071-91009294  | 021-88724227  |

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی روسیه

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

از نظر کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد، پزشکی یکی از محبوب ترین رشته ها در بین دانشجویان بین المللی دانشگاه های روسیه محسوب می شود. مطالعه پزشکی در روسیه برای یک دانشجوی عادی بسیار آسان است، زیرا هر دانشجو از سراسر جهان می تواند با آزمون ورودی دانشگاه پزشکی روسیه در رشته MBBS قبول شود.

ثبت نام آزمون ورودی دانشگاه پزشکی روسیه

هزینه MBBS در روسیه بسیار پایین است زیرا دولت روسیه برای تحصیل یارانه فراهم می کند. میانگین هزینه MBBS در روسیه بین 2.5 تا 5 Lacks در سال است. همه دانشگاه های پزشکی روسیه در لیست سازمان WHO و MCI قرار دارند، بنابراین دانشجویی که مدرک MBBS را از روسیه می گیرد، می تواند در هر جای دنیا از جمله هند نیز طبابت کند. دانش آموزان از سراسر جهان بخاطر شرایط خوب موجود هزینه تحصیل در روسیه در رشته MBBS به روسیه می روند. همه دانشگاه های پزشکی آموزش عالی و دانش عملی را ارائه می دهند. به دانش آموزان امکانات نو و با کیفیت هتل و همچنین غذا های عالی اختصاص داده می شود.

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد روسیه

دانشجویان MBBS همچنین در صورتی که معیارهای بورسیه را برآورده سازند، می توانند کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند. تمام دانشجویان MBBS در روسیه، بیمه های پزشکی را برای تمام دوره ها دریافت می کنند و در صورت نیاز به درمان کامل می پردازند. دانش آموزان برای آزمون غربالگری MCI در دوره پزشکی آموزش می بینند و استادان نیز در مورد آزمون غربالگری MCI آگاه هستند. دوره های پزشکی به زبان های انگلیسی و روسی تدریس می شود، دانش آموزان MBBS نیز آموزش می بینند تا زبان روسی را یاد بگیرند، زیرا با یادگیری زبان روسی دانش آموز می تواند در طول دوره پزشکی با بیماران در بیمارستان ارتباط برقرار کند.

مزایای تحصیل در رشته MBBS در روسیه

  • بدون امتحان ورودی و بدون کمک مالی
  • روش پذیرش آسان
  • هزینه های دوره ی پایین و معوقه
  • شناسایی مدارک ارائه شده توسط دانشگاه های پزشکی روسیه در سراسر جهان
  • استاندارد زندگی اروپایی
  • مدارک شناخته شده در سراسر جهان
  • غذاخوری های هندی در اکثر دانشگاهها موجود است
  • نتایج عالی در آزمون غربالگری MCI (فقط تحصیل به زبان روسی آموزش MCI را در دانشگاه های پزشکی روسیه به دنبال دارد)

لیست موجود شرایط تحصیل پزشکی روسیه از دانشجویانی که در بیمارستان های پیشرو در سراسر جهان مشغول به کار هستند (مدارک ارائه شده توسط ما نه تنها در هند، بلکه در استرالیا، کانادا، ایالات متحده آمریکا، انگلستان و سایر کشورهای بزرگ در سراسر جهان نیز مورد قبول است)تضمین 100% اخذ ویزا و اینکه همه دانشگاه های روسیه دولتی هستند.

معیارهای واجد شرایط برای MBBS در روسیه

دانش آموز باید سن 17 سالگی را پشت سر گذاشته باشد و قبل از 31 دسامبر سال پذیرش مراحل ثبت نام را کامل کند. دانش آموز باید در آزمون استاندارد 12 اُم 50٪ نمره امتحان را کسب کند. دانشجویان متعلق به گروه SC / ST و OBC واجد شرایط نیاز به کسب 40٪ نمره مجموع در آزمون استاندارد 12 اُم را دارند.

دانشگاه های برتر برای تحصیل MBBS در روسیه

  • Sechenov ، اولین دانشگاه علوم پزشکی مسکو
  • دانشگاه علوم پزشکی Tver
  • دانشگاه علوم پزشکی Orenburg
  • دانشگاه علوم پزشکی Bashkir
  • دانشگاه علوم پزشکی Smolensk
  • دانشگاه Peoples’ Friendship روسیه
  • دانشگاه علوم پزشکی Kursk
  • دانشگاه علوم پزشکی Kazan
  • دانشگاه علوم پزشکی Ryazan
  • دانشگاه فدرال Crimea
  • دانشگاه ایالتی شمالی
  • دانشگاه پزشکی Pavlov در ایالت سنت پترزبورگ
  • دانشگاه دولتی Volgograd
  • دانشگاه علوم پزشکی Perm
  • دانشگاه علوم پزشکی OMSK
  • دانشگاه ایالتی Syktyvkar
  • دانشگاه ایالتی Mari
  • دانشگاه علوم پزشکی ایالت Altai
  • دانشگاه علوم پزشکی Dagestan
  • دانشگاه علوم پزشکی Siberian
  • دانشگاه فدرال خاور دور
  • دانشگاه دولتی Lomonosov مسکو
  • دانشگاه فدرال جنوبی
  • دانشگاه فدرال Kazan
  • دانشگاه علوم پزشکی Pirogov روسیه (RNRMU)
دانشگاه های برتر برای تحصیل MBBS در روسیه
دانشگاه های برتر برای تحصیل MBBS در روسیه

منابع آزمون ورودی دانشگاه پزشکی روسیه

دانشگاه های کشور روسیه سابقه آموزشی خوبی در زمینه رشته های پزشکی دارد. اولین کالج پزشکی کشور روسیه، Apothecary Chancery در قرن 17م پایه گذاری شده است. در حال حاضر، رشته های پزشکی در بیش از 70 دانشگاه روسی تدریس می شوند.

آموزش عالی پزشکی در کشور روسیه، تنها برای دانشجویان بین دانشگاهی مقدور است. مدت زمان تحصیل بستگی به تخصص پزشکی دارد. به عنوان مثال، مقطع کارشناسی در رشته پرستاری پس از 4 سال تحصیل به دانشجو اعطا می شود در حالی که مدرک یک جراح، پس از 8 تا 9 سال تحصیل به وی تعلق می گیرد.

در ایالت متحده آمریکا، دانشجویان پزشکی، بین 12 تا 18 سال درس می خوانند. در بریتانیای کبیر آموزش پزشکی 10 سال و در آلمان 8 تا 10 سال طول می کشد. مدرک پزشکی در کانادا، پس از 4 سال تحصیل در یک دانشکده پزشکی صادر میشود و پس از آن دانشجو باید 3 تا 4 سال، بسته به تخصص، کارآموزی بگذراند.

در روسیه ورود به دانشگاه پزشکی تنها پس از اتمام دبیرستان امکان پذیر است. دانشگاه ها به زبان روسی و انگلیسی تدریس می کنند. اگر شما به زبان روسی مسلط نیستید، می توانید در دانشگاه های پزشکی مطرح این کشور دروس آماده سازی زبان را بگذرانید. علاوه بر یادگیری زبان روسی، دپارتمان های آماده سازی دانشگاه ها، در زمینه دروس دیگر نیز فعالیت می کنند تا دانشجویان برای رشته تحصیلی خودشان بهتر آماده شوند.

دانشجویان متقاضی می بایست در یک آزمون ورودی که دروس کلیدی آن زیست شناسی و شیمی است شرکت نمایند. برخی از دانشگاه ها دانشجویان را ملزم به شرکت در آزمون های ورودی جداگانه ای می کنند. دانشگاه فدرالی بالتیک ایمانوئل کانت )Immanuel Kant Baltic Federal University)، در بخش مشاغل مراقبت های پزشکی، از دانشجویان می خواهد که در آزمون های زبان روسی، زیست شناسی و شیمی شرکت نمایند. همین رشته به زبان انگلیسی، احتیاج به ارزیابی زیست شناسی و شیمی دارد.

دانشجویانی که قصد دارند در آینده در رشته پزشکی عمومی در دانشگاه کازان (Kazan Federal University) تحصیل کنند می بایست علاوه بر شیمی و زیست شناسی در آزمون زبان انگلیسی نیز شرکت نمایند و یا مدرک تافل به دانشگاه ارائه دهند. هیات پذیرش دانشگاه، لیستی از آزمون های ورودی برای دانشجویان آماده میکند و در اختیار آنها می گذارد.

پس از اتمام آموزش های پیش دانشگاهی، می بایست در یک آزمون ورودی شرکت کنید. این آزمون ها برای تمامی متقاضیان اجباری هستند، چه در مقطع پیش دانشگاهی تحصیل کرده باشند و چه در دانشگاهی دیگر! منابع این آزمون مشابه کتاب های درسی ریاضیات، فیزیک، شیمی و چرخه زندگی دبیرستان هستند و در برخی از آزمون ها سوالاتی در زمینه استدلال منطقی نیز وجود دارد.

تاریخ برگزاری آزمون ورودی دانشگاه پزشکی روسیه

دانشگاه پزشکی دولتی روسیه ( پیش از این دومین موسسه پزشکی مسکو بود ) یکی از قدیمی ترین دانشکده های پزشکی روسیه است که بیشترین احترام را در کشور و خارج از کشور دارا می باشد. در حال حاضر یک موسسه بسیار معتبر است که بهترین آموزش پزشکی را فراهم می کند.

دانشگاه در 1906 تاسیس گردید. اساس دانشگاه RSMU یک رهبر در توسعه علوم پزشکی و آموزش پزشکی بوده است. امروزه دانشگاه یک مرکز بزرگ پزشکی، پژوهشی و آموزشی است که در آموزش گسترده بالینی و آزمایشگاهی فعالیت دارد و تجربه آموزشی منحصر به فردی در آموزش به دانشجویان از سراسر جهان دارد که حدود 7000 نفر از دانشجویان اهل روسیه و 600 نفر از ان ها از بیش از 40 کشور دنیا می باشند.

دانشگاه پزشکی دولتی روسیه تجربه قابل توجهی در آموزش دانشجویان خارجی به دست آورده است. از سال 1960 بیش از 2000 متخصص از بیش از 80 کشور در آنجا آموزش دیده اند. مدرک دانشگاه RSMU در اغلب کشورهای خارجی در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود. در طی سال های اخیر، تعداد دانشجویان خارجی به بیش از 600 نفر افزایش یافته است.

تاریخ برگزاری آزمون ورودی دانشگاه پزشکی روسیه
تاریخ برگزاری آزمون ورودی دانشگاه پزشکی روسیه

چهار بخش عمده در دانشگاه RSMU وجود دارد :

  • دانشکده پزشکی ( روسی، انگلیسی متوسط )
  • بیماری کودکان ( روسی متوسط )
  • دانشکده پزشکی زیستی ( روسی متوسط )
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی ( روسی متوسط ) که در آن آموزش به زبان های روسی و انگلیسی صورت می گیرد. این دانشگاه دارای دپارتمان زبان انگلیسی است که در آن دانشجویان در طول سه سال اول به زبان انگلیسی به تحصیل می پردازند.

این دانشگاه برای دانشجویانی که در طی شش سال آموزش، یادگیری زبان روسی را انتخاب می کنند دوره های مقدماتی ارائه می کند که در آن ها زبان روسی، زیست شناسی، شیمی و فیزیک را فرا می گیرند.

دانشگاه پزشکی دولتی روسیه ارتباط بسیار نزدیکی با پزشکی عملی دارد. در این دانشگاه 70 درمانگاه تخصصی، بیمارستان و سایر موسسات پیشگیرانه و پزشکی برای بیش از 19700 تخت وجود دارد که در آن پزشکان آینده تحت نظارت اساتید با تجربه قرار دارند.

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه بیش از 1000 دانشجو در دوره های انترنی، مطالعات بالینی و در مجموع 51 شاخه پزشکی، از جمله 37 شاخه پزشکی، 7 شاخه بیولوژیکی، 5 شاخه شیمی و 2 شاخه در زمینه های فیزیک، ریاضیات، اتوماسیون و سیستم های کامپیوتری آموزش می بینند. دانشگاه در تمام تخصص های بالینی مانند جراحی عمومی، اورولوژی، هوشبری، دهان پزشکی، کاردیولوژی، غدد، بیماری های زنان و مامایی، بیماری های عفونی، ایمنی شناسی و الرژی، بیماریهای گوش و گلو و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، پرتوشناسی، عصب شناسی، ضربه شناسی، استخوان پزشکی، و بسیاری دیگر تاثیر می گذارد.

آموزش پزشکان با توجه به یک برنامه درسی و ویژه برای در نظر گرفتن نیازهای شغلی خاص در هر کشوری که در آن دانشجویان پزشکی را فرا خواهند گرفت، انجام می شود. دانشجویان دانشگاه، دانش آموختگان و کارآموزان، آموزش می بینند و تخصص پیدا می کنند، دانش و مهارت های خود را بهبود می بخشند و در آزمایشگاه تحقیقاتی برای پایان نامه خود تحقیق می نمایند.

بالاترین سطح آموزش در تمام زمینه های پزشکی و تخصص های مورد نیاز توسط بهترین پرسنل دارای صلاحیت تضمین شده است. در میان کارکنان دانشگاه بیش از 40 عضو آکادمی و علوم روسیه، آکادمی علوم پزشکی روسیه و آکادمی علوم طبیعی روسیه، 24 برنده جایزه دولتی روسیه، 8 دانشمند مشهور روسیه و بیش از 350 دانشمند و 700 نامزد علوم وجود دارد.

دانشگاه پزشکی دولتی RSMU دارای مجموعه ای از ساختمان های طراحی شده برای کلاس های عملی، سخنرانی ها، مطالعات آزمایشگاهی، کتابخانه، کار تحقیقاتی، مجموعه ورزشی و خدمات کمکی و از جمله برای دانشجویان از شهرهای دیگر در نزدیکی ساختمان های مطالعاتی می باشد. شامل چهار هتل نوع هتل با یک سالن غذاخوری است. تمام دانش آموزان خارج از شهر در خوابگاه اسکان داده می شوند.

دانشجویان کمک پزشکی از سوی پزشکان در تمامی زمینه ها را دریافت می کنند. گذشته باشکوه دانشگاه پزشکی دولتی روسیه، سنت های علمی و آموزشی عمیق، بیش از 100 سال از توسعه آن، اهمیت و فوریت علوم پزشکی و طیف گسترده ای از متخصصان دارای صلاحیت که در دانشگاه آموزش دیده اند، همه این موارد نقش رهبری دانشگاه RSMU را ضمانت می کند. تاریخ ورود به دانشگاه پزشکی روسیه هر سال توسط این دانشگاه اعلام می شود.

مشاورین موسسه حقوقی میرداماد میتوانند شما را با بروزترین اطلاعات در مورد شرایط و راه های مهاجرت به روسیه راهنمایی کنند چرا که آنها خود دارای سابقه زندگی در خارج ازکشور می باشند. با ما در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی روسیه

1- آیا دانشگاه های پزشکی روسیه آزمون ورودی دارند؟

تقریبا در بیشتر دانشگاه های روسیه باید در آزمون ورودی شرکت کرده و حداقل 50 درصد از نمره کامل را دریافت نمایید.

2- آیا بدون داشتن مدرک زبان فرانسوی می توانم برای پزشکی روسیه اقدام نمایم؟

بله، می توانید در ابتدا دوره های پادفک دانشگاه ها شرکت نمایید.

3- آیا می توانم در ویزای دانشجویی در روسیه کار کنم؟

شما فقط در صورتی که دانشجوی تمام وقت در یک دانشگاه معتبر دولتی پزشکی و حداقل 18 سال سن داشته باشید، اجازه کار دریافت خواهید کرد.

4- آیا می توانم آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی روسیه را به صورت آنلاین بدهم؟

خیر، آزمون وردی دانشگاه های پزشکی روسیه فقط به صورت حضوری در روسیه برگزار می شود.

5- آیا تحصیل پزشکی در روسیه ملزم به داشتن معدل خوب است؟

بیشتر دانشگاه های روسیه شرط معدل را برای پذیرش دانشگاه های پزشکی ندارد.

6- با داشتن مدرک دیپلم می توانم برای آزمون ورودی دانشگاه روسیه اقدام نمایم؟

افرادی که مدرک دیپلم داشته و مدرک پیش دانشگاهی را ندارند، می توانند در ابتدا در دوره پادفک شرکت کرده و سپس برای آزمون وردی پزشکی اقدام نماید.

7- آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی روسیه چه زمانی است؟

تاریخ آزمون ورودی هر دانشگاه را می توانید در سایت خود دانشگاه مشاهده نمایید.

8- آیا می توانم برای تحصیل پزشکی در روسیه بورسیه دریافت نمایم؟

با توجه به شرایط تحصیلی امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای متقاضیان وجود دارد.

9- آیا می توانم پس از تحصیل پزشکی در روسیه بمانم؟

پس از اتمام تحصیل در صورت یافتن کار در روسیه می توانید در این کشور بمانید.

10- هزینه زندگی در روسیه چقدر است؟

هزینه زندگی در روسیه بسته به سبک زندگی و شهر انتخابی متغییر است. به طور کلی هزینه ای حدود 200-400 دلار در ماه را در نظر بگیرید.

11- دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه کدامند؟

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه در سال 2020-2021 عبارتند از:

  • دانشگاه اودوکیموو دولتی پزشکی و دندانپزشکی مسکو(فقط دندانپزشکی)
  • دانشگاه ایالتی لومونوسوف مسکو
  • دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک
  • دانشگاه علوم پزشکی پاولوف پترزبورگ
  • دانشگاه سچنوا اولین دانشگاه پزشکی دولتی مسکو(فقط داروسازي)

اسکرول به بالا