071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای تحصیلی استرالیا 2023

ویزای تحصیلی استرالیا ۲۰۲۰

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

قاره پهناور استرالیا از دیرباز مورد توجه افرادی بوده است که به دنبال یک زندگی آرام و در آرامش با رفاه اجتماعی و استانداردهای یک زندگی مطلوب هستند. جاذبه های کشور شگفت استرالیا فقط مختص مناظر بکر و طبیعی و تاریخ غنی و مردمانش نیست. فرصت های عالی تحصیلی و شغلی، این کشور را در زمره مقاصد مهم مهاجران قرار داده است.در این مقاله که توسط مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد تهیه شده است به بررسی موارد مهم در اخذ ویزای تحصیلی استرالیا در سال 2020 می پردازیم. مواردی چون: ویزای تحصیلی استرالیا 2020، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا 2020 ، مدرک زبان مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا2020، مراحل اقدام برای ویزای تحصیلی استرالیا 2020، انواع ویزاهای استرالیا 2020( ویزای ساب کلاس 407، ویزای ساب کلاس 500، ویزای گاردین ساب کلاس 590)، هزینه ویزای تحصیلی، دوره های مجاز تحصیلی برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا2020، مدارک لازم برای ویزای تحصیلی استرالیا 2020 ، شرایط لازم برای ویزای تحصیلی و حداقل نمره زبان برای ویزای تحصیلی استرالیا2020.

ویزای تحصیلی استرالیا 2023

مراحل اخذ ویزای دانشجویی در استرالیا تجربه ای بزرگ در شیوه بی نظیر زندگی و در عین حال مهارت های عالی جدید است. استرالیا دارای کالج ها و دانشگاه های حرفه ای در سطح جهانی و کالج های برجسته زبان انگلیسی برای آمادگی دانشجویان بین المللی می باشد. بنابراین اخذ ویزای دانشجویی استرالیا یک ضرورت خواهد بود.

گذرنامه و ویزای دانشجویی استرالیا

دانشجویانی که می خواهند برای مدت زمان طولانی تری در استرالیا تحصیل کنند، باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. در این جا تیم حرفه ای ما شما را در اقدامات مرحله به مرحله درخواست راهنمایی می کند. در صورت گذراندن یک برنامه کوتاه، به عنوان مثال یک دوره زبان حداکثر 12 هفته (84 روز)، می توانید از ویزای توریستی استفاده کنید. اگر ویزای تعطیلات کاری دارید، اجازه دارید به مدت 16 هفته (112 روز) تحصیل کنید. برای تحصیل در استرالیا در دانشگاه / کالج و سایر برنامه های طولانی مدت تر، از شما خواسته می شود تا برای ویزای دانشجویی درخواست دهید.اگر به دنبال اقامت طولانی مدت در استرالیا هستید، ویزای دانشجویی استرالیا بهترین نقطه شروع شما می باشد.

تسلط به زبان انگلیسی:

در صورتی که اهل کشور انگلیسی زبان نباشید یا حداقل 5 سال در یک کشور انگلیسی زبان تحصیلات خود را به پایان نرسانده باشید، برای اثبات مهارت زبان انگلیسی خود به DIBP، باید مدرک آزمون های زبان داشته باشید. برخی از این آزمون های رایج شامل آیلتس، تافل و زبان انگلیسی پیشرفته ی کمبریج (CAE) می باشد. در این جا لیستی از آزمون های مهارت و نمرات مورد نیاز تائید شده توسط DIBP ارائه شده است. صدور گواهی مبنی بر شخصیت خوب برای روند ویزای دانشجویی استرالیا بسیار ضروری است. این روند شامل اسنادی مانند بیانیه پلیس از کشور شما به همراه یک فرم پر شده از اظهارنامه ی قانونی شخصیت می باشد.

تیم متخصصان ما همیشه در دسترس هستند تا شما را در مورد روند کار با درخواست به تمامی دانشگاه ها / کالج های استرالیا راهنمایی کنند، فرم اطلاعات را تکمیل کنید تا بتوانیم به شما کمک کنیم! با افتتاح یک حساب کاربری با اجازه از مقامات مهاجرت استرالیا، به راحتی می توانید برای ویزای دانشجویی استرالیا بصورت آنلاین اقدام کنید. پیش از شروع مراحل درخواست ویزا، از طریق پورتال آنلاین مهاجرت استرالیا می توانید یک حساب کاربری افتتاح کنید، برای دسترسی به این پورتال، اینجا را کلیک کنید. از شما خواسته می شود تا نام، شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را ارسال کنید. سپس باید رمز عبور خود را وارد کرده و شرایط آنها را بپذیرید. مطمئن شوید که تمامی اسناد مورد نیاز را به صورت دیجیتالی در اختیار دارید.برای درخواست ویزای دانشجویی استرالیا به مدارک زیر نیاز دارید:

بیمه ی سلامت OSHC و CoE، سوالات رایج ما را در مورد بیمه تحصیلی خارج از کشور مشاهده کنید، گذرنامه ای که ترجیحاً باید برای مدت اقامت در استرالیا معتبر باشد، زیرا تبادل گذرنامه در هنگام تحصیل با ویزای دانشجویی مشکل برای شما ایجاد می کند. رسما اعلام کنید که فقط قصد دارید به طور موقت در استرالیا بمانید. می توانید با ضمیمه اثبات اشتغال یا نامه از مدرسه خود در کشور خود یا اسناد مشابه، از این ادعا حمایت کنید.

