071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل رشته بازیگری در ترکیه و فرصت های شغلی آن

رشته بازیگری در ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل در رشته بازیگری در ترکیه به دلیل تولید حجم بالای سریال و مخاطب های بیشمار یکی از بهترین انتخاب های افراد علاقه مند می باشد. هنرمندان و اساتید بسیاری این رشته را به نحو احسن تدریس می کنند. در ادامه به مواردی چون دانشگاه های برتر در زمینه بازیگری در ترکیه، شرایط شغلی، درامد بازیگران و هزینه های زندگی در ترکیه می پردازیم. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی های حقوقی به موسسه توسعه گستران مهر و عدالت میرداماد مراجعه فرمایید.

مطالعه بیشتر:

تحصیل در ترکیه

پنج دانشگاه برتر ارائه دهنده رشته بازیگری در ترکیه

دانشگاه کادیر هاس

کادر علمی این دانشگاه متشکل از بازیگران برجسته، کارگردانان و مدیران تئاتر شرکت های مشهور است. اساتید این مجموعه ضمن تجربه بین المللی و دانش تئوری و عملی زیاد در زمینه تئاتر، سال ها تجربه تدریس نیز دارند. فارغ التحصیلان دانشگاه کادیر هاس با توجه به علاقه و استعداد خود می توانند به عنوان بازیگر، کارگردان، نمایشنامه نویس، مدیر تئاتر، مربی تئاتر و نیز در بسیاری از حرفه های مرتبط با تئاتر نیز کار کنند. هدف از آموزش، کمک به ارتقای دانش، خلاقیت و مهارت های فردی دانشحویان است تا هر آنچه که در حرفه آینده خود به عنوان هنرمندان تئاتر نیاز دارند را فرا گیرند.

دانشگاه بیلکنت

دانشجویان هر ساله در ماه آگوست برای کشف استعداد هنر بازیگری امتحان می دهند. آموزش تئوری و عملی، توسط هنرمندان و اساتید مشهور صورت می پذیرد.

دانشگاه بیکلنت
دانشگاه بیکلنت

آموزش تئاتر در دانشگاه بیلکنت از روش های کلاسیک بازیگری تا روش های نوین صورت می پذیرد و در نهایت فارغ التحصیلانی با توانایی اجرای هر نوع بازیگری وارد جامعه شغلی می شوند. بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه اقدام به مهاجرت به ترکیه می نمایند.

دانشگاه سابانچی

دانشگاه سابانچی با دعوت از مجریان و گروه های مشهور بین المللی، اطمینان حاصل می کند که دانشجویان در هر سنی موفق به کسب رتبه های هنری می شوند. دانشگاه سابانچی از زمان آغاز به کار تاکنون اجراها و کنسرت های مشهور جهانی را از مجریان برجسته ترکیه و جهان ارائه داده است.

دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان

این دانشگاه حاوی بخش صحنه و لباس،  تئاتر، سینما، تلویزیون، تبلیغات، نمایش و … است. فارغ التحصیلان این دانشگاه  برای کار در زمینه تئاتر، صحنه، لباس و طراحی عروسک متحرک آمادگی دارند و هدف از آموزش، تربیت مدیران هنری است.

دانشگاه آنکارا

این دانشگاه 40 برنامه شغلی، 120 برنامه كارشناسی و 110 برنامه تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد. بخش تئاتر تحت سه برنامه آموزش داده می شود:

  1. نظریه های تئاتر، نقد تئاتر و دراماتورژی
  2. کارگردانی
  3. تئاتر و نمایش-تئاتر کودک
دانشگاه آنکارا
دانشگاه آنکارا

دانشگاه ها و موسسات بسیاری رشته بازیگری در ترکیه را ارائه می دهند. از این بین می توان به دانشگاه آیدین، دانشگاه یدیتپه، دانشگاه باغچه شهیر و موسسه استعداد های درخشان گایه سوکمن اشاره کرد.

رشته بازیگری در ترکیه/ دانشگاه آیدین

دانشگاه آیدین لیسانس تئاتر و بازیگری را در 8 ترم و به زبان ترکی ارائه می دهد. پذیرش این دانشگاه در دو ترم بهار و پاییز و یا فوریه و ستامبر صورت می گیرد. هزینه تحصیل در هر ترم حدوداً 3000 یورو می باشد.

 رشته بازیگری در ترکیه/دانشگاه یدیتپه

بخش تئاتر در دانشگاه یدیتپه آموزش جامع بازیگران را از طریق دوره های نظری و عملی و همچنین کارگاه ها و سمینارها ارائه می دهد. به منظور ارتقا مهارت های حرفه ای جسمی، به دانشجویان آموزش هایی برای کنترل گفتار، صدا و بدن تدریس می شود.

دوره های نظری و عملی با هدف فراهم آوردن زمینه های حرفه ای برای دانشجویان است. آموزش با دوره های نظری و عملی، سمینارها و کارگاه های آموزشی تکمیل می شود. در طول دوره آموزش چهار ساله، آموزش هایی در زمینه های حرکت، تنفس، صدا و آموزش گفتار، بداهه گویی، بازیگری و… ارائه می شود.

رشته بازیگری در ترکیه/دانشگاه باغچه شهیر

برنامه فیلم و تلویزیون در دانشگاه باغچه شهیر به دانشجویان خود یک برنامه آموزشی جامع را ارائه می دهد که دانش نظری و عملی مورد نیاز را در بر می گیرد. این دانشگاه، مهارت هایی برای ایجاد و تجزیه و تحلیل محصولات دیداری و شنیداری داستانی و غیر داستانی که در رسانه های سینما و تلویزیون به کار می رود را ارائه می دهد.

دانشگاه باهچه شهیر
دانشگاه باهچه شهیر

نمایندگی استعدادهای درخشان گایه سوکمن( GAYE SOKMEN )

موسسه گایه سوکمن اولین موسسه در صنعت سرگرمی است که به استعدادهای کشف نشده جوانان و ستاره های نو ظهور می پردازد و بازیگری را توسعه می دهد. این آژانس از طریق ایجاد امکانات اساسی، توسعه برنامه های آموزشی و انگیزشی، برنامه ریزی استعدادها و مدیریت شغلی بهترین نتایج را ارائه می دهد. این آژانس با داشتن تیمی باتجربه، بازیگران خود را برای کار با یک شرکت مناسب در زمان مناسب به فیلم های سینمایی، سریال های تلویزیونی و فیلم های تلویزیونی معرفی می کند. این آژانس همچنین دارای گروه ویژه ای است که بازیگران را در زمینه های مالی و حقوقی راهنمایی می کند و این نوع کارها را در طول زندگی حرفه ای آنها ادامه می کند. در صورت تمایل می توانید رشته بازیگری در ترکیه را در این موسسه فرا بگیرید.

آیا افراد غیر بومی می توانند در ترکیه بازیگر شوند؟

بازی در فیلم های سینمایی یا تئاتر به عنوان یک فرد خارجی بلامانع است اما بازی در سریال های ترکیه ای شرایط متفاوتی دارد.

فرصت های شغلی

امروزه هنر نمایش و بازیگری بیشتر تحت سلطه بخش های خصوصی است. بنابراین، اشتغال عمدتاً در بخش خصوصی صورت می گیرد. فارغ التحصیلان رشته تئاتر و بازیگری می توانند در تئاترهای دولتی و خصوصی و همچنین در بخش های متفاوت سینما و تلویزیون استخدام شوند.

سطح زبان مورد نیاز برای تحصیل در رشته بازیگری در ترکیه

برای تحصیل در رشته بازیگری در ترکیه تسلط به زبان انگلیسی ضروری می باشد. به منظور تعیین سطح زبان انگلیسی و ارائه مدرک معتبر، شرکت در یکی از آزمون های رسمی و استاندارد الزامی است. آزمون آیلتس محبوب ترین این آزمون ها است. شورای بریتانیا بیش از 500 مکان آزمون را ارائه می دهد که توسط بیش از 9000 سازمان در سراسر جهان پذیرفته می شود.

یک بازیگر در ترکیه چقدر درآمد دارد؟

متوسط ​​درآمد یک بازیگر در ترکیه 97.755 لیر یا نرخ ساعتی معادل 47 لیر است. برآورد این حقوق بر اساس داده های نظرسنجی حقوق و دستمزدی است مستقیماً از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در ترکیه جمع آوری شده است. یک بازیگر سطح اول با 1-3 سال تجربه به طور متوسط ​​70.150 لیر حقوق می گیرد. از طرف دیگر، یک بازیگر ارشد با بیش از 8 سال تجربه به طور متوسط ​​122.311 لیر حقوق می گیرد.

یک بازیگر در ترکیه چقدر درآمد دارد؟
یک بازیگر در ترکیه چقدر درآمد دارد؟

حداقل دستمزد در ترکیه

حداقل دستمزد در ترکیه 260 دلار در ماه است. به دلیل اینكه اجاره، بیشتر درآمد فرد را به خود اختصاص می دهد، یك فرد مجرد كه ملزم به پرداخت اجاره است شیوه زندگی كاملاً ابتدایی خواهد داشت. کسانی که درآمدی متوسط کسب می کنند پول کافی برای تأمین یک زندگی مناسب را دارند، اما همه این ها به سبک زندگی هر فرد بستگی دارد.

هزینه زندگی در ترکیه

بدون شک، هزینه های زندگی عاملی محرک برای تصمیم گیری درباره اقامت است. هزینه های زندگی در ترکیه بسیار کم تر از مقاصد دیگر است.

حمل و نقل

هزینه بنزین نه به اندازه بعضی از کشورهای اروپایی زیاد است و نه هزینه بسیار پایینی دارد. افراد زیادی در ترکیه به رانندگی مشغول اند. دارندگان اتومبیل باید هزینه های دیگری مانند ثبت نام، بیمه و تعمیرات را نیز در نظر داشته باشند.

 خدمات شهری (ماهیانه)

هزینه خدمات شهری در ترکیه زیاد نیست و اداره یک خانوار بسیار ارزان است. خدمات اولیه ماهانه 70 دلار و هزینه دسترسی به اینترنت حداقل 16 دلار است.

پوشاک و کفش

هزینه خرید پوشاک کم است اما خرید پوشاکی  با برند های مطرح، کمی دشوار است.

روند اخذ ویزای دانشجویی در ترکیه

مراحل اخذ ویزای دانشجویی در ترکیه به شرح زیر می باشد:

  1. دریافت نامه پذیرش
  2. تقاضای ویزا از سفارت یا کنسولگری ترکیه به صورت حضوری
  3. تکمیل فرم و ارائه مدارک مربوطه

رسیدگی به پرونده شما 3 تا 15 روز به طول می انجامد. شما می توانید روند پرونده خود را از طریق وب سایت بررسی نمایید.

روند اخذ ویزای دانشجویی در ترکیه
روند اخذ ویزای دانشجویی در ترکیه

اجازه اقامت

پس از حضور در ترکیه یک ماه فرصت دارید تا برای اخذ مجوز اقامت اقدام نمایید. طی مصاحبه ای که با افسر کنسول خواهید داشت، می بایست به سوالاتی درباره برنامه های خود پاسخ دهید. توجه داشته باشید که پاسخ به این سوالات در اخذ ویزا تاثیر مستقیم دارند.

ضمناً اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک را به همراه داشته باشید؛ زیرا به همراه نداشتن تنها یک مورد از مدارک به موجب رد درخواست شما خواهد شد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه به شرح زیر می باشند:

  • گذرنامه ای با حداقل 90 روز اعتبار
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی ترکیه
  • 2 قطعه عکس در اندازه گذرنامه نامه
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • اثبات بیمه سفر برای کل اقامت شما در ترکیه
  • اثبات بیمه درمانی
  • اثبات رزرو بلیط پرواز به ترکیه
  • مدارکی از منابع مالی برای حمایت از تحصیل و زندگی در ترکیه
  • هزینه پردازش ویزا ( بسته به ملیت شما ممکن است متفاوت باشد )
  • اثبات محل اقامت در ترکیه
  • گواهینامه ها یا مدارک تحصیلی قبلی

شرایط اقامت دانشجویی ترکیه

برای اقامت در ترکیه بیش از 90 روز توسط ویزای دانشجویی، باید درخواست اجازه اقامت خود را در اداره کل مهاجرت استان ارائه بدهید. اسناد زیر جهت این درخواست الزامی است:

  • فرم درخواست گذرنامه
  • کپی و ویزای دانشجویی
  • اثبات محل دانشگاه
  • چهار عکس در اندازه گذرنامه

اجازه اقامت شما یک سال اعتبار دارد اما می توانید با مراجعه به مقامات محلی و تکمیل فرم درخواست تمدید، 60 روز پیش از انقضا مجوز خود را تمدید کنید. به منظور اخذ مجوز کار داشتن اجازه اقامت برای حداقل 6 ماه الزامی است.

در این صورت می توانید درخواست خود  را به صورت آنلاین ارسال کنید. طی 6 روز کاری پس از ارسال درخواست، فرم درخواست و نامه درخواست باید به وزارت کار و تأمین اجتماعی تحویل داده شوند.

سخن آخر:

رشته بازیگری در ترکیه به دلیل ساخت فیلم و سریال های بسیار و نیز اساتید و بازیگران برجسته به شدت توصیه می شود. علاوه بر این، شرایط اخذ ویزای دانشجویی و اقامت در ترکیه بسیار آسان است. شما می توانید جهت انجام امور حقوقی مربوط به اخذ ویزا و سایر موارد به موسسه توسعه گستران مهر و عدالت میرداماد مراجعه فرمایید.

سوالات متداول درباره رشته بازیگری در ترکیه

  1. آیا تحصیل در رشته بازیگری در ترکیه فقط در دانشگاه ها امکان پذیر است؟

    خیر، موسسات خصوصی بسیاری رشته بازیگری در ترکیه را ارائه می دهند.

  2. آیا به منظور تحصیل در رشته بازیگری در ترکیه، تسلط بر زبان ترکی الزامی است؟

    بله، رشته بازیگری در ترکیه به دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی ارائه می شود. زبان آموزش در هر دانشگاه یا موسسه متفاوت است.

  3. آیا دانشجویان رشته بازیگری در ترکیه پس از فارغ التحصیلی می توانند در همین رشته مشغول به کار شوند؟

    بله، امکان بازی در تئاتر، برنامه های تلویزیونی و یا فیلم های سینمایی پس از فارغ التحصیلی وجود دارد.

  4. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در ترکیه کدامند؟

    دانشگاه کادیر هاس، بیلکنت، سابانچی، دانشگاه هنرهای زیبای معمار سنان، دانشگاه آنکارا، یدیتپه، آیدین و باغپه شهر از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در ترکیه هستند.

  5. متوسط حقوق یک بازیگر چقدر است؟

    حقوق بازیگران بسته به نوع بازی، میزان بازی و تجربه فردی متفاوت است و از ساعتی 47 لیر آغاز می شود.

  6. هزینه های جاری برای زندگی در ترکیه به چه صورت است؟

    ترکیه یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها به شمار می رود و هزینه زندگی در این کشور بسیار ارزان است.

  7. شرایط اقامت در ترکیه برای تحصیل بازیگری به چه صورت است؟

    برای اقامت بیش از 90 روز در ترکیه اخذ مجوز اقامت الزامی است. به این منظور با مراجعه به اداره کل مهاجرت استان می توانید ویزای اقامت با یک سال اعتبار دریافت کنید.

  8. اخذ ویزای دانشجویی در ترکیه برای رشته بازیگری چقدر طول می کشد؟

    پس از ارسال مدارک حدود 3 تا 15 روز طول می کشد تا درخواست شما تأیید شود.

  9. حداقل دستمزد در ترکیه برای دانشجویان چقدر است؟

    حداقل دستمزد در ترکیه حدود 260 دلار در ماه است که این میزان برای گذران زندگی دانشجویی کفایت می کند.

  10. آیا پس از تحصیل در رشته بازیگری در ترکیه، امکان فعالیت در این رشته وجود دارد؟

    بله، روش تدریس دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در ترکیه به گونه ای است که تمامی نکات مربوط به بازیگری را آموزش می دهند و دانشجویان را برای فعالیت های حرفه ای آینده آماده می کنند.

  11. چه مدارکی برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه نیاز است؟

    گذرنامه، فرم درخواست ویزای دانشجویی، 2 قطعه عکس، نامه پذیرش دانشگاه، اثبات بیمه درمانی، رزرو بلیط پرواز، اثبات تمکن مالی، هزینه پردازش ویزا، اثبات محل اقامت در ترکیه

 

اسکرول به بالا