071-91009294  | 021-88724227  |

مشکلات زندگی در چین

مشکلات زندگی در چین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور چین یک کشور آسیایی است و از کشورهای پرجمعیت دنیا به شمار می آید. با این وجود این کشور هرساله هدف متقاضیان زیادی برای تحصیل و کار قرار می گیرد. بسیاری از افراد که قصد مهاجرت به چین را دارند، می توانند این مقاله که در رابطه با مشکلات زندگی در چین می باشد و توسط کارشناسان مجرب حقوقی مهاجرتی میرداماد فراهم شده است را مطالعه نمایند.

بیشتر بدانید:

تحصیل پزشکی در چین

تحصیل دندانپزشکی در چین

شرایط زندگی در چین

رشد معمولی در چین سریع است و با ذهنیت آزاد روبرو می باشد. شانگهای بخشی از چین بوده اما برخلاف پکن، در آن فرهنگ سنتی زیادی در جریان نیست. شما می توانید در شانگهای گالری ها، اپراها و معماری به سبک اروپایی را بیشتر از سایر شهرهای چینی مشاهده نمایید.

اگر در یک مغازه، کافی شاپ، رستوران یا هر مکان جدید دیگری را ببینند که افراد بومی زیادی در صف قرار دارند، این بدان معناست که کیفیت آن مکان بالا می باشد. بنابراین این طبیعی است که صاحبان مغازه ها فقط به مردم پول بدهند تا در مقابل مغازه های خود صف ایحاد کنند تا درآمد خود را افزایش دهند.

شما هرگز نمی توانید در مورد غذا در چین در امان باشید؛ زیرا برخی از افراد سعی می کنند، قوانین را دور بزنند تا پول بیشتری بدست آورند (همانند هر کشور دیگری، اما در اینجا همه چیز به دلیل جمعیت زیاد مردم بیشتر مشاهده می شود).

افزایش قیمت املاک از مشکلات زندگی در چین

این امر توسط برخی از شرکت ها مورد سوء استفاده قرار می گیرد و تمام قیمت های دیگر را بالا می برند. آنها سعی دارند با برخی قوانین، کمی این اثر را خنثی کنند؛ اما هنوز به اندازه کافی میسر نبوده است.

پیدا کردن کار از مشکلات زندگی در چین
پیدا کردن کار از مشکلات زندگی در چین

پیدا کردن کار از مشکلات زندگی در چین

بسیاری از متقاضیان اقدام به مهاجرت تحصیلی به چین می نمایند و معمولا پس از اتمام تحصیلات حود علاقمند به ماندن در این کشور و کار در آن می باشند. در این حصوص باید بگوییم کلاهبرداری زیادی در چین وجود دارد که می تواند برای مهاجران جدید مشکل ایجاد کند. تعداد زیادی پرواز توسط شرکت های غیر مجاز وجود دارد که قادر به ارائه ویزای کار مناسب نیستند.

برخی پرداخت حقوق و دستمزد را به تاخیر می اندازند و برخی دیگر وظایف و مسئولیت هایی به کارکنان خود می دهند که قبلاً در قرارداد کار تصریح نشده بود. یک محقق اقتصادی در ارگان اجرایی ارشد این کشور گفت: کند شدن اقتصادی چین برخی از مشکلات را برای اشتغال ملی ایجاد می کند.

برای پکن حفظ اشتغال، برای کنترل کشوری گسترده با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت بسیار اهمیت دارد. خسارات گسترده شغلی می تواند به نا آرامی اجتماعی منجر شود.

بیکاری در این کشور با دومین اقتصاد بزرگ جهان در مقایسه با سایر کشورها، نزدیک به پنج درصد یا کمتر است. اما در میان شک و تردید مداوم در مورد صحت چنین اطلاعاتی، گزارش های رسمی شروع به نشان دادن برخی از چالش ها در توانایی مردم چین برای حفظ شغل، کرده اند.

عادات غذایی متفاوت از مشکلات زندگی در چین

غذای غربی گران قیمت می باشد، و این می تواند یک معضل بزرگ برای کسانی باشد که نمی توانند روزانه غذای چینی را مصرف نمایند. برای کسانی که تصمیم می گیرند به شهر های کوچک سفر کنند، غذای چینی ممکن است تنها انتخاب باشد. همچنین، سلامت مواد غذایی در چین بسیار مشهور می باشد، اما تقریباً همه در بعضی از موارد مسمومیت غذایی را داشته اند.

اگر در مورد این که مردم چین از چه غذا هایی برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل و بیماری استفاده می کنند، پرس وج و کنید. ما برخی از غذا های محبوب را در یک لیست واحد برای شما جمع آوری کرده ایم.

  • سبزیجات سبز: اصل 101 در مورد جلوگیری از مسمومیت غذایی در چین و جلوگیری از سبزیجات با تولید انبوه می باشد. شاید تعجب کنید که چگونه ملتی که تقریباً در 90 درصد از دستور العمل های غذایی خود از سبزیجات استفاده می کنند، باید از سبزیجات تولید انبوه خودداری کند. واقعیت این است که بیشتر محصولات موجود در چین، آشکارا با سموم دفع آفات پوشیده شده است.
  • محصولات لبنی: یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید، جلوگیری از مصرف لبنیات می باشد. هرگز به دنبال محصولات فرآوری شده با درجه حرارت فوق العاده بالا (UHT)نباشید.
  • ماهی زنده: بهترین گزینه خرید ماهی تازه یخ زده می باشد. افرادی که در چین ساکن می باشند، فکر می کنند ماهی زنده بهترین گزینه است، زیرا این ایده که اخیراً صید شده است، را ارائه می دهد.اما در واقع ماهی های زنده فقط هشت ساعت یا کمتر از ماهی تازه یخ زده تازه می مانند.
  • صدف و خرچنگ: صدف و خرچنگ در چین می باشد. آن ها بیشتر در رودخانه ها گرفتار شده اند، و تأسف برانگیز است که اکثر این مکان های طبیعی واقعاً آلوده می باشند. بسیاری از فلزات موجود در کنار رودخانه مانند نیکل، جیوه و کروم را خواهید یافت که همه آن ها به مشکل آلودگی کمک می کنند.
  • قورباغه و مار ماهی: بسیار استرس آور است که برخی از عجیب ترین پیشنهادات در غذا های چینی دارای صنایعی هستند که آن ها کنترل نشده اند؛ قورباغه ها و مارماهی ها یکی از این نمونه ها می باشند. آن ها قبلاً توسط همه افراد به عنوان خوراک لذیذ تلقی می شدند.
  • کوفته های منجمد شده: بسیاری از غذا های سرخ شده در سوپر مارکت ها در چین به فروش می رسد. یکی از جذاب ترین ها، کوفته است که در اکثر رستوران ها ارائه می شود. سعی کنید از خوردن آن ها امتناع کنید، حتی اگر به یک برند معتبر دست یابید.
  • در اکثر اوقات، فروشندگان کالا هایی که از قبل سرخ شده و دوباره بسته بندی شده را خریداری می کنند که تاریخ آن ها قبلاً تمام شده است یا تاریخ انقضای نزدیکی دارد. آن ها همچنین دارای سدیم بسیار زیاد می باشند.
  • غذا های دودی: مسئله اصلی وعده های غذایی دودی در چین این است که همه آن ها پر از نیترات هستند که در صورت مصرف زیاد آن ها، بسیار خطرناک می باشند. بیشتر این کالا های دودی نیز گوشت های فرآوری شده ای هستند که کالری بسیار بالا و رنگ آمیزی مصنوعی زیادی دارند تا از نظر ظاهری مناسب به نظر برسند. مشکل کاهش این محصولات در سرزمین چین دو برابر بیشتر از سایر مناطق جهان می باشد، به خصوص که مارک های زیادی وجود دارند که محصولات مشابه ای را ارائه می دهند.
مشکلات حمل و نقل از مشکلات زندگی در چین
مشکلات حمل و نقل از مشکلات زندگی در چین

مشکلات حمل و نقل از مشکلات زندگی در چین

نحوه رانندگی بیشتر افراد در چین مشابه رانندگی پسر بچه ای 10 ساله، عصبانی و غیر طبیعی است. در این کشور اغلب قوانین راهنمایی و رانندگی رعایت نمی شود و شما می توانید در هر زمان افرادی را پیدا کنید که به هر سمتی رانندگی می کنند.

در طول ساعات پر رفت و آمد، وسایل حمل و نقل عمومی بسیار شلوغ هستند و شما در زمان ورود و خروج از مترو و اتوبوس ناچارید از میان سیلی از مردم راه خودتان را باز کنید.

ممکن است درباره ترافیک 10روزه بزرگراه ملی چین در اخبار مربوط به سال 2010 شنیده باشید. طول این ترافیک 100 کیلومتر بود که ده روز به طول انجامید و شامل هزاران اتومبیل بود.

اما علاوه بر ترافیک های بسیار سنگین، اکثر شهرها گرفتار ترافیک روزانه هستند و این شرایط به رغم گزینه های مقرون به صرفه حمل و نقل عمومی و مقررات ضد ترافیک فراوان در بسیاری از شهرها می باشد. قوانینی از قبیل طرح پلاک های زوج و فرد، بنابراین روزانه تنها نیمی از اتومبیل ها می توانند به صورت قانونی در شهرها تردد کنند.

دلایل زیادی برای مشکلات احتمالی ترافیک چین وجود دارد، مانند:

  • بسیاری از شهرهای چین برای تردد خودروها طراحی نشده اند. همچنین آن ها برای در بر گرفتن جمعیت عظیمی که اکنون دارد، ساخته نشده اند (به عنوان مثال پکن بیش از 20 میلیون نفر دارد) و در نتیجه در بسیاری از شهرها، جاده ها به اندازه کافی بزرگ نیستند.
  • خودروها نمادی از وضعیت مالی در نظر گرفته می شوند. در چین خرید اتومبیل بیشتر از آن که با هدف راحتی و آسایش همراه باشد، برای نشان دادن شرایط خوب کاری و مالی صورت می گیرد.
  • بسیاری از کارمندان دفتری در شهرهای چین برای همگام شدن با بقیه و تحت تأثیر قرار دادن، اتومبیل می خرند و پس از خرید، احساس می کنند که موظف به استفاده از آن هستند در حالی که ممکن است از حمل و نقل عمومی هم راضی باشند.
  • جاده های چین پر از رانندگان جدید است. حتی یک دهه پیش، اتومبیل ها بسیار کمتر از الان رایج بودند و اگر بیست سال به عقب برگردید باز هم تعداد اتومبیل ها کمتر از ده سال پیش بوده است.
  • چین تا حدود سال 2000 رکورد دو میلیون وسیله نقلیه را نشکسته بود، اما یک دهه بعد بیش از پنج میلیون اتومبیل داشت. این بدان معناست که در هر زمان درصد قابل توجهی از افرادی که در جاده های چین رانندگی می کنند، فقط چند سال تجربه دارند. گاهی اوقات این امر منجر به تصمیم گیری اشتباه در رانندگی می شود، و این تصمیم می تواند به جاده های مسدود شده منتهی شود.

اجاره های زیاد از مشکلات زندگی در چین

اجاره آپارتمان در نزدیکی مرکز شهر در شانگهای یا پکن می تواند بسیار گران باشد. صرف نظر از اینکه چقدر بابت مبلغ اجاره بها می پردازید، می توانید انتظار داشته باشید که هنگام نقل مکان به آنجا، چیزهای زیادی کثیف یا شکسته باشند.

شانگهای حدود 10 میلیون نفر ساکن دارد که از مناطق دیگر چین به آنجا آمده اند. اکثر آنها نمی توانند ملک را به صورت محلی خریداری کنند. بر اساس آمار JLL، 750000 خانه اجاره ای جدید تا پایان سال 2022 به بازارهای شانگهای، پکن، گوانگژو، شنزن، هانگزو و چنگدو افزوده خواهد شد.

صاحبان املاک تجاری و یا مسکونی در راس کسانی قرار دارند که از رونق اقتصادی شهر بهره می برند. این اجاره ها تنها حرکت صعودی دارند و هزینه های زندگی را افزایش می دهند. توسعه دهندگان چینی هشدار می دهند اجاره بیشتر به حاشیه ها ضربه خواهد زد.

مجموعه ای از توسعه دهندگان سرزمین اصلی، از جمله املاک لانگفور، چاینا وانک و املاک گروه سینو اوشن به منظور کاهش انتظار از ساکنان کم درآمد و متوسط که قادر به خرید آپارتمان نیستند، در حال توسعه خدمات اجارخانه می باشند.

به گفته دانیل یائو رئیس تحقیقات JLL چین، بازار چین به لطف سیاست های بیشتر، توسعه یافته خواهد شد. چشم انداز رشد خوب است، زیرا ادامه تشویق دولت منجر به هجوم سرمایه در راستای توسعه خانه های اجاره ای خواهد شد.

در صورتی که با خواندن مقاله بالا سوالاتی در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین و  تحصیل در چین برایتان بوجود آمد، می توانید به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید.

سوالات متداول در مورد مشکلات زندگی در چین

1- آیا یادگیری زبان چینی یکی از مشکلات زندگی در چین به شمار می آید؟

برای زندگی در چین و ارتباط برقرار کردن با افراد دیگر باید زبان چینی را یاد بگیرید. اقلیت مردم چین به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارند. یادگیری زبان چینی مقدار قابل توجهی سخت می باشد.

2- آیا برای زندگی در چین باید نگران نوع تغذیه خود باشیم؟

کشور چین از قوانین و مقررات خاصی برای تغذیه برخوردارند. لطفا قبل از مهاجرت به چین، قوانین و مقررات تغذیه ای شهر انتخابی خود را بررسی نمایید.

3- آیا در چین آلودگی هوا وجود دارد؟

کشور چین دارای آلودگی و گرد و غبار بسیاری است که می تواند برای افراد خطرناک باشد.

4- برای زندگی در چین، اجاره ملک یک معضل به شمار می آید؟

بله، هزینه بالا برای اجاره ملک و خرید ملک در چین یکی از معضلات چین به شمار می آید.

5- من قصد زندگی در چین را دارم، شرایط پیدا کردن کار در چین چگونه است؟

پیدا کردن کار در چین یکی از معضلات زندگی در چین به شمار می آید. کار کردن در چین بسیار می تواند سخت باشد. بعضی افراد ممکن است حقوق خود را به موقع دریافت نکنند و یا اینکه کارهایی غیر از وظایف خود انجام دهند.

6- وضعیت رانندگی در چین چگونه است؟

رانندگان در چین خیلی کم به قوانین و مقررات احترام می گذارند و می توان رانندگی آن ها را با کودک 10 ساله مقایسه کرد. هنگامی که در خیابان هستید بسیار باید مراقب باشید.

7- آیا شلوغی کشور چین می تواند برای زندگی من در چین مشکلی پیش بیاورد؟

پر جمعیت بودن شهر چین می تواند در موارد بسیاری برای شما مشکل ساز باشد. این مشکلات می تواند کم بودن شرایط کاری، ترافیک زیاد، ازدحام جمعیت در بسیاری از مکان ها، شلوغی در حمل و نقل های عمومی و غیره باشد.

8- هزینه زندگی در چین چقدر است؟

هزینه زندگی در چین بسته به منطقه زندگی و سبک زندگی فرد دارد. به طور کلی هزینه زندگی هر فرد در چین حدود 4500 یوان در ماه تخمین زده شده است.

9- برای زندگی در چین چه چیز هایی می تواند در ابتدا برای ما مشکل ساز باشد؟

در ابتدا که وارد چین می شوید ممکن است فرهنگ، تغذیه و زبان مردم چین باعث نگرانی شما شود.

10- من قصد زندگی در چین را دارم، امنیت در چین چگونه است؟

امنیت در چین نسبت به بسیاری از کشور های اروپایی بهتر است. در چین هیچ فردی مجوز اسلحه را ندارد و خشونت های خیابانی کمتری نسبت به بسیاری از کشور ها را خواهید دید. مسئله ای که ممکن است یکی از مشکلات زندگی شما در چین باشد، نحوه رانندگی افراد در چین است. هر بار که در خیابان می روید ممکن است زندگی خود را به خطر بیندازید.

11- مشکلات زندگی در چین کدامند؟

مشکلات زیادی برای زندگی در چین وجود دارد که از جمله آنها می توان به عادت غذایی مردم چین، سخت بودن یادگیری زبان چینی، کمبود شدید مسکن، قوی بودن سیستم فیلترینگ برنامه های مجازی و غیره اشاره نمود.

اسکرول به بالا