071-91009294  | 021-88724227  |

مقایسه آلمان و کانادا برای مهاجرت

مقایسه آلمان و کانادا برای مهاجرت

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت و سکونت در کشور دیگری را دارند کشورهایی از قبیل آلمان و کانادا را انتخاب می‌کنند. لازم است بدانید که این دو کشور شرایط مشابه و در عین حال متفاوتی را برای پذیرش مهاجر و زندگی دارند. در حقیقت می‌توان گفت در دو کشور آلمان و کانادا که یکی در قاره اروپا واقع شده و دیگری در قاره آمریکا قرار گرفته است چندین شباهت به چشم می‌خورد. قصد داریم در این مقاله به مقایسه آلمان و کانادا برای مهاجرت بپردازیم؛ با موسسه مهاجرتی میرداماد همراه باشید.

افرادی که قصد مهاجرت به آلمان یا کانادا را دارند باید بدانند از جمله شباهت‌های بین آلمان و کانادا می‌توان به این عامل اشاره کرد که در هر دو کشور، تعادل زندگی و کار و هم‌چنین ایمنی بالای شغلی وجود دارد. از طرف دیگر امنیت و رفاه اجتماعی مناسبی نیز در این دو منطقه، به چشم می‌خورد. بهداشت و درمان در این دو کشور به صورت رایگان انجام می‌شود و کیفیت مناسبی هم در ارائه این خدمات وجود دارد. حقوق بالا و در عین حال مالیات بالا از دیگر ویژگی‌های مشترک این دو کشور برای مهاجرت است. هر دو این کشورها از سیستم سیاسی دموکراتیک برخوردارند و فرد می‌تواند پس از تحصیل در این کشورها اجازه اقامت در آن‌ها را کسب کند. اما این دو کشور در کنار مشابهات، دارای چندین تفاوت نیز هستند. بنابراین در این مقاله قصد داریم به بیان مقایسه آلمان و کانادا برای مهاجرت بپردازیم.

مقایسه کلی آلمان و کانادا

برای مهاجرت به کانادا و آلمان باید بدانید که کشور آلمان یکی از کشورهایی است که در قاره اروپا واقع شده و تا کنون پیشرفت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف داشته است. از جمله این زمینه‌ها می‌توان مسائل اقتصادی را نام برد. این عامل باعث شده تا عده زیادی از افرادی که قصد مهاجرت و سکونت در کشور دیگری را دارند آلمان را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند. در حقیقت می‌توان گفت اوضاع اقتصادی مناسب کشور آلمان موجب شده تا بازار کار در این کشور رونق قابل قبولی داشته باشد. در کشور آلمان، نرخ بیکاری بسیار پایین است و سطح کیفی زندگی در حد قابل قبولی است.

کشور کانادا نیز شرایط خاصی را برای زندگی و مهاجرت اقوام و افراد مختلف دارد. همان‌طور که می‌دانید این کشور یکی از مهاجر پذیرترین کشورها در سراسر جهان است و هر ساله و هر روزه تعداد زیادی از افراد به مقاصد گوناگون به این کشور سفر و مهاجرت می‌کنند. چرا که کانادا دارای وسعت بسیار زیادی است و از نظر شرایط اقتصادی و کاری نیز وضعیت مناسبی دارد. از طرف دیگر در این کشور فرهنگ‌ها و اقوام مختلف در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. همین عامل نیز باعث شده تا عده زیادی از افراد برای مهاجرت و زندگی این کشور را انتخاب کنند.

فرهنگ، زبان و مذهب کشور آلمان و کانادا

ممکن اس افراد علاقمند به تحصیل در آلمان باشند. یکی از عواملی که در هنگام مقایسه آلمان و کانادا برای مهاجرت باید مد نظر قرار بگیرد فرهنگ و زبان و مذهب این دو کشور است. همان‌طور که می‌دانید کشور آلمان در همسایگی کشورهایی از قبیل دانمارک، هلند، اتریش، فرانسه، بلژیک و … واقع شده است. بنابراین از نظر اوضاع فرهنگی تا حدودی به این کشورها مشابهت دارد. مذهب رسمی کشور آلمان مسیحیت است. در حال حاضر افراد مختلف از فرهنگ‌های متعدد به این کشور اروپایی مهاجرت می‌کنند. بنابراین می‌توان گروه‌های مختلف فرهنگی را در این کشور مشاهده کرد. زبان رسمی مردم در کشور آلمان، آلمانی است. در حقیقت می‌توان گفت زندگی در آلمان، بدون در نظر گرفتن زبان آن، کاری دشوار است چراکه باید در این کشور به زبان آلمانی تسلط داشته باشید تا در یافتن شغل مناسب و روابط روزمره دچار مشکل نشوید و بتوانید به راحتی امور روزمره خود را انجام دهید.

