071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت پزشک به کانادا

مهاجرت پزشک به کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بسیاری از فارغ تحصیلان پزشکی ایرانی هنوز مهر مدرکشان خشک نشده در پی مهاجرت به کشور کانادا برای ادامه تحصیل و کار و طبابت می باشند. اما مهاجرت پزشکان ایرانی به کانادا دشواری های خود را دارد. بر این اساس در این مقاله به بررسی مهاجرت پزشکان به کانادا می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

  • چرا مهاجرت پزشکان به کانادا؟
  • جدیدترین قوانین مهاجرت پزشکان به کانادا 20202021
  • شرایط مهاجرت پزشکان ایرانی به کانادا
  • چگونگی معادل سازی مدارک پزشکی در کانادا
  • مشاغل پزشکی مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به کانادا
  • حقوق و درآمد پزشکان مهاجر در کانادا
  • شرایط مهاجرت پزشکان به استان نوا اسکوشیا کانادا
  • مراحل مهاجرت پزشکان ایرانی به کانادا
  • دانشگاه های پزشکی ایران مورد تائید دولت کانادا
  • وظایف کاری پزشکان مهاجر در کانادا
  • مهاجرت پزشکان به کانادا و اخذ ویزای همراه
  • معیارهای انتخاب کانادا برای مهاجرت پزشکان ایرانی
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد مهاجرت پزشکان به کانادا

مطالعه بیشتر:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل در کانادا

چرا مهاجرت پزشکان به کانادا؟

در امر مهاجرت پزشکان ایرانی ها به کشور کانادا موارد زیادی دخیل می باشند. یکی از مهم ترین این موارد بیکاری، تورم، نامساعد بودن اوضاع و شرایط جامعه، برخورداری از امکانات بهتر زندگی، کسب درآمد بالاتر و تحصیل و فرصت های شغلی بهتر می باشد. عدم ثبات اقتصادی، نوسانات قیمت و بازار و تورم و بیکاری از جمله مهم ترین دلایل پزشکان برای مهاجرت به کشورهای دیگر و به ویژه کشور کانادا می باشد.پزشکان با طی کردن مراحل سخت و دشوار دانشجویی و فارغ تحصیلی انتظار اشتغال و طبابت با حقوق بالا و مزایای فراوان را دارند، اما متاسفانه در سال های اخیر بیکاری آینده شغلی و حرفه ای پزشکان را نیز تحت تاثیر قرار داده است و بنا به شرایط نامناسب و نامساعد حرفه ای پزشکان به محض فارغ تحصیلی در جست و جوی کشور مناسب برای مهاجرت می باشند. در واقع این روزها مهاجرت به کشورهایی مانند کانادا تنها راه یافتن شغل با حقوق مکفی و زندگی در آرامش و امنیت برای قشر تحصیل کرده پزشکان می باشد.

در این راستا متخصصان و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) به تهیه این مقاله پرداختند تا مهاجرت پزشکان ایرانی ها به کشور کانادا و موارد مهم در اشتغال و کار و طبابت در این کشور برتر جهان را مورد بررسی قرار دهند. اگر پزشک هستید و قصد مهاجرت به کانادا را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

جدیدترین قوانین مهاجرت پزشکان به کانادا 20202021

اداره مهاجرت کانادا در قانون جدید تا پایان سال 2021 در حدود یک میلیون مهاجر را برای مهاجرت به کانادا پذیرش می کند و بر اساس نیاز شدید به شغل و حرفه پزشکان اداره مهاجرت کانادا سهم قابل توجهی را برای پزشکان مهاجر در نظر گرفته است. بر این اساس متقاضیان مشغول در مشاغل پزشکی مختلف با مراجعه به سایت NOC و بررسی مشاغل مورد نیاز گروه علوم پزشکی کانادا می توانند شغل مورد نظر را پیدا کرده و بر طبق آن اقدام کنند.متقاضیان می توانند از کد شغلی 313NOC برای احراز شرایط مهاجرت پزشکان به کانادا استفاده کنند. پزشکان ایرانی برای کار به عنوان یک پزشک در کانادا باید در آزمون های مختلف و ارزیابی ها و معادل سازی مدارک پزشکی امتیاز لازم را کسب کنند.روش جدید دیگر برای مهاجرت پزشکان در این برنامه مهاجرتی اخذ دعوت نامه کاری از کارفرمای کانادایی و ورود به کانادا و سپس شرکت در آزمون ها و دوره های لازم و سپس کار به عنوان پزشک می باشد.

