071-91009294  | 021-88724227  |

ارزان ترین دانشگاه های کانادا

ارزان ترین دانشگاه های کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با ارزان ترین دانشگاه های کانادا صحبت کنیم. تحصیل در هر کشور و هر دانشگاهی نیازمند بررسی شرایط مختلف است که باید به آن ها دقت بسیار زیادی کرد. در واقع برای این که بتوانید برای تحصیل در مقاطع مختلف اقدام کنید لازم است که در ارتباط با دانشگاه های مورد نظر خود اطلاعات بسیاری کسب نمایید. کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با دانشگاه ها باعث می شود تا بتوانید در زمینه شرایط تحصیل خود تصمیم درستی بگیرید. یکی از مولفه های بسیار مهمی که در زمینه تحصیل باید به آن ها توجه شود هزینه های تحصیل هستند. در ادامه در ارتباط با این مسئله در کانادا صحبت می کنیم.

مهاجرت به کانادا از روش های بسیا زیادی امکان پذیر است. هر کدام از این روش ها برای هر فرد همراه با شرایط مختلفی هستند. به عبارتی هر شخصی می تواند برای روند زندگی خود تصمیم گیری نماید. برای مهاجرت به کانادا می توانید از راه های مختلفی اقدام نمایید. مهاجرت به کانادا از راه ها و روش هایی مانند مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت کاری به کانادا، مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا، مهاجرت از طریق تولد فرزند در کانادا،‌ مهاجرت از طریق ازدواج در کانادا و غیره امکان پذیر است. برای اطلاع از روند مهاجرت به این کشور می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شیراز و تهران می باشد.

 

ارزان ترین دانشگاه های کانادا

برای مهاجرت به کانادا می توانید از راه های بسیاری اقدام نمایید. شما می توانید مثلا از طریق کار در کانادا و اخذ ویزای کاری کانادا اقدام نمایید. البته شما می توانید با سرمایه گذاری در کانادا مثلا برای ثبت شرکت در کانادا یا خرید ملک در کانادا اقدام نمایید. البته تحصیل در کانادا نیز یکی از روش های معمول حضور در این کشور است. شما می توانید به طور مثال برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا اقدام نمایید.

کیفیت آموزش دلیل اصلی دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در کشور کانادا است. تحصیل در این کشور و گرفتن مجوز کار و سپس اقامت دائم (PR) در مقایسه با سایر کشور ها راحت تر است. با این وجود ، شهریه ارزان و مقرون به صرفه بودن نیز از نکات مهم در هنگام انتخاب دانشجویان دانشگاه خاص است. تحصیل در کشور کانادا یک گزینه عالی برای کسانی است که به عنوان دانشجوی بین المللی به دنبال مدرک مقرون به صرفه هستند.

کانادا برای دانشجویان بین المللی و داخلی نرخ شهریه کمی ارائه می دهد. به علاوه ، شما در یک کشور بسیار پیشرفته تحصیل خواهید کرد. بسیاری از دانشجویان بین المللی با توجه به قیمت کم شهریه ، سهولت و راحتی زندگی و شهرت عالی دانشگاه ها، تحصیل در کانادا را انتخاب می کنند. کانادا، کشوری پر از کوه و دریاچه، یکی از کشور هایی با بهترین کیفیت زندگی در جهان است. مراقبت های بهداشتی عمومی با بودجه عمومی، اقتصاد متنوع و فرهنگ غنی با چندین جنبه بومی، تنها برخی از دلایل عالی بودن آن است.

در این مقاله ارزان ترین دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین المللی مورد بررسی قرار می گیرد. اما ببینیم این دانشگاه ها کدامند؟! دقت داشته باشید که کانادا به ده استان تقسیم شده است. مناطق دیگری نیز وجود دارد که “ایالت” نامیده می شوند. هر استان و سرزمین حق دارد سیستم آموزش عالی خود را شکل دهد، مقررات را تنظیم کند و در مورد دانشگاه ها تصمیمات مهمی بگیرد.

به همین دلیل جنبه های خاصی مانند پذیرش ممکن است در استان های مختلف متفاوت باشد. دانشگاه های کانادا به عنوان فضاهای چند فرهنگی شناخته شده اند. علاوه بر برنامه های بین المللی، بسیاری از دانشگاه ها برای دانشجویان بومی برنامه ها و هزینه های ویژه ای دارند. دقت کنید که دانشگاه های ارزان قیمت بورسیه هم برای دانشجویان ارائه می دهند.

 

ارزان ترین دانشگاه کانادا برای دانشجویان بین المللی کدام است؟

در حال حاضر دانشگاه مموریال نیوفاندلند ارزانترین گزینه برای دانشجویان بین المللی در کانادا است. هزینه تحصیل هشت هزار و صد و پنجاه دلار در هر سال تحصیلی است. با این حال ، دانشگاه St. Stephen’s ، دانشگاه Mennonite کانادا ، دانشگاه Athabasca و کالج دانشگاه شمال نیز دارای هزینه های کمی برای تحصیل دانشجویان بین المللی هستند. همه این دانشگاه ها برنامه تحصیلی خود را با شهریه ای کم تر از نه هزار دلار ارائه می دهند.

ارزان ترین دانشگاه کانادا برای دانشجویان بین المللی
ارزان ترین دانشگاه کانادا برای دانشجویان بین المللی

حال باید ببینم که کدام یک از دانشگاه های دیگر کانادا مقرون به صرفه هستند. به خاطر داشته باشید که قیمت های زیر فقط هزینه های تحصیل را نشان می دهد. هزینه های دیگر (کتاب، هزینه های اقامت، برنامه های غذایی، بیمه و غیره) در این هزینه ها بیان نشده اند. البته باید دقت داشته باشید که هزینه ها به دلار بیان شده و باید برای بررسی به دلار کانادا توجه داشت. چون واحد پول کانادا، دلار کانادا می باشد. 

تحصیل در دانشگاه نیوفالند کانادا MUN

دانشگاه نیوفالند کانادا که به عنوان یکی از ارزان ترین دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود. این دانشگاه در رتبه بندی جهانی QS نیز جایگاه بسیار بالایی دارد. دانشگاه نیوفالند کانادا در رتبه هفتصد و یک جهانی قرار گرفته است و در حال حاضر برای دانشجویان بین المللی شرایط بسیار مناسبی خواهد داشت.

این دانشگاه ارزان در کانادا به هفت دانشکده ، شش مدرسه و بیش از سی مرکز تحقیقاتی تقسیم شده است. این مکان در سنت جان واقع شده است اما دارای چهار پردیس اضافی از جمله یکی در انگلستان است. شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی هشت هزار و صد و پنجاه دلار در هر سال تحصیلی می باشد. 

تحصیل در دانشگاه سنت استفان کانادا SSU

دانشگاه سنت استفان (SSU) یک دانشگاه خصوصی است که در یک شهر کوچک در نیوبرانزویک واقع شده است. این دانشگاه چهار رشته برای لیسانس در علوم انسانی، مطالعات بین المللی، روانشناسی و مشارکت جامعه را ارائه می دهد. این دانشگاه همچنین برنامه های مختلفی در کارشناسی ارشد هم ارائه می دهد. محوطه دانشگاه دارای یک عمارت بسیار قدیمی است و هرساله صرفا سی دانشجوی جدید در این دانشگاه پذیرش می شود. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی هشت هزار و چهارصد دلار در سال می باشد. 

تحصیل در دانشگاه Mennonite کانادا (CMU)

ارزان ترین دانشگاه بعدی کانادا در لیست ما ، دانشگاه Mennonite کانادا (CMU) است. این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی واقع در استان مانیتوبا می باشد. این مرکز به پنج مدرسه تقسیم می شود که بیش از بیست دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. شهریه تحصیل در این دانشگاه هشت هزار و چهارصد و پنجاه دلار در سال می باشد. 

تحصیل در دانشگاه آتاباسکا کانادا

دانشگاه آتاباسکا واقع در استان آلبرتا، متخصص آموزش از راه دور و آنلاین است. در واقع یکی از اولین دانشگاه هایی است که این نوع آموزش را ارائه می دهد. این دانشگاه برنامه های خود را در دهه هفتاد شروع کرد و به توسعه برنامه های از راه دور پرداخت. این دانشگاه دارای پنج دانشکده رشته های بهداشت، علوم و فنون، علوم انسانی و اجتماعی، بازرگانی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

تمام برنامه های آن ها بصورت آنلاین آموزش داده می شود و برنامه های بسیار انعطاف پذیری را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد در هر زمان از سال اقدام کنید. شهریه تحصیل در این دانشگاه هشت هزار و پانصد و پانزده دلار در سال تحصیلی می باشد. 

تحصیل در دانشگاه کالج شمال کانادا UCN

منشأ دانشگاه کالج شمالی (UCN) که در سال دو هزار و چهار میلادی تاسیس شده است را می توان از سال هزار و نهصد و نود و شش میلادی و زمانی که تنها یک مرکز حرفه ای بود، جستجو کرد. UCN با دو هزار و چهارصد دانشجو در استان مانیتوبا واقع شده است که دارای دو پردیس و بیش از ده مرکز منطقه ای است. این دانشگاه ارزان در کانادا دارای پنج دانشکده تجارت و فناوری، آموزش، هنر و علوم، تجارت و بهداشت است. شهریه تحصیل در این دانشگاه از هشت هزار و ششصد دلار تا ده هزار و صد و بیست دلار در هر سال تحصیلی می باشد. 

تحصیل در دانشگاه کینگزوود کانادا

برای کسانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های دینی و وابسته به کلیسا هستند، دانشگاه کینگزود در ارائه این نوع آموزش تخصص دارد. این دانشگاه دو پردیس واقع در نیوبرانزویک دارد که شامل چندین اقامتگاه دانشجویی و چندین مکان ورزشی می باشد. شهریه تحصیل در این دانشگاه برای هر سال تحصیلی نه هزار و پانصد و پنجاه دلار در سال می باشد. 

تحصیل در دانشگاه جزیره پرنس ادوارد (UPEI)

تنها دانشگاه در استان جزیره پرنس ادوارد دانشگاه جزیره پرنس ادوارد (UPEI) است ، یک دانشگاه دولتی که می توان ریشه آن را از سال هزار و هشتصد و چهار جستجو کرد. این دانشگاه دارای هفت دانشکده تجارت ، مهندسی طراحی پایدار ، علوم ، پرستاری ، دامپزشکی ، هنر و آموزش است.

UPEI همچنین دارای سه اقامتگاه دانشجویی ، یک مجموعه ورزشی و یک موسسه تحقیقاتی است. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین نه هزار و ششصد و پنجاه دلار تا شانزده هزار و ششصد و پنجاه دلار می باشد. اما تنها هزینه های مروبط به برنامه هایی در زمینه های بهداشتی بیشتر است که می تواند تا چهل و هفت هزار دلار هم پیش رود.

تحصیل در دانشگاه براندون کانادا

دانشگاه براندون کانادا در حقیقت به عنوان کالج در سال هزار و هشتصد و هشتاد و نه تاسیس شد. شهریه تحصیل در این دانشگاه از نه هزار و هشتصد دلار در هر سال تحصیلی تا ده هزار و هشتصد و پنجاه دلار در سال می باشد. این دانشگاه در مانیتوبا واقع شده است و یک موسسه عمومی می باشد.

دانشگاه براندون کانادا خدودا سه هزار دانشجو دارد و بیشتر برنامه های کارشناسی را ارائه می دهد. این دانشگاه دارای پنج دانشکده آموزش، هنر، علوم، تحصیلات تکمیلی و علوم بهداشتی است. همچنین دارای پنج مرکز تحقیقاتی و یک مدرسه موسیقی است که به عنوان یکی از بهترین مراکز کانادا شناخته می شود. دانشکده تحصیلات تکمیلی پنج برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. 

تحصیل در دانشگاه مانیتوبا کانادا

بزرگترین دانشگاه در استان مانیتوبا دانشگاه مانیتوبا است که تقریباً سی هزار دانشجو دارد. این دانشگاه دارای چندین ساختمان دیگر در مناطق مختلف است. طبق رتبه بندی های بین المللی QS این دانشگاه در رتبه ششصد و یک قرار دارد. دانشگاه مانیتوبا دارای بیست و چهار دانشکده است که برنامه هایی را در زمینه های معماری، هنر، علوم، آموزش، علوم انسانی، زیست محیطی و غیره ارائه می دهد. این دانشکده برای دانشکده پزشکی خود دارای بیش از پانزده موسسه تحقیقاتی و بیست و هفت بخش شناخته شده است. شهریه در این دانشگاه بین ده هزار دلار تا هجده هزار و هفتصد دلار می باشد. 

تحصیل در دانشگاه وینیپگ کانادا

یکی از ارزان ترین دانشگاه های کانادا ، دانشگاه وینیپگ  می باشد که پس از ادغام کالج های مختلف در سال هزار و هشتصد و هفتاد و یک تاسیس شد. این دانشگاه دارای شش کالج آموزش، هنر، علوم، حرکت شناسی و بهداشت کاربردی، تحصیلات تکمیلی و تجارت و اقتصاد است. همچنین این دانشگاه دارای دوازده مرکز تحقیقاتی، یک موزه مردم شناسی، یک گالری هنری و چندین اقامتگاه دانشجویی است. شهریه تحصیل در این دانشگاه از سالی ده هزار دلار تا دوازده هزار و پانصد دلار می باشد. 

تحصیل در دانشگاه وینیپگ کانادا
تحصیل در دانشگاه وینیپگ کانادا

سوالات متداول در ارتباط با ارزان ترین دانشگاه های کانادا

  1. آیا کشور کانادا برای تحصیل و زندگی مناسب است؟

    بله کانادا یکی از کشور های بسیار جذاب و با امکانات برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. ارزان ترین دانشگاه های کانادا کدامند؟

    ارزان ترین دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه کینگزوود، دانشگاه سنت استفان، دانشگاه آتاباسکا، دانشگاه براندون و غیره.

  3. کدام دانشگاه در لیست ارزان ترین دانشگاه های کانادا رتبه اول را دارد؟

    ارزان ترین دانشگاه ، دانشگاه نیوفالند کانادا می باشد.

  4. آیا در ارزان ترین دانشگاه های کانادا می توان بورسیه دریافت کرد؟

    بله این دانشگاه ها هم بورسیه تحصیلی ارائه می دهند.

  5. آيا دانشگاه سنت استفان جزو ارزان ترین دانشگاه های کانادا محسوب می شود؟

    بله این دانشگاه به عنوان یکی از ارزان ترین دانشگاه ها محسوب می شود.

  6. عموما شهریه ها در ارزان ترین دانشگاه های کانادا چقدر می باشد؟

    شهریه ها معمولا برای تحصیل از هشت هزار دلار شروع می شوند.

  7. آيا دانشگاه آتاباسکا کانادا به عنوان ارزان ترین دانشگاه های کانادا شناخته می شود؟

    بله این دانشگاه به عنوان یکی از ارزان ترین دانشگاه ها محسوب می شود.

  8. هزینه تحصیل در دانشگاه براندون کانادا چقدر است؟

    هزینه تحصیل در این دانشگاه از نه هزار و هشتصد دلار در هر سال تحصیلی تا ده هزار و هشتصد و پنجاه دلار در سال است.

  9. آیا ارزان ترین دانشگاه های کانادا در رتبه بندی جهانی رتبه های خوبی هم دارند؟

    بله برخی از این دانشگاه ها رتبه بندی های بسیار خوبی در QS دارند.

  10. آیا دانشگاه پرنس ادوارد به عنوان ارزان ترین دانشگاه های کانادا شناخته می شود؟

    بله این دانشگاه یکی از ارزان ترین دانشگاه ها در کانادا می باشد.

  11. هزینه تحصیل در دانشگاه کینگزوود کانادا چقدر است؟

    هزینه تحصیل در این دانشگاه برای هر سال تحصیلی نه هزار و پانصد و پنجاه دلار در سال است. 

اسکرول به بالا