071-91009294  | 021-88724227  |

جاذبه‌های گردشگری هلند

جاذبه های گردشگری هلند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

هلند را با نام کشور گل‌های لاله و آسیاب‌های بادی می‌شناسند، آمستردام پایتخت این کشور زیبا در شمال غربی اروپا است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. اگر قصد سفر به این کشور را داشته باشید بهتر است مراکز گردشگری و جاهای دیدنی آن را بشناسید. بسیاری معتقدند که هلند یکی از خاص‌ترین کشورهای اروپایی است که هرکس با ورود به آن حس مثبت پیدا کرده و به آن علاقمند می‌شود. با این وجود زندگی کردن در هلند، معایب و مشکلات خود را دارد. در این مقاله شما را با 14 نقطه دیدنی در کشور هلند آشنا می‌سازیم. توصیه می‌کنیم که در برنامه گردشی خود به این کشور حتما از این مناطق دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری هلند

کانال‌‌های هلند – آمستردام

هلند و به ویژه آمستردام را سرزمین کانال‌ها و آبراهه‌ها می‌نامند، قدم زدن در کنار این کانال‌های آب و یا تفریح کردن در آنها با قایق‌ها می‌تواند برای بسیاری از افراد هیجان انگیز باشد، کانال‌ها و آبراهه‌ها یکی از مهمترین  جاذبه‌های گردشگری آمستردام هستند.

 باغ گل کوکنهوف – لیسه

هلند کشور گل و گیاه است، به همین دلیل نباید تعجب کنید اگر یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار در این کشور باغ گیاه شناسی باشد، بازدید از این باغ زیبا با 32 هکتار مساحت و دارای بیش از 800 گونه مختلف گل لاله در آن برای دوستداران گلها و گیاهان بسیار هیجان انگیز است. فعالیت این باغ با توجه به نوع گیاهانی که در آن کاشته می‌شود از اواسط ماه مارس آغاز شده و تا اواسط ماه می ادامه دارد، گفته می‌شود که در این مدت بیش از 1.5 میلیون گردشگر از این باغ گل دیدن می‌کنند.

مقاله پیشنهادی: مهاجرت به هلند

موزه ملی – آمستردام

در تمام کشورهای دنیا موزه ها از نظر گردشگری ارزش خود را دارند، موزه ملی هلند نیز در آمستردام قرار گرفته است، این موزه را با نام موزه ملی آمستردام (Rijksmuseum) که با عنوان موزه امپراتوری و یا موزه رایکس می‌شناسند و جالب است بدانید که از سال 1800 میلادی افتتاح شده و از بهترین و قدیمی‌ترین موزه‌ها در تمام اروپا محسوب می‌شود. بیش از 8000 آثار هنری در آن قرار گرفته و 7 میلیون شی در آن وجود دارد.

موزه ونگوگ – آمستردام

اگر کمی به هنر نقاشی علاقمند باشید مطمئنا ونسان ونگوگ را می‌شناسید، این هنرمند هلندی به قدری در این کشور محبوب است که دارای یک موزه اختصاصی از آثار نقاشی است، آثار  نقاشی او در موزه به بیش از 2100 اثر می‌رسد، در موزه ونگوگ بیش از 200 نقاشی، 500 طراحی و 700 نامه وجود دارد. سالانه 1.5 میلیون نفر از این موزه بازدید می‌کنند.

موزه پنیر – آمستردام

پنیر در هلند یک خوراکی محبوب است، شاید به همین دلیل است که یک موزه در آمستردام به پنیر اختصاص داده شده است، این موزه از حدود 600 سال پیش تا کنون فعال است، لبنیات هلندی در جهان دارای شهرت است و به همین دلیل تنوع طعم و مزه انواع پنیر و محصولات دامی باعث شده است که موزه پنیر به یک محل گردشگری تبدیل شود.

مقاله پیشنهادی: تحصیل در هلند بدون مدرک زبان

خانه آنه فرانک – آمستردام

خانه آنه فرانک (Anne Frank) از دیگر مراکز پربازدید هلند در آمستردام است، در طول سال حدود 1.2 میلیون گردشگر از آن بازدید میکنند، این موزه یا خانه دارای داستان و روایتی جذاب است که باعث می‌شود گردشگران به آنجا مراجعه کنند، این خانه به یک نویسنده و روزنامه‌نگار هلندی فعال در جنگ جهانی دوم تعلق دارد او برای فرار از دست نازی‌ها به مدت 2 سال خود را در اتاق های پشتی خانه محبوس کرد. نوشته ها و خاطرات او در این اتاق موجود است بنابراین تماشای این خانه رازآلود برای بسیاری از گردشگران جذابیت بالایی دارد.

آسیاب‌های بادی‌کیندردیک – هلند جنوبی

بعد از گل‌های لاله، آسیاب‌های بادی نماد کشور هلند هستند بسیاری از مردمان دنیا هلند را با نام کشور آسیاب‌های بادی می‌شناسند، برای دیدن این مناظر بدیع باید به روستای کیندردیک (kinderdijk) مراجعه کنید. این روستا در شمال هلند و در 15 کیلومتری شهر روتردام قرار گرفته است. آسیاب‌های بادی در این روستا به قرن هجدهم تعلق دارند و 19 آسیاب بادی در آن قرار دارد.

روستای مارکن – هلند شمالی

این روستای زیبا از جمله زیباترین مکان ها در هلند است، قرار گرفتن در نزدیکی دریاچه زیبای آیسل باعث شده است که این روستا از جاذبه‌های گردشگری برخوردار شود، اقتصاد این روستا از ماهیگیری می چرخد اما صنعت گردشگری در این روستا منابع اقتصادی آن را متحول کرده است.

کارخانه فن نیل – روتردام

برای علاقمندان به معماری نیز محلی برای گشت و گذار وجود دارد، مجموعه کارخانه های فن نیل را می توان از جمله مکان های دیدنی هلند دانست، این کارخانه در سال های بین 1925 تا 1931 ساخته شده است و زیباترین نمونه معماری صنعتی در قرن بیستم نامیده می‌شود. این کارخانه را با نام قصر شیشه‌ای نیز میشناسند چرا که در ساخت آن از شیشه و استیل استفاده شده است.

بخش‌‌های تاریخی فالکن بورخ – استان لیمبورخ

دوستداران تاریخ نیز در گردشگری هلند بی نصیب نمی مانند، بخش تاریخی بخش تاریخی روستای فالکن‌بورخ (Valkenburg) برای افراد علاقمند به تاریخ یک گزینه استثنایی است، کاخی که به قرون وسطا تعلق دارد می‌تواند برای بسیاری از علاقمندان به تاریخ هیجان‌انگیز باشد. این کاخ روی یک تپه ساخته شده و یک میراث ملی محسوب می‌شود.

مقاله پیشنهادی: درآمد پزشکان در هلند

کاخ دی هار – اوترخت

قصر دی هار (De Haar) در نزدیکی شهر اوترِخت هلند قرار دارد. این کاخ به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه قصر و کاخی در کشور هلند نیز شناخته می‌شود. کاخ دی هار توسط طراح سرشناس هلندی، پیر کایپرش، طراحی و بازسازی شده بود. برای این که این قصر ساخته شود یک روستا را به طور کامل جابه‌جا کرده‌اند. قصر دی هار در قرن چهاردهم احداث شده است. کاخ دی هار به خاطر طراحی ‌های سبک گوتیک، دروازه ورودی باستانی و دیدنی و همچنین باغ‌های انگلیسی قرار گرفته در اطراف خود موردتوجه قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری هلند

کلیسای گروته کرک – هارلم

این کلیسا در سال 1509 میلادی تاسیس شده است، ارتفاع برج کلیسا 97 متر است و یکی از زیباترین مراکز گردشگری هلند محسوب می‌شود. اساس اصلی این کلیسای قرمزرنگ در قرن سیزدهم ساخته شده بود ولی ساختمان فعلی در سال 1539 میلادی به اتمام رسید.

پارک ملی هوگ ولوو – استان گلدرلند

علاقمندان به طبیعت‌گردی و محیط زیست نباید بازدید پارک ملی هوگ ولو را از دست بدهند، این پارک زیبا از محبوبترین نقاط کشور هلند است و می‌تواند یک روز کامل از برنامه شما را به خود اختصاص دهد. مسیر 42 کیلومتری مخصوص طبیعت‌گردی، دوچرخه سواری و استراحت در این پارک می تواند برای شما بسیار جذاب باشد، ضمن این که یک موزه دیدنی در این باغ احداث شده است که بسیاری از آثار ونگوگ را در آن جای داده‌اند، همچنین آثار دیدنی از سایر نقاشان مطرح اروپایی نیز در این موزه هنری دیده می‌شود.

پارک مینیاتوری مادیرودام – لاهه

اگر فرصت گشت و گذار در تمام هلند را ندارید حتما از این پارک دیدن کنید. این پارک در شهر لاهه قرار دارد و بسیاری از جاذبه‌های برتر کشور هلند را با مقیاس 1:25 در خود جای داده است. بنابراین، با بازدید از این  پارک مینیاتوری تقریبا تمام مناطق دیدنی هلند را تماشا خواهید کرد.

جهت دریافت مشاوره برای مهاجرت به هلند با مشاورین سایت میرداماد در تماس باشید.

اسکرول به بالا