071-91009294  | 021-88724227  |

کرونا ویروس در آلمان و مشکلات مهاجران

کرونا ویروس در آلمان و مشکلات مهاجران

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

آلمان همیشه یکی از کشور های مورد علاقه مهاجران بوده است و مهاجرت به آلمان برای افراد زیادی یکی از اصلی ترین روند های زندگی بوده است. از این رو در این کشور مهاجران زیادی با روش های خاصی مثلا کار در آلمان یا تحصیل در آلمان به این کشور مهاجرت کرده اند. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و همه گیری این بیماری شرایط خاصی برای مهاجران به وجود آمده است. کرونا ویروس در آلمان و مشکلات مهاجران در این کشور افزایش یافته است. به تازگی دولت آلمان مواردی را در ارتباط با مهاجران بررسی کرده است.

کرونا ویروس در آلمان و مشکلات مهاجران

مهاجرانی که برای تحصیل در آلمان، کار، سرمایه گذاری و …  مهاجرت کرده اند، همانند مردم این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکلاتی شده اند. این مشکلات برای مهاجران نسبت به مردم عادی و افرادی که شهروندی آلمان را دارند می توانید بیشتر باشد. دولت آلمان در آمارگیری ها و بررسی هایی مشکلات این افراد را بررسی کرده است. یکی از مسئولین این کشور، آنت ویدمن موز، نگرانی خود را از تأثیر همه گیر ویروس کرونا بر مهاجران ابراز کرده است. وی ابراز داشت که عموم مهاجران به کار در آلمان در زمینه هایی مشغول هستند که تحت تاثیر عواقب همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته است.

همزمان با دشوارتر شدن شرایط کار، تعداد فرصت های کار در آلمان نیز کاهش یافته است و این مسئله بر زندگی مهاجران در آلمان تاثیر گذاشته است. دولت در این باره حتی تمرکز بر حمایت از زنان برای ورود و ادغام در بازار کار آلمان نیز تصمیمات اساسی گرفته است. در واقع کشور آلمان و دولت بر این عقیده هستند که علی رغم وجود ویروس کرونا نباید هیچ وقتی را از دست داد و برای مهاجران اقداماتی را صورت داد. این تصمیمات عموما در اجلاسی گرفته می شود که آغاز به کار آن در سال ۲۰۰۶ میلادی بوده است. 

تلاش برای بهبود وضعیت مهاجران در آلمان

با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا و تاثیر آن بر مهاجران،‌ دولت آلمان تصمیمات بسیاری را در این زمینه گرفته است. در این باره دولت به بررسی شرایطی پرداخته است که چگونه می توان با وجود ویروس کرونا شرایط کار و زندگی در آلمان را برای مهاجران بهبود داد. زیرا برخی از افراد با سابقه و مهارت بالا در این کشور که به واسطه مهاجرت به آلمان وارد این کشور شده اند در این دوره مشکلاتی را تجربه کرده اند.

آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان ، بحث را رهبری می کند که همچنین به بررسی امکان شناسایی مدارک تحصیلی و حرفه ای خارجی و همچنین ارتقا آموزش در دوره های تحصیلی کودکان پرداخته می شود. در این راستا شرایط پناهندکان در آلمان نیز به دلیل وجود این همه گیری مورد بررسی قرار می گیرد. این تصمیمات به دلیل مشکلات ناشی از بیماری که برای اقتصاد به وجود آمده است گرفته می شود. بر مبنای این مسائل اقتصادی افراد بسیاری بیکار شده اند و در شرایط سختی زندگی می کنند. شما اگر تمایل به مهاجرت به آلمان را دارید هم باید تمامی شرایط را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

اسکرول به بالا