071-91009294  | 021-88724227  |

آزمون پزشکی UK

آزمون پزشکی UK

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

از جمله آزمون هایی که بواسطه دانشگاه های انگلیس جهت ورود به دانشکده های پزشکی و دندان پزشکی برگزار می گردد آزمون پزشکی UK( UKCAT) است.

هدف آزمون پزشکی UK

درواقع هدف از این آزمون دستیابی به توانایی های ذهنی و رفتاری افراد جهت ورود به دانشکده پزشکی تحصیل در انگلستان می باشد. البته شایان ذکر است منظور از توانایی ذهنی بررسی افکار، طرز فکر و همچنین میزان منطق می باشد.

هدف آزمون پزشکی UK

زمان برگزاری آزمون پزشکی UK انگلیس

این آزمون اول در سال 2006 توسط فردی بنام  Nigel Siesageو با همکاری Pearson VUE طراحی، پیشنهاد و معرفی شد. امسال این آزمون در تابستان 2017 برگزار می گردد.

مراحل آزمون UK  انگلیس

این آزمون طوری طراحی شده که براساس آن مهارت های متقاضیان و همچنین توانایی شناختی این عزیزان طی 4 آزمون استدلالی، در 5 مرحله، مورد بررسی قرار گیرد. البته در آخر این عزیزان بواسطه مهارت های حرفه ای شان ارزیابی می شوند. دانشگاه این آزمون هارا برگزار می کند تا توانایی متقاضیان و همچنین صلاحیت این عزیزان  را در دو رشته پزشکی و دندان پزشکی بسنجد. این آزمون شامل: 5 آزمون فرعی، 4 آزمون شناختی و 1 آزمون از مهارت های فردی می باشد. زمان هر آزمون در ادامه کامل توضیح داده شده است.

مهارت های آزمون UK انگلیس

این آزمون کاری طوری طراحی شده که استعداد، نگرش و توانایی متقاضی سنجیده شود. این آزمون برخلاف آزمون های دیگر با دانش پزشکی و درواقع موضوعات آکادمیکی دانشجویان هیچ ارتباطی ندارد.

شرایط روحی آزمون UK انگلیس

استدلال کلامی: در این مرحله قدرت تفکر افراد و میزان منطقی بودن تصمیماتشان ارزیابی می گردد. درواقع در این مرحله دانشگاه می خواهد بداند آیا فردی که متقاضی رشته پزشکی است و با جان مریض سروکار دارد قادر است در شرایط بحرانی تصمیم گیری منطقی داشته باشد یا خیر.

در این آزمون 11 متن به افراد داده می شود که بعد از مطالعه کامل آن باید طی 22 دقیقه به 44 سوال طراحی شده از متن ها پاسخ داده شود.

تصمیم گیری: در این مرحله از آزمون اطلاعات آماری افراد، میزان منطق افراد در تصمیم گیری مورد ارزیابی قرار می گیرد.

در این مرحله به فرد متقاضی 32 دقیقه وقت داده می شود که به 29 سوال پاسخ دهد. این سوالات حاوی نمودار، جدول، تست و … می باشد.

استدلالات در آزمون UK  انگلیس

  • استدلال کمیتی: در این مرحله توانایی حل کردن سوالاتی که با فرمول و ریاضیات سروکار دارند محاسبه می گردد.

تعداد سوالات این مرحله 36 عدد بوده که طی 25 دقیقه باید این سوالات پاسخ داد. درضمن سوالات به صورت جدول، نمودار، عکس و … طراحی شده اند.

  • استدلال تحلیل کردن: در این مرحله میزان توانایی افراد در تجزیه و تحلیل مسائل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برای این مرحله 55 سوال طراحی شده که باید طی 14 دقیقه به این سوالات پاسخ داده شود و کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد شما را با اطلاعات کامل خود راهنمایی می کنند.

 

اسکرول به بالا