071-91009294  | 021-88724227  |

مقایسه پزشکی و دندان پزشکی روسیه و ترکیه

مقایسه پزشکی دندان پزشکی روسیه و ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور ترکیه و روسیه جزء کشور های آسیایی پر طرفدار برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی می باشد. متقاضیان زیادی مایل به کسب اطلاعات در رابطه با شرایط تحصیل پزشکی در هریک از این کشور ها می باشند. در این مقاله کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد سعی کرده اند به مقایسه تحصیل پزشکی در ترکیه و روسیه بپردازند.

سیستم آموزشی رشته پزشکی در روسیه

سیستم آموزش روسیه به عنوان یکی از پیشرفته ترین سیستم های آموزشی جهان شناخته شده است. بسیاری از دانشگاه های برتر پزشکی در روسیه معتبر می باشند. فرهنگ دانشگاه ها در روسیه واقعاً اثر بخش بوده است. وزارت آموزش و علوم فدراسیون روسیه، مسئولیت صدور مجوز از مؤسسات آموزش عالی، توسعه و حفظ استانداردهای آموزشی دولتی را بر عهده دارد.

بنیادهای آموزش عالی، صلاحیت صدور مدارک بین المللی و دولتی را دارند، كه دارای حقوق كامل آكادمیك است و تحت پوشش توافق نامه های بین المللی، در زمینه شناخت متقابل و اعتبار اسناد آموزشی می باشد.حق استفاده از مهر در روسیه با نشان ملی فدراسیون روسیه فقط به بنیادهای معتبر آموزش عالی داده می شود. کلیه مدارک اعطای مدارک تحصیلی خاص به فارغ التحصیل، بدون توجه به نوع موسسه آموزشی (دانشگاه، آکادمی، مؤسسه) و الگوی مالکیت (ایالتی، شهرداری، غیر دولتی) از نظر موقعیت برابر است.

سیستم آموزشی رشته پزشکی در روسیه
سیستم آموزشی رشته پزشکی در روسیه

میزان سواد افراد روسیه 99.6 درصد می باشد، با بالاترین میزان سواد در سراسر جهان، روسیه به دلیل استانداردهای جهانی تحصیلات خود که معادل استانداردهای اروپایی و هزینه های مقرون به صرفه است، به یکی از محبوب ترین مقصد برای تحصیلات عالی در بین دانشجویان بین المللی تبدیل شده است.در 15 تا 20 سال گذشته، تعداد دانشجویان بین المللی که به دانشگاه های علوم پزشکی روسیه می آیند، افزایش یافته است. همه ساله هزاران دانشجو از سراسر جهان از بهترین کالج پزشکی مشهور در روسیه فارغ التحصیل می شوند.

این روزها، دانشگاه های روسیه به عنوان مقام پیشرو در جهان در نظر گرفته شده اند. بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی روسیه جایگاهی را در “دایرکتوری مدارس جهانی پزشکی” سازمان بهداشت جهانی دارند. این دانشگاه های روسیدانشجویان خود را برای بسیاری از تست های غربالگری مانند USMLE، PLAB و همچنین “آزمایش غربالگری” تازه معرفی شده که توسط هیئت ملی امتحانات انجام می شود، آموزش می دهند.

سیستم آموزشی رشته پزشکی در ترکیه

افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند در نظر داشته باشند که برای بسیاری از دانشجویان، شرایط سخت گیری برای ثبت نام در رشته پزشکی در کشورهای خود وجود دارد و یا غیرممکن است. سیستم آموزش ترکیه گزینه های ارزنده ای را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. شما می توانید تعدادی از گزینه های مناسب برای هر نوع نیاز، از مدارک تخصصی تا برنامه های منحصر به فرد که برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود، را پیدا کنید.مطالعات امور فرهنگی چندگانه و همچنین برنامه هایی در روابط بین الملل، مطالعات مدیترانه شرقی، مدیریت تجارت، مهندسی، مسافرت، گردشگری و مهمان نوازی بسیار محبوب است.به طور کلی، نمی توان هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه را با هزینه مدارس پزشکی سایر کشورها مقایسه کرد؛ زیرا قیمت ها بین کشورها و دانشگاه های داخل کشورها متفاوت است.

سیستم آموزشی رشته پزشکی ترکیه
سیستم آموزشی رشته پزشکی ترکیه

اگر می خواهید یک فرهنگ جدید را تجربه کنید و به شرق و غرب نزدیک باشید، ترکیه مقصد بسیار خوبی برای دانشجویان می باشد. به غیر از ترکیب ایده آل بین نفوذ اروپایی و شرقی، ترکیه همچنین دارای دانشگاه های جدید و قدیمی است که می توانند به دانشجویان بین المللی آموزش رقابتی ارائه دهند.در ترکیه برای هر دانشجوی بین المللی امکاناتی مانند آموزش با کیفیت بالا، جمعیت بسیار فرهنگی، شهرهای پر جنب و جوش، مناظر زیبا، رویدادهای هنری، فرهنگی و ورزشی وجود دارد.
هم اکنون حدود 170 کالج و دانشگاه در سراسر کشور ترکیه با بیش از 30000 دانشجوی بین المللی وجود دارد. مطالعات زبان در بین دانشجویان بین المللی بسیار رایج است. با این وجود، مطالعه زبان ها تنها چیزی نیست که دانشجویان را به ترکیه می آورد، انواع برنامه های انگلیسی زبان در تعدادی از رشته های دیگر نیز ارائه می شود.برخی از دانشگاه های ترکیه از زبان انگلیسی به عنوان واسطه تدریس استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر حداقل فرصت یادگیری زبان انگلیسی را ارائه می دهند. مهمتر از همه، کیفیت بالای آموزش شما را برای آینده در هر جای دنیا آماده می کند.

امتحان ورودی رشته پزشکی در دانشگاه های ترکیه

امتحان YÖS، آزمون ورودی دانشجویان خارجی به دانشگاه های کشور ترکیه می باشد. این امتحان به دانشجویان این امکان را می دهد تا در رشته هایی مانند پزشکی، حقوق، روانشناسی، داروسازی، مهندسی مکانیک، معماری و دیگر رشته ها جهت تحصیل در ترکیه اقدام  کنند.در بیشتر موارد، آزمون YOS از 80 سؤال تشکیل شده است. 45 سؤال از این امتحان به ضریب هوشی (سوالات مربوط به توانایی عمومی، سوالات هوش)، و 35 سوال باقی مانده به ریاضیات اختصاص داده شده است. می توان مباحث ریاضی که در امتحان YÖS آورده می شوند، را با سوالات ریاضیات پایه دهم در دبیرستان مقایسه کرد.

مزایای تحصیل در روسیه

در اینجا نکات مهمی وجود دارد که چرا یک دانشجوی بین المللی پزشکی، باید تحصیل پزشکی در روسیه را انتخاب کند:

  • اکثر دانشگاه های برتر پزشکی روسیه مراحل پذیرش ساده و بدون آزمون ورودی را برای دانشجویان خارجی ارائه می کنند،
  • همچنین آن ها اجازه پذیرش از طریق روش انتخاب دانشجو بر اساس رزومه علمی را می دهند.
  • شهریه تحصیلات پزشکی پایین می باشد و هزینه های زندگی در مقایسه با سایر کشورهای غربی مقرون به صرفه است.
  • باشناخت جهانی WHO و یونسکو، مدرک پزشکی روسیه در سطح جهانی پذیرفته شده است. دوره های پزشکی به زبان انگلیسی و فرانسه نیز ارائه می شود.
  • دانشجویان برای تحصیل در رشته پزشکی در روسیه نیازی به نمرات تافل یا آیلتس ندارند. آن ها حتی نیازی به حضور در GRE ندارند. در دوره کارآموزی، دانشجویان می توانند تجربه بالینی خوبی در بیمارستان های دولتی بسیار مجهز در روسیه داشته باشند.

برنامه های پزشکی و مدت دوره در روسیه

دانشگاه های روسی بسته به زبان آموزش، مدرک دکترای پزشکی، پزشکی عمومی، دندانپزشکی و پزشکی ورزشی را که شامل 6 تا 7 سال است، ارائه می دهند. دوره های پزشکی به هر دو زبان انگلیسی و روسی طبق نیاز دانشجویان ارائه می شود.یک دوره پزشکی که در محیط روسی تدریس شود 7 سال طول می کشد، که شامل یک دوره ابتدایی یک ساله زبان برای دانشجویان بین المللی است.

مزایای تحصیل در ترکیه

ترکیه به سرعت در حال بدست آوردن شهرت جهانی به عنوان مقصد ایده آل برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل پزشکی با کیفیت هستند.

هزینه زندگی

ترکیه با اقتصاد پویا و تنوع فرهنگی شدید، برخی از مدرن ترین شهرهای جهان را در خود دارد. شهرهای ترکیه تمام امکاناتی را که از اقتصادهای جهان اول انتظار دارید، با هزینه ای کم ارائه می دهد. اگر برای این موضوع به اثبات نیاز بود، این واقعیت که رتبه بندی شهرهای جهان از نظر هزینه زندگی، حتی تمام شهرهای بزرگ ترکیه در پایین لیست قرار داشته اند، را باید کافی دانست.دانشگاه ها در همکاری با دانشگاه های جهان می باشندامروزه به مدت بیش از یک دهه، دولت ترکیه برای تجمیع بیشتر بین دوره های ارائه شده در دانشگاه ها و رفع نیازهای جهان به شدت تلاش کرده است.اولین قدم های آزمایشی این واقعیت، با تصویب قانون مراکز توسعه فناوری در سال 2001 به اجرا درآمد. این قانون زمینه را برای توسعه مراکز توسعه فناوری و پارک های تکنو درست در پردیس های دانشگاه فراهم کرد، تا مناسب ترین و بهترین کارها را انجام دهد.همچنین یک تلاش جدید برای ارائه مدارک تحصیلی مرتبط با دانشکده های همه دانشگاه های ترکیه وجود داشته است. این دوره های حرفه ای دو ساله هستند و فارغ التحصیلان با مهارت و دانش لازم برای کار، به عنوان کارمندان واسطه در بخش های مختلف اقتصاد ترکیه که در آن همه موسسات آموزشی می توانند تقاضا برای چنین کارهایی را انجام دهند، به فارغ التحصیلان ارائه می دهند.این برنامه ها در رابطه تنگاتنگی با پرسنل تهیه شده اند، تا بتوانند کارآموزی دانشجویان را در شرکت های مربوطه ارائه دهند.

برنامه های پزشکی در روسیه
برنامه های پزشکی در روسیه

میزبان فرصت های بورس تحصیلی

براساس داده های یونسکو، بیش از 3.6 میلیون دانشجو در نوبت دهی، وارد برنامه های تحصیلی در خارج از کشور شدند. این نشان دهنده افزایش شدید نسبت به وضعیت در اوایل سال 2000 است. چنین تحول بنیادی را می توان مستقیماً به افزایش دسترسی به فرصت های بورسیه نسبت داد.مقاصد آموزش عالی در حال ظهور مانند ترکیه به عنوان عوامل اصلی در این روند دلگرم کننده شناخته شدند. شایان ذکر است که اکثریت بورسیه های اعطاء شده به دانشجویان بین المللی در ترکیه، توسط دولت ترکیه تأمین می شوند.

کیفیت آموزش

بخش آموزش عالی در ترکیه طی دو دهه اخیر دست خوش یک انقلاب مجازی شده است. فقط تعداد دانشگاه ها افزایش قابل ملاحظه ای ندارند، بلکه کیفیت تحصیلات ارائه شده نیز بسیار بهبود یافته است.رتبه بندی آموزش عالی تایمز در سال 2014، نوآوری های اقتصادهای نوظهور دارای 3 دانشگاه ترکیه بود که در 10 کشور برتر قرار گرفتند. ترکیه همچنین با 7 دانشگاه خود در فهرست 100 کشور برتر قرار گرفته است.

مکان ایده آل

ترکیه با حسن تعبیر به “پل جهان” یا “جایی که شرق با غرب دیدار می کند” شناخته می شود، و مفاهیم به معنای واقعی کلمه نیز صادق هستند. ترکیه به طور ایده آل در محل نشست جغرافیایی اروپا و خاورمیانه قرار دارد و از این رو به عنوان یک نقطه ذوب واقعی فرهنگ ها و جهان بینی های متنوع، همه با هم هماهنگ هستند. این جنبه منحصر به فرد از زندگی روزمره در ترکیه تضمین می کند که یک دانشجو، محیطی مناسب برای یادگیری و ایجاد یک فهرست از تجربیات دارد.

رنکینگ دانشگاه های پزشکی ترکیه

هر مؤسسه طبق روشی که چهار شاخص دانشگاهی را ارزیابی می کند، رتبه بندی می شود (شهرت دانشگاهی، شهرت کارفرما، استناد به تحقیق در مقاله و شاخص، که میزان بهره وری و تأثیر مقالات منتشر شده یک دانشمند یا محقق را ارزیابی می کند).در ترکیه دانشگاه هایی که دارای رتبه های برتر و دارای شهرت گسترده ای هستند، به دلیل دارا بودن برخی از دانشجویان تیزهوش، در سراسر جهان شناخته شده اند. ترکیه چندین مدرسه و دانشکده عالی رتبه، برای شما دارد تا بتوانید تحصیل در رشته پزشکی خود را دنبال کنید.دانشگاه کوچ، دانشگاه سبانچی و دانشگاه بیلکنت، تنها برخی از موسسات در ترکیه هستند که در صدر لیست های رتبه بندی جهانی قرار دارند. ترکیه دارای 34 دانشگاه در رتبه بندی کلی دانشگاه های آموزش عالی تایمز است.انتخاب دانشگاه برای  تحصیل پزشکی در ترکیه ، یکی از بزرگترین تصمیمی است که تا کنون اتخاذ خواهید کرد. ما اطلاعاتی را جمع آوری کرده ایم که امیدواریم به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که کجا تحصیل کنید.

بهترین آموزشگاه های پزشکی ترکیه

دانشگاه آکدنیز

دانشگاه آکدنیز، در آنتالیا ترکیه واقع شده است، که رهبر تحقیقات علمی و آموزش عالی در منطقه مدیترانه غربی می باشد. این کار در سال 1982 به عنوان ادغام موسسات مختلف دانشگاهی در بوردور، ایسپارتا و آنتالیا آغاز شد.این دانشکده پزشکی در ترکیه استانداردهای عالی برای زندگی فرهنگی و اجتماعی را برای دانشجویان خود فراهم می کند. علاوه بر این، راهنمایی و مشاوره روانشناختی برای کمک به آن ها در مواجهه با مشکلات در جنبه های روحی، اجتماعی و عاطفی خود نیز ارائه می دهد.

دانشگاه گازیوسمانپاسا

دانشگاه گازیوسمانپاسا (Gaziosmanpasa)، یک موسسه دولتی است که از سال 1992 در توکات آغاز به کار کرد. این نام را از گازی عثمان نوری پاشا، یک فرمانده معروف ترکیه متولد شهر گرفت. در سال 2018، قانون آموزش عالی نام خود را به دانشگاه توکات گازیوسمانپاسا تغییر داد.دانشجویان می توانند در مسابقات ورزشی مختلف دانشگاه بپیوندند. علاوه بر این، آن ها می توانند در هر یک از باشگاه های متعدد موجود، شرکت کنند و از اقامت خود در دانشگاه لذت ببرند.این موسسه دانشگاهی وابسته به دانشگاه Cumhuriyet می باشد. این تلاشی است تا نوآوران و کارآفرینان را با ارزش های جهانی آموزش دهد تا آن ها بتوانند در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور سهیم باشند. علاوه بر این، دانشجویان خود را برای مطالعات علمی آماده می کنند، تا راه حل هایی برای مشکلات پیدا کرده و به بشریت خدمت کنند.

دانشگاه غازی

دانشگاه غازی یکی از دانشگاه های دولتی ترکیه است. پردیس آن در آنکارا بوده و دارای 21 دانشکده، 11 مدرسه حرفه ای، 4 مدرسه، 7 موسسه فارغ التحصیل و 52 مرکز تحقیقاتی است.مؤسسه آکادمیک آموزش عالی در سال 1926 به عنوان مؤسسه آموزش معلمان غازی آغاز شد. این دانشگاه با آکادمی مهندسی و معماری بولو، دانشکده فنی حرفه ای آنکارا، آکادمی اقتصاد و علوم تجاری آنکارا، آکادمی مهندسی و معماری ایالتی آنکارا در سال 1982 ادغام شد. دانشگاه غازی یکی از بهترین آموزشگاه های پزشکی در ترکیه را دارد.

دانشگاه مارمارا

دانشگاه مارمارا یکی از اولین دانشگاه های ترکیه است. این دانشگاه در سال 1883 فارغ التحصیل دانشگاه و در سال 1887 با 13 دانشجو برگزار شد. این افتخاری است که تنها دانشگاه چند زبانه ترکیه با زبان های ترکی، فرانسوی، عربی، انگلیسی و آلمانی به عنوان شیوه های آموزش خود انتخاب کرده است.مارمارا همچنین دارای مدارس تحصیلات تکمیلی، مؤسسات دانشگاهی و دانشکده های حرفه ای در 14 دانشگاه در سراسر اروپا و آسیا می باشد؛ زیرا این کشور بخشی از هر دو قاره است و دانشکده های مختلف این موسسه با سایر دانشگاه های دنیا رقابت می کنند.

بهترین آموزشگاه های پزشکی ترکیه
بهترین آموزشگاه های پزشکی ترکیه

دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا یک موسسه عمومی برای یادگیری بالاتر است، که در سال 1946 پس از تبدیل ترکیه به عنوان جمهوری، آغاز به کار کرد. دانشجویان می توانند به هر یک از 100 انجمن دانشجویی که علاقه مندی های مختلفی از قبیل هنر، مباحث دانشگاهی، موسیقی و غیره دارند، بپیوندند.این دانشگاه همچنین فعالیت ها و رویدادهای فرهنگی و همچنین دوره های رایگان هنر و فرهنگ را ارائه می دهد. دانشجویان می توانند با حداقل هزینه ماهانه، در سه مرکز بدنسازی ثبت نام کنند. هم اکنون این موسسه 120 برنامه کارشناسی، 40 دوره حرفه ای و 110 دوره کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. همچنین، یکی از بهترین آموزشگاه های پزشکی ترکیه را دارد.

دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه یک دانشگاه دولتی برتر در آنکارا می باشد که میزبان مرکز پزشکی آن است. پردیس Beytepe، از طرف دیگر میزبان دانشکده های دیگر دانشگاه ها است. پردیس Beşevler میزبان هنرستان دولتی است؛ در حالی که پردیس Keçiören در محوطه دانشکده خود قرار دارد. رتبه بندی دانشگاه جهانی اخبار ایالات متحده، رتبه اول آن را در سال 2018 در پزشکی بالینی در ترکیه کسب کرد.این دانشگاه از سال 1967 شروع به کار کرد؛ تا به امروز دارای 15 دانشکده، 2 مدرسه علمی کاربردی، 15 مدرسه و مؤسسه تحصیلات تکمیلی، 4 مدرسه حرفه ای هنرستان و 98 مرکز تحقیقاتی و کاربردی است.دانشجویان می توانند از عضویت در هر یک از 142 سازمان و باشگاه استفاده کنند. این موسسه آکادمیک، بسته به علایق و مهارت های آن ها، آن ها را به مشارکت در کارهای مختلف هنری از جمله موسیقی، رقص های مردمی، صنایع دستی، عکاسی و گروه کر تشویق می کند. همچنین می توانند فعالیت هایی از قبیل نمایش، مسابقات، کنسرت و نمایشگاه هایی را حتی در خارج از دانشگاه برگزار کنند.

دانشگاه Yuksek Ihtisas

دانشگاه Yuksek Ihtisas (YIU) در سال 2015 با دانشکده پزشکی خود شروع به کار کرد. سال بعد، دانشکده حرفه ای خدمات بهداشتی خود را افتتاح کرد و فارغ التحصیلان اولیه خود را در سال 2018 ارائه کرد. تا سال 2017 دوره های مدیریت پرستاری و مدیریت بهداشت و آموزش و آموزش را در خدمات اتاق عمل و الکترونوروفیزیولوژی ارائه داد. دوره تحصیلی بیهوشی آن در سال تحصیلی 2018 آغاز شد.

رنکینگ دانشگاه های پزشکی روسیه

مدیر تحقیقات QS گفت: “روسیه کشوری است که دارای اهداف بسیار بلند پروازانه برای سیستم آموزش عالی خود می باشد، و نتایج امسال نشان می دهد که استراتژی این کشور پیشرفت های چشمگیری داشته است. به طور خاص، نمرات دریافت شده در شاخص بین المللی سازی، اثبات تلاش ها برای جلب دانشجویان بین المللی می باشد، هم از طریق تلاشی که برای ایجاد دوره هایی با هدف دانشجویان بین المللی انجام داده است، و هم از طریق کار قانونی که برای اصلاح ویزای دانشجویی بین المللی انجام داده است.”وی ادامه داد: “ما همچنین شاهد پیشرفت های مداوم از سوی نهادهای شرکت کننده در برنامه دولت 5 تا 100 هستیم. از 21 شرکت کننده، 16 نفر اکنون رتبه بندی شده اند؛ دو نفر بیشتر از سال گذشته، و 13 نفر از 14 شرکت کننده هم امسال و آخرین بار رتبه خود را ارتقاء داده اند.”

همانطور که از جدول بالا می بینید، 70 درصد از بهترین دانشگاه های روسیه نسبت به سال گذشته براساس موقعیت خود بهبود یافته اند که تنها در یک مورد سقوط کرده است. دانشگاه ایالتی لومونوسف مسکو، دوباره راه را پشت سر می گذارد و اکنون رتبه 90 در جهان می باشد؛ بالاترین موقعیتی که تاکنون در رده بندی دانشگاه های جهانی QS داشته است.براساس آمار WHO، دانشگاه های علوم پزشکی روسیه در بین 100 دانشگاه برتر پزشکی دنیا حدود 30 جایگاه دارند. این دانشگاه ها موفق به ارائه استاندارد پیشرفته، آموزش عالی با زیرساخت های مجهز و روش های تدریس نوآورانه هستند. در زیر لیست 5 دانشگاه برتر برای دنبال کردن MBBS در روسیه قرار دارد.

دانشگاه فدرال کازان

دانشگاه فدرال کازان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های روسیه است. اخیراً، این دانشگاه 17 مرکز تعالی و 80 آزمایشگاه تحقیق و تدریس در سطح جهانی تأسیس کرده است. كازان فدرال به دلیل كیفیت آموزش و تحقیقات كه توسط 3000 استاد برجسته معتبر ارائه می شود، در بین مؤسسات آموزش عالی روسیه رتبه برتر را دارد.بیشتر آن ها دارای مدرک دکترا هستند در حالی که برخی نمایانگر ذهن علمی تأثیرگذار، نه تنها از روسیه بلکه از سایر نقاط جهان هستند. این دانشگاه به طور مؤثر زیرساخت علمی قوی را برای ارائه آموزش با کیفیت به دانشجویان از سراسر جهان ایجاد کرده است.هزینه کل تحصیل در این دانشگاه حدود 25169 دلار برای 6 سال (تقریباً) می باشد.

دانشگاه علوم پزشکی توئین

دانشگاه علوم پزشکی Tyumen واقع در شهر Tyumen یک مرکز عمومی برای آموزش پزشکی است. این دانشگاه دارای 5 ساختمان آکادمیک به همراه 24 موسسه پزشکی از منطقه تیومن است.واحدهای ساختاری این موسسه دارای یک کتابخانه تحقیقاتی، یک درمانگاه چند رشته ای دانشگاهی، یک مرکز آزمایش رایانه، موزه آناتومی و موزه تاریخ، یک مرکز نشر و سه خوابگاه است که در صورت نیاز دانشجویان، سطوح مختلفی از امکانات را ارائه می دهد. هزینه کل تحصیل در این دانشگاه به طور تقریبی حدود 19576 دلار به مدت 6 سال (تقریبی) می باشد.

دانشگاه علوم پزشکی ایالت باسک

دانشگاه علوم پزشکی باخچر یکی از بزرگترین مراکز پزشکی دارویی در اوفا، فدراسیون روسیه است. این دانشگاه از سال 1932 به تدریس دانشجویان در رشته پزشکی، و در بین کالج های برتر پزشکی رتبه بندی شده است. دانشجویان در نقاط مختلف جهان مانند اروپا، آسیا و آمریکای لاتین در دانشگاه مشغول به تحصیل پزشکی هستند. هزینه کل برای تحصیل در این دانشگاه به مدت 6 سال حدود 17756 دلار می باشد.

رنکینگ دانشگاه های پزشکی روسیه
رنکینگ دانشگاه های پزشکی روسیه

دانشگاه علوم پزشکی اولیانوفسک

دانشگاه ایالتی اولانانوف یک مؤسسه آموزشی دولتی فدرال برای آموزش حرفه ای عالی است. این دانشگاه در سال 1988 به عنوان شعبه ای از دانشگاه ایالتی مسکو تأسیس شد. این دانشگاه حدود 16000 دانشجو را در 6 دانشکده پذیرفته و 68 رشته تحصیلی را با همکاری های قابل توجه بین المللی ارائه می دهد.این دانشگاه یکی از اولین دانشگاه های روسیه است که به سیستم آموزشی بولونیا پیوست. حدود 200 دانشجوی خارجی از اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی وجود دارند که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند؛ و 1254 عضو هیئت علمی از جمله 138 دکترا و 623 داوطلب دارنده مدرک علوم هستند. هزینه کل برای 6 سال تحصیلی حدود 19396 دلار می باشد.

دانشگاه علوم پزشکی پوسکوف

با حفظ فعالانه استانداردهای جهانی آموزشی، دانشگاه علوم پزشکی اسکوپوف قصد دارد دانشجویان و معلمان بین المللی را با هدف آموزش و پژوهش با کیفیت جمع کند. این دانشگاه توسط WHO، شورای پزشکی هند، وزارت بهداشت، درمان و آموزش وزارت فدراسیون روسیه به رسمیت شناخته شده است.دانشکده پزشکی دارای کیفیت اروپایی آموزش پزشکی است که برنامه فارغ التحصیلی و دکترا را ارائه می دهد. دانشکده پزشکی دارای چندین استاد مشهور و تکنسین متخصص پزشکی است تا بتواند دانشجویان را راهنمایی کنند. دانشکده پزشکی دانشگاه، اطمینان حاصل می کند که بین موضوعات آموخته شده در کلاس و جلسات عملی که در کلینیک ها انجام می شود، ارتباط برقرار کند. هزینه کل تحصیل در این دانشگاه 18684 دلار برای 6 سال تحصیل می باشد.

برخی از دانشگاه های برتر پزشکی در روسیه

در این مقاله لیست بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصل پزشکی و دندانپزشکی را برای شما آورده ایم. لطفا نگاهی به آن بیندازید.

  1. دانشگاه علوم پزشکی Tver
  2. اولین دانشگاه پزشکی دولتی مسکو (M. Sechenov )
  3. دانشگاه علوم پزشکی نیژنی نوگورود
  4. دانشگاه علوم پزشکی اورنبورگ
  5. دانشگاه علوم پزشکی باخارك
  6. دانشگاه علوم پزشکی ایالتی کوبان
  7. دانشگاه علوم پزشکی ایالتی اسمولنسک
  8. دانشگاه دوستی مردم روسیه
  9. دانشگاه علوم پزشکی کورسک
  10. دانشگاه علوم پزشکی کازان
  11. دانشگاه علوم پزشکی ریازان
  12. دانشگاه فدرال کریمه
  13. دانشگاه علوم پزشکی شمالی
  14. پاولف اول دانشگاه علوم پزشکی سن پترزبورگ
  15. دانشگاه علوم پزشکی ولگوگراد
  16. دانشگاه علوم پزشکی پرم
  17. دانشگاه علوم پزشکی OMSK
  18. دانشگاه ایالتی Syktyvkar
  19. دانشگاه ایالتی ماری
  20. دانشگاه علوم پزشکی آلتای
  21. دانشگاه علوم پزشکی داغستان
  22. دانشگاه علوم پزشکی سیبری
  23. دانشگاه فدرال خاور دور
  24. دانشگاه ایالتی لومونوسف مسکو
  25. دانشگاه فدرال کازان
  26. پیروگوف دانشگاه ملی علوم تحقیقات روسیه (RNRMU)
  27. دانشگاه های معتبر رشته پزشکی در ترکیه

برترین دانشگاه پزشکی ترکیه عبارتست از:

  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه اژه (ege)
  • دانشگاه مارمارا
  • دانشگاه دوکوز ایلول
  • دانشگاه غازی
  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه آکدنیز

در صورتی که با خواندن مقاله بالا مایل به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی درترکیه بودید، می توانید به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید تا اطلاعات دقیق تری را از مشاورین ما دریافت نمایید.

  1. مزیت تحصیل در روسیه نسبت به کشور های اروپایی چیست؟ روسیه به دلیل استانداردهای جهانی تحصیلات خود که معادل استانداردهای اروپایی و بلکه بیشتر و هزینه های مقرون به صرفه
  2. تحصیل در ترکیه برای چه رشته هایی منطقی تر است ؟ سیستم آموزش ترکیه گزینه های ارزنده ای را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد تا بتوانند در رشته های پزشکی در سطح علمی بین المللی تحصیل کنند.
  3. هزینه تحصیل در کشور روسیه کمتر است یا ترکیه؟ به طور کلی، نمی توان هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه را با هزینه مدارس پزشکی سایر کشورها مقایسه کرد زیرا هر کشور بر اساس معیار های مشخص قیمت گذاری می کند و شاید کم یا زیاد باشد.
  4. ورود به دانشگاه های روسیه سخت تر است یا ترکیه؟ اکثر دانشگاه های برتر پزشکی روسیه مراحل پذیرش ساده و بدون آزمون ورودی را برای دانشجویان خارجی ارائه می کنند در عین حال که ترکیه برای ورود دانش آموزان به دانشگاه بر اساس آزمون ورودی اقدام می کند.
  5. آیا دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟ بله می توانید لیست دانشگاه های مورد تایید را از سایت وزارت مربوطه تهیه نمایید.
  6. آیا پس از تحصیل در روسیه می توانیم به ایران بازگردیم؟ در صورتی که در دانشگاه های مورد تایید این وزارت تحصیل کنید، بله امکان کار و تحصیل در کشور ایران را بعد از اتمام دوره تحصیلات خواهید داشت.
  7. برترین دانشگاه های پزشکی ترکیه کدام است؟ در حال حاضر دانشگاه حاجت تپه میزان بالایی از درصد پذیرش دانشجویان خارجی را به خود اختصاص داده است.
  8. هزینه تحصیل در دانشگاه فدرال کازان روسیه چقدر است؟ هزینه کل تحصیل در این دانشگاه حدود 25169 دلار برای 6 سال (تقریباً) می باشد.
  9. بهترین دانشکده پزشکی ترکیه کدام است؟ دانشگاه آکدنیز ترکیه که در آنتالیا واقع شده و از برترین های آموزش پزشکی در سطح این کشور است.
  10. آیا دانشگاه های پزشکی روسیه اعتبار جهانی دارند؟ دانشگاه های علوم پزشکی روسیه در بین 100 دانشگاه برتر پزشکی دنیا حدود 30 جایگاه دارند.
  11. آیا تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه هم امکان پذیر است؟ دانشگاه حاجت تپه یک دانشگاه دولتی مشجویابیالمللی زیادی در طول سال است.

سوالات متداول در مورد مقایسه پزشکی و دندان پزشکی روسیه و ترکیه

1- مزیت تحصیل در روسیه نسبت به کشور های اروپایی چیست؟

روسیه به دلیل استانداردهای جهانی تحصیلات خود که معادل استانداردهای اروپایی و بلکه بیشتر و هزینه های مقرون به صرفه میباشد .

2- تحصیل در ترکیه برای چه رشته هایی منطقی تر است ؟

سیستم آموزش ترکیه گزینه های ارزنده ای را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد تا بتوانند در رشته های پزشکی در سطح علمی بین المللی تحصیل کنند.

3- هزینه تحصیل در کشور روسیه کمتر است یا ترکیه؟

به طور کلی، نمی توان هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه را با هزینه مدارس پزشکی سایر کشورها مقایسه کرد زیرا هر کشور بر اساس معیار های مشخص قیمت گذاری می کند و شاید کم یا زیاد باشد.

4- ورود به دانشگاه های روسیه سخت تر است یا ترکیه؟

اکثر دانشگاه های برتر پزشکی روسیه مراحل پذیرش ساده و بدون آزمون ورودی را برای دانشجویان خارجی ارائه می کنند در عین حال که ترکیه برای ورود دانش آموزان به دانشگاه بر اساس آزمون ورودی اقدام می کند.

5- آیا دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

بله می توانید لیست دانشگاه های مورد تایید را از سایت وزارت مربوطه تهیه نمایید.

6- آیا پس از تحصیل در روسیه می توانیم به ایران بازگردیم؟

در صورتی که در دانشگاه های مورد تایید این وزارت تحصیل کنید، بله امکان کار و تحصیل در کشور ایران را بعد از اتمام دوره تحصیلات خواهید داشت.

7- برترین دانشگاه های پزشکی ترکیه کدام است؟

در حال حاضر دانشگاه حاجت تپه میزان بالایی از درصد پذیرش دانشجویان خارجی را به خود اختصاص داده است.

8- هزینه تحصیل در دانشگاه فدرال کازان روسیه چقدر است؟

هزینه کل تحصیل در این دانشگاه حدود 25169 دلار برای 6 سال (تقریباً) می باشد.

9- بهترین دانشکده پزشکی ترکیه کدام است؟

دانشگاه آکدنیز ترکیه که در آنتالیا واقع شده و از برترین های آموزش پزشکی در سطح این کشور است.

10- آیا دانشگاه های پزشکی روسیه اعتبار جهانی دارند؟

دانشگاه های علوم پزشکی روسیه در بین 100 دانشگاه برتر پزشکی دنیا حدود 30 جایگاه دارند.

11- آیا تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه هم امکان پذیر است؟

دانشگاه حاجت تپه یک دانشگاه دولتی مشجویابیالمللی زیادی در طول سال است.

اسکرول به بالا