071-91009294  | 021-88724227  |

ارزانترین کشور برای تحصیل و زندگی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تامین هزینه های مهاجرت، از اصلی ترین و مهم ترین بخش های این تصمیم می باشد. بنابراین لازم است پیش از هر اقدام به بررسی هزینه های تحصیل و یا زندگی در کشور مورد نظر بپردازید و سپس روش های مهاجرت را مورد ارزیابی قرار دهید. همکاران ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد، جهت سهولت در امر یافتن ارزان ترین کشور برای تحصیل و زندگی به نگارش مقاله فوق پرداخته اند.

زندگی و تحصیل ارزان در خارج از کشور

کسب تحصیلات عالی در خارج از کشور، یک موفقیت عالی و یک تجربه مناسب برای تغییر زندگی است، اما بیشتر اوقات بدست آوردن تحصیلات عالی، شامل هزینه های بالایی نیز می گردد. اگر بتوان عامل “هزینه های بالا” را در فرایند کسب تحصیلات عالی حذف نمود، چه اتفاقی رخ می دهد؟ در این مورد شما می توانید مقصد ایده آلی را برای ادامه تحصیل در خارج از کشور پیدا کنید، یعنی جایی که بتوانید مدرک کارشناسی ارشد خود را در اروپا اخذ کنید و در دوران ادامه تحصیل، از مزایای پرداخت شهریه پایین و همچنین، هزینه های کلی پایین زندگی بهره مند شوید.

همچنین، اگر شما یک دانشجوی لیسانس آینده نگر هستید، باید بعضی از ارزان ترین کشورها را برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، یعنی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار دهید. در زیر لیست مقرون به صرفه ترین کشورهایی که می توانید مدرک کارشناسی ارشد خود را در آن کشور اخذ نمایید، به شرح زیر بیان می گردد:

1- ایتالیا: شما می توانید در بعضی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا که در این کشور قرار دارد، ادامه تحصیل بدهید.

به ویژه، با توجه به اینکه ایتالیا تعداد زیادی جاذبه های توریستی قابل توجه دارد، یک کشور مقرون به صرفه برای زندگی نمونه و پر بازدید می باشد. بنابراین، جای هیچگونه تعجبی نیست که این کشور سالانه هزاران دانشجوی بین المللی و گردشگر را به خود جلب می کند.

دانشجویان در ایتالیا که قدیمی ترین دانشگاه های اتحادیه اروپا در آن مستقر است، می توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد قابل توجه بسیاری ثبت نام کنند و از پرداخت شهریه پایین و هزینه اندک زندگی در این کشور، بهره مند گردند.

  • میانگین شهریه تحصیلی در ایتالیا: 850 تا 1،000 یورو در سال (در دانشگاه های دولتی)
  • هزینه های کل زندگی در شهرهای بزرگ ایتالیا: 700 تا 1،100 یورو در ماه
  • هزینه های کل زندگی در شهرهای دانشجویی (پیزا، پادوا، تورین): 950-600 یورو در ماه
  • توجه: این هزینه ها شامل هزینه محل اقامت، غذا، حمل و نقل عمومی، مسافرت های محلی و / یا تفریحات می باشد.

2- اسپانیا: شما می توانید در کشور اسپانیا دوستان خوبی پیدا کنید و با صرف هزینه اندکی از هوای آفتابی آن کشور لذت ببرید.

کشور اسپانیا به دلیل داشتن آب و هوای مدیترانه ای، محلی مناسب برای سکونت، قیمت های مقرون به صرفه، و همچنین، فراهم بودن امکانات برای فراگیری و کسب مهارت های زبان اسپانیایی، یک کشور جذاب برای دانشجویان بین المللی است. با توجه به وجود بیش از هفتاد دانشگاه به منظور انتخاب برای ادامه تحصیل، احتمالاً شما می توانید مدرک کارشناسی ارشد در رشته تحصیلی مناسبی را در اسپانیا بدست بیاورید.

  • میانگین شهریه تحصیلی در اسپانیا: 1.000 یورو در سال (در دانشگاه های دولتی، برای دانشجویان بین المللی)
  • هزینه های کل زندگی: 1،000- 600 یورو در ماه

این هزینه می تواند شامل تمام هزینه های ماهانه شما، مانند غذا، انجام فعالیت های اجتماعی و حمل و نقل باشد. در بعضی از شهرهای اسپانیا، با این مبلغ، می توانید هزینه های تامین محل اقامت خود را نیز بپردازید.

