071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه های پزشکی فیلیپین

دانشگاه های پزشکی فیلیپین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی یکی از مسیرهای پرطرفدار در مقابل جوانان است که موجب ایجاد چالش هایی همچون مهارت زبانی مورد نیاز برای تحصیل، هزینه تحصیل و اعتبار دانشگاه انتخابی شده است. کشور فیلیپین یکی از مقاصدی است که تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را با قیمت مقرون به صرفه ای ارائه می دهد. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به موضوعات زیر پرداخته ایم.

  • تحصیل در دانشگاه های پزشکی معتبر فیلیپین
  • هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های پزشکی فیلیپین

برای کسب اطلاعات دقیق تر و راهنمایی های بیشتر با مشاورین مجرب موسسه میرداماد در شهرهای تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

تحصیل در دانشگاه های پزشکی معتبر فیلیپین

انتخاب دانشگاه یکی از مهم ترین کارهایی است که شما پیش از مهاجرت تحصیلی باید انجام دهید. در این بخش به معرفی برترین دانشگاه های پزشکی کشور فیلیپین که امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین را به زبان انگلیسی فراهم کرده اند، پرداخته ایم.

دانشگاه خاورمیانه بنیاد پزشکی نیکانور ریس

دانشگاه خاور دور، بنیاد پزشکی نیکانور ریس در سال 1952 به عنوان یک مؤسسه آغاز به کار کرد. بعد از سه سال بیمارستان FEU پذیرایی از بیماران فقیر فیلیپین را به عنوان یک موسسه خیریه شروع کرد. علاوه بر این ، این میزبان آموزش پزشکی و پرستاری دانشجویان بود. در سال 1970، دانشکده فناوری پزشکی، انستیتوی پزشکی، کلینیک خدمات بهداشتی دانشجویی و بیمارستان FEU به یک بنیاد آموزش غیرانتفاعی تبدیل شد.برنامه درسی چهار ساله شامل دو سال مطالعه علوم پایه است. دانشجویان دو سال گذشته را در دانشجویان بالینی تعاملی با بیماران واقعی و در معرض اجتماع می گذرانند. متقاضیان این برنامه باید آزمون ملی پذیرش پزشکی را قبول کنند. در آزمون مجوزپزشکی سپتامبر 2019، 296 نفر از 301 نفر از شرکت کنندگان در این دانشکده پزشکی در فیلیپین با گذراندن 98.34٪ نمره قبولی را گذراندند. این دانشگاه دارای کمک هزینه های مختلف برای رشته پزشکی می باشد. همچنین این موسسه دارای رنکینگ 6000 در بین دانشگاه های جهان می باشد.

دانشگاه فیلیپین مانیل

در سال 1910، دانشگاه فیلیپین دانشکده پزشکی فیلیپین را ادغام کرد و آن را به کالج پزشکی و جراحی UP تغییر نام داد. در زمان اشغال ایالات متحده از این کشور، وزیر امور داخله کمیسیون فیلیپین دین سی وورسستر برای ساختن دانشکده پزشکی، بیمارستان و آزمایشگاه تحت فشار قرار گرفت که هم اکنون بیمارستان عمومی فیلیپین است. در سال 1967، تأسیس مرکز علوم بهداشت UP، زمینه را برای تحقیق و آموزش در علوم مختلف بهداشتی فراهم کرد.این برنامه درسی از استاندارد آمریکایی یک دوره پنج ساله با چند واحد در طب گرمسیری پیروی می کند. در سال 1969، دانشکده پزشکی آن را به مدت کوتاهی به چهار سال کاهش داد و UP بعد از کارآموزی مدرک MD را به دانشجویان خود اعطا می کند. کارآموزی قبل از امتحان مجوز پزشک یک شرط ضروری بود اما در سال تحصیلات تکمیلی رخ داد. در اواخر دهه 70، UP یک دوره هفت ساله از دوره های پزشکی و پزشکی را به صورت مناسب معرفی کرد و آن را به عنوان برنامه یکپارچه هنر و پزشکی (INTARMED) نامگذاری کرد. در سپتامبر سال 2019 ، 146 نفر از 148 فارغ التحصیل با گذراندن 98.65 درصد از آزمون صدور مجوز پزشک فارغ و شغول به کار شدند. رنکینگ این دانشگاه در کشور فیلیپین پنج و در جهان 5234 می باشد.

دانشگاه فیلیپین مانیل
دانشگاه فیلیپین مانیل

دانشگاه Ramon Magsaysay شرقی

پس از جنگ جهانی دوم، دکتر فرانسیسکو T. Dalupan ، Sr. کالج تجارت و مدیریت بازرگانی فیلیپین را تأسیس کرد. تا سال 1948 ، کالج های هنرهای لیبرال ، دندانپزشکی ، آموزش و دانشکده فارغ التحصیل را تأسیس کرد. در سال 1950 ، با ایجاد دانشکده حقوق ، دانشکده های مختلف به دانشگاه شرق تبدیل شدند. کالج پزشکی در سال 1956 شروع به کار کرد و به یکی از بهترین آموزشگاه های پزشکی در فیلیپین تبدیل شد.وزارت علوم و فناوری دانشکده پزشکی را به عنوان مرکز تعالی تحقیقات اختصاص داده است. در سپتامبر سال 2019 ، 293 نفر از 297 فارغ التحصیل خود با گذراندن 98.65 درصد توانستند در امتحان مجوز پزشکی شرکت کنند و قبول شوند. رنکینگ جهانی این دانشگاه پزشکی حدود 800 در بین دانشگاه های جهان است.

