071-91009294  | 021-88724227  |

آزمون ورودی پزشکی ایتالیا آی مت IMAT

آزمون پذیرش پزشکی ایتالیا آی مت IMAT

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

آزمون پزشکی I MAT یک آزمون استعدادی می باشد که بعنوان بخشی از فرایند پذیرش برای برخی از دانشگاه های ایتالیا برای افراد مایل به تحصیل در ایتالیا مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله مشاورین ارشد موسسه حقوقی میرداماد به بررسی آزمون پذیرش پزشکی ایتالیا آی مت IMAT پرداخته، منابع آزمون را بیان نموده و به معرفی تعدادی از دانشگاه ها برتر این کشور می پردازند.

آزمون بین المللی پذیرش پزشکی آی مت IMAT

آزمون های بین المللی پذیرش پزشکی (I MAT)، برای تحصیل در ایتالیا گاهی اوقات به اشتباه به عنوان ” آزمون پذیرش پزشکی ایتالیایی ” در نظر گرفته می شود، یک آزمون استعدادی می باشد که به عنوان بخشی از فرایند پذیرش برای برخی از دانشگاه های ایتالیا مورد استفاده قرار می گیرد.

این دانشگاه ها، همراه با وزارت آموزش و پرورش ایتالیا، دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی (MUIR)، دوره های کارشناسی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند و برای متقاضیان خارج از ایتالیا ومتقاضی مهاجرت تحصیلی به ایتالیا می باشند را ارائه می دهند. دانشگاه های زیر تعدادی از مکان ها را برای هر دو دانشجویان داخل و خارج از کشور برای تحصیل پزشکی در ایتالیا به عنوان بخشی از این طرح ارائه می دهند:

  • دانشگاه باری
  • دانشکده ی پزشکی بین المللی در دانشگاه میلان
  • دانشگاه پاویا ایتالیا
  • دانشگاه ساپینزا در رم
  • دانشگاه تورورگاتا رم
  • دانشگاه دوم ناپل
  • دانشگاه فدریکو دوم 2

متقاضیان برای مهاجرت به ایتالیا و شرکت در دوره های موجود با تدریس زبان ایتالیایی در حال حاضر در یک آزمون پذیرش ایتالیایی شرکت می کنند (که توسط کمیسیون ایتالیایی گسترش یافته)، با مکان های موجود اعطا شده به آن دسته از افراد که  بالاترین نمره را در آزمون کسب کرده اند. در سال 2011، MUIR  از تست ارزیابی پذیرش کمبریج، برای توسعه و ارائه ی معادل زبان انگلیسی این آزمون پذیرش ایتالیایی، درخواست داد.  نسخه ی انگلیسی زبان به نام آزمون  بین المللی پذیرش پزشکی (I MAT). می باشد.

دانشگاه humanitarians در ایتالیا همچنین از I MAT جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا برای دوره ی کارشناسی پزشکی و جراحی استفاده می کند. پیروگوف، دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی روسیه (MURMUR) از این آزمون برای ورود به مقطع کارشناسی در رشته ی بیومدیکال استفاده می کند (تدریس به زبان انگلیسی با دانشگاه تورین) و پزشکی و مقطع جراحی (تدریس به زبان انگلیسی، با دانشگاه میلان).

منابع آزمون I MAT ایتالیا

همانطور که در فهرست عناوین موضوع آزمون I MAT مشاهده می شود، این بخش شامل مسائل عمده منطقی، تجزیه و تحلیل متن و سؤالات در مورد تفسیر نمودار / جدول می باشد. این بخش شامل حداقل 5 پرسش است که می تواند “دانش عمومی” (سیاست اتحادیه اروپا، و تاریخ) را در بر بگیرد. به هر حال، تعداد سؤالات “اطلاعات عمومی” نیز بزرگترین تفاوت بین نسخه های ایتالیایی و انگلیسی این آزمون است. آزمون ایتالیایی I MAT قسمت بزرگی از این بخش را تشکیل می دهد.

منابع آزمون I MAT ایتالیا

بخش دوم: اطلاعات علمی، این بخش قسمتی از آزمون است که آمادگی شما در گذراندن آن شما نقش مهمی را در قبولی شما ایفا خواهد کرد. در این بخش 4 موضوع علمی وجود دارد که بر اساس سوابق موجود به صورت نامساوی در آزمون درج می شوند. این موضوع بدان معنی است که احتمالاً اکثر وقت و تلاش خود را بر دو موضوع اول (زیست شناسی و شیمی) متمرکز می کنید، اگرچه ممکن است یک اقدام هوشمندانه در مورد فراگیری ریاضیات نیز داشته باشید، زیرا ممکن است علم ریاضیات در بخش حل مسئله مفید باشد.

اگر زمینه ای در علم فیزیک نداشته باشید، ممکن است عاقلانه نباشد که وقت خود را در مورد فیزیک که در کل آزمون تنها 6 سؤال (از مجموع 80 سؤال) در مورد این درس وجود دارد، صرف کنید. زیست شناسی سلولی، بیوشیمی، ژنتیک و فیزیولوژی، مواد درسی هستند که در کتب I MAT گنجانده شده اند. شما همیشه سؤالات ساده ای در هندسه، آمار / احتمالات، معادلات و مثلثات پیدا خواهید کرد – بنابراین ممکن است این موضوع ارزشمند باشد که نگاه سریعی به این دروس داشته باشید.

آزمون I MAT در چه کشورهایی برگزار می شود

اگر شما یک متقاضی شرکت در آزمون I MAT می باشید که در کشور خود ساکن هستید، به سفارتخانه و یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود بروید. اگر در کشوری غیر از کشور اصلی خودتان ساکن هستید، باید به سفارتخانه ایتالیا در آن کشور بروید. به عنوان مثال، اگر یک شهروند آمریکایی هستید که در حال حاضر در روسیه سکونت دارید، باید به سفارت ایتالیا در کشور روسیه مراجعه کنید. آزمون I MAT برای دانشجویان خارج از کشورهای شهروندی اتحادیه اروپا در دبی و در دانشگاه های مستقر در ایتالیا نیز برگزار می گردد.

تعداد قبولی ها و پذیرفته شدگان در آزمون I MAT ایتالیا

حداقل نمره مورد نیاز در آزمون I MAT برای ورود به تعدادی از دانشگاه ها در دوره اول افزایش یافته است. بیشترین نمره قابل توجه در میان نمرات مورد نیاز، مربوط به دانشگاه میلان (Milan) است که حداقل نمره لازم در آزمون I MAT برای ورود به دوره اول دانشگاه برای متقاضیان ورود به دانشگاه از کشورهای اتحادیه اروپا تقریباً از 10 نمره در سال 2014 به 50در سال 2015 افزایش یافته است.

برای درک این موضوع که در ده سال اخیر ورود به دانشگاهها به چه میزان رقابتی شده است، به این نکته توجه داشته باشید که در دانشگاه پاویا (Pa via) حداکثر نمره کسب شده توسط یک دانشجو در آزمون I MAT برابر با 54 بود. در ضمن، در سال 2015، بالاترین نمره کسب شده توسط دانشجوی ساکن کشورهای اتحادیه اروپا، (که اکنون در دانشگاه شهر میلان ایتالیا تحصیل می کند)، 71 بوده است.

بنابراین، تقریباً، در میان افراد شرکت کننده در آزمون I MAT از کشورهای اتحادیه اروپا، تنها حدود 2 % از افراد شرکت کننده در آزمون I MAT، نمره کافی را برای ورود به دوره اول تحصیلی در دانشگاه میلان ایتالیا کسب نمودند. در مورد دانشگاههای پاویا (Pa via) و ناپل (Federico II) میزان افراد قبول شده در آزمون I MAT به منظور ورود به دانشگاه حدود 10 % بود. بدلیل عدم وجود اطلاعات آماری در اینمورد، صحبت کردن در باره دانشگاههای دیگر کمی سخت تر است. در مورد آزمون I MAT، احتمالاً دانشگاه La- S.a.p.i.e.n.z.a (رم) رقابتی تر از دانشگاه پاویا (Pa via) و ناپل (N.a.p.o.l.i F.II)، دانشگاه Tor Vertebrata (رم) و N.a.p.o.l.i SUN می باشد که احتمالاً کمتر رقابتی بودند.

اگر تبعه کشوری غیر از کشورهای اتحادیه اروپا می باشید، برای ورود به هر دانشگاه، در اولین دوره پذیرش به نمره کمتری نیاز دارید. به عنوان مثال، برای ثبت نام در یک دانشگاه در شهر میلان ایتالیا، نیاز به کسب نمره ای حدود 15 % بالاتر از کمترین نمره در میان شرکت کنندگان در آزمون دارید. دانشگاه La Spinoza به میزان کمتری رقابتی است؛ و دانشگاههای باری (Barr و Napoli SUN، دارای شرایط رقابتی بسیار کمتری می باشند (دانشگاه Annapolis F.II هیچگونه صندلی خالی برای دانشجویان غیر کشورهای اتحادیه اروپا ندارد).