گذرنامه و ویزای دانشجویی استرالیا
گذرنامه و ویزای دانشجویی استرالیا

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی استرالیا 2023

به منظور درخواست برای ویزای تحصیلی استرالیا، ارائه مدارک زیر الزامی است:

تاییدیه ثبت نام (COE):

برای اخذ ویزای تحصیلی به تاییدیه ثبت نام (COE) یا پیشنهاد نامه ارسالی از طرف موسسه آموزشی انتخابی خود نیاز دارید. توجه داشته باشید که برای اخذ این مدرک، رشته انتخابی باید براساس CRICOS (ثبت موسسات و دوره های آموزشی فدرال برای دانشجویان خارج از کشور) ثبت شده باشد.GO STUDY شبکه گسترده ای از بیش از 200 موسسه آموزش عالی معتبر در سراسر استرالیا ایجاد کرده است و به بیش از 16000 دانشجو از سراسر جهان کمک می کند تا آموزش خود را در استرالیا آغاز کنند. متقاضیان باید مدارک کافی برای تایید اقامت موقت در استرالیا(برای اهداف تحصیلی یا همراه دانشجو به عنوان وابسته یا سرپرست) ارائه دهند. این بدان معنا است که متقاضی نشان دهد پس از تکمیل تحصیل خود قصد دارد کشور استرالیا را ترک کند.برای اثبات پیروی از قوانین ویزای تحصیلی استرالیا، باید بیانیه ای ارائه دهید. سپس این مدرک توسط مسئول پرونده ارزیابی می شود. در نهایت مسئول پرونده تصمیم می گیرد که آیا شرایط شخصی شما، با شرایط GTE مطابقت دارد یا خیر. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت وزارت مهاجرت و حفاظت مرزی مراجعه کنید.

شرایط سلامت استرالیایی:

متقاضیان ویزای تحصیلی استرالیا باید آزمایشات پزشکی متعددی انجام دهند. این آزمایشات بهچندین عامل بستگی دارد:

نوع ویزایی که برای آن درخواست می دهید

  • مدت زمان اقامت در استرالیا
  • سطح خطر سل در کشور شما
  • فعالیت های مورد نظر در استرالیا
  • شرایط خاص( در صورت وجود)
  • وجود هرگونه شرایط پزشکی قابل توجه

تمام هزینه های مربوط به آزمایشات پزشکی بر عهده شما است. به عنوان مثال، اگر آزمایش پزشکی را انجام دادید ودرخواست ویزای شما تایید نشد، هزینه های پرداختی قابل استرداد نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع آزمایشات پزشکی برای ویزاهای موقت به وب سایت وزارت مهاجرت و حفاظت مرزی مراجعه کنید.

ارائه سوپیشینه برای سفر به استرالیا:

هر فرد برای ورود به استرالیا باید مدارک ویژه و سوابق مشخصی را ارائه دهد. متقاضیان باید گواهی عدم سوابق کیفری خود( که بلافاصله پیش از درخواست ویزا اتخاذ شده است) در 12 ماه اخیر یا بیشتر در 10 سال گذشته پس از 16 سالگی در کشور خود را ارائه دهند.

بیمه درمانی دانشجویان خارج از کشور:

متقاضیان ویزای تحصیلی باید برای بیمه OSHC برای مدت اقامت خود در استرالیا ثبت نام کنند. این بیمه برای کلیه متقاضیانی که مایل به تحصیل در استرالیا هستند (محدودیت هایی برای چند کشور اعمال می شود) اجباری است. OSHC یک طرح خاص بیمه درمانی است که برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است. این بیمه هزینه های احتمالی پزشکی یا بیمارستانی را پوشش می دهد. همچنین درصدی از هزینه دارو و خدمات آمبولانس را نیز تامین می کند.مقامات دولتی فعلی ارائه دهنده بیمه OSHC عبارتند از:

  • مدیریت بهداشت استرالیا (AHM)
  • BUPA OSHC
  • NIB OSHC
  • Medibank Private
  • Allianz Global Assistance

ویژگی ها و هزینه هر بیمه را می توانید در وب سایت با یکدیگر مقایسه و یک هزینه کلی از بیمه درمانی OSHC را برآورد کنید.

مدرک زبان مورد نیاز برای ویزای تحصیلی استرالیا 2023

برخی از دانشجویان برای تکمیل درخواست ویزای تحصیلی خود به گواهی مهارت زبان انگلیسی به روز شده ای نیاز دارند. این گواهی همچنین به دوره ای که قصد گذراندن آن را دارید، نیز بستگی خواهد داشت. شهروندان و دارندگان پاسپورت کشورهای ایالات متحده، کانادا، نیوزلند، انگلیس و جمهوری ایرلند از این شرط زبان معاف هستند. وزارت مهاجرت و حفاظت مرزی، لیست دیگری از استثنائات زبان انگلیسی را تهیه کرده است. این لیست را بررسی کنید، زیرا ممکن است جز یکی از گروه ها باشید و نیازی به اثبات مهارت انگلیسی خود نداشته باشید.

توجه داشته باشید که اگرچه دولت استرالیا برای هر مقطع تحصیلی (دیپلم یا کارشناسی و غیره) حداقل نمره زبانی را تعیین می کند، اما موسسه مورد نظر شما ممکن است بر اساس دوره انتخابی ،سطح مهارت زبان متفاوتی بخواهد. به عنوان مثال ممکن است گواهی IELTS با نمره 6 داشته باشید، اما برخی از رشته های کارشناسی با توجه به موسسه یا دوره به IELTS با نمره 6.5 یا 7 نیاز دارند. در این شرایط باید مجددا در آزمون شرکت و نمره مورد نیاز را کسب نمایید و یا به دنبال دوره دیگری با شرایط زبانی موجود باشید.

مراحل اقدام برای ویزای تحصیلی استرالیا 2023

پیش از درخواست، اطلاعات مربوط به ویزا یا شهروندی را به دقت مطالعه کنید. در این مقاله می توانید راهنمایی گام به گام برای اخذ ویزا یا شهروندی را مشاهده نمایید.

برای درخواست آنلاین باید:

  • وارد ImmiAccount شوید.
  • گزینه ” درخواست جدید” را انتخاب کنید.
  • درخواست را از لیست انتخاب کنید.
  • شرایط و ضوابط را مطالعه کنید.
  • می توانید گزینه ” ذخیره” را انتخاب کنید تا در هر زمان دیگری ادامه دهید.
  • درخواست ذخیره را ادامه دهید.

برای ادامه درخواست ذخیره در ImmiAccount باید:

  • وارد ImmiAccount شوید.
  • درخواست را از لیست انتخاب کنید.
  • گزینه ” اصلاح ” را انتخاب کنید.
  • مدارک را به درخواست ضمیمه کنید. مدارک ارسالی به نوع ویزا یا شهروندی بستگی دارد.

فرم درخواست به شما می گوید:

  • چه مدارکی را باید ضمیمه کنید.
  • مدارک را باید قبل یا بعد از ارسال ضمیمه کنید.
  • مدارک را از طریق ایمیل ارسال نکنید.
  • عکس مدارک در صورت واضح بودن پذیرفته می شود. اطمینان حاصل کنید که عکس ها تمام اطلاعات مدارک را نشان می دهند.

مرحله 1: فردی که برای او مدارک را ضمیمه کرده اید، انتخاب نمایید. تمام مدارک در ” مدارک ضمیمه شده” نشان داده می شوند.

مرحله 2: دلیل پیوست مدارک خود را توضیح دهید. به عنوان مثال برای ارائه مدارکی درباره آدرس، گزینه ” آدرس محل سکونت” را انتخاب نمایید.

مرحله 3: نوع مدارک را از لیست انتخاب کنید. به عنوان مثال برای الحاق گواهینامه رانندگی، گزینه ” گواهینامه رانندگی” را انتخاب کنید. مدارکی را که در لیست وجود ندارند، ضمیمه کنید. برای این کار گزینه ” سایر مدارک” را از ” مدارک اضافی” انتخاب نمایید.

مرحله 4: “مرورگر” و نام پرونده مدارک را انتخاب کنید.می توانید دسته ای از مدارک یک نوع را ضمیمه کنید. به عنوان مثال، می توانید صورت های بانکی را برای حساب های بانکی مختلف ضمیمه کنید. گزینه ” ضمیمه” را فقط یک بار برای دسته ای از مدارک انتخاب نمایید.

مرحله 5: گزینه “ضمیمه” را برای آپلود انتخاب کنید. تیک سبز در کنار مدارک ظاهر می شود و نشان می دهد که آپلود موفقیت آمیز بوده است. پس از آن مدارک ضمیمه شده با اعلان ” دریافت شد” نشان داده می شوند.در صورتی که طی 30 روز درخواست خود را ارسال نکنید، ImmiAccount مدارک شما را حذف می کند. پیش از ارسال درخواست، مجددا مدارک را ضمیمه کنید. ممکن است پس از ارسال درخواست، به مدارک اضافه تری نیاز باشد.

ویزای تحصیلی ساب کلاس 407 استرالیا 2023

ویزای آموزشی / ساب کلاس 407 با این ویزا می توانید برای بهبود مهارت های خود در زمینه کار در استرالیا، حوزه تحصیلات عالی، تخصص و یا در یک برنامه توسعه آموزش حرفه ای در این کشور و در فعالیت های آموزش شغلی در محل کار شرکت کنید.با استفاده از این ویزا می توانید برای تکمیل آموزش در محل کار (به منظور ارتقای مهارت ها در شغل فعلی، تحصیلات عالی یا حوزه تخصصی) یا یک برنامه توسعه آموزش حرفه ای به استرالیا سفر کنید.انواع نام نویسی: شرایط نام نویسی با توجه به اهداف یا نوع آموزش متفاوت می‌باشد.

3 نوع آموزش شغلی تحت پوشش این ویزا وجود دارد:

  • آموزش های شغلی لازم جهت ثبت نام
  • آموزش های شغلی جهت بهبود مهارت ها در مشاغل واجد شرایط
  • آموزش شغلی برای ظرفیت سازی در خارج از کشور. این شامل صلاحیت در خارج از کشور، حمایت دولت یا شغلی می شود.

نام نویسی مرحله ای است که اسپانسر جزئیاتی درباره متقاضی ( کارآموز مورد نظر)، هدف یا نوع آموزش، نحوه و مکان آموزش ارائه می دهد.

مدت زمان اقامت براساس این ویزا:

این یک ویزای موقت است. ممکن است حداکثر بتوانید با آن برای حداکثر دو سال در استرالیا اقامت داشته باشید. تا زمانی که ویزا اعتبار داشته باشد، می توانید به کشور استرالیا رفت و آمد داشته باشید.

اقامت طولانی تر:

نمی توانید مدت بیشتری با تمدید این ویزا در کشور اقامت داشته باشید. برای اقامت بیشتر باید برای ویزاهای دیگر درخواست دهید.

ویزای پیوست خانواده:

در هنگام درخواست می توانید نام اعضای خانوداه خود را در فرم وارد کنید.همچنین می توانید پیش از درخواست و پیش از تصمیم گیری درباره ویزا، اعضای خانواده خود را اضافه کنید. اعضای خانواده مشمول درخواست باید شرایط سلامت و شخصیتی مورد نیاز را داشته باشند. اگر برای این ویزا در خارج از استرالیا درخواست می دهید، ممکن است اعضای خانواده که به استرالیا نمی آیند نیز شرایط سلامت را برآورده سازند.

متقاضیان بعدی:

اگر ویزای خود را دریافت کرده اید، اعضای خانواده می توانند بعدا به عنوان متقاضیان بعدی به استرالیا سفر کنند. همچنین می توانند از فرم ویزای موقت کار و فعالیت ( متقاضیان بعدی) ( 403، 407، 408) در ImmiAccount استفاده کنند.اعضای خانواده که متعاقبا درخواست می دهند باید:

  • در صورتی که اسپانسر آنها آژانس دولتی مشترک المنافع نباشد، نام آنها باید در فرم نام نویسی درج شده باشد.
  • نامه ای از اسپانسر متقاضی اصلی دریافت کنند که نشان دهد فرد اسپانسر موافق حمایت از آن ها نیز می باشد.

هزینه:

هزینه ویزا برای متقاضی اصلی 310 دلار استرالیاست. همچنین هزینه ای برای هر یک از اعضای خانواده که برای این ویزا درخواست می دهند، باید پرداخت شود. علاوه بر این باید هزینه های چکاپ پزشکی، گواهی عدم سوپیشینه و بیومتریک را نیز در نظر بگیرید. به منظور تخمین هزینه ویزای، از برآوردگر قیمت ویزا (Visa Pricing Estimator) استفاده کنید. این برآوردگر هزینه های دیگر را حساب نمی کند.