جهت دریافت مشاوره برای مهاجرت و تحصیل در کانادا یا آلمان با موسسه میرداماد در تماس باشید.

کانادا نیز شرایط خاصی برای زندگی و سکونت اقوام و افرد مهاجر دارد. دین رسمی کشور کانادا، مسیحیت است. اما همان‌طور که گفته شده به دلیل مهاجرت اقوام و فرهنگ‌های مختلف، تنوعی از دین و مذهب و زبان در این کشور به چشم می‌خورد. در حقیقت می‌توان گفت در کشور کانادا نوعی فرهنگ چند ملیتی دیده می‌شود. ایرانی‌های بسیاری کشور کانادا را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند بنابراین در صورتی که به کانادا مهاجرت کنید ایرانی‌های زیادی را خواهید دید.

مردم کانادا مردمی بسیار مهاجر پذیر هستند. اما در برخی از مواقع نیز رسوم خاص خود را دارند. برای نمونه نباید تا زمانی که فرد مقابل شما اجازه نداده، وی را در مکالمات خود با اسم کوچک خطاب کنید و لازم است از پیشوند خانم و آقا استفاده کنید تا ادب را رعایت کرده باشید. زبان رسمی مردم در کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی است اما بیشتر آن‌ها انگلیسی صحبت می‌کنند.

آب و هوا و شرایط جغرافیایی آلمان و کانادا

کشور آلمان آب و هوایی بسیار معتدل دارد. تمامی شهرهای این کشور چهار فصل را در سال تجربه می‌کنند اما نکته قابل ذکر این است که آب و هوای این کشور اروپایی، شرایط پایداری ندارد. در بسیاری از فصول به ویژه در فصل تابستان و بهار، باران‌هایی شدید و طوفانی می‌بارد در حالی که در مواقع دیگر، همین فصول، بسیار گرم و ملایم هستند. اما زمستان‌های سردی دارد که با بارندگی و بارش برف و باران زیادی نیز همراه است. آب و هوای کانادا شرایط متفاوتی دارد. چراکه این کشور از وسعت بسیار بالایی برخوردار شده است. این عامل باعث شده تا آب و هواهای مختلف در مناطق گوناگون این کشور حاکم باشد.

برای نمونه در مناطقی از این کشور که به قطب شمال نزدیک هستند آب و هوا بسیار سرد و غیر قابل تحمل است. این در حالی است که در مناطق جنوبی کشور کانادا، شرایط آب و هوایی بسیار مناسب و ملایم و معتدل است. در مناطق جنوبی کشور کانادا، تابستان‌ها بسیار گرم است و زمستان‌ها بارش برف و باران زیادی اتفاق می‌افتد. در حقیقت می‌توان گفت در این کشور مناطق جنوبی بهترین محل برای زندگی هستند.

مقایسه آلمان و کانادا برای مهاجرت

شهرهای بزرگ آلمان و کانادا

همان‌طور که می‌دانید کشور آلمان از شهرهایی مانند برلین، دوسلدورف، مونیخ و… تشکیل شده است. شهر برلین پایتخت کشور آلمان است و از طرف دیگر بزرگ‌ترین شهر در این کشور اروپایی است. در این شهر مراکز سیاسی زیادی وجود دارد اما در کنار آن از رستوران‌ها و فروشگاه‌های مختلفی نیز به وجود آمده است. بسیاری از افراد برای دیدن این جاذبه‌ها این شهر را برای مهاجرت و زندگی انتخاب می‌کنند. دیگر شهر آلمان دوسلدورف است. این شهر نیز یکی از شهرهای مهم این کشور به شمار می‌رود. دوسلدورف را می‌توان ششمین شهری نامید که توانسته عنوان مناسب‌ترین شهرهای جهان برای زندگی را به دست آورد.

از دیگر شهرهای کشور آلمان می‌توان مونیخ را نام برد. شهر مونیخ، آب و هوایی بسیار مناسب دارد و از طرف دیگر دارای مناظر طبیعی بسیار زیادی است. شهر دیگر آلمان که هر ساله تعداد زیادی مهاجر به آن وارد می‌شوند شهر هامبورگ است. یکی از جاذبه‌هایی که باعث می‌شود توریست‌های زیادی این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند این است که این شهر تماما بر روی رودخانه واقع شده است و آب و هوای آن اقیانوسیه‌ای است.

کانادا نیز شهرهای بسیار مناسبی برای مهاجرت و پذیرش اقوام مختلف دارد. از جمله این شهرها م‌یتوان اوتاوا، تورنتو، ونکوور و… را نام برد. شهر اوتاوا در ایالت کبک واقع شده است و یکی از مهاجر پذیرترین شهرهای این کشور به شمار می‌رود. شهر تورنتو در ایالت انتاریو واقع است که به دلیل شرایط مناسب زندگی عده زیادی از مهاجرین را در خود جای داده است. شهر ونکوور کانادا در ایالت بریتیش کلمبیا قرار گرفته است و از شهرهای چند فرهنگی و چند ملیتی این کشور به شمار می‌رود. برای مهاجرت سرمایه گذاری به آلمان افراد باید شهر های مناسب این کشور برای سرمایه گذاری را شناسایی کنند.

اقتصاد آلمان و کانادا

یکی دیگر از مواردی که در هنگام مقایسه آلمان و کانادا برای مهاجرت در نظر گرفته می‌شود مسائل اقتصادی این دو کشور است. همان‌طور که می‌دانید کشور آلمان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادها در سراسر جهان و در میان کشورهای اروپایی است. این کشور یکی از ثروتمندترین مناطق در قاره اروپا است و پس از چین و آمریکا بیشترین تعداد میلیونر را دارد. از طرف دیگر کشور کانادا نیز از کشورهای برتر در مینه صنایع تولیدی است. بنابراین رونق اقتصادی بسیار مناسبی دارد. بخش وسیعی از تولیدات و صنایع تولیدی این کشور در مناطقی از دو ایالت انتاریو و کبک واقع شده است. از جمله صنایع عمده تولیدی این کشور می‌توان به انواعی از غذاها و نوشیدنی‌ها اشاره کرد. هم‌چنین تولیدات کاغذ و صنایع وابسته به آن و فلزات و محصولات شیمیایی نیز از دیگر صنایع تولیدی این کشور به شمار می‌روند.

در کشور کانادا هم‌چنین جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی به چشم می‌خورد. همین عامل باعث شده تا یکی از صنایع مطرح در این کشور صنعت توریسم و گردشگری باشد و هر ساله از این راه، درآمدهای بسیاری نصیب کشور کانادا شود.

بازار کار آلمان و کانادا

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به دیگر کشورها را دارند به دلیل بارار کار مناسب در آن کشورها است. بنابراین یکی از مواردی که باید برای مقایسه آلمان و کانادا برای مهاجرت در نظر گرفته شود همین عامل است. برای مهاحرت کاری به آلمان یا کانادا لازم است بدانید که از نظر بسیاری از افراد کشور آلمان شرایطی بسیار مناسب برای بازار کار دارد. در این کشور کاراکنان می‌توانند میزان حقوق بالاتری را دریافت کنند و از طرف دیگر، مزایای بسیار مناسبی را هم به دست آورند. در این کشور کارکنان از امنیت شغلی برخوردارند. مردم آلمان در طول هفته در حدود 35 ساعت کار می‌کنند و نرخ بیکاری در این کشور 6.8 درصد است. کشور کانادا نیز بازار کار و شرایط مطلوبی برای پذیرش تحصیل کردگان خارجی دارد  چراکه روند رشد جمعیتی این کشور به سمت سالمندی است.

جهت دریافت مشاوره برای مهاجرت و تحصیل در کانادا یا آلمان با موسسه میرداماد در تماس باشید.

اسکرول به بالا