071-91009294  | 021-88724227  |

مشکلات و معایب زندگی در گرجستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت و زندگی در کشور های مختلف هر کدام دارای شرایطی است که می تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد. برای مهاجرت لازم است تا شرایط زندگی در کشور مورد نظر را به دقت مورد بررسی قرار داد. شما می توانید به بررسی هزینه های زندگی، هزینه های تحصیل و … بپردازید. هزینه های زندگی می تواند شامل هزینه های مسکن،‌ هزینه های خورد و خوراک، هزینه های رفت و آمد و … باشد.

البته در هر کشوری همان طور که برای زندگی مزایای بسیاری وجود دارد می تواند معایب زیادی هم داشته باشد. در این مقاله نیز ما به بررسی دقیق مشکلات و معایب زندگی در گرجستان می پردازیم.

مهاجرت به گرجستان به روش ها و راه های مختلفی امکان پذیر است. اگر شما تمایل به مهاجرت به گرجستان دارید، می توانید در ابتدا شرایط خود را مورد بررسی قرار داده و سپس بر مینای شرایط زندگی و آینده نگری خود یکی از این روش ها را انتخاب نمایید. برای مهاجرت به گرجستان می توانید از روش هایی مانند مهاجرت تحصیلی به گرجستان، مهاجرت کاری به گرجستان، مهاجرت سرمایه گذاری به گرجستان، مهاجرت از طریق تولد فرزند در گرجستان، مهاجرت از طریق ازدواح در گرجستان و … اقدام نمود. برای مهاجرت و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

مشکلات و معایب زندگی در گرجستان

زندگی در کشور گرجستان هم مزایای زیادی دارد و هم می تواند برای مهاجران همراه با مشکلات و معایب بسیاری باشد. برای این که بتوانید در این کشور زندگی کنید می توانید با روش های مختلفی به اقامت گرجستان دست پیدا کنید. در واقع شما می توانید به روش های مختلفی جهت مهاجرت به این کشور اقدام نمایید. به طور مثال شما می توانید برای تحصیل در گرجستان مثلا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان یا تحصیل پرستاری در گرجستان اقدام نمایید.

البته شما می توانید برای کار در گرجستان و اخذ ویزای کاری گرجستان و یا سرمایه گذاری در گرجستان به روش های مختلفی مانند خرید ملک در گرجستان یا ثبت شرکت در گرجستان هم اقدام نمایید. برای زندگی در این کشور مزایای خاصی وجود دارد. این کشور دارای طبیعیت بسیار جذابی است که هر بیننده ای را به خود جذب می کند. اقتصاد و شرایط اقتصادی در این کشور مناسب است و گرجستان شرایط تجاری خوبی را فراهم می کند. از این رو با کار در گرجستان یا سرمایه گذاری در گرجستان می توان به شرایط مطلوبی دست پیدا کرد.

بسیاری از شرکت های معتبر دارای نمایندگی هایی در گرجستان هستند. گرجستان اغلب در میان کشور هایی قرار می گیرد که بیشترین شغل را تولید می کنند. در گرجستان هزینه ها بسیار مناسب هستند. تا جایی که می توان گفت هزینه کالا ها و خدمات ، مواد غذایی ، بهداشت و درمان ، حمل و نقل ، آب و برق و به ویژه مسکن همه کمتر از متوسط ​​موجود می باشد.

گرجستان کشوری است در منطقه اوراسیا که با کشور های روسیه، ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور شهر تفلیس است و البته تفلیس بزرگ ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود. موقعیت گرجستان به گونه ای است که هم در اروپا و هم در آسیا قرار داد. این کشور عضو اتحادیه اروپا و ناتو هم می باشد. 

بررسی مشکلات و معایب زندگی در گرجستان

زندگی در کشور گرجستان همان طور که می تواند مزایایی داشته باشد می تواند همراه با معایبی هم باشد. مشکلات و معایبی که در این کشور وجود دارد می تواند در بررسی ها راهنمای مهاجران به این کشور باشد. در واقع شما برای مهاجرت به گرجستان می بایست علاوه بر بررسی مزایای این کشور به بررسی مشکلات و معایب زندگی در گرجستان هم بپردازید.

بررسی مشکلات و معایب زندگی در گرجستان
بررسی مشکلات و معایب زندگی در گرجستان

مشکلات و معایب زندگی در این کشور می تواند در شاخه های مختلفی باشد که در ادامه ما آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم. البته ممکن است برخی از این موارد در ذهن شما به عنوان یک مشکل نباشد. مواردی که در ادامه به عنوان معایب و مشکلات زندگی در گرجستان بیان می کنیم از دید عموم مردم است و مسائلی کلی طبق آمار های موحود در این زمینه ارائه شده است.

زیر ساخت ها و شرایط حمل و نقل عمومی در گرجستان

گرجستان کشوری با شرایط خاص است که زیبایی های طبیعی بسیاری را در خود جای داده است. اما یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشد در ارتباط با زیر ساخت ها و شرایط حمل و نقل در این کشور می باشد. این شرایط به گونه ای است که شما با سیستم حمل و نقل عمومی به همه مکان ها دسترسی نخواهید داشت. با توجه به این که مسافت ها در کشور گرجستان طولانی هستند، برای دیدن زیبایی های طبیعی این کشور بدن داشتن وسیله نقلیه شخصی، لازم است تا برای خود ماشین کرایه کنید.

زیرا با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور می توانید به تعداد محدودی مکان برسید و زمان زیادی را هم برای رسیدن به مقصد خود صرف خواهید کرد. این ها عموما به دلیل مشکل در سیستم حمل و نقل گرجستان می باشد. از این رو قبل از مهاجرت به این کشور و یا حتی سفر توریستی به این کشور لازم است تا شرایط را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

دقت داشته باشید که در برخی فصل های خاص از سال همه چیز به شدت گران می شود و نسبت به حالت عادی هم کیفیت کم تری خواهد داشت. در واقع شما برای حمل و نقل هم باید هزینه های بیشتری را پرداخت نمایید. البته دقت داشته باشید که این افزایش هزینه ها برای اجاره خانه، کافه ها و رستوران ها هم دیده می شود.

دستمزد های پایین و بیکاری در گرجستان

اگر قصد سفر به گرجستان دارید و صرفا می خواهید به عنوان یک توریست وارد این کشور شوید، این بخش از مقاله برای شما تاثیر گذار نخواهد بود. بررسی دستمزد ها و شرایط کاری در گرجستان برای افرادی است که قصد دارند در این کشور زندگی کنند و یا به کار در گرجستان مشغول شوند. در کشور گرجستان عموما با شرایط بیکاری مواحه هستیم و همین شرایط زندگی و کار در این کشور را می تواند سخت کند.

البته دقت داشته باشید که در این کشور حتی در صورت یافتن کار دستمزد ها عموما پایین هستند. البته برخی از کار ها و مشاغل در این کشور وجود دارند که دستمزد های بالایی خواهند داشت اما به طور عمومی و کلی میزان دستمزد ها در این کشور پایین است. کمبود دستمزد ها در این کشور تا جایی ادامه داشت که در سال های گذشته بخشی از پزشکان و کادر درمانی این کشور برای این امر به اعتراض دست زدند. این اعتراض معمولا در راستای خصوصی سازی های بیمارستان ها بود.

رانندگی در گرجستان یک معضل اساسی

اگر شما قصد سفر به گرجستان و یا مهاجرت به این کشور را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که شرایط رانندگی در گرجستان بسیار نامناسب می باشد. این شرایط بد در شهر های این کشور دیده می شود. رانندگی در این کشور بسیار سریع و بی قانون است. در واقع شما ماشین هایی را می بینید که به هر خطی می روند یا در هر محلی پارک کرده اند. این شرایط به گونه ای است که برخی از مهاجران بر این عقیده هستند که علائم رانندگی در این کشور عملا هیچ معنا و مفهومی ندارند.

رانندگی در گرجستان تا حدی خطرناک و عجیب است که حتی مستند هایی هم در این باره ساخته شده است. البته جاده های گرجستان هم بسیار خطرناک هستند و رانندگی در آن ها می تواند همراه با مشکلات بسیار زیادی باشد. به همین دلیل اکر قصد رانندگی در این کشور را دارید باید بسیار مراقبت کنید.

مصرف بالای سیگار در گرجستان مشکلی برای مهاجران

گرجستان یکی از کشور هایی است که مصرف سیگار بالایی را دارد. شما در هر محل و هر مکانی در گرجستان می توانید افراد سیگاری بسیاری را مشاهده نمایید. بیشتر اوقات وقتی برای غذا خوردن بیرون می روید ، در تمام میز های اطراف شما افراد سیگاری وجود دارند. رستوران های دارای فضای باز کمی کمک می کنند تا از شرایط دود های سیگار خلاص شوید. با این وجود باز هم این مسئله کمی مشکل ساز است.

قطعا کمی طول می کشد تا بتوانید به این حجم از دود سیگار عادت کنید. البته این مسئله می تواند مشکلات سلامتی و بهداشتی بسیاری را هم به وجود بیاورد. البته برخی مراکز هستند که لیستی از رستوران هایی که دخانیات را ممنوع اعلام کرده اند ارائه داده اند. اما این لیست فقط برای رستوران ها است. شما در این کشور با طیف گسترده ای از افراد سیگاری مواجه خواهید شد. پس برای مهاجرت به گرجستان این نکته را در نظر بگیرید. 

مشکلات سیستم پزشکی و درمانی در گرجستان

در طی سال های گذشته سیستم پزشکی و درمانی در گرجستان با مشکلات بسیاری مواجه بوده است و این مشکل تا جایی پیش رفته است که تعدادی از بیمارستان های این کشور بسته شده اند. در گرجستان یکی از مشکلاتی که برای سیستم بهداشتی وجود دارد، جذب پزشک جدید است. در واقع به دلایل مختلف و شرایط گوناگون جذب پزشک حوان و جدید در بیمارستان ها سخت است.

یکی دیگر از مشکلاتی که در سیستم درمانی گرجستان وجود دارد این است که عموما بیماران بدون بیمه هستند. این مسئله خصوصا در جوامع روستایی بسیار دیده می شود. اما با این وجود ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی روستایی با ارائه مراقبت از کسانی که توانایی پرداخت هزینه خدمات خود را ندارند، شرایط را کمی بهبود می بخشند. یکی دیگر ار مشکلات این است که دسترسی به خدمات درمانی خصوصا برای ساکنان روستا ها در این کشور بسیار سخت است.

مشکلات سیستم پزشکی و درمانی در گرجستان
مشکلات سیستم پزشکی و درمانی در گرجستان

گاها این افراد مجبور می شوند برای پیگیری روند درمانی خود بیش از پنجاه مایل مسافت را طی کنند. برخی از بیمارستان ها در این کشور هم دچار معضلاتی در زمینه کمبود جا برای بیمار مواجه شده اند. با این وجود دولت گرجستان برای رفع این مشکلات موارد بسیاری را مورد بررسی قرار داده است. 

مشکلات سیستم حمل و نقل هوایی گرجستان

یکی از مشکلاتی که برای زندگی در کشور گرجستان باید به آن توجه داشته باشید، سیستم حمل و نقل هوایی در این کشور است که در شرایطی خاص به ارائه امکانات خود می پردازد. البته ممکن است این گزینه از نظر شما مشکل محسوب نشود. پرواز ها از تفلیس و یا به داخل این سهر عموما زمان بسیار بدی را دارد. در واقع نود درصد پرواز های موجود چه داخلی باشند و چه خارجی در زمان بین سه تا شش صبح انجام می شود.

این ساعت ها ممکن است برای تورسیت ها و افرادی که صرفا برای تفریح وارد این کشور شده اند مناسب باشند اما قطعا برای افرادی که در کشور گرجستان زندگی می کنند همراه با شرایط سختی خواهد بود. از این رو می توان گفت که سیستم پروازی در گرجستان با سختی بسیاری همراه می باشد.

سوالات متداول در ارتباط با مشکلات و معایب زندگی در گرجستان

  1. آیا کشور گرجستان برای زندگی مناسب است؟

    بله گرجستان یکی از کشور های مناسب جهت زندگی و انواع مهاجرت ها می باشد.

  2. گرجستان در کدام قاره قرار دارد؟

    گرجستان کشوری اوراسیایی است که هم در اروپا و هم در آسیا قرار دارد.

  3. مزایای زندگی در کشور گرجستان چیست؟

    از جمله این مزایا می توان به عضور اتحادیه اروپا و ناتو بودن، مناسب بودن هزینه ها در این کشور و …. اشاره نمود.

  4. مشکلات و معایب زندگی در گرجستان چه مواردی هستند؟

    از جمله این مشکلات می توان به زیر ساخت های حمل و نقل، مشکلات سیستم درمانی، مشکلات رانندگی، مصرف بالای سیگار و … اشاره نمود.

  5. آیا بیکاری جزو مشکلات و معایب زندگی در گرجستان محسوب می شود؟

    بله یکی از مشکلات و معایب زندگی در گرجستان بیکاری می باشد.

  6. آیا درآمد های کم به عنوان مشکلات و معایب زندگی در گرجستان شناخته می شوند؟

    بله عموما مشاغل در این کشور از درآمد کمی برخوردارند.

  7. آیا می توان گفت که سیستم حمل و نقل به عنوان مشکلات و معایب زندگی در گرجستان شناخته می شود؟

    بله سیستم حمل و نقل در این کشور به دلیل جاده های نامناسب مشکل ساز شده است.

  8. شرایط سیستم درمانی در گرجستان چگونه است؟

    سیستم درمانی در این کشور با مشکلاتی از قبیل عدم استخدام پزشک، بیمه های نامناسب و … درگیر است.

  9. آیا سیستم بهداشت و درمان به عنوان مشکلات و معایب زندگی در گرجستان شناخته می شود؟

    بله سیستم بهداشت و درمان این کشور خصوصا برای ساکنن شهر های کوچک و روستا ها مشکلاتی به همراه دارد.

  10. چرا رانندگی در گرجستان سخت و خطرناک است؟

    رانندگی به دلیل جاده های نامناسب و عدم احتیاط رانندگان بسیار نا مناسب است.

  11. آیا شرایط حمل و نقل هوایی در گرجستان مناسب است؟

    بله اما عموما ساعت های پرواز در این کشور به معضلی اساسی تبدیل شده است.

اسکرول به بالا