاسبه حقوق متوسط مورد استفاده قرار می گیرد به تنهایی شامل دستمزد های بالای روسای بخش پزشکی و دبیرخانه ها می شود .
بین دستمزد متخصصان و پرسنل مدیریت فاصله زیادی وجود دارد . اگر یک متخصص 20،000 روبل ( 313.38 دلار ) درآمد داشته باشد و رئیس دپارتمان 76000 روبل ( 838.28 دلار ) درآمد داشته باشد ، در این جا متوسط حقوق ماهیانه 48000 روبل ( 529.44 دلار ) دریافت می کنید .
مسئله دوم این است که این آمار حجم کار پزشکان را در نظر نمی گیرد . برای کسب درآمد بیشتر ، متخصصان باید در شیفت های اضافی کار کنند . بیشتر آن ها 1.5 برابر 2 بار بیشتر از 40 ساعت در هفته مشغول به کار هستند . اما این واقعیت در داده های رسمی مورد توجه قرار نمی گیرد . این آمار صرف نظر از چند ساعت کار شخص ، کل پرداخت ماهانه را در نظر می گیرد .

همانطور که Vademec.ru گزارش داد ، و رئیس اتاق پزشکی ملی لئونید روزال توضیح می دهد : ” من مخالف این حقوق متوسط هستم . این یک اطلاعات اشتباه است ! وقتی به بیمارستان می روم و در مقابل پرسنل پزشکی صحبت می کنم ، از میانگین حقوق آن ها می پرسم . شخصی می گوید ، ” 50 هزار روبل ( 551.50 دلار ) ” در ماه و این باعث خشم مردم می شود . و می گویم، ” لطفاً اگر کمتر از 50 هزار درآمد کسب کردید ، دست خود را بلند کنید .” 70 درصد مخاطبان دست خود را بالا می برند . کسانی که بیش از 50 هزار نفر دارند ، فقط 20 درصد را تشکیل می دهند .

اگر می خواهید دریابید که یک پزشک که با بیماران کار می کند چقدر درآمد دارد پس معلوم می شود که داده های منعکس شده در گزارش های رسمی به مراتب قابل اعتماد نیست .

مطالعات جایگزین :
یک بررسی جدید بر روی 5300 پزشک از 84 منطقه نشان داده است که اکثر پزشکان در حدود 20،000 روبل در ماه (320 دلار ) درآمد کسب می کنند . این توسط بنیاد  “Zdorovie” ( بهداشت ) فاش شد .
به گفته رئیس بنیاد ادوارد گاوریلوف :
39 درصد پزشکان با 40 ساعت کار هفتگی ماهانه 10،000 تا 20،000 روبل ( 320 – 160 دلار ) در ماه کار می کنند .
15,3 درصد 25000 – 20000 روبل ( 400 – 320 دلار ) دریافت می کنند .
16,3 درصد 35000 – 25000 روبل ( 560 – 400 دلار ) دریافت می کنند .
5 درصد 40000 – 35000 روبل ( 640 – 560 دلار ) دریافت می کنند .
15,6 درصد کمتر از 10،000 روبل (160 دلار ) دریافت می کنند .
یکی دیگر از تحقیقات مجله تجاری Vademecum نشان داد که متوسط حقوق یک پزشک در روسیه 24448 روبل (392 دلار ) است که تقریباً 2 برابر کمتر از گفته وزارت بهداشت می باشد .

محققان کشف کردند :
پزشکان بالاترین دستمزد را در کامچاتکا کرایی با 42.648 روبل (680 دلار) و مسکو با 38477 روبل (615 دلار) دارند .
در سن پترزبورگ متوسط حقوق 33314 روبل (534 دلار ) می باشد .
کمترین دستمزد در جمهوری چرکس جمهوری (14167 روبل یا 225 دلار ) و منطقه اولیانوف (14،885 روبل یا 238 دلار ) می باشد . در عین حال ، آمار های رسمی نشان می دهد که میانگین درآمد در این مناطق به ترتیب 29.636 روبل (475 دلار ) و 31.510 روبل (505 دلار) است .

آزمون مجوز کار پزشکی روسیه

به عنوان بخشی از ادغام سیستم بهداشت عمومی در انجمن جهانی GMC ، یک دفتر ثبت اسناد پزشکان متخصص ، ثبت متخصصان بهداشت و درمان در زمینه های مختلف تخصصی را در یک ثبت نام انجام می دهد.
در این ثبت نام کارمندان پزشکی که در حال حاضر آموزشات  پزشکی یا عملی در روسیه دریافت کرده اند می توانند وارد شوند.
چهار نوع ثبت برای متخصصان بهداشت با سطح مختلف آموزش و صلاحیت وجود دارد:

پیش ثبت
ثبت کامل
ثبت موقت

دریافت پیش ثبت در ثبت عمومی پزشکان متخصص ، می توانید موجب فارغ التحصیلی افرادی که دارای تحصیلات عالی و کارورزی پزشکی هستند شود .

