071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای طلایی امارات – قوانین و شرایط دریافت ویزا 2023

ویزای طلایی امارات

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ویزای طلایی امارات معروف به ویزای بلند مدت امارات متحده عربی، یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین ویزاها در این کشور می باشد. قوانین جدید ویزا در امارات متحده عربی به سرمایه گذاران و افراد دارای مشاغل خاص اجازه می دهد تا برای ویزای 10 ساله اقامت بلند مدت در امارات متحده عربی یا “ویزای اقامت بلند مدت 5 ساله” اقدام کنند. اگر شما هم علاقمند به ویزای طلایی امارات هستید و می خواهید بدانید که چیست، با این مقاله که توسط تیم مجرب موسسه مهاجرتی میرداماد نوشته شده است، همراه شوید.

ویزای طلایی امارات چیست؟

ویزای طلایی امارات برخلاف ویزای اقامت استاندارد دو ساله، یک ویزای اقامتی پنج یا ده ساله می باشد. ویزای طلایی کارآفرینی نیز بخشی از سیستم ویزای طلایی است و برای افراد خارجی جهت دریافت ویزای بلند مدت برای خود و افراد تحت تکفلشان درنظر گرفته شده است. همراهان مجاز در ویزای طلایی امارات بر اساس شرایط مشخص شده توسط اداره فدرال هویت و تابعیت، مادر و پدر فرد را نیز ممکن است دربرگیرد.

این ویزای طلایی بر اساس ایده اقامت دائم امارات می باشد و هر پنج سال یا ده سال یک بار با توجه به اینکه متقاضی شرایط و ضوابط را رعایت کرده باشد، قابل تمدید است. روند ویزای طلایی امارات یا ویزای کارت طلایی از 21 می سال 2020 آغاز شده است و براساس اعلام اداره کل اقامت و امور خارجه (GDRFA)، تا پایان سال 2020، 6800 ویزا صادر خواهد شد.

دریافت ویزای طلایی امارات

ویزای طلایی امارات به پنج گروه زیر تعلق می گیرد:

  • سرمایه گذاران
  • سرمایه گذاران در ملک
  • کارآفرینان
  • افراد با استعداد خاص همچون پزشکان، محققان، نوآوران
  • دانشجویان و و دانش آموزان با استعداد

شرایط ویزای طلایی

ویزای طلایی امارات بر اساس مدت اعتبار به دو گروه تقسیم می شود که در هر گروه افراد خاصی شرایط درخواست ویزای طلایی را دارند.

شرایط ویزای طلایی امارات
شرایط ویزای طلایی امارات

در ادامه هر یک از این دو گروه و شرایط ویزا به تفکیک شرح داده شده است:

ویزای طلایی 10 ساله

افراد واجد شرایط برای ویزای طلایی 10 ساله امارات متحده عربی عبارتند از:

  • سرمایه گذاران عمومی
  • سرمایه گذاران عمومی واجد شرایط دریافت ویزای 10 ساله اقامت امارات متحده عربی هستند که این ویزا قابل تمدید است. این ویزای طلایی برای افراد تحت تکفل نیز تا 10 سال اعتبار دارد. اگر دارایی اصلی شما یک تجارت است، می توانید شرکایی داشته باشید، مشروط بر اینکه آنها نیز هر کدام 10 میلیون درهم سرمایه گذاری کرده باشند. همچنین می توانید ویزای طلایی 10 ساله امارات متحده عربی را برای یک مدیر اجرایی و یک مشاور دریافت کنید. همچون سایر ویزاهای اقامت در امارات متحده عربی، شما نمی توانید بیش از 6 ماه از کشور امارات خارج شوید.

ویزای طلای 10 ساله امارات برای سرمایه گذاران عمومی تحت شرایط زیر صادر می شود:

  • سرمایه گذاری های عمومی انجام شده از طریق سپرده گذاری یا از طریق شرکت باید بیش از 10 میلیون درهم باشد.
  • از کل این مبلغ بیش از 60٪ باید در دارایی های غیرمنقول سرمایه گذاری شده باشد.
  • سرمایه گذار باید مالکیت کامل این دارایی ها را در اختیار داشته باشد.
  • دارایی نباید درگیر هیچ گونه ادعا یا اختلاف مالی باشد.
  • افراد با استعدادهای ویژه

با توجه به شرایط ویزای 10 ساله امارات متحده عربی برای این گروه، متقاضی به یک قرارداد کاری معتبر نیاز دارد که نقش وی را در زمینه های اولویت بندی شده، مشخص کند. اصطلاح “استعدادهای تخصصی” شامل پزشکان، محققان، متخصصان، دانشمندان و مخترعان است.

