071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به کبک کانادا

مهاجرت به کبک کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کانادا یکی از ایده آل ترین کشورهای جهان برای زندگی و تحصیل و اشتغال محسوب می شود. بر این اساس در این مقاله به بررسی چگونگی مهاجرت به استان کبک کانادا می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

  • چرا مهاجرت به کانادا؟
  • شاخص های بهترین کشور جهان برای زندگی: کانادا
  • اهمیت ایالت کبک کانادا
  • مهاجرت به کبک کانادا با برنامه اکسپرس اینتری
  • مهاجرت به کبک کانادا با روش سیستم رتبه بندی EOI
  • مهاجرت سرمایه گذاری به کبک کانادا
  • مهاجرت به کبک کانادا با برنامه Experience Class
  • مهاجرت کارآفرینی به کبک کانادا
  • مهاجرت خوداشتغالی به کبک کانادا
  • مزایای اخذ اقامت کبک از طریق مهاجرت
  • هزینه های زندگی در کبک کانادا
  • مزایای مهاجرت به کبک کانادا
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد مهاجرت به کبک کانادا

چرا مهاجرت به کانادا؟

تعداد افرادی که روزانه درخواست مهاجرت به کشور کانادا و به ویژه استان کبک را ارائه می دهند در حال افزایش است. بالا بودن سطح رفاه اجتماعی، حقوق شهروندی، تنوع فرهنگی، امنیت و آرامش و بالا بودن سطح درآمد از ارزشمندترین ویژگی های کشور کانادا به شمار می رود. بالا بودن کیفیت زندگی، برخورداری از بیمه سلامت و بالا بودن استانداردهای زندگی در این کشور سالانه مهاجران زیادی را روانه این کشور می کند. همه این عوامل موجب می شود تا این کشور در بالاترین فهرست مقاصد مهاجران تحصیلی و شغلی قرار گیرد.دولت کانادا در جهت اعطای مجوز اقامت دائم به مهاجران، برنامه های متنوعی را به آن ها ارائه می دهد. متقاضیان اخذ اقامت و تابعیت این کشور شگفت از روش های گوناگونی چون ازدواج، سرمایه گذاری، تولد، کار و تحصیل می توانند اقدام کنند. از آن جا که کانادا کشور بسیار پهناوری است که جمعیت کمی را در خود جای داده است، در صورتی که متقاضیان دارای هر یک از شرایط اخذ اقامت این کشور باشند، به راحتی می توانند در این کشور زندگی و اقامت کنند و پس از اخذ تابعیت و شهروندی از همه حقوق شهروندی شهروندان این کشور برخوردار شوند.

در همین راستا مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) با تهیه این مقاله سعی کرده اند تا به پرسش های شما پاسخ دهند و همه ابهامات موجود در مورد این موضوع را برطرف کنند. با ما همراه باشید.

شاخص های بهترین کشور جهان برای زندگی: کانادا

کانادا در فهرست رتبه بندی و رنکینگ جهانی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی(OECD) از لحاظ پیشرفت برای زندگی بهتر در میان بهترین کشورهای جهان قرار دارد. بر اساس مقاله سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، کشور کانادا در این رتبه بندی و رنکینگ جهانی از لحاظ شاخص هایی مانند درآمد، مسکن و بهداشت عمومی در میان بهترین کشورهای جهان قرار دارد. این مقاله به بررسی شاخص های زندگی استاندارد در ۳۶ کشور جهان پرداخته است. بر طبق این مقاله، کشور کانادا به طرز شگفتی شاخص های زندگی بهتر را دارا می باشد. مهم ترین شاخص های زندگی بهتر از لحاظ سازمان توسعه و همکاری اقتصادی(OECD) شامل مواردی مانند سطح درآمد، اقدامات بشردوستانه، مسکن، محیط زیست، وضعیت سلامت، امنیت اجتماعی و تعادل میان کار و زندگی است. در ادامه به بررسی هریک از این شاخص ها می پردازیم:

سطح درآمد

هر خانواده کانادایی پس از پرداخت مالیات به طور متوسط سالانه ۲۸۱۹۴ دلار درآمد دارد. این میزان درآمد در حدود ۵۰۰۰ دلار بیشتر از متوسط درآمد تععین شده توسط سازمان توسعه و همکاری اقتصادی است. در مقایسه در آمریکا ۲۰٪ خانواده ها سالانه درآمد بیشتر از ۵۵.۷۱۸ دلار و ۲۰٪ خانواده ها سالانه درآمد کمتر از ۱۰.۵۲۶ دلار درآمد دارند. کشور کانادا از لحاظ داشتن خانواده های مرفه و ثروتمند در رتبه هفتم و از لحاظ درآمد در رتبه نهم قرار دارد.

اقدامات بشردوستانه

کانادایی ها در زمره افرادی هستند که به طور متوسط روزانه ۲ دقیقه در کارهای بشردوستانه و خیرخواهانه شرکت می کنند. این میزان مشارکت از نصف میزان شاخص سازمان توسعه و همکاری اقتصادی بالاتر است. علاوه بر این، ۶۴٪ کانادایی اذعان داشتند که در ماه گذشته به کسانی که نمی شناختند، کمک کرده اند. متوسط میزان شاخص کمک سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در حدود ۴۸٪ است. ۹۴٪ مردم کانادا اعلام کردند که اگر با مشکلی مواجه شوند، افرادی را می شناسند که می توانند روی آن ها حساب کنند. کشور کانادا از لحاظ کمک های انسان دوستانه و حمایت در رتبه هفتم قرار دارد.

مسکن

از هر ۱۰ نفر کانادایی ساکن در این کشور، ۹ نفر از آن ها از وضعیت خانه و محل زندگی خود رضایت دارند. هر نفر در کانادا به طور متوسط دارای ۲.۵ اتاق است که بالاترین میزان در کشورهای جهان است. ۹۹.۸٪ کانادایی ها در خانه هایی زندگی می کنند که دارای واحدهای شخصی است.

محیط زیست

شاخص آلودگی محیط زیست و شاخص کیفیت آب کشور کانادا از میانگین شاخص سازمان توسعه و همکاری اقتصادی بالاتر است. این کشور از لحاظ آلودگی محیط زیست در رتبه چهارم و از لحاظ کیفیت آب در رتبه دوازدهم قرار دارد.

وضعیت سلامت

میانگین شاخص امید به زندگی کانادایی ها سن ۸۱ سال است که از میانگین شاخص سازمان توسعه و همکاری اقتصادی بالاتر است. در واقع ۸۸٪ مردم کانادا از لحاظ سلامتی در وضعیت خوب و ایده آل قرار دارند. در حدود ۱۱.۴٪ از درآمد تولید ناخالص داخلی این کشور صرف هزینه های بیمه و سلامت مردم می شود. کشور کانادا از لحاظ وضعیت سلامت در رتبه سوم میانگین شاخص های سازمان توسعه و همکاری اقتصادی و از لحاظ شاخص امید به زندگی در رتبه هفدهم قرار دارد.

امنیت اجتماعی

کشور کانادا در میان دیگر کشورهای جهان از سطح امنیت اجتماعی بسیار خوبی برخوردار است. بر طبق آمارها و بر اساس گزارش های مردمی فقط در حدود ۱۳٪ از کانادایی ها در سال گذشته مورد حمله و تهدید قرار گرفته اند. در واقع این میزان بسیار پایین تر از میانگین شاخص سازمان توسعه و همکاری اقتصادی است.

امنیت اجتماعی در کانادا
امنیت اجتماعی در کانادا

تعادل میان کار و زندگی

کشور کانادا از جمله کشورهایی است که میان ساعات کاری و ساعات اوقات فراغت و تفریح و زندگی تعادل مناسبی وجود دارد. کارمندان و شاغلان کانادایی سالانه به طور متوسط در حدود ۱۷۰۲ ساعت کار می کنند. این میزان کار اداری ۷۴٪ از میانگین شاخص سازمان توسعه و همکاری اقتصادی پایین تر است.

اهمیت ایالت کبک کانادا

استان کبک کانادا یکی از زبیاترین و بزرگترین ایالت های کانادا و بزرگترین شهر در بخش شرقی کانادا می باشد. این شهر با قدمت ۴۰۰ ساله یکی از شهرهای فعال و جذاب کانادا است. شهر مونترال که دومین شهر بزرگ کانادا و همچنین دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان در جهان می باشد، در ایالت کبک قرار دارد. این ایالت که به عنوان اروپای کانادا شناخته می شود، یک استان فرهنگی با طبعتی منحصر به فرد است. پایین بودن هزینه زندگی در کانادا و پایین بودن هزینه مسکن از مهم ترین دلایل مهاجرت مهاجران به این شهر کانادا می باشد. می توان گفت که مونترال از ارزان ترین شهرهای کانادا محسوب می شود.دارا بودن اقتصاد پررونق و پیشرفته، پایین بودن نرخ بیکاری، بالا بودن سطح کیفیت زندگی و غنی بودن فرهنگ مردم در برخورد و تعامل با مهاجران را می توان از دیگر عوامل مهاجرت مهاجران به این شهر فرهنگی و زیبای کانادا دانست. زبان فرانسوی زبان رسمی و اداری ایالت کبک می باشد، البته بیشتر مردم این شهر به زبان انگلیسی مسلط می باشند. طبیعت بکر و زیبای این استان شرقی کانادا سالانه توریست های زیادی را به این شهر می کشاند. در سال ۲۰۱۰ بالغ بر ۲۷ میلیون توریست از این ایالت دیدن کرده اند.

روابط اقتصادی و تجاری بین ایالت کبک و کشور فرانسه از موارد مهم در رونق تجاری کشور کانادا محسوب می شود. اقتصاد صنعتی و باز این ایالت بر اساس تولید و خدمات است. هر ساله مهاجران فراوانی از روش های مختلف تحصیلی و شغلی و سرمایه گذاری به این ایالت مهاجرت می کنند. وجود آزادی های مدنی و برخورداری از حقوق شهروندی و احترام به حق و حقوق مهاجران از اولویت های زندگی در جامعه کانادا و به ویژه مردم ایالت کبک می باشد.مهاجرانی که دارای مجوز اقامت کانادا می باشند از همه حق و حقوق شهروندی بومی کانادا برخوردار می باشند. این ایالت شرقی کانادا به دلیل دارا بودن پایین ترین میزان جرم و جنایت در جهان و دارا بودن نظام و سیستم آموزشی پویا و برنامه های تحصیلی نوآورانه و همچنین دارا بودن طبعیت بکر و جاذبه های طبیعی بی شمار در بالاترین فهرست مقاصد تحصیلی مهاجران به کانادا قرار دارد. متقاضیان از روش های گوناگونی می توانند به این ایالت کانادا مهاجرت کنند که در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها می پردازیم.

مهاجرت به کبک کانادا با برنامه اکپسرس اینتری (نیروی کار ماهر)

سیستم اکسپرس اینتری، سیستم مهاجرت به کانادا بر اساس کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه و تجربه کانادایی می باشد. این سیستم بر اساس امتیازهایی که متقاضیان کسب می کنند، هر دو هفته یک بار دعوتنامه کاری را برای متقاضیان ارسال می کند. این سیستم متقاضیان را بر اساس معیارهایی مثل دارا بودن پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی، دارا بودن خواهر و برادر مقیم کانادا، تحصیل در کانادا و یا دارا بودن مهارت زبان فرانسوی انتخاب می کند.سیستم اکسپرس اینتری بر اساس استخدام کارگران ماهر و باتجربه، افراد حرفه ای را در این ایالت به کار می گیرد. مقامات ایالت کبک در جدیدترین اعلام خود درخواست های مهاجرت کاری را بر طبق سیستم اکسپرس اینتری دولت فدرال کانادا اجرا می کند. در این روش مدارک و درخواست متقاضیان بر اساس برنامه نیروی کار بامهارت و حرفه ای بررسی می شود. اولویت بررسی پرونده ها بر اساس پرونده هایی است که زودتر ارسال شده اند.در این برنامه متقاضیان باید انگیزه و هدف خود از مهاجرت را بیان کنند. این سیستم تا یک سال اعتبار دارد و مدارک متقاضی پس از تکمیل و ارسال بر اساس تحصیلات، رزومه و سوابق کاری و حرفه ای، دارا بودن مدرک مهارت زبان و معیارهای دیگر بررسی می شود. امتیازهای متقاضیان بر اساس معیارهای ذکر شده می باشد ومتقاضیانی با امتیازهای لازم باید در طی ۳ ماه درخواست scq خود را ارائه دهند.

مطالعه بیشتر:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل در کانادا

مهاجرت به کبک کانادا با روش سیستم رتبه بندی EOI

سیستم رتبه بندی EOI بسیار شبیه سیستم اکسپرس اینتری می باشد اما تفاوت آن ها در مشخص بودن و شفافیت روال کاری آن ها می باشد. اکسپرس اینتری دعوتنامه های خود را بر اساس امتیاز متقاضی صادر می کند. اما نحوه صدور دعوتنامه های EOI به سادگی قابل تشخیص نمی باشد. متقاضیانی که قصد مهاجرت به ایالت کبک از طریق نیروی کاری را دارند، به دو دسته می باشند:

  • متقاضیانی که در کبک زندگی می کنند و از کارفرمای کانادایی دارای Job Offerپیشنهاد کار می باشند و واجد شرایط استخدام می باشند.این متقاضیان که دارای Job Offerپیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی می باشند، باید در حال حاضر در ایالت کبک زندگی کنند و قصد آن ها کار در کبک باشد. از مهم ترین شرایط مهاجرت به ایالت کبک کانادا برای این افراد دارا بودن ویزای کاری کانادا و دارا بودن مدرک معتبر از یک موسسه آموزشی در کبک کانادا می باشد. مدت اعتبار ویزای کار این افراد باید یک سال باشد و در حدود ۶ ماه سابقه کار داشته باشند.از دیگر شرایط برای این افراد اشتغال تمام وقت در کبک می باشد. کار رتبه بندی این افراد بر اساس معیارهای سن، تحصیلات و مدرک تحصیلی، سابقه کار در کانادا و یا آمریکا، دارا بودن مهارت زبان فرانسوی و یا زبان های دیگر و تحصیلات همسر می باشد. بر اساس دارا بودن هر یک از معیارهای ذکر شده، متقاضی امتیاز کسب می کند. متقاضیانی که سابقه اخذ مدرک تحصیلی در آمریکا و یا کانادا را دارند و یا دارای سابقه کار در این کشور می باشند و یا دارای مهارت زبان فرانسوی می باشند، امتیازهای بالاتری دریافت می کنند.
  • متقاضیانی که خارج از ایالت کبک زندگی می کنند اما قصد مهاجرت به این ایالت را دارند.متقاضیانی که در خارج از ایالت کبک زندگی می کنند، بر اساس معیارهای سن، تحصیلات، سوابق کاری و رزومه حرفه ای، مهارت زبان فرانسوی و یا زبان های دیگر و همچنین دارا بودن شغل و حرفه مورد نیاز ایالت کبک امتیازبندی می شوند. وزارت مهاجرت کبک بر اساس کسب بالاترین امتیاز و همچنین معیارهای ذکر شده برای متقاضیان واجد شرایط دعوت نامه ارسال می کند. بر اساس قوانین جدید، دعوتنامه ها بر اساس معیارهای مشخص مانند کار و اشتغال در کبک و یا سکونت در کشورها و مناطقی باشد که نیازمند کمک های بشردوستانه کانادا به آن ها می باشد.

مهاجرت سرمایه گذاری به کبک کانادا

متقاضی سرمایه گذاری در ایالت کبک باید با ارائه اسناد و مدارک ثابت کند که در حدود ۲ میلیون دلار سرمایه دارد. متقاضی باید از این مبلغ در حدود ۱.۲ میلیون دلار را به دولت کبک قرض دهد. پس از گذشت ۵ سال، دولت کبک همه این سپرده را به صورت کامل به متقاضی سرمایه گذار برمی گرداند؛ اما سود این مبلغ به متقاضی تعلق نمی گیرد. در صورتی که متقاضی تمکن مالی کمتری داشته باشد، می تواند مبلغ ۳۵۰ هزار دلار کانادا را به یکی از موسسه های مالی مورد تائید کانادا پرداخت کند تا این موسسه مالی اعتبار ۱.۲ میلیون دلاری را به جای متقاضی سرمایه گذار به دولت کانادا پرداخت کند. در این روش مبلغ پرداخت شده به متقاضی برگردانده نخواهد شد، اما به متقاضی از بدو ورود به کانادا مجوز اقامت دائم پرداخت می شود.

مهاجرت سرمایه گذاری به کبک کانادا
مهاجرت سرمایه گذاری به کبک کانادا

مهاجرت به کبک کانادا با برنامه Experience Class

متقاضیان مهاجرت به ایالت کبک کانادا می توانند از طریق برنامه تجربه کانادایی Experience Class به این ایالت کانادا مهاجرت کنند. این روش مختص متقاضیانی است که دارای سابقه کار در کانادا و اشتغال می باشند. علاوه بر این دانشجویانی که دوره تحصیلی خود را در کانادا تمام کرده اند، نیز می توانند در مهلت جست و جوی کار پس از فارغ تحصیلی از طریق این روش اقامت این ایالت را اخذ کنند. متقاضیان مهاجرت به کانادا و ایالت کبک این کشور از طریق این روش باید دارای شرایط زیر باشند:

  1. دارا بودن حداقل یک سال ( در حدود ۱۵۶۰ ساعت کاری) سابقه کار و اشتغال با داشتن درآمد سه سال قبل از ارائه درخواست مهاجرت در شغل های گروه A وb وO.شغل ها در کانادا به سه گروه تقسیم می شوند:گروه A ، شغل های حرفه ای NOC Skill Type A که شامل فعالیت های حرفه ای می باشد، گروه B، شغل های تدریس و آموزش NOC Skill Type B و گروه O، شغل های مدیریتی می باشد.
  2. دارا بودن مهارت زبان انگلیسی و یا فرانسوی در سطح CLB5 در مشاغل گروه B و در سطح CLB7 در مشاغل گروه O و A
  3. الزام به اقامت متقاضی در ایالت کبک در هنگام ارائه درخواست نمی باشد.
  4. الزام به دارا بودن تحصیلات عالیه نمی باشد.
  5. الزام به دارا بودن درآمد نمی باشد.
  6. الزام به اقامت و زندگی در کبک نمی باشد.
  7. دارا بودن سابقه کار یک امتیاز بزرگ محسوب می شود.
  8. دارا بودن مدرک دیپلم به عنوان یک امتیاز محسوب می شود.
  9. دارا بودن نمره لازم در آزمون های زبان انگلیسی و فرانسوی الزامی است.

از تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۰ متقاضیانی که از این روش قصد مهاجرت به کانادا را دارند، باید مهارت زبان فرانسوی خود را از روش های زیر اثبات کنند:

  • متقاضی باید دوره تحصیلی سه ساله دبیرستان را در دبیرستان زبان فرانسه و یا دانشگاه زبان فرانسوی تحصیل کرده باشد.
  • متقاضی باید در آزمون استاندارد زبان فرانسه نمره لازم را کسب کند.
  • همسر متقاضی باید دارای مهارت زبان فرانسه در سطح CLB7 و 8 باشد.

مهاجرت کارآفرینی به کبک کانادا

متقاضی مهاجرت به ایالت کبک کانادا می تواند از طریق کارآفرینی به این ایالت مهاجرت کند. کارآفرینی باید بر طبق برنامه های مورد تائید کانادا و کبک باشد و یا متقاضی سابقه کاری و حرفه ای در دوره مدیریت و برنامه ریزی داشته باشد. متقاضی به منظور کارآفرینی در ایالت کبک کانادا باید دارای شرایط زیر باشد:

  • متقاضی باید دارای تمکن مالی ۳۰۰.۰۰۰ دلار کانادایی باشد.
  • سرمایه متقاضی باید از روش های قانونی کسب شده باشد.
  • متقاضی باید دارای حداقل ۲ سال سابقه کار اجرایی در شغل مورد نظر باشد.
  • متقاضی باید در حدود ۵ سال در شغل مورد نظر اشتغال داشته باشد.
  • همسر متقاضی می تواند به عنوان شریک متقاضی در امر کارآفرینی سهام دار ۲۵ درصد سهام برنامه کارآفرینی باشد.
  • متقاضی دارای مهارت زبان فرانسه و شرایط سنی مناسب باشد.
  • متقاضی دارای اطلاعات و دانش عمومی از شهر کبک کانادا باشد.
  • متقاضی باید توانایی اجرای طرح کارآفرینی را در ایالت کبک داشته باشد.
مهاجرت کارآفرینی به کبک کانادا
مهاجرت کارآفرینی به کبک کانادا

مهاجرت خوداشتغالی به کبک کانادا

متقاضی مهاجرت به کبک کانادا می تواند از طریق خوداشتغالی اقامت این شهر کانادا را اخذ کند. بر این اساس متقاضی باید دارای تمکن مالی در حدود ۱۰۰.۰۰۰ دلار کانادا باشد. متقاضی باید ثابت کند که این سرمایه را از طریق قانونی و درست کسب کرده است. متقاضی باید دارای ۲ سال سابقه کاری به عنوان کارگر در شغل مورد نظر باشد و متقاضی باید در دوره های فنی و حرفه ای شرکت کرده باشد و دارای مدرک حرفه ای برای راه اندازی طرح خوداشتغالی باشد.

مزایای اخذ اقامت کبک کانادا از طریق مهاجرت

افرادی که موفق به دریافت مجوز اقامت در ایالت کبک کانادا می شوند، از امتیازهایی برخوردار می شوند. برخی از مهم ترین این امتیازها و مزایا شامل موارد زیر است:

  • داشتن حق قانونی برای کار و زندگی و تحصیل در همه استان ها و نواحی کشور کانادا
  • عدم وابستگی به یک کارفرمای خاص و یا مکان خاص
  • برخورداری از بیمه و مراقبت های بهداشتی ۳ ماه پس از ورود به ایالت کبک کانادا
  • امکان درخواست متقاضی دارای مجوز اقامت کانادا برای اخذ ویزای همراه خانواده
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان متقاضی تا ۱۸ سالگی در مدارس دولتی کبک کانادا
  • امکان اقدام برای دریافت تابعیت و شهروندی کانادا(پس از مدت ۳ تا ۵ سال)

هزینه های زندگی در کبک کانادا

هزینه های زندگی هر فرد در هر کشور به سبک زندگی و الگوی مصرف آن فرد بستگی دارد. ایالت کبک کانادا از ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین شهرها و ایالت های کانادا برای زندگی می باشد. یکی از پرهزینه ترین موارد زندگی در کشور کانادا هزینه اجاره محل زندگی است. به طور متوسط اجاره یک آپارتمان دو خوابه در مرکز شهر در حدود ۹۹۰ دلار کانادا است. هزینه حمل و نقل ماهانه در حدود ۹۵ دلار کانادا می باشد. هزینه های کلی زندگی در کانادا به طور متوسط ماهانه در حدود ۱۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار کانادا می باشد. هزینه های زندگی و مسکن در شهرهای تورنتو و ونکور و انتاریو بالا است اما در شهر کبک هزینه ها پایین تر و مقرون به صرفه تر است.

هزینه های زندگی در کبک کانادا
هزینه های زندگی در کبک کانادا

مزایای مهاجرت به کبک کانادا

بسیاری از افرادی که در ایالت کبک دومین کشور پهناور جهان زندگی می کنند، بنا به امتیازها و مزیت های فراوانی به کشور خود افتخار می کنند. از جمله این مزیت ها می توان موارد زیر را برشمرد:

  • برخورداری از خدمات درمانی رایگان
  • بالا بودن کیفیت سیستم آموزشی
  • معتبر بودن پاسپورت کانادا در میان برترین کشورهای جهان
  • برخورداری از آزادی های فردی و اجتماعی
  • حقوق برابر افراد ساکن
  • امنیت و ثبات سیاسی و اجتماعی
  • فرصت های کاری گوناگون
  • وجود امکانات عمومی فراوان در شهرهای کانادا
  • ثبات و امنیت اقتصادی
  • بالا بودن استانداردهای تحصیلی
  • خونگرمی و تعامل صمیمی مردم با مهاجران
  • رشد و توسعه زیرساخت های شهری
  • حمایت دولت از شهروندان در سختی ها و بحران ها
  • دارای بالاترین رتبه استاندارد جهانی بالاتر از کشور آمریکا و برخی از بهترین کشورهای اروپایی
  • سازگاری و احترام مردم کانادا به مهاجران
مزایای مهاجرت به کبک کانادا
مزایای مهاجرت به کبک کانادا

سخن آخر

در این مقاله مهاجرت به کبک کانادا مورد بررسی مستند و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که متقاضی با سابقه کاری و حرفه ای و امتیازهایی چون دارا بودن مهارت زبان فرانسوی و سابقه کارهای مدیرتی و حرفه ای می تواند از طریق برنامه های گوناگون به ایالت کبک کانادا مهاجرت کند و یا از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی اقامت این کشور را اخذ کند. یکی از مهم ترین موارد مهاجرت به ایالت کبک کانادا دارا بودن مهارت زبان فرانسه می باشد.

اگر قصد مهاجرت به ایالت کبک کانادا را دارید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران و شیراز با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی همه تلاش خود را به کار می بندند تا بهترین گزینه مهاجرت را به متقاضیان ارائه دهند. با مشاوره با مشاوران برجسته موسسه ما در هزینه و وقت خود صرفه جویی کنید.در این مقاله به چگونگی مهاجرت به کبک کانادا پرداختیم. اگر قصد زندگی در ارزان ترین شهر کانادا را دارید، اگر قصد اقامت در امن ترین ایالت کانادا را دارید که دارای پایین ترین آمار جرم و جنایت می باشد، اگر قصد زندگی در باکیفیت ترین کشور جهان از لحاظ زندگی را دارید، اگر خواهان زندگی در طبیعت بکر و زیبای کانادا می باشید، ما به شما ایالت کبک را پیشنهاد می کنیم. برای مهاجرت به این ایالت می توانید از طریق برنامه های کارگر ماهر و برنامه های خوداشتغالی و کارآفرینی اقدام کنید. مهم ترین شرط مهاجرت به ایالت کبک کانادا دارا بودن مهارت زبان فرانسوی و سوابق کار مدیریتی و حرفه ای و همچنین تحصیلات مرتبط با شغل مورد نظر می باشد. اگر برای مهاجرت به کانادا نیاز به مشاوره با متخصصان مهاجرت دارید، می توانید از خدمات مشاوره ای موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به کبک کانادا

1- شاخص های سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در مورد کشور کانادا چیست؟

درآمد، مسکن، سطح درآمد، محیط زیست، سلامت، امنیت اجتماعی و تعادل میان کار و زندگی و بهداشت عمومی.

2- اهمیت ایالت کبک کانادا از چه لحاظ است؟

پایین بودن هزینه های زندگی و پایین بودن هزینه مسکن و اقتصاد پررونق و پیشرفته، پایین بودن نرخ بیکاری، بالا بودن سطح کیفیت زندگی و غنی بودن فرهنگ مردم در برخورد و تعامل با مهاجران

3- شرایط مهاجرت به کبک کانادا از طریق اکپسرس اینتری چیست؟

دارا بودن پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی، دارا بودن خواهر و برادر مقیم کانادا، تحصیل در کانادا و یا دارا بودن مهارت زبان فرانسوی

4- مهاجرت به کبک کانادا با روش سیستم رتبه بندی EOI چگونه است؟

شبیه سیستم اکسپرس اینتری می باشد اما تفاوت آن ها در مشخص بودن و شفافیت روال کاری آن ها می باشد. اکسپرس اینتری دعوتنامه های خود را بر اساس امتیاز متقاضی صادر می کند.

5- شرایط مهاجرت متقاضیان با دارا بودن Job Offerپیشنهاد کاری کانادا چیست؟

اقامت در ایالت کبک دارا بودن ویزای کاری کانادا و سابقه کاری در حدود ۶ ماه

6- معیارهای امتیازبندی با روش سیستم رتبه بندی EOI چیست؟

تحصیلات، سوابق کاری و رزومه حرفه ای، مهارت زبان فرانسوی و یا زبان های دیگر و همچنین دارا بودن شغل و حرفه مورد نیاز ایالت کبک

7- میزان تمکن مالی مهاجرت به کبک کانادا از طریق سرمایه گذاری چقدر است؟

در حدود ۲ میلیون دلار

8- برنامه Experience Class مختص چه متقاضیانی است؟

متقاضیانی که دارای سابقه کار و اشتغال در کانادا می باشند و دانشجویان فارغ تحصیل کانادا

9- تمکن مالی برای مهاجرت به کبک کانادا از طریق کارآفرینی چقدر است؟

تمکن مالی ۳۰۰.۰۰۰ دلار کانادا

10- هزینه های زندگی درکانادا چقدر است؟

به طور متوسط ماهانه در حدود ۱۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار کانادا

11- مهم ترین مزایای مهاجرت به کبک کانادا چیست؟

برخورداری از خدمات درمانی رایگان بالا بودن کیفیت سیستم آموزشی معتبر بودن پاسپورت کانادا در میان برترین کشورهای جهان برخورداری از آزادی های فردی و اجتماعی

اسکرول به بالا