دانشگاه سانتو توماس

دانشگاه سانتو توماس (UST) دانشکده پزشکی و جراحی اولین موسسه پزشکی در کشور است که در 28 مه 1871 با حکم “عالی گوبیرنو دی فیلیپیناس” افتتاح شد. 9 دانشجویان اولیه شامل سه اسپانیایی و شش فیلیپین بودند. 12 پزشک متخصص در آن زمان در اروپا تحصیل می کردند که در این دانشگاه به تدریس پرداختند.پس از جنگ جهانی دوم، این مدرسه پزشکی در سال 1946 بازگشایی شد و دانشجویان در سایر بیمارستان های اطراف مانیل آموزش بالینی دریافت کردند. با این حال، آنها در بیمارستان UST که از سال 1946 پس از تأسیس شروع به کار کردند، آموزش دیدند. دانشکده پزشکی و جراحی یک تاریخچه گسترده و باشکوه دارد، اما به طور مداوم در حال تغییر است تا با شرایط جدید و چالش برانگیز تطبیق یابد. در سپتامبر سال 2019، 430 نفر از 433 فارغ التحصیل در آزمون گواهینامه پزشکی را قبول شدند و این یعنی 99.31٪ قبولی در این دانشگاه. رتبه تاثیر گذاری این دانشگاه در جهان 200 بود و رتبه جهانی این دانشگاه 400 می باشد در بین دانشگاه های پزشکی برتر جهان.

کالج پزشکی Pamantasan ng Lungsod ng Maynila

کالج پزشکی Pamantasan ng Lungsod ng Maynila در ژوئن سال 1983 افتتاح شد و یک آموزش منحصر به فرد و مبتنی بر ارزش های جامعه ارائه می دهد. این هدف برای تأمین نیازهای ساکنان شهر مانیل، به ویژه افرادی که در جوامع افسرده زندگی می کنند، تأمین شده است. در ابتدا، بورس های تحصیلی کاملی را به ساکنان شایسته ای که نمی توانند هزینه های آموزش پزشکی را بپردازند ارائه می داد. با این حال، در سال 1986، آن را تحت برنامه درسی اجتماعی خود به ساکنان خارج از پایتخت نیز پذیرفت. دانشجویان بسته به درآمد والدینشان شهریه پرداخت می کردند. سرانجام، این مدرسه دانشجویانی را نیز می پذیرد که توانایی پرداخت مبلغ کامل را دارند.در این دانشکده پزشکی در فیلیپین، فارغ التحصیلان باید با حضور در کارورزی مرکز پزشکی Ospital ng Maynila یا سایر بیمارستانهای مجاو، به ساکنان مانیل خدمت کنند. سپس، آنها باید چهار سال بعد از امتحان مجوز پزشک، پزشک مقیم شهر شوند. دانشجویان همچنین ممکن است عضو هیئت علمی مدرسه یا کارمند بخش بهداشت مانیل شوند.در سپتامبر سال 2019، تمام 103 نفر از دانشجویان واجد شرایط برای صدور 100٪ از امتحان مجوز پزشک گذراند. رتبه این دانشگاه در کشور 46 بوده و در بین دانشگاه های جهان، رتبه جهانی 8652 را کسب کرده است.

موسسه پزشکی سبو

انستیتوی پزشکی سبو (CIM) در ژوئن سال 1957 با نام دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبو آغاز شد. این در حالی است که در سال 1966 به یک دانشکده پزشکی غیرانتفاعی و غیر سهامدار تبدیل شد. به عنوان یک موسسه علمی برتر در زمینه پزشکی خارج از پایتخت، 129 فارغ التحصیل دانشگاهی را خروجی داده است که در صدر آزمون مجوز پزشکی قرار دارند. کمیسیون آموزش عالی فیلیپین در آوریل 1996، CIM را به عنوان مرکز تعالی پزشکی به رسمیت شناخته است. بسیاری از فارغ التحصیلان این کشور در حال حاضر رهبر انجمن های پزشکی هستند و در عمل دارای شهرت برتر هستند.در سپتامبر سال 2019، تمام 127 فارغ التحصیلان این دانشگاه با گذراندن 100٪ از آزمون صدور مجوز پزشک گذر کردند. موسسه پزشکی سبو در 90 درصد برتر دانشگاه های جهان قرار دارد و در فیلیپین رتبه 196 را کسب کرده و 15370 ام در سطح جهان است.

موسسه پزشکی سبو فیلیپین
موسسه پزشکی سبو فیلیپین

دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی دانشگاه Ateneo de Manila

دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی Ateneo مهمی در ارائه برنامه درسی نوآورانه برای کاتالیست های اجتماعی ، رهبران پویا و پزشکان برجسته است. فارغ التحصیلان دارای مدرک مشترک MDMBA با دانشکده تحصیلات تکمیلی Ateneo هستند. دانشکده پزشکی در سال 2007 افتتاح شد تا ارزش تحول در نظام سلامت به دنبال معنویت ایگناتی را در دانشجویان خود تحریک کند.فارغ التحصیل مهارت هایی برای پیاده سازی راه حل های بهداشت عمومی با مراقبت از بیماران خاص دارد. پس از فارغ التحصیلی در این دانشکده پزشکی در فیلیپین، وی می تواند یک متخصص بالینی، کارمند دولت، پزشک بهداشت عمومی، محقق و آکادمیک باشد. این برنامه یک دوره پنج ساله است که هدف آن آموزش مربیان آینده پزشک است.در سپتامبر سال 2019، تمام 133 فارغ التحصیل آن با گذر از 100٪ امتحان مجوز پزشک را گذراندند. رتبه کشوری این دانشگاه دو و در بین دانشگاه رتبه جهانی 2295 دارد.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های پزشکی فیلیپین

شهریه دوره های مدارس خصوصی در فیلیپین برای دوره های آمادگی پزشکی یا پزشکی . بسته به تعداد واحدها 1525 دلار تا 5320 دلار هزینه می باشد در حالی که سایر هزینه های خارج از برنامه ممکن است از متغیر است که به صورت 13000 و بالاتر می باشد. خوشبختانه، برخی دانشکده های دولتی و موسسات، به لطف قانون شهریه شهریه رایگان ، شهریه صفر ارائه می دهند.پس از گذراندن دوره قبل از پزشکی، باید چهار سال دیگر را پشت سر بگذارید تا بتوانید مدرک دکترای پزشکی را دریافت کنید. اما قبل از ورود به بعضی دانشکده های پزشکی، باید آزمون ملی پذیرش پزشکی را قبول شوید. هزینه ثبت نام برای آزمون NMAT، 50 دلار می باشد اما هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی فیلیپین در حدود 3000 دلار تا 0005 دلار است.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های پزشکی فیلیپین
هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های پزشکی فیلیپین

پس از مطالعه این مقاله با انواع دانشگاه های پزشکی معتبر در کشور فیلیپین، جایگاه علمی این موسسات و همچنین هزینه تحصیل در فیلیپین در هر دانشگاهی آشنا شدید. لازم ست بدانید که تحصیل در دانشگاه های پزشکی فیلیپین یکی از مسیرهای مقرون به صرفه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مجرب موسسه میرداماد در شهرهای تهران و شیراز ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های پزشکی فیلیپین

1- چند دانشگاه پزشکی فیلیپین مورد تایید وزارت بهداشت ایران است؟

تنها یک دانشگاه پزشکی فیلیپین مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد.

2- هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی فیلیپین چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی فیلیپین 5000 – 3000 دلار هزینه خواهد داشت.

3- آیا دانشگاه های پزشکی فیلیپین معتبر هستند؟

بله، دانشگاه های فیلیپین دارای رنکینگ های خوبی برای جایگاه علمی خود هستند.

4- رنکینگ دانشگاه های پزشکی فیلیپین چند است؟

رنکینگ دو دانشگاه ها فیلیپین کمتر از 1000 بوده و باقی نیز کمتر از 5000 در بین دانشگاه های دنیا می باشند.

5- آیا تحصیل در دانشگاه های پزشکی فیلیپین به زبان انگلیسی تدریس می شود؟

بله، تمامی دانشگاه ها به زبان انگلیسی، پزشکی را تدریس می کنند.

6- آیا برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی فیلیپین نیاز به آزمون ورودی است؟

برای ورود به بعضی دانشگاه ها بله آزمون ورودی همچون کنکور لازم به شرکت است.

7- آیا دوره های آمادگی بر رشته پزشکی در فیلیپین برگذار می شود؟

بله، بعضی مدارس خصوصی دوره آمادگی ورود به این رشته را برگزار میکنند.

8- آیا برای تحصیل در دانشگاه های فیلیپین کمک هزینه تحصیلی داده می شود؟

بله، چند دانشگاه پزشکی فیلیپین به دانشجویان خارجی مستعد یا دارای مشکل مالی بورسیه می دهند.

9- آیا مدرک دانشگاه های پزشکی فیلیپین در دنیا مورد قبول هستند؟

بله، دانشگاه های پزشکی فیلیپین معتبر بوده اما فقط بعضی کشور های دیگر مدارک تحصیل پزشکی این کشور را قبول دارند.

10- هزینه زندگی دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی فیلیپین چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی برای افراد متغییر است اما به طور میانگین حدود 300 دلار تا 600 دلار در ماه هزینه خواهید داشت.

11- آیا دانشگاه های پزشکی فیلیپین دارای خوابگاه های دانشجویی هستند؟

بله، بعضی دانشگاه های پزشکی فیلیپین خوابگاه های ارزان قیمت به دانشجویان ارائه می دهند.

اسکرول به بالا