مکان درخواست:

می توانید در استرالیا یا خارج از استرالیا برای این ویزا درخواست دهید.

زمان پردازش:

ممکن است پردازش درخواست شما کمی طولاتی تر شود، اگر:

  • به درستی فرم را تکمیل نکرده باشید،
  • تمام مدارک مورد نیاز یا اطلاعات لازم را درج نکرده باشید،
  • لازم باشد اطلاعات شما تایید شود.

در صورتی که هزینه به درستی پرداخت نشده باشد، درخواست پردازش نخواهد شد. در این صورت به شما اطلاع داده و در صورت نیاز، درخواست بازگردانده می شود.

تعهدات متقاضی:

متقاضی و اعضای خانواده باید از تمام قوانین استرالیا پیروی کنند.

سفر:

تا زمانی که ویزا معتبر است، می توانید هر زمان که بخواهید به استرالیا رفت و آمد داشته باشید. زمانی که در خارج از استرالیا گذرانده اید، ویزا را تمدید نمی کند.

لیبل ویزا:

ویزا به صورت دیجیتال در پاسپورت شما درج می شود و لیبلی در پاسپورت قرار نخواهد گرفت.

پشتیبانی مالی:

در زمان اقامت استرالیا، باید توانایی تامین هزینه های خود را داشته باشید. همپنین باید بتوانید هزینه های اعضای خانواده خود را نیز تامین کنید.

تغییر اسپانسر:

اگر در زمان اقامت در استرالیا، قصد آموزش در سازمان دیگری را دارید، باید آن سازمان حامی شما شود. آنها باید نام نویسی جدید را برای شما ارسال کنند. پس از تایید نام نویسی جدید، می توانید آموزش حرفه ای خود را با آن سازمان برای مدت زمان باقی مانده ادامه دهید. تا زمان ادامه برنامه آموزشی را که ویزا برای آن تایید شده است، لازم نیست برای اخذ ویزای جدید اقدام کنید . اگر برنامه آموزش شغلی شما تغییر کرد، باید برای ویزای جدید درخواست دهید. در صورتی که اسپانسر آموزش خود را به اتمام رساند، باید مقامات را مطلع کنید. می توانید سازمان دیگری را پیدا کنید تا از شما حمایت کند.

درخواست برای ویزای جدید:

اگر قصد درخواست برای ویزای آموزشی (ساب کلاس 407) جدید دارید، به ادامه حمایت نیاز خواهید داشت. ممکن است لازم باشد دلیل عدم توانایی تکمیل آموزش در دوره آموزش اولیه را توضیح دهید.

ویزای تحصیلی ساب کلاس 500 استرالیا 2023

ویزای دانشجوییبرای شرکت در دوره تحصیلی از استرالیا دیدن کنید.

با این ویزا می توانید:

  • در یک دوره تحصیلی واجد شرایط در استرالیا شرکت کنید.
  • به داخل و خارج از استرالیا سفر کنید.
  • پس از شروع دوره حداکثر 40 ساعت در هر دوره 2 هفته ای کار کنید.

چه مدت می توانید در آنجا بمانید؟

این ویزای موقت برای تحصیل تا 5 سال اعتبار دارد. نوع دوره و طول آن مدت اقامت را تعیین می کند. کودکان دبستانی که در سن 1-4 سال ثبت نام کرده اند حداکثر 2 سال ویزای تحصیلی می توانند دریافت کنند.

اقامت بیشتر:

برای ادامه تحصیل در استرالیا باید برای ویزای جدید دانش آموزی اقدام نمایید. اگر ویزای دانش آموزی شما قبل از فارغ التحصیلی منقضی می شود، ممکن است واجد شرایط ویزای ویزیتوری (زیر مجموعه 600) باشید. برای این کار به نامه اشتغال به تحصیل از سوی موسسه آموزشی خود به همراه تاریخ فارغ التحصیلی خود نیاز دارید. اگر ویزای دانشجویی در اختیار داشته باشید و دوره تحصیلی مشخصی را در شش ماه گذشته در استرالیا تمام کرده باشید، ممکن است واجد شرایط ویزای تحصیلات تکمیلی موقت (زیر کلاس 485) باشید. چنانچه اخیرا از یک رشته مهندسی فارغ التحصیل شده اید، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلات تکمیلی باشید(زیرمجموعه 476).اگر می خواهید به دلایل دیگر اقامت طولانی تری داشته باشید، باید برای ویزای جدیدی متناسب با شرایط خود اقدام کنید. گزینه های ویزا خود را بررسی کنید.

ذکر کردن اعضای خانواده:

هنگام ارائه درخواست ویزا می توانید اعضای خانواده را نیز ذکر کنید. برای ویزای دانشجویی، اعضا خانواده شما عبارتند از:

شریک زندگی خود، یافرزند وابسته شما یا شریک زندگی که مجرد است و کمتر از 18 سال دارد.باید اعضای خانواده خود را در فرم درخواست ویزای دانشجویی خود اعلام کنید حتی اگر آنها قصد ندارند با شما به استرالیا سفر کنند. اگر این کار را نکنید، اعضای خانواده شما واجد شرایط ویزای دانشجویی برای پیوستن به شما در استرالیا نخواهند بود. اعضای خانواده شماهمچنین می توانند به عنوان یک شرکت کننده بعدی (بعداً جدا از درخواست شما) در Imm Account درخواست دهند.اعضای خانواده که برای این ویزا درخواست می دهند باید از شرایط سلامتی و شخصیتی خوبی برخوردار باشند.

هزینه:

هزینه ویزا از 620 دلار استرالیا برای متقاضی اصلی شروع می شود مگر اینکه معاف از پرداخت هزینه باشند. همچنین برای هر یک از اعضای خانواده که متقاضی ویزا هستند، هزینه ای باید پرداخت شود. ممکن است لازم باشد هزینه های دیگر را برای بررسی سلامتی و گواهی پلیس و بیومتریک پرداخت کنید. برای مشخص کردن اینکه ویزا شما چه هزینه ای دارد، از برآورد کننده هزینه ویزا استفاده کنید. این برآورد کننده هزینه های دیگر را در نظر نمی گیرد.

