071-91009294  | 021-88724227  |

مزایا و معایب زندگی در روسیه

مزایای زندگی در روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

برای مهاجرت و زندگی در یک کشور خارجی نیاز دارید که اطلاعات زیادی درمورد کشور مربوطه و فرهنگ مردم آن بدست آورید تا بتوانید بهترین کشور مناسب خود را انتخاب کنید. در این مقاله می‌خواهیم درمورد یکی از قدرتمندترین کشورهای اروپایی یعنی روسیه صحبت کنیم و از مزایای زندگی در روسیه و معایب زندگی در روسیه آگاه شویم.

شرایط عمومی کشور روسیه

روسیه کشور واقع در بین آسیای شمالی و اروپای شرقی است و از نظر جغرافیایی به گونه‌ای قرار گرفته است که از دریای بالتیک در غرب تا اقیانوس آرام در شرق و از اقیانوس منجمد شمالی تا دریای سیاه، آزوف و خزر در جنوب گسترش می‌یابد. روسیه بیش از 17125191 کیلومتر مربع مساحت دارند و تقریبا 12.5 درصد کل زمین را کشور روسیه اشغال کرده است. پایتخت این کشور شهر مسکو و دومین شهر بزرگ آن سن پترزبورگ نام دارد.

تراکم جمعیت روسیه در سال 2021 145،969،549 نفر است که معادل 1.87 درصد جمعیت جهان است. در حدود بیش از 73 درصد جمعیت در روسیه در مناطق شهری زندگی می کنند و متوسط سن در این کشور 39.6 سال است. مسئله دیگر درمورد کشور روسیه که یکی از معایب زندگی در روسیه محسوب می‌شود آب و هوای این کشور است که دارای زمستان‌های سرد و طولانی و تابستان‌های بسیار کوتاه است. دمای هوا در ساحل جنوب شرقی دریای سیاه در حدود 6 درجه می باشد. دمای کم سابقه ای -71 درجه سانتی گراد (-96 درجه فارنهایت) در سال 1974 در دهکده Oymyakon در شمال شرقی سیبری ثبت شد، کمترین دمای ثبت شده در هر نقطه از جهان برای یک منطقه مسکونی.

اقتصاد کشور روسیه داراری اقتصادی متوسط است و جایگاه پنجمین اقتصاد بزرگ اروپا و یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد. جغرافیای وسیع روسیه عامل مهمی در فعالیت اقتصادی این کشور است، به طوری که برخی منابع تخمین می زنند که روسیه بیش از 30 درصد از منابع طبیعی جهان را در اختیار داشته باشد. بر اساس تخمین بانک جهانی، ارزش منابع طبیعی روسیه بیش از 75 تریلیون دلار است.

مزایای زندگی در روسیهمزایای زندگی در روسیه

در این قسمت می‌خواهیم درمورد مزایای زندگی در روسیه یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمد‌ترین کشورهای جهان صحبت کنیم. اولین موضوع مکان سکونت و خانه است مزیت مسکن در روسیه در این است که تنوع انتخاب بسیار زیاد است و گزینه‌های متنوعی مثل آپارتمان، اقامتگاه و خانه‌ها می‎شوند. اکثریت آپارتمان‌های ساخته شده در شهرهای روسیه، طبق سبک‌های کلاسیک طراحی شده‌اند و دارای سقف‌های بلندی هستند و یا دارای سبک مدرن بوده از امکانات عالی و اینترنت پر سرعت برخوردار می‌باشند. مجتمع‌های موجود در کشور روسیه دارای سیستم‌های امنیتی بسیار پیشرفته و بسیاری نیز دارای سالن ورزشی و سالن‌های اجتماعات هستند.

استخدام شدن در کشور روسیه در شغل‌های متفاوت علاوه بر حقوق بالا یکی دیگر از مزایای زندگی در روسیه را نیز شامل می‌شود که دریافت محلی برای اقامت، بیمه، اتومبیل و مزایای تحصیلی را برای افراد به دنبال دارد. این امر باعث می‌شود تا مهاجران از پرداخت هزینه در بسیاری از امور معاف شوند. یکی دیگر از ویژگی‌ها و مزیای زندگی در روسیه فرهنگ مردم این کشور است در برخورد اول ممکن است غیرصمیمی بنظر برسند و اگر فرصت آشنایی داشته باشید دوست‌های بسیار وفادار روسی برای خود پیدا خواهید کرد. آب و هوای کشور روسیه بسیار متنوع و وسیع است به دلیل اینکه تقیبا 12.5 درد کل جهان در این کشور قرار گرفته است. البته که در بیشتر مناطق این کشور زمستان‌ها بسیار سرد و طولانی و تابستان‌ها کوتاه است.

یکی دیگر از مزایای زندگی در روسیه راه‌های متفاوت و متنوع برای مهاجرت به کشور روسیه است. این را‎ه‌های شامل مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه، مهاجرت کاری به کشور روسیه، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور روسیه، ثبت شرکت در روسیه، خرید خانه در روسیه و مهاجرت از طریق ازدواج به روسیه است.

مزایا و معایب تحصیل در روسیه

شهریه دانشجویان بین المللی در روسیه می‌تواند از یک موسسه به موسسه دیگر متفاوت باشد اما نسبت به کشورهای آمریكای شمالی یا اروپا به ویژه در رابطه با كیفیت بالای آموزش، ارزان قیمت‌تر هستند. در ادامه درمورد مزایا و معایب تحصیل ر روسیه صحبت خواهیم کرد.

  • مدرک لیسانس در روسیه می تواند از 220،000 تا 240،000 روبل(3،385 دلار تا 3،690 دلار) در سال هزینه داشته باشد.
  • مدرک برای یک متخصص می تواند از 220،00 تا 240،000 روبل(3،385 تا 3،690 دلار) در سال هزینه داشته باشد.
  • مدرک کارشناسی ارشد می تواند از 240،000 تا 260،000 روبل(3746 دلار تا 4058 دلار) تا 450،000 روبل (8082 دلار در سال) هزینه داشته باشد.
  • دوره تحصیلات تکمیلی می تواند از 72،000 روبل(1293 دلار) تا 250،000(4490 دلار) در هر سال هزینه داشته باشد.

روسیه به دلیل اینکه کشوری چند ملیتی است کشورها و فرهنگ‌های متفاوتی می‌توانند در آن زندگی کنند. روسیه دارای بیش از 200 گروه قومی است که بیش از 100 زبان و گویش مختلف صحبت می کنند. قانون اساسی روسیه آزادی وجدان را تضمین می‌کند به طوری که مسیحیان، مسلمانان، بودایی‌ها، یهودیت‌ها و نمایندگان سایر ادیان در این کشور با همزیستی مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند.

تا اینجا درمورد ویژگی‌های تحصیل در روسیه صحبت کردیم. دانشگاه های روسیه بر خلاف دانشگاه های آمریکا تلاش چندانی برای پشتیبانی دانشجویان خارج از کلاس درس انجام نمی دهند. برای مثال در آمریکا درسترسی دانشجویان به وسایل تفریحی، اینترنت رایگان، سیستم‌های پشتیبانی قوی دانشجویی و فعالیت‌های فوق برنامه امری عادی است که در روسیه مشاهده نمی‌شود. تنوع غذایی نیز در دانشگاه‌های کشور روسیه بسیار پایین است.

معایب زندگی در روسیه

مزایای زندگی در روسیهیکی از مشکلات زندگی در روسیه زبان بسیار سخت در این کشور است. اگر شما بتوانید به زبان روسی مسلط شوید بی شک مردم کشور روسیه می‌توانند بیشتر به شما اعتماد کنند و شما را از خود بدانند اگر لهجه خوبی هم در این زبان داشته باشید بسیار بهتر است. اما برای یادگیری زبانن روسی تلاش و زمان زیادی نیاز است. اگر می‌خواهید در کشور روسیه زندگی کنید مطمئنن یادگیری زبان روسی به شما کمک زیادی خوهد کرد. شرایط آب و هوایی کشور روسیه نیز همان طور که ذکر شد بسیار سرد است و اگر تحمل سرما را ندارید نمی‌توانید در این کشور زندگی کنید.

در این مقاله درمورد مزایای زندگی در روسیه و معایب و مشکلات زندگی در روسیه صحبت کردیم. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با کشور روسیه با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در تماس باشید.

راه‌های متفاوت مهاجرت به روسیه چیست؟

این را‎ه‌های شامل مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه، مهاجرت کاری به کشور روسیه، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور روسیه، ثبت شرکت در روسیه، خرید خانه در روسیه و مهاجرت از طریق ازدواج به روسیه است.

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در روسیه چقدر است؟

  • مدرک لیسانس در روسیه می تواند از 220،000 تا 240،000 روبل(3،385 دلار تا 3،690 دلار) در سال هزینه داشته باشد.
  • مدرک برای یک متخصص می تواند از 220،00 تا 240،000 روبل(3،385 تا 3،690 دلار) در سال هزینه داشته باشد.
  • مدرک کارشناسی ارشد می تواند از 240،000 تا 260،000 روبل(3746 دلار تا 4058 دلار) تا 450،000 روبل (8082 دلار در سال) هزینه داشته باشد.
  • دوره تحصیلات تکمیلی می تواند از 72،000 روبل(1293 دلار) تا 250،000(4490 دلار) در هر سال هزینه داشته باشد.

امن‌ترین شهر روسیه کدامند؟

رتبه امن ترین شهر های روسیه به شرح زیر است:
پترزبورگ 134، مسکو 144، یکاترینبورگ 201 است و نووسیبریسک در رتبه 208 قرار دارد.

برای خرید خانه در روسیه باید چه مدارکی را ارائه دهید؟

برای خرید خانه در روسیه باید مدارکی مانند مجوز اقامت، سند خرید ملک و مدارک هویتی را ارائه دهید.

هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه مرکز شهر‌های روسیه چقدر است؟

هزینه اجاره به طور میانگین حدود ۲۳۰۰۰ روبل می‌باشد.

هزینه خرید ملک در روسیه خارج از مرکز شهر چقدر می‌باشد؟

هزینه برای هر متر مربع آپارتمان‌های مسکونی خارج از مرکز شهر بین ۳۷۹۰۹ روبل تا ۱۸۱۶۶۱ روبل می‌باشد.

 

اسکرول به بالا