برای ورود به دانشگاه های Barr، Tor Garter و Annapolis SUN، باید بیش از نمره مبنا (حدود 20 نمره) دریافت کنید تا بتوانید به عنوان یک دانشجوی غیر از کشورهای اتحادیه اروپا وارد دانشگاه شوید. این موضوع بدین معنی است که نمره ای که در آزمون I MAT کسب کرده اید باید بیش از نمره 50 % از کلیه متقاضیان باشد تا در یکی از دانشگاههایی که دارای شرایط رقابتی کمتری هستند، ثبت نام کنید. متقاضیان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا دارای نمره میانگین 24 (حداقل 24، حداکثر 37) بوده اند. حداقل نمره افراد شرکت کننده در آزمون I MAT که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا بوده اند، 24 بوده است.

سایر شرایط پذیرش از دانشگاه ایتالیا و همچنین قوانین موجود را می توانید در همین سایت مطالعه کنید و یا اینکه از طریق تلفن یا بصوررت حضوری با مشاورین با تجریه ما در این امر در موسسه حقوقی میرداماد مشاوره کنید.

سوالات متداول در مورد آزمون ورودی پزشکی ایتالیا آی مت IMAT

1- آزمون آی مت در کشور ایتالیا چیست؟

در صورتی که می خواهید، در رشته پزشکی به زبان انگلیسی و با هزینه بسیار مناسب در دانشگاه های دولتی کشور ایتالیا تحصیل نمایید, ابتدا باید برای آزمون IMAT آماده شوید.

2- آیا شرکت در آزمون آی مت برای رشته های پزشکی , دندان پزشکی در کشور ایتالیا اجباری ست؟

قبولی در این آزمون برای کلیه دانشجویان بین المللی که می خواهند در دوره های پزشکی، دندانپزشکی، جراحی و گرایش های مربوطه شرکت نمایند, اجباری است. و متقاضی می بایست نمره لازم را در این آزمون اخذ کند.

3- زمان ثبت نام آزمون آی مت چه موقع است؟

زمان ثبت نام ماه های Jun تا July میلادی می باشد.

4- زمان برگزاری آزمون آی مت چه موقع است؟

این آزمون در ماه آوریل برگزار می شود.

5- زمان پذیرش آزمون آی مت چه موقع است؟

پذیرش در ماه اکتبر صورت می گیرد.

6- مراکز برگزاری آزمون آی مت کدامند؟

این آزمون در در کشورهای برزیل، کانادا، چین، قبرس، فرانسه، آلمان، مصر، چین، هند، اسرائیل، ایتالیا، هلند، عربستان، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئیس، ترکیه، دبی، انگلستان و آمریکا برگزار می گردد.

7- مدت زمان آزمون آی مت چند دقیقه است؟

100 دقیقه

8- ساختار آزمون آی مت چگونه است؟

این آزمون شامل ۶۰ سوال پنج گزینه ای است. که شامل بخش عمومی (تاریخ، فرهنگ و اطلاعات عمومی) و بخش تخصصی (زیست, بیوشیمی و ژنتیک, فیزیک و ریاضی) می باشد.

9- معیار نمره دهی در آزمون آی مت چیست؟

برای هر پاسخ صحیح ۱.۵ امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط ۰.۴ نمره منفی

10- حداقل نمره قبولی در آزمون آی مت چند است؟

سقف نمره‌ی این آزمون ۹۰ و حداقل نمره‌ی قبولی ۲۰ می باشد.

نظرات کاربران

  • توسط navidpour
    تاریخ: خرداد 19, 1397
    نفر
    نفر

    آزمون آی مت سخته یا آلفا تست؟

    • توسط مشاور بخش تحصیل و اعزام دانشجو
      تاریخ: خرداد 20, 1397
      نفر
      نفر

      سلام
      سوال بسیار نامفهومی را عنوان کردید.
      نمرات افراد از این آزمون ها ملاک قرار میگیر و در صورتی که یکی از این دو سخت تر باشد، برای همه سخت تر است.

  • توسط ساره بوشهری
    تاریخ: خرداد 19, 1397
    نفر
    نفر

    ایا مباحث رو مثل ترکیه کار میکنند؟؟؟

    • توسط مشاور بخش تحصیل و اعزام دانشجو
      تاریخ: خرداد 20, 1397
      نفر
      نفر

      سلام و وقت خوش
      اگر سوال شما از بابت کیفیت دوره ست، عرض میشود که در همه دوره ها بسته به تعهد اساتید و کالج مورد نظر، روند دانش آموزان رو به رشد خواهد بود.

  • توسط سپیده شاهچچراغی
    تاریخ: تیر 4, 1397
    نفر
    نفر

    سلام من متولد کشور ایتالیا هستم آیا میتونم برای تحصیل به عنوان بورس شدن تابعیتمو ملاک بدونم؟

    • توسط مشاور بخش تحصیل و اعزام دانشجو
      تاریخ: تیر 5, 1397
      نفر
      نفر

      سلام و وقت بخیر
      در صورتی که اقامت ایتالیا را داشته باشید، می بایست بررسی های بیشتری بر پرونده شما انجام شود و در صورتی که فقط محل تولدتان، ایتالیاست و در وضعیت جهان سومی در این کشورها زندگی کرده باشید، با درخواست تان موافقت می شود.

  • توسط آتنه
    تاریخ: تیر 6, 1397
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخیر آیا هزینه ی تحصیل برای ایتالیا ب صورت رایگان اثری هم در روند آموزش داره ؟؟؟ یعنی ممکنه ب کیفیت کلاسها تاثیر بزاره

    • توسط مشاور بخش تحصیل و اعزام دانشجو
      تاریخ: تیر 7, 1397
      نفر
      نفر

      با سلام
      تحصیل در ایتالیا رایگان نیست ولی هزینه تحصیل دانشجویان کشورهای جهان سوم را پرداخت می کنند.
      تحصیل در بسیاری از کشور ها که تحصیل رایگان دارند، مثل فرانسه، آلمان و اتریش، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

  • توسط ذبیح پور
    تاریخ: دی 28, 1397
    نفر
    نفر

    کشور ایتالیا برای ارشد شرایط بورسش به چه صورت است ؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 1, 1397
      نفر
      نفر

      سلام
      اخذ بورسیه با توجه به مدارک علمی، مقاله ها و موارد دیگر امکان پذیر است، که باید به دانشگاه مد نظر ارسال شود.

  • توسط شکوفع
    تاریخ: دی 30, 1397
    نفر
    نفر

    آزمون آی مت و آلفاتست چه مباحثی و منابعی هستند؟؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 1, 1397
      نفر
      نفر

      سلام مباحث زيست، شيمی، فيزيک و ریاضی

  • توسط kamand
    تاریخ: بهمن 27, 1397
    نفر
    نفر

    آیا به زبان ایتالیایی هزینه ی تحصیل در ایتالیا رایگان است ؟؟؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 30, 1397
      نفر
      نفر

      سلام وقت بخیر بصورت تمام رایگان در همه مقطع ها ارائه نمی گردد.

  • توسط مرادی
    تاریخ: اردیبهشت 3, 1398
    نفر
    نفر

    سلام
    خسته نباشید
    ایا ایتالیا دانشگاهی داره که بدون کنکور ایمت پذیرش بده؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 4, 1398
      نفر
      نفر

      سلام دانشگاه های ایتالیا در مقاطع و رشته های مختلف با آزمون ورودی آیمت و آلفا تست قبولی را شرط پذیرش نموده اند..ضمنا پذیرش پزشکی بدون آزمون آیمت ممکن نمی باشد.

  • توسط اردلان
    تاریخ: اردیبهشت 8, 1398
    نفر
    نفر

    سلام خسته نباشید ایا ایتالیا دانشگاهی داره که بدون کنکور ایمت پذیرش بده؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 11, 1398
      نفر
      نفر

      سلام پذیرش در دانشگاه های ايتاليا برای تحصيل پزشكی با شرط قبولی در آزمون آيمت می باشد.

  • توسط نسترن
    تاریخ: اردیبهشت 16, 1398
    نفر
    نفر

    سلام ببخشید ازمون ایمت برا رشته های مختلف یکیه؟ من میخام شانسموبرا پزشکی و مهندسی امتحان کنم با یه ازمون امکان پذیره؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 17, 1398
      نفر
      نفر

      سلام آزمون جهت پذیرش پزشکی آیمت می باشد و آزمون مهندسی بر اساس آلفا تست می باشد.

  • توسط مهرسا
    تاریخ: خرداد 18, 1399
    نفر
    نفر

    سوال من اینه که من میخوام برادرم برای امتحان IMAT 2017 به ایتالیا بیاد و این امتحان رو بده, حال با این اوصاف برادر من میتونه با دعوت نامه ای که من میفرستم بیاد اینجا امتحان بده یا حتما Pre-Enrollment نیاز هست؟ چون Pre-Enrollment دردسرها و مدارک خاص خودش رو میخواد.
    ممنون میشم اگر کسی پاسخگوی من باشه.

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 21, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام
      برای شرکت در آزمون آیمت حتما باید یک پیش پذیرش داشته باشند.

  • توسط نسرین
    تاریخ: خرداد 29, 1399
    نفر
    نفر

    سلام وقتتون بخیر شما منابع ازمون ایمت رو دارید که در اختیار من بگذارید ؟ اگر منابع رو بخونیم چقد شانس قبولی دارم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 1, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      منابع آزمون را می توانید در سایت های مربوطه مشاهده نمایید. در صورتیکه به طور کامل خود را برای آزمون آماده کرده باشید، شانس قبولی بالایی دارید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا