071-91009294  | 021-88724227  |

معایب زندگی در اسپانیا

معایب زندگی در اسپانیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

از معایب زندگی در اسپانیا حقوق و دستمزد بسیار کمتر از حقوق و دستمزد سایر کشور های توسعه یافته مانند بریتانیا، آلمان و آمریکا ست.

مزایا و معایب زندگی در اسپانیا

حقوق و دستمزد در اسپانیا بسیار کمتر از حقوق و دستمزد سایر کشور های توسعه یافته مانند بریتانیا، آلمان و آمریکا ست. احتمالا اولین واکنش شما به چنین جمله ای این است که فکر کنید هزینه زندگی هم در این کشور پایین تر از دیگر کشور هاست، که البته چنین چیزی بیشتر در حد یک افسانه است تا واقعیت و نسبت به مهاجرت به فرانسه و یا حتی اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری هنوز مغایراتی دارد.

معایب زندگی در اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا

نه تنها حقوق و دستمزد ها پایین است، که ساعات کاری نیز به دلیل عادت سنتی خواب بعد از ظهر بسیار طولانی ست.

بله، شرایط در چند سال گدشته به این شکل بود، ولی با معرفی EURO، هزینه زندگی در اسپانیا بسیار افزایش یافته است. در واقع زندگی در اسپانیا در مقایسه با بریتانیا، اصلا ارزان تر نیست!

اسپانیا می تواند باعث عواقب بدی در روابط شخصی شود. متاسفانه بسیاری از افراد به دنبال کار در اسپانیا هستند چرا که باور دارند یافتن کار در اسپانیا، حلال تمامی مشکلات فعلی شان است. در واقع، مهاجرت به اسپانیا موجب افزایش فشار در روابط شخصی خواهد شد، چرا که در این صورت بیشتر با پارتنر خود خواهید بود تا اینکه در خانه باشید!

فرهنگ زندگی در اسپانیا

نژاد پرستی:

در حالی که به طور کلی گفته می شود اسپانیا کشوریست که با نژاد ها و ملیت های مختلف مشکلی ندارد، اما باز هم افراد بسیاری هستند که در برابر افراد غریبه ای که شغل آنها و فرصت های آنها را میگیرند، عقاید نژاد پرستانه دارند.

کلاه برداری:

اگر قصد خرید ملک در اسپانیا را دارید، بسیار زیاد مراقب باشید. ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از آنکه وام خرید مسکن بگیرید، ابتدا جایی را اجاره کرده و در کاری مشغول شوید. دلیل دیگر این است که مشکلات بسیاری بر سر راه مجوز ساخت املاک در اسپانیا وجود دارد و املاک بسیاری غیر قانونی ساخته شده اند و به همین دلیل نیز بسیاری از افراد، بدون آگاهی تمامی اندوخته های زندگی خود را از دست داده اند.

بوروکراسی:

بوروکراسی و نوار قرمز اسپانیا در تمام دنیا بدنام و شناخته شده است. انجام ساده ترین کارها، گاهی نیازمند چندین سفر به مرکز شهر با چندین فتوکپی از انواع فرم ها می باشد. برخورد با چنین موانع و مشکلاتی، برای کسی که به اسپانیا می رود می تواند بسیار خسته کننده باشد.

سلامتی:

با اینکه سیستم سلامتی در اسپانیا، ارزیابی شده که کیفیت مطلوبی دارد، عدم حمایت از افراد مسن در آن به چشم می خورد. برای مثال، خانه سالمندان زیادی در این کشور وجود ندارد و افراد مسن باید توسط اطرافیانشان نگهداری شوند. بسیاری از مشاغل در اروپا فاقد قرارداد رسمی هستند، بنابراین شما از امکانات پزشکی رایگان بهره مند نخواهید شد. چنین امری شما را به عنوان کارمند، در وضعیت نامناسبی قرار می دهد چرا که در این صورت باید هزینه های گزاف مراقبت های پزشکی را بپردازید.spain-life-method

نحوه زندگی در اسپانیا

نبود تحرک ذهنی

بسیاری از افرادی که به دنبال کار در اسپانیا هستند، اثرات خستگی ذهنی را دست کم میگیرند بر خلاف برنامه اجازه کار در لهستان در اکثر شهر ها و روستاهای اسپانیا، امکانات و مراکز رفاهی بسیار کمتری در مقایسه با دیگر کشور های توسعه یافته مانند اسپانیا وجود دارد. پس از مدتی این امر می تواند موجب خستگی شما شود و شما حس کنید چیزی را گم کرده اید. بسیاری از استراحتگاه های توریستی شلوغ، در زمستان به شهر ارواح تبدیل می شوند!

کودکان:

اگر با کودکانتان به اسپانیا سفر می کنید، باید تمامی جوانب مثبت و منفی را بسنجید. آنها وقتی بزرگتر می شوند، فرصت های زندگی شان بسیار کمتر می شود چرا که مسلما اتباع اسپانیایی برای فرصت های شغلی ترجیح داده می شوند. با اینکه امکان یادگیری زبان دوم برای آنها فوق العاده است، اما آنها اغلب پس از اتمام درسشان از این کشور مهاجرت خواهند کرد.

دلتنگی برای میهن:

بدون شک یکی از مضرات کار در اسپانیا این است که شما برای دوستان و خانواده خود بسیار دلتنگ خواهید شد. با اینکه ممکن است آنها خیلی از شما دور نباشند، و به زبان ساده تر فقط یک پرواز کوتاه بینتان فاصله باشد، بازهم بسیار سخت و پر هزینه است اگر بخواهید دائما در رفت و آمد به کشور خود باشید.

بنابر موارد گفته شده شما می توانید با اطلاعاتی که مشاورین موسسه حقوقی میرداماد به شما می دهند در جهت مهاجرت تحصیلی به اسپانیا و روش های مهاجرت اقدام کنید.

اسکرول به بالا