071-91009294  | 021-88724227  |

شهر های صنعتی آلمان

شهرهای صنعتی آلمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور آلمان پس از افت و خیزهای بسیار، امروزه از قوی ترین اقتصادهای دنیا محسوب می شود و دارای بالاترین میزان تولید ناخالص در جهان می باشد. در بسیاری از شهرهای صنعتی کشور آلمان با شرکت های کوچک و بزرگی رو به رو هستید که از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا برخوردار می باشند. در این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد نگارش شده است با شهرهای صنعتی آلمان آشنا خواهید شد.

شهر های عمده صنعتی کشور آلمان

افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند باید بدانند که آلمان سومین قدرت بزرگ صنعتی جهان بعد از آمریکا و ژاپن است. عمده ترین تمرکز صنعتی آلمان غربی، مجتمع روور وستفالیا، دره فوقانی راین، برمن و هامبورگ است که از نظر کشتی سازی قابل توجه می باشد.

تمرکز صنعتی منطقه جنوبی در شهرهایی مانند مونیخ و آگزبورگ و در منطقه مرکزی در شهرهای صنعتی مانند سالزگیتر، کاسل، هانوفر و برونزویک می باشد. در شرق نیز بیشتر صنایع پیشرو در منطقه برلین و یا در شهرهایی مانند درسدن، لایپزیگ، دسائو، هال، کوتبوس و کمنیتز واقع شده است. بخش های اصلی صنعتی در (GDR)، مهندسی برق و الکترونیک، مواد شیمیایی، شیشه و سرامیک می باشند.

صنعت آلمان تا به امروز با هزینه های بالای نیروی کار در رقابت بین المللی سخت و مالیات بالای تجارت، دست و پنجه نرم کرده است. بزرگان صنعت در این کشور مانند دایملر بنز در حال بستن شرکت های غیردولتی، تعدیل کارمندان و به دنبال راه هایی برای افزایش بهره وری می باشند. سیاست هایی از این دست منجر به از بین رفتن نزدیک به 2 میلیون شغل صنعتی از سال 1991 شده است. شرکت های دیگری مانند غول الکترونیک زیمنس، در حال جابجایی ماشین آلات کارخانه به خارج از کشور در جستجوی هزینه های پایین تر کار و تأمین موقعیت های اقتصادی در حال توسعه مانند چین و تایلند هستند. در نیمه اول سال 1998 شرکتهای آلمانی بیش از 17 میلیارد دلار در خارج از کشور سرمایه گذاری کردند. در سال 2001 آلمان 5،691،677 دستگاه خودرو تولید کرد که 3 % افزایش نسبت به سال 2000 داشت. همچنین در سال 2000 تعداد 178،938 کامیون سنگین تولید کرد. توجه داشته باشید که افرادی که قصد مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری را دارند بایستی از قبل تمام شهر های صنعتی و پول ساز آلمان را شناسایی نمایند.

علیرغم هزینه های بازسازی (GDR) سابق، آلمان در سال 2002 دارای بزرگترین و موفق ترین شرکت های جهان بود، از اتومبیل گرفته تا الکترونیک پیشرفته، لوازم شیمیایی، لوازم رفاهی، لباس ورزشی و غیره.

محصولات صنعتی آلمان به دلیل کیفیت و قابلیت اطمینان بالا شناخته شده اند. با این وجود، رکود جهانی که از سال 2001 آغاز شد، صنعت آلمان را نیز تحت تأثیر منفی قرار داد و 45،000 ورشکستگی در سال 2002 از جمله هولزمن (شرکت بزرگ ساختمانی) به وجود آمد. صنعت ساخت و ساز که در اوایل دهه 1990 رونق پس از اتحاد مجدد را تجربه کرده بود، در ابتدای سال 2002 حدود 8% افت سفارش را تجربه کرد. برخی از تحلیلگران در سال 2002 میزان 3% را پیش بینی کردند که اقتصاد جهانی ضعیف، صنایع آلمان را مجبور به بازسازی و رقابت بیشتر می کند.

در صورتی که علاقمند به تحصیل در آلمان هستید شهر های زیادی در این کشور وجود دارند که دانشگاه های عالی رتبه ای دارند.

بهترین شهرهای آلمان برای کار
بهترین شهرهای آلمان برای کار

لیست شهر های صنعتی آلمان

40٪ از نیروی کار آلمان در کارهای تولیدی و ساخت مشغول هستند. آنها خودرو، تجهیزات الکتریکی، آهن، فولاد، مواد شیمیایی و ابزار نوری را تولید می کنند. مناطق تولیدی در ساکسونی و تورینگن واقع و عمدتا در شهر های لایپزیگ، درزدن، هاله و چمنیتز متمرکز شده اند. آلمان سومین کشور قدرتند صنعتی جهان بعد از ژاپن وایالات متحده آمریکا است و تقریبا همه مناطق غربی آلمان صنعتی هستند. منطقه اصلی صنعتی منطقه روهر در نوردراین وستفالن است. در انجا افراد به تولید ذغال سنگ، فولاد و صنایع سنگین مشغول هستند.

مناطق تولیدات شیمیایی، این نوع صنایع در اطراف چندین شهر بزرگ مانند هانور، مونیخ، فرانکفورت، و اشتوتگارت قرار دارد. صنایع خودرو سازی در آلمان جنوبی در شهرهای بایرن و بادن-ویتمبرگ واقع شده اند. این مناطق مارک هایی مانند فولکس واگن، بنز و BMW را تولید کرده اند. لایپزیگ، بزرگترین شهر در ایالت فدرال ساکسونی آلمان است که جمعیت آن حدود 560000 نفر است. لایپزیگ مرکز صنعتی منطقه و یک مرکز بزرگ فرهنگی است.

اگر علاقمند به تحصیل پزشکی در آلمان هسنید به شما توصیه می کنیم این فرصت را از دست ندهید و ختما برای مهاجرت تحصیلی به این کشور افدام نمایید.

شهر صنعتی درسدن در آلمان

درسدن، پایتخت ایالت ساکسونی و سومین شهر بزرگ آلمان غربی بعد ازبرلین و لایپزیگ می باشد. این شهر به عنوان اصلی ترین شهر صنعتی المان به شمار می رود. درسدن بر رودخانه الب واقع شده و یک مرکز صنعتی، فرهنگی و دولتی است که در سرتاسر دنیا به خاطر تراس برهل و مناطق دیدنی تاریخی شناخته شده است. صنایع آن در حال حاضر ابزار دقیق نوری، تجهیزات الکتریکی، مواد شیمیایی و داروهای تخصصی، خودرو و هواپیما و محصولات غذایی را تولید می کنند. همچنین صنعت میکروالکترونیک در حال رشد است. هاله یکی از شهرهای ایالت ساکسونی با جمعیت 233700 نفر می باشد. هاله همواره یک مرکز صنعتی مهم بوده است – میراث صنعتی آن شامل معدن نمک، صنایع شیمیایی و کارخانه شکلات سازی است.

شهر صنعتی درسدن در آلمان

صنعت شهر کمنیتس و هانوفر در آلمان

کمنیتس یک شهر بزرگ و مدرن در قلب اروپا است و در حدود 250،000 نفر جمعیت دارد. این شهر به مرز دو کشور همسایه اتحادیه اروپا جمهوری چک و لهستان، نزدیک است. وجود دانشگاه تکنولوژی کمنیتس و بسیاری از موسسات تحقیقاتی، این شهر را به مرکز تحقيق و توسعه ملی تبدیل کرده است. مجله تجاری Wirtschaftswoche اخیرا چمنیتز را به عنوان یکی از شهر های در حال رشد سریع اقتصادی معرفی کرده است.

هانور پایتخت ایالات lower Saxony آلمان می باشد و میزبان چندین نمایشگاه بزرگ در جهان بوده هست ؛ در نتیجه، آن را “شهر نمایشگاهی” می نامند. هانوور همچنین میزبان جام جهانی فوتبال 2006 بود. زبان اصلی مردم هانور آلمانی است و زبان انگلیسی زیاد رایج نیست، مگر در طول CeBIT یا رویدادهای بزرگ بین المللی. با این وجود اکثر مردم انگلیسی را متوجه می شوند.

شهر صنعتی نوردراین وستفالن در المان

نوردراین وستفالن، نقش مهمی در اقتصاد ملی ایفا می کند. منطقه راین-روهر مهمترین منطقه صنعتی کشور، دارای معادن اصلی و تولید کننده انرژی منطقه آلمان است.  این شهر نیز یک شهر صنعتی المان به شمار می رود. ذخایر زغال سنگ قیری (بیتومینه) در مناطق روهر و آخن واقع شده و معادن زغال سنگ لیگنیت در غرب کلن می باشد، اما در بسیاری از معادن، دیگر زغال سنگ تولید نمی شود و بسته شده اند. پالایشگاه های نفتی در روهر متمرکز شده اند. ذخایر آبی استفاده شده توسط صنایع سنگین دولتی و ساکنان شهری در 60 سد نگهداری می شود که این سدها عمدتا در کوه های سائرلند، برگ و مناطق شمال ایفل واقع شده اند.

تجارت و صنعت در مونیخ و فرانکفورت آلمان

مونیخ پایتخت شهر بایرن آلمان است که بیش از 1.5 میلیون جمعیت دارد. این شهر یک مرکز بین المللی بزرگ تجارت، مهندسی، تحقیق و پزشکی است که نمونه های آن وجود دو دانشگاه تحقیقاتی، تعدادی کالج های کوچک، نمانید اصلی چند شرکت چند ملیتی و موزه های علمی و فناوری جهانی مانند موزه دویوش و موزه ی BMW است. مونیخ با شکوه ترین شهر آلمان است و بارها و بارها در 10 رتبه برتر محل زندگی با کیفیت قرار گرفته است.

تجارت و صنعت در مونیخ و فرانکفورت آلمان

فرانکفورت مرکز تجارت و سرمایه گذاری آلمان و بزرگترین شهر در ایالت هسن آلمان است. این شهر به خاطر داشتن شلوغ ترین فرودگاه در آلمان شهرت دارد. فرانکفورت، بانک مرکزی اروپا و بورس اوراق بهادار آلمان است. علاوه بر این، میزبان برخی از مهمترین نمایشگاه های تجاری جهان مانند نمایشگاه اتومبیل و نمایشگاه کتاب فرانکفورت بوده است.

صنعت خودروسازی در اشتوتگارت آلمان

اشتوتگارت پایتخت شهر بادن ویتمبرگ آلمان است. این شهر به خاطر صنعت خودروسازی شهرت خاصی دارد. شرکت اصلی پورشه و مرسدس بنزدر اشتوتگارت می باشد و هر دو موزه های خودرو دارند. بایرن بزرگترین ایالت فدرال آلمان است. از نظر فرهنگی وجه مشترک های زیادی با سوییس و اتریش دارد. بعد از راینلند و برلین، بایرن محبوب ترین مقصد توریستی آلمان است.

بادن-ویتمبرگ یکی از 16 ایالت فدرال آلمان است و بهترین شهر توریستی در آلمان و اروپای مرکزی است. این شهر دارای کمترین میزان بیکاری است و تنها ایالت در آلمان است که نسبت تولد به میزان مرگ و میر بالاتر است. اداره آمار اروپا (یورواستات) بادن-ویتمبرگ را “مرکز تکنولوژی پیشرفته اروپا” نامیده است. موسسه حقوقی میرداماد آماده راهنمایی شما عزیزان هستند.

یکی از روش های کار در کشور آلمان، احذ ویزای جاب آفر آلمان می باشد که افرادی که شرایط آن را دارند می توانند اقدام به احذ این ویزا نمایند. در صورت علاقمندی می توانند با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی یرداماد تماس بگیرید تا شرایط شما را برای ویزای جاب آفر آلمان بررسی نمایند.

بهترین شهر های آلمان برای کار

  1. مونیخ (شهرستان)
  2. مونیخ (شهر)
  3. ارلانگن (شهرک)
  4. اینگولستادت (شهرک)
  5. بودینگن (شهرستان)
  6. دارمستادت (شهرک)
  7. رگنسبورگ (شهرک)
  8. استرنبرگ (شهرستان)
  9. وولفسبورگ (شهرک)
  10. اشتوتگارت (شهر)
  11. هایدلبرگ (شهرک)
  12. ابرسبرگ (شهرستان)
  13. لندشات (شهرک)
  14. کوبورگ (شهرک)
  15. مینتاونوسکریس (شهرستان)
  16. لادویگسبورگ (شهرستان)
  17. ارلانگنهوخستادت (شهرستان)
  18. اولم (شهرک)
  19. فاف هافن آن در ایلم (شهرستان)
  20. هوختا ونوسکریس ( شهرستان)

اگر قصد مهاجرت کاری به آلمان در این کشور ثروتمند و موفق را دارید با شعب رسمی موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در شهرهای شیراز و تهران در ارتباط باشید تا شما را در جریان جدیدترین قوانین مهاجرتی به این کشور قرار داده و با توجه به شرایط، بهترین راه ممکن را به شما پیشنهاد دهند.

سوالات متداول در مورد شهر های صنعتی آلمان

1- اقتصاد کشور آلمان چگونه است ؟

کشور آلمان پس از افت و خیزهای بسیار ، امروزه از قوی ترین اقتصادهای دنیا محسوب میشود و دارای بالاترین میزان تولید ناخالص در جهان می باشد .

2- موفق ترین شرکت های صنعتی در کشور آلمان در چه صنعتی بوده است؟

علیرغم هزینه های بازسازی (GDR) سابق، آلمان در سال 2002 دارای بزرگترین و موفق ترین شرکت های جهان بود، از اتومبیل گرفته تا الکترونیک پیشرفته، لوازم شیمیایی، لوازم رفاهی، لباس ورزشی و غیره.

3- شهرهای عمده صنعتی کشور آلمان کدامند؟

عمده ترین تمرکز صنعتی آلمان غربی ، مجتمع روور وستفالیا ، دره فوقانی راین ، برمن و هامبورگ است که از نظر کشتی سازی قابل توجه می باشند .تمرکز صنعتی منطقه جنوبی در شهرهایی مانند مونیخ و آگزبورگ و د ر منطقه مرکزی در شهرهای صنعتی مانند سالزگیتر ، کاسل ، هانوفر ، و برونزویک می باشد .

4- آلمان چندمین کشور قدرتمند صنعتی میباشد؟

آلمان سومین کشور قدرتمند بزرگ صنعتی جهان بعد از آمریکا و ژاپن است .

5- بخش های اصلی صنعتی در کشور آلمان شامل چه مواردی است؟

شامل مواد شیمیایی ، شیشه و سرامیک می باشند

6- صنعت کشور آلمان تا به امروز چگونه بوده است ؟

صنعت آلمان تا به امروز با هزینه های بالای نیروی کار در رقابت بین المللی سخت و مالیات بالای تجارت دست و پنجه نرم کرده است.بزرگان صنعت در این کشور مانند دایملر بنز در حال بستن شرکت های غیر دولتی ، تعدیل کارمندان و به دنبال را ه هایی برای افزایش بهره وری می باشند .

7- آیا محصولات صنعتی کشور آلمان کیفیت بالایی دارند ؟

بله ، محصولات صنعتی بالا به دلیل کیفیت و قابلیت اطمینان بالا شناخته شده اند .

8- رکود جهانی چه تاثیری در صنعت کشور آلمان داشت ؟

رکود جهانی که از سال 2001 آغاز شد ، صنعت آلمان را نیز تحت تاثیر منفی قرار داد و 45.000 ورشکستگی در سال 2002 از جمله هولزمن( شرکت بزرگ ساختمانی) به وجود آمد .صنعت ساخت و ساز که در اوایل دهه 1990 رونق پس از اتحاد مجدد را تجربه کرده بود ، در ابتدای سال 2002 حدود 8 درصد افت سفارش را تجربه کرد .

9- برخی از بهترین شهرهای آلمان برای کار کدامند؟

  • مونیخ
  • ارلانگن
  • بودینگن
  • دارمستادت
  • استرنبرگ
  • وولفسبورگ
  • اشتوتگارت
  • هایدلبرگ
  • کوبورگ
  • ابرسبرگ
  • اولم
  • لندشات

10- نظر تحلیلگران درباره اقتصاد کشور آلمان چیست؟

برخی از تحلیلگران در سال 2002 میزان 3 درصد را پیش بینی کرده اند که اقتصاد جهانی ضعیف ، صنایع آلمان را مجبور به بازسازی و رقابت بیشتر میکند .

11- صنعت خودرو سازی در کشور آلمان درحال حاضر چگونه است؟

شرکت غول الکترونیک زیمنس ، در حال جابجایی ماشین آلات کارخانه به خارج از کشور در جستجوی هزینه های پایین تر کار و تامین موقعیت های اقتصادی در حال توسعه مانند چین و تایلند هستند .در نیمه اول سال 1998 شرکت های آلمانی بیش از 17 میلیارد دلار در خارج از کشور سرمایه گذاری کردند .این شرکت همچنین در سال 2000 تعداد 178.938 ماشین سنگین تولید کرد.

اسکرول به بالا