این دسته از برنامه ویزای طلایی امارات متحده عربی به همسر و فرزندان فرد متخصص نیز تعلق می گیرد. البته باید در نظر داشت که این ویزای طلایی فقط با توجه به داشتن اعتبار، حق ثبت اختراع، مقاله منتشر شده و مدرک تحصیلی در زمینه های مربوطه، اعطا می شود.

ویزای طلایی 5 ساله

در ادامه لیستی از دسته های واجد شرایط درخواست ویزای طلایی 5 سال امارات آورده شده است.

  • سرمایه گذاران املاک و مستغلات در امارات

بیشتر شرایط مربوط به سرمایه گذاران املاک و مستغلات که به دنبال ویزای طلایی و اقامت طولانی مدت در امارات متحده عربی هستند، مانند شرایط سرمایه گذاران عمومی است، با این تفاوت که حداقل میزان سرمایه گذاری در املاک 5 میلیون درهم تعیین شده است. این ویزا افراد تحت تکفل متقاضی، مدیران اجرایی و مشاوران وی را نیز در بر می گیرد و برای مدت 5 سال اعتبار دارد.

  • کارآفرینان در امارات

ویزای طلایی کارآفرینی امکان دریافت اقامت دائم را برای کارآفرینان غیر مقیم در امارات که مایل به راه اندازی فعالیت های تجاری در امارات متحده عربی هستند، فراهم می کند. قوانین و شرایط ویزاهای طلایی در امارات متحده عربی برای کارآفرینان کمی متفاوت است. کارآفرینان باید دارای طرحی به ارزش حداقل 500 هزار درهم باشند و برای درخواست ویزای 5 ساله امارات متحده عربی گواهینامه های اعتباربخشی از سوی دولت دریافت کرده باشند. به متقضیان ویزای طلایی کارآفرینی امارات ابتدا یک ویزای چند بار ورود شش ماهه اعطا می شود و اینگونه متقاضیان این ویزای طلایی فرصتی جهت ارزیابی پروژه تجاری یا سرمایه گذاری در امارات به دست می آورند. همچنین روند تکمیل درخواست ویزای تجاری تسهیل می شود.

کارآفرینان سراسر جهان که حداقل یک بار تجارت خود را ایجاد کرده اند، می توانند برای ویزای طلایی کارآفرینی امارات متحده عربی درخواست دهند. برای دریافت ویزای تجارت طلایی امارات متحده عربی، کارآفرین واجد شرایط باید:

  • تجربه کارآفرینی خود را به تأیید برسانند.
  • اکثر سهام یک شرکت تازه تأسیس را در اختیار داشته باشند یا قبلا مالک آن بوده باشند و یا سمت راهنمای ارشد را در آن شرکت داشته باشند.
  • مایل به راه اندازی تجارتی قانونی و نقل مکان به امارات متحده عربی باشند.
  • یک طرح تجاری یا ایده برای فعالیت کارآفرینی خود در امارات متحده عربی داشته باشند.

از مزایای ویزای اقامت طولانی مدت برای کارآفرینان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت ویزای پنج ساله. (این ویزا را می توان به ویزای سرمایه گذاری ارتقا داد)
  • دریافت ویزای پنج ساله برای افراد تحت تکفل متقاضی
  • دریافت ویزای ورودی شش ماهه با مجوز سفرهای متعدد (که می تواند تا 6 ماه تمدید شود)
  • دریافت ویزای پنج ساله برای سه مدیر اجرایی
  • دانش آموزان و دانشجویان برتر

دانش آموزان که حداقل 95 درصد از نمرات دبیرستان را دریافت کرده اند و دانشجویانی که معدل فارغ التحصیلی آن ها از دانشگاه 3.75 است، واجد شرایط این ویزا می شوند.

کلیه متقاضیانی که واجد شرایط ویزای طلایی امارات هستند، از جمله دانشجویان و دانش آموزان برجسته، می توانند حامی دریافت ویزای خانواده خود (همسر و فرزندان) نیز باشند.

هزینه ویزای طلایی امارات

هزینه ویزای طلایی امارات برای 5 و 10 سال کاملا مقرون به صرفه در نظر گرفته شده است. هزینه های ویزای بلند مدت جدید امارات متحده عربی در ادامه توضیح داده شده است.

  • هزینه کل ویزای 5 ساله : 650 درهم (این میزان شامل 150 درهم به عنوان هزینه درخواست و 500 درهم به عنوان هزینه صدور ویزا است)
  • هزینه کل ویزای 10 ساله امارات: 1150 درهم (این میزان شامل 150 درهم به عنوان هزینه درخواست و 1000 درهم به عنوان هزینه صدور ویزا است)

نحوه درخواست ویزای طلایی امارات

مراحل و نحوه درخواست ویزای طلایی امارات به شرح زیر است:

  1. ایجاد حساب کاربری

در ابتدا شما لازم است که از طریق وب سایت https://business.goldenvisa.ae/ یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. تمام آنچه که برای این کار نیاز دارید، یک آدرس ایمیل و ایجاد رمز عبور است. سپس یک کد تایید به آدرس ایمیل شما فرستاده خواهد شد.

  1. ثبت مشخصات فردی

سپس لازم است مشخصات شخصی خود را وارد کرده و مدارک لازم را بارگذاری کنید.

این ویزای خاص به شدت بر روی کارآفرینان متمرکز است و به همین دلیل شما ملزم به ارائه جزئیات کار و تجربه خود خواهید بود.

همچنین این وب سایت از متقاضیان می خواهد که یک کلیپ ویدیویی دو دقیقه ای از خود بارگذاری کنند. همچنین لازم است جزئیات بخشی را که در آن فعالیت می کنید و جزئیات مشاغلی که تاکنون داشته اید را ارائه دهید.

  1. ارسال درخواست ویزای طلایی امارات

پس از ارسال درخواست ویزای طلایی امارات، بررسی درخواستتان تقریباً 30 روز طول خواهد کشید. در نظر داشته باشید که تأیید درخواست به معنای دریافت ویزای طلایی به طور قطع نیست. بلکه نشان می دهد که شما پس از بررسی درخواست و مدارکتان توسط کمیته های تخصصی، واجد شرایط دریافت ویزا شده اید.

چنانچه درخواست صدور ویزای طلایی تجاری امارات تایید نشد، می توانید پس از 90 روز مجدداً درخواست دهید.

نحوه درخواست ویزای طلایی امارات
نحوه درخواست ویزای طلایی امارات
  1. فراهم نمودن شرایط ویزا

هنگامی که درخواست شما تأیید شد، باید الزامات اداره فدرال هویت و تابعیت را تکمیل کنید که ممکن است تا سی روز طول بکشد. سپس یک ایمیل با دستورالعمل های بیشتر در مورد نحوه دریافت ویزا دریافت خواهید کرد. اگر در حال حاضر در خارج از امارات اقامت دارید، ویزای شش ماهه برای ورود به امارات، جستجوی فرصت ها و جایگیری به شما داده می شود. در این دوره، شما باید ویزای موقت خود را به اجازه اقامت تبدیل کنید.

مزایای ویزای طلایی

بعضی از مزایای ویزای طلایی امارات به شرح زیر می باشند:

  • دریافت ویزای شش ماهه چندبار ورود اولیه پس از ثبت نام، جهت ورود به کشور امارات و بررسی شرایط موجود
  • امکان به همراه آوردن والدین و افراد تحت تکفل بر اساس ویزای طلایی
  • امکان اقامت بلند مدت 10 یا 5 ساله در امارات
  • امکان تمدید اقامت در صورت حفظ شرایط لازم
  • امکان به همراه اوردن 3 مدیر اجرایی و خانواده های آن ها بر اساس ویزای طلایی کارآفرینی

سخن آخر

همانطور که در این مقاله خواندید ویزای طلایی امارات در حقیقت یک ویزای بلند مدت 10 یا 5 ساله اقامت در امارات متحده عربی است که به سرمایه گذاران، کارآفرینان، افراد دارای استعداد های خاص و دانشجویان مستعد تعلق می گیرد. از مزایای ویزای طلایی امارات می توان به امکان اقامت بلند مدت در این کشور و به همراه بردن اعضای خانواده تحت تکفل، اشاره کرد. البته متقاضیان باید ابتدا شرایط دریافت ویزای طلایی را فراهم نمایند و سپس با توجه به نحوه درخواست ویزای طلایی که در این مقاله به آن اشاره شده است در وب سایت مربوطه ثبت نام کنند تا درنهایت این ویزا برایشان صادر شود.

برای مثال متقاضیان سرمایه گذاری عمومی لازم است حداقل 10 میلیون درهم در این کشور سرمایه گذاری نمایند و یا متقاضیان کار آفرینی باید حداقل یک بار کسب و کار خود را در کشور خود یا هر کشوری دیگری راه اندازی کرده باشند. مدت بررسی درخواست صدور ویزای طلایی و دریافت آن حداقل 30 روز می باشد که در صورت رد درخواست، متقاضی می تواند بعد از 90 روز مجددا درخواست صدور ویزای طلایی دهد.

هزینه ویزای 10 امارات ساله 1150 درهم و برای ویزای طلایی 5 ساله ، 650 درهم می باشد. به طور کل می توان گفت ویزای طلایی امارات گزینه ای مناسب برای مهاجرت به امارات و اقامت بلندمدت در آنجا، برای سرمایه داران و افراد مستعد و توانمند می باشد. چنانچه به ویزای طلایی امارات علاقمند هستید و هنوز به اطلاعات بیشتری در رابطه با این احتیاج دارید، با مشاورین مجرب ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای طلایی امارات

  1. ویزای طلایی امارات چیست؟

    ویزای طلایی یک ویزای بلند مدت 10 یا 5 ساله برای متقاضیان و افراد تحت تکفلشان است.

  2. چه کسی می تواند برای ویزای طلایی تجاری اقدام کند؟

    افراد حرفه ای با تجربه کارآفرینی از سراسر جهان واجد شرایط درخواست ویزای تجاری هستند.

  3. شرایط و ضوابط اخذ ویزای طلایی تجاری چیست؟

    داشتن تجربه کارآفرین و اثبات آن، سهامداری اکثریت سهام یک شرکت نوپا یا عضویت در هیات مدیره، تمایل به مهاجرت به امارات و ایجاد یک تجارت قانونی در یکی از امارات.

  4. آیا مزایای ویزای طلایی شامل مادر و پدر می شود؟

    بله، طبق قوانین، دارنده ویزای طلایی تجاری می تواند والدین خود را نیز به همراه ببرد.

  5. مراحل درخواست ویزای طلایی چقدر طول می کشد؟

    بررسی درخواست ویزای طلایی تقریباً 30 روز طول خواهد کشید. سپس تکمیل الزامات اداره فدرال هویت و تابعیت پس از دریافت تاییدیه ممکن است سی روز یا بیشتر طول بکشد.

  6. مراحل اخذ ویزای طلایی تجاری چیست؟

    برای دریافت ویزای تجاری ، باید نامزدی شما توسط یک سرعت دهنده تجاری مجاز دولتی در امارات متحده عربی تأیید شود. سپس از شما دعوت می شود تا از طریق اداره فدرال هویت و تابعیت برای ویزا اقدام کنید.

  7. آیا ویزای طلایی تجاری موجب دریافت اقامت دائم امارات می شود؟

    بله، ویزای تجاری در نهایت در صورت رعایت قوانین منجر به دریافت اقامت دائم می شود.

  8. کل هزینه ویزای طلایی 5 ساله چقدر است؟

    کل هزینه ویزای طلایی پنج ساله 650 درهم است.

  9. کل هزینه ویزای طلای 10 ساله امارات چقدر است؟

    کل هزینه ویزای 10 ساله 1150 درهم است.

  10. مزایای ویزای طلایی تجاری چیست؟

    پس از صدور ویزا، متقاضی مجاز است برای یک دوره شش ماهه، با ویزای چند بار ورود به کشور امارات، به منظور تسهیل مراحل ایجاد پروژه تجاری، وارد شود. این ویزا سپس می تواند به اجازه اقامت تبدیل شود.

  11. مدت اعتبار ویزای طلایی چقدر است؟

    مدت اعتبار ویزا 10 یا 5 سال است.

  12. چه افرادی واجد شرایط درخواست ویزای طلایی هستند؟

    سرمایه گذاران، سرمایه گذاران در ملک، کارآفرینان، افرادی با توانایی های خاص و دانش آموزان یا دانشجویان برتر و مستعد واجد شرایط درخواست ویزا هستند.

  13. حداقل میزان سرمایه گذاری برای دریافت ویزای طلایی از طریق سرمایه گذاری عمومی چقدر است؟

    حداقل میزان سرمایه گذاری برای دریافت ویزا 10 میلیون درهم می باشد.

  14. حداقل میزان سرمایه گذاری برای دریافت ویزای طلایی از طریق سرمایه گذاری بر ملک چقدر است؟

    حداقل میزان سرمایه گذاری برای دریافت ویزا از طریق سرمایه گذاری بر ملک 5 میلیون درهم می باشد.

اسکرول به بالا