071-91009294  | 021-88724227  |

هزینه زندگی در روسیه 2023

هزینه زندگی در روسیه 2021

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

زمانی که افراد مختلف تصمیم به مهاجرت می‌گیرند،‌ فارغ از نوع و روش مهاجرتی خود باید مولفه‌های بسیار زیادی را مورد بررسی قرار دهند. برای زندگی در یک کشور جدید ما باید به بررسی موارد زیادی بپردازیم. هر کدام از این موارد در روند زندگی تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. در سال جدید میلادی نیز به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا باید مولفه‌ها را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار داد. یکی از مولفه‌های تاثیر گذار بر روند زندگی افراد در کشور‌های مختلف، هزینه‌های زندگی می‌باشد. در ادامه این مقاله نیز هدف ما بررسی هزینه زندگی در روسیه 2021 می‌باشد.

روسیه بزرگ‌ترین و پناورترین کشور دنیا است که در همسایگی و مجاورت کشور‌های بسیاری قرار دارد. مهاجرت به روسیه با توجه به همه‌گیری ویروس کووید نوزده باز هم با روش‌های مختلفی ادامه دارد. برای مهاجرت به این کشور می‌توان از راه‌هایی مانند مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به روسیه،‌ مهاجرت کاری به روسیه، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در روسیه، مهاجرت از طریق ازدواج در روسیه، مهاجرت از طریق تولد فرزند در روسیه و غیره امکان‌پذیر می‌باشد. برای اطلاع از جدید‌ترین قوانین و اخبار مهاجرتی به این کشور، می‌توانید به نمایندگی‌های موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد در شهر‌های شیراز و تهران مراجعه نمایید.

هزینه زندگی در روسیه 2023

مهاجرت از راه‌های مختلفی امکان‌پذیر است اما برای زندگی در کشور مورد نظرتان باید بتوانید مولفه‌های تاثیرگذاری را بررسی نمایید. موارد بسیاری در زندگی روزمره ما تاثیر خواهند داشت. یکی از اصلی‌ترین موارد هزینه‌های زندگی هستند. روسیه نیز کشوری است که مهاجران بسیاری را در خود جای داده است. از این رو بررسی هزینه زندگی در روسیه 2021 می‌تواند برای این افراد بسیار مهم باشد.

شما به هر دلیلی مثلا تحصیل در روسیه یا کار در روسیه و حتی سرمایه‌گذاری در روسیه وارد این کشور شده باشید، باید از هزینه‌های زندگی در این کشور اطلاع داشته باشید. اطلاع از هزینه‌های زندگی خصوصا در سال جدید به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا اهمیت بیشتری خواهد داشت. از این رو ما به بررسی دقیق هزینه‌های زندگی در روسیه 2021 می‌پردازیم. هزینه‌های زندگی در هر کشور موارد مختلفی را شامل می‌شود. برای بررسی هزینه‌های زندگی در روسیه هم ما باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم.

هزینه‌های زندگی می‌توانند شامل هزینه‌های خوزد و خوراک، هزینه‌های رفت و آمد، هزینه‌های خرید پوشاک و متعلقات آن، هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های درمان،‌ هزینه‌های مسکن و غیره باشند. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که تعداد اعضای خانواده هم بر هزینه‌ها تاثیر خواهد داشت. اگر تعداد اعضای خانواده بالا باشد، هزینه زندگی بیشتر خواهد بود. علاوه بر آن نوع و سبک زندگی هم بر هزینه‌ها تاثیر دارند.

اگر شما زیاد به خرید می‌روید، حتما باید در محل‌های خاصی زندگی کنید و رفت و آمد داشته باشید هزینه زندگی تان بیشتر خواهد شد؛ اما در ادامه به بررسی دقیق جزئیات مختلف هزینه‌های زندگی می‌پردازیم. دقت داشته باشید که هزینه زندگی در روسیه 24/6 درصد کم‌تر از ایران می‌باشذ. اجاره مسکن در این کشور نیز 48/30 درصد کم‌تر از ایران است. تمام اطلاعاتی که در ادامه از هزینه‌ها ارائه می‌شود آخرین به‌روزرسانی هزینه برای کشور روسیه می‌باشد.

هزینه خورد و خوراک در روسیه ۲۰۲۱
هزینه خورد و خوراک در روسیه 2023

یکی از مهم‌ترین هزینه‌های موجود برای زندگی در روسیه، هزینه‌های خورد و خوراک و خرید مواد اولیه خوراکی می‌باشد. این هزینه‌ها شامل غذا خوردن در رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها و خرید مواد اولیه از مغازه‌ها و بازار‌ها برای پخت و پز می‌باشد. در ابتدا از هزینه‌های رستورانی در روسیه شروع می‌کنیم.

هزینه غذا در رستوران ارزان قیمت روسیه برای یک وعده غذایی بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ روبل می‌باشد و به طور میانگین برای آن باید ۵۰۰ روبل روسیه را پرداخت نمود. هزینه سه وعده غذایی برای دو نفر در رستورانی ارزان قیمت در شهر‌های مختلف روسیه بین ۱۴۵۰ تا ۴۰۰۰ روبل می‌باشد و به‌طور میانگین هزینه ۲۰۰۰ روبل است.

هزینه خرید یک وعده مک‌دونالد یا چیزی مشابه با آن در روسیه بین ۲۲۵ تا ۳۵۰ روبل خواهد بود و به طور میانگین در شهر‌های مختلف باید ۲۵۰ روبل بپردازید. هزینه خرید یک لیوان کاپوچینو در کافی‌شاپ‌های شهر‌های مختلف هزینه‌ای ما بین ۶۰ تا ۲۰۰ روبل خواهد داشت و شما باید به طور میانگین ۱۲۲ روبل پرداخت نمایید. برای خرید نوشابه کوکاکولا باید هزینه‌ای بین ۴۰ روبل تا ۱۰۰ روبل را بپردازید و میانگین هزینه‌های پرداختی شما حدود ۵۱ روبل می‌باشد.

برای خرید بطری آب معدنی کوچک هم هزینه شما بین ۲۰ تا ۷۰ روبل می‌باشد و میانگین آن حدود ۳۱ روبل است؛ اما باید دید که هزینه خرید مواد اولیه از فروشگاه‌های غذایی روسیه چقدر است؟

هزینه خرید یک لیتر شیر در روسیه به طور متوسط ۶۱ روبل می‌باشد. هزینه خرید یک تکه نان سفید پانصد گرمی‌ تازه، یک کیلوگرم برنج سفید، بسته ۱۲ عددی تخم مرغ، یک کیلوگرم پنیر محلی، یک کیلوگرم فیله مرغ و یک کیلوگرم فیله گوشت به‌ترتیب و به طور میانگین مقادیر ۳۶ روبل، ۶۹ روبل، ۷۹ روبل، ۵۲۹ روبل، ۲۵۶ روبل و ۴۶۴ روبل می‌باشد. هزینه خرید برای یک کیلوگرم سیب، موز، پرتقال، گوجه، سیب زمینی و پیاز هم به‌ترتیب ۹۷ روبل، ۶۸ روبل، ۹۴ روبل، ۱۳۱ روبل، ۳۴ روبل، ۳۱ روبل و ۶۱ روبل می‌باشد.

هزینه حمل و نقل در روسیه

حمل و نقل در شهر‌های مختلف به مولفه‌های بسیاری بستگی دارد. این که شما از چه وسیله ای برای حمل و نقل خود استفاده می‌کنید به علاقه و توانمندی شما و در نهایت به سیستم حمل و نقل شهر مورد نظرتان بستگی دارد. در این بخش از مقاله ما به بررسی سیستم حمل و نقل کشور روسیه و هزینه‌های مربوط به آن می‌پردازیم. هزینه بلیت یک طرفه در روسیه ۲۶ روبل می‌باشد.

هزینه شروع تاکسی در ‌ترافیک نرمال ۱۰۰ روبل می‌باشد. به ازای هر یک کیلومتر حرکت تاکسی هم در‌ ترافیک نرمال باید ۱۵ روبل پرداخت نمود. هزینه هر یک ساعت انتظار در ‌ترافیک نرمال نیز ۳۰۰ روبل می‌باشد. هزینه هر لیتر بنزین در این کشور نیز ۴۵ روبل می‌باشد.

هزینه اجاره و خرید ملک

با هر هدفی که وارد کشور روسیه می‌شوید چه برای تحصیل در روسیه باشد و چه برای کار در روسیه یا هر روند دیگری لازم است که هزینه‌های ملک را در نظر داشته باشید. در واقع شما باید برای اجاره واحد مسکونی یا خرید ملک در روسیه اقدام نمایید. این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است. در این بخش به دلیل اهمیت بالای این مسئله ما در ارتباط با هزینه‌های مربوط به اجاره واحد مسکونی یا خرید ملک در شهر‌های روسیه اطلاعات هزینه‌ها را ارائه می‌دهیم.

در ابتدا به بررسی هزینه‌های مربوط به اجاره آپارتمان در روسیه می‌پردازیم. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر‌های روسیه بین ۱۴۵۸۳ روبل تا ۶۴۸۹۰ روبل ماهیانه می‌باشد که به طور میانگین باید حدود ۲۳۰۰۰ روبل پرداخت نمود. هزینه اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر‌های روسیه بین ۹۵۰۰ تا ۳۵۱۹۱ روبل می‌باشد و به طور میانگین باید ۱۵۳۰۲ روبل هزنیه نمود.

برای اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر‌های روسیه باید ماهیانه بین ۲۴۵۵۵ روبل تا ۱۳۱۲۱۲ رویل پرداخت کرد و به‌طور ماهیانه ۴۳۹۵۹ روبل هزینه نمود. هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر‌های روسیه ۱۶۳۳۳ تا ۶۶۰۷۹ روبل می‌باشد که باید برای آن هزینه‌های میانگین ۳۰۱۷۷ روبل پرداخت نمود؛ اما در ادامه باید ببینیم که هزینه‌های مربوط به خرید ملک در شهر‌های روسیه چه مقدار هزینه خواهد داشت.

هزینه اجاره و خرید ملک در روسیه ۲۰۲۱
هزینه اجاره و خرید ملک در روسیه 2023

هزینه خرید برای هر متر مربع آپارتمان مسکونی در مرکز شهر‌های روسیه بین ۵۱۵۲۳ و ۸۱ روبل تا ۳۸۱۵۱۸ روبل می‌باشد. این هزینه برای هر متر مربع آپارتمان‌های مسکونی خارج از مرکز شهر بین ۳۷۹۰۹ روبل تا ۱۸۱۶۶۱ روبل می‌باشد.

دقت داشته باشید که هزینه خرید ملک در روسیه برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در کشور روسیه را دارند از اهمیت بسیاری برخوردار است. از این رو اگر قصد خرید ملک در شهر‌های مختلف روسیه را دارید، اطلاع از هزینه‌های مربوط به متر مربع زمین و آپارتمان در بخش‌های مختلف شهر‌های روسیه می‌تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد. دقت داشته باشید که سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در روسیه دارای شرایط خاصی است. باید برای این کار به دقت شرایط مورد نیاز را بررسی نمایید.

هزینه تفریح و سرگرمی‌

شاید تفریح و سرگرمی‌ جزو هزینه‌های اساسی به شمار نیاید؛ اما برای این که بتوانیم روحیه خود را بهبود بخشیم قطعا نیاز به سرگرمی‌ خواهیم داشت. با این که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا شرایط برای تفریح سخت‌تر شده است؛ اما هزینه‌های مربوط به آن را بر طبق آمار‌های موجود باید بررسی نمود. خصوصا اگر شما فردی اهل تفریح و گردش هستید. هزینه‌های مربوط به کلاب‌های ورزشی برای یک ماه در شهر‌های مختلف روسیه بین ۱۰۰۰ تا ۴۱۶۶ روبل می‌باشد. به طور متوسط شما باید ۲۱۶۲ روبل پرداخت نمایید.

هزینه‌های مربوط به یک ساعت تمرین آخر هفته و اجاره زمین تنیس در روسیه بین ۵۰۰ تا ۱۹۳۷ روبل می‌باشد. شما برای این کار به طور میانگین باید هزینه ای برابر ۱۱۰۷ روبل پرداخت نمایید. برای خرید بلیت سینما یک نفره به طور میانگین در شهر‌های مختلف روسیه هزینه‌ای مابین ۲۵۰ تا ۴۵۰ روبل خواهد بود. اگر خرید کردن را جزو تفریح حساب کنیم، بررسی برخی از هزینه‌های خرید اهمیت خواهد داشت.

برای خرید یک جفت جین از برند‌های معروفی مانند لویز باید بین ۲۰۰۰ روبل تا ۷۹۰۰ روبل هزینه کرد. برای خرید لباس تابستانه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند زارا باید هزینه ای برابر ۱۳۰۰ تا ۵۰۰۰ روبل پرداخت نمایید. هزینه خرید یک جفت کفش ورزشی از برند نایک یا برندی مشابه هم ما بین ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ روبل می‌باشد و به طور میانگین باید ۵۲۰۷ روبل هزینه کنید.

سوالات متداول در ارتباط با هزینه زندگی در روسیه 2023

  1. آیا روسیه برای زندگی کشوری مناسب است؟

    بله، روسیه یکی از بهترین کشور‌ها برای زندگی می‌باشد.

  2. چه روش‌هایی برای مهاجرت به روسیه 2023 موجود است؟

    از جمله این روش‌ها می‌توان به تحصیل در روسیه، کار در روسیه، سرمایه گذاری در روسیه و غیره اشاره نمود.

  3. آیا هزینه‌های زندگی در روسیه 2023 مقرون به صرفه هستند؟

    بله، روسیه یکی از کشور‌های مقرون به صرفه برای زندگی است.

  4. هزینه زندگی در روسیه 2023  نسبت به ایران چگونه است؟

    هزینه زندگی در روسیه ۲۴ و ۶ دهم درصد کم‌تر از ایران است.

  5. هزینه زندگی در روسیه 2023 شامل چه مواردی است؟

    هزینه زندگی شامل هزینه حمل و نقل، خورد و خوراک، مسکن، تفریح و غیره می‌باشد.

  6. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه مرکز شهر‌های روسیه چقدر است؟

    هزینه اجاره به طور میانگین حدود ۲۳۰۰۰ روبل می‌باشد.

  7. هزینه خرید ملک در روسیه خارج از مرکز شهر چقدر می‌باشد؟

    هزینه برای هر متر مربع آپارتمان‌های مسکونی خارج از مرکز شهر بین ۳۷۹۰۹ روبل تا ۱۸۱۶۶۱ روبل می‌باشد.

  8. هزینه یک لیتر بنزین در روسیه سال 2023 چقدر می‌باشد؟

    هزینه هر لیتر بنزین در کشور روسیه ۴۵ روبل است.

  9. میانگین هزینه یک وعده غذایی در رستوران ارزان در روسیه 2023 چقدر است؟

    به طور میانگین برای آن باید ۵۰۰ روبل روسیه پرداخت کرد.

  10. هزینه اجاره مسکن در روسیه به نسبت ایران چه حالتی دارد؟

    اجاره مسکن در این کشور نیز ۴۸.۳۰ درصد کم‌تر از ایران است.

  11. هزینه خرید بلیت سینما در روسیه 2023 چقدر است؟

  12. برای بلیت سینما هزینه مابین ۲۵۰ تا ۴۵۰ روبل است.

اسکرول به بالا