برای پیش ثبت  باید مدارک زیر را ارسال نمایید:
فرم درخواست
دو توصیه نامه از سوی مدرسه
کپی اسکن شده از اسناد تاییدیه آموزش حرفه ای پزشکان حرفه ای
یک نسخه از صفحه اول گذرنامه
اسکن عکس ها 34 x (JPG JPEG یا PNG)
نحوه ارائه ی درخواست دریافت مجوز ؟
می توانید با ارسال یک نسخه اسکن شده از تقاضانامه  تکمیل شده و اسناد مورد نیاز از طریق ایمیل ، برای ثبت نام از طریق ایمیل اقدام کنید.
نحوه پرداخت هزینه ثبت نام
پس از ارسال مدارک مورد نیاز تقاضانامه از طریق پست ، پاسخی  با جزئیات رسید پرداخت و مبلغ آن دریافت خواهید کرد. شما باید این قبض را از طریق بانک پرداخت کنید  واسکن آن را از طریق ایمیل ارسال نمایید.

نحوه اخذ گواهی مجوز
یک گواهی مجوز از طریق ایمیل ثبت شده EMS روسیه برای شما ارسال می شود. هنگامی که صدور گواهی آماده باشد ، از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می شود.
چه وقت می توانید گواهی مجوز دریافت کنید
مراحل ثبت نام از تاریخ ارسال تقاضانامه  2 تا 4 هفته طول می کشد.

با توجه به موارد ذکر شده تحصیل پزشکی در روسیه فرصت خوبی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور میباشد. اگر قصد تحصیل پزشکی در روسیه را دارید و میخواهید که به دریافت اقامت پس از تحصیل در روسیه برخوردار شوید با مشاورین موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد تماس حاصل فرمایید تا به راهنمایی شما بپردازند.

سوالات متداول در مورد اعتبار مدرک پزشکی روسیه

1- به چه دلایلی تحصیل در روسیه گزینه ی مناسبی میباشد ؟

  • فرایند دریافت ویزای دانشجویی آسان
  • آزمون های ورودی مورد نیاز نیست
  • آموزش با کیفیت بالا و استنداردهای آکادمیک عالی
  • شهریه های تحصیل پزشکی و هزینه های زندگی مقرون به صرفه
  • دانشگاه های معتبر بین المللی و مدارک دارای رسمیت
  • بهترین امکانات
  • مدارک پزشکی دارای رسمیت در سراسر جهان است
  • فرایند پذیرش و درخواست نامه آسان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • محیط تحصیل پزشکی ایمن

2- نحوه اخذ گواهی مجوز مدرک پزشکی روسیه چگونه است ؟

یک گواهی مجوز از طریق ایمیل ثبت شده EMS روسیه برای شما ارسال می شود. هنگامی که صدور گواهی آماده باشد ، از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می شود.
چه وقت می توانید گواهی مجوز دریافت کنید

3- نحوه پرداخت هزینه ثبت نام روسیه چگونه است؟

پس از ارسال مدارک مورد نیاز تقاضانامه از طریق پست ، پاسخی با جزئیات رسید پرداخت و مبلغ آن دریافت خواهید کرد. شما باید این قبض را از طریق بانک پرداخت کنید واسکن آن را از طریق ایمیل ارسال نمایید.

4- مراحل ثبت نام از تاریخ ارسال تقاضانامه مدرک پزشکی روسیه چه مدت زمان طول میکشد ؟

2 تا 4 هفته طول می کشد.

5- برای پیش ثبت مدرک پزشکی روسیه چه مدارکی باید ارسال کنید ؟

  • فرم درخواست
  • دو توصیه نامه از سوی مدرسه
  • کپی اسکن شده از اسناد تاییدیه آموزش حرفه ای پزشکان حرفه ای
  • یک نسخه از صفحه اول گذرنامه
  • اسکن عکس ها 34 x (JPG JPEG یا PNG)

6- آزمون مجوز کار پزشکی روسیه چگونه است ؟

به عنوان بخشی از ادغام سیستم بهداشت عمومی در انجمن جهانی GMC ، یک دفتر ثبت اسناد پزشکان متخصص ، ثبت متخصصان بهداشت و درمان در زمینه های مختلف تخصصی را در یک ثبت نام انجام می دهد.در این ثبت نام کارمندان پزشکی که در حال حاضر آموزشات پزشکی یا عملی در روسیه دریافت کرده اند می توانند وارد شوند.

7- آیا تحصیل پزشکی در روسیه نیاز به ازمون ورودی دارد ؟

خیر-تحصیل پزشکی در روسیه معمولا نیاز به آزمون ورودی ندارد.

8- فرآیند پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه چگونه است ؟

فرایند پذیرش معمولا دارای استرس کمتری نسبت به دانشگاه های کشورهای دیگر است، جایی که تعداد بی شماری از دانشجویان برای تعداد محدودی از مکان های در دسترس در دانشکده های گوناگون پزشکی درخواست می دهند.

9- بهترین آکادمی پزشکی در روسیه کدامند ؟

آموزش پزشکی در روسیه به عنوان یکی از بهترین ها در دنیا شناخته شده است. آکادمی پزشکی I.M. سچونوف مسکو (I.M. Sechenov Moscow Medical Academy) و آکادمی پزشکی دولتی سنت پترزبورگ (Saint-Petersburg State Medical Academy)، دو موسسه آکادمیک بزرگ در کشور ارائه کننده آموزش پزشکی در روسیه هستند.

10- نقش زبان انگلیسی در اعتبار مدرک پزشکی روسیه چیست ؟

برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی برای دانشجویان امکان دسترسی به آزمایشگاه های مدرن، پیشرفته ترین بیمارستان ها می دهد و مدرک تحصیلی توسط گروهی مانند سازمان بهداشت جهانی و یونسکو دارای رسمیت است.

اسکرول به بالا