071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه دوستی ملل روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

روسیه یکی از کشورهایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص، وجود دانشگاه های معتبر در سطح جهان یکی از کشورهای مهم در جذب دانشجوی بین المللی از سراسر جهان می باشد. مشاورین ارشد موسسه حقوقی میرداماد به عنوان برترین موسسه مهاجرتی به روسیه با نگارش مقاله زیر دانشگاه دوستی ملل روسیه را به علاقمندان تحصیل در خارج از کشور معرفی کرده است.

تحصیل در دانشگاه دوستی ملل روسیه

دهه ۱۹۹۰ شاهد تأسیس دانشکده ها و مؤسسه های جدید بوده است: دانشکده بوم شناختی، دانشکده اقتصاد، دانشکده حقوق، دانشکده فلسفه، دانشکده انسان شناسی و علوم اجتماعی، دانشکده دوره آموزشی تقویتی برای متخصصان مراقبت سلامت، مؤسسه زبان های خارجی، مؤسسه یادگیری از راه دور، مؤسسه تجارت هتل داری و توریسم، و مؤسسه جاذبه و کیهان شناسی. همچنین دانشگاه سیستم های پیش دانشگاهی و تحصیلات حرفه ای بیشتری را توسعه داده است. سال ۲۰۰۶ بواسطه اعطای دیپلم 50000 ام به جوز آتیننزیا ویلاگومز توسط PFUR نشان دار شده است، که او فارغ التحصیل دانشکده مهندسی از اکوادور بوده است.

نام کنونی دانشگاه روسیه Российский университет дружбы народов”» است، که میتواند به «دانشگاه دوستی ملل یا رودن روسیه » یا، مستقیم تر، به عنوان « دانشگاه دوستی ملت ها» ترجمه شود. هرچند، نسخه انگلیسی زبان وب سایت دانشگاه از نام «دانشگاه RUDN»، با مخفف RUDN حاصل از ترجمه لغت به لغت به انگلیسی («دانشگاه روسیسکی دراژبای نارودو») استفاده می کند. با این وجود، در زبان انگلیسی استفاده از نام «دانشگاه دوستی ملل روسیه » یا مخفف «PFUR» بسیار رایج است.

آموزش در دانشگاه دوستی ملل روسیه

دانشگاه دوستی ملل روسیه یکی از مؤسسه های آموزش عالی و برجسته روسیه است. دانشگاه دارای ساختار چند خصوصیتی از دانشکده ها و رشته هاست که تحصیل در رشته پزشکی در روسیه را فراهم آورده اند. بیش از ۷۷۰۰۰  فارغ التحصیلان این دانشگاه در ۱۷۰ کشور مشغول به کار هستند، که از میان آن ها بیش از ۵۵۰۰ دارای درجه PHD و دکتری می باشند. مدرسان متخصصان را در ۶۲ رشته آموزش می دهند.

بیش از ۲۹۰۰۰ دانشجوی لیسانس یا فوق لیسانس از ۱۴۰ کشور از سال ۲۰۱۴ در دانشگاه در حال تحصیل هستند. آن ها از بیش از ۴۵۰ کشور و ملیت دنیا هستند. این دانشگاه داری گروه ۴۵۰۰ نفره از کارمندان است، که از میان آن ها ۲۸۲۶ نفر مدرس هستند. سرمایه فکری دانشگاه از بیش از ۸۷۰ گواهی نامه ابداع نویسندگان و ۱۵۰ جواز فدراسیون روسیه به خصوص در تمام زمینه های تحقیق علمی دانشگاه تشکیل شده است.

بسیاری از افراد سیاسی و عادی، پژوهشگران و دانشمندان خارجی و روسی پروفسورهای بازنشسته PFUR شده اند. این افراد شامل رئیس جمهوران نامیبیا، آنگولا، سریلانکا، جمهوری آفریقای جنوبی، گابون، گایانا و نیجریه؛ نخست وزیران بنگلادش و قزاقستان؛ مدیر ارشد اجرایی در زمینه آموزش، فرهنگ و علوم؛ و رئیس CEPES می باشند.

شرایط پذیرش دانشگاه دوستی ملل روسیه

  • برنامه پایه (مقدماتی) ـ (1 سل تحصیلی)
  • مدرک کارشناسی ـ (4 سال تحصیل تمام وقت)
  • مدرک متخصص دولتی ـ (5 سال تحصیل تمام وقت)
  • مدرک دکترای پزشکی (MD) ـ (6 سال تحصیل تمام وقت)
  • کارشناسی ارشد دندانپزشکی (5 سال تمام وقت)
  • کارشناسی ارشد داروسازی (5 سال تمام وقت)
  • مدرک کارشناسی ارشد (2 سال تحصیل پس از فارغ التحصیلی از B.Sc. {کارشناسی علوم})
  • دکترا، 3-4 سال ـ (پس از مدرک کارشناسی ارشد یا تخصصی)
  • D.Sc. (دکترای علوم) ، 2-3 سال، (پس از مدرک دکترا)

زبان تدریس: زبان رایج جهت تحصیل در روسیه زبان روسی است. تمام دانشجویان خارجی که دوره های مقدماتی/ پایه را می گذرانند، طی 1 سال، دوره های فشرده زبان روسی و زبان علمی مورد نیاز برای تحصیلات آینده خود را دریافت می کنند. پس از شرکت در امتحان مناسب به عنوان مترجمان روسی، به فارغ التحصیلان خارجی گواهی داده می شود. برای دانشجویان برنامه انگلیسی مدرسه تابستانی زبان و دوره های اضافی در طول سال تحصیلی در نظر گرفته شده است. مدارک مورد نیاز پذیرش:

  • 1. کپی پاسپورت
  • 2. کپی مدرک تحصیلی با ترجمه روسی
  • 3. کپی گزارش نتایج (ریزنمرات) با ترجمه روسی

متقاضیان (داوطلبان) برای تکمیل ثبت نام نیاز به موارد زیر دارند:

  • 1. مدارک تحصیلی (اصلی همراه با پست)
  • 2. گزارش نتایج (اصلی همراه با پست)
  • 3. کپی مدرک تحصیلی گواهی شده توسط دفتر اسناد رسمی با ترجمه روسی
  • 4. کپی پاسپورت (صفحه عکس دار) گواهی شده توسط دفتر اسناد رسمی با ترجمه روسی
  • 5. 7 قطعه عکس (3⨯4)

اعتبار سنجی لازم، بپذیرش دوره های کارشناسی در صورتی انجام می شود که متقاضی مدرک آموزش عالی متوسطه در مدارس خارج از فدراسیون روسیه را دریافت کرده باشد. برای پذیرش کارشناسی ارشد و دوره های تحصیلی بالاتر (کارآموز، بالینی، دکترا و دکترای عالی)، در صورتی پذیرش انجام می شود که که متقاضی دیپلم آموزش عالی حرفه ای خارج از فدراسیون روسی را دریافت کرده باشد.

رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه دوستی ملل روسیه

رتبه بندی تحصیلات تکمیلی موسسه تایمز از دانشگاه های جهان در سال 2019 شامل بیش از 1250 دانشگاه در سراسر دنیا شده که موجب می شود این رتبه بندی جامع ترین رتبه بندی در جهان باشد. این رتبه بندی تنها جدول عملکردی دانشگاه های دنیا است که دانشگاه ها را از یک دیدگاه تحقیقاتی به واسطه ماموریت های اصلی آن داوری می کند: تدریس، تحقیق، انتقال دانش و دیدگاه های بین المللی. در این رتبه بندی از 13 فاکتور دقیق عملکردی برای ارائه جامع ترین و متعادل ترین مقایسه ها استفاده می شود که مورد اعتماد دانشجویان، اعضای هیات علمی، رییس های دانشگاه ها، افراد صنعتی و دولتمردان می باشد.

  • رتبه جهانی دانشگاه دوستی ملل در سال 2019 بین 601 تا 800
  • رتبه جهانی Q.S در بین کشورهای بریکس: 86
  • رتبه دانشگاهی راند: 493
  • رتبه جهانی Q.S در بین کشورهای نوظهور اروپا و آسیای مرکزی: 61 تا 70
  • رتبه بندی دانشگاهی گرینمتریک: 176

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه دوستی ملل روسیه

نرخ هزینه تحصیل در روسیه برای دوره ی اصلی آموزش در دانشگاه بستگی به تخصص یا رشته ی انتخاب شده دارد:

  • هزینه ی شهریه برای آماده سازی و دروس اساسی 4300 دلار آمریکا در یک سال تحصیلی
  • هزینه ی شهریه برای برنامه ی تحصیلی کارشناسی – تخصصی بین 2800 تا 8650 دلار امریکا دریک سال تحصیلی
  • هزینه ی شهریه برای برنامه ی تحصیلی کارشناسی ارشد بین 2800 تا 8650 دلار امریکا در یک سال تحصیلی
  • هزینه ی شهریه برای برنامه ی تحصیلی بعد از کارشناسی ارشد بین 2900 تا 5350 دلار امریکا در یک سال تحصیلی (بستگی به نوع تخصص)

شرایط پذیرش دانشگاه رودن

تحصیل شهروندان خارجی در دانشگاه های فدراسیون روسیه به طور عمده بر اساس قرارداد انجام می شود. سپس، مراحل اصلی ورود به دانشگاه را براساس قرارداد توصیف می کنند.

  1. انتخاب یک برنامه آموزشی
  2. ارسال درخواست (شما باید گواهینامه های آموزشی خود را ارسال کنید، سپس شما باید لیستی از موضوعات مورد تحصیل با نمرات دریافت شده (بر اساس یک سازمان آموزشی)
  3. دریافت پاسخ. درخواست شما توسط دفتر PFUR بررسی خواهد شد. در میان معیارهای اصلی نمره میانگین کلی در سند آموزش، نمرات در درس های اصلی مهم هستند.
  4. تایید آموزش و پرداخت هزینه ارسال توسط پست الکترونیکی، در پاسخ رسمی از RUDN، رضایت برای تحصیل و پرداخت پیشنهاد قرارداد نشان داده شد.
  5. ارسال تایید پرداخت ها از طریق پست الکترونیکی. پرداخت برای این قرارداد ورود به دانشگاه RUDN و دریافت ویزا را تضمین نمی کند. در صورت امتناع از صدور ویزا، پیشنهاد مسترد خواهد شد. میانگین هزینه های کارشناسی : 4،050 دلار

تمام مدارک را جمع آوری کرده و درخواست ویزا کنید، دانشگاه دعوت نامه برای اخذ ویزای تحصیلی را صادر می کند. طرح دعوت نامه بسته به کشور، از چند هفته تا 1.5 ماه طول می کشد. برای ویزا به کنسولگری فدراسیون روسیه مراجعه کنید و شماره دعوت را فراهم کنید.

  • سند اصلی آموزش و پرورش، به روش تجویز شده، و ترجمه آن به زبان روسی.
  • اصل ضمیمه اسناد مربوط به آموزش و پرورش، تایید شده، و ترجمه آن به روسی؛
  • گذرنامه اصلی و ترجمه آن به روسی؛

برای رفتن به دانشگاه و گرفتن امتحان برای ثبت نام برای شما در دانشگاه، در روز رسیدن و یا بلافاصله بعد از ظهر به ریاست استخدام و همراهی دانشجویان خارجی در RUDN بروید. آزمون های کارشناسی / تخصصی در زبان روسی و رشته های تخصصی وابسته به برنامه تحصیلی انتخاب شده، می باشد.برای برنامه کارشناسی ارشد یک امتحان میان رشته ای صورت می گیرد. دانشکده فارغ التحصیلان، به استثنا یک موسسه پزشکی (علاوه بر بررسی تخصصی، بررسی در زبان خارجی انجام می شود. انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی).

رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه رودن

رتبه بندی جهانی آموزش دانشگاهی تحصیلات عالی تایمز (Times Higher Education World University Rankings) در سال 2019 شامل بیش از 1،250 دانشگاه است، و این به عنوان بزرگترین جدول بین المللی تا به امروز است. این تنها جدول عملکرد جهانی دانشگاه برای بررسی دانشگاه های تحقیقاتی از لحاظ اهداف اصلی آنها است:  تدریس، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی. این رتبه بندی با دقت از 13 شاخص عملکرد درجه بندی استفاده می کند تا جامع ترین و متعادل ترین مقایسه ها را فراهم کند، که مورد تایید دانشجویان، دانشگاهیان، رهبران دانشگاه ها، صنعت و دولت ها می باشد.

  • رتبه بندی جهانی در سال 2019؛ 601 – 800
  • رتبه بندی Webometrics از دانشگاه های جهانی؛ 2182
  • رتبه بندی دانشگاهی QS؛ EECA (رتبه بندی دانشگاهی QS: اروپای نوظهور و آسیای مرکزی)؛ 74
  • رتبه بندی دانشگاهی QS؛ BRICS؛ 99
  • رتبه بندی دانشگاهی QS؛ 601 – 605

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه رودن

یک دانشگاه و موسسه آموزش عالی چند رشته ای است که بیش از 30000 دانشجوی فوق لیسانس و لیسانس را پذیرش می کند .تنوع قومی از ویژگی ها و خصوصیات ممتاز دانشگاه مذکور است .سیستم چند سطحی آموزش عالی (لیسانس کارشناسی ارشد فارغ التحصیلان دکتری و کارآموزان تحصیلات تکمیل ) پنج دانشکده یازده موسسه آموزشی و یک دانشکده دارای امکانات گسترده ای برای تحصیلات سطوح عالی با کیفیت بالا می باشد .

هزینه تحصیل سالانه این دانشگاه از 3300 یورو به 5500 یورو در سال است . هزینه زندگی در مسکو به عنوان دانشجو بسته به شیوه زندگی شخصی و فعالیت های دانشجویی دارند.با این اوصاف میانگین هزینه های اولیه از 15000 تا 20000 روبل در هر ماه متغیر میباشد. موسسه حقوقی میرداماد در زمینه تحصیل در و دانشگاه های پزشکی روسیه مجری چندین ساله ای در ایران می باشد. بنابراین به پشتوانه اطلاعات و مشاورین حقوقی خود می تواند در راه موفقیت شما برای این مسیر گامی اثر گذار بردارد.

سوالات متداول در مورد دانشگاه دوستی ملل روسیه

1- دانشگاه دوستی ملل روسیه چیست؟

نام کنونی دانشگاه دوستی ملل روسیه یا رودن روسیه یا مستقیم تر،به عنوان دانشگاه دوستی ملت ها ترجمه شده است،هرچند نسخه انگلیسی زبان وب سایت دانشگاه از نام (دانشگاه RUDNیا مخفف RUDN حاصل ترجمه لغت انگلیسی است.

2- مدارک پذیرش دانشگاه دوستی ملل روسیه چگونه است؟

کپی پاسپورت،کپی مدرک تحصیلی با ترجمه روسی،کپی گزارش نتایج( ریز نمرات) با ترجمه روسی

3- داوطلبان برای تکمیل ثبت نام در دانشگاه دوستی ملل روسیه به چه مدارکی نیاز است؟

مدارک تحصیلی،گزارش نتایج،کپی مدرک تحصیلی گواهی شده توسط دفتر اسناد رسمی با ترجمه روسی،کپی پاسپورت گواهی شده توسط دفتر اسناد رسمی با ترجمه روسی،۷قطعه عکس

4- رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه دوستی ملل روسیه چگونه است؟

رتبه جهانی دانشگاه دوستی ملل بین ۶۰۱تا۸۰۰،رتبه جهانی Q.sدر بین کشورهای بریکس:۸۶،رتبه دانشگاهی راند:۴۹۳،

5- هزینه تحصیل در دانشگاه دوستی ملل روسیه برای اماده سازی دروس اساسی چگونه است؟

هزینه ی شهریه برای اماده سازی و دروس اساسی ۴۳۰۰دلار امریکا در یک سال تحصیلی است

6- هزینه تحصیل در دانشگاه دوستی ملل روسیه در مقطع کارشناسی چگونه است؟

هزینه ی شهریه برای برنامه ی تحصیلی کارشناسی-تخصصی بین ۲۸۰۰تا ۸۶۵۰دلار امریکا در یک سال تحصیلی

7- هزینه تحصیل در دانشگاه دوستی ملل روسیه در مقطع کارشناسی ارشد چگونه است؟

هزینه ی شهریه برای برنامه ی تحصیلی کارشناسی ارشد بین ۲۸۰۰تا ۸۶۵۰ دلار امریکا در یک سال تحصیلی

8- هزینه تحصیل در دانشگاه دوستی ملل روسیه در مقطع دکترا چگونه است؟

هزینه ی شهریه برای برنامه تحصیلی بعد از کارشناسی ارشد بین ۲۹۰۰تا ۵۳۵۰ دلار امریکا در یک سال تحصیلی(بستگی به نوع تخصص دارد)

9- رتبه آموزش در دانشگاه ملل روسیه چگونه است؟

بیش از ۷۷۰۰۰فارغ التحصیلان این دانشگاه در ۱۷۰کشورمشغول به کار هستند که از میان انها بیش از ۵۵۰۰ دارای درجه ph و دکتری می باشند.مدرسان متخصصان را در ۶۲ رشته آموزش می دهند

10- زبان تدریس در دانشگاه ملل روسیه چیست؟

زبان رایج جهت تحصیل در روسیه زبان روسی است و تمام دانشجویان که دوره مقدماتی گذرانده اند طی یک سال،دوره های فشرده زبان روسی و زبان علمی مورد نیاز برای تحصیلات خود دریافت کنند

11- پذیرش دانشگاه دوستی ملل روسیه در هر دوره چگونه است؟

برنامه پایه(مقدماتی)،مدرک کارشناسی (۴سال تحصیل)،مدرک متخصص دولتی(۵سال تحصیلی)،مدرک دکترای پزشکی(۶سال تحصیلی)کارشناسی ارشد دندانپزشکی(۵سال تحصیل)

اسکرول به بالا