071-91009294  | 021-88724227  |

اقامت استونی

اقامت استونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

معمولا افرادی که قصد مهاجرت به استونی را دارند، به دنبال بهترین راه برای مهاجرت به این کشور هستند. در این مقاله که به تلاش کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد تهیه شده است، توضیحاتی از روش های مختلف مهاجرت و اخذ اقامت استونی بررسی شده است تا شما بتوانید هرچه بهتر با شرایط کشور آشنا شوید. زندگی در استونی آسان، مقرون به صرفه و سرگرم کننده است.

مزایای اقامت استونی

در استونی، اکثر کارهای روزانه به صورت دیجیتالی انجام می شود. تمامی خدمات عمومی به طور موثر و صحیح اجرا می شود. غذاهای طبیعی و آلی اولویت استونی است. این بدان معنی است که شما همیشه می دانید که چه می خورید و احساس خوبی خواهید داشت. استونی ها به سختی کار می کنند. کار اخلاقی سازمانی در این بخش از جهان بسیار زیاد است، اما هر کس همچنین می داند که چگونه استراحت کند. به عنوان مدرک، سالن های سرگرمی جدید و تعجب آور در هر فصلی در سراسراین کشور ظاهر می شود.

فقط 20 سال است که استونی به یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان تبدیل شده است. برخی از سریعترین پهن باندها در جهان به طور گسترده در سراسر این کشور در دسترس هستند. اما مهمتر از همه، اینترنت بی سیم است که همه چیز را پوشش می دهد. در اینجا، دسترسی به اینترنت به عنوان یک حق انسانی اعلام شده است. از آنجاییکه خدمات عمومی دیجیتال به طور کامل در زندگی روزمره افراد و سازمان های گنجانده شده است، کشور در حال حاضر به طور معمول بنام “e-استونی” شناخته شده است.

اقامت استونی از طریق تحصیل

موسسات آموزش عالی استونی به طور فزاینده ای برخی از بهترین دانش آموزان را که کارکنان بالقوه در استونی می باشند. دانشجویان بین المللی و فارغ التحصیلان اخیر در استونی، یک منبع عالی هستند که توسط دولت استونی اقامت می گیرند. دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای کار در دوره تحصیل خود و گرفتن ویزا اقدام می کنند. به عنوان یک خارجی از یک کشور غیر شهروندی اتحادیه اروپا می توانید برای اجازه اقامت طولانی مدت درخواست دهید، اگر اقامت در استونی به مدت 5 سال بر اساس مجوز اقامت موقت مستقیم قبل از ارسال درخواست برای اجازه اقامت طولانی مدت باشد امکان پذیر است.

اقامت استونی از طریق تحصیل

برای اقامت دائم در استونی، نیاز به اجازه اقامت موقت دارید و اقامت دائم خود را در استونی مطابق با منافع عمومی درخواست می دهید. شما در 5 سال متوالی در استونی حداقل 3 سال اقامت داشته اید و فعالیت های شما تاکنون مطابق با هدف و شرایط اعطای مجوز اقامت به شما بوده است. می توانید در نمایندگی خارجی در استونی درخواست دهید. مدارک مورد نیاز برای اقامت برای استقرار دائم در استونی:

  • درخواست اقامت موقت
  • داده های مربوط به بستگان نزدیک و اعضای خانواده
  • سند هویت معتبر
  • عکس
  • اثبات درآمد کافی
  • قرارداد بیمه درمانی
  • سند صدور پرداخت هزینه دولت

اقامت استونی از طریق کار و تخصص

اگر شما عضو شهروندی اتحادیه اروپا هستید، می توانید بدون داشتن ویزا وارد کشور استوانی شوید. اگرقصد دارید در استوانی برای مدت زمان بیش از 3 ماه کار کنید، باید در طول مدت سه ماهه ی اول اقامتتان در استوانی، در ثبت نام جمعیت، به عنوان یک مهاجر ثبت نام کنید. اگر شما یک شهروند از یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستید و مایل به کار در کشور استوانی برای یک مدت کوتاه، مثلا شش ماه در سال هستید باید برای ویزای نوع دی درخواست کنید قبل از درخواست خود، باید کارفرمای شما برای ثبت این استخدام کوتاه مدت در دفاتر مرزی اقدام کند.

اما اگر قصد دارید برای مدت طولانی تر یعنی بیشتر از شش ماه در سال در کشور استوانی کار کنید باید برای مجوز اقامت درخواست کنید. در ابتدا باید برای اقامت موقت یعنی برای کار تا دو سال اقدام کنید، سپس اگر می خواهید به طور دائم در استونی ساکن شوید، می توانید درخواست اقامت طولانی مدت دهید. حقوق و دستمزد شما در کشور استوانی به حدی است که خرج زندگی شما را تامین می کند.

کارفرما موظف است به شما حقوق و دستمزدی پرداخت کند که حداقل برابر با دستمزد متوسط سالانه یک شهروند استوانی باشد که توسط اداره ی کار این کشور تصویب شده است. اقتصاد بازار آزاد کشور استوانی و پیشرفت آن بسیار قوی است و این پیشرفت اقتصادی این کشور را به مقصدی برای خارجی ها در زمینه ی زندگی، شروع کار یا سرمایه گذاری تبدیل کرده است. کشور استوانی سومین کشور در اروپا از لحاظ پیشرفت اقتصادی است.

اقامت استونی از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری

برای تسهیل تجارت در استونی، اجازه اقامت برای برنامه کاری وجود دارد.در شرایط عمومی – اگر شما دارای یک شرکت یا به عنوان کارفرما تنها کار می کنید و سرمایه گذاری در فعالیت های تجاری در استونی حداقل 65،000 یورو سرمایه در مورد یک فرد خود کار، 16،000 می باشد. سرمایه متعلق به شرکت و دارایی های ثابت ثبت شده می تواند به عنوان سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. اجازه اقامت موقت برای کسب و کار در استونی برای حداکثر 5 سال صادر می شود و به شما سه گزینه برای درخواست می دهد:

  • سرمایه گذاری با سرمایه حداقل 65،000 یورو در شرکت استونی. شرکت باید 5-6 ماه قبل از درخواست عمل کند و برای حمایت از برنامه، یک طرح تجاری لازم است.
  • برای سرمایه گذاری مستقیم حداقل یک میلیون یورو در شرکت استونی سرمایه گذاری کند.
  • برای راه اندازی نیاز به ارزیابی کمیته کارشناس دارد که بسیار سختگیر هستند.

اقامت استونی از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری

اگر سهامدار یک شرکت باشید یا به عنوان مالک درخواست استقرار مجوز و اخذ اقامت در استونی با شرایط زیر انجام می شود. شرکت در استونی حداقل 4 ماه قبل از ارسال درخواست برای اقامت ثبت شده باشد. شرکت حداقل در طول 4 ماه گذشته فعالیت های تجاری در استونی را انجام داده باشد. شخص در استونی اقامت قانونی داشته باشد. طرح کسب و کار به زبان استونیایی یا انگلیسی ارائه شود. اجازه اقامت می تواند به دست آید به شرطی که شرکت دارای فعالیت های تجاری واقعی در استونی باشد، حقوق و مالیات به طور منظم پرداخت شود.

اقامت استونی از طریق ازدواج

برای گرفتن اقامت دائم در استوانی به چند روش می توان اقدام کرد:

  • ازدواج با فردی که اقامت دائم در استوانی دارد.
  • درخواست کار و پذیرش از طرف کارفرمای استوانی
  • برای تحصیل و ادامه مطالعات و تحقیقات در موسسات آموزش عالی
  • برای راه انداختن یک شرکت یا تجارت در کشور استوانی
  • هر کشوری قوانین خاص خود را را برای دادن اقامت به شهروندان بین المللی دارند ازدواج با یک شهروند استوانیایی به هدف گرفتن اقامت فرآیندی است با مراحل مختلف.

متقاضی باید به مقامات استوانی نشان دهید که در حال حاضر با هیچ کس دیگری ازدواج نکرده است و هویت شما ثابت شده باشد و هرگز در کشور استوانی جنایتی مرتکب نشده باشید این روند با ارائه ی اسناد مختلف و معتبر به دولت استوانی یا از طریق سفارت استوانی انجام می شود. در نتیجه شما برای ازدواج با یک شهروند استونی، باید به دولت استونی نشان دهید که واجد شرایط انجام چنین کاری هستید. این شامل:

  • اثبات محل تولد
  • اثبات وضعیت تاهل
  • اثبات سن
  • اگر همسر شما دارای فرزند وابسته باشد، این موضوع در مورد تقاضای درخواست اسناد ازدواج استوانی تاثیری نمی گذارد.

اگر می خواهید با همسر استوانی خود در کانادا یا کشوری دیگر زندگی کنید و در حال برنامه ریزی کردن به آن کشور هستید، باید به دولت استوانی این موضوع را اثبات کنید زیرا که آن ها می خواهند شما را درآن کشور ببینند. برای اطلاع از شرایط مهاجرت به استونی بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

نظرات کاربران

  • توسط Smb.jefri
    تاریخ: اردیبهشت 21, 1398
    نفر
    نفر

    با سلام لطفاً در خصوص اقامت در بحث ثبت شرکت بصورت شعبه ای از ایران چگونه است

    • توسط مشاور مهاجرتی
      تاریخ: مهر 8, 1398
      نفر
      نفر

      سلام
      شما می توانید با ارائه مدارک و مستندات فعالیت در کشور ایران، شعبه ای را در کشور استونی افتتاح کنید تا اقدامات مالی و ثبت شرکتتان را آغاز کنید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا