071-91009294  | 021-88724227  |

اجاره خانه دانشجویی در آلمان

اجاره خانه دانشجویی در آلمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

پیدا کردن مسکن دانشجویی در مونیخ سخت است، به خصوص در پاییز در آغاز ترم زمستان (سپتامبر – نوامبر). در صورت امکان، از این دوره زمانی جلوگیری کنید، زیرا بازار مسکن و اجاره خانه دانشجویی در آلمان بسیار رقابتی می شود. در هر صورت، ممکن است چند ماه طول بکشد تا مکان مناسب را پیدا کند.

شرایط اجاره خانه دانشجویی در آلمان

انجمن خدمات آلمانی دانشجویان (Deutsches Studentenwerk) مسکن یارانه ای برای دانش آموزان ملی و بین المللی ارائه می دهد. این ها عمدتا اتاق هایی در آپارتمان های دانشجویی مشترک است، اما برخی از سالن های اقامت آپارتمان کامل برای خانواده ها ارائه می دهد. جای تعجب نیست که خوابگاه دانشجویی در آلمان به صورت یارانه ای معمولا ارزان تر از اجاره مسکن از بازار است. کیفیت بستگی به سال ساخت تسهیلات دارد. سالن های اقامتگاه قدیمی می توانند خسته کننده باشند، در حالی که امکانات جدید یا بازسازی گاهی اوقات استانداردهای بسیار بالایی دارند.

اتاق های دانشجویی خصوصی در آلمان

از آن جا که بسیاری از سازمان های خدمات دانشجویی جهت تحصیل در آلمان لیست های انتظار دارند، بسته به منطقه و الزامات آن مدرسه مدت زمان انتظار می تواند تا یک سال باشد. اتاق های دانشجویی خصوصی در محل اقامت نیز اتاق های اجاره ای را با نرخ مطلوب اجاره می دهند.

اتاق های دانشجویی خصوصی در آلمان

برای کسانی که فقط به آلمان می آیند، WG یا Wohngemeinschaften (تسهیلات زندگی مشترک) اغلب گزینه خوبی هستند زیرا شما می توانید با هزینه کم و ارزان زندگی کنید و با افراد جدید آشنا شوید. WG ها در میان دانشجویان و متخصصان جوان رایج هستند، اما شما می توانید آپارتمان های مشترک که 50-60 ساله هستند، پیدا کنید. زندگی در WG به معنای به اشتراک گذاشتن یک آشپزخانه و حمام است. آگاه باشید که WG-Zimmer اغلب مبله نیست.

محل اقامت مشترک در آلمان

برای مهاجرت به آلمان اگر نهاد میزبان شما در آلمان یک مهمان خانه دانشگاهی باشد، می توانید نام خود را در لیست انتظار قرار دهید. با این حال، این اتاق ها معمولا برای بازدید از استادان و دانشگاهیان است. شما می توانید برای یک آپارتمان در یک مهمان خانه دانشگاه از طریق اداره مشورت دانشجویان خارجی درخواست دهید. باز هم باید درخواست خود را در اسرع وقت انجام دهید.

در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی مختلف، تخته های تبلیغاتی (Schwarze Bretter) وجود دارد، که معمولا در سایر مکان های شلوغ یافت می شود. آنها برای همه دانش آموزان و کارکنان در دسترس هستند و انواع مختلفی از نیازها را پوشش می دهند. با این حال، اکثر آگهی ها برای اتاق های تک در محل اقامت مشترک است.

در نظر داشته باشید که تحصیل پزشکی در آلمان یکی از گزینه های مناسب برای دانشجویان می باشد.

خدمات اقامتی دانشجویی در آلمان

اتحادیه های دانشجویی (AStA / UstA) در برخی از موسسات آموزش عالی، خدمات اقامتی دانشجویی را ترتیب می دهند که اتاق های خصوصی دارند. دانش آموزان آدرس چند صاحب خانه که اتاق دارند را دریافت می کنند. شانس گرفتن یک اتاق خوب است، زیرا هر آدرس فقط به تعداد محدودی از دانش آموزان در روز داده می شود.

مونیخ، سومین شهر بزرگ آلمان و مرکز بزرگ فرهنگی اروپا، دارای 1.5 میلیون نفر و برخی از بهترین دانشگاه های اروپا است، که باعث می شود این دانشگاه ها به عنوان دانشگاه های محبوب دانشجویان انتخاب شوند. بسیاری از هنر، موسیقی، تئاتر، موزه ها، گالری ها، پارک ها، کافه ها و بیش از 180 مکان باستانی برای شناختن و کشف در اینجا وجود دارد.

هزینه اقامت دانشجویی در آلمان

فقط حدود 13٪ از دانش آموزان در مونیخ در واقع در خوابگاه دانشجویی زندگی می کنند (عمدتا تحت مدیریت Studentenwerk München). این اقامتگاه های دانشجویی فضای محدودی دارند و زمان انتظار معمولا بین یک تا پنج ترم است. میانگین اجاره ماهانه یک خوابگاه دانشجویی در مونیخ حدود 280 یورو است. بنابراین، اکثر دانش آموزان در مونیخ در اتاق های خصوصی، آپارتمان ها یا سهام مسکن (همچنین به عنوان Wohngemeinschafts یا WG-s شناخته می شوند) زندگی می کنند. متوسط ​​هزینه هر ماه از چنین شرایط زندگی خصوصی بین 400 تا 600 یورو بسته به موقعیت مکانی است.

 کارشناسان ما در موسسه میرداماد آماده اند تا با قرار دادن تمامی اطلاعات مربوط به مزایای تحصیل در آلمان و همچنین اطلاع از محل اقامت در این کشور به شما یاری برسانند.

اسکرول به بالا