071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

نیازمندی های پذیرش برای دوره پزشکی در دانشکده تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند ، داشتن مدرک کارشناسی ارشد تحقیق محور و یا گواهی معادل آن با نمره حداقلی 7.25 (از مقیاس 1 تا 10) است. شما به عنوان دانشجوی متقاضی تحصیل در ایسلند اگر تجربه تحقیقاتی مورد تاییدی داشته باشد امکان صرف نظر کردن از این قانون وجود دارد. اطلاعات بیشتر را در ادامه مقاله به قلم کارشناس موسسه حقوقی میرداماد، مطالعه فرمائید.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند

این دانشکده پزشکی از چهار بخش تشکیل شده است: پزشکی، فیزیوتراپی، رادیولوژی و علوم زیست پزشکی؛ همچنین یک موسسه تحقیقاتی و آموزشی پیشرو در حوزه علوم پزشکی در ایسلند است. این دانشگاه ارتباط قوی ای با بیمارستان دانشگاه دارد و امکان آموزش عالی و کسب تجربه کاری را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

تنها دانشکده پزشکی ایسلند، دانشگاه ریکیاویک ایسلند است که سالانه 40 پزشک از آن فارغ التحصیل می شوند. برای کسب پروانه کامل، دانشجویان پزشکی باید 6 سال تحصیلات پزشکی در مقطع کارشناسی را به پایان برسانند و پس از آن هم 12 ماه دوره آموزش بالینی اجباری را طی کنند.

نیازمندی های پذیرش تحصیلات در دوره لیسانس

دانشجویانی که در دانشگاه ایسلند ثبت نام میکنند باید امتحان تحصیلات تکمیلی یا امتحانی معادل با آن را گذرانده باشند. برای دوره های پزشکی و علوم درمانی فیزیکی در دانشکده پزشکی دانشگاه ایسلند امتحان های پذیرش خاصی وجود دارد که هر ساله در ماه ژوئن برگزار می شوند. ضوابط پذیرش دانشجویان جدید در این دوره ها مورد تایید شورای دانشگاهی قرار گرفته اند. لطفا توجه داشته باشید که این آزمون در ایسلند برگزار می شود.

نیازمندی های پذیرش تحصیلات تکمیلی

اگر دانشجویی شایستگی ها و صلاحیت آکادمیک خود را به شکل تحقیقات مستقل ثابت کرده باشد امکان صرف نظر کردن از قانون نمره حداقل وجود دارد. آخرین مهلت درخواست برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی یکم فوریه است. اهالی کشورهای نوردیک از این قاعده مستثنی هستند و می توانند تا پانزدهم ماه آوریل برای تحصیلات تکمیلی اقدام نمایند.

فرآیند درخواست تحصیل پزشکی در ایسلند

ابتدا متقاضیان می بایست یک درخواست الکترونیکی برای تحصیلات تکمیلی پر کنند (زمانی که درخواست ها پذیرفته می شوند این فرم در دسترس خواهد بود)، همچنین اطلاعاتی در مورد درخواست ها و آخرین مهلت ها را ببینید. برخی مدارک هم می بایست همراه با درخواست ارسال شوند (به شکل PDF).

فرآیند درخواست تحصیل پزشکی در ایسلند
فرآیند درخواست تحصیل پزشکی در ایسلند

شرایط تحصیل رشته پزشکی در ایسلند

دانشکده پزشکی برنامه های فارغ التحصیلی مختلفی را ارائه می دهد. این برنامه به عنوان یک دکتر بالینی، یک دانشمند، یک معلم، مدیر یا مدرک کار می کند، این برنامه های تحصیلات تکمیلی فرصت هایی را برای تاثیرگذاری بر کیفیت و توسعه سلامت و رفاه مردم فراهم می کند.

دانشکده با بسیاری از دانشگاه های برتر دنیا همکاری می کند. این برنامه دارای برنامه های عالی است که به سخت ترین استانداردهای بین المللی احترام می گذارند و دانشجویان فارغ التحصیل به عنوان کارکنان مورد نیاز می باشند. حداقل نیاز برای پذیرش در دانشگاه ایسلند یک آزمون تحصیلی در ایسلند است (stúdentspróf) یا یک سطح معادل تحصیلی است

فراتر از آزمون تحصیلی، نیازهای پذیرش بین دانشکده های دانشگاه متفاوت است. لطفا توجه داشته باشید که متقاضیانی که زبان مادری آنها زبان انگلیسی نیست، ممکن است نیاز به تایید زبان انگلیسی خود را با ارائه نمرات TOEFL یا IELTS داشته باشند.

امتحان ورودی برای برنامه های کارشناسی در پرستاری، پزشکی، و علوم فیزیوتراپی در ماه ژوئن برگزار می شود. برای ایسلندی به عنوان زبان دوم، دانشجویان کارشناسی، باید یک امتحان پذیرش ویژه در هفته دوم ژوئن برگزار کنند. آزمون های رقابتی برای پزشکی، دندانپزشکی و رادیوگرافی در پایان ترم پاییز در دسامبر برگزار می شود.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایسلند

طبق شرایط پذیرش دندانپزشکی ایسلند برای ارائه مدرک، سخنرانی ها به زبان ایسلندی هستند. اکثر کتابهای درسی به زبان انگلیسی یا سایر زبان های خارجی (به عنوان مثال دانمارکی و دیگر زبانهای اسکاندیناوی) هستند. یک آزمون رقابتی در پایان ترم اول برگزار می شود. فقط تعداد محدودی از دانش آموزان (5) با بالاترین نمرات اجازه ادامه در برنامه را دارند. 180 اعتبار ECTS برای تکمیل واجد شرایط، 60 واحد در سال است. دانش آموزان باید تمام واحد های سال قبل را قبل از شروع تحصیل در سال تحصیلی بعدی تکمیل کنند.

داشتن مدرک کارشناسی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ایسلند اجازه ثبت نام به عنوان تکنولوژیست دندانپزشکی با اداره بهداشت را بدون آموزش و یا تحصیل بیشتر می کند. متخصصان دندانپزشکی در تمام جنبه های حرفه ای، هر دو تئوری و عملی، قادر به ساخت دندانپزشکی ترمیم، پروتز و لوازم (از قبیل منحصر به فرد، تاج و پل های ساخته شده به صورت جداگانه یا لوازم ارتودنسی) به یک استاندارد بالایی از دقت نیاز دارد. این دوره به دنبال گسترش درک مناطق جدید و در حال توسعه در زمینه تکنولوژی دندانپزشکی و تقویت روابط درون تیم دندانپزشکی است.

دانشگاه های معتبر پزشکی ایسلند

دانشگاه دولتی ایسلند واقع در شهر ریکیاویک می باشد و یک موسسه آموزشی و علمی پیشرفته است که در انجمن علمی جهانی به دلیل تحقیق و پژوهش شهرت دارد. دانشگاهی مدرن، متنوع و به سرعت در حال توسعه می باشد و فرصتی برای تحصیل و پژوهش در 400 برنامه و رشته تحصیلی از جمله علوم اجتماعی، علوم بهداشت، علوم انسانی، آموزش، علوم طبیعی و مهندسی در این دانشگاه برای دانشجویان در این دانشگاه فراهم شده است.

این دانشگاه قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه ایسلند است که از پنج مدرسه و 25 دانشکده تشکیل شده است و تنها دانشگاهی است که در آن تمام رشته های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد موجود است. همچنین اکثر رشته ها در مقطع دکترا موجود است. رشته های بسیاری به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شود. در حال حاضر 13 هزار دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده اند که حدود 1100 دانشجوی آن بین المللی هستند.

شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند

هزینه شهریه دانشگاه های پزشکی جزیره ایسلند هر ساله در حال تغییر است. بهتر است دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور جهت آشنایی با مبالغ شهریه دانشگاه مستقیما با دانشگاه مورد نظر ارتباط برقرار نمایند.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور ایسلند به عوامل مختلفی همچون دانشگاه مورد نظر، مقطع تحصیلی مورد نظر، داشتن ملیت اروپایی یا غیر اروپایی متقاضی و غیره بستگی دارد.

هزینه شهریه دانشگاه های خصوصی این کشور در مقایسه با هزینه شهریه دانشگاه های دیگر کشور های اروپایی نسبتا کم می باشد. همچنین در ارتباط با دانشگاه های دولتی این کشور هزینه شهریه به صورت سالیانه و مبلغی متناسب و معقول می باشد. دانشجویان غیر اروپایی علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه ملزم به پرداخت هزینه جهت درخواست پذیرش در این دانشگاه ها نیز می باشند.

شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند
شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند

دانشگاه Bifrost، آکادمی ایسلند و دانشگاه ریکیاویک سه دانشگاه خصوصی در این رابطه می باشند. دانشگاه ریکیاویک یکی از دانشگاه های بسیار معتبر کشور ایسلند در زمینه تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی واقع در پایتخت این کشور می باشد. مبلغ شهریه این دانشگاه از محدوده ISK 540000 تا ISK 2000000 یا (5351 USD تا 19820 USD یا 4358 یورو تا 16139 یورو ) به صورت سالیانه متفاوت می باشد. البته لازم به ذکر است که این دانشگاه جزء معدود دانشگاه های کشور ایسلند است که بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی متفاوتی را ارائه می نماید و دانشجویان می توانند از این طریق، مبالغ کمتری را جهت تحصیل در کشور ایسلند متقبل شوند.

دانشگاه ایسلند، دانشگاه Holar، دانشگاه Akureyri و دانشگاه کشاورزی ایسلند 4 دانشگاه عمومی و دولتی این کشور می باشد که پرداخت هزینه شهریه آن ها به صورت سالیانه و مبلغ 75000 ISK یا 743 USD یا 605 یورو می باشد. یکی دیگر از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کشور ایسلند، دانشگاه ایسلند می باشد که دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه ملزم به پرداخت سالیانه 35000 کرون می باشند.

در دانشگاه های این کشور چنانچه دانشجو هزینه شهریه را پرداخت نماید برای کل مدت زمان مورد نظر منظور می گردد اما چنانچه به هر دلیل وقفه ای در تحصیل دانشجو اتفاق بیفتد و دانشجو نتواند ادامه تحصیل دهد کل مبلغ شهریه به وی بازگردانده خواهد شد.

مدارک و شرایط اخذ پذیرش رشته پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند

دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی ملزم به گذراندن و قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور می باشند. همچنین این متقاضیان باید در دوره دبیرستان خود الزاما دروس مربوط به علوم پایه را آموزش دیده باشند. به طور کلی برخی مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست
  • گذرنامه معتبر
  • یک قطعه عکس
  • فتوکپی از گواهی تولد
  • فتوکپی از مدارک تحصیلی متقاضی
  • رونوشت دوره های پیشین متقاضی
  • گواهی قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  • چنانچه زبان بومی متقاضی غیر از زبان انگلیسی باشد، متقاضی ملزم به ارائه مدرک TOEFEL یا IELTS جهت اثبات مهارت و تسلط خود به زبان انگلیسی می باشد.

لازم به ذکر است اغلب برنامه های دانشگاه های کشور ایسلند در مقطع تحصیلی کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می شود. دانشجویان بایستی کلیه مدارک مورد نظر را به صورت ترجمه شده معتبر به همراه پیشنیاز های ویزای تحصیلی ایسلند به دانشگاه مورد نظر خود ارسال نمایند که در این راستا متخصصین امر مهاجرت تحصیلی موسسه حقوقی میرداماد، شما را راهنمایی خواهند کرد.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند

  • تکمیل فرم درخواست
  • گذرنامه معتبر
  • یک قطعه عکس
  • فتوکپی از گواهی تولد
  • فتوکپی از مدارک تحصیلی متقاضی
  • رونوشت دوره های پیشین متقاضی
  • گواهی قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  • چنانچه زبان بومی متقاضی غیر از زبان انگلیسی باشد، متقاضی ملزم به ارائه مدرک TOEFEL یا IELTS جهت اثبات مهارت و تسلط خود به زبان انگلیسی می باشد.

لازم به ذکر است اغلب برنامه های دانشگاه های کشور ایسلند در مقطع تحصیلی کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می شود.

هزینه شهریه دانشگاه های پزشکی جزیره ایسلند هر ساله در حال تغییر است. بهتر است دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور جهت آشنایی با مبالغ شهریه دانشگاه مستقیما با دانشگاه مورد نظر ارتباط برقرار نمایند.
هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور ایسلند به عوامل مختلفی همچون دانشگاه مورد نظر، مقطع تحصیلی مورد نظر، داشتن ملیت اروپایی یا غیر اروپایی متقاضی و غیره بستگی دارد.هزینه شهریه دانشگاه های خصوصی این کشور در مقایسه با هزینه شهریه دانشگاه های دیگر کشور های اروپایی نسبتا کم می باشد. همچنین در ارتباط با دانشگاه های دولتی این کشور هزینه شهریه به صورت سالیانه و مبلغی متناسب و معقول می باشد. دانشجویان غیر اروپایی علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه ملزم به پرداخت هزینه جهت درخواست پذیرش در این دانشگاه ها نیز می باشند.

دانشگاه دولتی ایسلند واقع در شهر ریکیاویک می باشد و یک موسسه آموزشی و علمی پیشرفته است که در انجمن علمی جهانی به دلیل تحقیق و پژوهش شهرت دارد .

این دانشگاه قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه ایسلند است که از پنج مدرسه و 25 دانشکده تشکیل شده است و تنها دانشگاهی است که در آن تمام رشته های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد موجود است. همچنین اکثر رشته ها در مقطع دکترا موجود است. رشته های بسیاری به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شود. در حال حاضر 13 هزار دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده اند که حدود 1100 دانشجوی آن بین المللی هستند

طبق شرایط پذیرش دندانپزشکی ایسلند برای ارائه مدرک، سخنرانی ها به زبان ایسلندی هستند. اکثر کتابهای درسی به زبان انگلیسی یا سایر زبان های خارجی (به عنوان مثال دانمارکی و دیگر زبانهای اسکاندیناوی) هستند. یک آزمون رقابتی در پایان ترم اول برگزار می شود. فقط تعداد محدودی از دانش آموزان (5) با بالاترین نمرات اجازه ادامه در برنامه را دارند. 180 اعتبار ECTS برای تکمیل واجد شرایط، 60 واحد در سال است. دانش آموزان باید تمام واحد های سال قبل را قبل از شروع تحصیل در سال تحصیلی بعدی تکمیل کنند.

ابتدا متقاضیان می بایست یک درخواست الکترونیکی برای تحصیلات تکمیلی پر کنند (زمانی که درخواست ها پذیرفته می شوند این فرم در دسترس خواهد بود)، همچنین اطلاعاتی در مورد درخواست ها و آخرین مهلت ها را ببینید. برخی مدارک هم می بایست همراه با درخواست ارسال شوند به شکل PDF).)

اگر دانشجویی شایستگی ها و صلاحیت آکادمیک خود را به شکل تحقیقات مستقل ثابت کرده باشد امکان صرف نظر کردن از قانون نمره حداقل وجود دارد. آخرین مهلت درخواست برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی یکم فوریه است. اهالی کشورهای نوردیک از این قاعده مستثنی هستند و می توانند تا پانزدهم ماه آوریل برای تحصیلات تکمیلی اقدام نمایند.

این دانشکده پزشکی از چهار بخش تشکیل شده است: پزشکی، فیزیوتراپی، رادیولوژی و علوم زیست پزشکی؛ همچنین یک موسسه تحقیقاتی و آموزشی پیشرو در حوزه علوم پزشکی در ایسلند است. این دانشگاه ارتباط قوی ای با بیمارستان دانشگاه دارد و امکان آموزش عالی و کسب تجربه کاری را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.تنها دانشکده پزشکی ایسلند، دانشگاه ریکیاویک ایسلند است که سالانه 40 پزشک از آن فارغ التحصیل می شوند. برای کسب پروانه کامل، دانشجویان پزشکی باید 6 سال تحصیلات پزشکی در مقطع کارشناسی را به پایان برسانند و پس از آن هم 12 ماه دوره آموزش بالینی اجباری را طی کنند.

دانشجویانی که در دانشگاه ایسلند ثبت نام میکنند باید امتحان تحصیلات تکمیلی یا امتحانی معادل با آن را گذرانده باشند. برای دوره های پزشکی و علوم درمانی فیزیکی در دانشکده پزشکی دانشگاه ایسلند امتحان های پذیرش خاصی وجود دارد که هر ساله در ماه ژوئن برگزار می شوند. ضوابط پذیرش دانشجویان جدید در این دوره ها مورد تایید شورای دانشگاهی قرار گرفته اند. لطفا توجه داشته باشید که این آزمون در ایسلند برگزار می شود.

داشتن مدرک کارشناسی ارشد تحقیق محور و یا گواهی معادل آن با نمره حداقلی 7.25 (از مقیاس 1 تا 10) است. شما به عنوان دانشجوی متقاضی تحصیل در ایسلند اگر تجربه تحقیقاتی مورد تاییدی داشته باشد امکان صرف نظر کردن از این قانون وجود دارد.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا