071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت تحصیلی به نروژ 2023

مهاجرت تحصیلی به نروژ

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور نروژ برای متقاضیان بین المللی که تقاضای مهاجرت تحصیلی به نروژ را دارند این امکان را فراهم می کند تا دانشجویان بین المللی می توانند بورسیه کامل دریافت کنند و یا برای تعداد محدود و مشخصی از ترم هایشان بورس شوند. اطلاعات تکمیلی در این باره و شرایط مهاجرت به نروژ را در مقاله زیر از موسسه حقوقی میرداماد مطالعه فرمائید.

تحصیل دندانپزشکی در نروژ

تحصیل پزشکی در نروژ

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان

دوره‌های آمادگی طراحی‌شده‌اند تا شما را برای تحصیلات دانشگاهی یا تحصیلات تکمیلی آماده سازند. دوره‌های آمادگی در صورتی مناسب هستند که شما شرایط پذیرش برای دوره انتخاب‌شده خود را ندارید، مهارت‌های لازم زبان را نداشته و یا می خواهید مسیر تحصیلی خود را تغییر دهید.

دو نوع دوره آمادگی اصلی وجود دارد و نوع انتخابی شما بستگی به سطح تحصیل شما دارد. اگر می‌خواهید در دوره کارشناسی تحصیل کنید، اما شرایطش را ندارید، باید دوره پایه را انتخاب کنید. اگر شما می‌خواهید کارشناسی ارشد بخوانید و شرایط کارشناسی ارشد را ندارید، باید دوره آمادگی کارشناسی ارشد را انتخاب کنید.

مزایای استفاده از دوره آمادگی؛ دوره‌های آمادگی راه‌حل خوبی برای کمک به شما هستند تا دوره مدنظر خود را آغاز کنید:

  • اگر شما تازه تحصیلات دبیرستان را امتحان کرده‌اید یا هنوز کارنامه پایان دوره برای ورود به دوره‌های کارشناسی ندارید، یک دوره پایه می‌تواند شمارا برای ورود به دوره انتخابی‌تان آماده کند.
  • شما با دانشجویانی ملاقات و مطالعه خواهید کرد که مانند شما در حال برنامه‌ریزی برای آمادگی هستند.
  • بسیاری از دوره‌های پایه و آمادگی کارشناسی ارشد، قبولی تضمین‌شده در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای افرادی ارائه می‌دهند که دوره خود را با موفقیت طی می‌کنند.
  • دوره‌های آمادگی برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی راه‌اندازی شده است. شما مهارت‌های زبان موردنیاز خود را یاد خواهید گرفت و با مقدماتی در مورد روش‌های تدریس در دوره‌های تحصیلی خود آشنا خواهید شد.
  • دوره آمادگی اغلب به‌مانند این است که یک سال بیشتر تحصیل خواهید کرد و یک سال دیرتر مدرک خود را دریافت خواهید کرد که به شما زمانی را برای مأنوس شدن با محیط جدید می‌دهد.
ویزاهای اخذ شده

شرایط پذیرش تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان

  • دیپلم دبیرستان یا مدرک کارشناسی
  • یک سال آمادگی – زبان انگلیسی:
  • آیلتس IELTS کلی / هر بخش 5.0 / 4.5
  • تافل TOEFL کلی / آزمون کتبی TWE (اینترنتی) 61/14
  • آزمون PTE کلی / کتبی 40/40
  • نمره آزمون ESOL دانشگاه کمبریج: C
  • آزمون ارزیابی زبان دانشگاه کمبریج میشیگان (MELAB) 75

ما فقط آزمون آیلتس دانشگاهی را قبول می‌کنیم. لطفاً توجه داشته باشید که نباید از تاریخ گواهینامه زبان TOEFL بیش از دو سال گذشته باشد. درخواست‌ها بر اساس نوبت و زمان دریافت بررسی می‌شوند. اگر شرایط لازم برای دوره را داشته باشید و درخواست شما کامل باشد، زمان بین نامه پذیرش تا نامه قبولی تقریباً سه هفته طول می‌کشد.

شرایط پذیرش تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان

دانشگاه هایی که در نروژ بدون مدرک زبان پذیرش می دهند

دانشگاه نورد یک دانشگاه ایالتی در نروژ است . در سال 2016 تاسیس شده و به عنوان ادغامی با دانشگاه نوردلند , کالج دانشگاه نسنا , و کالج دانشگاه Nord-TrØndelag, که واقع در BodØ میباشد که محل اقامت بیشتر 12000 دانشجوی آنجا میباشد .

کالج دانشگاه Østfold

کالج دانشگاه Østfold موسسه ای برای تحصیلات عالی تر و فراتر در Østfold میباشد , که در جنوب شرق نروژ میباشد. آن را در Fredrikstad و Halden محاسبه میکنند . حدود 4000 دانشجو را ثبت نام میکند و 480 کارمند دارد .

دانشگاه TROMSØ – دانشگاه شمالی نروژ( TromsØ Norges arktiske universitet)

این دانشگاه شمالی ترین دانشگاه در جهان است . که در شهر TromsØ در نروژ واقع شده و و در سال 1968 تاسیس شده و در سال 1972 افتتاح شده است . این دانشگاه جزو یکی از هشت دانشگاه نروژ است .

دانشگاه های نروژی علوم زندگی (NMBU)

دانشگاه های نروژی علوم زندگی یک دانشگاه دولتی است که در sÅ نروژ واقع شده است . این دانشگاه در sÅ در Akershuns , نزدیک Oslo و در Adamstuen در Oslo واقع شده است و حدود 5000 دانشجو دارد .

دانشگاه جنوب شرق نروژ

دانشگاه جنوب شرق نروژ , که به نام USN معروف است , یک دانشگاه ایالتی نروژ است . این دانشگاه در شهر های BØ , Telemark , Porsgrunn , Notodden , Rauland , Drammen , HØnefoss , Kongsberg , Horten دارای واحد میباشد .

دانشگاه Bergen

دانشگاه Bergen یک دانشگاه دولتی است که در Bergenنروژ واقع است . این دانشگاه امروزه به حدود 17000 دانشجو خدمات ارایه میکند و جزو یکی از هشت دانشگاه نروژ است.

دانشگاه OSLO METROPOLITAN

دانشگاه Oslo Metropolitan یک دانشگاه ایلتی در oslo و akershus نروژ میباشد . حدود 1400 کارمند آموزشی دارد و 20000 دانشجو و 800 کارمند پشتیبانی اداری دارد . دانشگاه Oslo Metropolitan در 12 ژانویه 2018 تاسیس شد و دومین جوانترین دانشگاه جدید در نروژ است .

دانشگاه STAVANGER

دانشگاه Stavanger دانشگاهی است که در Stavanger نروز واقع شده است . UiS در سال 2005 تاسیس شد و زمانی بود که Stavanger HØgskolen I سابق موقعیت دانشگاه را دریافت کرد . این دانشگاه حدود 11000 دانشجو و 1370 کارمن خدماتی و اداری و دانشکده در سال 2017 داشت .

شرایط اخذ ویزای تحصیلی نروژ بدون مدرک زبان

دانشجویان ایرانی که برای تحصیل در نروژ درخواست میدهند باید الزامات زیر را برآورده کنند.

  • شما باید هزینه درخواست را پرداخت کنید
  • شما باید در یک کالج یا دانشگاه پذیرفته شده باشید
  • شما باید تمام وقت تحصیل کنید
  • شما باید پول کافی برای زندگی در نروژ داشته باشید( حداقل 111.369 کون- 129.13 دلار در سال).

این پول ممکن است وام های دانشجویی ، کمک های مالی، سپرده در یک حساب بانکی در نروژ یا حساب سپرده موسسه آموزشی یا ترکیبی از موارد بالا باشد. اگر قبلا در نروژ کار نیمه وقت داشتید درآمد حاصل از این کار ممکن است شامل شود. ( لطفا توجه داشته باشید اگر حساب بانکی شخصی در نروژ ندارید میتوانید از حساب بانکی در موسسه ای که در آن تحصیل میکنید استفاده کنید. شما باید با موسسه آموزشی که میخواهید در آن تحصیل کنید تماس بگیرید و در مورد جزئیات مربوط به این موضوع سوال کنید)

  • اگر شما جز افرادی هستید که باید هزینه های تحصیل را پرداخت کنید باید پول کافی برای پرداخت هزینه زندگی دانشجویی نروژ را داشته باشید
  • شما باید جایی برای زندگی در نروژ داشته باشید
  • شرایط کشور شما باید به گونه ای باشد که شما بعد از تکمیل تحصیلات بتوانید به کشورتان بر برگردید

لطفا توجه داشته باشید به دلیل شرایط کشور ، ممکن است درخواست برای مجوز اقامت برای تحصیل در مقاطع پایین تر از فوق لیسانس سخت باشد . نروژ همیشه شرایط خاص را در نظر میگیرد بدین معنی که شما میتوانید برای مجوز اقامت برای تحصیل در دوره های پایین تر از فوق لیسانس درخواست دهید

محل تحصیل باید در لیست آژانس تضمین کیفیت تحصیل نروژ(NOKUT) برای دانشگاه های تایید شده( دانشگاه های معتبر) ، کالج ها یا موسسات دانشگاهی تخصصی قرار داشته باشد.

شرایط تحصیل رایگان در نروژ بدون مدرک زبان

دانشجویان بین المللی ای که قصد تحصیل در کشور نروژ را داشته باشند می توانند از کمک هزینه های مالی و بورسیه های ملی این کشور استفاده نمایند. برای اخذ این نوع بورسیه ها محدودیت هایی وجود دارند، اما علاوه بر آنها، دانشجویان می توانند از بورسیه های سازمان های خصوصی و غیر دولتی نیز استفاده نمایند

اگر پیش نیاز های لازم را داشته باشید، ممکن است واجد شرایط مورد نیاز اخذ کمک هزینه های پرداخت مخارج زندگی نیز بشوید. این کار را میتوانید از طریق بورس های تحصیلی و یا وام ها دانشجویی انجام دهید.

شرایط تحصیل رایگان در نروژ بدون مدرک زبان

لازم است بدانید که این فرصت های کمک هزینه های تحصیلی ، محدود هستند و در بیشتر موارد تمامی هزینه های تحصیل و اقامتتان در کشور نروژ را پوشش نمی دهند. در بیشتر اوقات استفاده از بورسیه های کشور محل زندگی خودتان و یا استفاده از کمک هزینه ها و بورس های خصوصی لازم است. متداول ترین بورسیه های تحصیلی عبارت اند از:

  • اراسموس + کمک هزینه تحصیلی (Erasmus)
  • کمک هزینه تحصیلی نوردپلاس (Nordplus)
  • فولبرایت – کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان امریکایی و پژوهشگران (Fulbright)
  • کمک هزینه ی موبیلیتی برای زبان و ادبیات نروژی (Mobility)
  • کمک هزینه تحصیلی اروپا/نروژ
  • بورسیه روسی – نروژی

درهرصورت دانشجویان بین المللی در کشور نروژ طبق گفته کارشناس موسسه حقوقی میرداماد می توانند به صورت پاره وقت در این کشور به کار مشغول شوند اما از آنجایی که این گزینه بسیار محدود است برای تامین مخارج تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان نباید تنها بر آن تکیه کنید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت تحصیلی به نروژ

1- آیا تحصیل در نروژ رایگان است؟

بله، امکان تحصیل رایگان برای متقاضیان وجود دارد.

2- آیا برای تحصیل در نروژ باید زبان نروژی یاد بگیرم؟

یادگیری زبان نروژی برای تحصیل در دانشگاه نروژ یک مزیت به شمار می آید.

3- مدارک مورد نیاز تحصیل در نروژ چیست؟

مدارک مورد نیاز تحصیل در نروژ عبارتند از مدرک تحصیلی و ریز نمرات، مدرک زبان، مدارک هویتی، گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی سلامت جسمی

4- آیا می توان برای تحصیل در نروژ بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟

بیشتر بورسیه تحصیلی نروژ برای مقطع تحصیلی دکترا ارائه می شود. شما برای دریافت بورسیه تحصیلی نروژ باید رزومه علمی قوی داشته باشید.

5- آیا پس از اتمام تحصیل در نروژ، می توانم در این کشور بمانم؟

بله، شما می توانید پس از اتمام فارغ التحصیلی در صورت یافتن کار در نروژ بمانید.

6- آیا برای تحصیل در نروژ محدودیت سنی وجود دارد؟

برای تحصیل در نروژ و دریافت ویزای دانشجویی این کشور، بهتر است دارای سن مناسبی باشید.

7- تحصیل پزشکی در نروژ چگونه است؟

برای تحصیل پزشکی در نروژ در ابتدا باید در دوره آمادگی پزشکی شرکت کرده و سپس برای کورس اصلی اقدام نمایید.

8- آیا دانشجویان در نروژ حین تحصیل اجازه کار دارند؟

در نروژ به دانشجویان جین تحصیل اجازه کار پاره وقت داده می شود.

9- آیا دانشجویان در نروژ می توانند با خود همراه ببرند؟

بله کشور نروژ به دانشجویان خود ویزای همراه نیز ارائه می دهد.

10- هزینه زندگی در نروژ چقدر است؟

هزینه زندگی در نروژ بسته به سبک زندگی متقاضی دارد. دانشجو می تواند برای زندگی در نروژ هزینه ای بین 700-900 یورو را در نظر بگیرد.

11- آیا برای تحصیل در نروژ نیاز به ارائه مدرک زبان است؟

بله، برای تحصیل در نروژ باید تمکن مالی ارائه دهید.

اخبار های مرتبط

تحصیل در نروژ 2019

تحصیل در نروژ 2023

در دهه های اخیر، مهاجرت از کشور های مختلف به نروژ افزایش چشمگیری داشته است و به یکی از بهترین

مشاهده
ویزای تحصیلی نروژ

ویزای تحصیلی نروژ

مهاجرت به نروژ به شیوه‌های مختلفی امکان‌پذیر بوده که یکی از آسانترین آن‌ها، مهاجرت تحصیلی می‌باشد. بدیهی است برای کسب

مشاهده
تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ

سیستم آموزش عالی و تحصیل در نروژ 2019، 8 دانشگاه، 9 دانشگاه تخصصی، 24 کالج دانشگاهی ایالتی و همچنین چندین کالج

مشاهده
مهندسی شیمی در نروژ

مهندسی شیمی در نروژ

جهت تحصیل مهندسی شیمی در نروژ دانشجویان باید زبان انگلیسی نسبتا خوبی داشته باشند از آنها امتحانی گرفته خواهد شد

مشاهده

اسکرول به بالا