3- آلمان: در کشور آلمان، شرایط آموزش با کیفیت بالا برای همه متقاضیان ادامه تحصیل وجود دارد.

کشور آلمان، یکی از مقصد های برتر به منظور ادامه تحصیل در اروپا است، زیرا دانشگاه های آلمان به دلیل ارائه آموزش در سطح جهانی و همچنین ایجاد فرصت های تحقیقاتی برتر، که به عنوان بخشی از برنامه تحصیلی کارشناسی ارشد ارائه می شود، مشهور می باشند.

در آلمان، شما می توانید دانشگاه مورد نظر خود را از میان حدود 300 دانشگاه (که 10 دانشگاه آلمان در بین دانشگاه های برتر جهان می باشد) که بیش از 900 دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد بین المللی ارائه می نمایند، انتخاب کنید. اگرچه در برخی از شهرهای آلمان ممکن است هزینه زندگی در مقایسه با سایر شهرهای اروپا از نظر شهریه تحصیلی بیشتر باشد، اما آلمان، یک کشور بسیار مقرون به صرفه برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

  • میانگین شهریه در آلمان: 0 یورو در سال (در دانشگاه های دولتی)
  • هزینه اداری به طور سالانه: 200-100 یورو در سال
  • هزینه های کل زندگی: 1.100-700 یورو در ماه.

این هزینه ها شامل هزینه اقامت، تأمین مواد غذایی، انجام فعالیت های اجتماعی و حمل و نقل عمومی است. هم اکنون می توانید به طور مستقیم از طریق وبسایت Studyportals، اطلاعات لازم در مورد دانشگاه علمی کاربردی IUBH در آلمان را مشاهده نمایید و درخواست خود جهت ادامه تحصیل را ارائه دهید.

4- فرانسه: شما می توانید در کشور فرانسه که یک مقصد بین المللی نمادین است به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بپردازید.

فرانسه یک مقصد دارای ارجحیت برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است و به ویژه مورد علاقه دانشجویانی است که فرهنگ کشور فرانسه را دوست دارند هستند. کشور فرانسه با داشتن چندین موسسه آموزش عالی که در بیش از چهل شهر وجود دارد، یک کشور مقرون به صرفه برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در خارج از کشور می باشد.

  • میانگین شهریه در فرانسه: 300-200 یورو در سال
  • هزینه های کل زندگی: 950-700 یورو در ماه

این هزینه ها، شامل تامین مسکن، غذا، بازدیدهای محلی، تفریحات و هزینه حمل و نقل است. هزینه ادامه تحصیل در مقطع دکترا در رشته های مهندسی یا پزشکی، کمی بیشتر است و بین 450 تا 600 یورو در سال می باشد. بعضی از دانشگاه هایی که هم اکنون می توانید از طریق وبسایت Studyportals درخواست خود را برای ادامه تحصیل در فرانسه به آنها ارائه دهید، به شرح زیر می باشند:

  1. دانشکده بازرگانی پاریس، PSB
  2. دانشکده هنر و فرهنگ، IESA
  3. دانشکده طراحی استرات (Strate)

5- مجارستان: مجارستان، یک کشور زیبا در اروپای شرقی است که ادامه تحصیل در آن نیز مقرون به صرفه است

این کشور دارای طیف گسترده ای از دانشگاه ها برای ادامه تحصیل، هزینه های نسبتاً پایین زندگی و یک زندگی فرهنگی پر جنب و جوش می باشد. در مجارستان، دانشجویان می توانند از یک تحصیلات عالی استاندارد برخوردار شوند.

  • میانگین شهریه در مجارستان: 3.000-1،000 یورو در سال (در دانشگاه های محلی)
  • هزینه های کل زندگی: 500-350 یورو در ماه، که شامل هزینه مسکن، تهیه غذا، مسافرت، تفریحات و انجام فعالیت های اجتماعی است

کشور مجارستان دارای پنج دانشگاه دارای رتبه جهانی است که برای یک کشور کوچک اروپایی بسیار زیاد است، و از نظر مطالعات بین المللی نیز از شهرت کمتری برخوردار است.

ارزانترین کشور برای تحصیل
ارزانترین کشور برای تحصیل

ارزانترین کشور برای تحصیل

معمولا ادامه تحصیل در خارج از کشور پر هزینه است، اما همچنان کشورهایی وجود دارد که می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد. در برخی از کشورها لازم به پرداخت شهریه نیست، در برخی دیگر هزینه های زندگی زیاد نیست. در فهرست زیر می توانید ارزان ترین کشورها برای ادامه تحصیل را مشاهده نمایید:

  • تایوان

تایوان یکی از ارزانترین کشورها برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است. به عنوان مثال،در سال جاری دانشگاه بسیار محبوب ملی تایوان رتبه 68 را در رنکینگ جهانی دانشگاهی QS کسب کرده است. شهریه تحصیل بین 2660 _ 3260 یورو در سال می باشد. در این کشور بیش از 100 رشته به زبان انگلیسی در ده ها دانشگاه ارائه می شود. همچنین کیفیت زندگی با توجه به هزینه های نسبتا پایین، خوب است. هزینه مسکن ناچیز و حدود 1950 یورو در سال می باشد. در طول دوره اقامت می توانید زبان ماندارین را یاد بگیرید و سفر به جنوب شرقی آسیا مانند فیلیپین، هنگ کنگ و غیره راحت است.

  • آلمان

هزینه تحصیل در دانشگاه های معتبر آلمان پایین است و طیف گسترده ای از رشته هایی به زبان انگلیسی وجود دارد. در صورتی که دانشجوی کارشناسی یا دکترای دانشگاه های دولتی باشید (به استثنای کسانی که در بادن-وورتمبرگ هستند ) نیازی به پرداخت شهریه ندارید. دانشجویان کارشناسی ارشد که مقطع کارشناسی خود را در آلمان نگذرانده اند، باید حدود 10000 یورو در سال پرداخت کنند. با این حال می توان بورسیه ای دریافت کرد و هزینه های تحصیل را پوشش داد. هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی متفاوت است، اما به طور متوسط حداقل به 8700 _ 9600 یورو در سال نیاز دارید.

  • لهستان

لهستان یکی از ارزانترین کشورها برای تحصیل در اروپاست. ورشو، پایتخت آن به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه برای دانشجویان در رتبه بندی ” بهترین شهرهای دانشجویی 2016″ انتخاب شده و به طور کلی رتبه مشترک 63 را کسب نموده است. در این کشور کیفیت تحصیل بالاست و تاریخ جالب و فرهنگی غنی دارد. در لهستان می توان به طور رایگان ادامه تحصیل داد، اما باید به زبان لهستانی تسلط کافی داشت و در آزمون زبان لهستان “Matura” مانند سایر دانشجویان قبول شد. رشته های انگلیسی زبان متعددی نیز وجود دارد که هزینه آنها بین 2000 تا 3000 یورو در سال است. داشتن زندگی راحت در این کشور آنچنان پر هزینه نیست و به طور متوسط به 7800 یورو در سال نیاز است.

  • فرانسه

در فرانسه، هزینه تحصیل برای رشته های کارشناسی 180 یورو، اکثر رشته های کارشناسی ارشد 255 یورو و رشته های دکترا 390 یورو در سال می باشد. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل برای دانشجویان فرانسوی و بین المللی یکسان می باشد. پاریس پایتخت این کشور لوکس ترین و گرانترین شهر برای اقامت است، اما همچنان نام آن برای چهارمین بار متوالی به عنوان بهترین شهر دانشجویی در صدر جدول است. اگر به اندازه کافی به زبان فرانسوی تسلط ندارید، می توانید در رشته هایی به زبان انگلیسی (اکثر رشته های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی موجود می باشند) ادامه تحصیل دهید.

  • نروژ

مشخص است كه تقریباً تمام کشورهای نوردیک مقاصد تحصیلی نسبتاً مقرون به صرفه ای هستند، اما تنها تحصیل در نروژ برای همه دانشجویان اروپایی و خارجی، در دانشگاه های دولتی رایگان است. وجود رشته های فراوان به زبان انگلیسی در تمامی مقاطع دلیل دیگری برای ادامه تحصیل در این کشور است. نروژ تقریبا کشور گرانی است و هزینه های زندگی به مراتب بیشتر از هزینه ها در کشور های دیگر می باشد. برای داشتن یک زندگی دانشجویی معمولی، تقریبا به 12360 یورو در سال نیاز دارید. با وجود این موضوع، کشورهای نوردیک در اروپا به دلیل کیفیت بالای زندگی و طبیعت فوق العاده شناخته شده اند، بنابراین می توان شانس اقامت در “سرزمین وایکینگ ها” را تجربه کرد.

  • مالزی

مطمئنا یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور مالزی است که دلیل آن هزینه های کم زندگی می باشد. پایتخت آن، کوالالامپور در ” بهترین شهرهای دانشجویی QS 2016 ” نامزد شد، زیرا هزینه یک زندگی راحت حدود 2000 _ 4000 یورو در سال می باشد. به طور متوسط هزینه تحصیل حدود 3450 یورو در سال می باشد، حتی رشته هایی با هزینه های کمتری هم می توان یافت. در این کشور تعداد زیادی از شعب دانشگاه های بین المللی معروف مانند دانشگاه ناتینگهام (انگلستان) یا دانشگاه موناش (استرالیا) وجود دارد. تحصیل در دانشگاه های بین المللی مالزی به معنای فرصتی برای اخذ مدرک معتبر از طرف این موسسات با هزینه کمتر است.

  • آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی به دلیل داشتن طبیعت وحشی، گوناگونی فرهنگ و سبک زندگی جالب شناخته شده می باشد. همچنین هزینه ها نسبت به سایر مقاصد محبوب تحصیلی کمتر است. هزینه تحصیل و هزینه زندگی با توجه به شهری که در آن اقامت دارید و موسسات آموزش عالی مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال دانشگاه کیپ تاون،طبق رتبه بندی جهانی دانشگاهی QS رتبه مشترک 191 و بالاترین رتبه را در آفریقا کسب کرده است و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حدود 2300 یورو و در مقطع کارشناسی 2800 یورو می باشد. برای داشتن یک زندگی دانشجویی معمولی و استاندارد به حدود 6700 یورو در سال نیاز دارید.

ارزانترین کشور برای کار و زندگی
ارزانترین کشور برای کار و زندگی

ارزانترین کشور برای کار و زندگی

  • ویتنام

اگر قصد زندگی در یک محیط شگفت انگیز را دارید، اما سرمایه زیادی ندارید، ویتنام بهترین انتخاب برای هر کس با هر میزان بودجه است. ویتنام یکی از بهترین و ارزان ترین کشورها برای زندگی و اقامت مهاجرین است. گرچه ویتنام کشوری ارزان برای زندگی و مسافرت است، مکان ها و تفریحات سرگرم کننده بسیاری نیز دارد. این کشور دارای مناظر طبیعی فوق العاده، غذاهای محلی خوشمزه و مقاصد تفریحی متعددی است.

  • کاستاریکا

کاستاریکا نه فقط به این دلیل اینکه یکی از 10 کشور ارزان برای زندگی است، بلکه به دلایل خوب دیگری احتمالاً محبوب ترین کشور در آمریکای مرکزی می باشد. جنگل های سرسبز، سواحل گرمسیری و بومیان خونگرم باعث می شود که عاشق این کشور شوید. در زمان زندگی و کار در این کشور هرگز ورشکسته نخواهید شد، زیرا یکی از ارزان ترین کشورها برای زندگی در میان آمریکایی هاست. بلیط های پرواز با تخفیف از امریکا در دسترس است و باعث می شود سفر به کاستاریکا جذاب تر باشد. گرچه کاستاریکا نسبت به سایر کشورهای منطقه مانند گواتمالا و نیکاراگوئه گران تر است، اما میزان حقوق نیز بیشتر می باشد.

  • بلغارستان

شاید تعجب کنید که بلغارستان در لیست ارزانترین کشورها برای زندگی و کار قرار دارد. اگر قصد زندگی و کار در اروپا را دارید، اما توانایی مالی برای زندگی در کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه را ندارید، می توانید به کشورهای اروپای شرقی نیز نظری کنید. بلغارستان یکی از ارزانترین کشورهای اروپا برای زندگی است و به سرعت در میان خارجیان محبوب شده است. با یک بودجه متوسط می توانید مانند یک پادشاه در این کشور زندگی کنید و موقعیت مرکزی این کشور برای گشت و گذار در منطقه بسیار مناسب است و کشورهایی مانند یونان، ترکیه و رومانی در مجاورت شما قرار دارند. بلغارستان دارای تاریخی غنی و پر جنب و جوش است که قدمت آن به بیش از 8000 سال پیش بازمی گردد، بنابراین می توانید در زمان تعطیلات خود به سیاحت بپردازید.

  • مکزیک

مکزیک برای مهاجرت اکثر آمریکاییان و کاناداییان بسیار ارزان است.این کشور برای مهاجرت همه افراد مناسب است. به ویرانه های مایان در جنگل، آب های فیروزه ای کارائیب و شهرهای ساحلی آرام در اقیانوس آرام و غذاهای خیابانی بیندیشید. غذای محلی نه تنها خوشمزه و مقوی هستند، بلکه بسیار ارزان می باشند. اگر قصد دارید کمتر هزینه کنید، بهتر است در شهر های محلی این کشور مانند گواناخواتو و مریدا زندگی کنید.

  • آفریقای جنوبی

اگر قصد کار و زندگی در خارج از کشور را دارید، اما نگران متوجه نشدن زبان محلی آن کشور هستید، می توانید کشورهایی مانند آفریقای جنوبی که بسیار مقرون به صرفه هستند و انگلیسی زبان می باشند را انتخاب کنید. یکی از ارزان ترین کشورهای انگلیسی زبان برای زندگی آفریقای جنوبی است. با زندگی در این کشور نه تنها لازم نیست به یادگیری زبان بپردازید، بلکه اکثر شهرهای این کشور از استاندارد بالای زندگی مانند شهرهای غربی برخوردارند و باعث می شود نقل مکان راحت تر باشد.

  • چین

ممکن است چین مقصد کاری معمول شما نباشد، اما کار در چین مقرون به صرفه و بسیار پر سود است. میزان حقوق در این کشور نسبت به سایر کشورهای آسیایی بیشتر است و اقتصاد آن بسیار پر رونق است و بدین معناست که فرصت های شغلی بسیاری وجود دارد. مطمئنا زندگی در شهرهای بزرگ مانند شانگهای و پکن پرهزینه تر خواهد بود، اما میزان حقوق بسیار بیشتر است. چین کشوری شگفت انگیز برای اکتشاف است و بسیاری از برنامه های کاری خارج از کشور میزبان رویدادها و حتی کلاس های رایگان زبان ماندارین هستند، بنابراین می توانید در مدت اقامت خود یک زبان کاملا جدید را یاد بگیرید.

امن ترین کشور برای زندگی

شاخص جهانی صلح، رتبه ای از امن ترین کشورها در جهان است. این گزارش سالانه توسط موسسه اقتصاد و صلح منتشر می شود. این گزارش کشورها را مورد بررسی قرار می دهد تا مطمئن شوند که امن ترین و در عین حال خطرناک ترین آنها کدام است. در مجموع 163 کشور در این گزارش ارائه شده اند. 23 شاخص مختلف وجود دارد که برای تعیین این که یک کشور چقدر امن و یا چقدر خطرناک است، استفاده میشود. این عوامل به این دسته ها تقسیم می شوند:

  • درگیری بین المللی و داخلی.
  • امنیت و امنیت اجتماعی.
  • نظامی سازی.

عواملی که برای تهیه این گزارش استفاده شده است عبارتند از:

  • تعداد درگیری های خشونت آمیز داخلی و خارجی.
  • سطح مزاحمت.
  • بی ثباتی سیاسی.
  • میزان اقدامات تروریستی.
  • تعداد قتل ها.
  • مخارج نظامی به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی.

براساس این عوامل، امتیاز برای هر یک از 163 کشور ارائه شده در گزارش محاسبه می شود. هرچه نمره پایین تر باشد، کشور از نظر ایمنی بالاتر می رود. طبق نسخه گزارش 2018، کشور ایسلند امن ترین کشور جهان محسوب می شود. این نخستین سالی نیست که این ملت این افتخار را کسب کرده است. در حقیقت سال 2018 یازدهمین سال متوالی است که ایسلند در این لیست مقام اول را کسب کرده است.

امن ترین کشور برای زندگی
امن ترین کشور برای زندگی

نیوزیلند به عنوان دومین کشور امن جهان در سال 2018 در رده بندی قرار گرفت و جایگاه خود را در گزارش منتشر شده در سال 2017 حفظ کرد. اتریش در رده سوم قرار دارد و نسبت به سال گذشته یک جایگاه افزایش یافته است.

بیشتر 25 کشور برتر امن جزو کشورهای اروپایی هستند. اروپا تنها قاره ای است که از سال 2009 شاهد کاهش ایمنی نبوده است. دومین منطقه رایج در 25 کشور برتر آسیا است. هر دو منطقه میزان قتل در حدود 3 نفر در 100000 نفر جمعیت دارند.

برجسته ترین آنها کشورهای نوردیک ( شمال اروپا ) هستند. نروژ، دانمارک، ایسلند و فنلاند به عنوان ۲۵ کشور امن جهان در نظر گرفته می شوند، که به همین دلیل این منطقه جزو امن ترین مناطق جهان در نظر گرفته میشود. نرخ قتل در این منطقه 0.8 مورد در هر 100000 نفر جمعیت است. این پنج کشور نوردیک (شمال اروپا) همه در بین 10 تای برتر و خوشحال ترین کشور های جهان نیز قرار دارند.

10 کشور برتر از نظر امن ترین کشور های جهان به شرح زیر است:

  • 1. ایسلند
  • 2. نیوزلند
  • 3. اتریش
  • 4. پرتغال
  • 5. دانمارک
  • 6. کانادا
  • 7. جمهوری چک
  • 8. سنگاپور
  • 9. ژاپن
  • 10. ایرلند

پس از مطالعه مقاله فوق و انجام تحقیقات لازم در مورد سایر کشورها، اگر تصمیم به مهاجرت و اقامت گرفتید، می توانید با خیالی آسوده و بدون نگرانی از به هدر رفتن وقت و هزینه تان، تمامی مراحل مهاجرت خود را به موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد بسپارید.

سوالات متداول در مورد ارزانترین کشور برای تحصیل و زندگی

1- مقرون به صرفه ترین کشورهایی که می توانید مدرک کارشناسی ارشد خود را در آن کشور اخذ نمایید کدامند ؟

  • ایتالیا
  • اسپانیا
  • آلمان
  • فرانسه
  • مجارستان

2- شرایط تحصیل در کشور ایتالیا جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد چیست ؟

شما می توانید در بعضی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا که در این کشور قرار دارد، ادامه تحصیل بدهیدبه ویژه، با توجه به اینکه ایتالیا تعداد زیادی جاذبه های توریستی قابل توجه دارد، یک کشور مقرون به صرفه برای زندگی نمونه و پر بازدید می باشد بنابراین، جای هیچگونه تعجبی نیست که این کشور سالانه هزاران دانشجوی بین المللی و گردشگر را به خود جلب می کنددانشجویان در ایتالیا که قدیمی ترین دانشگاه های اتحادیه اروپا در آن مستقر است، می توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد قابل توجه بسیاری ثبت نام کنند و از پرداخت شهریه پایین و هزینه اندک زندگی در این کشور، بهره مند گردند

3- ارزانترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور کدامند ؟

  • تایوان
  • آلمان
  • لهستان
  • فرانسه
  • نروژ
  • مالزی
  • آفریقای جنوبی

4- شرایط تحصیل در کشور نروژ جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد چیست ؟

مشخص است كه تقریباً تمام کشورهای نوردیک مقاصد تحصیلی نسبتاً مقرون به صرفه ای هستند، اما تنها تحصیل در نروژ برای همه دانشجویان اروپایی و خارجی، در دانشگاه های دولتی رایگان است وجود رشته های فراوان به زبان انگلیسی در تمامی مقاطع دلیل دیگری برای ادامه تحصیل در این کشور است نروژ تقریبا کشور گرانی است و هزینه های زندگی به مراتب بیشتر از هزینه ها در کشور های دیگر می باشد برای داشتن یک زندگی دانشجویی معمولی، تقریبا به 12360 یورو در سال نیاز دارید با وجود این موضوع، کشورهای نوردیک در اروپا به دلیل کیفیت بالای زندگی و طبیعت فوق العاده شناخته شده اند، بنابراین می توان شانس اقامت در “سرزمین وایکینگ ها” را تجربه کرد

5- شرایط تحصیل در کشور آلمان به عنوان ارزانترین کشور چه میباشد ؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های معتبر آلمان پایین است و طیف گسترده ای از رشته هایی به زبان انگلیسی وجود دارد در صورتی که دانشجوی کارشناسی یا دکترای دانشگاه های دولتی باشید (به استثنای کسانی که در بادن-وورتمبرگ هستند ) نیازی به پرداخت شهریه ندارید دانشجویان کارشناسی ارشد که مقطع کارشناسی خود را در آلمان نگذرانده اند، باید حدود 10000 یورو در سال پرداخت کنند با این حال می توان بورسیه ای دریافت کرد و هزینه های تحصیل را پوشش داد هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی متفاوت است، اما به طور متوسط حداقل به 8700 _ 9600 یورو در سال نیاز دارید

6- شرایط تحصیل در کشور مکزیک برای دانشجویان بین المللی به عنوان ارزانترین کشور چه میباشد ؟

مکزیک برای مهاجرت اکثر آمریکاییان و کاناداییان بسیار ارزان استاین کشور برای مهاجرت همه افراد مناسب است به ویرانه های مایان در جنگل، آب های فیروزه ای کارائیب و شهرهای ساحلی آرام در اقیانوس آرام و غذاهای خیابانی بیندیشید غذای محلی نه تنها خوشمزه و مقوی هستند، بلکه بسیار ارزان می باشند اگر قصد دارید کمتر هزینه کنید، بهتر است در شهر های محلی این کشور مانند گواناخواتو و مریدا زندگی کنید

7- امن ترین کشور برای زندگی در خارج از کشور کدام است ؟

  • ایسلند
  • نیوزلند
  • اتریش
  • پرتغال
  • دانمارک
  • کانادا
  • جمهوری چک
  • سنگاپور
  • ایرلند

8- ارزانترین کشورها برای کار و زندگی کدامند ؟

  • ویتنام
  • کاستاریکا
  • بلغارستان
  • مکزیک
  • آفریقای جنوبی
  • چین

9- شرایط کار و زندگی در کشور مکزیک به عنوان ارزانترین کشور چیست ؟

مکزیک برای مهاجرت اکثر آمریکاییان و کاناداییان بسیار ارزان استاین کشور برای مهاجرت همه افراد مناسب است به ویرانه های مایان در جنگل، آب های فیروزه ای کارائیب و شهرهای ساحلی آرام در اقیانوس آرام و غذاهای خیابانی بیندیشید غذای محلی نه تنها خوشمزه و مقوی هستند، بلکه بسیار ارزان می باشند اگر قصد دارید کمتر هزینه کنید، بهتر است در شهر های محلی این کشور مانند گواناخواتو و مریدا زندگی کنید

10- شرایط کار و زندگی در کشور چین به عنوان ارزانترین کشور چیست ؟

ممکن است چین مقصد کاری معمول شما نباشد، اما کار در چین مقرون به صرفه و بسیار پر سود است میزان حقوق در این کشور نسبت به سایر کشورهای آسیایی بیشتر است و اقتصاد آن بسیار پر رونق است و بدین معناست که فرصت های شغلی بسیاری وجود دارد مطمئنا زندگی در شهرهای بزرگ مانند شانگهای و پکن پرهزینه تر خواهد بود، اما میزان حقوق بسیار بیشتر است چین کشوری شگفت انگیز برای اکتشاف است و بسیاری از برنامه های کاری خارج از کشور میزبان رویدادها و حتی کلاس های رایگان زبان ماندارین هستند، بنابراین می توانید در مدت اقامت خود یک زبان کاملا جدید را یاد بگیرید

11- شرایط زندگی در فرانسه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد چیست ؟

شما می توانید در کشور فرانسه که یک مقصد بین المللی نمادین است به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بپردازید
فرانسه یک مقصد دارای ارجحیت برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است و به ویژه مورد علاقه دانشجویانی است که فرهنگ کشور فرانسه را دوست دارند هستند کشور فرانسه با داشتن چندین موسسه آموزش عالی که در بیش از چهل شهر وجود دارد، یک کشور مقرون به صرفه برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در خارج از کشور می باشد

اسکرول به بالا