071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط پذیرش از دانشگاه های ایتالیا

شرایط پذیرش از دانشگاه ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانشجویان از نقاط مختلف دنیا همواره به دنبال تحصیل در دانشگاه های معتبر هستند. دانشگاه های اروپا از جمله مقصدهای این دانشجویان است که امکانات تحصیلی مناسب و پیشرفته را در تمامی مقاطع به متقاضیان ارائه می کنند. دانشگاه های ایتالیا دارای قدمت زیادی هستند و برخی از آنها به عنوان معتبرترین مکان برای تحصیل شناخته می شوند. در ادامه شرایط پذیرش از دانشگاه ایتالیا را برای شما عزیزان شرح می دهیم و می توانید جهت هرگونه سوال با ما در موسسه میرداماد تماس حاصل فرمایید.

شما میتوانید با مراجعه به لینک های زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

  1. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا
  2. تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

شرایط تحصیل و اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا

ایتالیا با گنجینه های تاریخی، غذاهای باشکوه، مناطق متنوع و هیجان انگیز و طیف وسیعی از فعالیت های اجتماعی و سرگرمی یک انتخاب عالی برای تحصیلات محسوب می شود. به جز میراث فرهنگی و تاریخی ایتالیا دارای تاریخچه طولانی در فرماندهی و نواوری است. ایتالیایی های مشهور مثل کریستف کلمب یا مارکوپولو، انریکو فارمی (فیزیک دانی که اولین راکتور هسته ای را اختراع کرد)، لئوناردو داوینچی یا گالیله که تلسکوپ را اختراع کرد و نشان داد که زمین به دور خورشید می چرخد از جمله این افراد هستند. جهت تحصیل در ایتالیا باید بدانید که این کشور حدود 97 دانشگاه دارد که به چند دسته تقسیم می شود:

  • دانشگاه های دولتی که اکثریت دانشگاه های ایتالیا را تشکیل می دهد.
  • دانشگاه های دولتی که به جای دولت توسط استان ها تامین اعتبار می شود.
  • دانشگاه های خصوصی و دانشکده های عالی فارغ التحصیلی (SCULLION SUPERIOR UNIVERSITY) که مستقل هستند و دوره های آموزش و تحقیقات پیشرفته در زمینه تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهند.

اکثر دوره ها به زبان ایتالیایی ارائه می شوند اما تعداد دوره های انگلیسی در حال افزایش است. شرایط پذیرش در دانشگاه های ایتالیایی، رشته تحصیلی مورد نظرتان را انتخاب کنید، دانشگاه ایتالیایی که می خواهید در ان تحصیل کنید را انتخاب کنید. برای درخواست آماده شوید: قبل از درخواست برای دانشگاه های ایتالیا، ابتدا باید شرایط تحصیلی شما در ایتالیا بررسی شود.با دانشگاه مورد نظر خود ارتباط بر قرار کنید و برای ارزیابی مدارک خود درخواست دهید. اگر شما استانداردهای صلاحیت پذیرفته شدن را داشته باشید، باید برای درخواست مدارک خود را به سفارت یا کنسولگری ایتالیا ارسال کنید.

برای مهاجرت به ایتالیا و شرکت در دوره های کارشناسی باید تحصیلات دوران متوسطه را با موفقیت به پایان رسانده باشید و یک مدرک معتبر از آموزش عالی کشور دریافت کرده باشید. برای دوره های کارشناسی ارشد باید مدرک لیسانس یا مدرک معادل ان را داشته باشید.

دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه های ایتالیا معمولا بر اساس میانگین نمرات تحصیلات قبلی رتبه بندی می شوند. حداقل امتیاز مورد نیاز برای دوره تحصیلی خود را چک کنید. بعضی از رشته ها مثل پزشکی (تحصیل پزشکی در ایتالیا)، معماری، مهندسی برای پذیرش نیاز به امتحان ورودی دارند. مدارک مورد نیاز

  • مدارک شناسایی
  • عکس پاسپورت
  • رونوشت دانشگاهی
  • جزییات برنامه تحصیلی / شرح دوره( باید شامل ساعت های دوره تحصیلی یا فعالیت های اموزشی باشد)
  • رزومه
  • نامه های توصیه
  • نامه انگیزه
  • زبان
  • نمونه کار( متقاضیان دوره های معماری یا هر دوره طراحی)
  • امتیاز رسمی SAT یا ACT
  • مهلت درخواست برای دانشگاه های ایتالیا اواسط ماه آوریل تا اواسط ماه می است
  • اقدامات بعد از نامه پذیرش
  • درخواست ویزا
  • بعد ار هفت روز ورود به ایتالیا دانشجویان برای درخواست اقامت باید به پلیس محلی(ANGOSTURA) مراجعه کنند

مدرک زبان مورد نیاز اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه های ایتالیایی برنامه های تحصیلی خود را به زبان ایتالیایی و انگلیسی ارائه می کنند. با این وجود، اکثر برنامه های دوره های کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی تدریس می شوند. در بعضی از دانشگاه های ایتالیا ممکن است برای درخواست به مدرک زبان ایتالیایی نیاز باشد اما امتحانات و تدریس به زبان انگلیسی ارائه شوند. آزمون های زبان پذیرفته شده توسط دانشگاه های ایتالیا:

  • COLS: این آزمون ممکن است در ایتالیا و موسسات فرهنگی سراسر جهان برگزار شود.
  • CELL:این آزمون با همکاری دانشگاه پروجا (PERUVIAN) در مراکز مجاز برگزار می شود.

مدرک زبان مورد نیاز اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا

آزمون های زبان انگلیسی، اگر برای دوره هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند درخواست داده اید باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشید. مدارک پذیرفته شده زبان انگلیسی عبارتند از:

  • TOEFL
  • TONIC
  • IELTS
  • C.1 ADVANCED

دانشجویانی که می توانند مدرک زبان انگلیسی خود را به عنوان مدرک لیسانس خود (حداقل برای سه سال) اثبات کنند نیازی به مدرک زبان انگلیسی ندارند.

شرایط پذیرش از دانشگاه های ایتالیا مقطع لیسانس

زمانی که برای تحصیل در دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکتری در یک دانشگاه ایتالیایی درخواست می دهید شرایط پذیرش متعددی وجود دارد که باید آنها را در نظر داشته باشید. از الزامات ورود برای دوره های کارشناسی در دانشگاه های ایتالیا به پایان رساندن موفقیت آمیز دوره دبیرستان است. دانش آموزان باید یک مدرک تحصیلی معتبر داشته باشند و تحصیلات عالی در کشور را گذرانده باشند. به یاد داشته باشید که از شما خواسته می شود که سطح مطالعات خود را مطابق با مدارک ایتالیا اثبات کنید.

دوره های کارشناسی در ایتالیا معمولا سه ساله هستند و شامل دو ترم در هر سال تحصیلی می شوند. ترم اول در ماه سپتامبر آغاز می شود و در ماه فوریه به پایان می رسد. ترم دوم از فوریه تا ژوئن ادامه دارد. مدت دوره تحصیلی در بعضی از رشته ها متفاوت است. رشته پزشکی شش ساله و دوره های حقوق پنج ساله هستند. علاوه بر این دوره های کارشناسی مبادلاتی برای دانشجویان کارشناسی در دسترس است. شرایط پذیرش در دوره های کارشناسی بسته به گروه تحصیلی متفاوت است.

دانش آموزانی که می‌خواهند در دوره های کارشناسی دانشگاه های ایتالیا تحصیل کنند باید تمامی رونوشتها، تمام اوراق نشانه گذاری شده، گواهی های دوره تحصیلی(12 سال) یا معادل ان را ارسال کنند. توصیه می شود که دانش آموزان مدارک را پس از تبدیل نمرات به دست آمده به نمرات بر اساس سیستم رتبه بندی ایتالیا ارسال کنند.مدارک ذکر شده به همراه دیگر مدارکی که ممکن است لازم باشد باید به زبان ایتالیایی ترجمه شود و به همراه نسخه های تایید شده اصلی ارائه شوند. اسناد باید توسط یک شخص یا سازمان شناخته شده قانونی یا دولت ارسال شود.

شرایط پذیرش از دانشگاه های ایتالیا مقطع لیسانس

برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا دانش آموزان باید در زبان ایتالیایی مهارت داشته باشند و نیاز است که یک مدرک زبان ارائه دهند. در صورتی که مدرک زبان نداشته باشند لازم است که یک امتحان مهارت زبان ایتالیایی که هر ساله در روز اول سپتامبر در موسسات آموزش عالی برگزار می شود شرکت کنند. بعضی از دانشگاه ها خواستار این هستند که دانشجویان در آزمون های پذیرش رقابتی که توسط دانشگاه ها یا مقامات مرکزی سازماندهی شده است شرکت کنند.

این امتحانات به زبان ایتالیایی برگزار می شود و تنها بعد از اینکه دانش آموزان نمرات خوبی در امتحان مهارت زبان ایتالیایی به دست اورند اجازه خواهند داشت که در آزمون پذیرش شرکت کنند. دانشجویان غیر اروپایی باید بیمه اجباری درمانی داشته باشند تا هزینه های احتمالی پزشکی که ممکن است در طول اقامت آنها در ایتالیا اتفاق بیفتد را پوشش دهد. دانش آموزان می توانند یکی از بیمه های درمانی که برای دانشجویان غیر شهروندی اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است انتخاب کنند.

شرایط اخذ پذیرش دکترا از دانشگاه های ایتالیا

اخذ پذیرش برای تحصیل در مقطع دکتری در کشور ایتالیا می تواند با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه مدنظر شما متفاوت باشد. معمولا برای پذیرش می بایست یک درخواست آنلاین ارسال کنید و در یک آزمون مصاحبه نمره قبولی کسب کنید. برای پذیرش در مقطع دکتری متقاضی می بایست مدرک کارشناسی ارشد خود و یا هر مدرک دیگری که معادل آن باشد دریافت کرده باشد. اگر شرایط لازم را تا قبل از شروع کلاسها کسب کرده باشید نیز می توانید برای احذ پذیرش اقدام کنید.

اگر مدارک تحصیلی خود را در خارج از ایتالیا کسب کرده باشید، باید آن ها را از لحاظ آکادمیک در کشور ایتالیا معادل سازی کنید و مدارکتان می بایست مورد تایید رسمی دانشگاه قرار گیرند. برای این کار باید نامه درخواستی به دفتر مدیریت دانشگاه ارسال کنید. در آنجا به درخواست شما رسیدگی خواهد داشت. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که قبل از اقدام به درخواست با دانشگاه تماس بگیرید و در مورد این مسائل با آن مشورت کنید.

دانشجویانی که در کشور ایتالیا زندگی نمی‌کنند، می بایست درخواست و مدارک خود را به نمایندگی دیپلماتیک ایتالیا در کشور محل زندگی خود تحویل دهند. شرایط زبانی: بسته به نوع رشته و ملیتتان ممکن است لازم باشد مدرکی مبنی بر تسلط به زبان انگلیسی و یا ایتالیایی به دانشگاه ارائه دهید. این شرایط در هرکدام از دانشگاه ها متفاوتند. مدارک مورد قبول برای زبان انگلیسی: تافل، ایلتس ، T.O.E.I.C، C.1 پیشرفته، مدارک مورد قبول برای زبان ایتالیایی: C.I.LS، C.ELI. برای پذیرش در مقطع دکتری در کشور ایتالیا رقابت سختی وجود دارد. درخواست به صورت آنلاین است و مدارکی که باید داشته باشید شامل این موارد می شوند:

  • مدارک تحصیلی و دانشگاهی، ریز نمرات دانشگاه و CV
  • نامه ارجاع از یک یا دو نفر از شخصیت های دانشگاهی که با شما کار کرده اند.
  • نامه ی انگیزشی: این مدرک باید هدف و انگیزه شما از درخواست پذیرش را توضیح دهد و در آن ذکر کنید که چرا فکر میکنید برای تحصیل در این رشته فرد مناسبی هستید.
  • پروپوزال تحقیقاتی: ممکن است حتی اگر قصد پذیرش در یک پروژه به خصوص را داشته باشید این مدرک از شما خواسته شود.
  • مدارک زبان

به طور معمول روند انتخاب دانشجو تا 30 سپتامبر هر سال تکمیل می شود. کسب مدرک دکتری بین 3 تا 4 سال تحصیلی طول می کشد و شامل گذراندن دروس تئوری ، انجام کارهای تحقیقاتی و در نهایت ارائه یک پایان نامه و دفاع از آن می باشد. برای اطلاع از هزینه تحصیل در ایتالیا بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید.

سوالات متداول در مورد شرایط پذیرش از دانشگاه ایتالیا

1- آیا دانشگاه های ایتالیا به زبان انگلیسی تدریس می کنند؟

دانشگاه های ایتالیا دوره های تحصیلی ارائه می دهند که به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی تدریس می شوند. با این وجود، بیشتر برنامه های زبان انگلیسی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد و دکترا) در دسترس است.

2- هزینه زندگی در ایتالیا چقدر است؟

دانشجویان در ایتالیا باید ماهانه بین 700 تا 800 یورو هزینه کنند. در شهرهای دیگر ایتالیا مانند تورین پادوا، پیزا یا بولونیا یک دانش آموز به طور متوسط بین 550 یورو در هر ماه تا 750 یورو در ماه خرج می کند.

3- چگونه می توانم در دانشگاه ایتالیا پذیرش دریافت نمایم؟

برای دریافت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا باید مراحل زیر را سپری کنیم:

  • رشته تحصیلی مناسب در ایتالیا را انتخاب کنید.
  • دانشگاه مورد نظر خود در ایتالیا را انتخاب کنید.
  • درخواست خود را ارسال نمایید.
  • تمامی شرایط دانشگاه انتخابی خود را بررسی نمایید.
  • شرایط زبان برای درخواست دانشگاه ایتالیا را بررسی نمایید.
  • اسناد مورد نیاز را ارسال نمایید.

4- آیا مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه های ایتالیا است؟

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا که به زبان انگلیسی ارائه می شوند، باید حداقل مدرک زبان آیلتس 6.5(به طور کلی با حداقل 6.0 در خواندن و نوشتن) را ارائه دهید.

5- هزینه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا چقدر است؟

میانگین شهریه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایتالیا 1500 یورو در هر سال تحصیلی است. در برخی موارد، دانشجویان بسته به وضعیت مالی یا عملکرد تحصیلی از پرداخت شهریه معاف می شوند.

6- آیا دانشجویان می توانند هنگام دریافت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا، حین تحصیل کار کنند؟

دانشجویان ایتالیا می توانند حین تحصیل در ایتالیا کار کنند.

7- آیا می توانم بدون تسلط به زبان ایتالیایی از دانشگاه های ایتالیایی پذیرش دریافت نمایم؟

بله، می توانید از دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، پذیرش دریافت نمایید.

8- شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا در مقطع کارشناسی چیست؟

برای دریافت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا در مقطع کارشناسی باید دبیرستان خود را به اتمام برسانید و مدارک تحصیلی و ریز نمرات خود را ارائه دهید. همچنین بسته به زبان تحصیل خود باید مدرک زبان نیز ارائه دهید.

9- شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا در مقطع دکترا چیست؟

معمولا دانشگاه های ایتالیا در مقطع دکترا به زبان انگلیسی است. برای دریافت پذیرش دکترا از دانشگاه های ایتالیا باید رزومه علمی خوبی داشته باشید. همچنین باید مدرک کارشناسی ارشد مرتبط را نیز دریافت کرده باشید.

10- زمان دریافت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا چه زمانی است؟

تحصیل در ایتالیا به دو ترم تقسیم می شود. برای دریافت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا باید از 3-4 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی درخواست خود را ارسال نمایید.

11- آیا تحصیل در دانشگاه های ایتالیا رایگان است؟

آموزش در ایتالیا رایگان است. ایتالیا هم سیستم آموزش خصوصی و هم دولتی دارد. بسته به شرایط شما می توانید برای تحصیل رایگان ایتالیا اقدام نمایید.

نظرات کاربران

  • توسط شهره
    تاریخ: اردیبهشت 15, 1398
    نفر
    نفر

    سلام.شرایط پذیرش رشته های هنر در ایتالیا چیه و کدوم دانشگاه ها میشه اقدام کرد؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 16, 1398
      نفر
      نفر

      سلام با آزمون ورودی و ارائه رزومه ی تحصیلی می توانید با کورس زبان انگلیسی پذیرش را دریافت نمائید.

  • توسط شیوا
    تاریخ: اردیبهشت 16, 1398
    نفر
    نفر

    سلام.برای تحصیل در ارشد معماری باید قبل از پذیرش گرفتن پروژه خاصی برای دانشگاه منتخب ارائه بدیم؟ و تاثیری هم در گرفتن پذیرش داره؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 17, 1398
      نفر
      نفر

      سلام شرط پذیرش و دریافت تحصیلان از دانشگاه های ایتالیا قبولی در آزمون ورودی و ارائه رزومه تحصیلی جامع می باشد.

  • توسط آرمان
    تاریخ: اردیبهشت 17, 1398
    نفر
    نفر

    سلام.تحصیل رشته معماری در ایتالیا به چه زبانی هست؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 19, 1398
      نفر
      نفر

      سلام با ارائه ی مدارک جامع شامل معدل دیپلم و ریز نمران و مدرک آیلتس امکان تحصیل رشته معماری در مقطع لیسانس را به زبان انگلیسی خواهید داشت.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا