071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل روانشناسی در فرانسه

تحصیل روانشناسی در فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

روانشناسی رشته ای پر کاربرد در زمینه سلامت روحی افراد در سنین مختلف شناخته می شود. به دلیل اهمی بالای این موضوع در کل دنیا ما به بررسی تحصیل روانشناسی در فرانسه پرداخته ایم. رشته تحصیلی روانشناسی با شاخه ها و گرایش های گوناگون در دانشگاه های بسیار زیادی ارائه می شود.

مطالعه بیشتر:

تحصیل در فرانسه

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

تحصیل در این رشته به دلیل اهمیت بسیار بالایی که دارد به عنوان یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی و چالش بر انگیز ترین ها محسوب می شود. از این رو برای تحصیل در این رشته تحصیلی می بایست با دقت فراوانی اقدام نمود. چرا که کار در رشته روانشناسی با سختی های بسیاری همراه است.

فرانسه کشوری جذاب و اروپایی است که دارای دانشگاه های بسیاری می باشد. عده زیادی برای مهاجرت به فرانسه از طریق مهاجرت تحصیلی به فرانسه اقدام می کنند. اما روش های دیگری هم برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. از جمله روش های مهاجرتی به فرانسه عبارتند از مهاجرت کاری به فرانسه، مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه، مهاجرت از طریق تولد فرزند در فرانسه، مهاجرت از طریق ازدواج در فرانسه و … . برای این که بتوانید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهید می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد در شهر های شیراز و تهران دارای نمایندگی فعال می باشد.

تحصیل روانشناسی در فرانسه

روانشناسی یک زیر رشته در زمینه علوم اجتماعی است. با مطالعه در مقاطع مختلف تحصیلی رشته روانشناسی ، شما در مورد همه جنبه های مربوط به روان انسان و اینکه چگونه مردم تحت تأثیر جامعه ، فرهنگ و چالش های دوران معاصر هستند ، اطلاعات بسیاری را می آموزید. رشته روانشناسی می تواند به شما در درک طیف گسترده ای از رفتارهای انسانی و همچنین اشکال مختلفی که در مورد مسائل بهداشت روان صورت می گیرد ، کمک کند.

دانشجویان روانشناسی در دانشگاه های فرانسه کلاس های تئوری خود را با تجربه کار عملی و مطالعات موردی درمورد موضوعاتی مانند تروما ، اختلالات روانی ، اعتیاد ، رشد کودک و روش های درمانی فعلی ترکیب خواهند کرد. روانشناسی دارای شاخه های بسیار زیادی است. از جمله شاخه های آموزشی روانشناسی عبارتند از: روانشناسی بالینی ، روانشناسی شناختی و ادراکی ، روانشناسی رفتاری ، عصب شناسی ، روانشناسی رشد ، روانشناسی آموزشی ، روانشناسی تجربی یا اشکال روانشناسی عمق (تمرکز بر روی فرآیندهای ناخودآگاه) و … .

دانشجویانی که از گرایش های مختلف روانشناسی از دانشگاه های فرانسه فارغ التحصیل می شوند می توانند به کار در فرانسه یا در سایر کشور های دنیا مشغول باشند و این به دلیل اعتبار بالای مدارک آن ها است. این رشته هاس شغلی عبارتند از: روان درمانی ، مشاور روانشناسی ، روانشناس شغلی ، مشاور مدرسه ، مسئول منابع انسانی ، بازی درمانی ، روانشناس پزشکی قانونی ، روانشناس سازمانی و … .

این رشته با تمرکز بر ماهیت انسان و با هدف به تمامی انسان ها در شرایط مختلف می تواند دنیای زیبایی را برای زندگی به روی افراد باز کند. با تمام این توضیحات و آشنایی با شرایط رشته روانشناسی در فرانسه برای تحصیل در فرانسه، در ادامه به معرفی دانشگاه ها و کورس های تحصیلی روانشناسی در فرانسه می پردازیم.

دانشگاه های ارائه دهنده روانشناسی در فرانسه

همان طور که گفتیم درجات روانشناسی ، دانش آموزان را در مورد همه جوانب نحوه عملکرد ذهن و روان انسان می آموزد. درجات روانشناسی ارائه شده توسط دانشگاه ها و دانشکده های برتر با در نظر گرفتن مراحل انسانی پیشرفت ، با درک افراد و رفتار آن ها در جامعه سروکار دارد. تحصیل در فرانسه مزایای بسیار زیادی دارد.

از جمله این مزایا می توان به دانشگاه های خوب، هزینه زندگی در فرانسه با کم ترین میزان و کیفیت بالای زندگی در فرانسه اشاره نمود. در ادامه ما محبوب ترین دانشگاه ها و برنامه هایی را که برای مطالعه روانشناسی در فرانسه ارائه شده اند برای شما بیان می کنیم. این لیست طبق آمار وب سایت های پورتال STUDY ارائه شده است و از بین تمام برنامه های تحصیلی روانشناسی طبقه بندی شده است. 

تحصیل روانشناسی در دانشگاه آمریکایی پاریس

دانشگاه آمریكای پاریس كه در سال هزار و نهصد و شصت و دو میلادی به عنوان دانشكده هنرهای لیبرال افتتاح شد ، امروز یك دانشگاه شهری ، مستقل و بین المللی است كه در فرانسه قرار دارد. این دانشگاه یک تجربه یادگیری دانشگاهی را در قلب پاریس فراهم می کند که پیشرفت شخصی ، فکری و حرفه ای شما را در هسته اصلی اهداف خود قرار می دهد. روانشناسی مطالعه رفتار انسان و فرآیندهای ذهنی است ، بنابراین اگر تا به حال از انگیزه های مردم سؤال کرده اید ، سعی کرده اید احساسات خود را بفهمید یا در مورد اقدامات دیگران در اطراف خود بحث کنید ، قبلاً در این زمینه کاوش کرده اید ، البته به صورت غیر رسمی.

دوره های اصلی روانشناسی ، که باید به عنوان بخشی از اصلی ترین نیازها بگذرانید ، ابزارهایی را که لازم است برای مطالعه مطالعات فعلی و آینده خود داشته باشید به شما ارائه می دهد. دانشجویان اصول انجام تحقیقات تجربی در روانشناسی را می آموزند ، از جمله اخلاق کار با موضوعات انسانی ، تحقیق در اندیشه در ادبیات علمی و طراحی و تفسیر یافته های تحقیق. این دانشگاه بورسیه تحصیلی فرانسه را برای این رشته ارائه می دهند. هزینه های تحصیل در فرانسه و در این دانشگاه بالا است. به طور مثال برای کارشناسی ارشد هزینه ها بیش از سی و سه هزار یورو خواهند بود.

روانشناسی کار، سازمانی و پرسنلی در دانشگاه دکارت پاریس

این دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه دکارت پاریس ارايه می شود و یک برنامه دانشگاهی منطبق با برنامه اراسموس موندس است. در این دوره تحصیلی دو ساله که هزینه سالانه ان بیش از سه هزار یورو می باشد، هدف این است که به صلاحیت متخصصان و محققان در رشته روانشناسی کار ، سازمانی و پرسنلی با تأکید بر رویکرد و دیدگاه اروپایی کمک شود. صد و بیست واحد تحصیلی در این دوره می بایست مورد مطالعه قرار گیرد.

زبان های آموزش و امتحان می تواند به هر یک از زبان های زیر باشد: انگلیسی ، فرانسوی ، ایتالیایی ، پرتغالی و اسپانیایی. در این دانشگاه امکانات خوابگاهی بسیار مناسبی در اختیار دانشجویان قرار گرفته خواهد شد. در این دوره آماده سازی دانشجویان به عنوان پزشکان متخصص در روانشناسی کار ، سازمانی و پرسنلی در سطح کارشناسی ارشد صورت می گیرد.

دانشگاه دکارت پاریس
دانشگاه دکارت پاریس

روانشناسی در کالج تورو فرانسه

برنامه لیسانس روانشناسی درک درستی از فرآیندهای روانشناختی اساسی رفتار طبیعی و غیر طبیعی انسان را ترویج می کند. دانش آموزان می توانند بر مطالعه روانشناسی بالینی ، مشاوره ، رشد و نمو ، آموزشی ، اجتماعی و روانشناسی متمرکز شوند. در دانشکده روانشناسی دانشجویان می توانند از طریق تحقیق و کارآموزی تجربه های بسیاری را کسب کنند. شما درک و دانش در مورد رفتار انسان را از چندین منظر در علم روانشناسی ، توانایی استفاده و سنتز آن دانش در حوزه های خاص روانشناختی (به عنوان مثال ، تحقیق و آمار ، فرایندهای رشد ، اجتماعی و شخصیتی ، علوم اعصاب شناختی و رفتاری) ایجاد خواهید کرد.

روانشناسی علوم شناختی در دانشگاه PSL پاریس

این برنامه تحصیلی در دانشگاه پی اس ال پاریس با تکیه بر سی سال تجربه تدریس بین رشته ای ، منابع گسترده جامعه علمی پاریس را به خود جلب می کند. این برنامه برای دانشجویان با پیشینه های متنوع باز است و در دانشگاه ها و موسسات معتبر تحقیقاتی با اعتبار بسیار بالایی شناخته شده است. این برنامه آموزشی فشرده برای دانشجویان با بیش از هشتصد ساعت دوره آموزشی توسط کارشناسان با تجربه آموزش داده می شوذ.

این دانشگاه برای اینکه دانشجویان مستقیماً در تحقیقات غوطه ور شوند ، امکان انجام کارآموزی در بهترین آزمایشگاه های علوم شناختی در فرانسه و سایر نقاط جهان را فراهم می کند. هدف تحصیل در این دوره تحصیلی کارشناسی ارشد آموزش دانشمندان سطح بالا در حداقل یک رشته علوم شناختی ، با دانش گسترده و آموزش روش شناختی محکم است که کلیه علوم شناختی را پوشش می دهد.

این برنامه در درجه اول به عنوان یک برنامه تحقیقاتی شناخته می شود و سطح علمی بین المللی آن به دانشجویان این امکان را می دهد که در پژوهش های دانشگاهی یا صنعتی ، در موسسات و شرکت های مختلف ، مشاغل خود را به خوبی کسب کنند.

شهریه تحصیل در این دوره دو ساله تمام وقت به حکم وزیر تعیین می شود و بیش از دویست یورو می باشد. دانشجویان دارای مدرک لیسانس روانشناسی ، زیست شناسی ، زبانشناسی ، فلسفه ، علوم اجتماعی ، ریاضیات یا علوم کامپیوتر می توانند وارد این رشته شوند. این رشته برای دانشجویان مهندسی و پزشکی هم باز است. از این رو دامنه این رشته برای دانشجویان بین المللی نیز جذاب است.

تحصیل دکترای روانشناسی علوم شناختی فلسفی در دانشگاه PSL فرانسه

دپارتمان مطالعات شناختی (DEC) در Ecole normale supérieure یک برنامه 5 ساله دکتری فول فاند در علوم شناختی ارائه می دهد. از این رو می توان گفت که مزیت فول فاند بودن این رشته بسیار مناسب است. برخلاف اکثر برنامه های دکترا در اروپا و با تصویر برنامه های دکترا در آمریکای شمالی ، پذیرش در برنامه این دانشگاه نیازی به مدرک دانشگاهی ندارد. 

دانشجویان در این برنامه دکتری تحصیلی سه سال در دوره های کارشناسی ارشد تحصیل می کنند. این دوره به عنوان یک دوره مقدماتی برای ورود به دوره اصلی دکتری تحصیلی است. دانشجویان دوره های مقدماتی ، سمینارهای پیشرفته ، دوره های مهارت های علمی و حرفه ای را طی می کنند. گسترش کار دروس به جای دو سال به دانشجویان این امکان را می دهد تا از لحظه شروع برنامه ما تحقیقات اصلی خود را انجام دهند.

دانشگاه PSL فرانسه
دانشگاه PSL فرانسه

این دوره تمام وقت پنج ساله همان طور که گفتیم بدون هیچ گونه شهریه ای است و کاملا فول فاند در نظر گرفته شده. در ادامه توجه داشته باشید که متقاضی باید مدرک لیسانس یا معادل آن را از کالج ، دانشگاه یا دانشکده فنی با جایگاه قابل قبول بدست آورده باشد. همان طور که گفتیم متقاضیان نیازی به کارشناسی ارشد ندارند.

گرایش های مختلف روانشناسی در دانشگاه های فرانسه

همان طور که گفتیم درجات روانشناسی ارائه شده توسط دانشگاه ها و دانشکده های برتر ، با در نظر گرفتن مراحل انسانی توسعه ، با درک افراد و رفتار آنها در جامعه سروکار دارد. علاوه بر دانشگاه های فوق، دانشگاه های دیگری در فرانسه مانند دانشگاه سوربن فرانسه هم رشته های روانشناسی را در گرایش های بسیار متنوعی و در مقاطع گوناگون کارشناسی،‌ کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهند. این دوره های ارائه شده عموما به زبان های انگلیسی و فرانسوی ارائه می شوند.

اما در این بخش قصد داریم ببینیم چه گرایش هایی در دانشگاه های فرانسه برای این رشته در مقاطع مختلف ارائه می شود. این گرایش های تحصیلی عبارتند از: مطالعات فرهنگی، باستان شناسی، علوم ارتباطات،‌مردم شناسی، مطالعات قومی،‌ جغرافیا، مطالعات جنسیتی، روابط بین الملل، روانشناسی، توسعه بین الملل، جامعه شناسی، رفتار سازمانی، اقتصاد سنجی، علوم شناختی، روانشناسی جرم و جرم شناسی،‌تروریسم و امنیت و … .

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل روانشناسی در فرانسه

  1. آیا فرانسه برای تحصیل روانشناسی مناسب است؟

    بله فرانسه با شرایط بسیار مناسبی که دارد برای تحصیل و زندگی روانشناسان گزینه ای عالی است.

  2. آیا دانشگاه های فرانسه معتبر هستند؟

    بله فرانسه دارای دانشگاه هایی معتبر با رنکینگ جهانی بالا هستند.

  3. کدام دانشگاه ها در فرانسه ارائه دهنده رشته روانشناسی هستند؟

    از جمله دانشگاه های ارائه دهنده روانشناسی در فرانسه عبارتند از: دانشگاه آمریکایی فرانسه، دانشگاه psl فرانسه، دانشگاه سوربن فرانسه و … .

  4. تحصیل روانشناسی در فرانسه در چه مقاطعی امکان پذیر است؟

    تحصیل روانشناسی در تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است.

  5. تحصیل روانشناسی در فرانسه در مقطع لیسانس چند ساله است؟

    تحصیل در این مقطع چهار سال زمان نیاز خواهد داشت.

  6. زبان تحصیل روانشناسی در فرانسه چیست؟

    روانشناسی در دانشگاه های این کشور به زبان های فرانسه و انگلیسی و گاها سایر زبان ها امکان پذیر است.

  7. آیا امکان تحصیل روانشناسی در فرانسه به زبان انگلیسی می باشد؟

    بله خصوصا در مقطع تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکتری این امکان بیشتر خواهد بود.

  8. آیا امکان تحصیل در دکتری روانشناسی در فرانسه بدون کارشناسی ارشد می باشد؟

    بله در دانشگاه های فرانسه دوره های دکتری پنج ساله ای ارائه می شود که نیازی به دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد ندارد و فقط لازم به مدرک لیسانس مرتبط و معتبر است.

  9. آیا امکان دریافت بورسیه برای تحصیل روانشناسی در فرانسه وجود دارد؟

    بله دانشگاه های فرانسه بورسیه های تحصیلی بسیار متنوعی را برای مقاطع مختلف روانشناسی ارائه می دهند.

  10. هزینه تحصیل در رشته روانشناسی دانشگاه دکارت پاریس چقدر است؟

    هرینه تحصیل در این دانشگاه بیش از سه هزار بورو در سال می باشد.

  11. آیا هزینه زندگی در فرانسه برای دانشجویان روانشناسی مناسب است؟

    بله فرانسه یکی از کشور های با هزینه زندگی مناسب برای دانشجویان می باشد.

نظرات کاربران

  • توسط ش.پناهی
    تاریخ: بهمن 17, 1399
    نفر
    نفر

    سلام و درود یک سوال داشتم در مورد تحصیل روانشناسی در فرانسه برای کسی که حدود 28 یا 9 سال سن داره و لیسانس رشته قبلی غیر مرتبط داره و میخواد دوباره دوره کارشناسی روانشناسی رو از ابتدا ذر این کشور شروع کنه ایا همچین شرایطی فراهم هست؟
    و سوال دیگه این که با توجه به این شرایط اساسا کشوری پذیرای شخص هست برای تحصیل مقطع لیسانس روانشناسی ؟؟؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: بهمن 18, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل در فرانسه محدودیت سنی دارد. بهتر است برای افزایش شانس ویزای خود برای ادامه تحصیل رشته کارشناسی خود اقدام نمایید.

  • توسط Ghazal Jangjoo
    تاریخ: مرداد 14, 1400
    نفر
    نفر

    سلام . وقت به خیر . من میخواستم بدونم که توی شهر نیس فرانسه موقعیتی برای خوندن ارشد روان شناسی هستش ؟

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا