071-91009294  | 021-88724227  |

مدارس شبانه روزی لهستان

مدارس شبانه روزی لهستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

این مقاله شامل اطلاعاتی درمورد مدارس شبانه روزی لهستان است. در اینجا نکاتی درمورد مزایا، سیستم آموزشی و شهریه­ های این مدارس شرح داده شده است. امید بر آن است تا این مطالب برای دانشجویان عزیز مفید واقع گردد و بتوانند از آن نهایت استفاده را ببرند.علاقه ­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین پرسش ­هایی در زمینه ­ی مدارس شبانه روزی لهستان می­توانند با مشاوران مجرب موسسه­ ی حقوقی و مهاجرتی میرداماد در تهران و شیراز تماس حاصل فرمایند.مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

  • نگاهی کلی بر مدارس شبانه روزی لهستان
  • مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی لهستان
  • سیستم آموزشی مدارس شبانه روزی لهستان
  • شهریه مدارس شبانه روزی لهستان
  • لیست مدارس شبانه روزی لهستان
  • پاسخ به سوالات متداول در مورد مدارس شبانه روزی لهستان

نگاهی کلی بر مدارس شبانه روزی لهستان

تحصیل در مدارس شبانه روزی برای کودکان و نوجوانان یکی از شیوه های محبوب تحصیل در بسیاری از کشور های مختلف است. جدا از کشورهای دیگر، بسیاری از خانواده های لهستانی نیز تمایل دارند که فرزندانشان در مدارس شبانه روزی تحصیل کنند.برخی از مدارس خصوصی این کشور تحصیل شبانه روزی به دانش آموزان را پیشنهاد و ارائه می­دهند. برای تحصیل در لهستان مدارس شبانه روزی زیادی وجود ندارد. این مدارس در سراسر کشور واقع شده اند و دسترسی به آن ها را برای افرادی که به پایتخت نزدیک نیستند را امکان پذیر کرده است.از آنجایی که در مدارس شبانه روزی لهستان دانش آموزان خارجی فراوانی مشغول به تحصیل هستند در نتیجه زبان این مدارس اکثراً انگلیسی است.مدارس شبانه روزی لهستان از مقاطع ابتدایی تا دبیرستان را پوشش می دهند، البته بیشتر این مدارس شامل مقاطع دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم می شوند که رده ی سنی 13 تا 18 را در بر می گیرد.شرایط اخذ پذیرش در مدارس شبانه روزی متفاوت است. هر کدام از این مدارس شرایط و محدودیت های مخصوص به خود را اعمال می کنند. متقاضیان باید به مهلت پایانی ارسال مدارک نیز توجه داشته باشند زیرا پس از گذشت این مهلت مدارس هیچ دانش آموزی را پذیرش نمی کنند.تحصیل در مدارس شبانه روزی هم برای والدین و هم برای فرزندان دشوار است اما پیشرفت کودکان را در پی دارد. تمایل به فرستادن فرزندان به مدارس شبانه روزی در کشور های غربی مثل کانادا، آمریکا و انگلستان بیشتر است.اما در حال حاضر تمایل خانواده های لهستانی به فرستادن فرزندشان به مدرسه شبانه روزی رو به افزایش است. به همین علت مدارس شبانه روزی با امکانات و تجهیزات بالایی در این کشور پدید آمده است که به غیر از خانواده های لهستانی از دیگر کشور ها نیز برای تحصیل در این مدارس اقدام می کنند.یکی از نکات مثبت درباره­ی تحصیل در مدارس شبانه روزی لهستان این است که دانش آموزان به زبان انگلیسی آموزش می بینند.

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی لهستان

مزایای علمی آموزشی مدارس شبانه روزی لهستان برای دانش آموزان که سبب می شود افراد اقدام به مهاجرت به لهستان نمایند، به شرح زیر است:

  • پذیرش دانش آموزان بین المللی: مدارس شبانه روزی لهستان مشتاقانه از سراسر جهان دانش آموز می پذیرند. تحصیل در فضایی بین المللی برای دانش آموزان تجربه ای عالی است و این موضوع باعث پیشرفت آن ها در یادگیری زبان انگلیسی و دروس دیگر می شود.
  • سیستم حمایتی: مدارس شبانه روزی لهستان به شدت دانش آموزان را برای تصمیمات زندگیشان مورد حمایت قرار می دهد. این مدارس سعی می کنند با آموزش های خصوصی و عمومی به دانش آموزان کمک کنند. البته این مدارس برنامه های مشاوره ای نیز برای دانش آموزان فراهم می کنند. این موضوع به دانش آموزان کمک می کند تا بتوانند سریعتر خود را وفق دهند.
  • آموزش به دانش آموزان استثنایی: برخی از مدارس شبانه روزی لهستان بخشی را به آموزش به دانش آموزان استثنایی که اوتیسم یا سندروم خاصی دارند اختصاص داده اند و برای آن ها محل اقامت نیز فراهم کرده اند.
  • منابع غنی و پیشرفته: مدارس شبانه روزی لهستان مانند هر مدرسه خصوصی، دارای منابع، امکانات و تجهیزات پیشرفته ای است. امکاناتی مانند تجهیزات مربوط به فناوری اطلاعات مثل کامپیوتر، تجهیزات آزمایشگاهی یا تجهیزات ورزشی.
  • کلاس های خلوت: مدارس شبانه روزی لهستان دارای کلاس هایی با ظرفیت کم هستند این بدین معناست که هر کلاس شامل تعداد کمی دانش آموز می شود. در نتیجه هر معلم می تواند وقت بیشتری را برای هر دانش آموز بگذارد که این امر بسیار در یادگیری بیشتر و بهتر دانش آموزان موثر است.
  • زمان: به دلیل نزدیکی محل اقامت دانش آموزان به مدرسه و همچنین سالن غذا خوری دانش آموزان می توانند در وقت و هزینه رفت آمد صرفه جویی کنند و بیشتر زمان خود را برای مطالعه و یادگیری بگذارند.
  • استقلال و انضباط: مدارس شبانه روزی لهستان به دانش آموزان استقلال و انضباط آموزش می­ دهد. دانش آموزان یاد می گیرند از لباس های خود مراقبت کنند، درست رفتار کنند، اتاقشان را مرتب و تمیز نگاه دارند و مهم تر از همه مقررات مدرسه را رعایت کنند.
  • دوستی در زندگی: فضای مدارس شبانه روزی بهترین مکانی است که دانش آموزان بتوانند بر روی روابط اجتماعی خود کار کنند و رفتار صحیح با دیگر دانش آموزان و دبیران را فرا بگیرند. آن ها همچنین می توانند در این مدارس دوستی هایی را ایجاد کنند که از موانع زبانی و فرهنگی عبور کرده باشد.
مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی لهستان
مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی لهستان

سیستم آموزشی مدارس شبانه روزی لهستان

سیستم آموزشی مدارس لهستان مانند سیستم آموزشی کشور های آمریکا و کانادا است. اگر چه این سیستم در مدارس مختلف و در برخی بخش ها با یکدیگر متفاوتند.پایه های تحصیلی مدارس شبانه روزی لهستان به شرح زیر می باشند:

پایه ی متوسطه دوره اول: این پایه برای دانش آموزان با رده ی سنی 6 و 7 تا 14 سال است. تا اواخر سال تحصلی2016-2017 این مدارس شامل شش کلاس می شد اما از تاریخ یک سپتامبر 2017 این مقطع شامل هشت کلاس شده است.تحصیل در پایه ی متوسطه دوره اول در لهستان با آمریکا متفاوت است و شامل دو مرحله است. مرحله ­ی اول شامل برنامه درسی می شود که دانش آموزان تنها توسط یک یا دو معلم آموزش می بینند، این امر برای پیشرفت دانش آموزان ضروری است. در مرحله ی دوم دانش آموزان توسط معلم های متفاوت آموزش می بینند.

پایه متوسطه دوره دوم: این مقطع که با نام دبیرستان نیز شناخته می شود و چهار سال به طول می انجامد. مقطع دبیرستان بازه­ی زمانی است که در طول آن دانش آموزان برای ورود به دانشگاه آماده می شوند. برنامه ی درسی این مقطع نسبت به قبل شدید تر است و آموزه های علمی در سطح بالاتری قرار دارد. در این مقطع دانش آموزان مدت بیشتری را صرف دروس اختصاصی مانند ریاضیات، فیزیک، کامپیوتر، شیمی، زیست و یا علوم انسانی مثل هنر و فرهنگ و زبان های خارجه می کنند.

توجه داشته باشید که دانش آموزان علاقمند می توانند پس از پایان تحصیلات دبیرستان، به تحصیل پزشکی در لهستان بپردازند.

شهریه مدارس شبانه روزی لهستان

شهریه مدارس شبانه روزی در لهستان یکسان نیست و این مقدار هزینه در هر مدرسه متفاوت است. میانگین شهریه مدارس شبانه روزی در کشور لهستان بین 20.000 دلار تا 70.000 دلار آمریکا است.این مبلغ شهریه امکان دارد شامل هزینه ­های اضافه باشد و یا شامل آن ها نباشد. هزینه ی وعده های غذایی بر عهده دانش آموز است. در برخی از این مدارس هزینه ی صبحانه و چای عصرانه با شهریه محاسبه می گردد و دانش آموز فقط می تواند هزینه­ ی دیگر وعده های خود را بپردازد.

شهریه مدارس شبانه روزی لهستان
شهریه مدارس شبانه روزی لهستان

لیست مدارس شبانه روزی لهستان

برخی از مدارس شبانه روزی لهستان، پایه تحصیلی دانش آموزان و همچنین زبان این مدارس به شرح زیر می باشند:

  1. دبیرستان آکادمیا: در این دبیرستان دانش آموزان پایه ­ی نهم تا دوازدهم مشغول به تحصیل هستند. زبان این مدرسه انگلیسی است.
  2. کالج بین المللی کلمبیا: در این کالج دانش آموزان پایه ی هفتم تا دوازدهم مشغول به تحصیل هستند. زبان تحصیلی این مدرسه انگلیسی است.
  3. آکادمی ای اف: در این آکادمی دانش آموزان پایه ی هشتم تا دوازدهم مشغول به تحصیل هستند. زبان های تحصیلی این آکادمی انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی است.
  4. کالج کریستین نیاگارا: در این کالج دانش آموزان پایه ی ششم تا دوازدهم مشغول به تحصیل هستند. زبان این کالج انگلیسی است.
  5. آکادمی رابرت لند: در این آکادمی دانش آموزان پایه ی پنجم تا دوازدهم مشغول به تحصیل هستند. زبان تحصیلی این آکادمی انگلیسی است.
  6. مدرسه نتروود راثسی: در این مدرسه دانش آموزان پایه ششم تا دوازدهم مشغول به تحصیل هستند. زبان تحصیلی این مدرسه انگلیسی است.
  7. مدرسه سنت استفن: در این مدرسه دانش آموزان پایه ی نهم تا دوازدهم مشغول به تحصیل هستند. زبان تحصیلی این مدرسه انگلیسی است.
  8. مدرسه کالج ترینیتی: در این مدرسه دانش آموزان پایه ی پنجم تا دوازدهم مشغول به تحصیل هستند و زبان تحصیلی این مدرسه انگلیسی است

 سوالات متداول در مورد مدارس شبانه روزی لهستان

1- آیا مدارس شبانه روزی لهستان دانش آموز بین المللی هم پذیرش می کنند؟

بله، مدارس شبانه روزی لهستان بین المللی هستند و از سراسر جهان دانش آموز می پذیرند.

2- آیا تحصیل در مدارس شبانه روزی لهستان معتبر است؟

بله، از آنجا که این کشور در حال پیشرفت است و خانواده های لهستانی و دانش آموزان بین المللی تمایل بیشتری برای تحصیل فرزندشان در این مدارس دارند، این مدارس در حال توسعه و پیشرفت هستند و دارای اعتبار بالایی هستند.

3- زبان مدارس شبانه روزی لهستان چیست؟

از آنجایی که در مدارس شبانه روزی لهستان دانش آموزان خارجی فراوانی مشغول به تحصیل هستند در نتیجه زبان این مدارس اکثراً انگلیسی است.

4- تحصیل در مدارس شبانه روزی لهستان چه مزایایی دارد؟

برخی از مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی لهستان عبارتند از: حمایت عاطفی از دانش آموزان، پذیرش دانش آموزان بین المللی، امکانات و تجهیزات پیشرفته، کلاس های خلوت، آموزش استقلال و انضباط.

5- شهریه­ ی مدارس شبانه روزی لهستان چقدر است؟

شهریه مدارس شبانه روزی در لهستان یکسان نیست و این مقدار هزینه در هر مدرسه متفاوت است. میانگین شهریه مدارس شبانه روزی در کشور لهستان بین 20.000 دلار تا 70.000 دلار آمریکا است.

6- چه مقاطعی در مدارس شبانه روزی لهستان تدریس می شود؟

مدارس شبانه روزی لهستان بیشتر شامل مقاطع دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم می شوند که رده ی سنی 13 تا 18 را در بر می گیرد.

7- مدارس شبانه روزی لهستان چه تجهیزات آموزشی برای دانش آموزان فراهم کرده است؟

مدارس شبانه روزی لهستان دارای منابع، امکانات و تجهیزات پیشرفته ای است: امکاناتی مانند تجهیزات پیشرفته مربوط به فناوری اطلاعات، تجهیزات آزمایشگاهی یا تجهیزات ورزشی.

8- شرایط پذیرش مدارس شبانه روزی لهستان چگونه است؟

هر کدام از مدارس شبانه روزی لهستان شرایط و محدودیت های مخصوص به خود را اعمال می کنند. متقاضیان برای اطلاع دقیق از شرایط مدرسه مورد نظر باید به سایت آن مدرسه مراجعه کنند.

9- مهلت پایانی ارسال مدارک برای مدارس شبانه روزی لهستان چه زمانی است؟

مهلت پایانی ارسال مدارک برای هر مدرسه شبانه روزی در لهستان متفاوت است و متقاضیان برای اطلاع دقیق از این زمان باید به سایت مدرسه مورد نظر مراجعه کنند.

10- آیا مدارس شبانه روزی لهستان دانش آموزان استثنایی را نیز می پذیرند؟

بله، برخی از مدارس شبانه روزی لهستان بخشی را به آموزش به دانش آموزان استثنایی که اوتیسم یا سندروم خاصی دارند، اختصاص داده اند و برای آن ها محل اقامت نیز فراهم کرده اند.

11- سیستم آموزشی مدارس شبانه روزی لهستان در مقطع دوره متوسطه اول چگونه است؟

پایه ی متوسطه دوره اول در لهستان شامل دو مرحله است. مرحله­ی اول شامل برنامه درسی می شود که دانش آموزان تنها توسط یک یا دو معلم آموزش می بینند، در مرحله ی دوم دانش آموزان توسط معلم های متفاوت آموزش می بینند.

اسکرول به بالا