ارائه درخواست:

هنگام درخواست ویزا و تصمیم گیری در مورد درخواست، می توانید در خارج یا داخل کشور استرالیا باشید.

دوره های پکیج شده:

برای هر دوره باید تاییدیه ثبت نام (CoE) را به استرالیا ارائه دهید. آخرین دوره ای که به عنوان بخشی از دوره پکیج شده شرکت می کنید، اصلی ترین دوره تحصیلی شما است. براساس دوره اصلی تحصیلی اصلی مشخص می شود چه تضمین مالی و سطح مهارت زبان انگلیسی باید ارائه دهید. اگر درخواست ویزا شما یک دوره پکیج شده را شامل شود، فاصله بین دوره ها باید کمتر از دو ماه باشد، مگر اینکه دوره اول در پایان سال تحصیلی استاندارد به پایان برسد و دوره بعدی در ابتدای سال تحصیلی استاندارد شروع شود. به عنوان مثال، سال تحصیلی به طور کلی در ماه نوامبر به پایان می رسد و در فوریه سال بعد دوباره آغاز می شود بنابراین سه تا چهار ماه یک فاصله قابل قبول بین دوره ها می باشد. دوره ی ویزای استاندارد برای دوره های پکیج شده اعمال می شود.

زمان بررسی:

  • توسط امور خارجه یا بخش دفاعی: 75٪ درخواستها در 1 2 روز و 90٪ درخواست ها در 24 روز بررسی می شوند.
  • توسط بخش تحقیقات کارشناسی ارشد و دکترا: % 75 از درخواست ها در 63 روز و 90٪ از درخواست ها در 5 ماه و 90٪ از درخواست ها در 5 ماه بررسی می شوند.
  • توسط بخش غیر اعطا کننده: 75٪ از درخواست ها در 4 روز و 90٪ از درخواست ها در 13 روز بررسی می شوند.
  • توسط کالج ها: 75٪ از درخواست ها در 61 روز و 90٪ از درخواست ها تا 4 ماه بررسی می شوند.
  • توسط بخش ELICOS مستقل: 75٪ از درخواست ها در 27 روز و 90٪ برنامه ها در 42 روز بررسی می شوند.
  • توسط بخش تحصیلات حرفه ای و بخش آموزشی: % 75 از درخواست ها در 45 روز و % 90 از درخواست ها در 73 روز بررسی می شوند.
  • توسط بخش آموزش عالی: 75٪ از درخواست ها در 40 روز و 90٪ از درخواست ها در 54 روز بررسی می شوند.

درخواست شما بیشتر زمان خواهد برد اگر:

  • آن را به درستی تکمیل نکنید،
  • تمام اسناد مورد نیاز را درج نکنید و یا به اطلاعات بیشتری از سوی شما نیاز باشد وتایید اطلاعات شما زمان بر باشد.
  • اگر هزینه تعیین شده درخواست ویزا را پرداخت نکنید، نمی توانند درخواست شما را بررسی کنند. در صورت بروز این موضوع به شما اطلاع داده خواهد شد.

تعهدات:

شما و خانواده شما باید واجدشرایط اخذ ویزا باشید و قوانین استرالیا را رعایت کنید.

مسافرت:

می توانید به خارج از استرالیا سفر کنید و تا هر زمان که ویزای شما معتبر باشد، هر تعداد بار که می خواهید به استرالیا بازگردید. مدت زمانی که در خارج از استرالیا می گذرانید ویزا را تمدید نمی کند.

برچسب ویزا:

ویزا به صورت دیجیتالی به گذرنامه شما مرتبط می شود و در گذرنامه برچسب زده نمی شود.

ویزای تحصیلی ساب کلاس 500 استرالیا ۲۰۲۰
ویزای تحصیلی ساب کلاس 500 استرالیا 2023

ویزای گاردین ساب کلاس 590 استرالیا 2023

ویزای زیر کلاس 590، ویزای قیم دانش آموزیبرای حمایت از کودکی که ویزای دانش آموزی دارد، به استرالیا بروید.

با این ویزا می توانید:

برای مراقبت و پشتیبانی از دارنده ویزای دانش آموزی که زیر 18 سال سن دارد (یا در شرایط استثنایی بالای 18 سال دارد) به استرالیا بروید.

از بیش یک دانش آموز مراقبت کنید.

در یک دوره آموزشی فشرده زبان انگلیسی برای دانش آموزان خارج از کشور(ELICOS) به مدت کمتر از 20 ساعت در هفته یا در هر دوره آموزشی دیگر به مدت بیش از 3 ماه تحصیل کنید.

با این ویزا نمی توانید کار کنید.

چه مدت می توانید اقامت داشته باشید؟ شما می توانید تا تاریخ مشخص شده در نامه صدور ویزا در استرالیا بمانید. در مورد این تاریخ، معمولاً مدت زمان اقامت فرد دارنده ویزای تحصیلی یا زمان 18 ساله شدن کودک در نظر گرفته می شود.

اقامت بیشتر:

می توانید با درخواست ویزای مضاعف مراقبت از دانش آموزی در استرالیا بمانید.

اضافه کردن اعضای خانواده:

اگر هیچ یک از اعضای خانواده شما 6 ساله نشده است، نمی توانید این ویزا دریافت کنید، مگر اینکه:

دلایل قانع کننده و دلسوزانه وجود داشته باشد، یاصدور این ویزا به میزان قابل توجهی به سود روابط دولت استرالیا و دولت کشور دوم باشد،کودک باید شرایط سلامتی و بیمه درمانی برای مدت اقامت خود در استرالیا را داشته باشد.بعد از ارائه درخواست، نمی توانید کودکان زیر 6 سال را شامل کنید.کودکان 6 ساله یا بالاتر می توانند با شما همراه شوند اما باید ویزای دانش آموز برای آن ها صادر شود.

هزینه:

هزینه ویزا از 620 دلار استرالیا برای متقاضی اصلی شروع می شود مگر اینکه معاف از پرداخت هزینه باشند.همچنین برای هر یک از اعضای خانواده که متقاضی ویزا هستند، هزینه ای لازم است پرداخت شود. ممکن است لازم باشد هزینه های دیگر برای بررسی سلامتی و گواهی پلیس و بیومتریک پرداخت کنید. برای تعیین هزینه ویزا، از برآورد کننده هزینه ویزا استفاده کنید. این برآورد کننده هزینه های دیگر را در نظر نمی گیرد.

ارائه درخواست:

هنگام درخواست ویزا و تصمیم گیری در مورد درخواست، می توانید در خارج یا داخل کشور استرالیا باشید.
درخواست شما بیشتر زمان خواهد برد اگر:

  • آن را به درستی تکمیل نکنید،
  • تمام اسناد مورد نیاز را ارسال نکنید و یا به اطلاعات بیشتری از سوی شما نیاز باشد و
  • تایید اطلاعات شما زمان بر باشد.
  • اگر هزینه تعیین شده درخواست ویزا را پرداخت نکنید، درخواست شما بررسی نمی شود. در صورت بروز این موضوع به شما اطلاع داده خواهد شد و در صورت لزوم مدارک درخواست ویزا برگردانده خواهد شد.

تعهدات:

شما و خانواده شما باید تمام شرایط ویزا را داشته باشید و قوانین استرالیا را رعایت کنید.

مسافرت:

می توانید به خارج از استرالیا سفر کنید و تا هر زمانی که ویزای شما معتبر باشد، هر تعداد بار که می خواهیدبه استرالیا بازگردید. اما نمی توانید استرالیا را بدون دارنده ویزای دانش آموزی ترک کنید، مگر این که توافق های دیگری برای رفاه انجام داده باشید. مدت زمانی که در خارج از استرالیا هستید این ویزا تمدید نمی شود.

پشتیبانی مالی:

باید در استرالیا توانایی تامین هزینه های خود را داشته باشید و باید بتوانید از نظر مالی اعضای خانواده را حمایت نمایید.

برچسب ویزا:

ویزای شما به صورت دیجیتالی به گذرنامه شما مرتبط می شود و در گذرنامه شما برچسب زده نمی شود.

هزینه ویزای تحصیلی استرالیا 2023

هزینه کلیه ویزاهای مربوط به دانشجویان 575 دلار استرالیا( 402 دلار آمریکا ) می باشد. برای سفر، ورود و یا ماندن در استرالیا دولت این کشور به برچسب ویزا در پاسپورت نیازی ندارد.تمام درخواست ها و خدمات آنلاین به دلار استرالیا شارژ می شوند. کارتهای اعتباری قابل قبول مستر کارت، ویزا و امریکن اکسپرس هستند. هنگام پرداخت توسط کارت اعتباری به دلار استرالیا، ممکن است ناچار به پرداخت هزینه های تبدیل بانکی و تبدیل ارز شوید و باید ریسک مربوط به هرگونه نوسانات ارز را بپذیرید.

دوره های مجاز تحصیلی برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا 2023

برنامه ها و بخش های مختلف برای ویزای دانشجویی زیرمجموعه ویزای 500

در زیر فهرستی از بخش ها و دسته بندی های مختلفی ارائه شده است که در زیر مجموعه 500 قرار دارند. دانشجویانی که در هر یک از بخش های زیر قبول شوند واجد شرایط درخواست ویزای دانشجویی استرالیا هستند.

بخش مستقل دوره های زبانی:

دانشجویان می توانند برای یک دوره کوتاه مدت زبان انگلیسی به استرالیا سفر کنند. این دوره ها تحت عنوان ELICOS یا دوره فشرده زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج از کشور شناخته می شوند که با شرکت در آن ها موفق به دریافت گواهینامه I ، II یا IV می شوند. دوره ها معمولاً از نظر مدت زمان متفاوت هستند.

بخش تحصیل و آموزش حرفه ای:

دانشجویان بخش تحصیل و آموزش حرفه ای که در یک دوره تحصیلی و آموزش حرفه ای (VET) ثبت شده توسط یک موسسه TAFE یا یک موسسه خصوصی ثبت نام کرده اند، می توانند برای این زیر مجموعه ویزا اقدام کنند. این ویزا اساسا شامل دانشجویانی می شود که در هر یک از دوره های زیر ثبت نام کرده اند:

  • گواهینامه I ، II ، III IV ( به استثنای ELICOS)
  • دیپلم VET
  • دیپلم پیشرفته VET
  • گواهی کارشناسی ارشد حرفه ای
  • دیپلم کارشناسی ارشد حرفه ای

بخش آموزش عالی:

بخش آموزش عالی به دانشجویانی اطلاق می شود که در یک دوره آموزش عالی تمام وقت در یک دانشگاه یا کالج یا مؤسسه ثبت نام کرده اند. دوره های زیر شامل این نوع ویزا می شوند:

  • دوره های مقطع کارشناسی دانشگاه ( مدرک کارشناسی / کاردانی)
  • دوره های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه (مدرک کارشناسی ارشد به همراه کار کلاسی مانند MBA MS وغیره)
  • دوره های تحصیلات تکمیلی که دیپلم تحصیلات عالی یا دیپلم پیشرفته مانند PGDBM و غیره ارائه می دهند.

در اصل این دوره ها بیش از یک سال زمان می برند. با این حال می توانند مدت زمان کوتاه تری نیز داشته باشند.

بخش پژوهشی دکترا:

این بخش به دانشجویان اشاره دارد که برای کارشناسی ارشد از طریق تحقیق و مدرک دکترا ثبت نام کرده اند.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی استرالیا 2023

بر اساس نرم افزار موجود در وب سایت DIBP، دانشجویان می توانند اسناد مورد نیاز را مشخص کنند. به یاد داشته باشید از آنجا که این درخواست فقط بصورت آنلاین دریافت می شود، متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که قبل از شروع برنامه آنلاین، کپی تمام اسناد ذکر شده را اسکن کرده باشند. لطفاً به یاد داشته باشید که لیست اسناد متداول زیر نیز علاوه بر اسناد مورد نیاز برای روند SSVF الزامی است:

  • گذرنامه معتبر: گذرنامه باید حداقل شش ماه بیشتر از مدت اقامت شما در استرالیا معتبر باشد.
  • درخواست ویزای غیر مهاجرتی،
  • رسید پرداخت هزینه درخواست پذیرش،
  • تاییدیه فرم ثبت نام (COE): برای اخذ ویزا تحصیلی استرالیا، باید به طور تمام وقت در یک موسسه استرالیا ثبت نام کنید و “تأیید ثبت نام (COE)” دریافت کنید. این فرم ها توسط موسسه استرالیایی صادر می شود که قرار است در آن شرکت کنید. فرم ها معمولاً پس از دریافت هزینه شهریه صادر می شوند.
  • نامه پذیرش از دانشگاه میزبان که شامل برنامه تحصیلی می شود،
  • دریافت بیمه درمانی در خارج از کشور(OSHC)،
  • عکس های دیجیتال جدید،
  • ریزنمره ها، دیپلم، مدارک و گواهینامه های مربوط به مدارسی که در آن شرکت کرده اید،
  • نمره های آزمون زبان انگلیسی،
  • هدف نامه (SOP)،
  • شواهد تمکن مالی مبنی بر توانیی تامین هزینه های زندگی در مدت زمان تحصیل در استرالیا.

شرایط لازم برای ویزای تحصیلی استرالیا 2023

مانند هر ویزای دیگری برای این ویزا نیز موارد اساسی وجود دارد که دانشجو باید آن ها را ارائه دهند تا واجد شرایط دریافت ویزا شود. این موارد در ادامه ذکر شده است:

تحصیل در دوره تمام وقت:

تنها دانشجویانی که در یک دوره تحصیل تمام وقت ثبت نام کرده اند مجاز به درخواست ویزای دانشجویی زیرمجموعه 500 هستند و دوره های آموزشی پاره وقت و از راه دور واجد شرایط این ویزا نمی باشد.

ورود موقت حقیقی (GTE):

برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا لازم است که متقاضیان ثابت کنند به دنبال ورود موقت حقیقی هستند. در اصل، این بدان معنی است که متقاضی باید مسئولین مربوطه را متقاعد کند که تنها قصد ادامه تحصیل در استرالیا را دارد و در پایان دوره یا پس از چند سال تجربه به کشور خود باز خواهد گشت. درخواست ویزا براساس عوامل مختلف ارزیابی می شوند. برای مثال:

  • شرایط در کشور محل زندگی متقاضی که شامل شرایط اقتصادی می شود،
  • شرایط یا فرصت های بالقوه برای متقاضی در استرالیا،
  • ارزش رشته انتخاب شده در آینده متقاضی،
  • تاریخ مهاجرت متقاضی،
  • سایر موارد مرتبط،
  • بررسی سلامت و بیمه،

برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا متقاضی باید اثبات کند که از سلامتی خوبی برخوردار است. متقاضی می تواند با ارائه گواهی سلامتی این کار را انجام دهد. معاینه و گواهی سلامت فقط توسط پزشکان مستقر ارائه می گردد. قبل از شروع درخواست ویزا می توانید برای معاینه درمانی اقدام کنید. با این حال، دریافت آن از قبل، سرعت روند بررسی را تضمین می کند. به جزمعاینه بهداشتی متقاضی به بیمه خدمات درمانی یا OSHC (پوشش درمانی دانشجویان خارج از کشور) نیاز دارد. در زمان درخواست ویزا متقاضی باید تحت پوشش بیمه دانشجویان خارج از کشور (OSHC) برابر با مدت ویزای خود باشد. بر اساس مدت زمان پوشش بیمه، مدت ویزا تعیین می شود، بنابراین متقاضی باید اطمینان حاصل کند که مدت دوره را پوشش می دهد. متوسط هزینه OSHC برای یک دانشجوی مجرد به مدت 12 ماه 447 دلار استرالیا است.

ارائه ویژگی های شخصیتی مناسب:

دانشجویان ملزم به ارائه ویژگی های شخصیتی مناسب هستند که لزوماً نشان دهنده این است که هیچ پرونده کیفری علیه آنها وجود ندارد و یا قبلاً هرگز از استرالیا تبعید نشده اند. غالباً بیانیه ای مشابه نیز قابل قبول است.

حداقل الزامات نمره زبان برای ویزای تحصیلی استرالیا 2023

چه آزمون های زبان انگلیسی در استرالیا پذیرفته می شود؟پنج آزمون زبان انگلیسی برای درخواست ویزای دانشجویی در استرالیا پذیرفته می شود:

  • سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی ( IELTS )
  • آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی( TOEFL ) آزمون مبتنی بر اینترنت( آزمون مبتنی بر مقاله از کشور های محدود پذیرفته می شود )
  • کمبریج انگلیسی: (CAE) پیشرفته
  • آزمون انگلیسی اکادمیک پیرسون( PTE )
  • آزمون انگلیسی حرفه ای( OET )

یادآوری این نکته ضروری می باشد که برای پذیرش نتایج، آزمون باید بیش از دو سال قبل از ارائه درخواست انجام نشده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون های مختلف، به آزمون های مهارت انگلیسی مراجعه کنید.توجه به حداقل نمره های لازم برای ویزای دانشجویی حائز اهمیت است، برای ورود به رشته مورد نظر به احتمال زیاد به نمره بالاتری احتیاج دارید. برای دوره های کارشناسی ارشد، نمره های زیر حداقل نمره های مورد نیاز اکثر دانشگاه ها است:

  • آیلتس، نمره کلی0 تا 6.5 ( در هر مهارت کمتر از 5.5 تا 6.0 قابل قبول نیست)
  • تافل( آزمون مبتنی بر اینترنت )، نمره کلی 60 تا 90
  • CAE، نمره کلی 169 تا 176 ( کمتر از 169 در هر مهارت قابل قبول نیست)
  • PTE Academic ، نمره کلی 50 تا 64

حداقل نمره ها بین موسسه ها و سطح تحصیلات متفاوت است، بنابراین بهتر است قبل از درخواست، این مورد را بررسی کنید. برخی از دوره ها، مانند رشته های پرستاری، آموزش و پرورش یا رشته های حقوقی، شرایط سختگیرانه تری دارند، در حالی که شرایط مربوط به دوره های آموزش فنی و حرفه ای (VET) معمولاً راحت تر است. اگر شرایط مهارت زبان انگلیسی را ندارید، ممکن است به یک برنامه ELICOS ( دوره آمادگی زبان ) برای بهبود مهارت های زبان انگلیسی نیاز داشته باشید.

مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد در شعبه های تهران و شیراز با سابقه فراوان در امر مهاجرت تحصیلی و شغلی و با آگاهی از آخرین قوانین حقوقی و مهاجرتی، بهترین گزینه ممکن و مناسب مهاجرتی را به شما ارائه می دهند. وکلای این موسسه برتر در کشور از ابتدای تشکیل پرونده مهاجرتی تا رسیدن به مقصد در کنار شما خواهند بود تا طی این مسیر دشوار و ناهموار را سهل و هموار کنند. با ما در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد ویزای تحصیلی استرالیا 2023

1- چه آزمون های زبان انگلیسی در استرالیا پذیرفته می شود؟

پنج آزمون زبان انگلیسی برای درخواست ویزای دانشجویی در استرالیا پذیرفته می شود:

  • سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی ( IELTS )
  • آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی( TOEFL ) آزمون مبتنی بر اینترنت( آزمون مبتنی بر مقاله از کشور های محدود پذیرفته می شود )
  • کمبریج انگلیسی: (CAE) پیشرفته
  • آزمون انگلیسی اکادمیک پیرسون( PTE )
  • آزمون انگلیسی حرفه ای( OET )

2- حداقل نمره های مورد نیاز اکثر دانشگاه ها برای دوره های کارشناسی ارشد چند میباشد ؟

  • آیلتس، نمره کلی0 تا 6.5 ( در هر مهارت کمتر از 5.5 تا 6.0 قابل قبول نیست)
  • تافل( آزمون مبتنی بر اینترنت )، نمره کلی 60 تا 90
  • CAE، نمره کلی 169 تا 176 ( کمتر از 169 در هر مهارت قابل قبول نیست)
  • PTE Academic ، نمره کلی 50 تا 64

3- شرایط لازم برای ویزای تحصیلی استرالیا 2023 چیست ؟

مانند هر ویزای دیگری برای این ویزا نیز موارد اساسی وجود دارد که دانشجو باید آن ها را ارائه دهند تا واجد شرایط دریافت ویزا شود.

4- درخواست ویزای تحصیلی استرالیا 2023 بر چه اساسی ارزیابی میشود ؟

شرایط در کشور محل زندگی متقاضی که شامل شرایط اقتصادی می شود،شرایط یا فرصت های بالقوه برای متقاضی در استرالیا،ارزش رشته انتخاب شده در آینده متقاضی،تاریخ مهاجرت متقاضی،سایر موارد مرتبط،بررسی سلامت و بیمه،

5- مدارک لازم برای ویزای تحصیلی استرالیا 2023 بر چه اساسی ارزیابی میشود ؟

بر اساس نرم افزار موجود در وب سایت DIBP، دانشجویان می توانند اسناد مورد نیاز را مشخص کنند. به یاد داشته باشید از آنجا که این درخواست فقط بصورت آنلاین دریافت می شود، متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که قبل از شروع برنامه آنلاین، کپی تمام اسناد ذکر شده را اسکن کرده باشند

6- بخش مستقل دوره های زبانی استرالیا چگونه است ؟

دانشجویان می توانند برای یک دوره کوتاه مدت زبان انگلیسی به استرالیا سفر کنند. این دوره ها تحت عنوان ELICOS یا دوره فشرده زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج از کشور شناخته می شوند که با شرکت در آن ها موفق به دریافت گواهینامه I ، II یا IV می شوند. دوره ها معمولاً از نظر مدت زمان متفاوت هستند.

7- هزینه ویزای تحصیلی استرالیا 2023 چقدر است ؟

هزینه کلیه ویزاهای مربوط به دانشجویان 575 دلار استرالیا( 402 دلار آمریکا ) می باشد. برای سفر، ورود و یا ماندن در استرالیا دولت این کشور به برچسب ویزا در پاسپورت نیازی ندارد.تمام درخواست ها و خدمات آنلاین به دلار استرالیا شارژ می شوند. کارتهای اعتباری قابل قبول مستر کارت، ویزا و امریکن اکسپرس هستند. هنگام پرداخت توسط کارت اعتباری به دلار استرالیا، ممکن است ناچار به پرداخت هزینه های تبدیل بانکی و تبدیل ارز شوید و باید ریسک مربوط به هرگونه نوسانات ارز را بپذیرید.

8- دوره های مجاز تحصیلی برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا 2023 چگونه است ؟

برنامه ها و بخش های مختلف برای ویزای دانشجویی زیرمجموعه ویزای 500 .در زیر فهرستی از بخش ها و دسته بندی های مختلفی ارائه شده است که در زیر مجموعه 500 قرار دارند. دانشجویانی که در هر یک از بخش های زیر قبول شوند واجد شرایط درخواست ویزای دانشجویی استرالیا هستند.

9- ویزای گاردین ساب کلاس 590 استرالیا 2023 چگونه میباشد ؟

ویزای زیر کلاس 590، ویزای قیم دانش آموزیبرای حمایت از کودکی که ویزای دانش آموزی دارد، به استرالیا بروید.

10- مدرک زبان مورد نیاز برای ویزای تحصیلی استرالیا 2023 کدامند ؟

برخی از دانشجویان برای تکمیل درخواست ویزای تحصیلی خود به گواهی مهارت زبان انگلیسی به روز شده ای نیاز دارند. این گواهی همچنین به دوره ای که قصد گذراندن آن را دارید، نیز بستگی خواهد داشت. شهروندان و دارندگان پاسپورت کشورهای ایالات متحده، کانادا، نیوزلند، انگلیس و جمهوری ایرلند از این شرط زبان معاف هستند. وزارت مهاجرت و حفاظت مرزی، لیست دیگری از استثنائات زبان انگلیسی را تهیه کرده است. این لیست را بررسی کنید، زیرا ممکن است جز یکی از گروه ها باشید و نیازی به اثبات مهارت انگلیسی خود نداشته باشید.

اسکرول به بالا