شرایط مهاجرت پزشکان ایرانی به کانادا

کشور کانادا از بهترین کشورهای جهان نه تنها برای تحصیل پزشکی و تخصص پزشکی بلکه برای کار و طبابت پزشکان مهاجر می باشد. البته این کشور پهناور مدرک پزشکی پزشکان ایرانی را پذیرش نمی کند و پزشکان مهاجر ایرانی پس از معادل سازی و چند سال تحصیل در کانادا می توانند به کار و طبابت بپردازند.پزشکان ایرانی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر جهان را دارند، باید دارای مدرک مورد تائید و معتبر از نظر کشور مقصد باشند. برخی از کشورها مانند کانادا و آمریکا مدرک پزشکان متخصص ایرانی را برای کار در آن کشورها مورد پذیرش قرار نمی دهند. پزشکان متخصص برای اشتغال و طبابت در این دو کشور باید یا با مدرک پزشکی عمومی خود مشغول به کار شوند و یا این که دوباره در رشته تخصصی پزشکی تحصیل کنند.برخی از کشورها شرایط معادل سازی را برای پذیرش مدرک پزشکان ایرانی ارائه می دهند. پزشکان در این کشورها زمانی می توانند به طبابت و کار بپردازند که مدارک آن ها معادل سازی شده باشد. به طور کلی کشورهای اروپایی برای مهاجرت پزشکان ایرانی بهترین گزینه می باشند.روند معادل سازی مدارک پزشکان در کانادا به مراتب سخت تر از استرالیا می باشد. علاوه بر معادل سازی، پزشکان ایرانی باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ و یا نمره معادل تافل آن باشند. پزشکان ایرانی برای کار در ایالت کبک باید دارای مدرک مهارت زبان فرانسوی باشند.

شرایط مهاجرت پزشکان ایرانی به کانادا
شرایط مهاجرت پزشکان ایرانی به کانادا

چگونگی معادل سازی مدارک پزشکی در کانادا

متقاضیان و پزشکانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، به عنوان اولین گام در امر مهاجرت باید به ارزیابی و معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی بپردازند. ارزیابی و معادل سازی مدارک پزشکی اقدامی در جهت اثبات توانایی ها و شایستگی ها متقاضیان به کارفرمایان کانادایی و اعتبار مدارک پزشکی آن ها می باشد.

  • معادل سازی مدارک یکی از شرایط مهم در ادامه تحصیل و کار در کانادا می باشد.
  • معادل سازی شامل شرکت در آزمون ها و دوره های تخصصی و ارزیابی مدرک تحصیلی می باشد. علاوه بر این مقامات کانادایی با ارزیابی و معادل سازی مدارک پزشکی متقاضی نیاز به آموزش و یا تجربه کاری متقاضی را بررسی می کنند.
  • متقاضی و پزشک مهاجر برای ارائه درخواست مهاجرت به کانادا باید یا دارای مدرک پزشکی از کشور دیگر باشد و یا دارای تائیدیه مدرک پزشکی از طرف شورای پزشکی کانادا MCC باشد.
  • مدارک لازم برای معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا شامل کپی مدرک پزشکی و ریزنمره های تحصیلی می باشد.
  • هر استان کانادا برای معادل سازی مدارک پزشکی روش و سبک خاص خود را دارد که شامل شرکت در دوره های تئوری و عملی و دوره های آمادگی زبان می باشد.
  • مدت زمان اعتبار معادل سازی مدارک پزشکی تا 5 سال می باشد.
  • اخذ گواهی معادل سازی و ارزیابی تحصیلی مدارک پزشکی به معنای امکان فعالیت پزشکی در کانادا نمی باشد. شرکت در دوره های آمادگی و برخی آزمون ها برای واجد شرایط شدن الزامی می باشد.

مشاغل پزشکی مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به کانادا

متقاضیان و پزشکان ایرانی که قصد مهاجرت کاری به این کشور و طبابت و کار در کانادا را دارند، می توانند با مراجعه به سایت NOC مشاغل و عنوان های مرتبط با علوم پزشکی مورد نیاز کشور کانادا را پیدا کرده و بر اساس آن اقدام کنند:

متخصص داخلی متخصص بیماری های عفونی متخصص قلب و عروق متخصص ریه و دستگاه تنفسی متخصص اطفال متخصص چشم متخصص گوش و حلق و بینی متخصص زنان و زایمان متخصص بیماری های مفصلی متخصص روانپزشکی متخصص سرطان متخصص کلیه و مجاری ادرارمتخصص بیهوشی متخصص جراحی زیبایی متخصص پوست و مو متخصص آلرژی پاتولوژیست کاردیولوژیست ایمنی شناس داروشناس درمانگر فیزیکی درمانگر اندام حرکتی متخصص غددپاتوبیولوژیست پیراپزشک هماتولوژیست رادیولوژیست ارتوپدجراحی ارتوپدانگل شناس روان شناس بالینی اورولوژیست

حقوق و درآمد پزشکان مهاجر در کانادا

کشور کانادا که در سال های اخیر با کمبود نیروی متخصص پزشکی روبه رو شده است، با تسهیل شرایط مهاجرت روند مهاجرت پزشکان مهاجر را امکان پذیر کرده است و با افزایش میزان درآمد پزشکان و ارائه امکانات لازم شرایط مناسب را برای کار و طبابت آن ها فراهم کرده است.

  • میزان حقوق و درآمد پزشکان عمومی در کانادا سالانه در حدود 270.000 دلار می باشد.
  • میزان حقوق و درآمد پزشکان متخصص در کانادا سالانه در حدود 338.000 دلار می باشد.
  • میزان حقوق و درآمد پزشکان در ایالت نوا اسکوشیا سالانه در حدود 258.000 دلار می باشد.
  • میزان حقوق و درآمد پزشکان در ایالت آلبرتا سالانه در حدود 366.000 دلار می باشد.
حقوق و درآمد پزشکان مهاجر در کانادا
حقوق و درآمد پزشکان مهاجر در کانادا

شرایط مهاجرت پزشکان به استان نوا اسکوشیا کانادا

پزشکان ایرانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، می توانند از طریق برنامه نوا اسکوشیا برای مهاجرت به این ایالت اقدام کنند. این استان از طریق برنامه جذب پزشکان اقدام به بررسی پرونده های متقاضیان می کند. این برنامه در جهت حمایت از اداره سلامت و بهداشت استان نوا اسکوشیا NSHA و مرکز بهداشت IWK راه اندازی شده است.
بر طبق این برنامه پزشکان عمومی و پزشکان خانواده و پزشکان متخصص می توانند برای کار در این استان اقدام کنند. از جمله شرایط لازم برای شرکت در برنامه پزشکان نوا اسکوشیا موارد زیر را می توان نام برد:

  • متقاضی باید دارای مدرک پزشکی عمومی و یا تخصص باشد.
  • متقاضی باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی و یا مسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسوی باشد.
  • این برنامه مختص پزشکان عمومی و پزشکان خانواده NOC 3112 و پزشکان متخصص NOC 3111 می باشد که دارای تائیدیه از مرکز بهداشت استان نوا اسکوشیا NSHA و یا مرکز بهداشت IWK باشند.
  • متقاضی مقیم کانادا باید دارای ویزای اقامت موقت و یا ویزای کار کانادا باشد.
  • متقاضی مقیم خارج از کانادا باید دارای مجوز اقامت قانونی در کشور خود باشد.
  • متقاضی باید گواهی ارزیابی مدارک تحصیلی و یا مدارک تحصیلی استان نوا اسکوشیا را ارائه دهد.

مراحل مهاجرت پزشکان ایرانی به کانادا

پزشکان ایرانی که قصد مهاجرت کاری به کشور کانادا را دارند، باید برای مهاجرت مراحلی را طی کنند. از جمله مراحل مختلف مهاجرت پزشکان به کانادا موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  1. تائید مدرک تحصیلی پزشکی. برای اخذ تائیدیه مدک تحصیلی پزشکی متقاضی مهاجرت باید 215 دلار پرداخت کند.
  2. افتتاح حساب کاربری در سایت Physiciansapply.ca توسط پزشک متقاضی مهاجرت. متقاضی و پزشکی مهاجر باید برای ساخت این حساب کاربری در حدود 300 دلار پرداخت کند.
  3. شرکت در بخش اول آزمون MCCQU برای تعیین و ارزیابی دانش پزشکی پزشک متقاضی مهاجرت و کسب نمره لازم. این آزمون آنلاین می باشد و در یک روز برگزار می شود. برای شرکت در این آزمون باید 1598 دلار پرداخت کرد.
  4. شرکت در بخش دوم آزمون MCCQU و کسب نمره لازم. بخش دوم این آزمون به مراتب دشوارتر از بخش اول و بیشتر متمرکز بر دانش و آگاهی متقاضی از دانش پزشکی می باشد. برای شرکت در بخش دوم این آزمون باید 3340 دلار پرداخت کرد.
  5. این آزمون ها به صورت آنلاین می باشد اما متقاضی مهاجرت باید در یکی از 500 مرکز رسمی و معتبر از سوی دولت کانادا در این آزمون شرکت کند. برای پزشکان ایرانی نزدیک ترین مرکز برای شرکت در آزمون آنلاین MCCQU شهر آنکارای ترکیه می باشد.
  6. فاصله زمانی بخش اول این آزمون تا بخش دوم در حدود یک سال می باشد.
  7. در صورت کسب نمره و امتیاز لازم از بخش اول و دوم آزمون MCCQU، متقاضی و پزشک مهاجر باید از طریق برنامه اکسپرس اینتری Express Entry پرونده قوی برای خود ایجاد کند.
  8. اخذ تائیدیه از شورای پزشکی کانادا
  9. اثبات توانایی ها و دانش و علم پزشکی پزشک متقاضی مهاجرت
  10. اخذ گواهی تائیدیه از بورد تخصصی پزشکی محل کار و طبابت پزشکی متقاضی مهاجرت
  11. اخذ دعوتنامه مهاجرت پزشک متقاضی مهاجرت به کانادا
مراحل مهاجرت پزشکان ایرانی به کانادا
مراحل مهاجرت پزشکان ایرانی به کانادا

دانشگاه های پزشکی ایران مورد تائید دولت کانادا

متقاضیان و پزشکان ایرانی که قصد مهاجرت کاری و حرفه ای به کانادا را دارند، باید دارای مدارک پزشکی از دانشگاه های مورد تائید دولت کانادا باشند. در واقع اولین شرط واجد شرایط بودن از لحاظ دولت کانادا برای مهاجرت پزشکان تحصیل در دانشگاه های معتبر ایرانی است که مورد تائید دولت کانادا باشد.بر این اساس پزشکان و متقاضیان باید به سایت WDMS مراجعه کنند و دانشگاه های پزشکی مورد تائید دولت کانادا را پیدا کنند و بر طبق آن اقدام کنند. از جمله دانشگاه های پزشکی مورد تائید دولت کانادا برای مهاجرت پزشکان دانشگاه های زیر را می توان نام برد:

  1. دانشگاه علوم پزشکی ارتش تهران
  2. دانشگاه علوم پزشکی طالقانی تهران
  3. دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران
  4. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران
  5. دانشگاه علوم پزشکی شاهد تهران
  6. دانشگاه علوم پزشکی ایران تهران
  7. دانشگاه علوم پزشکی البرز کرج
  8. دانشگاه علوم پزشکی اراک
  9. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
  10. دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  11. دانشگاه علوم پزشکی رشت
  12. دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
  13. دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  14. دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
  15. دانشگاه علوم پزشکی بابل
  16. دانشگاه علوم پزشکی گرگان
  17. دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
  18. دانشگاه علوم پزشکی قم
  19. دانشگاه علوم پزشکی گناباد
  20. دانشگاه علوم پزشکی بندعباس
  21. دانشگاه علوم پزشکی ایلام
  22. دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
  23. دانشگاه علوم پزشکی فسا
  24. دانشگاه علوم پزشکی گناباد
  25. دانشگاه علوم پزشکی ایلام
  26. دانشگاه علوم پزشکی جهرم
  27. دانشگاه علوم پزشکی کاشان
  28. دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  29. دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
  30. دانشگاه علوم پزشکی سنندج
  31. دانشگاه علوم پزشکی خرم آباد
  32. دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  33. دانشگاه علوم پزشکی قزوین
  34. دانشگاه علوم پزشکی ساری
  35. دانشگاه علوم پزشکی خرم آباد
  36. دانشگاه علوم پزشکی بجنورد
  37. دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
  38. دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  39. دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
  40. دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
  41. دانشگاه علوم پزشکی تبریز
  42. دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
  43. دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  44. دانشگاه علوم پزشکی آزاد کرمان
  45. دانشگاه علوم پزشکی آزاد اردبیل
  46. دانشگاه علوم پزشکی آزاد کازرون
  47. دانشگاه علوم پزشکی آزاد مشهد
  48. دانشگاه علوم پزشکی آزاد نجف آباد
  49. دانشگاه علوم پزشکی آزاد بین المللی قشم
  50. دانشگاه علوم پزشکی آزاد ساری
  51. دانشگاه علوم پزشکی آزاد تبریز
  52. دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران
  53. دانشگاه علوم پزشکی آزاد تنکابن
  54. دانشگاه علوم پزشکی آزاد یزد
  55. دانشگاه علوم پزشکی آزاد شاهرود

وظایف کاری پزشکان مهاجر در کانادا

بر طبق موارد قانونی کار و وظایف پزشکان در کشور کانادا، پزشکان مهاجر و همه پزشکان تبعه کشور کانادا موظف به کار و طبابت در پست های حرفه ای زیر می باشند:

  • معاینه و تشخیص و درمان بیماری های جسمی و روحی
  • تجویز آزمایش های لازم و عکس های پرتو درمانی در جهت تشخیص دقیق بیماری
  • تجویز دارو و درمان های مربوط
  • انجام عمل های جراحی لازم
  • پیگیری های پزشکی پس از جراحی و درمان
  • مطالعه و بررسی دلیل بیماری و تغییرات در ساختار علل بیماری برای پزشکان شاغل در آزمایشگاه
  • تجزیه و تحلیل نمونه های بیماری در آزمایشگاه ها

مهاجرت پزشکان به کانادا و اخذ ویزای همراه

پزشکان متقاضی مهاجرت به کانادا پس از اخذ ویزای اقامت این کشور می توانند برای همراهی همسر و فرزندان خود در کانادا اقدام کنند. همسر و فرزندان پزشکان مهاجر می توانند در کانادا به تحصیل و کار بپردازند. دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی همسر پزشک مهاجر به عنوان یک امتیاز در مهاجرت آن ها محسوب می شود.پزشکان مهاجر با دارا بودن مجوز اقامت و کار در کانادا می توانند از خدمات بهداشتی و خدمات اجتماعی و شهروندی این کشور بهره مند شوند. همسر و فرزندان پزشکان مهاجر نیز از این امتیازها برخوردار می شوند. پزشک مهاجر پس از 4 سال کار و اشتغال در کانادا می تواند برای اخذ شهروندی و تابعیت این کشور اقدام کند.

معیارهای انتخاب کانادا برای مهاجرت پزشکان ایرانی

پزشکان به منظور انتخاب کشور کانادا برای کار و طبابت و ادامه تحصیل معیارها و ملاک های مختلفی را مد نظر قرار می دهند. معیارهای لازم برای مهاجرت پزشکان به کانادا و دلایل مهاجرت تحصیلی و شغلی متقاضیان ایرانی به این کشور عبارت است از:

  • کشور کانادا نیازمند تخصص حرفه ای و کاری پزشکان می باشد.
  • شرایط ادامه تحصیل پزشکان ایرانی در این کشور فراهم است و پزشکان با اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می توانند در رشته های تخصصی مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند.
  • شرایط کار و اشتغال و طبابت پزشکان مهاجر در آن کشور امکان پذیر است و پزشکان مهاجر می توانند با اخذ مجوز کار در آن کشور مشغول کار و طبابت شوند.
  • امکان همراهی خانواده پزشکان مهاجر در کانادا وجود دارد. پزشکان متاهل با همراهی همسر و خانواده خود بهتر می توانند به ادامه تحصیل و کار بپردازند.
  • کشور کانادا برای کار و طبابت پزشکان دارای شرایط سنی نمی باشد. برخی کشورها دارای محدودیت سنی برای کار پزشکان می باشند.
  • کشور کانادا دارای همه رشته های تخصصی پزشکی برای ادامه تحصیل پزشکان عمومی مهاجر است.

سخن آخر

در این مقاله مهاجرت پزشکان به کانادا مورد بررسی دقیق و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که پزشکان ایرانی برای مهاجرت به کشور کانادا باید مواردی مانند نیازمند بودن آن کشور به تخصص پزشکی متقاضی، پذیرش در آزمون های معادل سازی، وجود محدودیت های سنی، امکان ادامه تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی و درآمد و حقوق را مد نظر قرار دهند. پزشکان ایرانی باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ و یا نمره معادل تافل آن باشند. پزشکان ایرانی برای کار در ایالت کبک باید دارای مدرک مهارت زبان فرانسوی باشند. پزشکان مهاجر با دارا بودن مجوز اقامت و کار در کانادا می توانند از خدمات بهداشتی و خدمات اجتماعی و شهروندی این کشور بهره مند شوند. همسر و فرزندان پزشکان مهاجر نیز از این امتیازها برخوردار می شوند. پزشک مهاجر پس از 4 سال کار و اشتغال در کانادا می تواند برای اخذ شهروندی و تابعیت این کشور اقدام کند.

اگر با خواندن این مقاله هنوز نیازمند کسب اطلاعات بیشتری در مورد مهاجرت پزشکان ایرانی به کانادا می باشید، می توانید با برخورداری از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران و شیراز با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را به متقاضیان ارائه می دهند و با پیگیری های مکرر و دقیق موارد مهم در اخذ پذیرش دانشگاه، اخذ ویزای تحصیلی، اخذ اقامت کاری و شغلی و اخذ مجوز کاری و تحصیلی را برای متقاضیان شرح می دهند و شرایط لازم برای مهاجرت مهاجران را فراهم می کنند.این مقاله به بررسی مهاجرت پزشکان به کانادا پرداخت. پزشکان ایرانی برای مهاجرت به کشورهای کانادا و آمریکا باید مدارک پزشکی خود را معادل سازی کنند. پزشکان ایرانی باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ و یا نمره معادل تافل آن باشند. پزشکان ایرانی برای کار در ایالت کبک باید دارای مدرک مهارت زبان فرانسوی باشند. پزشکان مهاجر با دارا بودن مجوز اقامت و کار در کانادا می توانند از خدمات بهداشتی و خدمات اجتماعی و شهروندی این کشور بهره مند شوند. اخذ مجوز تابعیت و شهروندی پس از 4 سال کار و اشتغال در کانادا و اخذ ویزای همراه برای اعضا خانواده و همسر از مزیت های مهاجرت پزشکان به کانادا می باشد. اگر می خواهید با چگونگی مهاجرت به کشورهای اروپایی و آسیایی و آمریکا و کانادا آشنا شوید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) را دنبال کنید تا بدون پرداخت هزینه از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر در سطح کشور برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت پزشکان به کانادا

1- شرایط معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا چگونه است؟

معادل سازی شامل شرکت در آزمون ها و دوره های تخصصی و ارزیابی مدرک تحصیلی می باشد. علاوه بر این مقامات کانادایی با ارزیابی و معادل سازی مدارک پزشکی متقاضی نیاز به آموزش و یا تجربه کاری متقاضی را بررسی می کنند.

2- آیا اخذ گواهی معادل سازی به معنای امکان فعالیت پزشکی در کانادا است؟

اخذ گواهی معادل سازی و ارزیابی تحصیلی مدارک پزشکی به معنای امکان فعالیت پزشکی در کانادا نمی باشد. شرکت در دوره های آمادگی و برخی آزمون ها برای واجد شرایط شدن الزامی می باشد.

3- شرایط کار پزشکان مهاجر ایرانی در کانادا چیست؟

پزشکان متخصص برای اشتغال و طبابت در این دو کشور باید یا با مدرک پزشکی عمومی خود مشغول به کار شوند و یا این که دوباره در رشته تخصصی پزشکی تحصیل کنند.

4- مهم ترین اصل برای مهاجرت پزشکان ایرانی به کانادا چیست؟

معادل سازی مدارک تحصیلی که معادل سازی شامل شرکت در آزمون ها و دوره های تخصصی و ارزیابی مدرک تحصیلی می باشد.

5- معیارهای کشور کانادا برای مهاجرت پزشکان ایرانی کدام است؟

کشور کانادا نیازمند تخصص پزشکی پزشکان مهاجر باشد.شرایط ادامه تحصیل پزشکان مهاجر در آن کشور فراهم باشد شرایط کار و اشتغال و طبابت پزشکان مهاجر در کانادا امکان پذیر باشد.

6- آیا مدرک دانشگاه های پزشکی ایران مورد تائید دولت کانادا می باشد؟

بله مدرک بسیاری از دانشگاه های پزشکی آزاد و دولتی ایران مورد تائید دولت کانادا برای مهاجرت پزشکان می باشد.

7- آیا اخذ ویزای همراه برای مهاجرت پزشکان به کانادا امکان پذیر است؟

پزشکان متقاضی مهاجرت به کانادا پس از اخذ ویزای اقامت می توانند برای همراهی همسر و فرزندان خود در کانادا اقدام کنند. همسر و فرزندان پزشکان مهاجر می توانند در کانادا به تحصیل و کار بپردازند.

8- آیا کانادا مدرک پزشکی پزشکان ایرانی را پذیرش می کند؟

کانادا مدرک پزشکی پزشکان ایرانی را پذیرش نمی کند و پزشکان مهاجر ایرانی پس از معادل سازی و چند سال تحصیل در این کشور می توانند به کار و طبابت بپردازند.

9- حقوق و درآمد پزشکان مهاجر در کانادا چقدر است؟

میزان حقوق و درآمد پزشکان عمومی در کانادا سالانه در حدود 270.000 دلار می باشد.میزان حقوق و درآمد پزشکان متخصص در کانادا سالانه در حدود 338.000 دلار می باشد.

10- مشاغل پزشکی مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به کانادا کدامند؟

متخصص داخلیمتخصص بیماری های عفونیمتخصص قلب و عروقمتخصص ریه و دستگاه تنفسیمتخصص اطفالمتخصص چشممتخصص گوش و حلق و بینیمتخصص زنان و زایمان و …

11- هزینه و شرایط آزمون MCCQU چیست؟

.شرکت در بخش اول آزمون MCCQU برای تعیین و ارزیابی دانش پزشکی پزشک متقاضی مهاجرت و کسب نمره لازم است. این آزمون آنلاین می باشد و در یک روز برگزار می شود. برای شرکت در این آزمون باید 1598 دلار پرداخت کرد.

اسکرول به بالا